Dziś w ofercie 106 932 pozycji
Kapitalizm
Kapitalizm
Wydawca: Gab
wysyłka: 48h
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelnika, jest owocem konferencji naukowej, zorganizowanej dla uczczenia jubileuszu XX-lecia Towarzystwa Ekonomistów Polskich (TEP). Zamieszczone w tym tomie teksty można podzielić na dwie umowne części: teoretyczną i aplikacyjną. Podział ten – zresztą nie zawsze ostry – odzwierciedla ideę i konstrukcję samej konferencji. Kolejne prezentowane na niej wystąpienia stopniowo przesuwały akcent „od ogółu do szczegółu”. Stąd m.in. bierze się zróżnicowanie ich charakteru i języka. W książce w dużej mierze utrzymany został oryginalny „konferencyjny” charakter tekstów i ich zróżnicowanie – ingerencje redakcyjne zostały świadomie ograniczone do niezbędnego minimum. Niektóre z tekstów są dość „suche” i naukowe, inne charakteryzują się znacznym zacięciem publicystycznym – co widać już choćby po ich tytułach. Jest to nie tylko odbiciem różnego temperamentu autorów, ale też ich zróżnicowanego zawodowego emploi. Mamy wśród nich ekonomistów uniwersyteckich, osoby z praktyką zawodową w państwowych instytucjach sfery gospodarczej oraz w organizacjach pozarządowych, a także aktywnych publicystów. (fragment wstępu)
15% rabatu
50,15
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
TAK dla własnego biznesu
Własny biznes z definicji jest działalnością zawodową, wykonywaną w sposób zorganizowany i ciągły. Być może początkowo też tak myślałam. Książka "Tak dla własnego biznesu" pozwala spojrzeć na prowadzenie firmy z innej perspektywy. Wnika w serce i pokazuje, jak odnaleźć samego siebie. Uświadamia, jak mocno powiązane są ze sobą obszary życia zawodowego i rodzinnego. Jak wiele można zyskać, wskazując ludziom wspólny cel i zadbać, aby dążyli do niego na tyle spójnie, by ich praca przynosiła oczekiwany sukces. Tata zadał mi kiedyś pytanie: "O jakim życiu marzyłas? Jeżeli nie wszystko układa się tak, jak pragnełaś - to co stoi na przeszkodzie, aby to zmienić?". Zawsze na Tak Beata Drzyzgiewicz (córka) „Inwestycja we własną firmę zawsze się opłaci i to w każdym możliwym aspekcie... Najważniejsze jest działanie, bo to właśnie ono rodzi wszystkie pozytywne skutki własnego biznesu”. Krzysztof Tarczynski
18% rabatu
18,86
23,00 zł
Dodaj
do koszyka
Menedżer z zawodu
„Menedżer z zawodu” został napisany przez praktyka niestroniącego od refleksji albo – inaczej – przez badacza akademickiego, który nie boi się sprawdzać na własnej skórze, co to znaczy kierować organizacją, brać na siebie odpowiedzialność, ponosić ryzyko, nadążać za rozwojem wiedzy. Refleksje Sławomira Chmiela pomogą praktykom skorzystać z pomysłów Tversky’ego albo Taleba, a teoretykom przyjrzeć się próbom wykorzystania abstrakcyjnych haseł w praktyce. Prof. Sławomir Magala, Rotterdam School of Management, Uniwersytet Jagielloński Na pewno nie jest to kolejne, nudne dzieło o zarządzaniu, pod jakimi uginają się półki w księgarniach. Autor lekkim piórem pokazuje przykłady, dlaczego wielopłaszczyznowe myślenie i szeroki kąt widzenia menedżera są kluczowe dla osiągnięcia przez firmę sukcesu bądź zafundowania jej porażki rynkowej. Zawodowi menedżerowie nigdy o tym nie zapominają. Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska Z książki przebija pasja, do której autor sam się przyznaje. Napisana jest dobrym, zrozumiałym językiem i zawiera wiele bardzo ciekawych spostrzeżeń, nie zawsze dotąd zauważanych lub wręcz lekceważonych.Widziałbym ją jako swego rodzaju vademecum dla praktykujących menedżerów, którzy nie mają czasu na pogłębione studia z zarządzania i nauk pokrewnych. Prof. Witold Bielecki, Rektor Akademii Leona Koźmińskiego
31% rabatu
54,49
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nowe technologie a sektor finansowy
Firmy FinTech działające na rynku finansowym stanowią nową, szczególną kategorię parabanków. Ich cechą szczególną jest wykorzystanie nowoczesnych technologii komputerowych oraz sieciowych do projektowania usług i dodawania nowych ogniw w łańcuchu wartości. Bez internetu i cyfryzacji, a także nowych doświadczeń, nawyków i zaufania konsumentów świadczenie tych usług nie byłoby możliwe. Dzięki technologii ICT i zaawansowanemu oprogramowaniu komputerowemu, firmy FinTech oferują nowe usługi (np. bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne czy płatnicze), których nie świadczą tradycyjni, licencjonowani usługodawcy. Poszerzają się ramy „obchodzenia” prawa bankowego, przy czym coraz trudniejsze staje się wykazanie, że dzieje się to na granicy prawa lub wbrew prawu. Poszerzają się zatem możliwości arbitrażu prawnego i konkurencji regulacyjnej. Na firmy FinTech można spojrzeć również w kontekście przenikania się sektora finansowego i niefinansowego oraz fenomenu innowacji finansowych „obchodzących” regulacje. Pionierska na polskim rynku książka prof. Włodzimierza Szpringera, wykładowcy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, odpowiada m.in. na pytania: - Czy udzielanie i zaciąganie kredytów może odbywać się bez udziału banków? - Jak nowe i stare formy pieniądza mogą konkurować, aby lepiej służyć różnym potrzebom społeczeństwa? - Jak różnorakie projekty mogą polegać na „finansowaniu społecznościowym” (crowdfunding), bez konieczności korzystania z usług banków? - Jak w erze cyfrowej można współdziałać z nowymi firmami, które funkcjonują bez udziału człowieka, w oparciu o oprogramowanie? - Jakie modele biznesowe wyłonią się dzięki nowym platformom technologicznym? - Jakie są nowe rodzaje ryzyka, które mogą zdestabilizować system finansowy? *** Książka jest niezwykle cenna dla każdego, kto chce zrozumieć procesy współczesnych zjawisk gospodarczych, zwłaszcza ich ogromne skomplikowanie i powiązanie z systemem finansowym. Dotyczy to przede wszystkim zjawisk zachodzących w europejskim systemie finansowym i prób sformułowania oraz wdrożenia do praktyki mechanizmów i instytucji chroniących klientów przed skutkami zawirowań na rynkach finansowych. Wszystkie zagadnienia Autor omawia w odniesieniu do UE, krajów spoza UE, Polski oraz zjawisk na globalnym rynku finansowym. prof. zw. dr hab. Wiesław Czyżowicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ***** Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer – profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Członek European Association of Law and Economics. Wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich, kierował polską grupą badawczą European Net-work for Better Regulation – VI Program Ramowy UE. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz dla naczelnych organów państwa, rządu, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF. Autor wielu książek.
31% rabatu
34,42
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Mecz wygrywa się w szatni!
Mecz wygrywa się w szatni! to zapis bezcennych doświadczeń Mike’a Smitha – trenera drużyny NFL Atlanta Falcons i Jona Gordona – wybitnego konsultanta wielu uczelnianych i profesjonalnych drużyn sportowych, ukazujący siedem fundamentalnych zasad, dzięki którym liderzy każdej instytucji, firmy, jednostki oświatowej czy drużyny sportowej mogą zdopingować swój zespół. Ich błędy i niepowodzenia, tak jak i zwycięstwa, stanowią bezcenne lekcje, z których możemy czerpać, by wzbogacać własne organizacje. Krok po kroku autorzy wprowadzają nas w tajniki budowania dobrze prosperującej organizacji, oferując jasną strategię działania oraz praktyczne narzędzia, dzięki którym zwierzchnicy mogą stworzyć doskonałą kulturę organizacyjną, inspirować swoją postawą, wzmacniać relacje, usprawniać pracę zespołową, osiągać imponujące wyniki oraz unikać błędów, które nazbyt często paraliżują organizacje i niweczą działania ich liderów. Bez względu na charakter grupy – czy jest to drużyna sportowa, kierownictwo najwyższego szczebla, jednostka wojskowa, grono pedagogiczne, czy szpitalny oddział ratunkowy – skuteczni liderzy to ci, którzy szkolą, motywują, służą radą i wspierają rozwój członków swojego zespołu. Dzięki takiej postawie umacnia się nie tylko zespół, ale również sam lider, jego relacje zawodowe i cała organizacja. Mecz wygrywa się w szatni! to książka, która nie tylko oferuje nieoceniony wgląd za kulisy jednej z najbardziej stresujących i obciążonych największą presją funkcji kierowniczych na świecie, ale również podpowiada, jak każdy lider może wykorzystać opisane w niej doświadczenia, by doprowadzić swój własny zespół do zwycięstwa. ***** JON GORDON jest autorem bestsellerów biznesowych i mówcą motywacyjnym, którego wystąpienia inspirują publiczność na całym świecie. Propagowane przez niego zasady zostały przetestowane przez liczne firmy wyróżnione w rankingu Fortune 500, szkoły, szpitale, drużyny sportowe i organiza-cje non profit. Z autorem można się skontaktować poprzez stronę JonGordon.com lub konto Twitter @JonGordon11. MIKE SMITH był w latach 2008–2014 głównym szkoleniowcem drużyny NFL Atlanta Falcons. W swoim pierwszym sezonie z Sokołami otrzymał nagrodę dla najlepszego trenera Ligi (NFL Coach of the Year Award), przyznawaną rokrocznie przez agencję Associated Press. Portal Sporting News aż trzykrotnie przyznał mu tytuł Trenera Roku NFL (w 2008, 2010 i 2012 roku).
22% rabatu
23,32
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Średni poziom rozwoju gospodarczego Pułapka czy szansa?
Ważnym powodem przemawiającym za zajęciem się koncepcją "pułapki średniego poziomu rozwoju" jest to, że stała się ona swoistym znakiem rozpoznawczym tzw. planu Morawieckiego. Wydaje się, że jego twórcy postanowili posłużyć się nią w celu zdyskredytowania dorobku polskiej transformacji i tym samym stworzenia uzasadnienia przejścia do silnie etatystycznego i wsobnego modelu rozwoju. Mimo że w publikacji tej nie poświęcono bezpośrednio uwagi polskiej gospodarce, to bardzo ważnym celem poszczególnych opracowań cząstkowych jest przybliżenie skomplikowanych probelmów, które kryją się pod pozornie prostym i chwytliwym pojęciem "pułapki". Ze Wstępu prof. dra hab. Andrzeja Wojtyny
21% rabatu
39,42
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zakład uprawy tytoniu polskiego monopolu tytoniowego w Krakowie-Czyżynach
Monografia stanowi znaczące dzieło naukowe doświadczonego badacza, od wielu lat zajmującego się problematyką przemysłu tytoniowego w Polsce w dwudziestym wieku, Autora dwóch książek i wielu artykułów poświęconych tej tematyce. Recenzowana rozprawa ma charakter oryginalny i stanowi znaczny wkład w badania nad procesami przemian gospodarczych Polski po drugiej wojnie światowej. Dostarcza wielu interesujących i nieznanych w polskiej historiografii gospodarczej informacji Ÿźródłowych dotyczących uprawy tytoniu i przemysłu tytoniowego. Jest to książka adresowana przede wszystkim do specjalistów z obszaru nauk społecznych, w szczególnoœci historyków gospodarczych i ekonomistów (...…). Należy podkreślić, że Autor bardzo swobodnie porusza się w analizowanej materii badawczej. Warto tu również zauważyć, że praca wykracza poza problematykę ściśle związaną z produkcją tytoniu i podejmuje różne zagadnienia dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa przemysłowego w PRL-u. Autor jest doskonale zorientowany w aktualnym stanie badań i nowych podejściach badawczych do tej problematyki (…). Autor wykorzystał obszerną literaturę naukową dotyczącą podjętej problematyki badawczej, a przede wszystkim bazował na znaczącym zasobie materiałów źródłowych zgromadzonych w archiwach w Krakowie, Warszawie, Kielcach i Radomiu. Rezultatem przeprowadzonych kwerend archiwalnych i bibliotecznych jest wprowadzenie do obiegu naukowego wielu Ÿźródeł nieznanych lub mało znanych (…...). Reasumując, wyrażam opinię, że rozprawa Pana dr. Andrzeja Synowca jest dziełem wartościowym, będącym owocem dużej wiedzy historycznej Autora oraz Jego żmudnej wieloletniej pracy badawczej. Z recenzji dr hab. Krzysztofa Brońskiego prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
15% rabatu
42,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nauka o organizacji
Nauka o organizacji
Wydawca: CeDeWu
wysyłka: 48h
Podręcznik zawiera zaktualizowane podstawy współczesnego podejścia do zorganizowanego działania ludzi oraz tworzenia i sprawnego funkcjonowa­nia organizacji. Jest on adresowany do studentów zarządzania i ekonomii oraz innych kierunków studiów, jak również do praktyków, którym podstawo­wa wiedza o organizacji jest niezbędna. Przestudiowanie podręcznika pozwoli na: - zrozumienie złożoności świata organizacji, - uzyskanie wiedzy i praktycznych wskazań dotyczących sprawnego funkcjonowania organizacji w zmiennym otoczeniu, - przyswojenie zasad i form współdziałania organizacyjnego, - poznanie głównych tendencji zwiększania sprawności organizacyjnej, jak elastyczność, sieciowość, wirtualność. Barbara Kożuch - profesor nauk ekonomicznych, doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania z dorobkiem naukowym w dziedzinie nauk ekonomicznych oraz humanistycznych. Specjalizuje się w teorii organizacji, zarządzaniu publicznym oraz zarządzaniu zasobami ludz­kimi. W szczególności bada podstawy teoretyczne nauk o zarządzaniu, warunki sprawnego funkcjonowania sektora publicznego, zasady zarządzania publicznego w administracji publicznej i organizacjach obywatelskich, a także współdziałanie organizacyjne i zarządzanie zmianami w systemie ochrony zdrowia, oświaty i kultury, także ładu i porządku publicznego. Opublikowała blisko 300 oryginalnych prac, w tym monografie i artykuły naukowe oraz opracowania wykorzystywane w procesie dydaktycznym. Od 2005 r. profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarzą­dzania PAN w kadencji 2007-2011. Od 2002 r. Redaktor Naczelny kwartalnika „Współczesne Zarządzanie".
22% rabatu
46,80
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Lista płac w praktyce Odpowiedzi na najtrudniejsze pytania
Rozliczanie wynagrodzeń pracowników w sposób zgodny z prawem nie jest proste. Dodatkowe trudności powstają w związku z częstymi zmianami przepisów, nowymi opiniami organów kontrolujących i niejednokrotnie odmiennymi interpretacjami. Dlatego w oparciu o liczne stanowiska instytucji państwowych oraz praktyczne rozwiązania ekspertów prawa pracy, Wydawnictwo C.H.Beck przygotowało podręczne, niezawodne i poparte licznymi przykładami, źródło wiedzy w codziennej pracy działów kadrowo-płacowych. W najnowszym wydaniu książki uwzględniliśmy ważne zmiany prawne, orzeczenia sądów i stanowiska organów, m.in.: ustanowienie od początku 2017 r. nowego mechanizmu ustalania kwoty wolnej od podatku i wynikającej z niej kwoty zmniejszającej podatek, zmiany w ozusowaniu zleceń, nowe wskaźniki na 2017 r. (współczynnik ekwiwalentowy, wymiar czasu pracy w poszczególnych miesiącach 2017 r., nowe stawki dodatku za godziny nocne, nowe kwoty wolne od potrąceń, minimalna podstawa zasiłku chorobowego itp.).
20% rabatu
111,20
139,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dzieje kapitalizmu
Dzieje kapitalizmu
Wydawca: Prohibita
wysyłka: 48h
Jakub Wozinski wykonał wspaniałą pracę, pokazując historię dziejów kapitalizmu. Jest to swego rodzaju opowieść o losach kapitalizmu w jego różnych formach i okresach. Autor w błyskotliwy sposób opisuje kształtowanie się i funkcjonowanie kapitalizmu państwowego i wolnorynkowego na przestrzeni dziejów. Wykorzystując szeroką perspektywę, w książce scharakteryzowano polityczne, ekonomiczne i społeczne zmiany determinujące powstawanie systemów kapitalistycznych oraz ich, często niejednoznaczne losy. Najwięcej miejsca autor poświęca ogromnej oraz czasami decydującej roli systemów finansowych i banków w historii kapitalizmu. To wspaniała charakterystyka kolejnych generacji kapitalizmu. Jakub Wozinski napisał książkę będącą współczesnym ujęciem klasycznej historii. Jego encyklopedyczna erudycja została połączona z lekkością, a momentami również z dowcipnością, niełatwą przy takim temacie. Książka jest w dużym stopniu wyjątkowa - zawiera przenikliwe spojrzenie na detale, precyzyjne sformułowanie i dostrzeganie istoty problemu oraz wyostrzony instynkt na wnioski. Godna podziwu i zachwycająca lektura. Dr hab. Robert Ciborowski, rektor Uniwersytetu w Białymstoku Jakub Wozinski ukazuje historię kapitalizmu i jego istotę z perspektywy dziejów pieniądza, bankowości i szeroko rozumianych finansów. Udało mu się w tej stosunkowo krótkiej książce zawrzeć ciekawy opis tysiącletnich dziejów kapitalizmu. Ta wartko napisana książka pełna jest faktów historycznych, z mnóstwem ciekawych dygresji, oryginalnych spostrzeżeń i zaskakujących interpretacji znanych wydarzeń historycznych. Jakub Wozinski przyznaje, że jego książka jest formą buntu wobec interpretacji historii finansów zaproponowanej przez jednego z najbardziej znanych historyków rozwoju gospodarczego Nialla Fergusona. Moim zdaniem udało mu się to, ale by móc w pełni to ocenić zachęcam do przeczytania Dziejów kapitalizmu. Prof. dr hab. Witold Kwaśnicki, Uniwersytet Wrocławski Polecam. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy szaleństwo socjalizmu znowu zaczyna kiełkować w niektórych głowach i gabinetach. Książka tym bardziej warta uwagi, że niewiele jest prac traktujących historię od tej strony. Większość w całości koncentruje się na historii politycznej. Dzieje kapitalizmu pozwalają poszerzyć perspektywę. Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
31% rabatu
55,13
79,90 zł
Dodaj
do koszyka
8 lekcji przywództwa dla przedsiębiorców...
W biznesie praca zespołowa zanika, gdy warunki ulegają pogorszeniu. Kiedy robi się naprawdę ciężko, cywile wyciągają bagnety i zaczynają dźgać współpracowników w plecy. Ta książka różni się od innych, pisanych dla początkujących przedsiębiorców, przede wszystkim tym, że skupia się ona na najważniejszych mocnych stronach i umiejętnościach przywódców – ponieważ wszyscy przedsiębiorcy muszą być przywódcami. Aby zostać odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, powinieneś skorzystać z mojej rady i przyjąć wojskową kulturę ciągłego uczenia się i wprowadzić ją do swojej firmy. To może trochę potrwać, ponieważ większość cywilów bez przygotowania wojskowego wprawdzie chodziła do szkoły, ale nie poznała w niej kultury ciągłego uczenia się i szkolenia. Jeżeli chcesz stworzyć taką kulturę w swoim przedsiębiorstwie, jego przywódcy muszą pochodzić spośród ludzi, którzy na co dzień są zaangażowani w działalność tego przedsiębiorstwa. Nie mogą to być dyrektorzy sprowadzeni z zewnątrz. Niniejsza książka została napisana w formie przewodnika, który przygotuje Cię do radzenia sobie z tego typu zagrożeniami. Mam też dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy służyli w armii: przeszliście już odpowiednie szkolenie i trening, macie najważniejsze kompetencje, siłę ducha i poczucie misji niezbędne do spełnienia rygorów bycia przedsiębiorcą. Jeżeli jednak chcecie mieć gwarancję sukcesu, stałe zarobki i przywileje socjalne, najlepiej będzie, jeśli zostaniecie przy pracy na etacie. Napisałem tę książkę z jeszcze jednego powodu. Uważam, ze Stany Zjednoczone i cały świat stoją w obliczu ogromnego problemu: bezrobocia i zatrudnienia poniżej kwalifikacji.
31% rabatu
32,42
47,00 zł
Dodaj
do koszyka
Globalny kryzys finansowy a wybrane kraje NEXT 11
Grupa N-11 jest uważana za następców państw grupy BRIC i nierzadkie są opinie, że to państwa należące do tej grupy rozpoczną następny cykl wzrostu rynków wschodzących. Przemawiać za tym mogą m.in. takie czynniki, jak: zdywersyfikowane i dynamicznie rozwijające się gospodarki, coraz bardziej otwarte rynki i zwiększone zainteresowanie inwestorów zagranicznych, dobra sytuacja demograficzna, szybki rozwój ich rynków wewnętrznych i korzystne perspektywy wzrostu gospodarczego. Grupa N-11 jest bardzo silnie zróżnicowana, gdyż są w niej kraje będące potęgą technologiczną (Korea Płd.), gospodarki aspirujące do awansu do rozwiniętego świata, biedne kraje uzyskujące przewagę konkurencyjną dzięki bardzo taniej sile roboczej, jak też państwa bardzo niestabilne polityczne i zagrożone wojną (Iran, Pakistan), natomiast Meksyk oraz Turcja - to również największe i najbardziej płynne rynki kapitałowe tej grupy. Szczególna uwaga zostanie poświęcona: Korei Południowej, Meksykowi, Filipinom, Pakistanowi, Nigerii, Bangladeszowi oraz Iranowi. Pozostałe kraje, tj. Egipt, Indonezja, Turcja i Wietnam zostały poddane analizie w publikacji pt. „Globalny kryzys finansowy a kraje CIVETS". Z uwagi na złożoność problemów, treści zawarte w niniejszej książce nie wyczerpują wszystkich kwestii związanych z oddziaływaniem globalnego kryzysu na gospodarki wybranych krajów Next 11. Szczególna uwaga w publikacji została poświęcona takim kwestiom, jak: • funkcjonowanie rynków finansowych w warunkach kryzysu w wybranych krajach Next 11, • oddziaływanie globalnego kryzysu finansowego na sektor bankowy w wybranych krajach Next 11, • podejmowane działania zaradcze przez rządy i władze monetarne, • sytuacja gospodarcza w warunkach kryzysu i pokryzysowych. Książka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców - zarówno słuchaczy różnych kierunków i specjalności studiów ekonomicznych, ale także do praktyków życia gospodarczego.
22% rabatu
36,66
47,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jednoosobowa firma
Jak krok po kroku zarejestrować firmę? Jak zdobyć pieniądze na start? Jaka forma opodatkowania będzie dla Ciebie najkorzystniejsza? Czy lepiej płacić podatek liniowy czy według skali podatkowej? Co można zaliczyć w koszty? Jak rozliczać wydatki związane z samochodem? Czy lepiej być podatnikiem VAT, czy nie? Odpowiedzi na te i inne ważne pytania znajdziesz w tej książce. JEDNOOSOBOWA FIRMA to poradnik dla osób, które chcą założyć własną małą firmę i samodzielnie ją prowadzić. Poradnik ten spotkał się z bardzo pozytywnymi opiniami Czytelników. Jest on wykorzystywany jako podstawowy materiał szkoleniowy na kursach dla osób chcących założyć własną firmę. Dlaczego? Dlatego, że jest kompletny i zawiera wszystkie ważne zagadnienia w zakresie rejestracji działalności gospodarczej, prowadzenia rachunkowości, rozliczania podatku dochodowego i podatku VAT, składania deklaracji podatkowych i zusowskich, odliczania ulg podatkowych itp. A wszystkie te informacje są podane prostym, zrozumiałym językiem.
31% rabatu
34,04
49,35 zł
Dodaj
do koszyka
Rynek pracy w teoriach ekonomicznych
Książka traktuje o funkcjonowaniu rynku pracy z punktu widzenia prezentowanego w teoriach ekonomicznych. Skupiono się przede wszystkim na teoriach będących dorobkiem kierunku neoklasycznego i kierunku neokeynesowskiego, tworzących tzw. główny nurt ekonomii. Rozpatrywane teorie przedstawiono w podziale na teorie o charakterze mikroekonomicznym i makroekonomicznym. W ujęciu mikroekonomicznym, rozważania dotyczą głównie decyzji przedsiębiorstw i pracobiorców (gospodarstw domowych), przy uwzględnieniu szeroko rozumianego instytucjonalnego otoczenia rynku pracy, tworzonego przez państwo. W skali makroekonomicznej, rozważania dotyczą głównie narzędzi polityki gospodarczej wykorzystywanej przez państwo, przy uwzględnieniu oczekiwanych reakcji przedsiębiorstw i gospodarstw domowych na zmiany polityki państwa, warunkujących skuteczność tej polityki. W obu perspektywach uwzględniono zmiany stanu koniunktury gospodarczej, co zdaniem autora ma decydujący wpływ na adekwatność poszczególnych modeli teoretycznych do rzeczywistości gospodarczej.
27% rabatu
32,85
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Najbogatszy człowiek w Babilonie
W 1926 roku George S. Clason opublikował pierwszą z serii broszur poświęconych oszczędzaniu, które najpewniejszą drogą prowadzą do sukcesu finansowego. Aby dowieść swych racji, autor posłużył się przypowieściami osadzonymi w realiach starożytnego Babilonu. Owe broszury zyskały nieprawdopodobne powodzenie i były masowo kolportowane przez banki i firmy ubezpieczeniowe. Nic więc dziwnego, że w krótkim czasie ukazały się w formie książki opatrzonej tytułem „Najbogatszy człowiek w Babilonie”. Od pierwszego wydania książka ta – świetnie napisana lekkim piórem, dowcipnie i ze swadą – sprzedawała się w ogromnych nakładach. „Najbogatszy człowiek w Babilonie” nie dostarcza szybkich rozwiązań, ale znakomicie radzi, jak spłacać długi, zapewnić sobie stały dochód i w rezultacie budować majątek. Te rady są tak samo skuteczne obecnie, jak skuteczne były osiem tysięcy lat temu w Babilonie. A Babilończycy wiedzieli co nieco o pieniądzach. To jedna z najlepszych, najpraktyczniejszych książek motywacyjnych poświęconych finansom osobistym i sztuce inwestowania. George Samuel Clason urodził się w Luizjanie, w stanie Missouri, 7 listopada 1874 roku. Studiował na University of Nebraska – Lincoln . Służył w armii w czasie wojny amerykańsko-hiszpańskiej. Założył wydawnictwo Clason Map Company w Denver i wydał pierwszy atlas drogowy Stanów Zjednoczonych i Kanady. Jego „Najbogatszy człowiek w Babilonie” uważany jest za książkę wszech czasów.
35% rabatu
22,68
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Jednominutowy milioner
Czy chciałbyś poznać tajemnicę, która pozwoli ci zdobyć pieniądze, o jakich zawsze marzyłeś? Dwaj autorzy światowych bestsellerów, bazując na swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniu w nauczaniu ludzi sztuki osiągania niezwykłego bogactwa i sukcesu, ujawniają swoje sekrety. Mark Victor Hansen, współtwórca fantastycznej serii książkowej Balsam dla Duszy (Chicken Soup for the Soul), oraz Robert G. Allen, jeden z czołowych na świecie ekspertów finansowych, pomogli tysiącom ludzi zostać milionerami. Dziś twoja kolej. Czy da się „zrobić” milion dolarów w ciągu zaledwie jednej minuty? Odpowiedź może być zaskakująca. Jednominutowy milioner przedstawia całkowicie nową metodę „program milionera”, który może zmienić twoje życie, ucząc cię, w jaki sposób: - stworzyć bogactwo, mając na początku niewiele albo nic; - wykorzystywać siłę dźwigni do szybkiego pomnażania bogactwa; - pokonywać obawy, by móc podejmować rozsądne ryzyko; - wykorzystywać „jednominutowe” nawyki w celu długoterminowego tworzenia bogactwa. Jednominutowy milioner to rewolucyjna metoda tworzenia bogactwa, a zarazem potężny program odkrywania samego siebie. Są to w istocie dwie książki: powieść i podręcznik biznesu. Każda z nich jest pomyślana w taki sposób, by umożliwić innego rodzaju uczenie się, a czytelnik może w pełni zintegrować oba te procesy w naukę, która odmieni jego życie. Strony nieparzyste książki przedstawiają fikcyjną historię kobiety, która musi zarobić milion dolarów w ciągu 90 dni, jeśli nie chce na zawsze stracić dwojga swoich dzieci. Na stronach parzystych przedstawione są praktyczne, szczegółowo wyłożone strategie i techniki sprawdzające się w rzeczywistości. Znaleźć tam można ponad 100 „minut milionera”, z których każda stanowi zwięzłą i bezcenną lekcję zawierającą konkretne techniki tworzenia bogactwa. Lekcje te jednak nie ograniczają się do tego, jak zostać milionerem – traktują o tym, jak stać się milionerem światłym, który zgodnie z etycznymi zasadami tworzy swoje bogactwo, utrzymuje je i dzieli się nim. Bez względu na to, czy twoim celem jest mniej niż milion dolarów, czy może wiele razy więcej, zawsze można osiągnąć więcej. Jednominutowy milioner pokaże ci, jak to zrobić.
31% rabatu
30,97
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ziarna wielkości
Ziarna wielkości
Autor: Denis Waitley
Wydawca: Studio Emka
wysyłka: 48h
Ziarna wielkości wyjaśniają podstawowe zasady sukcesu zawarte i w odwiecznych mądrościach świętych ksiąg, i w najnowszych osiągnięciach nauk medycznych. Jest ich dziesięć i są tak oczywiste, że z powodu tej oczywistości autor nazwał je Dziesięcioma Najlepiej Ukrytymi Tajemnicami Pełnego Sukcesu.Ziarna wielkości nie są książka ""modną"" - to książka ""faktów"" - pełna prawd i wartości, które mogą być stosowane w każdej sytuacji przez każdego z nas, niezależnie od wykonywanego zawodu, wykształcenia, pozycji społecznej.Ta książka jest wyjątkowa, bowiem najbardziej skomplikowane problemy psychologiczne wyjaśnia w sposób najprostszy, poparty prawdziwymi przykładami z życia, które budzą zainteresowanie czytelnika i ułatwiają mu zrozumienie poruszanych spraw.Ta książka jest do czytania, odczytywania na nowo, studiowania, podkreślania wybranych fragmentów, do dyskutowania, dzielenia się nią z naszymi bliskimi.
31% rabatu
24,25
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ty w social mediach
Ty w social mediach
Wydawca: Helion
wysyłka: 48h
Ta książka jest właśnie dla Ciebie! Dla Ciebie, dla Ciebie i dla Ciebie. Ponieważ każdy z nas jest marką. Marką, czyli wyobrażeniem, jakie na nasz temat mają ludzie. Mama i tata to marki — opiekuńcze, solidne marki-opoki. Rzemieślnik jest marką, definiowaną przez jakość przedmiotów, jakie wytwarza. Księgowy jest marką, która potrafi liczyć i zna się na prawie podatkowym. KAŻDY JEST MARKĄ. Sekret tkwi w tym, by nauczyć się swoją marką skutecznie zarządzać. Zanim się obruszysz, odpowiedz sobie uczciwie na pytanie, jak wiele masz wolnego czasu. Niezbyt wiele, prawda? A jak dużą część tego cennego zasobu gotów jesteś poświęcić na dogłębne poznanie każdego spotkanego człowieka? Pewnie niedużą... Twój przyszły pracodawca, klient albo zleceniodawca jest takim samym człowiekiem jak Ty. Ma niewiele czasu, za to wielu aplikujących na oferowane stanowisko i spory rynek podwykonawców do wyboru. Musi decydować szybko, niemal bez zastanowienia. Jak myślisz, kogo wybierze? Pana albo panią, których atutem jest jedynie niezbyt jasno napisane CV, czy człowieka, z którym gdzieś kiedyś chociaż raz się zetknął? Osobę, która zamieściła na Facebooku mądry, rzeczowy komentarz albo trafny tweet? Od której dostał link do ciekawego posta na blogu? Dlaczego stojąc przed wyborem „no-man lub osobowość”, „ekspert – po prostu marka”, pracodawca albo zleceniodawca miałby wybrać tego pierwszego? No właśnie... Właśnie z tego powodu to właśnie Ty. I Ty. I jeszcze: Ty — musisz już dziś nauczyć się, jak być sobą i jak na tym zarabiać. Zacznij od budowy swojej marki osobistej. Skup się na social mediach. Z tą książką zrobisz to profesjonalnie.
31% rabatu
27,63
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pięciodniowy sprint.
Dobre pomysły nie przychodzą same. Co więcej, droga między dobrym pomysłem a sukcesem koncepcji bywa usiana niepewnością i trudnymi chwilami. Mnożą się wątpliwości. Nie wiadomo, jak zacząć i na czym należy się skupić przede wszystkim. Czy lepiej zaangażować pojedynczą osobę, czy zespół? Jak rozpoznać odpowiednie rozwiązanie? Jak zyskać pewność, że właśnie ten pomysł odniesie sukces w prawdziwym życiu? I jak dowiedzieć się o tym wszystkim szybko — bez nieskutecznych burz mózgów i niekończących się dyskusji? Innymi słowy, jak podejmować dobre decyzje biznesowe? Dzięki tej książce dowiesz się, czym są i jak przeprowadzać sprinty, aby znaleźć rozwiązania trudnych problemów. Nauczysz się dobierać idealny zespół i zyskasz wiedzę, jak najlepiej wykorzystywać potencjał poszczególnych jego członków, a także jak w praktyczny sposób organizować przebieg sprintu. Zapoznasz się z różnymi metodologiami sprintu. Jeśli masz przed sobą duże szanse, problem czy pomysł, w tej książce znajdziesz mnóstwo pomocnych wskazówek. Każda z przedstawionych metod została wypróbowana, ulepszona i przetestowana przez społeczność sprinterów. Dzięki tej książce świetnie przygotujesz swój pierwszy sprint i znajdziesz rozwiązanie... w pięć dni! Dowiedz się, jak: dobrać zespół, miejsce i czas, ustalić cel i formułować właściwe pytania, tworzyć mapy i korzystać z wiedzy ekspertów, wybierać najlepsze rozwiązanie, utworzyć prototyp i przetestować go, korzystać z list kontrolnych sprintu. Pięć dni wystarczy, by rozwiązać problem i znaleźć drogę do sukcesu!
31% rabatu
27,00
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Biznes nowych możliwości
Biznes nowych możliwości
Wydawca: Gab
wysyłka: 48h
Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym. Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie (GK Redan SA, questus, questuspoint), jako doradca (mBank, Multibank, Tubądzin, Aflofarm, LOTOS, Stowarzyszenie Wiosna), lub jako analityk biznesowy (RMF FM, Sphinx, Dr Irena Eris, Atlas, Monnari, onet.pl, Kolporter, NK.pl). Propozycja nowego paradygmatu biznesu była także weryfikowana podczas współpracy szkoleniowo-konsultacyjnej z firmami międzynarodowymi, takimi jak Unilever, Abbott, Microsoft czy HP. „Książka Roberta Kozielskiego, choć inspirowana historią mBanku, daleko wykracza poza ten temat, przedstawiając czytelnikowi paradygmaty firmy XXI wieku. Kto nie chce pozostać w tyle, niech ją przeczyta”. Prof. dr hab. Andrzej Blikle, A. Blikle „Czterolistna koniczyna, która stanowi symbol nowego paradygmatu w biznesie, jest zarazem drogowskazem dla praktyków. Książka inspiruje do poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań problemów biznesowych. Liczne przykłady nie tylko ilustrują przyjęte tezy, ale czynią jej lekturę przyjemną, a niekiedy frapującą”. Prof. dr hab. Czesław Sikorski, Uniwersytet Łódzki „Teza, że świat się zmienia, jest truizmem. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo i ja k szybko zmienia się świat biznesu. Przecież zawsze organizowano produkcję czy handel. Nic więc, zasadniczo, się nie zmieniło. Książka Roberta Kozielskiego pokazuje, że... zmieniło się niemal wszystko. Nie wiem, czy autor zdoła przekonać czytelników, że dziś sens ma jedynie »pełna, spójna koncepcja prowadzenia biznesu, w której zarządza się nie ludźmi i materiałami, ale wiedzą, rynkami i procesami«. (Ludzi trudno jest bowiem przekonać do rewolucji). Mam wszakże nadzieję, że przynajmniej zachęci ich do refleksji”. Prof. dr hab. Dariusz Doliński, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu „Książka jest źródłem nieocenionej wiedzy dla każdego ambitnego menedżera, który stara się wyjść poza utarte schematy myślenia i działania. Autor, który oprócz kariery akademickiej ma za sobą wiele doświadczeń biznesowych, prezentuje najważniejsze wyzwania biznesu przyszłości. Nowy paradygmat biznesu jest naszą rzeczywistością. Ci, którzy to zrozumieją i przyjmą jako własny sposób działania, mają szansę na sukces. Książka doskonale to ilustruje”. Sławomir Lachowski, twórca mBanku i Multibanku „Od wielu lat poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jak odnieść sukces w biznesie. Książka Roberta Kozielskiego wpisuje się w nurt tych poszukiwań. Autor przedstawia w niej oryginalną koncepcję czterolistnej koniczyny, tworzącą nowy paradygmat biznesu. Każdy menedżer, który szuka odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu, powinien przeczytać tę książkę”. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, prof. Uniwersytetu Warszawskiego
25% rabatu
44,25
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka