nowość
Okładka książki Sprawozdanie finansowe za 2019 rok / JBK1358
Praktyczny instruktaż sporządzania bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki oraz informacji dodatkowej Autor, doświadczony praktyk: - omawia procedury zamknięcia ksiąg rachunkowych – od czynności ewidencyjnych prowadzonych w ramach zamknięcia ksiąg rachunkowych (wraz ze schematami ewidencji) po inwentaryzację (zasady, przebieg, rozliczenie), - szczegółowo charakteryzuje poszczególne części sprawozdania, wzbogacając komentarz podpowiedziami z praktyki, przykładami liczbowymi, schematami ewidencji, - omawia sporządzanie sprawozdań finansowych łącznych dla sektora państwowego i jednostek samorządu terytorialnego oraz zasady sporządzania bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego, - wskazuje, jakie informacje należy podać w informacji dodatkowej, aby wypełnić nowy obowiązek. Szczególną uwagę poświęcono aspektom praktycznym procedur księgowych obowiązujących przy sporządzaniu sprawozdań, więc różne zagadnienia związane z ewidencją i sprawozdawczością ilustrowane są przykładami liczbowymi i przykładami ewidencji na schematach teowych kont. Dodatkowo interpretację niektórych zagadnień wzmocniono odniesieniem do zasad sporządzania sprawozdań budżetowych. Pomocne jest również pokazanie różnic w prezentacji niektórych kategorii finansowych w sprawozdaniu finansowym i sprawozdaniach budżetowych. Najważniejsze zmiany w wydaniu na 2019 r.: - nowe podejście do przekształcenia prawa wieczystego użytkowania gruntu w prawo własności – ewidencja i ujęcie w sprawozdaniach za 2019 r. zgodnie z nowym stanowiskiem Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 11 lutego 2019 r. w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji gruntów przekazanych w użytkowanie wieczyste w sprawozdaniach finansowych jednostek samorządu terytorialnego, a także w sprawie przekształcenia prawa wieczystego użytkowania tych gruntów w prawo własności, - omówienie nowej interpretacji dotyczącej wyceny gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie według nowego stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości, - praktyczny przykład prezentacji w Informacji dodatkowej danych ustalonych na postawie pozycji innych części sprawozdania, ewidencji bilansowej i pozabilansowej oraz dokumentacji źródłowej, Wprowadzono nowe interpretacje i doprecyzowano dotychczas stosowane sposoby prezentacji niektórych zagadnień
10% rabatu
170,10
189,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Controlling i rachunkowość w systemie budż. ...
„rozprawa (…) jest obszernym kompendium naukowym o systemie budżetowania zadaniowego stanowiącym narzędzie zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego, opartym nie tylko na dorobku krajowych badaczy tego obszaru ekonomii, ale także licznych zagranicznych naukowców i praktyków, polskich i międzynarodowych regulacjach prawnych. Szczególną wartością dodaną (…) jest opracowana i rozwinięta w szczegółach koncepcja controllingu zadaniowego, traktowanego jako najważniejszy instrument wspomagający budżetowanie zadaniowe. (… ) jest wartościową pracą naukową pod względem teoretycznym i praktycznym. (…) Zawartość merytoryczna pracy świadczy o dużej wiedzy i dociekliwości naukowej Autorki w przedmiocie finansów publicznych.” Z recenzji prof. zw. dr hab. Haliny Buk
21% rabatu
35,04
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Rachunkowość w planowaniu i rozliczaniu projektów
Publikacja zawiera przykładowe rozwiązania problemów dotyczących: – planowania projektów, – ustalania budżetów projektowych, – monitorowania i kontroli ich przebiegu, – rozliczania projektów zgodnie z prawem bilansowym i podatkowym. Ponadto przedstawiono cały proces planowania i realizacji projektu przy wykorzystaniu rachunkowości finansowej i zarządczej. Niewątpliwym walorem publikacji są praktyczne rozwiązania możliwe do bezpośredniego zastosowania w każdej jednostce w zakresie ujęcia w księgach rachunkowych realizowanych projektów, w tym budowy planu kont oraz sposobów prezentacji informacji dotyczących projektów w sprawozdaniu finansowym. Książka będzie pomocą w pracy głównych księgowych, prawników oraz menedżerów wszystkich szczebli zarządzania jednostkami gospodarczymi, a także pracowników działów IT.
18% rabatu
106,36
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki MERITUM Rachunkowość wyd.10/2019
Opracowanie z dziedziny rachunkowości – w serii MERITUM – ma charakter merytorycznego wsparcia w rozwiązywaniu złożonych problemów dotyczących sprawozdawczości finansowej. Autorzy skoncentrowali się na prezentacji zagadnień w sposób zrozumiały i przydatny w tworzeniu systemu rachunkowości jednostki generującego wysokiej jakości informacje o finansowych efektach jej działalności. Szczególny nacisk został położony na wieloaspektowe przedstawienie obszarów związanych z identyfikacją, pomiarem i prezentacją różnorodnych transakcji ekonomicznych, zgodnie z obowiązującymi regulacjami rachunkowości. Celem MERITUM nie jest prezentacja samych zmian prawa bilansowego czy podatkowego, ale przedstawienie ich wpływu na funkcjonowanie systemu rachunkowości w jednostce gospodarczej prowadzącej księgi rachunkowe. W związku z tym dokonano aktualizacji treści opracowania, uwzględniając nowe obowiązki związane z systemem rachunkowości, będące konsekwencją zmian prawa bilansowego, zarówno ustawy o rachunkowości, jak i kluczowych standardów rachunkowości – polskich i międzynarodowych. Wskazano także najważniejsze aktualne regulacje podatkowe, które oddziałują na funkcjonujący w jednostce gospodarczej system rachunkowości. Dokonano zmiany struktury MERITUM w stosunku do poprzedniego wydania, przenosząc pewne zagadnienia do załączników – wydanie 2016 obejmowało 22 rozdziały oraz jeden załącznik, natomiast wydanie 2019 obejmuje 20 rozdziałów i cztery załączniki: Załącznik nr 1. Sprawozdanie finansowe w świetle globalnej harmonizacji rachunkowości, Załącznik nr 2. Proceduralne i techniczne aspekty systemu rachunkowości przedsiębiorstwa, Załącznik nr 3. Zakres informacyjny sprawozdania finansowego jednostek zgodnie z ustawą o rachunkowości, Załącznik nr 4. Sprawozdanie z działalności jednostki oraz pozostałe raporty niefinansowe. Usunięto treści, które obecnie nie budzą wątpliwości lub są na tyle specyficzne (np. kontrakty długoterminowe), że wymagałyby znacznego rozszerzenia, co z kolei byłoby niezgodne z ideą MERITUM jako opracowania o charakterze uniwersalnym, a nie branżowym. Zmieniono treści części I – Zagadnienia ogólne – przenosząc kwestie proceduralne i techniczne związane z ewidencją, problemami harmonizacji rachunkowości, a także zakresem informacyjnym sprawozdania finansowego jednostek (zgodnie z ustawą o rachunkowości) do załączników.
20% rabatu
239,20
299,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Jak zdobyć i rozliczać dodatkowe środki w jsfp
Środki finansowe to podstawowe narzędzie polityki jednostki samorządu terytorialnego. Realizacja coraz większej liczby zadań nałożonych na jednostki sektora finansów publicznych wymaga znacznych nakładów finansowych. Często zdarza się, że środki na te cele są niewystarczające. Zmusza to jednostki do poszukiwania nowych, alternatywnych źródeł finansowania. W publikacji przedstawiono możliwość pozyskiwania środków finansowych przez jednostki sektora finansów publicznych na realizację ich zadań ze źródeł innych niż gwarantowane przez budżet państwa, m.in. w postaci dochodów (wyodrębniony rachunek dochodów). Omówiono również możliwość pozyskiwania środków zwrotnych dla prowadzonej przez te jednostki działalności bieżącej i inwestycyjnej. Istotną rolę w zakresie dodatkowego finansowania w jednostkach sektora finansów publicznych stanowią środki z funduszy unijnych. Środki te są każdorazowo przyznawane na realizację konkretnego zadania ustalonego w umowie. W publikacji zostały przedstawione zasady ewidencji księgowej wydatków ponoszonych w związku z realizacją projektów unijnych w świetle kwalifikowalności wydatków. Na przykładzie wybranego projektu (Erasmus+) szczegółowo została omówiona ewidencja środków unijnych: od otrzymania dotacji, poprzez ewidencjonowanie poniesionych wydatków, a kończąc na ich rozliczeniu. Publikacja dodatkowo zawiera: wzory zarządzeń, umów, decyzji i uchwał, wypełnione sprawozdania budżetowe, schematy księgowe. Są one powiązane z praktycznymi przykładami. Opracowanie jest pomocą w codziennej pracy komórek finansowych borykających się z koniecznością rozliczenia już pozyskanych środków, a ponadto poradnikiem, jak przygotować się do tego, aby te środki pozyskać.
13% rabatu
86,58
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Inwentaryzacja - najczęstsze błędy i sposoby ich eliminacji Część 1
nwentaryzacja jest jedną z podstawowych dziedzin rachunkowości. W części I zostały szczegółowo omówione nieprawidłowości związane z naruszeniem przepisów uor w zakresie terminów, częstotliwości i metod przeprowadzania inwentaryzacji oraz zasad przeprowadzania i rozliczania wyników spisu z natury. Z części tej można się m.in. dowiedzieć: jakim błędom zapobiega prawidłowo sporządzony harmonogram roczny inwentaryzacji oraz harmonogram przebiegu spisu z natury, w jakim zakresie zastąpienie spisu z natury lub uzgodnienia sald metodą weryfikacji zapisów ksiąg rachunkowych z dokumentacją jest niedopuszczalne, w jaki sposób nie można upraszczać czynności wykonywanych w czasie spisu z natury, jakie są najpowszechniejsze błędy w dokumentowaniu wyników spisu, skutkujące nierzetelnością spisu, jakie błędy są popełniane na etapie rozliczania wyników spisu z natury. Dla każdej nieprawidłowości podano – krok po kroku – procedury, których stosowanie powinno pozwolić na jej wyeliminowanie jeszcze w trakcie trwania spisu. Wskazano osoby, które są odpowiedzialne za ich wykonanie. Ponadto podano właściwy sposób postępowania po ujawnieniu nieprawidłowości. Wszystkie zagadnienia zostały zilustrowane przykładami z praktyki jednostek sektora publicznego – łącznie ponad 60. Dodatkiem do publikacji są ZESTAWY PYTAŃ: Spis z natury – najczęstsze błędy i sposoby ich eliminacji, za pomocą których można skontrolować znajomość uregulowań w zakresie przygotowania, przeprowadzania, dokumentowania i rozliczania wyników spisu z natury. Za pomocą ZESTAWÓW PYTAŃ można skontrolować znajomość uregulowań w zakresie przygotowania, przeprowadzania, dokumentowania i rozliczania wyników spisu z natury. ZESTAWY PYTAŃ zostały opracowane według zagadnień, których znajomość jest konieczna dla prawidłowego wykonania zadań przez: członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych, przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i kontrolerów spisowych. ZESTAWY PYTAŃ mogą być wykorzystane przed szkoleniami inwentaryzacyjnymi, aby ustalić zagadnienia na które należy zwrócić szczególną uwagę. Można je też wykorzystać w czasie szkoleń i po nich, aby sprawdzić wiedzę nabytą przez pracowników. ZESTAWY PYTAŃ zostały skonstruowane jako testy wyboru. Należy wybrać prawidłową odpowiedź. Może być prawidłowa więcej niż jedna odpowiedź. Aby zaliczyć pytanie należy wskazać wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Podano je na końcu każdego zestawu.
13% rabatu
69,09
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Koszty działalności badawczo-rozwojowej i autorskiej w uczelniach publicznych
Celem monografii jest: • zaprezentowanie modeli finansowania uczelni publicznych w wybranych krajach europejskich • przedstawienie nowych zasad finansowania uczelni w Polsce • objaśnienie roli nakładów na działalność B+R w finansowaniu uczelni wyższych • wskazanie problemów i propozycji związanych z pomiarem nakładów i kosztów działalności badawczo-rozwojowej w uczelniach publicznych • przedstawienie istoty i zasad ustalania kosztów uzyskania przychodów z tytułu praw autorskich nauczycieli akademickich w świetle regulacji i interpretacji prawnych, w szczególności unormowań podatkowych • wskazanie możliwych rozwiązań udokumentowania oraz wartościowania działalności zatrudnionych na uczelniach nauczycieli akademickich, które dostosują wartość wypłacanych wynagrodzeń za dzieła powstałe w ramach pracy etatowej w sposób umożliwiający akceptację przyjętych rozwiązań przez instytucje skarbowe. Autorami monografii są pracownicy Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Szczecińskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
15% rabatu
38,45
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Jak przygotować się do kontroli podatkowej
Kontrola podatkowa to zazwyczaj stres oraz dodatkowe obowiązki, które pojawiają się równie niespodziewanie jak pracownicy urzędu skarbowego doręczający zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli. Nawet jeśli nie byliśmy przygotowani na kontrolę – to jeszcze nic straconego. Publikacja zawiera szereg praktycznych wskazówek dotyczących przebiegu kontroli i pomaga szybko się do niej przygotować. Dzięki zawartym w opracowaniu praktycznym informacjom podatnik dowie się, czego może oczekiwać od niego organ podatkowy, a ponadto pozna swoje prawa przysługujące w czasie kontroli podatkowej. Autor, doświadczony doradca podatkowy, omawia m.in.: - zasady wszczęcia i prowadzenia kontroli podatkowej, - prawa i obowiązki kontrolowanego i kontrolujących, - problemy związane z odpowiedzialnością porządkową i karną skarbową, - protokół kontroli i możliwość wniesienia do niego zastrzeżeń, - rolę pełnomocnika w trakcie kontroli podatkowej z uwzględnieniem nowych zasad dot. pełnomocnictwa obowiązujących od 1 lipca 2016 r. Publikacja zawiera również wyciąg (działy IV – VI) z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 poz. 613 ze zm., ost. zm.: Dz.U. z 2016 r. poz. 846).
8% rabatu
106,78
115,50 zł
niedostępny
nowość
Okładka książki Niestandardowy podręcznik do rachunkowości
SKŁAD:Substancja aktywna: teoretyczne podstawy rachunkowości wraz z przykładami zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce gospodarczej.Środki pomocnicze: ciekawostki historyczne, opisy komicznych sytuacji z wykładów o rachunkowości, żartobliwe rysunki, słownictwo wykorzystywane przez studentów na uczelniach i poza ich murami.WSKAZANIA:Publikacja pomoże Czytelnikowi w przygotowaniu:- jako środek wspomagający zrozumienie rachunkowości,- jako środek umożliwiający kontakty z biurem rachunkowym i urzędem skarbowym,- jako środek na pozbycie się nudy w księgowości i polubienie zawodu księgowego. 
20% rabatu
24,94
31,00 zł
niedostępny
nowość
Okładka książki Błędy i oszustwa w dokumentach finansowo-księgowych
Błędy i oszustwa w dokumentach finansowo-księgowych to pierwsza na polskim rynku wydawniczym praca przedstawiająca relacje prawa bilansowego, podatkowego, karno-skarbowego i cywilnego dotyczące fałszowania dokumentów. Opisano w niej nie tylko zjawisko, przyczyny i skutki oszustw, lecz także sposoby ograniczenia możliwości fałszowania dokumentów. Przedstawiono także kwestie teoretyczne i praktyczne, co czyni, że jest to praca potrzebna przede wszystkim kierownikom i głównym księgowym jednostek gospodarczych, którzy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę i podejmować odpowiednie kroki w celu zabezpieczenia dokumentów przed możliwością dokonywania fałszerstw oraz przedstawicielom wymiaru sprawiedliwości, którzy się przestępczością gospodarczą tego typu interesują.
27% rabatu
44,73
60,90 zł
niedostępny
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka