Dziś w ofercie 137 651 pozycji
Dziady
Dziady
Wydawca: Ibis
wysyłka: 48h
Dziady to cykl dramatów romantycznych autorstwa Adama Mickiewicza. Ze względu na swoją strukturę nazywane są dramatem amorficznym, który charakteryzuje się brakiem strukturalnej jedności, kolejne wydarzenia nie są ze sobą połączone. II część jest dramatem społecznym, IV – dramatem miłosnym, a III – dramatem narodowo-rewolucyjnym. II i IV część Dziadów oraz wiersz Upiór, ze względu na miejsce powstania, nazywane są Dziadami wileńsko-kowieńskimi, natomiast III część – drezdeńskimi; według badaczy zaś miały one być zadośćuczynieniem dla rodaków, odkupieniem win za to, że poeta nie brał udziału w powstaniu listopadowym. Adam Mickiewicz (1798-1855) – urodził się 24 grudnia 1798 r. w Zaosiu koło Nowogródka. Wybitny poeta, romantyczny wieszcz, zwany często „bardem słowiańskim” lub „poetą przeobrażeń”. Obok Juliusza Słowackiego i Zygmunta Krasińskiego uważany za największego poetę doby polskiego romantyzmu. Znakomity twórca dramatu romantycznego. Autor ballad, powieści poetyckich, dramatu Dziady, a przede wszystkim epopei narodowej Pan Tadeusz. Zmarł 26 listopada1855 r. w Konstantynopolu, a w 1890 r. jego prochy zostały złożone w krypcie na Wawelu.
15% rabatu
16,11
18,95 zł
Dodaj
do koszyka
Dziady
Dziady
Wydawca: Ibis
wysyłka: 48h
Dziady to cykl dramatów romantycznych autorstwa Adama Mickiewicza. Ze względu na swoją strukturę nazywane są dramatem amorficznym, który charakteryzuje się brakiem strukturalnej jedności, kolejne wydarzenia nie są ze sobą połączone. II część jest dramatem społecznym, IV – dramatem miłosnym, a III – dramatem narodowo-rewolucyjnym. II i IV część Dziadów oraz wiersz Upiór, ze względu na miejsce powstania, nazywane są Dziadami wileńsko-kowieńskimi, natomiast III część – drezdeńskimi; według badaczy zaś miały one być zadośćuczynieniem dla rodaków, odkupieniem win za to, że poeta nie brał udziału w powstaniu listopadowym. Adam Mickiewicz (1798-1855) – urodził się 24 grudnia 1798 r. w Zaosiu koło Nowogródka. Wybitny poeta, romantyczny wieszcz, zwany często „bardem słowiańskim” lub „poetą przeobrażeń”. Obok Juliusza Słowackiego i Zygmunta Krasińskiego uważany za największego poetę doby polskiego romantyzmu. Znakomity twórca dramatu romantycznego. Autor ballad, powieści poetyckich, dramatu Dziady, a przede wszystkim epopei narodowej Pan Tadeusz. Zmarł 26 listopada1855 r. w Konstantynopolu, a w 1890 r. jego prochy zostały złożone w krypcie na Wawelu.
15% rabatu
13,54
15,93 zł
Dodaj
do koszyka
Wejście i wyjście oraz inne utwory ku przestrodze i dla zabawy
NIEZNANE OBLICZE ZNANEGO FILOZOFA Od Fausta do autoparodii – Wejście i wyjście to pierwszy zbiór mniej znanych i nigdy nie publikowanych tekstów literackich Leszka Kołakowskiego. Dramaty, scenariusze filmowe, satyry, wiersze, limeryki, bajki... – nie bez powodu wybitny filozof debiutował jako poeta. Niezwykłe poczucie humoru, językowa wirtuozeria i zabawa słowem pokazują, że owa twórczość – uznawana za życia Kołakowskiego przez niego samego i przez krytyków za pomysłowy i zabawny dodatek do twórczości poważniejszej – odkrywa kolejne, nie znane dotąd oblicze autora Mini-wykładów o maxi-sprawach. Leszek Kołakowski (1927–2009) – historyk filozofii, profesor Uniwersytetu Warszawskiego do 1968 roku, od 1970 związany z Uniwersytetem w Oksfordzie. Laureat wielu międzynarodowych nagród. Autor m.in. bestsellerowych Mini-wykładów o maxi-sprawach, O co nas pytają wielcy filozofowie, Jezus ośmieszony.
28% rabatu
28,73
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Dramaty - Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku, Między nami dobrze jest
Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku, Między nami dobrze jest Dwa najważniejsze (jak dotąd) dramaty Doroty Masłowskiej „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku” i „Między nami dobrze jest” pokazują, że autorka nie tylko znakomicie operuje językiem, jest niezwykle wyczuloną obserwatorką naszej codzienności, ale też doskonale czuje scenę.
28% rabatu
24,48
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zemsta - Audiobook
Cześnik Raptusiewicz i Rejent Milczek mieszkają w jednym zamku. Ich życie upływa na kłótniach i intrygach. Życie Wacława Rejentowicza i Klary Raptusiewiczówny - wprost przeciwnie. Młodzi są zakochani, planują wspólną przyszłość, dlatego robią wszystko, by pogodzić zwaśnionych sąsiadów. Czy pojedynek Cześnika i Rejenta dojdzie do skutku, czy też miłość zatryumfuje nad przemożnym pragnieniem zemsty?
15% rabatu
16,92
19,90 zł
Dodaj
do koszyka
Moralność Pani Dulskiej
Moralność pan Dulskiej – tragifarsa kołtuńska jest dramatem w trzech aktach Gabrieli Zapolskiej należącym do kanonu literatury polskiej. Premiera utworu miała miejsce w Krakowie w 1906 roku. Sztuka opisuje obyczaje panujące w mieszczańskiej rodzinie Anieli Dulskiej. Główna bohaterka jest osobą dwulicową. Przykłada wielu starań, aby na pokaz, w oczach sąsiadów, wypaść na osobę szacowną i godną poważania. Ale są to tylko pozory, pod którymi kryje się wyrachowany egoizm, chciwość, brak życzliwości i pogarda dla ludzi ubogich. W domu pani Dulskiej królują interesowność i zakłamanie, czystej kalkulacji podporządkowany jest na przykład stosunek bohaterki do romansu jej syna ze służącą Hanką. Moralność pani Dulskiej jest krytyką mentalności drobnomieszczańskiej z silnym przesłaniem moralnym. Utwór zawiera zarówno elementy komedii, w których zachowanie kołtuńskie okazuje się godne śmiechu, jak i tragedii, gdzie to zachowanie prowadzi do ludzkich dramatów i łez. Sztuka spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem, zarówno wśród widzów, jak i ludzi teatru. Była wielokrotnie wystawiana, często w doskonałej obsadzie aktorskiej. Dzisiaj jest tym bardziej aktualna, że we współczesnym świecie całkowitej tolerancji i odchodzenia od moralności chrześcijańskiej coraz trudniej krytykować chciwość i fałszywość pań i panów Dulskich. Lektura dla szkół średnich
15% rabatu
13,59
15,99 zł
Dodaj
do koszyka
Jednoaktówki z rysunkami
Iwona Mickiewicz patrzy na świat z niewinnym poczuciem humoru, nie zamierza osądzać ani złorzeczyć. Wyraża po prostu i wprost swoje zdumienie nad rzeczy istnieniem, które zakorzenia się w asocjacjach językowych, prowadząc z nim meandryczne dyskursy. Stwarza własny świat poprzez działania na języku, zderzając ze sobą słowa i obrazy.[…] To autorka, która pisze obrazami i maluje słowem. Przenosi teatr na płaszczyznę wizualną i rozszerza granice dramaturgicznych poszukiwań. Fragment noty od wydawcy
25% rabatu
18,74
25,00 zł
Dodaj
do koszyka
Śluby panieńskie - Audiobook
Jedna z najlepszych komedii Aleksandra Fredry w formie audiobooka. W polskim szlacheckim dworku z XIX wieku starsi państwo – pan Radost i pani Dobrójska – postanowili doprowadzić do małżeństwa bratanka Radosta - Gustawa, z córką Dobrójskiej – Anielą. Gustaw akceptował nieuchroność tego małżeństwa, ale się do niego nie śpieszył; żył beztrosko, wieczory spędzał na hulankach. Aniela i jej przyjaciółka Klara nie chciały zostać niewolnicami swoich mężów, złożyły więc tytułowe śluby: “Przyrzekam na kobiety stałość niewzruszoną Nienawidzić ród męski, nigdy nie być żoną”. Klara, inteligentna i uszczypliwa, miała wiele okazji prezentowania nienawiści do rodu męskiego dzięki obecności w dworku zakochanego w niej Albina, młodzieńca sentymentalnego i egzaltowanego. Sytuacja zmieniła się, gdy Gustaw dowiedział się o przyrzeczeniu panien. Dotknięty obojętnością Anieli, wymyślił on intrygę w celu wzbudzenia pożądania ze strony Anieli, utarcia nosa Klarze i pomocy rozpaczającemu Albinowi.
25% rabatu
16,45
21,95 zł
Dodaj
do koszyka
Odprawa posłów greckich
Odprawa posłów greckich jest tragedią renesansową Jana Kochanowskiego, która zapisała się w historii literatury, jako pierwszy dramat sceniczny napisany w języku polskim. Premiera sztuki miała miejsce w 1578 roku w obecności króla Stefana Batorego. Wierny poetyce renesansowej, Jan Kochanowski odwołuje się w swoim utworze do tradycji antycznej, zarówno pod względem formalnym, jak i pod względem poruszanej tematyki. Akcja sztuki rozgrywa się w mitycznych czasach wojny trojańskiej. Autor opisuje epizod poprzedzający wybuch wojny, kiedy do Troi przybywają posłowie greccy, Ulisses i Menelaos, z żądaniem wydania porwanej przez Parysa pięknej Heleny, żony Menelaosa. O losach Troi decyduje rozstrzygnięcie sporu pomiędzy dążącym do zaspokojenia własnych pragnień Parysem, a kierującym się dobrem państwa Antenorem. Antyczna sceneria, w której Kochanowski usytuował swoją tragedię, jest pretekstem do rozważań nad wagą postaw etycznych wobec spraw państwowych we współczesnej mu Polsce. Lektura dla szkół średnich
15% rabatu
10,19
11,99 zł
Dodaj
do koszyka
Dziady
Dziady
Wydawca: Siedmioróg
wysyłka: 48h
Dziady są cyklem czterech dramatów romantycznych Adama Mickiewicza należących do ścisłego kanonu literatury polskiej. Najstarszym chronologicznie utworem wchodzącym w skład cyklu są pochodzące z 1823 roku Dziady część II i połączony z nimi wiersz Upiór, których głównym bohaterem jest duch o zranionym sercu, ukazujący się w Dzień Zaduszny. Kolejną częścią cyklu jest dramat o tematyce miłosnej, także z 1823 roku, zwany Dziadami częścią IV, którego głównymi bohaterami są nieszczęśliwy romantyczny kochanek Gustaw i słuchający zwierzeń Gustawa ksiądz, uosobienie racjonalizmu. Kolejny utwór wchodzący w skład cyklu, Dziady część III, napisane w 1832 roku, uważane są za arcydzieło polskiego dramatu romantycznego. Dramat uzupełniony jest Ustępem, epickim komentarzem zakończonym słynnym wierszem Do przyjaciół Moskali. W tej części Dziadów Mickiewicz zgłębia tematykę dziejów narodu polskiego i stawia metafizyczne pytanie o sens tych dziejów. Pod oficjalnym, „jawnym” wymiarem historii narodowej, poeta odkrywa jej ukryty, martyrologiczny wymiar. Mickiewicz formułuje mesjanistyczną wizję historii narodowej, opartą na analogii pomiędzy cierpieniami Chrystusa a ofiarą prześladowanych Polaków – narodu pozbawionego własnej państwowości i ziemskiej potęgi. Ostatnią częścią Dziadów jest zawierający kilka niepowiązanych ze sobą fragmentów, nieukończony dramat Dziady część I, który został wydany pośmiertnie w 1860 roku. W utworze powraca opis obrzędu Dnia Zaduszek, a także postać Guślarza z Dziadów części II. Dziady doczekały się wielu inscenizacji teatralnych, telewizyjnych i filmowych. Zainspirowały liczne dzieła sztuki, między innymi II Symfonię austriackiego kompozytora Gustawa Mahlera. Lektura dla klasy VII i szkół średnich
25% rabatu
18,73
24,99 zł
Dodaj
do koszyka
Szkolny teatr interakcji
Ta książka opowiada o szkolnej przygodzie teatralnej – o tym, jak wraz z uczniami jednej z krakowskich szkół, w której występujemy głównie w roli polonistów, uczyliśmy się teatru i bawiliśmy się w teatr. Jest to opowieść o różnych formach artystycznej aktywności, o wspólnocie ludzkiej, która wytworzyła się w trakcie tych działań, o czasie minionym (ach, gdzie są niegdysiejsze śniegi!) i pewnej aktualnej placówce edukacyjnej, sercom naszym sympatycznej i bliskiej. Przy czym pod hasłem „placówka edukacyjna” rozumiemy instytucję o schludnej nazwie Prywatne Akademickie Centrum Kształcenia, czyli w skrócie PACK, usytuowaną przy ulicy Karmelickiej w Krakowie. Zacna ta instytucja stała się areną naszych szkolnych inicjatyw teatralnych, zaś jej dyrektor, Jerzy Waligóra, nader tolerancyjnym Mecenasem, a w porywach nawet entuzjastą tych amatorskich poczynań. Książka dzieli się na trzy części, z których najważniejsza wydaje nam się ta ostatnia i najobszerniejsza, Antologia, zawierająca dramaty pisane na użytek szkolnej sceny i wystawiane przez szkolny zespół teatralny przy różnych, mniej lub bardziej odświętnych okazjach. Każdy tekst został poprzedzony planszą, która nawiązuje do tematyki danego utworu lub jest jego plastyczną interpretacją. Są to grafiki wykonane przez jedną z naszych uczennic, Zuzannę Wużyk (matura 2016). Część pierwsza książki to Preludium, rozpisane na głosy Piotra Kołodzieja i Janusza Waligóry. Najpierw proponujemy szkic o charakterze historycznego wykładu, w którym mowa głównie o polskiej tradycji edukacyjnej zorientowanej teatralnie i obecności form dramatycznych w kształceniu młodzieży. Autor w syntetycznym skrócie i zgoła niechronologicznym układzie pokazuje nieledwie dzieje światowego teatru, które rozpoczynają się gdzieś od prehistorycznych tańców mimetycznych wspólnot czczących swe bóstwa, a kończą – póki co – na widowiskach scenicznych przygotowywanych i wystawianych przez wspólnotę szkolną PACK-u, czczącą głównie swe jubileusze. W drugim szkicu wprowadzenia znalazł się wątek nieomal sentymentalny – wspomnienie długiej dydaktyczno-artystycznej drogi, jaką pokonaliśmy wspólnie ze zmieniającymi się zespołami uczniowskimi na przestrzeni ponad dwudziestu lat. Na szczęście oprócz westchnień oraz anegdot i plotek pojawia się tu analiza poszczególnych sztuk wraz z próbą uporządkowania ich według jakichś uchwytnych kryteriów. Natomiast trzeci szkic w tej części ma charakter warsztatowy – składają się nań propozycje konkretnych ćwiczeń, które wykonywaliśmy na zajęciach, korzystając z materiałów literackich, teatralnych, filmowych oraz własnych pomysłów scenicznych. Dalsze otrzeźwienie przynosi część druga książki, Postludium, czyli poważne studium badawcze pióra autentycznego znawcy teatru, Jerzego Waligóry, skupione na niezbyt poważnych płodach nauczycielsko-uczniowskich umysłów. Na szczęście badacz okazał się wyrozumiały… Całości dopełniają zdjęcia z niektórych realizacji scenicznych – w teatrze Groteska, w kinie Kijów, w kinie Mikro, na krakowskim Rynku, a także w auli głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, w którym to Uniwersytecie zresztą wszyscy trzej autorzy niniejszej książki od lat zajmują się kształceniem polonistów i kulturoznawców.
30% rabatu
34,86
49,80 zł
Dodaj
do koszyka
Krótka noc
Władysław Terlecki (1933–1999) – prozaik i dramatopisarz, jedna z najciekawszych osobowości powojennej literatury polskiej, autor znakomitych powieści historycznych, sztuk teatralnych, licznych słuchowisk, a także scenariuszy filmowych. Koronnym tematem pisarza była historia powstania styczniowego, do którego odnoszą się trzy zamieszczone w tym tomie dramaty – "Cyklop", "Krótka noc" i "Dwie głowy ptaka", najgłośniejsza ze sztuk Terleckiego. Wracał do przeszłości, by przywołać wydarzenia, które uległy zapomnieniu przez zaniedbanie, wyparcie lub na skutek maskującej „polityki pamięci”. Sens tych traumatycznych czy też bulwersujących wydarzeń pozostawał niejasny, a nawet sporny, przez co nabierał dramatycznego wymiaru. Sytuacje politycznie i moralnie ekstremalne, zaczerpnięte z biografii autentycznych postaci, były dla pisarza modelowym obrazem istnienia człowieka w historii – doświadczonej i doświadczającej, groźnej i nieprzejrzystej, wymykającej się jednoznacznym interpretacjom. W pozostałych dramatach zebranych w tomie Terlecki przesuwa problematykę wieloznaczności prawdy o świecie z płaszczyzny historycznej na etyczną i psychologiczną. Racje są tu tak rozłożone, że każdą można opatrzyć znakiem zapytania. Nie oznacza to jednak zgody na bezład relatywizmu. (Ewa Wąchocka) Ewa Wąchocka – profesor, kulturoznawca i teatrolog, pracuje na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Zajmuje się dramatem i teatrem XX wieku, teorią dramatu, zwłaszcza ewolucją form we współczesnej dramaturgii w perspektywie psychoanalitycznej i kulturowej, antropologią widowisk oraz praktykami performatywnymi. Autorka książek: "Między sztuką a filozofią. O teorii krytyki artystycznej Stanisława Ignacego Witkiewicza" (1992), "Autor i dramat" (1999), "Współczesne metody badań teatralnych" (2003), "Milczenie w dwudziestowiecznym dramacie" (2005). Jest współautorką wielu prac zbiorowych, ostatnio monografii "Intymne – prywatne – publiczne" (2015) i podręcznika dla studentów, a także redaktorką licznych publikacji, między innymi: "Teatr – media – kultura" (2006), "Przestrzenie we współczesnym teatrze i dramacie" (2009), "Teatr historii lokalnych w Europie Środkowej" (2015).
13% rabatu
38,28
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dwór nad Narwią
Wspaniale dwuznaczne słowo „anachronizm” określa twórczość dramatyczną Rymkiewicza. To dramaturgia inteligentnie, przewrotnie, wyrafinowanie i humorystycznie anachroniczna. Nieustalona nowoczesność, z jej lękami i fobiami, z modernistycznym zapatrzeniem w lepszą przyszłość, wydawać się może klasycyzującemu artyście światem naiwnych wmówień. A jednak perspektywa współczesna jest konieczna, by sztuka nie stała się tylko stylizacją, czyli gorszą wersją przeszłości. To współczesność musi odgrywać przeszłość, byśmy mogli zrozumieć dramat i komedię ograniczonej nowoczesnej perspektywy. Ale i przeszłość musi szukać nowoczesnej formy wypowiedzenia, byśmy mogli się dowiedzieć, co z przeszłości nieuchronnie umiera. Jarosław Marek Rymkiewicz, profesor literaturoznawstwa i wizjoner, uczony eseista i poeta, badacz archiwów i marzyciel, teoretyk neoklasycyzmu i profeta. Zimnym okiem bada przeszłość, natchnionym przeniknąć chce szaleństwo historii. Jego dramaturgia nadal czeka na nieuprzedzonego, twórczego reżysera.
13% rabatu
38,28
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zemsta - Audiobook
Zemsta - Audiobook
Wydawca: Heraclon
wysyłka: 48h
Ponadczasowa i niezwykle zabawna opowieść mistrza polskiej literatury, Aleksandra Fredry. Historia nieustającego sporu między Cześnikiem Raptusiewiczem i Rejentem Milczkiem, ukazująca z przymrużeniem oka typowo polskie przywary i słabostki. Czy miłość dwojga młodych ludzi wygra z pragnieniem zemsty?
25% rabatu
18,70
24,95 zł
Dodaj
do koszyka
Prawda i inne dramaty
tytuły sztuk: Beatlesi. Zaginiona piosenka/ Ściek/ Człowiek, który nie umiał odejść / Sonia. Sztuka na aktora i dmuchaną lalę/ Kucharz/ Prawda/ Licheń Story/ Magik/ Powrót Kobiety Psa/ Kosmonauci. „Autor ma dobry słuch na procesy, które się wokół niego odbywają, wyczuwa, w którą stronę cywilizacja zmierza, jak prądy tych najtrudniej definiowalnych i najtrudniej wyrażalnych, ale jednak jakoś wyczuwalnych emocji i procesów społecznych się zmieniają. Po opisaniu momentu przemiany społeczno-kulturowej w Polsce lat 90., czyli przyśpieszonym dochodzeniu Polski do ponowoczesności, stawia teraz kolejny krok i pyta: jaki jest dzisiaj człowiek czasów ponowoczesnych? Czy jest to ten przepowiedziany przez Fryderyka Nietzschego „ostatni człowiek”, czyli nieubłagana konsekwencja procesów nowoczesnościowych, które Nietzsche tak wnikliwie i trafnie opisał?” ze wstępu dr Jagody Hernik Spalińskiej „Jarosław Jakubowski jest jednym z najciekawszych współczesnych polskich dramatopisarzy. W swoich tekstach porusza drażliwe kwestie społeczno-polityczne i religijne, przekuwając je w ważne składowe kryzysów osobowości bohaterów i przemian ich duchowości. Mimo, że wychodzi od rzeczywistych i aktualnych zdarzeń, interesuje go nie ulotne "tu i teraz", lecz ontologiczna sprzeczność leżąca w istocie bytu. To właśnie, podobnie jak żywe postaci, interesujący, nowatorski język i klasyczna konstrukcja sprawia, że dramaty Jakubowskiego to nie tylko świetny materiał dla teatru, lecz także znakomita literatura, po którą warto sięgać. „ Ryszard Klimczak, Dziennik Teatralny JAROSŁAW JAKUBOWSKI Ur. 1974 poeta, prozaik, dramatopisarz, krytyk literacki, dziennikarz. Autor kilku tomów wierszy, między innymi Oczy pełne strachu, Rzeka zbrodni oraz sztuk wydanych w antologii Generał i inne dramaty polityczne (ADiT 2014). Jakubowski jest czterokrotnym laureatem nagrody Strzała Łuczniczki za najlepszą bydgoską książkę roku. Inscenizacja Generała zdobyła Grand Prix na Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych "Raport" w Gdyni w 2011 roku. W 2012 Wieczny kwiecień zdobył Nagrodę Główną Konkursu Metafory Rzeczywistości w Poznaniu. Dramat Głową w dół miał radiową premierę na Scenie Teatralnej Trójki w 2013 roku. [loga patronów medialnych: miesięcznik „Teatr”, e-teatr.pl, Dwójka Polskie Radio, miesięcznik Odra, TVPKultura]
33% rabatu
19,43
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Policja
Policja
Wydawca: Noir Sur Blanc
wysyłka: 48h
Debiut sceniczny dwudziestoośmioletniego pisarza, wystawiony na scenie Teatru Dramatycznego w 1958 r. Choć autor we wstępie napisał: „Sztuka ta nie zawiera niczego poza tym, co zawiera, to znaczy nie jest żadną aluzją do niczego, nie jest też żadną metaforą i nie trzeba jej odczytywać.”, publiczność wiedziała swoje i odczytała opowieść o państwie tak idealnym, że nie potrzebna jest już w nim policja jak najbardziej aluzyjnie, a Sławomir Mrożek odniósł swój pierwszy sceniczny sukces. „Każdemu neurotykowi, który stale się trapi swoim nędznym losem, polecam napisanie sztuki i wystawienie jej w teatrze” – ironizował później w „Baltazarze”.
25% rabatu
18,74
25,00 zł
Dodaj
do koszyka
W małym dworku
W małym dworku jest dramatem Stanisława Ignacego Witkiewicza należącym do kanonu polskiej literatury dwudziestolecia. Akcja utworu rozgrywa się w majątku Dyapanazego Nibka i jego dwóch córek. Domownicy i przyjaciele nawiedzani są przez ducha zmarłej Anastazji Nibek, żony Dyapanazego, która zwierza się ze swoich dawnych zdrad małżeńskich i miłości, a następnie prowokuje serię rodzinnych tragedii. Utwór należy w dużej mierze odczytywać jako parodię sztuki realistycznej Tadeusza Rittnera W małym domku i całego nurtu realistycznego, któremu sprzeciwił się Witkiewicz w koncepcji Czystej Formy. Dominujący w dramacie pierwiastek parodii, przeobrażający wstrząsające zdarzenia w tragifarsę, doprowadza zasady realistycznej konwencji do absurdu i ukazuje ich przestarzałość. Równocześnie wprowadza odbiorcę w nowe obszary teatru opartego na wolnej inwencji i twórczym splataniu konwencji. Lektura dla szkół średnich
15% rabatu
11,89
13,99 zł
Dodaj
do koszyka
Nocni goście
Nocni goście
Wydawca: Novae Res
wysyłka: 48h
Dramat „Nocni goście” przedstawia historię strajku okupacyjnego w stanie wojennym w największym zakładzie pracy na warszawskiej Pradze Południe. Okres stanu wojennego. Pracownicy największego zakładu pracy na warszawskiej Pradze Południe organizują strajk w celu uwolnienia swoich internowanych kolegów. Przewodzi mu Roman Dobromierski. Konfrontacja z milicją i ZOMO staje się nieuchronna. Czy zręczne zagrania i mediacje przewodniczącego komitetu strajkowego pozwolą uniknąć rozlewu krwi? Roman Pan wybaczy, panie dyrektorze, ale nie podzielam pana uznania dla komendanta. Przecież to on umieścił na liście osób przewidzianych do internowania także nazwiska tych niewinnych robotników. Zrobił to po to, aby nas sprowokować do protestu. Moje nazwisko znalazło się na tej liście tylko dlatego, że komendantowi wojskowemu nie podobały się nasze wzajemne relacje. Że kierując się dobrem zakładu, na naradach dyrekcji ze stroną związkową często mówiliśmy jednym głosem, czasem wbrew otrzymanym instrukcjom. Dobrze wiedział, że pan się nie zgodzi na to, aby moje nazwisko było na liście osób przewidzianych do internowania i nie zamierzał się przy tym upierać. Szukał na pana haka i teraz go wykorzystał.
25% rabatu
17,24
23,00 zł
Dodaj
do koszyka
Historia Jakuba
Opowieść inspirowana faktami o księdzu i filozofie, który dowiaduje się, że nie jest tym, kim jest. Próbuje odkryć swoją prawdziwą tożsamość, ale we współczesnym świecie, w którym trzeba jasno określić swoje pochodzenie, wiarę czy narodowość, zaczyna coraz bardziej odczuwać swoją inność i obcość, a próby scalenia swojej osobności w spójną całość raz po raz narażają go na nieoczekiwane sytuacje i przygody, które od tragizmu chroni śmiech i tocząca się wartko, niemalże burleskowa akcja.
31% rabatu
20,01
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wesele - Audiobook
Jak mogli czuć się Polacy w czasach, kiedy na mapach Europy Polski nie było już od bardzo wielu lat? Możemy dzisiaj próbować sobie wyobrazić poczucie niemocy wobec zaborców, uczucie wstydu, hańby, bezsilności, zawodu czy rozczarowania. Jednak żyć trzeba było dalej, dlatego ludność nadal urządzała tytułowe uroczystości. Na jednej z nich, w podkrakowskich Bronowicach, dochodzi do niezwykłego spotkania z zaproszonymi przez państwa młodych dla żartu duchami. Spotkanie to miało być wezwaniem do podjęcia działań wobec zaborcy.
33% rabatu
18,73
27,95 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka