Dziś w ofercie 106 788 pozycji
Wykłady lubelskie o estetyce
Prezentowana książka ma długą historię. Pierwsze wersje rękopisów powstawały już w latach sześćdziesiątych, kiedy Władysław Stróżewski wykładał estetykę na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Późniejsza droga naukowa Profesora zaowocowała wieloma nowymi dziełami i publikacjami nie tylko z estetyki, ale także z aksjologii i ontologii. Wykłady lubelskie z estetyki czekały na swoją kolej aż do roku 2016 – dzięki pomocy Katedry Porównawczych Studiów Cywilizacji i pani prof. Marcie Kudelskiej ukazują się wreszcie drukiem. W tej książce poznajemy nie tylko podstawy metodologii filozofii sztuki i estetyki, lecz również zgłębiamy klasyczny typ uprawiania filozofii Piękna, z której w Polsce i na świecie znany jest Władysław Stróżewski. Klasyczna filozofia to operowanie pojęciem, abstrakcją, a czasem ideą, nauka myślenia o zasadach, w których rzadko zdarza się odniesienie do partykularnych zjawisk świata zmysłowego. W odniesieniu do sztuki prof. Stróżewski sięga po metodę hermeneutyczną i zdradza wielkie zamiłowanie do tradycji platońskiej. Słuszne wydawało się nam, by książkę tę wzbogacić próbą praktycznego zastosowania filozofii Władysława Stróżewskiego, a zadania tego podjął się uczeń Profesora, polski artysta malarz, ale też filozof, prof. Paweł Taranczewski. W obecnej formie książka stać się ma podręcznikiem klasycznej estetyki. Redaktor naukowy dr Paulina Tendera
19% rabatu
32,32
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Prze-myśleć piękno. Estetyka kaligrafii japońskiej
Kaligrafia japońska jest niezwykle fascynującą sztuką, łączącą w sobie piękno języka z pięknem jego zapisu. Jest czymś więcej, niż tylko starannym pisaniem; uznawana jest za jedną z najwyższych form ekspresji artystycznej. Jednocześnie stanowi drogę życia, dojrzewającą przez lata ćwiczeń. Niniejsza książka jest pierwszą na polskim rynku kompleksową publikacją naukową zgłębiającą jej wartości estetyczne w kontekście historycznym, kulturowym, technicznym oraz artystycznym. Przedstawia rozwój pisma i języka w Japonii, cechy estetyki japońskiej i główne kategorie estetyczne. W kontekście artystycznym sztuki kaligraficznej omówione zostały tu takie zagadnienia, jak środki wyrazu, obrazowość, związki z malarstwem oraz problematyka kompozycji. Książkę wieńczy próba analizy sposobów reagowania na kaligrafię japońską odbiorców zachodnich, dla których obcy jest złożony kontekst kultury Wschodu.
35% rabatu
35,68
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Czym jest sztuka
Czym jest sztuka
Wydawca: Aletheia
wysyłka: 48h
Niedawno zmarły Arthur C. Danto (1924–2013) należał do najbardziej znanych amerykańskich filozofów sztuki. Był wszechstronnym myślicielem, który początkowo, w latach 60. XX wieku, starał się z perspektywy filozofii analitycznej przyswoić Ameryce myśl „kontynentalną” (Nietzsche, Sartre). W latach 70. powrócił do dziedziny, od której zaczął w młodości (studiował malarstwo). W Czym jest sztuka, swojej ostatniej książce (2013), objaśnia sformułowaną przez siebie definicję sztuki jako „ucieleśnionego znaczenia”. Tą definicją chce objąć zarówno dzieła „mimetyczne”, jak i nieprzedstawiające. W celu historycznej ilustracji swego podejścia skupia się na kilku przykładach składających się na poszczególne rozdziały eseju: freski w Kaplicy Sykstyńskiej, Duchamp, Warhol, fotografia artystyczna. Te frapujące intelektualnie rozważania nazywa raczej filozofią sztuki niż estetyką, przy czym, trzeba dodać, jest to filozofia bardziej analityczna niż kontynentalna. Zgodnie ze współczesną tendencją w samej sztuce Danto nie uważa piękna za czynnik definiujący i pozostawia je sferze tradycyjnej estetyki. Jego definicja może być punktem wyjścia do dalszego namysłu, do zapytania na przykład, czy każde „ucieleśnione znaczenie” jest dziełem sztuki, czy artystyczne „ucieleśnienie” nie wyróżnia się czymś szczególnym. Już choćby dla takich myślowych wyzwań warto zajrzeć do tej książki, inspirującej i otwierającej nowe perspektywy na świat sztuki.
30% rabatu
25,14
36,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kicz w języku i komunikacji
Prezentowany tom dotyczy trudnego do zdefiniowania, a zarazem coraz bardziej wszechobecnego zjawiska kiczu. Jeszcze w XIX wieku pojęcie to dotyczyło malarstwa, obecnie zostało rozszerzone na wszelkie sfery życia, stało się też zjawiskiem ponadstylowym, a nawet - jednym z kanałów komunikowania, który ukierunkowuje indywidualne i zbiorowe aksjologie, emocje, postawy i zachowania. Autorzy reprezentujący różne dziedziny naukowe, omawiając zagadnienie kiczu w języku, literaturze, sztuce i mediach, zadają pytanie, co jest dzisiaj jego istotą. Kicz w tych refleksjach to nie tylko „piękny efekt", przesada, tandeta, „proste przeżycia duchowe", to nie tylko popkultura, stereotypowość, szablonowość, seryjność, sentymentalizm itp., lecz także „terapia kompleksów” - indywidualnych i zbiorowych, niekiedy wręcz konieczna dla emocjonalnego zdrowia, samopoczucia i znalezienia równowagi w rozrelatywizowanej rzeczywistości. Kicz to realizacja tęsknoty za rzeczywistością taką, jaką chcielibyśmy, by była.
19% rabatu
35,56
43,90 zł
Dodaj
do koszyka
Estetyka ogrodu Między sztuką a ekologią
Książkę Mateusza Salwy otwiera studium paryskiego Ogrodu-lasu na wewnętrznym dziedzińcu nowego budynku Biblioteki Narodowej w Paryżu. Nawiązanie do tej realizacji, poddanej wstępnie wielostronnemu oglądowi, znajdziemy też w końcowych partiach Estetyki ogrodu. „Wielostronny ogląd” oznacza tu wielość tropów interpretacyjnych (także krytycznych), które Autor otwiera i następnie - w kolejnych rozdziałach- szczegółowo rozwija, pokazując jak estetyczne doświadczenie ogrodu przemodeluje nasze sposoby myślenia (o) i działania (w) ogrodzie w szerszych kontekstach etycznych i społeczno-politycznych (także tych o wymiarze globalnym). Podkreślić warto, że Mateusz Salwa nie wpisuje swoich badań w nurt radykalnej krytyki nowoczesności (co we współczesnej ‘posthumanistyce’ częste), przekonuje natomiast – gromadząc liczne argumenty – do osłabienia dominującej wcześniej orientacji antropocentrycznej. Otwiera się w ten sposób „nowa wrażliwość na naturę” odczuwana i praktykowana w interesie zarówno ludzi, jak i bytów innych - niż - ludzkie. Powiedzieć, że zebrane w poszczególnych rozdziałach argumenty są liczne, to powiedzieć za mało. Przekonuje bowiem nie ich ilość, lecz przede wszystkim jakość. Rzetelnej znajomości dawnej i współczesnej literatury dotyczącej ogrodów i ich kontekstów towarzyszy bowiem pogłębiony namysł historyczno-krytyczny. Relację zachodzącą między koncepcją Autora a poglądami badaczy, z którymi wchodzi w książce w dialog, można określić jako korespondencję korygującą, czyli najbardziej wartościowy w humanistyce sposób przepracowania zastanego „materiału myślowego”. Anna Zeidler-Janiszewska
30% rabatu
24,40
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pogranicza romantyzmu - romantyzm pogranicza
Praca poświęcona recepcji romantyzmu polskiego ujmowanego w kategoriach granicy i pogranicza, oraz konstytuujących go licznych granic: nacji, kultur, religii, duchowości, prądów estetycznych, rodzajów sztuk i gatunków dzieł, kształtujących główne i poboczne zjawiska tego nurtu kulturowego. 21 tekstów zgrupowanych w 3 rozdziałach: Pogranicza kultur Pogranicza sztuk Pogranicza prądów estetycznych Książka Olafa Krysowskiego, wytrawnego znawcy, krytyka oraz wybitnego badacza romantyzmu, przywraca tej epoce naukową atrakcyjność i wartość jako ważnego składnika rodzimej tradycji kulturalnej, pozostającej w różnych relacjach z literaturą i kulturą powszechną. Napisana jest świetnym językiem, ilustrowana, zaopatrzona w indeks nazwisk i tytułów. academia
17% rabatu
37,35
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Odkrywanie śladu
Odkrywanie śladu
Autor: Stern Arno
Wydawca: Element
wysyłka: 48h
;Arno Stern uczy nas, jak patrzeć na rysunki dzieci – nie wystarczy się przy nich zatrzymać, trzeba też przyjrzeć się im w skupieniu, uwolnić się od utartych schematów i prób oceny oraz zastanowić się, w jaki sposób dzieci próbują przez rysowanie i malowanie wyrazić siebie oraz to, co je dotyka. Dopiero wtedy można zrozumieć, co wyrażają ich rysunki i co się za nimi kryje. Arno Stern nazywa to „śladem”. W książce tej z ogromną starannością opisuje, jakie ścieżki zaprowadziły go do odkrycia „śladu” oraz w jaki sposób można samodzielnie dostrzec go w rysunkach i obrazach dziec Prof. dr Gerald Hüther Arno Stern od ponad sześćdziesięciu lat nieprzerwanie prowadzi w Paryżu pracownię malarską. W książce Odkrywanie śladu prezentuje wnioski płynące z analizy i obserwacji tysięcy dziecięcych rysunków. Odkrycia Arno Sterna znajdują dziś potwierdzenie w wynikach badań w dziedzinach epigenetyki, neurologii i embriologii. W swojej książce w imponujący sposób przedstawia, jak dzieci malują, kiedy stworzy się im do tego odpowiednie warunki.
30% rabatu
24,46
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Pochwała cienia
Pochwała cienia
Wydawca: Karakter
wysyłka: 48h
Słynny esej z 1933 roku poświęcony japońskiej estetyce. Tłumaczony na wiele języków, studiowany na wydziałach architektury i historii sztuki na całym świecie. Japoński pisarz próbuje zdefiniować w nim podstawy japońskiej estetyki, odwołując się do kategorii cienia jako metafory wieloznaczności, ulotności i przemijalności. Wychodząc od spostrzeżeń dotyczących budowy japońskiego domu czy kształtu przedmiotów codziennego użytku, Tanizaki zastanawia się nad tym, co charakteryzuje japońską estetykę, i jak wyraża się w niej stosunek do egzystencji. Tanizaki Jun`ichiró (1886-1965) jeden z najbardziej znanych dwudziestowiecznych pisarzy japońskich. Przez pewien czas fascynował się kulturą Zachodu, by następnie ponownie zwrócić się ku źródłom kultury japońskiej. W 1933 roku napisał Pochwałę cienia, w której próbował zdefiniować podstawowe kategorie japońskiej estetyki.
30% rabatu
29,21
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
W meandrach dialektyki, w labiryntach ironii Opery Louisa Andriessena
Rozważania przedstawione w tej książce wkraczają w obszar estetyki, filozofii, historii, literaturoznawstwa, historii malarstwa, sztuki współczesnej i filmoznawstwa. W efekcie otrzymujemy pracę wybitną, wszechstronnie omawiającą dzieła operowe Louisa Andriessena i ich realizacje sceniczne, dającą czytelnikowi rzadką przyjemność intelektualną. Fragment recenzji prof. Małgorzaty Leyko
23% rabatu
24,64
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Teatr Teatralizacja Performatywność
Myślą przewodnią książki jest rekonstrukcja drogi, jaką przebyła idea performatywności od kontekstu teatrologicznego ku innym sztukom i szeroko pojmowanym działaniom performatywnym. Temat publikacji zrodził się w Zakładzie Estetyki Instytutu Filozofii UMCS w trakcie dyskusji o estetyzacji i teatralizacji społeczeństwa nowoczesnego. Ważną częścią realizacji tematu badań była konferencja o tej samej nazwie zorganizowana w dniach 28–31 maja 2015 roku w Zakopanem. Dzięki udziałowi reprezentantów wielu ośrodków akademickich, artystów oraz przedstawicieli instytucji sztuki doszło do niezwykle ciekawej wymiany myśli, porównania strategii badawczych i opinii na temat performatywności w środowisku akademickim i w instytucjach sztuki. Performans już dawno przestał być kojarzony tylko i wyłącznie z działaniami czysto teatralnymi. Dostrzegany jest w nauce i polityce, w mediach, popkulturze oraz w codziennych praktykach życia społecznego, między innymi w nawiązujących do rytuału demonstracjach i manifestacjach.
15% rabatu
37,48
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
Sztuka w kulturze postmedialnej
Książka Ewy Wójtowicz jest bardzo ciekawym spojrzeniem na dzisiejszą sytuację nowych mediów i tworzonej za ich pomocą sztuki w kontekście naszych oczekiwań i nadziei z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka pyta, gdzie jest dziś sztuka nowych mediów. Opisuje remiks i sampling jako dwie najbardziej rozpoznawalne techniki nowej estetyki, pisze o nanoaktywizmie, zmieniającej się roli krytyka i artysty, a także o różnych oczekiwaniach wobec odbiorcy, stającego się użytkownikiem sztuki. Pisze o pozornym egalitaryzmie internetu. O demokratyzacji sztuki i o jej komercjalizacji, o ekonomii uwagi i outsourcingu w sztuce, o kolektywnym autorstwie i projektowaniu własnej tożsamości. prof. Grzegorz Dziamski Ewa Wójtowicz bezkolizyjnie sytuuje swoje badania pomiędzy teorią a praktyką albo – mówiąc inaczej – czyni dobry użytek ze swojej wiedzy i kompetencji z zakresu sztuk medialnych oraz kulturoznawczo zorientowanego medioznawstwa. prof. Andrzej Gwóźdź
30% rabatu
34,77
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Estetyczne przesłony rzeczywistości
Estetyczne przesłony rzeczywistości to tym razem wybór esejów filozofia, które powstały w moim ćwierćwieczu. Ich układ i wniesione poprawki pozwalają zobaczyć stworzoną przez niego perspektywę badawczą.
30% rabatu
27,66
39,60 zł
Dodaj
do koszyka
Wizualne odskocznie
György Lukács przekonywał, że „(…) każdy esej niewidocznymi literami dopisuje obok swego tytułu słowa: z okazji tego to a tego…”. Nie inaczej jest w przypadku współczesnych polskich esejów, w których odwołania do malarstwa czy fotografii pełnią istotną funkcję. Obrazy okazują się tu bowiem rodzajem wizualnej „odskoczni”, stabilnym i gotowym punktem zaczepienia, pozwalającym eseistom na wybieganie ku wielu innym sferom – na montaigne’owskie autoanalizy, na poznawanie przeszłości lub rozwijanie swobodnej, subiektywnej krytyki kultury czy w końcu na różnorakie wyobraźniowe eksperymenty, dążące do „wskrzeszania” tego, co minione, a czego ślad przetrwał w materii obrazów. Zamieszczone w książce porównawcze analizy ponad dwudziestu tomów eseistycznych wydanych w drugiej połowie XX stulecia oraz w XXI wieku pozwalają ujrzeć wyróżnione teksty jako zbieżne pod wieloma względami artystyczne eksperymenty poznawcze.
30% rabatu
27,24
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Taktyki wizualne. Michel de Certeau i obrazy
Wydana w 1980 roku we Francji książka Michela de Certeau Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, która stała się punktem wyjścia do powstania niniejszego tomu, inspirowała liczne nurty rozwijających się od ponad trzydziestu lat badań kulturowych. Choć jednak zaproponowane przez Certeau pojęcia taktyk i strategii zadomowiły się już na stałe w słowniku badań nad kulturą popularną, studiach postkolonialnych czy urban studies, rzadko pojawiają się one w kontekście badań nad kulturą wizualną. Autorzy zbioru stawiają sobie za cel uzupełnienie tego braku, biorąc za punkt wyjścia fakt, że pomimo znikomej w gruncie rzeczy liczby dzieł francuskiego myśliciela poświęconych wprost namalowanym obrazom czy patrzeniu w całej swej twórczości poruszał się on konsekwentnie w obszarze problematyki przedstawienia.Autorzy tomu ujawniają rolę, jaką koncepcja widzenia odgrywa w samym centrum myśli Michela de Certeau. Odpowiednia lektura jego pism teologicznych oraz prac poświęconych tradycji i myśli mistycznej stawia czytelnika wobec zagadnienia relacji między widzialnym a niewidzialnym oraz między obrazami ciała a funkcjonowaniem ciała jako obrazu. Ta książka próbuje zatem wypełnić rzeczywiście istotną lukę w polskiej humanistyce. Całość składa się na bardzo interesującą lekturę, która może odegrać w polskiej humanistyce zauważalną rolę, wzbogacając zarówno rozważania semiotyczne, jak i dotyczące teorii obrazu czy teorii wizualności, a więc mające konsekwencje na przykład dla filmoznawstwa, historii sztuki, wiedzy o fotografii i badań nad kulturą popularną oraz nowymi mediami.Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Moraczewskiego
19% rabatu
32,32
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wyobraźnia i wzniosłość  teoriopoznawcze podstawy wybranych brytyjskich koncepcji estetycznych XVIII
Rozprawa Krzysztofa Wawszonkowskiego nawiązuje do zamierającej dziś w Polsce, choć niegdyś świetnie u nas prosperującej dyscypliny, jaką jest historia estetyki. Dzieło Władysława Tatarkiewicza, Historia estetyki, będące chlubą kultury polskiej, kończy się niestety na omówieniu poglądów myślicieli siedemnsatowiecznych. Toruńska szkoła estetyczna, nawiązująca do tradycji Henryka Elzenberga, podejmuje kontynuację tej tradycji. Niniejsza rozprawa Krzysztofa Wawrzonkowskiego, wraz z jego pracą Smak, geniusz, sztuka. Filozofia piękna Alexandra Grzelińskiego (Angielski spór o istotę piękna. Koncepcje estetyczne Shaftesbury`ego i Burke`a) i Marty Śliwy (Teoria piękna w filozofii Francisa Hutchesona) dostarcza wyczerpującej prezentacji historii osiemnastowiecznej estetyki brytyjskiej. Tym samym, mimo luki pokoleniowej, podjęta zostaje kontynuacja problematyki tak istotnej dla polskich estetyków minionych generacji. z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Żelaznego
22% rabatu
21,84
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Piękno i sztuka co to takiego
Skąd wiemy, że coś jest piękne? Czy piękno jest nam potrzebne do życia? Czy każdy z nas jest artystą? Do czego służy sztuka? - oto niektóre z pytań, jakie znajdziemy w najnowszym tomie Oscara Brenifiera. Seria DZIECI FILOZOFUJĄ skonstruowana jest w formie rozmowy dzieci i dorosłych. Wykorzystując naturalną prostotę dziecięcych pytań i odpowiedzi, otwiera drzwi do odwiecznych filozoficznych problemów, takich jak znaczenie życia, etyka, emocje, tożsamość czy świadomość. Każdy tom zawiera sześć ważnych pytań. Każde pytanie prowadzi do sześciu możliwych odpowiedzi, których mogłoby udzielić dziecko. Z kolei każda odpowiedź prowadzi do kilku nowych pytań, które w jakiś sposób podważają wcześniejszą odpowiedź. A wszystko to w odniesieniu do codziennego życia dziecka. Charakterystyczne ilustracje oparte na koncepcji żartu rysunkowego pomagają spojrzeć na omawiany problem w sposób humorystyczny, delikatny, poetycki czy nawet nieco wywrotowy - wszak myślenie to świetna zabawa! Tytuły rozdziałów w tomie PIĘKNO I SZUTKA, CO TO TAKIEGO?: Czy wszyscy tak samo pojmujemy piękno? Co jest piękne? Kto jest piękny? Czy powinieneś rozumieć piękno? Czy każdy z nas jest artystą? Czy artysta jest wolny, kiedy tworzy? Do czego służy sztuka? Książki Oscara Brenifiera wspierają naturalną skłonność dzieci do zadawania pytań o siebie, życie i świat, kształtując u nich tym samym analityczny i abstrakcyjny sposób myślenia. W tej serii rónież również: UCZUCIA, CO TO TAKIEGO? ŻYCIE, CO TO TAKIEGO? DOBRO I ZŁO, CO TO TAKIEGO? JA, CO TO TAKIEGO?
30% rabatu
27,87
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Estetyka literacka Arcydzieło Ingarden
W drugim „Zeszycie Zakładu Aksjologii i Estetyki Literackiej” zgromadzone zostały skromne materiały z jednego z naukowych zebrań Zakładu i prace dotyczące synekdochy; w sensie ścisłym może synekdochiczności; termin ukształtował się w pewien sposób analogicznie do np. „tragiczności”, „liryczności”. Cechą wspólną tej modyfikacji leksykalnej jest przeniesienie akcentu na obszar percepcji określonej sytuacji w tekście dzieła sztuki słowa, zwrócenie uwagi na sposób jawienia się danej jakości artystycznej w bardzo szeroko (ale też konkretnie) rozumianym polu osobowej reakcji na dzieło. Oba te nurty zagadnień mieszczą się w jakiś sposób w tym, co Roman Ingarden nazywał estetyką literacką.
15% rabatu
12,75
15,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przyszłość pewnej przenośni
Esej nagrodzony główną nagrodą w III edycji Konkursu o Nagrodę im. Barbary Skargi. Rozprawa o sztuce, o której sam Autor mówi: "Schiller pisał, że sztuka jest pięknym kłamstwem, a centralna hipoteza eseju Przyszłość pewnej przenośni głosi, że kłamstwo to rozumieć można jako przeniesienie, w sensie zapożyczonym od psychoanalizy. Narzędziem tego przeniesienia sztuki są przenośnie, w których zakochuje się użytkowniczka/użytkownik sztuki"
15% rabatu
17,00
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sztuka i twórczość
Jak podkreśliła redaktorka naukowa tego zbioru esejów, Sztuka i twórczość są ze sobą nierozerwalnie związane. Mówiąc o sztuce i twórczości zwykle wskazuje się na jej związki z działaniami artystycznymi. Autorzy poszczególnych rozpraw (pedagodzy postrzegający świat twórczości z perspektywy tej dziedziny w Zakładzie Teorii Wychowania Estetycznego Uniwersytetu Warszawskiego) odwołują się więc do dzieł sztuki plastycznej, filmowej, tanecznej, ale także nawiązują do obszaru wychowania i szkoły. Praca dostarcza zatem zarówno refleksji i przeżyć z dziedziny czysto estetycznej, jak i głębszą pedagogiczną troskę o kształt wychowania.
23% rabatu
27,49
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Rekonesanse witkacjańskie
Rekonesanse witkacjańskie
Wydawca: UMCS
wysyłka: 48h
Unikalny charakter dzieła Witkiewicza, spekulatywizm teoretyczny wprowadzający gmach pojęć i twierdzeń „im-plikowanych pojęciem Istnienia”, a jednocześnie uprawianie sztuk jak najbardziej „naocznych” i konkretnych w malarstwie, które nie odrywało się od rzeczywistości w postać powstającego wówczas „abstrakcjonizmu”, to przedziwna konstrukcja psychiczna i duchowa, która może absorbować, intrygować i fascynować niejednego czytelnika dziś i – zapewne – w dość jeszcze odległej przyszłości. Rekonesansujmy więc jego świat czy światy. Są tego warte. Z opracowania dowiadujemy się co mogło podobać się Witkacemu w obrazach Linkego? Jaki typ urody kobiecej preferował artysta? Czy piękno uszczęśliwia czy może unieszczęśliwia? Czy upadek Polski powtarza się w „zmierzchu Europy”? Skąd Witkacy zaczerpnął koncept „napięć kierunkowych”? Dlaczego fascynuje go sztuka portretowa? Z jakiej tradycji wywodzi się język witkacowski? Co Witkacy sądził o roli „klasy robotniczej”?
22% rabatu
21,29
27,30 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka