Dziś w ofercie 139 529 pozycji
Zbiór zadań praktycznych z kwalifikacji AU.35
Zbiór zadań praktycznych z kwalifikacji AU.35 (A.35) pomaga przygotować się uczniom do części praktycznej egzaminu. Publikacja zawiera trzy części. W pierwszej pokazano za pomocą zrzutów ekranowych obsługę programów:- SUBIEKT GT,- RACHMISTRZ GT,- GRATYFIKANT GT.W drugiej części zamieszczono 25 zadań praktycznych. Zadania zostały ułożone blokowo - wymagają korzystania z jednego lub dwóch programów:- SUBIEKT (zadania 1-8),- SUBIEKT + RACHMISTRZ (zadania 9-14),- SUBIEKT + GRATYFIKANT (zadania 15-19),- GRATYFIKANT + PŁATNIK (zadania 20-21),- RACHMISTRZ + GRATYFIKANT (zadania 22-25).W trzeciej części zaprezentowano rozwiązania 3 wybranych zadań (zadanie 1, 9, 20).
13% rabatu
25,23
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Odwrócona hipoteka jako nowa usługa na rynku finansowym
Monografia pt. „Odwrócona hipoteka jako nowa usługa na rynku finansowym” dotyczy bardzo aktualnej, z uwagi na kryzys systemów emerytalnych w wielu krajach, stosunkowo „nowej” usługi finansowej, jej regulacji prawnej i funkcjonowania, , zwanej potocznie i raczej powszechnie „odwróconą hipoteką”, zarówno w modelu kredytowym w postaci odwróconego kredytu hipotecznego, jak i w modelu sprzedażowym w postaci renty dożywotniej czy odpłatnego świadczenia dożywotniego (zwanych także rentą hipoteczną). To co wyróżnia prezentowaną monografię to kompleksowa (ujmująca badaną problematykę z perspektywy nauk prawnych, ekonomicznych, a nawet społecznych) widziana zarówno z perspektywy ogólnych problemów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony klienta tej usługi, jak i poprzez wskazanie problemów szczegółowych. Poza tym prezentowana w monografii problematyka jest wieloaspektowa, ujmowana jest z różnych perspektyw i punktów widzenia, z uwzględnieniem problemów prawnych i ekonomicznych, ale także praktycznych, jak również potrzeb, barier i przeszkód związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz rzeczywistej i efektywnej ochrony potencjalnemu klientowi korzystającemu z tej usługi finansowej, także w kontekście planowanych regulacji w tym zakresie, dotyczących renty dożywotniej (odwróconej hipoteki w modelu sprzedażowym).
3% rabatu
125,13
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nowoczesny inwestor
Nowoczesny inwestor
Autor: Siwiec Daniel
Wydawca: Imprint Media
wysyłka: 48h
Kreatywne​ modele finansowania przy niewielkim kapitale Praktyczne wskazówki jak zacząć inwestować w nieruchomości Sprawdzone strategie w co i jak inwestować Dźwignie, które pozwolą generować większe zyski Jak znaleźć okazję lub wykreować jej potencjał Jak stworzyć biznes oparty na nieruchomościach Jak zwiększyć wartość nieruchomości Jak zarabiać więcej na inwestowaniu Daniel Siwiec - wierzy, że w życiu nie ma przypadków, i nie wierzy w szczęście, więc pierwszy milion postanowił zarobić. Dokonał tego, mając 26 lat. Swoimi ideami potrafi zarazić innych. Jego największym kapitałem jest umiejętność dostrzegania rozwiązań tam, gdzie inni widzą problemy. Obecnie deweloper realizujący głównie projekty mieszkaniowe. Pieniądze traktuje jako środek, a nie cel sam w sobie. Uzależniony od adrenaliny i przełamywania własnych barier. Chętnie dzieli się doświadczeniami, dlatego powie Ci, czym są różnego rodzaju dźwignie oraz jak ich używać do zwiększania zysku. Przekona Cię także, że mając nawet niewielki kapitał, możesz rozpocząć wielotysięczne inwestycje. Pokaże Ci też nowoczesne modele inwestycyjne, które pozwolą na osiągnięcie szybkiego zysku.
33% rabatu
36,85
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Studia Regionalne i Lokalne nr 4 2017
Kwartalnik "Studia Regionalne i Lokalne", wydawany od 2000 roku przez Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych Uniwersytetu Warszawskiego (EUROREG) oraz polską sekcję Regional Studies Association, jest jednym z najważniejszych polskich czasopism naukowych w dziedzinie rozwoju regionalnego i lokalnego.
20% rabatu
16,80
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mikroekonomiczne podstawy makroekonomii
W literaturze przedmiotu twierdzi się, że makroekonomia - jako nauka - pojawiła się wtedy, gdy swoje prace zaczął publikować John Maynard Keynes. Autor w tej monografii pokazuje, że prapoczątki makroekonomii obserwowano już w XVI wieku, w opracowaniach Antoina de Monchretiena. Również późniejsze prace Francoisa Quesnay'a, Jeana-Baptiste Colberta, Adama Smitha oraz Davida Ricardo (XVII i XVIII wiek) należy zaliczyć bez wątpienia do początków teorii makroekonomicznej. Mikroekonomia zajmuje się badaniem zachowania się mikropodmiotów gospodarczych. Stąd aż do czasów J.M. Keynesa, wśród teoretyków ekonomii panowało przekonanie, że zachowanie się gospodarki, jako całości, jest sumą zachowań indywidualnych podmiotów gospodarczych. W I i II połowie XX wieku zaczęły pojawiać się teorie makroekonomiczne (monetaryzm, neokeynesizm, instytucjonalizm), które stwierdzały, że prawidłowości występujące w całej gospodarce nie dają się wyjaśnić za pomocą prostej sumy zachowań indywidualnych podmiotów gospodarczych. Słusznie wtedy stwierdzono, że makroekonomia określa związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy różnymi zjawiskami ekonomicznymi, dzięki czemu możliwe jest prognozowanie tendencji rozwojowych całego systemu gospodarczego. Stąd makroekonomia wyjaśniając prawidłowości rządzące gospodarką, bada zależności między wielkościami zagregowanymi, a nie pomiędzy poszczególnymi elementami takich zagregowanych wielkości, jak: globalny popyt, globalna podaż, bezrobocie, stopa inflacji bądź deflacji, model konsumpcji społeczeństwa itp. Teorie ekonomiczne mogą być tworzone w oparciu o mocny fundament mikroekonomiczny, ale można również tworzyć teorie ekonomiczne bez takich fundamentów. Oczywiście chodzi tutaj o „czyste" teorie makroekonomiczne. Jednakże konstruowane modele, w tych „czystych" teoriach makroekonomicznych, mają dużo większą liczbę założeń upraszczających niż modele mikroekonomiczne. Rzeczywistość gospodarcza, w tych modelach, nie jest więc opisana w sposób adekwatny i wnioski predykcyjne wynikające z tych modeli nie są trafne. Dlatego też budując modele makroekonomiczne dla całej gospodarki, która jest bytem strukturalnym (co Autor udowodnił w tej monografii), należy te założenia upraszczające wprowadzać do modelu jako zmienne endogeniczne, co pozwoli na trafne prognozowanie przyszłych zdarzeń gospodarczych. Ta koncepcja zamiany zmiennych egzogenicznych na endogeniczne ma swoje źródło w mikroekonomii i jest możliwa dzięki zastosowaniu najnowszych metod numerycznych, matematycznych i ekonometrycznych. To wyjaśnia jakie są mikroekonomiczne podstawy makroekonomii.
20% rabatu
44,00
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie i finansowanie w podmiotach gosp. T4
We współczesnych przedsiębiorstwach coraz częściej spotyka się pasywnych inwestorów - zainteresowanych finansowym sukcesem firm, w które zainwestowali, ale niemających możliwości podejmowania decyzji związanych z zarządzaniem nimi oraz zawodowych menedżerów, którzy takowe decyzje podejmują, ale nierzadko nie zainwestowali w zarządzane przez siebie przedsiębiorstwa nawet złotówki. To rozdzielenie funkcji właścicielskich i zarządczych spowodowało, że władza i odpowiedzialność za wyniki finansowe firm leżą w innych rękach niż własność. W konsekwencji zarządzanie stało się domeną „klasy" profesjonalistów, zaś „kapitalistom" pozostało przewidywanie, która ze spółek będących w obrocie giełdowym osiągnie najwyższy wzrost notowań w określonej perspektywie i zainwestowanie w nią odpowiedniej kwoty. W tym uproszczonym modelu, obejmującym dwie kluczowe grupy podmiotów, rola inwestora staje się podobną do roli hazardzisty próbującego odgadnąć wynik zdarzeń, których kontrolować nie jest w stanie. Oceniając te perspektywy inwestorzy muszą wziąć pod uwagę wiele zmiennych (prawnych, technologicznych, rynkowych i innych), zaś oceniając ryzyko i perspektywy poddać się działaniu mechanizmów psychologicznych. Rola menedżera jest znacznie bliższa tradycyjnej roli przedsiębiorcy, choć różni się od niej poziomem zaangażowania własnych środków. Niemniej zarządzanie przedsiębiorstwami polega na realizacji funkcji przedsiębiorczych: wprowadzaniu nowych metod kierowania ludźmi, wdrażaniu innowacji produktowych, procesowych czy technologicznych, realizowaniu inwestycji itp.
25% rabatu
49,50
66,00 zł
Dodaj
do koszyka
Systemy elektroniczne w transporcie drogowym
Książka porusza najbardziej aktualne problemy związane z rozwojem branży transportowej. Przedstawiono obszary związane z zarządzaniem oraz nowościami technologicznymi. Publikacja stanowi cenną wiedzę praktyczną dla osób zainteresowanych procesami logistycznymi. Rozważania prowadzone w opracowaniu stanowią kontynuację tematyki zaprezentowanej w książkach Elektroniczne giełdy transportowe i Electronic Freight Exchanges in Poland.
15% rabatu
46,75
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Cyberprzestępczość w gospodarce
Problematyka cyberprzestępczości stała się przedmiotem zainteresowania nauk o bezpieczeństwie, socjologii, psychologii, informatyki i wielu innych dziedzin. W naukach ekonomicznych przez długi czas była ona odnoszona głównie do kwestii bezpieczeństwa transakcji i ryzyka. Jednak z czasem także w ekonomii zaczęły pojawiać się pierwsze badania dotyczące rynku cyberprzestępczości jako coraz bardziej znaczącego segmentu gospodarki nieoficjalnej. Tematyka ta jest nadal daleka od wyczerpania. Niewątpliwie analiza cyberprzestępczości jest utrudniona ze względu na interdyscyplinarny charakter tego zjawiska, jak również z powodu bardzo wysokiej dynamiki jego zmian. Znaczenie cyberprzestępczości, podobnie jak nowoczesnych technik komunikacyjnych, takich jak Internet, ciągle wzrasta. Pomimo tego wciąż nie istnieją skuteczne rozwiązania umożliwiające przeciwdziałania temu zjawisku. Jednym z powodów jest brak, jak dotąd, zadowalającej charakterystyki oraz modelu funkcjonowania rynku cyberprzstępczego.
8% rabatu
29,44
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi CD
Pozyskanie i utrzymanie prawdziwie dochodowego klienta to marzenie każdego szefa sprzedaży. Zdobycie takiego klienta jest rzeczą trudną i bardzo pracochłonną. O ileż łatwiej zainteresować nową propozycją osobę, która już wcześniej coś u nas kupiła! Oczywiście tylko wtedy, gdy ta osoba jest zadowolona z dokonanego zakupu oraz poziomu usług okołosprzedażowych, jakie nasza firma oferuje w pakiecie. Tak zwane pozytywne doświadczenie klienta czyni cuda. Jednak praca w zespole obsługi nie należy do łatwych. Dobrze wie o tym autor niniejszej książki, który ze swoimi klientami kontaktuje się osobiście od trzydziestu lat. Za pośrednictwem niniejszej książki Robert Zych, handlowiec, trener i szef firmy, dzieli się z Tobą własnymi doświadczeniami i wiedzą z zakresu obsługi klienta, jaką zdobył w ciągu ponad ćwierćwiecza zawodowej aktywności. Sięga nie tylko po uniwersalne praktyki znane na całym świecie. Pamięta też o specyfice klienta polskiego. Analizuje proces podejmowania decyzji zakupowych. Zdradza sztuczki pozwalające wypracować pozytywną postawę wobec klientów oraz... narzuconych przez zagraniczną centralę procedur postępowania, które nijak mają się do realiów naszego rynku. Podpowiada, jak bronić się przed klientem trudnym. Wszystko po to, byście obaj – Ty i Twój klient – mieli wyłącznie pozytywne doświadczenia! Czyta Marcin Fugiel
29% rabatu
28,33
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
W szkole nie nauczono mnie biznesu wyd.2018
Dlaczego osoba bez szkoły zarabia krocie, podczas gdy Ty ledwo wiążesz koniec z końcem? Czemu nie pomaga Ci wysokie IQ? Obudź w sobie inteligencję biznesu! Skorzystaj z rad dotychczas dostępnych wyłącznie na kosztownych szkoleniach. Sięgnij po sukces, który się Tobie należy!
33% rabatu
20,03
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kadry i płace 2018
Wszystko, co potrzebne przy rozliczaniu wynagrodzeń pracowników w jednej książce: - omówienie wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2018 rok, - szczegółowe przykłady liczbowe oparte na rzeczywistych sytuacjach i trudnych problemach, - bogata dokumentacja kadrowa, podatkowa i ZUS – z przykładami wypełnienia druków, - same konkrety: jak uniknąć błędów przy rozliczaniu wynagrodzeń; jak wyliczyć wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy; jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu; jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i o dzieło. Praktyczny przewodnik niezastąpiony w działach kadrowo-placowych – przystępnie, a jednocześnie kompleksowo przedstawia problematykę kadrowo-płacową – od zatrudnienia, poprzez wyliczenie poszczególnych składników wynagrodzenia, umowy cywilnoprawne, po zwolnienie z pracy. Autorki podpowiadają m.in.: - jak uniknąć błędów przy rozliczaniu wynagrodzeń; - jak wyliczyć wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy; - jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu; - jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i o dzieło. Publikacja polecana zarówno osobom rozpoczynającym karierę zawodową w dziale płacowym czy finansowym, jak również doświadczonym pracownikom tych działów. Najważniejsze nowości w wydaniu na 2018 r.: 1. Zmiany związane z ubezpieczeniami społecznymi i ubezpieczeniem zdrowotnym, w tym m.in.: nowe zasady opłacania składek przez płatnika (wprowadzenie indywidualnego numeru rachunku składkowego), zmiana zasad rozliczania wpłat z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne. 2. Zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych: - nowe zasady stosowania 50% kosztów uzyskania przychodu dla twórców – wprowadzenie listy działalności korzystających z tej preferencji, nowa kwota limitu, - zmiany w zasadach dotyczących ustalania kwoty zmniejszającej podatek, - szereg ważnych zmian limitów zwolnień wielu świadczeń pracowniczych, - zmiany w rocznym rozliczeniu podatku, możliwość sporządzenia przez urząd skarbowy zeznania rocznego. 3. Nowa kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę a w konsekwencji zmiany w innych parametrach powiązanych z tą kwotą. 4. Wprowadzenie ograniczenia czasu pracy w handlu.
10% rabatu
170,10
189,00 zł
Dodaj
do koszyka
Metoda Lean Product Jak być innowacyjnym dzięki wykorzystaniu minimalnej koniecznej funkcjonalności
Stwórz produkt, który pokochają klienci Na jeden udany produkt, który cieszy się sympatią użytkowników i odnosi sukces, przypadają setki takich, które okazały się zupełnymi niewypałami. Pozornie wydaje się, że klucz do sukcesu produktu jest bardzo prosty: musi on zaspokajać potrzeby użytkownika i odpowiadać jego oczekiwaniom bardziej niż dostępne produkty konkurencji. W praktyce okazuje się jednak, że jeśli nie posłużymy się odpowiednią metodyką, to dopasowanie produktu do potrzeb użytkownika okaże się zadaniem karkołomnym. Rozwiązaniem tego problemu jest metoda Lean Product. Opisana w tej książce metoda Lean Product jest prostym, iteracyjnym procesem składającym się z sześciu kroków, które pozwalają w prosty sposób sformułować i przetestować kluczowe hipotezy dotyczące dopasowania produktu do rynku. Poza samą metodą Lean Product w książce przedstawiono szereg istotnych zagadnień, takich jak szczegółowe omówienia projektowania UX i metodyki agile. Obszernie przedstawiono również pracę z danymi analitycznymi i ich wykorzystanie do optymalizacji produktu. Najważniejsze zagadnienia: - zasady dopasowania produktu do rynku - kroki procesu Lean Product wraz ze studium przypadku - MVP — projektowanie i testowanie z udziałem klientów - kluczowe wskaźniki i pętla optymalizacji wskaźnika - optymalizacja za pomocą testów A/B „Przewodnik Dana jest oczekiwaną z wytęsknieniem instrukcją wdrażania zasad metody Lean Startup. Ta wyczerpująca, bezpośrednia książka omawia wszystko, co musisz wiedzieć, aby stworzyć udany produkt”. — Sean Ellis, prezes Qualaroo i GrowthHackers.com „Przewodnik po tworzeniu udanych produktów Dana nadaje metodzie Lean Startup nową jakość! Ta książka jest rzeczywiście skierowana do wszystkich — od projektantów po inżynierów i przedsiębiorców”. — Kaaren Hanson, dyrektor ds. projektowych Medallia i była dyrektor ds. innowacji projektowych w Intuit „Dan Olsen jest poważanym w Dolinie Krzemowej znawcą metody Lean Product. Jego książka ukazuje zespołom produkcyjnym prosty i bezpośredni sposób na określenie punktu dopasowania produktu do rynku, przygotowanie MVP i dalsze udoskonalanie go z biegiem czasu”. — Ken Fine, dyrektor ds. klientów Medallia Dan Olsen jest przedsiębiorcą, konsultantem i ekspertem metody Lean Product. Wśród jego klientów znalazły się m.in. Facebook, Box, YouSendIt (obecnie Hightail), Microsoft, Epocrates, Financial Engines czy One Medical Group. Kilka lat temu pracował w Intuit, gdzie kierował zespołem produkcyjnym Quicken, zapewniając rekordowe wyniki sprzedaży. Obecnie Olsen pracuje w Dolinie Krzemowej, gdzie prowadzi comiesięczne spotkania Lean Product Meetup. Lubi dzielić się swoimi pomysłami z szerokim gronem odbiorców. Często organizuje prezentacje i warsztaty. Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2018-02-09
30% rabatu
34,30
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Głodni czasu Efektywne 168 godzin w 7 dni lub tydzień
Tydzień dla każdego z nas trwa tyle samo — 168 godzin. To najczęściej zbyt mało, aby sprostać wszystkim obowiązkom w pracy, zadbać o dom, wyspać się, a przy tym regularnie trenować, czytać, chodzić do teatru, przebywać z bliskimi. Szybko popadamy we frustrację i nie umiemy być szczęśliwi. Dochodzimy do wniosku, że wciąż mamy za mało czasu i za dużo obowiązków. Nawet jeśli postanowimy coś zmienić w swoim życiu, szybko się okazuje, że nie sposób w napiętym harmonogramie znaleźć na to miejsce. Jeśli masz wrażenie, że dni biegną jak szalone, że za dużo pracujesz, za mało śpisz i nie masz szansy poświęcić się swoim pasjom, to musisz koniecznie znaleźć parę godzin na przeczytanie tej książki! Dzięki niej zdiagnozujesz, co kradnie Twój cenny czas, nauczysz się ustalać priorytety i w mądry sposób planować codzienne obowiązki. Prędko się przekonasz, że dzięki przestrzeganiu kilku zasad każdą godzinę można wykorzystać w mądry sposób — nawet krótkie pięć minut da Ci solidną dawkę satysfakcji! Poza szeregiem przydatnych wskazówek w tekście znalazły się rzeczywiste przykłady z życia, dzięki którym ta lektura staje się prawdziwą inspiracją do zmian! W tej książce znajdziesz: Prowadzenie dziennika kontroli czasu Kluczowe elementy zarządzania czasem Ścieżki wyboru właściwej pracy zawodowej Sposoby na sprostanie domowym obowiązkom Porady na temat ustalania priorytetów i dobrego wykorzystywania czasu Głodny czasu? Zajmij się tym, co jest tego warte! Laura Vanderkam — autorka kilku znanych książek o zarządzaniu czasem i produktywności, m.in. bestsellera Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem. Jej teksty były publikowane w wielu prestiżowych wydawnictwach, włączając w to „Fast Company”, „Fortune”, „USA Today” i „Wall Street Journal”. W 2001 r. ukończyła Uniwersytet Princeton. Jej pasją jest bieganie i śpiew. Mieszka na przedmieściach Filadelfii wraz z mężem i czwórką dzieci. Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2018-02-27
35% rabatu
25,94
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Prognozowanie upadłości spółek giełdowych
Upadłość przedsiębiorstw jest zjawiskiem typowym dla gospodarki rynkowej. Część bankrutujących firm to podmioty zarządzane w sposób mało efektywny. Niekorzystne warunki makroekonomiczne i nieprzyjazne otoczenie mogą powodować utratę zdolności do działania niektórych podmiotów. Przedsiębiorstwa upadające różnią się od firm, którym nie zagraża utrata zdolności do utrzymania się na rynku. Analizując te różnice, można dostrzec pewne prawidłowości, typowe dla jednostek kończących działalność. Dzięki temu możliwe jest opracowanie skutecznych metod prognozowania upadłości, niezależnie od tego, jakie są jej przyczyny. Publikacja jest poświęcona prognozowaniu upadłości podmiotów gospodarczych. Pokazano w niej problemy przedsiębiorstw funkcjonujących w warunkach gospodarki rynkowej. Opisano cykl życia przedsiębiorstwa, wyjaśniono też, w jaki sposób otoczenie wpływa na działalność firm i zdolność do utrzymania się na rynku. Zaprezentowano przyczyny upadłości i symptomy zapowiadające utratę zdolności do działania. Książka zawiera przegląd i szczegółowy opis metod prognozowania bankructwa, opracowanych w różnych krajach. Poddano je krytycznej analizie, prezentując ich wady i zalety. W centrum uwagi znalazły się metody pochodzące z krajów rozwijających się. Przedstawiono modele służące przewidywaniu upadłości przedsiębiorstw azjatyckich, afrykańskich i prowadzących działalność we wschodniej i południowej Europie. Omówiono wybrane metody stworzone w krajach wysoko rozwiniętych, zwłaszcza te, które nie były dotąd opisane w polskiej literaturze przedmiotu.
13% rabatu
47,76
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Społeczna gospodarka rynkowa
Społeczna gospodarka rynkowa
Autor: Pysz Piotr
Wydawca: PWN
wysyłka: 48h
Zarówno w Konstytucji RP (art. 20), jak i w projekcie Konstytucji dla Europy (art. I-3) zapisano, iż podstawą ustroju gospodarczego jest społeczna gospodarka rynkowa. Pojęcie to oznacza ład gospodarczy, zapewniający jednocześnie efektywność w sensie ekonomicznym oraz sprawiedliwość społeczną. W sytuacji narastających w skali światowej dysproporcji poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego oraz związanych z nimi napięć społecznych, idee społecznej gospodarki rynkowej, oparte na ordoliberalizmie i łączeniu ładu konkurencyjnego i wolności gospodarczej z ładem społecznym, stają się coraz powszechniejsze. Książka składa się z 6 rozdziałów, w których autor przedstawia: - główne problemy współczesnej gospodarki, - ogólną charakterystykę ordoliberalnej koncepcji polityki gospodarczej, - koncepcję polityki gospodarczej Waltera Euckena, - koncepcję polityki gospodarczej Ludwiga Erharda, - analizę porównawczą obu koncepcji, - wnioski dotyczące kształtowania ładu gospodarczego. Autor dowodzi, że we współczesnym świecie, w warunkach globalizacji i integracji, ład gospodarczy jest podstawą harmonijnego rozwoju. Jego brak powoduje osłabienie dynamizmu gospodarczego i narastanie konfliktów społecznych nawet w krajach najbogatszych, o czym świadczą liczne, zawarte w książce przykłady.
15% rabatu
41,65
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Myślę, więc jestem 50 łamigłówek wspomagających...
Nie musisz być Edwardem de Bono, by zostać mistrzem myślenia poza schematami. Myślenie lateralne to jedna z najbardziej niedocenianych, a jednocześnie najcenniejszych umiejętności, dzięki której uda Ci się zmienić sposób postrzegania świata, znajdować wciąż nowe możliwości, wpadać na niezwykłe pomysły i proponować nieoczekiwane rozwiązania w pozornie patowej sytuacji.Jak to się robi?To mała książeczka o wielkich możliwościach. Pomoże Ci ona odrzucić stare, bezużyteczne wzorce myślowe i pozwoli rozwiązać problemy bardziej zawiłe niż komplet węzłów gordyjskich. Za każdym razem, gdy stajesz przed zadaniami, które Cię przytłaczają, znajdź niestandardową perspektywę i niekonwencjonalne sposoby radzenia sobie z nimi. Autor tej książeczki stawia przed Tobą różnorodne zadania o rosnącym stopniu trudności i wyznacza limit czasowy ? ich wykonanie pozwoli wytrenować Twój umysł i dostarczy rozrywki szarym komórkom.Do zapamiętania: Najsprawniej rozwiązujesz problemy, pracując z własnej woli i z przyjemnością. Łamanie zasad i krytykowanie odgórnych założeń mogą przynieść oświecenie. Posiadasz niezmierzone możliwości uczenia się i przechodzenia osobistej przemiany. Nie pozwól, by zniewoliła Cię rutyna i skostniałe schematy.
15% rabatu
16,16
19,01 zł
Dodaj
do koszyka
Kredyt i kryzys
Kredyt i kryzys
wysyłka: 48h
„Kredyt i kryzys. Od Marksa do Minsky’go” to niezwykle udana, a przy tym przystępnie napisana, próba nakreślenia rozwoju krytycznej ekonomii finansowej w ciągu ostatnich 150 lat. Jan Toporowski przygląda się poglądom, teoriom i dyskusjom toczonym wokół związków ekspansji różnych form kredytu w gospodarce kapitalistycznej z ogarniającymi ją kryzysami. Zaprasza nas w podróż teoretyczną, podczas której spotykamy autorów i autorki, którzy zrewolucjonizowali myślenie o pieniądzu, działaniu instytucji i źródłach kryzysów, szczególny nacisk kładąc na związki finansów i bankowości. Wśród bohaterów Toporowskiego znajdziemy m.in. Karola Marksa, Różę Luksemburg, Johna Maynarda Keynesa, Josepha Steindla, Michała Kaleckiego i Hymana Minsky’ego. „Kredyt i kryzys” to znakomite wprowadzenie do krytycznego myślenia o historycznych źródłach, naturze i konsekwencjach finansjeryzacji współczesnego kapitalizmu.
35% rabatu
24,70
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nie licz na szczęście!
Skąd liderzy wiedzą, co należy robić, żeby rozwijać firmę? Skąd czerpią pewność, że klienci będą chcieli kupować ich produkty? Czy sukces innowacji zawsze zależy tylko od szczęścia? Wybitny autorytet w dziedzinie innowacyjności i rozwoju, profesor Harvard Business School, Clayton Christensen, wraz z Taddym Hallem, Karen Dillon i Davidem S. Duncanem, przedstawiają odpowiedzi na te pytania. Poprzednie pokolenie pamięta rewolucję, która dokonała się za sprawą koncepcji przełomowych innowacji, stworzonej przez Christensena. Na jej podstawie można było przewidywać reakcje konkurentów na różne typy aktywności innowacyjnej. W tej książce przedmiotem analizy staje się inny aspekt tej układanki, a mianowicie przyczyny wzrostu oraz sposoby jego generowania. Na podstawie wieloletnich badań Christensen, Hall, Dillon i Duncan doszli do przełomowego wniosku. Stwierdzili mianowicie, że utrwalane przez lata przekonanie – jakoby dla innowacyjności największe znaczenie miało gromadzenie jak najszerszej wiedzy na temat klienta – jest w istocie niesłuszne. Klienci nie tyle kupują produkty czy usługi, ile raczej „zatrudniają” je do wykonania określonego zadania. Autorzy twierdzą, że sukces innowacji zależy zatem od wiedzy nie na temat samych klientów, lecz raczej na temat stojących przed nimi wyzwań. Koncepcję zadań do wykonania stosują z powodzeniem najbardziej znane firmy świata, w szczególności dynamicznie rozwijające się start-upy, takie jak Amazon, Intuit, Uber czy Airbnb. Ta książka powstała jednak nie po to, aby świętować te sukcesy, lecz raczej po to, aby pomagać przewidywać kolejne. Christensen i jego współpracownicy podkreślają, że dzięki wiedzy na temat czynników, które skłaniają klienta do „zatrudnienia” produktu bądź usługi, każdy menedżer może poprawić wyniki w dziedzinie innowacji – ponieważ może zacząć tworzyć produkty, które klient będzie chciał zatrudnić i za które będzie skłonny zapłacić wyższą cenę. Teoria zadań to nowa nadzieja dla firm, które pragną się rozwijać, ale mają już dość poszukiwania dobrych rozwiązań po omacku. Autorzy tej książki starannie wykładają prowokacyjne założenia, w ten sposób przedstawiając kompleksowe wyjaśnienie swojej teorii. Tłumaczą, z czego wynika jej wartość prognostyczna. Co jednak szczególnie ważne, podpowiadają również, jak stosować ją w praktyce w celu tworzenia lepszych innowacji. *** Clayton Christensen jest profesorem w Harvard Business School, autorem dziewięciu książek i pięciokrotnym laureatem McKinsey Award za najlepszy artykuł opublikowany na łamach „Harvard Business Review”. Jest również współzałożycielem czterech firm, w tym firmy konsultingowej Innosight, specjalizującej się w dziedzinie innowacji. W ramach sporządzanego co dwa lata rankingu Thinkers50 w 2011 i 2013 roku uznano go za najbardziej wpływowego autora myśli biznesowej. Taddy Hall jest dyrektorem Cambridge Group oraz liderem projektu Breakthrough Innovation realizowanego przez firmę Nielsen. Pomaga menedżerom wysokiego szczebla w tworzeniu udanych nowych produktów i doskonaleniu procesów generowania innowacji. Poza tym blisko współpracuje z menedżerami z rynków rozwijających się jako doradca Endeavor. Karen Dillon pracowała jako redaktor w „Harvard Business Review”, jest również współautorką bestsellerowej książki Co będzie miarą twojego życia?. Ukończyła Cornell University oraz Medill School of Journalism na Northwestern University. W 2011 roku organizacja Ashoka zaliczyła ją do grona najbardziej wpływowych i inspirujących kobiet na świecie. David S. Duncan jest starszym partnerem w firmie Innosight. Jest wiodącym teoretykiem i doradcą służącym wsparciem menedżerom wyższego szczebla w kwestiach strategii innowacyjnych i rozwoju. Pomaga im we wprowadzaniu przełomowych zmian i osiąganiu stabilnego wzrostu, jak również w skutecznej transformacji organizacji z myślą o pomyślności w długim okresie. Ukończył studia na Duke University i uzyskał doktorat w dziedzinie fizyki na Harvardzie.
35% rabatu
34,38
52,90 zł
Dodaj
do koszyka
Burżuazyjna godność. Dlaczego ekonomia nie...
Burżuazyjna godność jest najlepszym przedstawieniem kontrowersji związanych z początkami rewolucji przemysłowej. Ekonomiści od kilkudziesięciu lat wysuwają coraz to nowe hipotezy mające tłumaczyć, dlaczego to właśnie w Wielkiej Brytanii pod koniec XVIII wieku nastąpił nagły wzrost bogactwa.McCloskey uczestniczyła aktywnie w tych badaniach od kilkudziesięciu lat i z czasem zdała sobie sprawę, że większość hipotez ekonomistów nie jest w stanie wytłumaczyć wzrostu tak gwałtownego jak ten, którego doświadczyła najpierw Wielka Brytania, a potem większość świata zachodniego. McCloskey tłumaczy w swojej książce, dlaczego rewolucji przemysłowej nie wyjaśnią: grodzenia, handel z koloniami, imperializm brytyjski, bliskość pokładów węgla, rozwój nauki czy lepsze geny Brytyjczyków. Zdaniem McCloskey kluczem do zrozumienia niespotykanego wcześniej rozwoju gospodarczego jest innowacyjna działalność przedsiębiorców, którzy niestrudzenie dokonują zmian w procesach produkcji i organizacji firm, czy eksperymentują z tworzeniem nowych dóbr. Tam, gdzie innowacyjni przedsiębiorcy byli pogardzani, tam do dzisiaj panuje bieda. Tam, gdzie społeczeństwo przyjęło szeroko burżuazyjne cnoty za swoje własne gdzie przedsiębiorca stawał się społecznym bohaterem tam nastąpił rozwój, pisze McCloskey.
23% rabatu
60,83
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przejmowanie przedsiębiorstw zorganizowanych części przedsiębiorstw oraz nieruchomości
Transakcje fuzji i przejęć przedsiębiorstw (M&A) oraz zakupów (przejęć) nieruchomości są integralnym elementem gospodarki rynkowej. Transakcje te są też coraz częstsze w Polsce. W warunkach polskich związane są one także z przejmowaniem tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstw (ZCP). Znajomość specyfiki tych transakcji, kombinacja wiedzy teoretycznej i praktycznej powinna zmierzać do wypracowania i stosowania adekwatnych modeli prowadzenia takich operacji, z uwzględnieniem ich aspektu prawnego, podatkowego i finansowego w konkretnej rzeczywistości gospodarki danego kraju. Międzynarodowe M&A wymagają z kolei poznania specyfiki funkcjonowania kraju przejmowanego przedsiębiorstwa. W publikacji Autor, w oparciu o swoje doświadczenia z praktyki zawodowej, przedstawia różne metody przejmowania przedsiębiorstw, zorganizowanych części przedsiębiorstw oraz nieruchomości, prezentując je jako sekwencję powiązanych ze sobą czynności, które powinny być odpowiednio dokumentowane. Zaproponowane metody obejmują: praktyczne sposoby prowadzenia wstępnych analiz branż i selekcji kandydatów do przejęcia (tzw. wstępne badanie due diligence), organizację i przebieg pogłębionego badania due diligence wraz z identyfikacją tzw. ryzyk krytycznych przekreślających w praktyce sens prowadzenia dalszych negocjacji lub zmieniających ścieżkę przejęcia, dobór metod wyceny i sposobów uwzględniania w wycenie rezultatów badania due diligence, sposoby formułowania umów zakupu przedsiębiorstw/ZCP/różnych rodzajów nieruchomości oraz dobór instrumentów finansowych, a także organizację finansowania wspomnianych transakcji z uwzględnieniem współpracy z instytucjami finansowymi. Autor przedstawia także metody fuzji przedsiębiorstw oraz opisuje niezbędne działania integracyjne. W dołączonym suplemencie elektronicznym znalazły się zamieszczone w książce wzory przydatnych dokumentów – w wersji edytowalnej. Plik suplementu można pobrać przez Internet, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
10% rabatu
160,65
178,50 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka