Dziś w ofercie 133 639 pozycji
Krajowe Standardy Rachunkowości
Krajowe Standardy Rachunkowości
Autor: -
Wydawca: ODDK
wysyłka: 48h
Publikacja niezbędna każdemu księgowemu – pełny zbiór prac Komitetu Standardów Rachunkowości uwzględniający nowe standardy i stanowiska opublikowane w 2017 roku. W książce: 1. najnowsze, pełne wersje Krajowych Standardów Rachunkowości: - KSR nr 1 „Rachunek przepływów pieniężnych” - KSR nr 2 „Podatek dochodowy” - KSR nr 3 „Niezakończone usługi budowlane” - KSR nr 4 „Utrata wartości aktywów” - KSR nr 5 „Leasing, najem i dzierżawa” - KSR nr 6 „Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunkowe” - KSR nr 7 „Zmiany zasad (polityki) rachunkowości, wartości szacunkowych, poprawianie błędów, zdarzenia następujące po dniu bilansowym – ujęcie i prezentacja” (znowelizowany) - KSR nr 8 „Działalność deweloperska” - KSR nr 9 „Sprawozdanie z działalności” - KSR nr 10 „Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi" (nowy) - KSR nr 11 „Środki trwałe" (nowy). 2. Stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie: - inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów (nowe) - ujęcia transakcji zamiany składnika aktywów niepieniężnych na inny składnik aktywów niepieniężnych (nowe) - wykazywania przez spółdzielnie mieszkaniowe w sprawozdaniu finansowym funduszów własnych oraz ustalania wyniku finansowego (nowe) - księgowego ujęcia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych (znowelizowane) - ustalania kosztu wytworzenia dla celów bilansowej wyceny zapasów - księgowego ujęcia praw majątkowych wynikających ze świadectw pochodzenia energii wytworzonej w odnawialnych źródłach energii - niektórych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych. Krajowe Standardy Rachunkowości i stanowiska nie mają charakteru przepisów prawnych – traktuje się je jako wytyczne. Zawierają one jednakże rozwiązania zgodne z postanowieniami ustawy o rachunkowości i wydanymi na jej podstawie rozporządzeniami wykonawczymi. Wskazują one propozycje rozwiązań istotnych, lecz często kontrowersyjnych tematów, w tym: zasady bieżącej i bilansowej wyceny zaprezentowanych operacji gospodarczych, sposób ujmowania ich w księgach rachunkowych oraz ujawniania w sprawozdaniu finansowym. Liczne przykłady liczbowe, tablice i schematy pomogą praktykom w zrozumieniu omawianych zagadnień. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do pracowników służb finansowo-księgowych, biegłych rewidentów, audytorów i przyszłych adeptów tych zawodów. Może ona też być użyteczna dla praktyków gospodarczych, dla doskonalących kwalifikacje zawodowe ekonomistów i menedżerów oraz innych osób zainteresowanych pogłębianiem wiedzy z dziedziny rachunkowości. Uzupełnieniem publikacji jest suplement elektroniczny, który zawiera treść wszystkich Krajowych Standardów Rachunkowości oraz stanowisk Komitetu Standardów Rachunkowości w formacie PDF. Plik można pobrać poprzez Internet (szczegółowa instrukcja zamieszczona jest w książce; zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows).
10% rabatu
179,55
199,50 zł
Dodaj
do koszyka
infoKalendarz kadrowo-księgowy 2018
KALENDARZ DLA KADROWYCH I KSIĘGOWYCH z sektora prywatnego i publicznego! W części merytorycznej infoKaledarza znajdują się pogrupowane informacje dot.: umów stosowanych w zatrudnieniu urlopów wypoczynkowych, rodzicielskich, dodatkowych, szkoleniowych wypowiedzeń umów o pracę, wysokości odpraw wysokości odpisów na zfśs zwolnień, zasiłków, dokumentów ZUS bezpieczeństwa i higieny pracy diet, ryczałtów i rekompensat podatków Przy każdym miesiącu zebrane zostały najważniejsze informacje kadrowe i księgowe na dany okres. Dodatkowo na pojedynczych, dziennych stronach kalendarium znajduje się przypomnienie najważniejszych zadań i terminów na dany dzień. infoKALENDARZ kadrowo-księgowy 2018 to: stawki podatków, diet, ryczałtów, rekompensat; wysokość odpraw, zasiłków chorobowych i opiekuńczych; wymiary urlopów wypoczynkowych, rodzicielskich, szkoleniowych; częstotliwość badań lekarskich i szkoleń BHP; ważne kontakty. infoKALENDARZ kadrowo-księgowy 2018 idealnie sprawdza się w pracy – oprócz dziennego terminarza zawiera: Szczegółowo rozpisane czynności i terminy z prawa pracy i księgowości dla sektora prywatnego i publicznego. Praktyczne zestawienia danych kadrowych i podatkowych. Daty czynności kadrowych i podatkowych oraz sprawozdań finansowych.
15% rabatu
50,15
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zbiór pism i wyjaśnień urzędowych Ministerstwa Finansów, regionalnych izb obrachunkowych i innych or
Miesięczny przegląd nowości Zmiana ustawy o finansach publicznych Zmiana rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym Zmiana rozporządzenia w sprawie dotacji celowych na budowę lub remonty dróg – nowe kryteria oceny wniosków o udzielenie dotacji i ich punktacja Zmiana zasad amortyzacji podatkowej Nowe maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych na 2018 r. Nowa stawka opłat za wykonanie kopii dokumentów w postępowaniu podatkowym Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów Sprawozdania z wydatków strukturalnych – uwaga zmiany! Jak klasyfikować? Badanie gleby i ścieków oraz opracowanie dokumentacji – całość to paragraf 439 czy inaczej? Odsetki karne – paragraf 458, 807 czy 811? Zakup certyfikatu kwalifikowanego – paragraf 421 czy 430? Opłata za udział w forum – paragraf 430 czy 470? Zakup dzienników elektronicznych – paragraf 430 czy 421? Instruktaż Instruktaż – jak prawidłowo postępować z przeterminowanymi fakturami Z doświadczenia księgowej Polityka rachunkowości – jak ją najlepiej zbudować Przegląd forów internetowych dla księgowych Skład komisji przy protokolarnym przekazaniu kasy Zakres kompetencji przekazywanych kierownikowi CUW Możliwość wypłaty zaliczki w jednostce nieposiadającej kasy Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych Nieprawidłowe ewidencjonowanie prawa użytkowania wieczystego gruntów Brak kontroli merytorycznej list płac Nieprawidłowe ewidencjonowanie i rozliczenie nakładów inwestycyjnych Nieprawidłowe prowadzenie ewidencji analitycznej do konta 222 w organie Nieprawidłowe prowadzenie ewidencji rozrachunków z sołtysami i radnymi Zbiór pism i wyjaśnień urzędowych Zbiór pism i wyjaśnień urzędowych dodatek : 21 zasad rachunkowości budżetowej – objaśnienia i przykłady
15% rabatu
53,55
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Amortyzacja jednorazowa i rozliczanie amortyzacji w praktyce
Pozycja kierowana do służb finansowo-księgowych przedsiębiorstw, biur rachunkowych, osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą czy jednostek samorządu terytorialnego. W publikacji m. in: jak prawidłowo ustalać wartość początkową środków trwałych, jaki rodzaj amortyzacji wybrać. Środki trwałe są tym elementem, bez którego żadne przedsiębiorstwo nie może prowadzić swej działalności.. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym. Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany wydatek musi stanowić element wartości początkowej środka trwałego, czy też możliwe jest ujęcie go bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu. Także właściwe ustalenie amortyzacji w praktyce może sprawić sporo kłopotów. Jej prawidłowe naliczanie jest jednym warunków właściwego ustalenia wyniku finansowego oraz podstawy opodatkowania. Wynika to z faktu, że obecnie przedsiębiorstwa powszechnie wykorzystują środki trwałe o znacznej wartości. W publikacji Czytelnik znajdzie omówienie najnowszych rozwiązań podatkowych, które pozwalają zaliczyć jednorazowo do kosztów uzyskania przychodów nawet 100.000 zł z tytułu amortyzacji środków trwałych. Amortyzacja jest więc często najwyższym składnikiem kosztów i nawet stosunkowo niewielkie błędy w jej naliczaniu mogą mieć duży wpływ na wynik. Z publikacji Czytelnik dowie się: •Jak prawidłowo ustalać wartość początkową środków trwałych •Jaki rodzaj amortyzacji wybrać •Kiedy można zastosować amortyzację jednorazową •Które odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztów podatkowych •Jak właściwie rozliczyć likwidację i sprzedaż środków trwałych Książka jest napisana w przystępny sposób i poparta praktycznymi przykładami. Publikacja powinna zainteresować służby finansowo-księgowe przedsiębiorstw, biura rachunkowe, osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jednostki samorządu terytorialnego, jednostki i zakłady budżetowe.
15% rabatu
83,30
98,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szczegółowa klasyfikacja dochodów wydatków przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych z komentarzem przykładami uwagami objaśniającymi
Szczegółowa klasyfikacja dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych wprowadzona rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 1053 z późn. zm.) z uwzględnieniem zmian wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 21 lipca 2017 r. (Dz.U. poz. 1421), obowiązujących od dnia 26 lipca 2017 r., 1 września 2017 r. i 1 stycznia 2018 r. W publikacji: ujednolicony tekst klasyfikacji z zaznaczeniem zmian wprowadzonych nowelizacją z dnia 21 lipca 2017 r. (m.in. związane z wdrażaniem reformy polskiego systemu oświaty – zmiany w rozdziałach: 80110 i 80111, nowe rozdziały 80115, 80116 i 80117 oraz uchylenie niektórych rozdziałów; zmiany w dziale 752, 855, zmiany w paragrafach 069, 290, nowy paragraf 266, 473 oraz zmiany w klasyfikacji wydatków dla zadań z zakresu bezpieczeństwa zewnętrznego), szczegółowe tabele zawierające najczęściej występujące podziałki klasyfikacji odrębnie dla dochodów i wydatków gmin oraz dochodów i wydatków powiatów, komentarze odnoszące się do źródeł dochodów i wydatków publicznych, przychodów i rozchodów, przykłady najczęściej planowanych oraz budzących wątpliwości paragrafów dochodów i wydatków wraz ze wskazaniem ich przeznaczenia. W opracowaniu wykorzystano opinie i uchwały regionalnych izb obrachunkowych, które stanowią niezbędną pomoc jednostkom samorządu terytorialnego w planowaniu i wykonywaniu nałożonych przepisami zadań. Suplement elektroniczny w formacie PDF ułatwia odszukanie odpowiedniego paragrafu klasyfikacji (plik można pobrać poprzez Internet – szczegółową instrukcję zamieszczono w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
10% rabatu
170,10
189,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rachunkowość od podstaw Zbiór zadań z komentarzem z rozwiązaniami
Obszerny zbiór zadań z rachunkowości finansowej z rozwiązaniami. Każde zagadnienie poprzedzono wprowadzeniem teoretycznym, które pozwala na zapoznanie się z danym tematem, a także na usystematyzowanie i przypomnienie wiadomości: od zasobów majątkowych i źródeł finansowania, poprzez bilans, operacje gospodarcze, podatki, rozliczenia, zasady wyceny i ewidencji, aż do ustalania wyniku finansowego. Bogaty wybór różnorodnych zadań pomoże w nauce rachunkowości osobom na różnych etapach nauki i poziomie zaawansowania. Liczne tabele, zestawienia, ewidencje oraz zamieszczone wzory ułatwiają prawidłowe zrozumienie poruszanych zagadnień. W uzupełnieniu wykaz kont syntetycznych. Zbiór rozwiązań zawiera odpowiedzi do wszystkich zadań zamieszczonych w publikacji i jest on udostępniony w formie suplementu elektronicznego (plik w formacie pdf). Plik można pobrać poprzez Internet (szczegółowa instrukcja zamieszczona jest w książce).
10% rabatu
51,97
57,75 zł
Dodaj
do koszyka
Gospodarka rachunkowość podatki oraz rozrachunki wspólnoty mieszkaniowej
Książka stanowi przewodnik opisujący funkcjonowanie wspólnoty mieszkaniowej - jej gospodarkę finansową, rachunkowość, sprawozdawczość, rozrachunki, m.in. publicznoprawne z organami podatkowymi, oraz zakres odpowiedzialności - oparty na prawie i orzecznictwie, interpretacjach podatkowych oraz praktyce jej działalności. Nowym kompleksowo omówionym zagadnieniem są zasady windykacji wierzytelności wspólnoty mieszkaniowej, w tym poszczególnych form windykacji przedsądowej, jak również windykacji sądowej w różnych trybach postępowania oraz trybów postępowania w egzekucji komorniczej z majątku dłużnika.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ceny transferowe Jak przygotować firmę do kontroli podatkowej
Poradnik dla członków zarządu, dyrektorów finansowych, ich księgowych, jak również dla audytorów, konsultantów i biur rachunkowych próbujących uniknąć ryzyka podatkowego związanego z transakcjami przeprowadzanymi z podmiotami powiązanymi. Wprowadzone przez ustawodawcę zmiany w zakresie obowiązków dotyczących dokumentowania cen transferowych, poza zwiększeniem obowiązków spółek, oznaczają także zwiększone ryzyko odpowiedzialności osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe spółki. Przedstawiamy poradnik dla członków zarządu, dyrektorów finansowych, ich księgowych, jak również dla audytorów, konsultantów i biur rachunkowych próbujących uniknąć ryzyka podatkowego związanego z transakcjami przeprowadzanymi z podmiotami powiązanymi. W opracowaniu przedstawiono: • jakie powinny być zadania i cele sporządzającego dokumentację cen transferowych, • jakie są zasady wyboru podmiotu do kontroli cen transferowych, • jak przygotować się do kontroli związanej z cenami transferowymi, • jakie elementy powinna zawierać dokumentacja cen transferowych. W opracowaniu pokazujemy główne problemy związane z dokumentowaniem podatkowym transakcji, podpowiadamy ich rozwiązanie. W poradniku przedstawiono przebieg kontroli podatkowej transakcji z podmiotami powiązanymi, ze szczególnym uwzględnieniem uprawnień przysługujących kontrolowanym. Opracowanie podaje w przystępnej i uporządkowanej formie najważniejsze dla podatników informacje w zakresie aktualnych przepisów o cenach transferowych.
15% rabatu
91,80
108,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rachunkowość finansowa dla zaawansowanych w przykładach i zadaniach
Publikacja jest uzupełnieniem wydanej wcześniej pozycji Rachunkowość finansowa dla zaawansowanych, w której przedstawiono teoretyczne aspekty opisanych w tym wydaniu treści. Obie książki są ze sobą spójne, w których autorzy nie tylko przedstawiają i wyjaśniają regulacje prawne, ale również pokazują, jak je stosować w praktyce. Wydanie to jest publikacją o charakterze praktycznym. Jej podstawowym celem jest przybliżenie tych zagadnień teoretycznych, których prawidłowe ujęcie w księgach rachunkowych może się wiązać ze szczególnymi problemami. Opisane w książce treści obejmują: - wycenę bilansową, - odroczony podatek dochodowy, - operacje dewizowe, - instrumenty finansowe, - leasing, - umowy o usługi długoterminowe, - połączenia jednostek gospodarczych, - konsolidację sprawozdań finansowych, - projekty unijne. Oprócz zadań do samodzielnego rozwiązania, każdy rozdział zawiera przykłady, które wyjaśniają prezentowane zagadnienia w przystępny i zrozumiały sposób. Zaproponowane w nich rozwiązania często zawierają odwołania do aktów prawnych, które zastosowano w ich przypadku. Weryfikację zdobytej wiedzy umożliwiają również testy kontrolne na końcu każdego rozdziału. Autorami monografii są pracownicy Instytutu Rachunkowości, Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego (Stanisław Hońko, Magdalena Janowicz, Ilona Kędzierska-Bujak, Przemysław Mućko) oraz Zakładu Rachunkowości, Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej (Krzysztof Dziadek, Agnieszka Judkowiak). Opracowanie uwzględnia najnowsze zmiany obowiązujących przepisów (stan prawny na 18 czerwca 2017 r.).
15% rabatu
39,10
46,00 zł
Dodaj
do koszyka
Audyt wewnętrzny
Audyt wewnętrzny
Wydawca: Difin
wysyłka: 48h
Książka traktuje o roli audytu wewnętrznego. Na podstawie literatury zagranicznej przedstawiono zakres zastosowania audytu wewnętrznego i obowiązujące międzynarodowe standardy oraz główne obszary zainteresowania i kwalifikacje audytorów na świecie. Uwzględniając regulacje krajowe audytu wewnętrznego zaprezentowano metodykę prac audytowych i oceny ryzyka. Podkreślono wpływ wytycznych Unii Europejskiej na wprowadzenie audytu wewnętrznego w Polsce i jego powiązanie z kontrolą wewnętrzną i audytem zewnętrznym. W jedenastu rozdziałach przedstawiono kompleksowo problematykę audytu wewnętrznego, rozpoczynając od genezy, a kończąc wskazaniem przyszłości tej dyscypliny. Przy pisaniu książki korzystano z literatury krajowej i zagranicznej, głównie w języku angielskim i niemieckim. Dokonano przeglądu najnowszej literatury z zakresu audytu wewnętrznego na świecie oraz starano się uporządkować zagadnienia opublikowane w polskiej literaturze, wzorując się na książkach wydanych przez zagraniczne autorytety naukowe w tej dziedzinie. Książka może być traktowana jako podręcznik dla osób przygotowujących się do egzaminu na audytora wewnętrznego oraz jako pomoc dla studentów piszących prace z tematyki audytu wewnętrznego.
15% rabatu
63,75
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sprawozdanie finansowe organizacji pozarządowej za 2017 rok krok po kroku
Sprawozdanie finansowe organizacji pozarządowej za 2017 rok - krok po kroku to publikacja uwzględniająca zmiany, które księgowi będą musieli stosować sporządzając sprawozdanie finansowe NGO za bieżący rok. Do tych zmian trzeba odpowiednio wcześniej się przygotować.
32% rabatu
47,82
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Sprawozdanie finansowe za 2017 rok krok po kroku
Sprawozdanie finansowe za 2017 rok - krok po kroku to publikacja uwzględniająca zmiany, które księgowi będą musieli stosować sporządzając sprawozdanie finansowe za bieżący rok. Do tych zmian trzeba odpowiednio wcześniej się przygotować.
32% rabatu
47,82
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jsfp
Miesięczny przegląd nowości - Projekt zmiany rozporządzenia w sprawie dotacji celowych na drogi - Projekt zmiany ustawy o podatkach i opłatach lokalnych – będą nowe sprawozdania - Projekt zmiany rozporządzenia w sprawie klasyfikacji budżetowej - Zmiany w sprawozdawczości w układzie zadaniowym - Koniec z rozliczaniem wydatków strukturalnych – ustawa o zmianie ustawy dotyczącej perspektywy finansowej 2014–2020 - Zmiana ustawy o finansach publicznych związana z nowelizacją k.p.a. - Zmiany ustaw dotyczących podatków lokalnych – zasady opodatkowania przy współwłasności - Projekt zmiany ustawy o finansach publicznych w zakresie ułatwienia wykonywania budżetu państwa - Planowana zmiana ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych w zakresie organizacji izb oraz ich kompetencji - Zmiany wzorów oświadczeń majątkowych pracowników samorządowych Wyjaśnienia urzędowe - Klasyfikacja budżetowa wydatków po przekształceniu zespołu szkół w szkołę podstawową z klasami gimnazjum Jak klasyfikować? - Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy nauczyciela – paragraf 401 czy inny? - Ubezpieczenie NNW pracowników wyjeżdżających na szkolenie – paragraf 443 czy 470? - Odszkodowanie za nieprawidłowe rozwiązanie stosunku pracy – paragraf 097, 069 czy 063? - Zakup usługi serwisowej – paragraf 427 czy 430? - Zakup dystrybutora wody z przeznaczeniem do sekretariatu – paragraf 421 czy inny? Instruktaż - Instruktaż – Obieg dokumentów księgowych związanych z delegacjami pracowników Z doświadczenia księgowej - Remont czy ulepszenie, zakup bieżący czy majątkowy Przegląd forów internetowych dla księgowych - Podstawa obliczania kwoty 75% odpisu na ZFŚS - Termin spisu z natury środków trwałych przechowywanych na terenie strzeżonym - Dochody wykonane w sprawozdaniu Rb-27S - Korekta odpisu na ZFŚS związana z likwidacją gimnazjum Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych - Prowadzenie ewidencji na koncie 290 niezgodnie z jego treścią ekonomiczną - Defraudacja środków depozytowych - Naliczanie amortyzacji (umorzenia) od wartości gruntów Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych - Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych dodatek - Listy kontrolne do samooceny systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych
15% rabatu
53,55
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wzory dokumentów dla biur rachunkowych
W książce prezentujemy wzory pism i umów dotyczące podatków, kadr i rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Każdy wzór jest również umieszczony na dołączonej płycie CD. Książka zawiera praktyczne komentarze ekspertów przy każdym wzorze i umowie.
32% rabatu
67,73
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Fundusz świadczeń socjalnych
Fundusz świadczeń socjalnych
Autor: ,
Wydawca: C.H. Beck
wysyłka: 48h
Celem opracowania jest kompleksowe przedstawienie tematyki tworzenia regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz rozdziału – na tej podstawie – środków tego funduszu. Zastosowanie właściwych kryteriów przyznawania świadczeń ma przy tym fundamentalne znaczenie dla ustalenia, czy dane świadczenie socjalne podlega uldze w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz wyłączeniu z podstawy wymiaru składki na ubezpieczenia społeczne. Z tego powodu poszczególne świadczenia omówione zostały z punktu widzenia ustawy z 4.3.1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, jak też przepisów podatkowych i zus. Ponadto osobny rozdział poświęcony został opisowi księgowania świadczeń i usług z ZFŚS.
15% rabatu
109,65
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wybrane zagadnienia rachunkowości finansowej Zbiór zadań
Przygotowany przez doświadczonych dydaktyków zbiór zadań zawiera wybrane problemy rachunkowości finansowej, umożliwiając pogłębienie wiedzy na zaawansowanym poziomie. Treść poszczególnych zadań powiązana została z praktyką księgową i uwzględnia zawarte w prawie bilansowym zasady wyceny, ewidencji księgowej oraz sprawozdawczości finansowej. W zbiorze znalazły się również schematy kont oraz zestawienia pomocnicze, ułatwiające przeprowadzanie obliczeń i wpisywanie rozwiązań. Przedstawione w opracowaniu zadania zostały pogrupowane w tematycznie jednorodne rozdziały, obejmujące następujące zagadnienia: aktywa pieniężne i rozrachunki materiały i towary aktywa trwałe wynagrodzenia produkty gotowe wynik finansowy – ustalanie i prezentacja w sprawozdaniu finansowym. Zbiór przeznaczony jest dla uczestników studiów podyplomowych i szkoleń dla samodzielnych i głównych księgowych, biur rachunkowych i doradców podatkowych.
10% rabatu
51,97
57,75 zł
Dodaj
do koszyka
Audyt logistyki w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego
Celem książki jest wskazanie atrybutów systemów logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego oraz determinantów ich przepływów strumieni logistycznych. Na tej podstawie opracowanie koncepcji realizacji procedury audytu logistyki w zakresie niezbędnym do poprawy wyników ekonomicznych. Przyjęta procedura będzie uwzględniać zarówno wielkości i strukturę zasobów, które znajdują się w dyspozycji danego podmiotu, jak i uwarunkowania otoczenia. Etapy jego realizacji obejmują: • Identyfikację atrybutów systemu logistycznego w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie jego struktury podmiotowej, przedmiotowej i czynnościowej. • Wyznaczenie założeń i zasad realizacji procedury audytu logistyki w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie celu jego realizacji, etapów, zadań i metody, jak też określenie kryteriów i wskaźników oceny oraz obowiązujących dokumentów. • Opracowanie formularzy realizacji procedury audytu w systemach logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego. Przedstawiona i opracowana przez Autora procedura audytu logistyki jest ważnym narzędziem przeglądu oraz oceny poziomu organizacji, a także zarządzania w badanych systemach w celu identyfikowania ich słabych i mocnych stron oraz sposobności do udoskonalenia i (lub) innowacji. Przyjęte kompleksowe rozwiązania zawierają praktyczne wytyczne, umożliwiające przeprowadzenie audytu wewnętrznego. Natomiast zaproponowany schemat postępowania oraz sposób jego aplikacji w systemach logistycznych badanych przedsiębiorstw stwarza możliwości przeniesienia opracowanych rozwiązań na pozostałe systemy gospodarcze. Niniejsza książka skierowana jest zarówno do kadry naukowej i studentów uczelni wyższych, jak też kadry zarządczej/kierowniczej przedsiębiorstw logistycznych, handlu i dystrybucji czy jednostek magazynowych zlokalizowanych w przedsiębiorstwach. Celem książki jest wskazanie atrybutów systemów logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego oraz determinantów ich przepływów strumieni logistycznych. Na tej podstawie opracowanie koncepcji realizacji procedury audytu logistyki w zakresie niezbędnym do poprawy wyników ekonomicznych. Przyjęta procedura będzie uwzględniać zarówno wielkości i strukturę zasobów, które znajdują się w dyspozycji danego podmiotu, jak i uwarunkowania otoczenia. Etapy jego realizacji obejmują: • Identyfikację atrybutów systemu logistycznego w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie jego struktury podmiotowej, przedmiotowej i czynnościowej. • Wyznaczenie założeń i zasad realizacji procedury audytu logistyki w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego poprzez wskazanie celu jego realizacji, etapów, zadań i metody, jak też określenie kryteriów i wskaźników oceny oraz obowiązujących dokumentów. • Opracowanie formularzy realizacji procedury audytu w systemach logistycznych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego wielkopowierzchniowego. Przedstawiona i opracowana przez Autora procedura audytu logistyki jest ważnym narzędziem przeglądu oraz oceny poziomu organizacji, a także zarządzania w badanych systemach w celu identyfikowania ich słabych i mocnych stron oraz sposobności do udoskonalenia i (lub) innowacji. Przyjęte kompleksowe rozwiązania zawierają praktyczne wytyczne, umożliwiające przeprowadzenie audytu wewnętrznego. Natomiast zaproponowany schemat postępowania oraz sposób jego aplikacji w systemach logistycznych badanych przedsiębiorstw stwarza możliwości przeniesienia opracowanych rozwiązań na pozostałe systemy gospodarcze. Niniejsza książka skierowana jest zarówno do kadry naukowej i studentów uczelni wyższych, jak też kadry zarządczej/kierowniczej przedsiębiorstw logistycznych, handlu i dystrybucji czy jednostek magazynowych zlokalizowanych w przedsiębiorstwach.
22% rabatu
39,00
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podatek dochodowy odroczony w procesie rewizji sprawozdania finansowego
Monografia dotyczy zagadnienia z obszaru zaawansowanej rachunkowości finansowej - podatku dochodowego odroczonego. Jej autorami są pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz absolwent tego wydziału - praktyk księgowy. Ich współpraca zaowocowała publikacją posiadającą walory zarówno naukowe, jak i empiryczne. Zaprezentowali w niej cele i funkcje rewizji finansowej oraz poszczególne etapy badania sprawozdania finansowego. Scharakteryzowali rozbieżności w pomiarze wyniku finansowego i dochodu podatkowego jako przyczyny identyfikacji różnic podejściowych, stanowiących podstawę rozpoznawania podatku dochodowego odroczonego. Ponadto objaśnili istotę ekonomiczną aktywów i rezerw na odroczony podatek dochodowy, z uwzględnieniem ich aspektu pieniężnego i memoriałowego.
15% rabatu
38,16
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialność biegłego rewidenta
W publikacji kompleksowo omówiono różne reżimy odpowiedzialności prawnej, którym mogą podlegać biegli rewidenci i firmy audytorskie, w związku z naruszeniem określonych norm postępowania - odpowiedzialności cywilnej, karnej, dyscyplinarnej i administracyjnej. W opracowaniu przedstawiono m.in.: - odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonywania - umowy (odpowiedzialność kontraktowa) lub popełnienia czynu niedozwolonego (odpowiedzialność deliktowa), - analizę przepisów, które wprost lub potencjalnie odnoszą się do odpowiedzialności odszkodowawczej biegłych rewidentów, np. art. 78 ustawy o rachunkowości przewidujący odpowiedzialność karną biegłego rewidenta za sporządzenie niezgodnej ze stanem faktycznym opinii o sprawozdaniu finansowym, - materialne przesłanki odpowiedzialności dyscyplinarnej, a także przebieg postępowania dyscyplinarnego, - zasady odpowiedzialności karnoskarbowej, - kontrolę działalności biegłych rewidentów i firm audytorskich sprawowanej przez Krajową Komisję Nadzoru i Komisję Nadzoru Audytowego. W zakresie odpowiedzialności dyscyplinarnej nowa ustawa: - w sposób odmienny określa katalog naruszeń, które mogą być uznane za przewinienie dyscyplinarne, - wydłuża termin na wszczęcie postępowania dyscyplinarnego oraz termin przedawnienia karalności, - wprowadza bardziej elastyczny katalog kar, - skraca postępowanie odwoławcze, - przewiduje odrębną ścieżkę postępowania w przypadku przewinień dyscyplinarnych popełnionych w związku z badaniem ustawowym jednostki zainteresowania publicznego. W zakresie odpowiedzialności administracyjnej nowa ustawa: - wprowadza katalog naruszeń, których zaistnienie może pociągać za sobą nałożenie kary na firmę audytorską, - wprowadza bardziej elastyczny katalog kar, - wprowadza możliwość nałożenia określonych kar m.in. również na członków zarządu lub innego organu zarządzającego lub członków rady nadzorczej lub innego organu nadzorczego firmy audytorskiej oraz na członków zespołu wykonującego badanie podejmujących decyzję co do wyniku badania.
15% rabatu
109,65
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kwalifikacja A.36. Prowadzenie rachunkowości cz.2
Ta wiedza się opłaca! Ekonomista to zawód powszechny w gospodarce rynkowej. Zatrudnienie wykwalifikowanego ekonomisty gwarantuje sukces finansowy przedsiębiorstwa. Taki pracownik przygotowuje informacje będące podstawą decyzji podejmowanych przez kadrę kierowniczą. Uczeń kształcący się w zawodzie technika ekonomisty po ukończeniu edukacji staje się specjalistą w zakresie organizowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz prowadzenia rachunkowości w przedsiębiorstwach. Kwalifikacja A.36. Część 2. Prowadzenie rachunkowości. Podręcznik do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowości w sposób przystępny prezentuje wiadomości teoretyczne z zakresu dokumentowania i ewidencjonowania operacji gospodarczych związanych z prowadzeniem i rozliczaniem inwentaryzacji. Wyjaśnia zawiłości dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego, w tym tworzenia bilansu oraz rachunku zysków i strat. Autorzy wnikliwie przyjrzeli się także różnym sposobom prowadzenia analizy finansowej ze względu na rodzaj dobranego wskaźnika. Co więcej, każdą grupę wskaźników zobrazowano przykładem z rozwiązaniem, obliczeniami, interpretacją oraz analizą badanego zjawiska. Niewątpliwym wsparciem dla uczniów i nauczycieli będą ciekawe przykłady rozwiązań praktycznych stosowanych w organizacjach. Do podręcznika dołączono wzory wymaganych dokumentów, w tym sprawozdania finansowego dla wszystkich typów przedsiębiorstw, także dla małych jednostek oraz jednostek mikro. Zaproponowane zadania do wykonania pozwolą na samodzielne sprawdzenie poziomu posiadanej wiedzy przed przystąpieniem do egzaminu zawodowego z kwalifikacji A.36. Prowadzenie rachunkowości. Zadania przewidują wykorzystanie programu finansowo-księgowego, co dodatkowo ułatwi uczniom i słuchaczom sprostanie wymogom późniejszej pracy zawodowej.
17% rabatu
33,99
40,95 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka