Dziś w ofercie 106 788 pozycji
Kontrola korespondencji
W pracy zostały przedstawione liczne zagadnienia i problemy związane z kontrolą korespondencji oraz jej pozyskiwaniem na potrzeby procesu karnego. Zaprezentowana jest także problematyka kontroli operacyjnej, której częścią jest uzyskiwanie i utrwalanie treści korespondencji, w tym korespondencji prowadzonej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W monografii zostały sformułowane wnioski oraz propozycje zmian w obecnych uregulowaniach prawnych o charakterze nie tylko materialnym czy procesowym, ale także ustrojowym, które powinny się przyczynić do realizacji konstytucyjnych standardów kontroli korespondencji, a także usprawnić w praktyce funkcjonowanie tych procesów zarówno dla podmiotów uprawnionych do żądania, jak i zobowiązanych do prowadzenia kontroli korespondencji.
10% rabatu
107,10
119,00 zł
Dodaj
do koszyka
Analiza finansowa w przedsiębiorstwie
W oparciu o uzyskane i odpowiednio przetworzone informacje analityczne, wynikające głównie ze sprawozdań finansowych, można dokonać komplek­sowej analizy jednostki gospodarczej. Wyniki tej oceny są podstawą do podejmowania różnorodnych decyzji. Książka koncentruje się właśnie na ocenie zjawisk i procesów finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie. Każdy rozdział składa się z części wprowadzającej, teoretycznej, gdzie przedstawiono najważniejsze informacje umożliwiające przeprowadzanie badań; są tu także szczegółowo rozwią­zane i zinterpretowane przykłady. Następnie podano zadania do rozwiązania, których wyniki przedstawiono w ostatniej części podręcznika. W niniejszym opracowaniu autorki wskazują jak przeprowadzić: - analizę wstępną sprawozdań finansowych, - analizę przyczynową, - analizę wskaźnikową, - analizę piramidalną, - analizę dyskryminacyjną, - analizę wyniku finansowego. „Praca stanowi oryginalne podejście Autorek do problematyki związanej z analizą finansową, ukazuje ich bogaty warsztat metodyczny. Podręcznik jest wartościową pozycją, która powinna być szeroko wykorzystywana przez studentów studiów ekonomicznych i słuchaczy studiów podyplomowych z rachunkowości i zarządzania finansami przedsiębiorstw, czy też studiów menedżerskich. Stanowi wartościowe opracowanie, które będzie można po­lecić jako literaturę do zajęć m.in. z analizy finansowej, finansów małych i średnich przedsiębiorstw, finansów przedsiębiorstwa turystycznego. Może stanowić interesującą pozycję literaturową, wykorzystywaną przez praktyków chcących w sposób profesjonalny dokonywać oceny sytuacji finanso­wej własnego przedsiębiorstwa". dr hab. Bożena Kołosowska, prof. UMK i WSB w Toruniu
22% rabatu
39,78
51,00 zł
Dodaj
do koszyka
Efektywność ekonomiczna procesów restrukturyzacji przedsiębiorstw przemysłowych
Przedsiębiorstwa tworzące przemysł hutnictwa żelaza i stali w początkowym okresie transformacji systemowej polskiej gospodarki stanowiły odrębne, polskie, państwowe podmioty gospodarcze, realizujące cykl produkcyjny w zróżnicowanym zakresie. Fragment Wstępu
17% rabatu
40,67
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Informacyjno-decyzyjne determinanty transportowej obsługi przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego
W warunkach rynkowego działania przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego istotna jest sprawna obsługa transportowa procesów zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. Przedsiębiorstwa muszą więc wywierać określony wpływ na strukturę systemów informacyjno-decyzyjnych sterujących tymi procesami. Oddziaływanie to powinno zachodzić we wszystkich formach organizacyjnych oraz obszarach usługowej działalności transportowej obsługi produkcji, tak aby doprowadzić w niej do podejmowania decyzji optymalnych w wymiarze strategicznym, taktycznym, a nade wszystko operacyjnym.
10% rabatu
26,46
29,40 zł
Dodaj
do koszyka
Finansowanie działalności przedsiębiorstwa
Książka prezentuje zagadnienia związane ze sposobami finansowania (w szczególności podwyższenie kapitału zakładowego, podział wyniku finansowego, wypłata dywidendy, zatrzymanie zysku, pozyskanie kredytu, emisja obligacji, pozyskanie leasingu operacyjnego, finansowego) z uwzględnieniem opodatkowania podatkiem dochodowym oraz VAT zarówno na etapie pozyskania, jak i spłaty danego źródła. Przedstawione są również sposoby księgowania pozyskania, jak i spłaty danego źródła (łącznie z opłatami dodatkowymi takimi jak marże, opłaty), a także odzwierciedlenie w bilansie, rachunku zysków i strat oraz przepływach pieniężnych pozyskania i spłaty danego źródła i wpływ na sytuację finansową mierzoną wskaźnikami płynności i rentowności. Oryginalność publikacji przejawia się w uwzględnieniu podatków, sposobów księgowania i prezentacji w sprawozdaniu finansowym oraz wpływie na sytuację finansową pozyskania oraz spłaty różnych źródeł finansowania. Niniejsze opracowanie jest w tym względzie odmienne, gdyż położony został nacisk na zagadnienia związane z kwestiami dotychczas nie poruszanymi w literaturze, a ważnymi z punktu widzenia praktyki, osób pracujących w księgowości (ewidencji zdarzeń gospodarczych, rozliczaniu podatków) oraz przygotowywaniu sprawozdań finansowych. Znajomość tych zagadnień pozwoli dobrać sposoby finansowania firmy z uwzględnieniem dążenia do zmniejszenia błędów w rozliczeniach podatkowych. Ponadto, znajomość opisywanych zagadnień pozwoli dobierać sposoby finansowania, które korzystnie oddziałują na sytuację finansową (np. pozyskiwać te źródła, które w bilansie są prezentowane w długoterminowych zobowiązaniach, gdyż wówczas sytuacja firmy w zakresie płynności jest lepiej oceniana np. przez banki, potencjalnych inwestorów).
15% rabatu
40,80
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rewolucja Six Sigma BR
Rewolucja Six Sigma BR
Autor: Eckes George
Wydawca: MT Biznes
wysyłka: 48h
Dzięki programowi Six Sigma zwiększono wydajność i zyski w takich firmach jak General Electric, AlliedSignal czy Motorola. To kierunek dla menedżerów, którzy pragną stworzyć organizacje najwyższej światowej klasy. Jego ilościowe podejście podnosi efektywność i skuteczność organizacji – i sprawiło, że stał się najpopularniejszą metodyką usprawnień w historii. W jaki sposób możesz wykorzystać program Six Sigma w swojej organizacji? Rewolucja Six Sigma pokazuje menedżerom i osobom odpowiedzialnym za wdrożenie tego programu, jak rozpocząć i utrzymać inicjatywę Six Sigma w swojej organizacji. Pomaga w przejściu od zarządzania intuicyjnego do takiego, w którym decyzje biznesowe podejmowane są w oparciu o liczby, dane i fakty. Wyjaśnia, w jaki sposób i dlaczego Six Sigma jest lepsza od innych metod poprawy jakości. Przedstawia kluczowe elementy programu Six Sigma i pokazuje, jak utworzyć odpowiednią infrastrukturę niezbędną do pomyślnego wdrożenia go w firmie każdej wielkości. Proste, lecz szczegółowo przedstawione narzędzia metodyki Six Sigma pozwalają osiągnąć lepszą efektywność, skuteczność i wyższe zyski. Ta książka to łatwy w użyciu przewodnik, opisujący krok po kroku poszczególne fazy metodyki DMAIC i pokazujący menedżerom, w jaki sposób: budować zespoły, które zajmą się procesami bezpośrednio wpływającymi na strategiczne cele biznesowe firmy, pokonywać opór przed zmianą, obliczać wartość sigma na poziomie procesu, tworzyć konkretne opisy wymiernych problemów, którymi zająć się mają zespoły projektowe, stosować narzędzia analizy i usprawniania procesów, osiągać i utrzymywać najwyższe standardy funkcjonowania procesów, unikać błędów, które mogą doprowadzić do klęski programu Six Sigma. Ten praktyczny przewodnik, pełen studiów przypadków ilustrujących prawidłowe i błędne sposoby wdrażania Six Sigma, ma jeszcze jedną zaletę: łatwo się go czyta.
30% rabatu
41,65
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Instrukcja inwentaryzacyjna z dokumentacją z uwzględnieniem stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości
Gotowy wzór instrukcji pomoże zorganizować całokształt spraw związanych z inwentaryzacją – od wyznaczenia osób odpowiedzialnych, poprzez terminowe i prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji (drogą spisu z natury, potwierdzenia sald oraz weryfikacji), po zakończenie i sporządzenie końcowych protokołów. WAŻNE – publikacja uwzględnia najnowsze wymogi wynikające ze stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów (Dz.Urz. MF z 2016 r. poz. 55). Prawie 40 wzorów dokumentów niezbędnych przy przeprowadzeniu inwentaryzacji (wszystkie wzory zamieszczono również w suplemencie elektronicznym w edytowalnej formie): dokumentacja organizacyjna (m.in. zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji, powołanie członków komisji, oświadczenia, plan, harmonogram i terminy inwentaryzacji); dokumentacja niezbędna przy przeprowadzaniu inwentaryzacji (m.in. arkusze spisu z natury, protokoły, potwierdzenia sald, sprawozdania). Suplement elektroniczny można pobrać przez Internet, instrukcję postępowania zamieszczono w książce.
10% rabatu
103,95
115,50 zł
Dodaj
do koszyka
Współczesna dokumentacja typowa
Seria Biblioteka Zarządcy Dokumentacji powstała jako forma wymiany myśli naukowej na bardzo aktualny problem, jakim jest współczesna biurowość. W publikacjach niniejszej serii chcemy zmienić dotychczasową wąską optykę postrzegania biurowości jako głównego „producenta” dokumentacji, sięgającą XIX wieku, na nowoczesną, w której biurowość odgrywa inne bardzo ważne role: zarządcy informacją urzędową, wskaźnika sprawności i skuteczności podmiotu, narzędzia budowania jego wizerunku, także marketingowego. Biblioteka Zarządcy Dokumentacji jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych kwestiami funkcjonowania współczesnej biurowości, a zwłaszcza do badaczy zgłębiających tajniki biurowości tradycyjnej i nowoczesnej, zainteresowanych kierunkami ich zmian pod wpływem nowoczesnych technologii oraz przemian społecznych. Chcielibyśmy, aby po książki z naszej serii sięgali archiwiści zaangażowani na stanowiskach związanych z kształtowaniem narastającego zasobu, na których – z racji kontrolowania i uzgadniania instrukcji kancelaryjnych, wykazów akt i instrukcji dot. archiwów zakładowych i składnic akt – ważna i niezbędna jest wiedza o funkcjonowaniu współczesnej biurowości. Życzylibyśmy sobie, aby do naszych publikacji zaglądali archiwiści w instytucjach pełniących funkcję koordynatorów kancelaryjnych, czerpiąc z nich wiedzę użyteczną na co dzień. Mamy nadzieję, że z naszych opracowań będą też korzystać urzędnicy w poszukiwaniu praktycznych porad, zwłaszcza ci spośród nich, którzy sprawują kontrolę nad czynnościami kancelaryjnymi lub są zobowiązani do przygotowania instrukcji kancelaryjnych, wykazów akt lub instrukcji o organizacji i funkcjonowaniu archiwów bieżących. Chcielibyśmy, aby z poszczególnych tomów Biblioteki skorzystali także pracownicy firm komputerowych specjalizujących się w opracowaniu programów do elektronicznego zarządzania dokumentacją w instytucji i sięgali po informacje o podstawowych zadaniach biurowości (kancelarii) w instytucji, obiegu dokumentacji nie tylko elektronicznej oraz o zadaniach i roli archiwum zakładowego lub składnicy akt na etapie przechowywania dokumentów.
10% rabatu
21,60
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Leksykon mierników dokonań
Nowatorskie przedsiębiorstwa, pragnące odnieść sukces, wdrażają nowy system zarządzania, ukierunkowany na zarządzanie strategią, a więc zarządzanie dokonaniami. Skuteczne zarządzanie nimi obejmuje pomiar dokonań oraz ich poprawę. Pomiar dokonań umożliwia więc nie tylko ich ocenę, ale też wprowadzenie korekt do uzgodnionej strategii w celu zapewnienia stałego doskonalenia działań oraz postępu w realizacji wizji i misji przedsiębiorstwa, co jest podstawą uczenia się i źródłem przewagi konkurencyjnej. Przedmiotem pomiaru są bowiem kluczowe czynniki sukcesu (critical sucess factors, CSF). Leksykon mierników dokonań jest pierwszym, interdyscyplinarnym opracowaniem prezentującym w tak szerokim zakresie propozycję pomiaru zidentyfikowanych w warunkach polskich kluczowych czynników sukcesu. Mierniki ujęte zostały w dwóch grupach, a więc jako mierniki mające wymiar powszechny (niezależny od sektora), w takich płaszczyznach, jak: finansowa, klientów, procesów wewnętrznych, uczenia się i rozwoju, relacji z otoczeniem, zrównoważonego rozwoju oraz jako mierniki specyficzne dla wybranych dwunastu sektorów, tj.: • produkcja artykułów spożywczych, • budownictwo, • handel samochodami, • handel detaliczny i hurtowy, • e-commerce, • transport lądowy (kolejowy, samochodowy), • działalność związana z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi, • telekomunikacja, • działalność związana z oprogramowaniem, doradztwem w zakresie informatyki i działalność powiązana, • działalność związana z obsługą rynku nieruchomości, • działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa i doradztwo podatkowe, • usługi biznesowe. Dla każdego z kluczowych czynników sukcesu zaproponowano kilka mierników. W celu zwiększenia ich wartości poznawczej i użyteczności praktycznej każdy z mierników opatrzono komentarzem.
27% rabatu
64,97
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw
Czym jest obecnie innowacyjność? Czy jest to zdolność przedsiębiorstw do dostarczania nowych rozwiązań technologicznych i usługowych? Czy może kompetencja wyrażana przede wszystkim w umiejętności i chęci przedsiębiorców do podejmowania działań oraz gotowości i umiejętności wykorzystania istniejących innowacyjnych warunków biznesowych stwarzanych przez otoczenie? Czy informacja jest czwartym, a zarazem najważniejszym z podstawowych czynników produkcji gospodarki? W jaki sposób mechanizmy marketingowe pozwalają wykreować oraz utrzymać potrzeby i pragnienia konsumentów zapewniając tym samym przetrwanie przedsiębiorcom w warunkach agresywnej konkurencji rynkowej? Próba odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące problematyki funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw w otoczeniu nowoczesnych technologii, rozwoju innowacyjności oraz agresywnych mechanizmów marketingowych podjęta została w niniejszym zbiorze artykułów. Autorzy zebranych w tym tomie publikacji w zajmujący sposób omawiają aktualne determinanty współczesnego rynku, poszukując odpowiedzi na aktualne pytania dotyczące warunków konkurencyjności małych, średnich oraz dużych przedsiębiorców. Oddaję Państwu do rąk niniejszą publikację, wierząc, że poruszone w niej zagadnienia stanowić będą ciekawą lekturę i przyczynią się do poszerzenia wiedzy na temat bieżących wyzwań funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw na rynku polskim, jak i na rynku globalnym.
22% rabatu
30,42
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
System pomiaru dokonań w przedsiębiorstwach
Przygotowanie monografii dotyczącej systemu pomiaru dokonań w przedsiębiorstwach należy powitać z uznaniem. Treści prezentowane w pracy dotyczą zarówno rozważań natury teoretycznej, jak i badań empirycznych. Dzięki temu monografia ma nie tylko walory naukowe, ale także poznawcze. Z aplikacyjnego punktu widzenia ważne jest zaprezentowanie konkretnych rozwiązań metodycznych w zakresie pomiaru dokonań w przedsiębiorstwach. Dzięki temu praca odznacza się racjonalnością i praktyczną użytecznością. Oceniając syntetycznie monografię pragnę podkreślić, że jest to ważna praca nad doskonaleniem systemów pomiaru dokonań w polskich przedsiębiorstwach. W pracy tej zidentyfikowano rozwiązania pomiaru dokonań stosowane przez przedsiębiorstwa oraz oceniono ich stopień zaawansowania i przydatności dla skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem. Ważna jest także weryfikacja i opracowanie zestawu kluczowych czynników sukcesu, który stanowi podstawę systemów pomiaru dokonań w różnych sektorach gospodarki. Zaproponowane rozwiązania stwarzają możliwość konstrukcji systemów pomiaru dokonań w przedsiębiorstwach, zwłaszcza małych i dużych. Praca ma w dużym stopniu interdyscyplinarny charakter, co jest jej niewątpliwie zaletą. Istotne jest także to, że dotyczy ona ważnych i aktualnych zagadnień nauk ekonomicznych: zarządzania, ekonomii i finansów. Pomiar jest bowiem jednym z kluczowych zagadnień tych dyscyplin ekonomicznych, zarówno w obszarze nauki, jak i dydaktyki. Będzie to istotna pozycja, która wypełni istniejącą w tej tematyce lukę. Z recenzji prof. dr. hab. Edwarda Nowaka, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Monografia System pomiaru dokonań w przedsiębiorstwach łącznie z Leksykonem mierników dokonań jako dyptyk kierowane są do osób pragnących usystematyzować i pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania dokonaniami, a w tym pomiaru dokonań oraz wdrożyć ją w praktyce gospodarczej celem skutecznej realizacji swoich strategii.
27% rabatu
57,67
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Biuro Dokumenty BHP
Płyta zawiera : •42 wzory dokumentów niezbędnych do prowadzenia dokumentacji bhp w biurze, • 12 list kontrolnych, • 7 opracowań merytorycznych dotyczących zagadnień administracyjno-biurowych.
30% rabatu
131,43
189,00 zł
Dodaj
do koszyka
Utopia regulaminów
Czy ktoś lubi biurokrację? Chyba nawet biurokraci jej nie lubią, skoro Ministerstwo Rozwoju prowadzi akcję “STOP biurokracji”. Ale nie wystarczy nie lubić regulaminów i zasad, żeby się ich pozbyć. David Graeber, brytyjski antropolog, zauważa, że im więcej inicjatyw, których celem jest ograniczenie biurokracji i uwolnienie mechanizmów rynkowych, tym więcej regulacji prawnych i aparatu administracyjnego. W fascynującym eseju o “Utopii regulaminów”, tłumaczy w jaki sposób działa ten paradoks, a także to, dlaczego przez rozwój biurokracji państwowej ludzkość nie doczekała się jeszcze kolonii na Marsie.
30% rabatu
31,22
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Droga TOYOTY do Lean Leadership
Niezależnie od tego, czy lubimy swoją pracę, czy nie, wymiar zadań, którym na co dzień musimy sprostać, osiągnął doprawdy abstrakcyjne rozmiary. Codziennie budzimy się z niepokojem, czy uda nam się ze wszystkim zdążyć. Które niecierpiące zwłoki sprawy będziemy musieli – znowu – poświęcić, żeby nie utonąć w morzu pracy? W reakcji na nieustannie wydłużające się listy rzeczy do zrobienia intuicyjnie skupiamy się na zwiększeniu wydajności – próbujemy robić coraz więcej w coraz krótszym czasie. Dr Josh Davis twierdzi jednak, że nie tędy droga. Nie chodzi bowiem o to, by robić więcej i szybciej, lecz o stworzenie warunków, które zagwarantują nam przynajmniej dwie bezcenne godziny szczytowej produktywności każdego dnia. Davis ujawnia pięć niepozornych strategii, dzięki którym możemy stworzyć warunki sprzyjające niezwykłej produktywności, a także odzyskać zdrowie psychiczne i przywrócić życiu równowagę. Z książki dowiadujemy się, jak: - maksymalnie wydłużyć czas między poszczególnymi zadaniami i świadomie decydować, czym zajmiemy się w następnej kolejności; - planować zadania zgodnie z tym, jakich nakładów kognitywnych i emocjonalnych one od nas wymagają; - posiąść umiejętność kierowania uwagą; - ruszać się i odżywiać nasze ciała, by uzyskać natychmiastowe korzyści; - rozpoznawać wpływ środowiska na nasz poziom czujności i skupienia. Jesteśmy zdolni do imponujących przejawów zrozumienia, motywacji i skuteczności, jeśli tylko zapewnimy naszemu ciału i psychice optymalne warunki. Dwie bezcenne godziny to lekcja, jak każdego dnia wspinać się na wyżyny produktywności. Dr Josh Davis jest dyrektorem ds. badań naukowych i głównym wykładowcą Instytutu Neuroprzywództwa, globalnej organizacji, która zajmuje się wdrażaniem wyników badań naukowych i wiedzy o funkcjonowaniu mózgu do praktyki biznesowej i obszarów rozwoju przywództwa. Wykładał na Uniwersytecie Columbia, Uniwersytecie Nowojorskim oraz w Barnard College. Pisuje dla HBR.org, „strategy+business”, „Psychology Today” oraz „People & Strategy”. Mieszka w Nowym Jorku.
30% rabatu
41,65
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Przedsiębiorstwo Drogi sukcesu rynkowego
Książka obejmuje wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce rynkowej. Autorzy przedstawili m.in. różne klasyfikacje przedsiębiorstw oraz ich cele i zasady działania; procesy zachodzące w przedsiębiorstwie oraz koncepcje zarządzania nim; ustalanie oraz klasyfikację przychodów, kosztów i wyniku finansowego przedsiębiorstwa; praktykę zarządzania oraz procesy podejmowania decyzji; restrukturyzację, wdrażanie innowacji, współdziałanie przedsiębiorstwa z jego otoczeniem; konwencjonalne i niekonwencjonalne źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa; globalizację gospodarki oraz działalność korporacji transnarodowych; kulturę organizacyjną i wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Książkę wzbogacają liczne przykłady z praktyki. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów.
22% rabatu
50,62
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pracownia techniki biurowej. Kwalifikacja A.35
Publikacja przeznaczona do praktycznej nauki zawodu technik ekonomista w zakresie kwalifikacji A.35. Prowadzenie działalności w organizacji. Dzięki tej publikacji uczeń może kształtować umiejętności praktyczne związane z wykonywaniem typowych prac biurowych; poznawać rodzaje sprzętu biurowego i sposób jego obsługi oraz metody organizacji stanowiska pracy biurowej. W kolejnych rozdziałach została przedstawiona korespondencja biurowa: zasady redagowania pism, elementy składowe pisma oraz rodzaje i budowa blankietów korespondencyjnych. W następnych szczegółowo omówiono korespondencję związaną ze stosunkiem pracy, pisma handlowe, a także zasady przyjmowania i wysyłania korespondencji oraz jej archiwizowania. Przedstawiono również sposób organizowania i przygotowania spotkań służbowych (czynności związane z organizowaniem zebrania, takie, jak: harmonogram spotkania, sprzęt techniczny, materiały i dokumentacja niezbędna do obsługi zebrania). W ostatnich dwóch rozdziałach omówiono zagadnienia dotyczące obowiązku przestrzegania tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych oraz zasady i normy zachowania w miejscu pracy (kultura osobista w miejscu pracy, skuteczne komunikowanie się, sztuka negocjowania i rozwiązywania konfliktów). W publikacji zostały zamieszczone karty pracy zawierające ćwiczenia i zadania praktyczne. Publikację można wykorzystać do przygotowania uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w ramach kwalifikacji A.35.
12% rabatu
43,30
49,20 zł
Dodaj
do koszyka
Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce i wybranych krajach europejskich
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszcze­gólnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawo­dawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnależć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Spo­łecznych. W poradniku odnajdziesz odpowiedzi na następujące pytania: - Jaki rodzaj działalności wybrać by nowotworzona firma w przyszłości przynosiła korzyści a nie straty? - Jakie czynności należy wykonać by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? - Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy? - Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorce, który zakłada działalność gospodarczą? - Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? - Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? - Jak i gdzie odnależć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? - Jaką formę opodatkowania nalepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? - Jak wypełniać dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w Urzędzie Skarbowym? - Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie Twoje - jako pracodawcy - obowiązki? - Jak rozliczać sie z ZUS-em, kto i kiedy? - Co lepiej wybrać w ramach finansowania naszej działalności: kredyt czy leasing? - Jak sporządzić biznesplan? - Jakich błędów uniknąć przy planowaniu przedsięwzięć? - W jaki sposób można prowadzić działalność przez Internet? - Kiedy należy uzyskać koncesję, licencję czy zezwolenie by prowadzić przedsiębiorstwo? Te i wiele innych pytań oraz odpowiedzi odnajdą Państwo w oferowanym przedwodniku. Życzymy udanego korzystania.
15% rabatu
39,10
46,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie popytem na produkty w łańcuchu dostaw
Zarządzanie popytem na produkty jest ważnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem ze względu na znaczenie przepływu dóbr rzeczowych między firmami. Autorzy przedstawili: popyt na produkty w zarządzaniu łańcuchem dostaw, planowanie popytu na produkty w łańcuchu dostaw, organizowanie zarządzania popytem na produkty w łańcuchu dostaw, koordynowanie działań przedsiębiorstw w zarządzaniu popytem na produkty w łańcuchu dostaw, kontrola działań w zarządzaniu popytem na produkty w łańcuchu dostaw, przykłady zarządzania popytem na produkty w łańcuchach dostaw wybranych branż. Książka jest przeznaczona dla specjalistów w dziedzinie logistyki i zarządzania. Może być również wykorzystywana przez studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z dziedziny logistyki.
22% rabatu
46,72
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Audyt środowiskowy i kontrola WIOŚ w firmie
Audyt środowiskowy i kontrola WIOŚ w firmie to publikacja dzięki której przedsiębiorcy dowiedzą się jak krok po kroku przeprowadzić audyt środowiskowy w swojej firmie bez konieczności zatrudniania audytorów z zezwnątrz oraz jak przygotować się do kontroli WIOŚ. Podpowiadamy jakie wymagania musi spełnić firma jesli chodzi o przepisy dotyczące ochorny środowiska oraz jaką dokumnetację przygotowac na wypadek ewentualnej wizyty WIOŚ, tym bardziej, że takie kontrole niezawsze są zapowiedziane. Prowadząc działalność gospodarczą, trzeba spełnić wiele wymogów związanych z ochroną środowiska. Przestrzeganie tych przepisów może być skontrolowane przez inspektorów z Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska. Zanim jednak pojawią się w firmie, warto samemu sprawdzić stan formalny dotyczący ochrony środowiska, przeprowadzając audyt środowiskowy. Jeśli bowiem inspektorzy wykryją nieprawidłowości, firma może zostać surowo ukarana. Każdy przedsiębiorca może też bronić się, jeśli uważa, że został ukarany niesłusznie. W książce "Audyt środowiskowy i kontrola WIOŚ w firmie" podpowiadamy jak przeprowadzić samodzielny audyt w firmie, jak przygotować się do kontroli oraz jak ewentualnie odwołać się od nałożonej przez WIOŚ kary. Omawiamy także przebieg kontroli, by każdy przedsiębiorca wiedział, na co może się zgodzić a na co nie.
30% rabatu
68,67
98,75 zł
Dodaj
do koszyka
Procesy biznesowe w praktyce w.II
Jedna z najlepszych pozycji z zakresu zarządzania procesami na rynku! (z recenzji pierwszego wydania książki) Proces biznesowy to pojęcie z obszaru zarządzania przedsiębiorstwem. To seria powiązanych ze sobą działań czy zadań, która ma prowadzić do osiągnięcia oczekiwanego efektu bądź rozwiązania postawionego problemu. Tajniki zarządzania firmą lub organizacją poprzez procesy nie są łatwe i nie da się ich w mig opanować, jednak ich wdrożenie okazuje się zwykle wysoce opłacalne, a często wręcz konieczne tam, gdzie przykłada się dużą wagę do sprawnego kierowania. Czyli praktycznie w każdym przedsiębiorstwie, którego menedżerowie myślą o podnoszeniu wydajności i efektywności pracy. Projektowanie procesów wymaga przygotowania merytorycznego oraz zdolności do powiązania praktyki biznesowej ze znajomością odpowiednich narzędzi. Dobrze, jeśli praktykę z tego obszaru zdobywa się na konkretnym rynku, na którym funkcjonuje przedsiębiorstwo. To ważne, bo nasza rodzima rzeczywistość jest całkiem inna niż choćby amerykańska, o czym dobrze wie Marek Piotrowski, od kilkunastu lat specjalizujący się w projektowaniu procesów biznesowych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Z pomocą niniejszego podręcznika autor pragnie przeprowadzić czytelnika przez projektowanie, testowanie i optymalizację procesów, ze szczególnym uwzględnieniem problemów, z jakimi można się spotkać na polskim gruncie. Wydanie drugie wzbogacono o dodatkowy rozdział, omawiający modelowanie procesów przy użyciu Enterprise Architect, czyli najpopularniejszego narzędzia przeznaczonego do tego celu.
30% rabatu
47,98
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka