Dziś w ofercie 127 487 pozycji
Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jsfp
Miesięczny przegląd nowości - Projekt zmiany rozporządzenia w sprawie dotacji celowych na drogi - Projekt zmiany ustawy o podatkach i opłatach lokalnych – będą nowe sprawozdania - Projekt zmiany rozporządzenia w sprawie klasyfikacji budżetowej - Zmiany w sprawozdawczości w układzie zadaniowym - Koniec z rozliczaniem wydatków strukturalnych – ustawa o zmianie ustawy dotyczącej perspektywy finansowej 2014–2020 - Zmiana ustawy o finansach publicznych związana z nowelizacją k.p.a. - Zmiany ustaw dotyczących podatków lokalnych – zasady opodatkowania przy współwłasności - Projekt zmiany ustawy o finansach publicznych w zakresie ułatwienia wykonywania budżetu państwa - Planowana zmiana ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych w zakresie organizacji izb oraz ich kompetencji - Zmiany wzorów oświadczeń majątkowych pracowników samorządowych Wyjaśnienia urzędowe - Klasyfikacja budżetowa wydatków po przekształceniu zespołu szkół w szkołę podstawową z klasami gimnazjum Jak klasyfikować? - Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy nauczyciela – paragraf 401 czy inny? - Ubezpieczenie NNW pracowników wyjeżdżających na szkolenie – paragraf 443 czy 470? - Odszkodowanie za nieprawidłowe rozwiązanie stosunku pracy – paragraf 097, 069 czy 063? - Zakup usługi serwisowej – paragraf 427 czy 430? - Zakup dystrybutora wody z przeznaczeniem do sekretariatu – paragraf 421 czy inny? Instruktaż - Instruktaż – Obieg dokumentów księgowych związanych z delegacjami pracowników Z doświadczenia księgowej - Remont czy ulepszenie, zakup bieżący czy majątkowy Przegląd forów internetowych dla księgowych - Podstawa obliczania kwoty 75% odpisu na ZFŚS - Termin spisu z natury środków trwałych przechowywanych na terenie strzeżonym - Dochody wykonane w sprawozdaniu Rb-27S - Korekta odpisu na ZFŚS związana z likwidacją gimnazjum Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych - Prowadzenie ewidencji na koncie 290 niezgodnie z jego treścią ekonomiczną - Defraudacja środków depozytowych - Naliczanie amortyzacji (umorzenia) od wartości gruntów Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych - Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych dodatek - Listy kontrolne do samooceny systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych
15% rabatu
53,55
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rachunek kosztów usług zbiorowego zaop. w wodę
Książka poświęcona jest rachunkowi kosztów działalności przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych. Publikacja w sposób istotny wypełnia lukę z zakresie rachunku kosztów przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych oraz zasad projektowania ich struktur kosztów. W książce przedstawiono m.in.:rynek usług komunalnych a uwarunkowania ustalania taryf,determinanty kształtowania cen usług w warunkach monopolu naturalnegodiagnozę stanu rachunku kosztów przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych,ujmowanie kosztów działalności przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego w księgach rachunkowych,koszty działalności przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych,wpływ wdrożenia budżetowania na rachunek kosztów przedsiębiorstwa,rachunki wyników przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego z uwzględnieniem rodzajów działalności oraz wyodrębnionych kosztów istotnych procesów.Autor wykorzystał swoje bogate doświadczenia w opracowywaniu zakładowych planów kont oraz wdrażaniu systemów budżetowania w przedsiębiorstwach wodociągowo-kanalizacyjnych.
26% rabatu
48,10
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kredyt hipoteczny Najważniejsze pytania
W książcę opisuje, na podstawie własnych doświadczeń, na co zwrócić uwagę podczas całego okresu trwania kredytu, a nie tylko na jego początku – i to ją wyróżnia na tle innych pozycji na rynku. Podpowiadam, jak należy rozmawiać, czego nie słuchać i jak nie patrzeć na to, co nam pokazują (tak jest – dokładnie tak jak w bajkach, bo inaczej zamienimy się w coś brzydkiego) i według mnie najważniejsze – jak wziąć dobry DLA SIEBIE kredyt hipoteczny. Na poważnie i z humorem. Zapraszam!
31% rabatu
26,03
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wzory dokumentów dla biur rachunkowych
W książce prezentujemy wzory pism i umów dotyczące podatków, kadr i rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Każdy wzór jest również umieszczony na dołączonej płycie CD. Książka zawiera praktyczne komentarze ekspertów przy każdym wzorze i umowie.
32% rabatu
67,73
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Fundusz świadczeń socjalnych
Fundusz świadczeń socjalnych
Autor: ,
Wydawca: C.H. Beck
wysyłka: 48h
Celem opracowania jest kompleksowe przedstawienie tematyki tworzenia regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz rozdziału – na tej podstawie – środków tego funduszu. Zastosowanie właściwych kryteriów przyznawania świadczeń ma przy tym fundamentalne znaczenie dla ustalenia, czy dane świadczenie socjalne podlega uldze w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz wyłączeniu z podstawy wymiaru składki na ubezpieczenia społeczne. Z tego powodu poszczególne świadczenia omówione zostały z punktu widzenia ustawy z 4.3.1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, jak też przepisów podatkowych i zus. Ponadto osobny rozdział poświęcony został opisowi księgowania świadczeń i usług z ZFŚS.
15% rabatu
109,65
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Pomysł pieniądze przedsiębiorstwo
Przekazujemy na ręce Czytelnika unikalny na rynku wydawniczym poradnik - skierowany do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej, szukających dobrego pomysłu, źródeł finansowania oraz wskazówek z zakresu procedur prawnych i codziennego zarządzania własną firmą. Polecamy go osobom bezskutecznie szukającym pracy lub zatrudnionym poniżej swoich predyspozycji, oczekiwań i wykształcenia. Także tym, którzy już „działają" - młodym stażem przedsiębiorcom. To publikacja na wskroś praktyczna, bowiem autorami rozdziałów są osoby, które dorobek naukowy i zawodowy kreatywnie wykorzystują, skutecznie prowadząc działalność gospodarczą w różnorodnych działach gospodarki. Od lat też przekazują swą wiedzę i doświadczenie uczestnikom licznych projektów dotacyjnych w zakresie: • wykreowania własnego pomysłu na biznes oparty na innowacyjności, • skutecznego redagowania biznesplanów dotacyjnych, • opracowania strategii marketingowej, • prawa administracyjnego i podatkowego. W książce przedstawiono zarys polskiej powojennej historii przedsiębiorczości, opisany poprzez pryzmat wspomnień ówczesnych przedsiębiorców. Pokazano jak trudny to zawód, jakie bariery (często aktualne do dzisiaj) można spotkać na swojej drodze. Z ich doświadczeń można też zaczerpnąć wiele inspiracji. W poradniku umieszczono także wiele kompletnych biznesplanów, wymaganych zarówno przez urzędy pracy, jak i instytucje realizujące konkursy dotacyjne ze środków unijnych czy udzielające preferencyjnych kredytów.
27% rabatu
35,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Banki centralne wobec kryzysu
Polityka pieniężna i narzędzia stosowane przez banki centralne są od dawna przedmiotem szczegółowych badań i analiz. Wzrost zainteresowania tą problematyką przypada na ostatnie lata. Jest to wynik wysokiej aktywności banków centralnych w reakcji na kryzys na rynku finansowym i w sferze realnej gospodarki. Zaburzenia na globalnych rynkach zmieniły warunki działania władz monetarnych. Stanęły one przed wyzwaniem związanym z nieskutecznością dotychczas stosowanych instrumentów polityki pieniężnej. Odpowiedzią było wypracowanie i wdrożenie nowych narzędzi. Efekty ich zastosowania ciągle jeszcze nie są do końca rozpoznane, a przed badaczami staje wiele problemów do rozwiązania: W publikacji autorka stara się znaleźć odpowiedź na niektóre z nich • Czy prowadzona przed wybuchem kryzysu finansowego polityka pieniężna była skuteczna? • Jak zareagowały banki centralne na zaburzenia na rynkach finansowych? • Jakie nowe instrumenty zostały wypracowane w reakcji na nieefektywność dotychczas stosowanych narzędzi polityki pieniężnej? • Jaka jest skuteczność wdrożenia niestandardowych instrumentów polityki pieniężnej? • Czy i na jakich zasadach jest możliwy powrót do przedkryzysowej, konwencjonalnej polityki pieniężnej? • Czy doświadczenia banków centralnych związane ze stosowaniem niestandardowych instrumentów polityki pieniężnej mogą być przydatne dla Polski? Książka zawiera przegląd aktualnej wiedzy na temat reakcji banków centralnych na zaburzenia na rynkach finansowych oraz uruchamianych niestandardowych instrumentów polityki pieniężnej. Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców. Jest przydatna zarówno dla pracowników naukowych, jak i studentów oraz dla wszystkich osób zainteresowanych problematyką rynku finansowego, bankowości centralnej i polityki pieniężnej.
27% rabatu
43,80
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wybrane zagadnienia rachunkowości finansowej Zbiór zadań
Przygotowany przez doświadczonych dydaktyków zbiór zadań zawiera wybrane problemy rachunkowości finansowej, umożliwiając pogłębienie wiedzy na zaawansowanym poziomie. Treść poszczególnych zadań powiązana została z praktyką księgową i uwzględnia zawarte w prawie bilansowym zasady wyceny, ewidencji księgowej oraz sprawozdawczości finansowej. W zbiorze znalazły się również schematy kont oraz zestawienia pomocnicze, ułatwiające przeprowadzanie obliczeń i wpisywanie rozwiązań. Przedstawione w opracowaniu zadania zostały pogrupowane w tematycznie jednorodne rozdziały, obejmujące następujące zagadnienia: aktywa pieniężne i rozrachunki materiały i towary aktywa trwałe wynagrodzenia produkty gotowe wynik finansowy – ustalanie i prezentacja w sprawozdaniu finansowym. Zbiór przeznaczony jest dla uczestników studiów podyplomowych i szkoleń dla samodzielnych i głównych księgowych, biur rachunkowych i doradców podatkowych.
10% rabatu
51,97
57,75 zł
Dodaj
do koszyka
Internacjonalizacja juana (RMB)
Utworzenie i rozwój zagranicznych rynków juana.
20% rabatu
35,84
44,80 zł
Dodaj
do koszyka
Girl Code
Girl Code
Wydawca: Penguin Books
wysyłka: 48h
Previously a self-published bestseller, Girl Code is being published by Penguin with extra material and new interviews. Girl Code is a roadmap for female entrepreneurs, professionals and ‘side hustlers’. Blending personal stories, inspirational quotes and mantras with practical workbook sections, Girl Code will teach you how to build confidence, reconnect with your ‘why’, eradicate jealousy and use the power of connection. Master life coach and motivational speaker Cara Alwill Leyba lays down the rules for building a stellar career and extraordinary life. She champions the importance of honesty, vulnerability and positivity and illustrates how women can work together to ensure success. Girl Code is for every woman on the edge of change who is ready to reinvent herself, elevate her thinking and transform her life. Cara Alwill Leyva is a speaker and life coach who encourages women to celebrate themselves and make their happiness a priority. She runs a popular blog called The Champagne Diet and a podcast called Style Your Mind. She was previously at MTV Networks as a digital advertising director. Cara lives in Brooklyn, NY.
26% rabatu
32,63
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
Audyt logistyki w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego
Celem książki jest wskazanie atrybutów systemów logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego oraz determinantów ich przepływów strumieni logistycznych. Na tej podstawie opracowanie koncepcji realizacji procedury audytu logistyki w zakresie niezbędnym do poprawy wyników ekonomicznych. Przyjęta procedura będzie uwzględniać zarówno wielkości i strukturę zasobów, które znajdują się w dyspozycji danego podmiotu, jak i uwarunkowania otoczenia. Etapy jego realizacji obejmują: • Identyfikację atrybutów systemu logistycznego w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie jego struktury podmiotowej, przedmiotowej i czynnościowej. • Wyznaczenie założeń i zasad realizacji procedury audytu logistyki w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie celu jego realizacji, etapów, zadań i metody, jak też określenie kryteriów i wskaźników oceny oraz obowiązujących dokumentów. • Opracowanie formularzy realizacji procedury audytu w systemach logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego. Przedstawiona i opracowana przez Autora procedura audytu logistyki jest ważnym narzędziem przeglądu oraz oceny poziomu organizacji, a także zarządzania w badanych systemach w celu identyfikowania ich słabych i mocnych stron oraz sposobności do udoskonalenia i (lub) innowacji. Przyjęte kompleksowe rozwiązania zawierają praktyczne wytyczne, umożliwiające przeprowadzenie audytu wewnętrznego. Natomiast zaproponowany schemat postępowania oraz sposób jego aplikacji w systemach logistycznych badanych przedsiębiorstw stwarza możliwości przeniesienia opracowanych rozwiązań na pozostałe systemy gospodarcze. Niniejsza książka skierowana jest zarówno do kadry naukowej i studentów uczelni wyższych, jak też kadry zarządczej/kierowniczej przedsiębiorstw logistycznych, handlu i dystrybucji czy jednostek magazynowych zlokalizowanych w przedsiębiorstwach. Celem książki jest wskazanie atrybutów systemów logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego oraz determinantów ich przepływów strumieni logistycznych. Na tej podstawie opracowanie koncepcji realizacji procedury audytu logistyki w zakresie niezbędnym do poprawy wyników ekonomicznych. Przyjęta procedura będzie uwzględniać zarówno wielkości i strukturę zasobów, które znajdują się w dyspozycji danego podmiotu, jak i uwarunkowania otoczenia. Etapy jego realizacji obejmują: • Identyfikację atrybutów systemu logistycznego w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie jego struktury podmiotowej, przedmiotowej i czynnościowej. • Wyznaczenie założeń i zasad realizacji procedury audytu logistyki w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie celu jego realizacji, etapów, zadań i metody, jak też określenie kryteriów i wskaźników oceny oraz obowiązujących dokumentów. • Opracowanie formularzy realizacji procedury audytu w systemach logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego. Przedstawiona i opracowana przez Autora procedura audytu logistyki jest ważnym narzędziem przeglądu oraz oceny poziomu organizacji, a także zarządzania w badanych systemach w celu identyfikowania ich słabych i mocnych stron oraz sposobności do udoskonalenia i (lub) innowacji. Przyjęte kompleksowe rozwiązania zawierają praktyczne wytyczne, umożliwiające przeprowadzenie audytu wewnętrznego. Natomiast zaproponowany schemat postępowania oraz sposób jego aplikacji w systemach logistycznych badanych przedsiębiorstw stwarza możliwości przeniesienia opracowanych rozwiązań na pozostałe systemy gospodarcze. Niniejsza książka skierowana jest zarówno do kadry naukowej i studentów uczelni wyższych, jak też kadry zarządczej/kierowniczej przedsiębiorstw logistycznych, handlu i dystrybucji czy jednostek magazynowych zlokalizowanych w przedsiębiorstwach.
27% rabatu
36,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Finansowanie innowacji w polskich firmach rodzinnych
We współczesnej globalnej gospodarce rynkowej, w coraz większym stopniu opartej na wiedzy, przyjęcie innowacyjnego modelu biznesu najczęściej okazuje się głównym warunkiem przetrwania i rozwoju efektywnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Monografia stanowi pierwszą w Polsce próbę pogłębionego zbadania uwarunkowań finansowania innowacji w firmach rodzinnych. W części teoretycznej autorka prezentuje znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych, kluczowe czynniki ich rozwoju oraz źródła przewagi konkurencyjnej, istotę aktywności innowacyjnej w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, specyfikę finansów form rodzinnych, determinanty finansowania rozwoju oraz wykorzystywane źródła kapitału. W części empirycznej przedstawia wyniki badań statystycznych dotyczących różnych aspektów finansowania innowacji, przeprowadzonych wśród 115 przedsiębiorstw rodzinnych z listy Diamentów Forbesa 2016, a także wnioski płynące ze studiów przypadku nad czterema giełdowymi firmami rodzinnymi z sektora informatycznego.
19% rabatu
36,37
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Podatek dochodowy odroczony w procesie rewizji sprawozdania finansowego
Monografia dotyczy zagadnienia z obszaru zaawansowanej rachunkowości finansowej - podatku dochodowego odroczonego. Jej autorami są pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz absolwent tego wydziału - praktyk księgowy. Ich współpraca zaowocowała publikacją posiadającą walory zarówno naukowe, jak i empiryczne. Zaprezentowali w niej cele i funkcje rewizji finansowej oraz poszczególne etapy badania sprawozdania finansowego. Scharakteryzowali rozbieżności w pomiarze wyniku finansowego i dochodu podatkowego jako przyczyny identyfikacji różnic podejściowych, stanowiących podstawę rozpoznawania podatku dochodowego odroczonego. Ponadto objaśnili istotę ekonomiczną aktywów i rezerw na odroczony podatek dochodowy, z uwzględnieniem ich aspektu pieniężnego i memoriałowego.
15% rabatu
38,16
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialność biegłego rewidenta
W publikacji kompleksowo omówiono różne reżimy odpowiedzialności prawnej, którym mogą podlegać biegli rewidenci i firmy audytorskie, w związku z naruszeniem określonych norm postępowania - odpowiedzialności cywilnej, karnej, dyscyplinarnej i administracyjnej. W opracowaniu przedstawiono m.in.: - odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonywania - umowy (odpowiedzialność kontraktowa) lub popełnienia czynu niedozwolonego (odpowiedzialność deliktowa), - analizę przepisów, które wprost lub potencjalnie odnoszą się do odpowiedzialności odszkodowawczej biegłych rewidentów, np. art. 78 ustawy o rachunkowości przewidujący odpowiedzialność karną biegłego rewidenta za sporządzenie niezgodnej ze stanem faktycznym opinii o sprawozdaniu finansowym, - materialne przesłanki odpowiedzialności dyscyplinarnej, a także przebieg postępowania dyscyplinarnego, - zasady odpowiedzialności karnoskarbowej, - kontrolę działalności biegłych rewidentów i firm audytorskich sprawowanej przez Krajową Komisję Nadzoru i Komisję Nadzoru Audytowego. W zakresie odpowiedzialności dyscyplinarnej nowa ustawa: - w sposób odmienny określa katalog naruszeń, które mogą być uznane za przewinienie dyscyplinarne, - wydłuża termin na wszczęcie postępowania dyscyplinarnego oraz termin przedawnienia karalności, - wprowadza bardziej elastyczny katalog kar, - skraca postępowanie odwoławcze, - przewiduje odrębną ścieżkę postępowania w przypadku przewinień dyscyplinarnych popełnionych w związku z badaniem ustawowym jednostki zainteresowania publicznego. W zakresie odpowiedzialności administracyjnej nowa ustawa: - wprowadza katalog naruszeń, których zaistnienie może pociągać za sobą nałożenie kary na firmę audytorską, - wprowadza bardziej elastyczny katalog kar, - wprowadza możliwość nałożenia określonych kar m.in. również na członków zarządu lub innego organu zarządzającego lub członków rady nadzorczej lub innego organu nadzorczego firmy audytorskiej oraz na członków zespołu wykonującego badanie podejmujących decyzję co do wyniku badania.
15% rabatu
109,65
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Usprawnianie zarządzania w samorządzie terytorialnym poprzez budżet
W publikacji omówiono zupełnie nowe w polskim piśmiennictwie podejście do usprawniania zarządzania w polskim samorządzie terytorialnym, zarówno z prawnego, jak i ekonomicznego punktu widzenia. Wykorzystując modele zachodnie, wskazano, w jaki sposób zmienić dotychczasową praktykę budżetu zadaniowego w Polsce, tak by stał się on faktycznie narzędziem zarządzania. W opracowaniu przedstawiono m.in.: - uwarunkowania prawne i zarządcze budżetu jednostki samorządu terytorialnego, - budżet i uchwałę budżetową jednostki samorządu terytorialnego, - zarządzanie finansami z perspektywy budżetu, - zasady wykonywania oraz kontrolę w zarządzaniu budżetem jednostki samorządu terytorialnego, - cel i istotę oraz wady i zalety budżetu zadaniowego i budżetu rezultatów, - wymogi w zakresie sporządzania planów dochodów, wydatków oraz przychodów i rozchodów, - procedury kontrolne, - wady i zalety budżetu zadaniowego i budżetu rezultatów, - specyfikę rachunkowości jednostek samorządu terytorialnego.
15% rabatu
109,65
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialnosć za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce część 2
Miesięczny przegląd nowości - Nowy KSR „Środki trwałe” - Projekt ustawy o finansowaniu oświaty - Zmiany przepisów ustaw mające na celu ułatwienie dochodzenia wierzytelności - Nowe rozporządzenie w sprawie należności z tytułu podróży służbowych funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów - Jaki regon powinien być stosowany w sprawozdaniach budżetowych Jak klasyfikować? - Licencja na program antywirusowy – paragraf 421 czy 430? - Zakup materiałów do remontu, zakup usługi remontowej – paragraf 421 i 427 - Naprawa kamery cyfrowej – paragraf 427 czy 430? - Zakup tablicy magnetyczno-suchościeralnej dla szkoły – paragraf 421 czy 424? - Zakup produktów spożywczych do praktycznej nauki zawodu – paragraf 421, 422 czy 424? Instruktaż - Organizacja księgowości w sezonie urlopowym Z doświadczenia księgowej - Należności sporne w ewidencji księgowej Przegląd forów internetowych dla księgowych - Zmiana planu wydatków na odpis na ZFŚS - Wcześniejsze przekazanie kwoty odpisu na rachunek bankowy ZFŚS - Ewidencja twardych dysków przeznaczonych do rozbudowy serwera - Nienaliczanie odsetek od należności cywilnoprawnych – uwaga zmiany! Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych - Brak kontrasygnaty skarbnika jednostki samorządu terytorialnego - Nieprawidłowe prowadzenie ewidencji pomocniczej środków trwałych - Nieprowadzenie pozabilansowego konta 991 „Rozrachunki z inkasentami” - Nieprawidłowa ewidencja rozliczeń budżetu z jednostkami budżetowymi - Nieprawidłowa ewidencja zwrotu środków do budżetu Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II Dodatek: Zestaw testów kontrolnych ? Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – ZESTAW TESTÓW KONTROLNYCH
15% rabatu
53,55
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Finanse publiczne Komentarz do ustawy
Finanse publiczne. Komentarz do ustawy zawiera praktyczne omówienie każdego przepisu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wzbogacone o orzecznictwo, przykłady oraz wzory dokumentów. Uwzględnia - wchodzące w życie 28 kwietnia 2017 r. - zmiany w zakresie należności o charakterze cywilnoprawnym i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, a także wchodzące w życie 1 czerwca 2017 r. zmiany związane z rewolucyjną nowelizacją procedury administracyjnej, które dotyczą m.in. ugody w sprawie spornej należności cywilnoprawnej. W komentarzu przedstawiono również obowiązujące od 1 września 2017 r. zmiany w ustawie finansach publicznych wprowadzone w związku z Prawem oświatowym. Publikacja ta to nie tylko klasyczny komentarz do konkretnych przepisów, lecz także użyteczne przykłady pokazujące, jak w praktyce stosować zawiłe regulacje ustawy o finansach publicznych. Autor prezentuje spojrzenie na treść tych przepisów z punktu widzenia praktyka stosującego je w pracy zawodowej. W komentarzu zwrócono szczególną uwagę na część dotyczącą organizacji i funkcjonowania finansów publicznych szczebla samorządowego, z uwzględnieniem problematyki budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jego struktury, zmian i wykonania w trakcie roku budżetowego. Autor przedstawia także aktualne stanowisko organów nadzoru, omawia orzecznictwo sądów krajowych i Trybunału Sprawiedliwości UE. W publikacji poruszono m.in. problematykę: - organizacji jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, - funkcjonowania jednostek sektora finansów publicznych w zakresie gospodarki finansowej, - kontroli procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem, - zarządzania państwowym długiem publicznym oraz procedur ostrożnościowych i sanacyjnych, - opracowania oraz uchwalania Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, - planowania, uchwalania i wykonywania budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Autor: Adam Błaszko – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie, radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Lublinie, absolwent studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości, podatków oraz studium menadżerów samorządu terytorialnego. Zajmuje się szeroko rozumianymi finansami publicznymi, zwłaszcza w zakresie nadzoru nad budżetami samorządów terytorialnych oraz podatków, a także zagadnieniami z dziedziny funkcjonowania samorządu terytorialnego i finansów publicznych. Prowadził szkolenia z zakresu finansów publicznych i podatków oraz brał udział jako prelegent w konferencjach na temat finansów publicznych, samorządu terytorialnego i podatków. Jest autorem licznych publikacji o tej tematyce.
15% rabatu
211,65
249,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zasady sporządzania dokumentów księgowych w JSFP Przykłady wzorów z praktycznym komentarzem
Publikacja "Zasady sporządzania dokumentów księgowych w jsfp. Przykłady wzorów z praktycznym komentarzem" zawiera gotowe wzory dowodów księgowych wraz z objaśnieniami poszczególnych elementów oraz komentarzem dotyczącym sposobu wykorzystania danego dokumentu księgowego.
32% rabatu
34,14
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Perspektywy rozwoju podejścia procesowego
„Problematyka podejścia procesowego należy do zagadnień niezwykle istotnych, a zarazem aktualnych z punktu widzenia zarządzania współczesnymi organizacjami. W naukach o zarzą-dzaniu można zaobserwować postępującą ewolucję poglądów, kształtowanie się nowych pa-radygmatów oraz powrót do klasycznych podstaw teoretycznych. Wzrastająca niepewność wskazuje na rozwój nowych form organizacyjnych opartych na nowych paradygmatach. Po-jawia się pytanie: czy podejście procesowe, które sięga klasycznych rozwiązań organizacji i zarządzania, jest twórcze i nieustannie ewoluuje? (…) Wyrażamy nadzieję, iż niniejsza monografia przyczyni się do wprowadzenia n-wych rozwiązań, jak również budowania świadomości myślenia i działania procesowego w środowisku naukowym, jak też w środowisku praktyków. (…). Z Przedmowy Agnieszka Bitkowska, Elżbieta Weiss Książka powstała z okazji konferencji naukowej „Zarządzanie procesowe. Od kreacji do im-plementacji projektu”, która odbyła się 24 maja 2017 r. w Wyższej Szkole Finansów i Zarzą-dzania w Warszawie.
32% rabatu
30,72
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Perspektywy rozwoju podejścia projektowego
„Zarządzanie projektami jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną wiedzy, tak w ujęciach teoretycznych, jak i w praktyce działalności zachodnich przedsiębiorstw. W Polsce problemy dotyczące zarządzania projektami nie są dostatecznie znane. Zmiany ustrojowe, zmiany strukturalne naszej gospodarki, rynkowe warunki otoczenia przedsiębiorstw, nieograniczony dostęp do rynków światowych sprawiają, że dotychczasowa wiedza ekonomiczna i organizacyjna rodzimych menedżerów staje się mało użyteczna. Jedną z wielu dziedzin (teoretycznych i praktycznych), które nasi menadżerowi muszą opanować, by sprostać wyzwaniom współcze-sności – jest wiedza z zakresu zarządzania projektami. W obliczu uzyskanej akcesji do struktur Unii Europejskiej jednym z podstawowych wyzwań stojących przez kadrą zarządzającą przedsiębiorstwami okazuje się realizacja projek-tów wspieranych środkami unijnymi. Dzięki współfinansowaniu realizacji projektu firmy mogą zwiększyć zdolność konkurencyjną, stanowiącą podstawę trwania i rozwoju w dynamicznym otoczeniu. (…)” Z Przedmowy Agnieszka Bitkowska, Elżbieta Weiss Książka powstała z okazji konferencji naukowej „Zarządzanie procesowe. Od kreacji do im-plementacji projektu”, która odbyła się 24 maja 2017 r. w Wyższej Szkole Finansów i Zarzą-dzania w Warszawie.
32% rabatu
33,52
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka