Dziś w ofercie 127 008 pozycji
Pewny start Świat wokół mnie Emocje Wypychanki
Publikacja składa się z dwóch części. Część pierwsza to książeczka ze zdjęciami emocji i podpisami. Część druga to pięć plansz z elementami do wypychania. Na jednej z kart znajdują się nazwy i emotikony emocji takich jak radość, strach, smutek, złość. Pozostałe cztery dotyczą wymienionych emocji - to uczeń znajdzie rysunki przedstawiające różne sytuacje z codziennego życia.
13% rabatu
25,38
29,17 zł
Dodaj
do koszyka
Pewny start Cztery pory roku Plansze demonstracyjne i materiały interaktywne
Publikacja zawierająca 27 kart demonstracyjnych oraz około 160 ćwiczeń interaktywnych na płycie DVD.
13% rabatu
206,81
237,71 zł
Dodaj
do koszyka
Logopedyczne pszczółki
Logopedyczne pszczółki to pomoc dydaktyczna, która powstała z myślą o dzieciach utrwalających prawidłową wymowę głosek dentalizowanych z zakresu trzech szeregów (ciszącego, syczącego i szumiącego). Etap automatyzacji prawidłowej artykulacji jest dość trudny, dlatego też należy poświęcić mu szczególną uwagę. Publikacja ma pomóc logopedom, nauczycielom oraz rodzicom uatrakcyjnić ćwiczenia. Zanim dziecko rozpocznie proponowane przez nas zabawy, należy upewnić się, że potrafi prawidłowo artykułować głoski z zakresu trzech szeregów. Publikacja doskonale sprawdzi się również podczas ćwiczeń słuchu fonemowego, wzbogaci słownik bierny i czynny oraz pozwoli na rozwijanie pamięci, spostrzegawczości, koncentracji uwagi oraz logicznego myślenia. Pomoc można wykorzystać także podczas doskonalenia techniki czytania i pisania.
22% rabatu
22,62
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ćwiczenia logopedyczne z głoską S
Książeczka edukacyjna Ćwiczenia logopedyczne z głoską S skierowana jest do logopedów lub rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy seplenienie. Zadania ułożone zostały według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenia głoski w izolacji, sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach, wyrażeniach, zdaniach oraz w wierszu. Do książeczki dołączone zostały naklejki, które mogą być nagrodą za poprawnie wykonane zadanie.
15% rabatu
5,87
6,91 zł
Dodaj
do koszyka
Pewny start Świat wokół mnie Układam, opowiadam Historyjki obrazkowe
Publikacja składa się z dwóch części. Część pierwsza to obrazki do ułożenia sześciu historyjek. Każda historyjka składa się z sześciu obrazków jednolitych kolorystycznie, dzięki czemu łatwiej będzie dziecku dobierać jej elementy. Część druga to 12 kolorowych plansz - połowa z nich to wzory do układania historyjek, a pozostałe to podpisy pod obrazki do wypychania.
13% rabatu
34,26
39,38 zł
Dodaj
do koszyka
Zooterapia z elementami etologii
Ukazanie się książki sprawia mi radość również z tego powodu, że jest ona przede wszystkim bardzo pożytecznym kompendium. Mimo niewielkich rozmiarów daje przegląd niemalże wszystkich, także najbardziej „egzotycznych”, typów zooterapii. Ze zrozumiałych względów Autorka najwięcej miejsca poświęciła terapii z udziałem psa domowego. Ten najdawniejszy towarzysz człowieka jest najbardziej z nim związany, spełnia wiele funkcji, sprawdza się również najlepiej wśród zwierząt jako pomocniczy terapeuta. Ponadto książka zawiera niezbędną podbudowę dotyczącą zachowania się (behawioru) zwierząt, a także nie pomija problemu dobrostanu zwierzęcych terapeutów, które w swojej służbie narażone są na urazy i wymagają specjalnego, nie przedmiotowego traktowania. Książka Agaty Kokocińskiej jest napisana przystępnie, aczkolwiek posiada odniesienia do literatury naukowej, które mogą być przydatne w dalszych studiach nad zagadnieniem. Pozycja ta jest ze wszech miar godna polecenia dla wszystkich Czytelników, którzy chcą lepiej zrozumieć zwierzęta i ich rolę w świecie człowieka. Z przedmowy dr. hab. Tadeusza Kalety, prof. SGGW
22% rabatu
21,92
28,10 zł
Dodaj
do koszyka
Mutyzm wybiórczy
Mutyzm wybiórczy
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
Książka w przystępny sposób przybliża Czytelnikom problem mutyzmu wybiórczego. W kolejnych rozdziałach omawia istotę zaburzenia, proces diagnostyczny i terapeutyczny [...]. […] wszystkie refleksje Autorki wypływają wprost z jej doświadczeń, a właściwa narracja wzbogacona jest przykładami różnych przypadków terapeutycznych, fragmentami wypowiedzi pacjentów i ich rodziców, tekstami z blogów. Wiele wniosków i spostrzeżeń Maria Bystrzanowska popiera badaniami sondażowymi (np. zrealizowanymi wśród 100 rodziców dzieci z mutyzmem). Ważną część stanowi obszerny aneks, zawierający: narzędzia diagnostyczne (np. arkusze obserwacji dla rodziców i nauczycieli, kwestionariusz wywiadu z rodzicami) i terapeutyczne (mapa mowy, drabina z zadaniami), opisy procedur diagnostycznych, wskazówki dla dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz różnych grup osób, z którymi dziecko z mutyzmem wybiórczym może się zetknąć: nauczycieli, rehabilitantów, lekarzy [...]. Rodzice i nauczyciele otrzymują do ręki poradnik, z którego dowiedzą się, jak rozpoznać mutyzm, jak postępować z dzieckiem z tą przypadłością, gdzie szukać pomocy, jak wygląda diagnostyka i proces terapii. Specjaliści zaś mogą skonfrontować własne doświadczenia z doświadczeniami Autorki […]. Z recenzji dr hab. Agnieszki Myszki Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe. Z doświadczenia wiemy, że termin „mutyzm wybiórczy” jest czymś nowym nawet dla wielu specjalistów (psychiatrów, psychologów, logopedów, pedagogów), którzy do tej pory nie spotkali dziecka z taką diagnozą bądź nie potrafili właściwie sklasyfikować występujących u niego objawów. Diagnozując dziecko z MW, specjaliści powinni mieć wystarczającą wiedzę na temat istoty zaburzenia i samego przebiegu terapii. Ponadto niektórzy nauczyciele nie mogą zrozumieć, dlaczego uczeń na lekcji nie odpowiada na pytania, nie rozmawia z nauczycielami, z rówieśnikami, a czasem na przerwie buzia mu się nie zamyka. Twierdzą, że uczeń ten manipuluje otoczeniem i mówi tylko wtedy, kiedy chce lub gdy ma coś do przekazania, np.: „jakby wiedział, to by odpowiedział”.
22% rabatu
23,40
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
26% rabatu
37,00
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Program nauczania wychowania fizycznego dla ośmioletniej szkoły podstawowej
W książce tej zawarte są cenne i merytoryczne wskazówki niezbędne do trafnego oceniania ucznia z wychowania fizycznego oraz szczegółowe kryteria oceniania. Autorski program nauczania wychowania fizycznego odnosi się do wszystkich etapów edukacji. Nauczyciele mogą wykorzystać tę propozycje do przygotowania lub zmodyfikowania własnych przedmiotowych systemów oceniania. Wymagania szczegółowe dla poszczególnych etapów edukacji zawierają niezwykle wiele trafnych elementów z zakresu postaw, aktywności, sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych.
23% rabatu
26,95
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nauczanie i uczenie się w sieci. Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym
Dzisiejszy uczeń i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach: tej realnej – fizycznej, bezpośredniej oraz cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a także na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie: staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci, jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne, zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie – jakich, i w jaki sposób się przejawiających? Czy e-nauczyciel je posiada? Autorka odwołując się do wyników badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązuje do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe, buduje model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie badań sprawdza, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
13% rabatu
22,62
26,00 zł
Dodaj
do koszyka
Badanie gotowości szkolnej.Karty diagnostyczne
Badanie gotowości szkolnej. Karty diagnostyczne" pozwalają na sprawne przeprowadznie obserwacji umiejętności dzieci sześcioletnich w podziale na diagnozę wstępną i końcową (po 25 kart do każdej obserwacji) oraz arkusz obserwacji kompetencji dzieci. W książce proponowana jest 4-stopniowa punktacja, która pozwala precyzyjnie i nie negatywnie oceniać dziecko. Publikacja jest dostosowana do aktualnych przepisów prawa oświatowego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r w prawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, Dz. U. z 2017r., poz 356)
13% rabatu
20,30
23,33 zł
Dodaj
do koszyka
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato). Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Scenariusze lekcji wychowawczych
Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży, który może stanowić pomoc w rozwiązywaniu problemów. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych.
17% rabatu
41,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fo
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.
31% rabatu
33,19
48,10 zł
Dodaj
do koszyka
Pewny start Wokół pór roku Materiał edukacyjny
Zaprezentowane materiały mają na celu rozwój funkcji poznawczych oraz kompetencji społecznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, a także z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Publikacja jest tematycznie powiązania z kartami pracy z serii Pewny start Wokół pór roku.
13% rabatu
60,90
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Pewny start O dojrzewaniu Chłopcy Co warto wiedzieć o sobie? / Blog Tomka / Będę mężczyzną
Co warto wiedzieć o sobie? Publikacja zawiera 65 kart pracy, których celem jest przygotowanie uczennicy na zmiany zachodzące w okresie dojrzewania i oswojenie się z nimi. Zeszyt jest podzielony na bloki tematyczne: dojrzewanie, intymne części ciała, budowa narządów płciowych, miesiączka, higiena i ubiór, wizyta u ginekologa. Każdy blok rozpoczyna się od karty edukacyjnej, która służy do zapoznania uczennicy z najważnieszymi zagadnieniami dotyczącycmi danegoo tematu. Blog Tomka Publikacja zawiera zestaw 20 czytanek napisanych w formie bloga. Fragmenty internetowego pamiętnika pokazują okres dojrzewania z punktu widzenia ucznia, który ten etap ma już za sobą i postanowił podzielić się swoimi doświadczeniami i obserwacjami. W blogu opisane są sytuacje związane m.in. z mutacją głosu, pojawieniem się trądziku, relacjami z kolegami, dbaniem o siebie, bezpieczeństwem w internecie. Do każdej czytanki przygotowany jest zestaw zadań. Będę mężczyzną Publikacja pokazująca chłopcom, że zmiany, które uczniowie obserwują u siebie, są zjawiskiem naturalnym. W skład publikacji wchodzą: • tabela, w której zilustrowano podstawowe zmiany ciała, które zachodzą w okresie dojrzewania • naklejki. Zmiany przedstawione są w formie rysunków, co jest przydatne w pracy z uczniami niepotrafiącymi czytać. Obok rysunków umieszczone są opisy zachodzących zmian. Materiały mogą być wykorzystane w pracy: • z osobami o różnym poziomie niepełnosprawności intelektualnej (od lekkiego po znaczny) • z osobami ze spektrum autyzmu • z osobami z porażeniem mózgowym i innymi problemami rozwojowymi.
13% rabatu
68,51
78,75 zł
Dodaj
do koszyka
Ja i moje potrzeby
Publikacja Ja i moje potrzeby jest skierowana głównie do rodziców dzieci z głęboką i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Powstała w odpowiedzi na potrzeby związane z chęcią ułatwienia dziecku funkcjonowania w środowisku domowym na podstawowym poziomie. To również doskonała pomoc dla terapeutów, którzy wiedzą, jak ważne jest obranie wraz z rodzicami wspólnego modelu oddziaływania na dziecko. Pierwsza część publikacji poświęcona jest utworzeniu prostego systemu komunikowania podstawowych potrzeb. Zawiera system opartych na założeniach terapii wielozmysłowej znaków symbolizujących najważniejsze potrzeby dziecka. Druga część przedstawia propozycję tworzenia mapy sytuacji, czyli systemu komunikacji bazującego na rzeczywistych fotografiach.
15% rabatu
8,08
9,50 zł
Dodaj
do koszyka
Pewny start O dojrzewaniu Chłopcy
"Pewny start. O dojrzewaniu. Chłopcy" to zbiór różnorodnych materiałów dla chłopców z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu, mózgowym porażeniem dziecięcym lub innymi problemami rozwojowymi. Zawartość pakietu: - karty pracy "Co warto wiedzieć o sobie?" - 63 karty do codziennej pracy - czytanki "Blog Tomka" - 20 czytanek ukazujące okres dojrzewania z punktu widzenia ucznia, który już ma go za sobą - tabela zmian "Będę mężczyzną" pokazująca podstawowe zmiany ciała, które zachodzą w okresie dojrzewania - historyjki obrazkowe "Układam, opowiadam" - 10 historyjek obrazkowych - historyjki społeczne "Co to jest dojrzewanie?" - 28 historyjek społecznych opisujących różne sytuacje - instrukcje "Dbam o siebie" - 4 książeczki na spirali oraz 7 zbiorczych plansz.
13% rabatu
186,51
214,38 zł
Dodaj
do koszyka
Podróż przez pory roku z kartami pracy Walizka
Karty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym część 1, 2, 3, 4 Seria kart pracy Podróż przez pory roku… jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
27% rabatu
130,30
178,50 zł
Dodaj
do koszyka
Praca z dzieckiem z ADHD + Depresja u dzieci i młodzieży + Kolorowanka
Praca z dzieckiem z ADHD W tej publikacji zamieszczono listę objawów, których występowanie konieczne jest do postawienia diagnozy stwierdzającej u dziecka zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Zaprezentowano także typowe problemy szkolne spowodowane objawami ADHD. Wymieniono wskazówki, w jaki sposób zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz jakich zasad przestrzegać, by pomóc takiemu dziecku. Depresja u dzieci i młodzieży. Poradnik dla rodziców Książka "Depresja u dzieci i młodzieży" stanowi zbiór informacji dotyczących zaburzeń depresyjnych i tematów z nimi związanych, takich jak samookaleczenia i próby samobójcze oraz strata i proces żałoby dotyczący dzieci i nastolatków. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców i opiekunów, a także dla innych osób zainteresowanych zaburzeniami wieku rozwojowego. + GRATIS relaksująca kolorowanka dla dorosłych
32% rabatu
33,52
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka