Dziś w ofercie 108 361 pozycji
Zarządzanie projektami w kształtowaniu elastycznych modeli biznesu operatorów systemu dystrybucyjneg
W książce przedstawiono możliwości wykorzystania metodyk zarządzania projektami, a także – w ramach tego podejścia – doświadczeń wynikających z zastosowania rożnych modeli biznesu pochodzących spoza sektora energetycznego na rzecz modeli biznesu operatorów systemy dystrybucyjnego (OSD). Przedmiot badania stanowiły propozycje modeli biznesu, które do bazowego modelu biznesu OSD wnoszą nowe cechy, dające podstawę do budowania innowacyjnych modeli biznesu – szczególnie wobec dynamicznie zachodzących zmian na rynku energetycznym w Polsce, wynikających z rozproszonej generacji i przemian polegających na dwukierunkowym przepływie energii. Podmiotem badań były polskie przedsiębiorstwa z sektora elektroenergetycznego z obszaru dystrybucji, czyli OSD.
10% rabatu
30,24
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
Nowa ekonomia instytucjonalna a nauki o zarządzaniu
Przedłużający się kryzys finansowy oraz trudności gospodarcze wielu krajów przyspieszyły rozwój nowej ekonomii instytucjonalnej, traktowanej jako remedium na te trudności. Ekonomia ta przywiązuje dużą wagę do szeroko rozumianego otoczenia instytucjonalnego (tradycji, kultury, kapitału społecznego) i jego roli w osiąganiu korzystnych rezultatów ekonomicznych. Problematyce tej poświęcona została niniejsza publikacja. Szczególne miejsce zajmują w niej relacje między nową ekonomią instytucjonalną a naukami o zarządzaniu. Autorzy artykułów i opracowań wskazują na rosnący wpływ tej ekonomii na rozwój nauk o zarządzaniu, co przejawia się w rosnącym ich zainteresowaniu instytucjami. Szczególnie eksponowany jest ekonomiczny aspekt takiego wpływu.
22% rabatu
70,20
90,00 zł
Dodaj
do koszyka
Społeczne aspekty zarządzania
Celem monografii było wskazanie społecznego aspektu zarządzania przedsiębiorstwem, jego złożoności, ale i konieczności szerszej edukacji studentów i menedżerów w kierunku popularyzowania znaczenia społecznych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem, które będzie miejscem tworzenia najlepszych światowych praktyk. W pracy niejednokrotnie pojawia się myśl, że wybory i ich rezultaty w zarządzaniu są osadzone w podstawowych wartościach, a te są przedmiotem socjalizacji, która na poziomie wtórnym dokonuje się w środowisku przygotowującym do przyszłych zawodów.
5% rabatu
25,65
27,00 zł
Dodaj
do koszyka
Potężny ponad miarę
Najlepsza autobiografia jaką czytałem. Dlaczego? Bo mowa o Człowieku, który jest jednocześnie niedoścignionym wizjonerem jak i swoiskim partnerem biznesowym. Jeśli inspirują Cię zagraniczne historie sukcesu w stylu Lesa Browna, przeczytaj historie która wydarzyła się w naszym kraju i jest jeszcze mocniejsza! Jakub B.Bączek
30% rabatu
30,39
43,70 zł
Dodaj
do koszyka
Komunikacja społeczna w zarządzaniu humanistycznym
Od czasów Arystotelesa wiemy, że na każdy akt komunikacyjny składają się co najmniej trzy elementy: nadawca komunikatu, jego odbiorca i sam komunikat, a więc dwoje ludzi i relacja między nimi. Na tej podstawie zbudowano rozmaite modele komunikacyjne, pozwalające nam zrozumieć istotę procesów komunikacyjnych. Współczesny świat, w którym komunikat stał się cenny i jednocześnie bezprecedensowo powszechny, wymaga jednak czegoś więcej niż sama wiedza o komunikowaniu się – wymaga zarządzania tym procesem, czyli brania odpowiedzialności za jego kształt i przyszłość. Brzmi jak misja niemożliwa? Zapewne można tak to postrzegać, aczkolwiek istota ludzka ma to do siebie, że lubi się uczyć i jest w tym niezwykle skuteczna, a więc może się także nauczyć, jak robić rzeczy niemożliwe. Niniejsza książka stanowi zaproszenie do wspólnej nauki, bilet w przyszłość, w której jest miejsce dla człowieka, w przyszłość, którą może stworzyć komunikacja, budowanie więzi i mostów między ludźmi. Czas, by zarządzanie wzięło za to budowanie odpowiedzialność.
19% rabatu
32,32
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Siła Pozytywnego "Nie"
Siła Pozytywnego "Nie"
Autor: Ury William
Wydawca: Rebis
wysyłka: 48h
W dzisiejszym świecie pełnym stresów i konieczności dokonywania nieustannych wyborów presja, by ustępować i mówić „Tak” cały czas rośnie. Efektem tego są stres, przepracowanie i zanik zasad etycznych. Sztuka mówienia „Nie” nigdy nie była tak potrzebna jak dziś. Niewłaściwie powiedziane „Nie” ma często wielką siłę niszczącą, zraża ludzi i wywołuje ich gniew. Dlatego tak ważne jest, by mówić je w odpowiedni sposób. Sekret kryje się w Pozytywnym „Nie”, prostej, sprawdzonej metodzie, której każdy może się nauczyć. Ta niezastąpiona książka pokazuje trzy proste etapy Pozytywnego „Nie”, uczy, jak bronić swoich interesów, przeciwstawiać się agresji i manipulacji ze strony tych, którym odmawiamy, a przede wszystkim, jak dojść do „Tak”. Całe życie jest tańcem „Tak i „Nie”. Codziennie stajemy przed koniecznością odmawiania przyjaciołom, członkom rodziny, szefom, pracownikom, kolegom z pracy, a nawet sobie. To, czy i jak mówimy „Nie” wpływa na jakość naszego życia. Możliwe, że jest to najważniejsze słowo i powinniśmy się nauczyć mówić je taktownie i skutecznie. William Ury to światowej sławy specjalista w zakresie negocjacji. Jest współtwórcą Harvard’s Program on Negotiation, doradcą w Białym Domu i Pentagonie, współpracuje także z największymi amerykańskimi korporacjami. Brał udział w mediacjach w czasie wojny w Czeczenii, Jugosławii i pomagał w rozwiązywaniu wielu kryzysowych sytuacji na całym świecie.
30% rabatu
27,87
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Logistyka w biznesie międzynarodowym
Monografia jest pierwszą w Polsce książką poświęconą miejscu i roli zarządzania logistycznego w gospodarce międzynarodowej. Jej celem jest ukazanie istoty związku między najnowszymi metodami zarządzania przedsiębiorstwem czy korporacją transnarodową a logistyką jako strategią dla firmy. Praca opatra jest na najnowszych, pochodzących z 2015 roku, wynikach badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach międzynarodowych, w których logistyka służy uzyskaniu oraz utrzymaniu przewagi konkurencji.
17% rabatu
40,67
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Relacje między producentami a detalistami
Główną tezą prezentowanej pracy jest stwierdzenie, że nikogo nie stać na bezwzględną walkę, a współpraca i porozumienie przynoszą korzyści wszystkim partnerom. Obserwacja sposobów budowania relacji przez przedsiębiorstwa z otoczeniem i poszukiwanie przez nie nowych, często niekonwencjonalnych form współdziałania z różnymi podmiotami nie budzi wątpliwości co do słuszności tej tezy. Dla sceptyków, których nigdy nie brakuje, powinien to być argument silnie przemawiający za przydatnością proponowanych rozwiązań z zakresu budowania relacji między producentami a detalistami.
17% rabatu
40,67
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rachunkowość zarządcza zorientowana na projekty
Zorganizowanie działalności w formie projektów, zamiast tradycyjnego układu funkcjonalnego powoduje dużą elastyczność i możliwość szybkiego dostosowania się do otoczenia. Aby jednak zarządzanie przez projekty przynosiło satysfakcjonujące efekty, powinno być wspomagane przez odpowiednio dobrane instrumenty. Wykorzystanie instrumentów rachunkowości zarządczej przy realizacji projektów podyktowane jest przede wszystkim koniecznością racjonalizacji kosztów działalności. Innymi słowy dąży się stale do zwiększenia efektywności wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa. Dzięki zastosowaniu odpowiednio dobranych instrumentów rachunkowości zarządczej możliwe jest zminimalizowanie zagrożeń wynikających z prowadzenia działalności w formie projektów. Zbiór informacji otrzymanych dzięki rachunkowości zarządczej pozwala na podjęcie racjonalnych decyzji oraz na kontrolę zasobów przedsiębiorstwa. To z kolei może w dalszym horyzoncie czasowym zadecydować o przewadze konkurencyjnej, a nawet przesądzić o dalszym istnieniu organizacji. Celem książki jest wskazanie możliwości wykorzystania instrumentów rachunkowości zarządczej i controllingu w przedsiębiorstwach, w których realizowane są projekty. Autor koncentruje się przede wszystkim na tych instrumentach, które w sposób kompleksowy ukierunkowane są na wspomaganie zarządzania przez projekty. W pracy przedstawiono m.in. takie zagadnienia, jak: • wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania projektami i przez projekty, • przedstawienie sposobu doboru instrumentów rachunkowości zarządczej, • wskazanie sposobów gromadzenia i przetwarzania danych dotyczących realizacji projektów, • przedstawienie procesu wdrożenia strategicznej karty wyników w przedsiębiorstwie zarządzanym przez projekty, • zaprezentowanie specyfiki i podstawowych problemów budżetowania projektów, • dostosowanie budżetowania do projektów, • zaproponowanie rachunku odpowiedzialności dla projektów, • zaprezentowanie metod oceny efektywności projektów, • wskazanie na zjawisko ryzyka w doborze metod oceny efektywności projektów, • zaprezentowanie mierników finansowych w ocenie projektów, • analizę rachunku kosztów w cyklu życia projektów, • przedstawienie rachunku kosztów docelowych w ocenie efektywności projektów. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla praktyków nadzorujących lub realizujących projekty, menedżerów na wszystkich szczeblach zarządzania, controllerów, jak również dla studentów uczelni ekonomicznych i innych osób pragnących poznać tajniki zarządzania projektami oraz zarządzania przez projekty.
22% rabatu
38,22
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Strategie finansowe przedsiębiorstwa wobec zmian..
Rynek kapitałowy podlega nieustannym zmianom. Zmiany te dają przedsiębiorstwom nowe możliwości pozyskiwania i alokacji kapitału. Jednocześnie są źródłem ryzyka i wymagają podjęcia działań dostosowawczych, w szczególności w obszarze strategii finansowej. Książka „Strategie finansowe przedsiębiorstwa wobec zmian na rynku kapitałowym" to kompleksowe opracowanie analizujące zmiany obserwowane na rynku kapitałowym pod kątem ich znaczenia dla strategii finansowej przedsiębiorstwa (podejmowanych decyzji, stosowanych instrumentów, generowanych przepływów pieniężnych i ryzyka przedsiębiorstwa). W książce przedstawiono: - wpływ zmian obserwowanych na rynku kapitałowym na wybory przedsiębiorstwa, - możliwości zastosowania innowacji finansowych, - kierunki zmiany na rynku akcji i obligacji oraz ich znaczenie dla strategii, finansowania przedsiębiorstwa, - szanse i zagrożenia związane z rozwojem rynku koncentracji kapitału, - nowe metody i instrumenty finansowania ryzyka, 4 konsekwencje zmian na rynku kapitałowym dla przepływów pieniężnych przedsiębiorstwa. Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy o aktualnych zmianach na rynku kapitałowym dla osób zajmujących się problematyką kształtowania strategii finansowej przedsiębiorstwa: menedżerów, doradców finansowych, naukowców oraz studentów kierunków ekonomicznych. „Autorzy, opierając się na obszernej literaturze polskiej i zagranicznej, dobrej znajomości teoretycznych i praktycznych podstaw zarządzania finansami przedsiębiorstw, analizy finansowej, rynków kapitałowych, rachunkowości oraz systemów informacji ekonomiczno-finansowej stworzyli opracowanie godne uznania." Prof. zw. dr hab. Grażyna Borys
22% rabatu
50,70
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zatrudnianie pracowników
Zatrudnianie pracowników
Wydawca: CeDeWu
wysyłka: 48h
Obserwując rozwijający się rynek prawa pracy, w tym również nowelizacje przepisów wchodzących w życie z zawrotną szybkością, można pokusić się o stwierdzenie, że prawo pracy to skomplikowana, jak i najczęściej modernizowana gałąź prawa. W ostatnich latach Kodeks Pracy - podstawowe źródło prawa pracy - kilkakrotnie ulegało poważnym zmianom. Dynamika tych zmian spowodowała potrzebę wydania niniejszego poradnika, który odpowie na szereg pytań wszystkim tym, którzy stosują prawo pracy na co dzień. Dzięki prostemu zapisowi każdy będzie mógł zrozumieć i prawidłowo zastosować obowiązujące normy prawa. Prezentowana publikacja, poza komentowaniem podstawowych norm zawartych w Kodeksie, skupia swoją uwagę na innych uzupełniających naukę prawa pracy ustawach. Dzięki scharakteryzowaniu przepisów m.in. ustawy o ubezpieczeniach społecznych publikacja zyska odbiorców zarówno w działach kadrowych, jak i w organach kierowniczych małych i dużych przedsiębiorstw. „Zatrudnianie pracowników" wskaże m.in. jak należy prawidłowo przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną, jaką umowę wybrać - cywilnoprawną czy jednak stosunek pracy? co zrobić, aby ustrzec się przed nawiązaniem wadliwego stosunku prawnego, na mocy którego świadczona będzie praca? Poza charakterystyką przepisów w niniejszej publikacji czytelnicy będą mogli nauczyć się, jak w właściwy sposób tworzyć akta prawa pracy, tj. umowy o pracę, regulaminy wynagradzania, a nawet umowy cywilnoprawne.
22% rabatu
66,30
85,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie zasobami ludzkimi w sytuacjach kryzys.
Jedną z perspektyw współczesnego pojmowania bezpieczeństwa jest jego obecność w codziennej aktywności człowieka. Każdy ma prawo odczuwać stan równowagi w domu, w miejscu pracy czy wypoczynku, wszędzie tam, gdzie przebywa i funkcjonuje. Owo prawo i potrzeba zarazem, determinują konieczność pogłębiania wiedzy i zdobywania umiejętności tego, jak przeciwdziałać, i jak reagować na wszelkiego rodzaju zdarzenia destabilizujące ład psychiczny i fizyczny. Treść prezentowanej monografii ułatwia badaczom, studentom, organizatorom i pasjonatom dostęp do informacji, a zarazem pomaga w zrozumieniu aktualnych problemów, jakie występują w zarządzaniu kryzysowym, w ciągle zmieniającym się środowisku. Celem powstania prezentowanej pozycji jest chęć rozbudzenia w Czytelniku twórczej i aktywnej postawy, wobec potencjalnej czy rzeczywistej sytuacji kryzysowej. Założeniem autorów jest zatem przekonanie, iż nawet, jeśli człowiek nie jest w stanie przewidzieć i przeciwdziałać wszystkim zagrożeniom (zarówno cywilizacyjnym, jak i naturalnym), to jest w stanie świadomie i bez paniki funkcjonować w obliczu zdiagnozowanych niebezpieczeństw, ratując tym samym nierzadko życie swoje i najbliższych mu osób. Czytelnik zgłębiając treść prezentowanej książki ma szansę nie tylko poznać istotę i skutki sytuacji kryzysowych, lecz także może poznać problematykę zarządzania kryzysowego na poziomach: gminnym, powiatowym, wojewódzkim i państwowym. Autorzy proponują zatem swoistą podróż, zaczynając od obrazu istoty zagrożeń, podstaw prawnych powołujących organy reagowania kryzysowego poprzez zasady organizacji zarządzania kryzysowego, zarówno w perspektywie cywilnej, jak i militarnej. Zainteresowani tematyką odnajdą w opracowaniu także opis specyfiki zarządzania logistycznego w sytuacjach kryzysowych. Inspiracji może dostarczyć próba odpowiedzi na pytanie: Jak dostępne metody, techniki i narzędzia wpływają na skuteczność kierowania zasobami ludzkimi? Można zatem w prezentowanej monografii zgłębić refleksję na temat motywacji, coachingu, negocjacji oraz jakości w procesie kierowania zasobami ludzkimi. Pozostawiając w rękach Czytelnika dorobek analiz teoretycznych, ale i wieloletniej praktyki popartej przeprowadzonymi badaniami własnymi, Autorzy żywią nadzieję, że monografia zaspokoi ciekawość Odbiorcy i rozbudzi jego aktywność w omawianym obszarze.
22% rabatu
48,36
62,00 zł
Dodaj
do koszyka
15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?
Każdy z nas ma jednakową ilość czasu na dobę: 1440 minut. Ani więcej, ani mniej. Nie można pożyczyć ani dokupić brakującego czasu. To właśnie on jest najcenniejszym zasobem, dlatego warto nauczyć się nim właściwie gospodarować. Żadnej z utraconych, bezcennych minut nie można odzyskać. Wielu z nas stosuje zasady zawarte w poradnikach zarządzania czasem, lecz i tak odczuwa przemęczenie oraz narastającą frustrację, bo mimo starań nie udaje się nam ukończyć wszystkich zaplanowanych zadań. Dzięki tej książce naprawdę zyskasz więcej czasu — nawet kilka godzin tygodniowo. Jej autor przeprowadził solidne badania, aby opisać nawyki zwiększające produktywność 7 miliarderów, 13 olimpijczyków, 29 wzorowych studentów i uczniów oraz 239 przedsiębiorców odnoszących spektakularne sukcesy. Przeanalizował zachowania tysięcy profesjonalistów. Nikt z nich nie stosował technik zwiększania produktywności czy zmniejszania odczuwanego stresu podsuwanych przez popularne poradniki. Zamiast tego myśleli o wartościach i priorytetach. Mieli też określone nawyki. I to właśnie okazało się kluczem do sukcesu. Możesz się tego po prostu nauczyć! Z tej książki dowiesz się: Jak wyleczyć się z prokrastynacji dzięki zastosowaniu techniki o nazwie „Podróż w czasie”. Jak wychodzić z pracy o 17:00 bez przytłaczającego poczucia winy? Czym jest sekretne narzędzie Richarda Bransona służące do zwiększania produktywności? Jak dzięki „Trzem harwardzkim pytaniom” oszczędzić 8 godzin w tygodniu? Dokąd prowadzi „Siedem kroków” zerowania zawartości poczty elektronicznej każdego dnia. Jak wykorzystać system E-3C do dziesięciokrotnego zwiększenia wydajności. Jak poradzić sobie z poczuciem przepracowania i przytłoczenia obowiązkami. Zyskasz bonus. Quiz: Przekonaj się jak gospodarujesz czasem. Zyskasz bonus: 110 najlepszych cytatów dotyczących zarządzania czasem.
35% rabatu
24,05
37,00 zł
Dodaj
do koszyka
Akta osobowe 2017 Jak uniknąć błędów
Inspektorzy PIP nieprzypadkowo sprawdzają akta pracownicze w pierwszej kolejności. Okazuje się, że w każdej kontrolowanej przez PIP firmie łatwo znaleźć niedociągnięcia formalne w dokumentach personalnych. Wielkość firmy ani jej branża nie mają znaczenia. Czy w teczce personalnej pracownika na pewno są wszystkie wymagane dokumenty i czy są przechowywane we właściwej części akt osobowych? Które dokumenty mogą być przechowywane w oryginale, a które tylko jako kopia? Których dokumentów w ogóle nie wolno trzymać w aktach, a które można tam umieścić, choć nie ma takiego obowiązku? Ta publikacja rozwieje takie i podobne wątpliwości.
30% rabatu
47,46
68,25 zł
Dodaj
do koszyka
21 niezaprzeczalnych praw przywództwa - Audiobook
Co by się stało, gdyby ekspert z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem przywódczym zechciał zawrzeć całą swoją wiedzę na temat przywództwa w niewielkiej liczbie zasad przeznaczonych specjalnie dla ciebie? Mogłoby to zmienić twoje życie. John C. Maxwell dokonał właśnie tego w nowym wydaniu książki 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa opracowanym w dziesiątą rocznicę jej pierwszego wydania, łącząc wiedzę zdobytą w okresie ponad czterdziestoletniej praktyki przywódczej z obserwacjami świata biznesu, polityki, sportu, religii i konfliktów militarnych. Rezultatem jest unikalne studium problematyki przywództwa, którego autorem może być tylko ktoś taki jak Maxwell. „Rozwój i upadek nierozłącznie wiążą się z przywództwem – pisze Maxwell. – Prawa te są brzemienne w konsekwencje. Obserwowałem ich działanie w ponad dziewięćdziesięciu krajach całego świata. Zastosuj je, a ludzie pójdą za tobą. Jeśli je zlekceważysz lub pogwałcisz, nie uda ci się nikomu przewodzić. Mam dla ciebie jednak dobrą wiadomość – każdy może je poznać i się nimi kierować.” Opisane przez Johna C. Maxwella 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa istnieje i funkcjonuje niezależnie od nas, tak jak prawo grawitacji. Prawa te są inspirujące, motywujące do zmian, zaskakujące, otwierające nowe horyzonty, zmuszające do refleksji, przewartościowujące nasze poglądy, pobudzające do działania. Każdy, kto chce wpływać na otaczającą nas rzeczywistość nie tylko w aspekcie zawodowym, ale także prywatnym, a również chce pracować nad swoim rozwojem, na pewno znajdzie w nich coś dla siebie. Adam Szawłowski prezes zarządu Corex Sp. z o.o. Czyta: Tomasz Kućma
30% rabatu
31,98
45,99 zł
Dodaj
do koszyka
Szef w relacji z zespołem
Ludzie w grupie działają często zupełnie inaczej niż w pojedynkę. To, że ktoś jest ekstrawertyczny, uśmiechnięty i skory do pomocy w relacji jeden na jeden, nie oznacza jeszcze, że zachowa się tak samo jako członek teamu stojącego wobec wspólnego wyzwania. Każda grupa osób przebywających ze sobą dłużej niż dwa do trzech dni jest poddawana automatycznie procesom rozwojowym, które zbiór indywidualności zmieniają w zespół. Jest to zjawisko naturalne, a rządzące nim mechanizmy powinien poznać każdy szef. Powinien je poznać, zrozumieć i nauczyć się tak je modyfikować, by umieć przekształcić swoich ludzi w dynamiczną drużynę, pracującą razem tak sprawnie jak piłkarze na boisku. Celem tej książki jest przekazanie Ci wiedzy na temat mechanizmów procesu grupowego, czyli faz rozwoju, przez które przechodzi każdy zespół — i w sporcie, i w biznesie. Autorzy mają dwudziestoletnie doświadczenie w działaniu z różnymi teamami. Przez ten czas wypracowali własne sposoby świadomego ich prowadzenia. Co robić, gdy Twoim ludziom brakuje energii? Jak bronić się przed zbiorowym atakiem ze strony podwładnych? Jak motywować zespół, żeby jego członkowie potrafili się wzajemnie inspirować? I jak rozpoznać moment, w którym dla dobra wszystkich należy rozwiązać zespół i z każdym pracować indywidualnie?
35% rabatu
38,35
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Polityka wynagradzania osób zarządzających w bankach
Nieefektywna polityka wynagradzania naczelnej kadry kierowniczej w instytucjach sektora usług finansowych uznana została za jedną z przyczyn ostatniego kryzysu finansowego. Polityka wynagrodzeń stosowana przez czołowe korporacje finansowe zachęcała do podejmowania ryzykownych decyzji nastawionych na wyniki krótkookresowe, które gwarantowały wysokie premie kadrze zarządzającej. Nie były uwzględniane przy tym perspektywy długookresowe, co często negatywnie wpływało na wartość spółki w dłuższym okresie. Między innymi takie działania zachodzące w sektorze usług finansowych doprowadziły do spadku zaufania inwestorów i destabilizacji rynków finansowych zarówno w wysoko rozwiniętych gospodarkach, jak i w tych rozwijających się. Po wybuchu kryzysu finansowego w Unii Europejskiej wiele uwagi poświęcono polityce wynagradzania kadry kierowniczej najwyższego szczebla w sektorze bankowym. Wynikiem tego były Zalecenia Komisji Europejskiej i Dyrektywy Parlamentu Europejskiego dotyczące tego obszaru nadzoru korporacyjnego. Zmiany regulacji prawnych dotyczących zasad wynagradzania kadry kierowniczej w sektorze bankowym w Polsce miały miejsce dopiero od roku 2012. Istniejące w Polsce standardy, wynikające z tych regulacji, są wciąż mniej rygorystyczne niż te stosowane w większości krajów Unii Europejskiej. Dało to asumpt do podjęcia próby oceny jakości polityki wynagradzania kadry zarządzającej w bankach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
15% rabatu
38,16
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Instytucje i gospodarka
Publikacja obejmuje opracowania powstałe na podstawie referatów wygłoszonych przez naukowców i praktyków na konferencji zorganizowanej przez Zamiejscowy Wydział Społeczno-Ekonomiczny Uniwersytetu Szczecińskiego w Gorzowie Wielkopolskim w 2015 roku. W monografii zamieszczono również teksty pracowników naukowych pozostałych wydziałów Uniwersytetu Szczecińskiego oraz innych uczelni. Na publikację składa się dwanaście artykułów dotyczących funkcjonowania i form instytucji rządowych i samorządowych oraz zagadnień rozwoju gospodarczego w różnej skali.
20% rabatu
26,88
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
Rozwój organizacyjny a problemy wzrostu przedsiębiorstw
Rozważania zawarte w książce dotyczą pytań, na które teoria i praktyka zarządzania nie udzielają wyczerpujących odpowiedzi: - dlaczego jedne przedsiębiorstwa rosną, a inne nie? - dlaczego jedne przedsiębiorstwa przeprowadzają wewnętrzne reformy w odpowiedzi na wyzwania związane z coraz większą skalą prowadzonej działalności, podczas gdy inne nie potrafią dokonać niezbędnych zmian? - w jaki sposób zapewnić wysoką efektywność funkcjonowania rosnącego przedsiębiorstwa?
15% rabatu
49,31
58,01 zł
Dodaj
do koszyka
Modelowanie ryzyka inwestycyjnego
Umiejętność budowania modeli w celu oceny ryzyka inwestycyjnego ma dziś szczególnie istotne znaczenie dla osób z banków, przedsiębiorstw, funduszy inwestycyjnych, firm konsultingowych, instytucji publicznych realizujących programy i projekty inwestycyjne ze środków UE w związku z rosnącą niepewnością i nieprzewidywalnością przyszłych wydarzeń gospodarczych w kraju i na świecie. Modelowanie ryzyka inwestycyjnego to dziś cenna umiejętność, która będzie wymagana od wielu specjalistów i ekspertów w najbliższej przyszłości po konsekwencjach kryzysu finansowego, który dotknął gospodarkę realną. Książka pt. „Modelowanie ryzyka inwestycyjnego - zastosowania praktyczne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel i programu GRETL" w sposób przystępny i umiejętny przedstawia najważniejsze metody i techniki w obszarze modelowania oraz oceny ryzyka inwestycyjnego. Autor przedstawia na trafnie dobranych przykładach zasady działania symulacji Monte Carlo przy ocenie ryzyka inwestycyjnego wraz z uwzględnieniem koncepcji Value at Risk - wartości zagrożonej. Prezentuje możliwości zastosowań arkusza kalkulacyjnego dla potrzeb prognozy i oceny ryzyka z wykorzystaniem modeli ekonometrii klasycznej oraz możliwości zastosowania darmowego programu GRETL przy budowie modeli szeregów czasowych - AR, MA, ARMA, ARIMA, ARCH, GARCH. W ostatniej części książki autor przedstawia możliwości zastosowań wyceny opcji realnych w ramach oceny ryzyka opłacalności inwestycji, a także przedstawia sposoby optymalizacji dyskretnej za pomocą narzędzia zamieszczonego w arkuszu kalkulacyjnym - SOLVER. Jest to pierwsza pozycja w Polsce, w której można znaleźć praktyczne zastosowania większości metod umożliwiających ocenę ryzyka inwestycyjnego. Dzięki zastosowaniu arkusza kalkulacyjnego wraz z darmowym programem GRETL w książce położono główny nacisk na przystępne przekazanie wiedzy dotyczącej metod oceny ryzyka, tak by można było od razu stosować przyswojony materiał w praktyce.
22% rabatu
53,82
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka