Dziś w ofercie 133 437 pozycji
Słownik gwar Lubelszczyzny Tom 5 Świat roślin
Piąty tom Słownika gwar Lubelszczyzny zatytułowany Świat roślin gromadzi 2202 hasła wzbogacone 64 ilustracjami i 46 mapami językowymi. Stanowi odrębną całość tematyczną, poświęconą roślinom dzikim i ogrodowym, w tym chwastom, ziołom, roślinom ozdobnym, doniczkowym kwitnącym i liściastym, polnym, przydrożnym, łąkowym, leśnym, a także drzewom, krzewom, owocom leśnym i grzybom. Wizualna identyfikacja odbyła się poprzez bezpośredni kontakt z rośliną w jej naturalnym środowisku (na łące, w polu, w ogrodzie, w lesie, przy drodze) lub – rzadziej – przy pomocy fotografii badanego obiektu. Tom V, podobnie jak cały Słownik gwar Lubelszczyzny, ma charakter niedyferencyjny, uwzględnia także słownictwo ogólnopolskie, należące do zasobu leksykalnego mieszkańców wsi, pominięcie którego nie tylko czyni obraz uboższym, ale zatraca istotę desygnatu i wiarygodność oceny otaczającego świata. Gwar ludowych nie można bowiem rozpatrywać tylko pod kątem ich odmienności, a kierowanie się dyferencjalnością w stosunku do języka ogólnego i opisywanie wyłącznie tych słów, które nie są znane polszczyźnie literackiej, może prowadzić do błędnych wniosków. Należy opisywać nie słownictwo gwarowe, ale słownictwo występujące w gwarze, czyli oprócz słów i znaczeń typowo gwarowych, także wyrazy i znaczenia wspólne dla gwary i polszczyzny ogólnej. I takie założenie jest realizowane w tomie Świat roślin. Obok słów i znaczeń typowo gwarowych, zostaną zamieszczone także wyrazy i znaczenia ogólnopolskie, bez przywołania których opis rzeczywistości wiejskiej jest niemożliwy. (Ze Wstępu)
13% rabatu
74,91
86,10 zł
Dodaj
do koszyka
Słownik nazw miejscowości i mieszkańców
Słownik zawiera 7400 nazw miejscowości Polski – wszystkich miast oraz ważniejszych wsi – wraz z formami odmiany, pochodnymi przymiotnikami oraz nazwami mieszkańców. Uwzględnia on najnowsze ustalenia ortograficzne, w tym niedawną zmianę zasad zapisu nazw dwuczłonowych, oraz coroczne rozporządzenia MSWiA w sprawie zmian nazw niektórych miejscowości. Słownik odpowiada na pytania w rodzaju: jak brzmi przymiotnik od Kudowa (kudowski czy kudowiański?) oraz kto mieszka w Tychach (tyzanie czy tychowianie?). Całość urozmaicają pytania i odpowiedzi z internetowej Poradni Językowej PWN, dotyczące użycia nazw miejscowych. Dołączony do słownika indeks a tergo (uporządkowany alfabetycznie od tyłu wyrazu) może pomóc w odmianie tych nazw, które nie znalazły się w słowniku, ale mają takie zakończenie jak nazwy opisane. Słownik jest niezbędną pomocą dla osób, które na co dzień piszą dokumenty urzędowe, listy, zamówienia handlowe, wiadomości prasowe, a także dla wszystkich, którym zdarzają się wątpliwości co do odmiany nazwy miejscowości, w której mieszkają czy pracują.
15% rabatu
20,40
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Młodzi o języku regionów
W monografii Młodzi o języku regionów znalazły się artykuły skupione wokół szeroko rozumianej tematyki regionalnej, których punktem wspólnym jest refleksja naukowa na temat języka. Języka używanego przez różnych nadawców, w różnych sytuacjach komunikacyjnych, z wykorzystaniem różnych kodów, mających realizować różnorodne cele komunikacyjne, a jednocześnie będącego przejawem różnorodności determinowanej czynnikami regionalnymi. Dlatego też w tomie Młodzi o języku regionów zamieszczono po pierwsze, artykuły dialektologiczne dotyczące faktów leksykalnych oraz świadomości językowej mieszkańców wsi. Przedmiotem zainteresowań autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie stała się również sekundarna funkcja gwar i ich obecność w starych i nowych mediach oraz fonetyczne elementy regionalne obecne w wypowiedziach laureatów konkursu Mistrz Mowy Polskiej. Nie zabrakło również artykułów poświęconych tematyce onomastycznej: toponimii i antroponimii. Tradycyjnie już w dodatku dołączonym do tomu znalazły się sprawozdania z działań badawczych studentów i doktorantów Państwowego Uniwersytetu im. Iwana Franki w Żytomierzu.
28% rabatu
22,68
31,50 zł
Dodaj
do koszyka
Mowa mieszkańców pogranicza Mazowsza
W mowie mieszkańców współczesnych wsi obserwuje się daleko idące przemiany. Nieustannie pomniejsza się zasięg użycia gwar – są one wypierane pod wpływem języka ogólnego. Badacze są zgodni, że obserwujemy współcześnie zmierzch gwar ludowych Monografia autorstwa Małgorzaty Kapusty wprowadza problematykę regionalnego i dialektalnego zróżnicowania mowy mieszkańców tzw. pogranicza wewnętrznego, w tym wypadku pogranicza Mazowsza i Małopolski. To studium ukazuje procesy zachodzące współcześnie głównie w aspekcie dialektologicznym, tworząc podstawy dalszych badań o charakterze socjolingwistycznym. Niezwykle cenne jest zebranie i opisanie gwar na terenach dotąd słabo zbadanych. Jednym z obszarów, dla którego brak jest obecnie szczegółowych badań dialektologicznych, jest tzw. pogranicze Mazowsza, które znalazło się w kręgu zainteresowań Autorki. Dotychczas nie powstało pełne opracowanie dialektologiczne tego terenu, być może ze względu na jego charakter pograniczny, który spowodował wytworzenie się tzw. gwary przejściowej.
13% rabatu
18,27
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przyszłość polszczyzny-polszczyzna przyszłości
Przyszłość polszczyzny – polszczyzna przyszłości to analiza stanu polszczyzny dziś, a także prognozy – szanse i zagrożenia – dla języka polskiego w przyszłości. Językoznawcy zadają pytanie o stan i jakość współczesnego języka Polaków, o to, jak będzie wyglądała norma przyszłości i kto ją będzie wyznaczał. Teksty zebrane w tomie pochodzą z X Forum Kultury Słowa Przyszłość polszczyzny – polszczyzna przyszłości zorganizowanego przez Radę Języka Polskiego przy Prezydium PAN, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Fundację PWN oraz Narodowe Centrum Kultury. Tom prezentuje duże walory poznawcze, żywość i emocjonalność wypowiedzi dyskutantów powoduje zaś, że tekst czyta się bardzo dobrze. dr hab. JACEK WARCHALA Instytut Języka Polskiego, Uniwersytet Śląski w Katowicach Warta podkreślenia jest nowatorska problematyka tomu, w historii językoznawstwa polonistyczne­go chyba jeszcze nie było zestawu głosów tak jednoznacznie zorientowanych futurologicznie. […] Uderza powściągliwość referentów w zakresie przedstawianych prognoz, ale i niemal jednomyślna opinia wskazująca na dominację oralności i ikoniczności we współczesnej komunikacji społecz­nej, postępującą prymitywizację, wulgaryzację i internacjonalizację polszczyzny, instrumentalne traktowanie języka, zachowania łamiące normy grzecznościowe, rosnącą siłę oddziaływania języka mediów. prof. dr hab. BOGUSŁAW NOWOWIEJSKI
33% rabatu
28,14
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Edukacja polonistyczna wobec przemian kulturowych
Tytuł publikacji i problematyka zamieszczonych w niej artykułów wpisują się w obszar interdyscyplinarnych badań i dyskusji nad kształtem współczesnej edukacji – w tym edukacji polonistycznej – i perspektyw jej rozwoju. Znaczącą rolę w opisach tego zagadnienia pełnią procesy będące konsekwencją przełomowych zmian, jakie zachodzą w świecie pod wpływem nowych mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, ekspansywnej popkultury, cyfryzacji oraz wielu innych zjawisk wyznaczających aktualne i przyszłe kierunki rozwoju społeczno-kulturowego. Wiele z nich dotyczy napięć, jakie powstają pod wpływem oddziaływania przeciwstawnych trendów, tj. między tym co globalne a tym co lokalne; tym co uniwersalne a tym co jednostkowe; między tradycją a nowoczesnością, dążeniem do osiągnięcia równowagi a eksponowaniem chaosu i niepewności; między trwałością i ciągłością zjawisk a ich zróżnicowaniem, niestałością i wieloznacznością itd. Tak diagnozowane realia współczesności zdaniem wielu badaczy to epokowe wyzwania szkolne i edukacyjne.
21% rabatu
28,20
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Kocham ortografię Ćwiczenia dla klas I-III szkoły podstawowej
Kocham ortografię - zbiór ćwiczeń dla klas I-III szkoły podstawowej. Ciekawe zadania uzupełniające naukę szkolną. Ćwiczenia utrwalające zasady ortografii i interpunkcji.
15% rabatu
4,16
4,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kocham dyktanda Ćwiczenia dla klas I-III
Kocham dyktanda - zbiór ćwiczeń dla klas I-III szkoły podstawowej. Ciekawe zadania uzupełniające naukę szkolną. Zabawne teksty do uzpełniania, przysłowia i krótkie historyjki w formie dyktand.
15% rabatu
4,16
4,90 zł
Dodaj
do koszyka
Lekcja (nie)obecności. Dziedzictwo polsko-żydowski
Jak uczyć patriotyzmu, który jest „oparty na odpowiedzialności za wspólnotę, niewykluczający nikogo, krytyczny wobec historii i zachowujący szacunek dla dziedzictwa przodków” (Jerzy Nikitorowicz)? Gdzie we współczesnej edukacji polonistycznej znaleźć miejsce dla dziedzictwa polsko-żydowskiego jako znaczącego elementu polskości? Czy w trudnej sytuacji społeczno-politycznej Europy i świata w XXI wieku odrabiamy lekcję daną nam przez historię w wieku XX? Niniejsza książka to swoista kontynuacja rozpoznań poczynionych przez autorkę w poprzedniej rozprawie, odnosząca się do kulturowej teorii narodu jako bardziej inkluzyjnej niż teoria etniczna. Doświadczenia Agnieszki Kani z realizacji projektów edukacyjnych (także międzynarodowych) i twórcze podejście do osiągnięć dydaktyki zagranicznej (głównie amerykańskiej) zaowocowały szczególnie obficie w tych fragmentach książki, które wprowadzają praktyczną wizję edukacji na wskroś humanistycznej, budującej wizerunek człowieka zdolnego wznieść się ponad identyfikację narodową. Fundamentem takiej edukacji Autorka czyni – dostępne wszak uczniom i afirmowane przez nich – przeświadczenie o naturalnej, przyrodzonej nam wszystkim różnorodności, odmienności ludzi. Kluczowe dla tej filozofii edukacji jest rozpoznanie, że kategoria „inności” dotyczy w pierwszym rzędzie nas samych, a jej świadomość pozwala na otwarcie się na drugiego człowieka i pozbycie się lęku. Witold Bobiński SPIS TREŚCI • Wprowadzenie OD TOŻSAMOŚCI „NARODOWEJ” DO „KULTUROWEJ” • Tożsamość narodowa a tożsamość kulturowa • Tożsamość wielokulturowa w praktyce • „Inni” to przede wszystkim my • Polska – ojczyzna Polaków i Żydów? • Wyzwania wielokulturowości dzisiaj DZIEDZICTWA POLSKO-ŻYDOWSKIEGO NA LEKCJI OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA • Palimpsest? • „Zło bierze się z gadania” lub… z milczenia. Językowy obraz relacji polsko-żydowskich i jego konsekwencje dla współczesności • Kultura żydowska i relacje z innością w młodszych klasach szkoły podstawowej • W poszukiwaniu inspiracji • Edukacja pozalekcyjna HOLOKAUST A EDUKACJA NA MIARĘ XXI WIEKU • Jak rzucić wieniec zielony na grób wykopany w powietrzu? O sposobach „zapisywania Zagłady” i nowej „bibliotece Shoah” • Jak uczyć o Holokauście? • Ogniska poglądów. Propozycja amerykańska w polskiej wersji • Casus Sprawiedliwych, czyli praca wychowawcza • Na czym polega i jaką ma wartość „rozmowa w milczeniu”. Opowiadania Idy Fink • Film Biegnij, chłopcze, biegnij, czyli łagodne wprowadzenie w temat • W stronę edukacji globalnej PROBLEMY POLSKIEJ PAMIĘCI ZBIOROWEJ • Co i jak pamiętają Polacy, a o czym pamiętać nie chcą • Na pozornym marginesie. Powojenna wizja historii • Dziedzictwo polsko-żydowskie – więcej pytań niż odpowiedzi • Współcześni Polacy wobec „obcych” • Podsumowanie, czyli lekcja (nie) do odrobienia? • Aneks Karen Shawn, Ogniska poglądów. O paleniu książek przez nazistów w 1933 roku, przeł. Marianna Szumal, red. i adapt. Agnieszka Kania Marianna Szumal, „Ogniska poglądów”. Przygotowanie uczniów szkoły podstawowej do odbioru tekstów na temat Holokaustu. Eksperyment dydaktyczny Małgorzata Kulik, Klaudia Mucha, „To wszystko jest antysemicką legendą…”. Przełamując stereotyp Żyda • Bibliografia i omawiane pozycje literackie (wybór) • Indeks nazwisk
33% rabatu
25,46
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Facebook w szkolnej ławce
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie – samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę. Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi. Witold Bobiński
33% rabatu
26,13
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Historia do 1918 r Teksty dla grup ekonomicznych 7
Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ popularnie nazywane Wieżą Babel jest najstarszą w Polsce jednostką kształcącą cudzoziemców w zakresie języka polskiego jako obcego. Kursy prowadzone w Studium przez polonistów oraz nauczycieli przedmiotów kierunkowych kompleksowo przygotowują słuchaczy do studiów w polskich uczelniach wyższych. Historia do 1918 r. to siódmy z podręczników wydanych w serii W Wieży Babel po Polsku. Podręcznik jest przeznaczony dla cudzoziemców, którzy chcą studiować Polsce na kierunkach humanistycznych. Praca jest podzielona na kilka części, w których autorzy zawarli wyjaśnienia podstawowych pojęć historycznych i ekonomicznych, informacje z zakresu politycznych i gospodarczo-społecznych dziejów Polski do 1918 r. oraz zagadnienia z historii powszechnej o tematyce stanowiącej tło dla wydarzeń i zjawisk zachodzących na ziemiach polskich. Omawiane kwestie zaprezentowano syntetycznie, aby przy użyciu jak najmniejszej liczby słów przekazać jak najwięcej treści. Ogromną wartość podręcznika stanowią ćwiczenia językowe, które ułatwiają czytelnikom uczącym się języka polskiego przyswojenie nowego słownictwa i form gramatycznych oraz pytania kontrolne pomagające w powtórzeniu i usystematyzowaniu materiału przed egzaminem. Odbiorcami podręcznika powinni być cudzoziemcy, którzy osiągnęli poziom kompetencji języka polskiego A1 i posiadają podstawową wiedzę z zakresu historii. Ostatecznym celem publikacji jest przygotowanie przyszłych studentów kierunków humanistycznych do czytania ze zrozumieniem tekstów naukowych i popularnonaukowych, a także do czynnego posługiwania się językiem naukowym.Ogromną wartość podręcznika stanowią ćwiczenia językowe, które ułatwiają czytelnikom uczącym się języka polskiego przyswojenie nowego słownictwa i form gramatycznych oraz pytania kontrolne pomagające w powtórzeniu i usystematyzowaniu materiału przed egzaminem. Odbiorcami podręcznika powinni być cudzoziemcy, którzy osiągnęli poziom kompetencji języka polskiego A1 i posiadają podstawową wiedzę z zakresu historii. Ostatecznym celem publikacji jest przygotowanie przyszłych studentów kierunków humanistycznych do czytania ze zrozumieniem tekstów naukowych i popularnonaukowych, a także do czynnego posługiwania się językiem naukowym.
13% rabatu
34,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Guślarz na Fejsie
Guślarz na Fejsie
Wydawca: Printex
wysyłka: 48h
Guślarz na Fejsie to publikacja adresowana głównie do nauczycieli uczących w klasach VII-VIII szkoły podstawowej. Zawiera zadania, prospekty, scenariusze, projekty i karty pracy, służące doskonaleniu umiejętności redagowania form wypowiedzi, analizie i interpretacji różnych tekstów kultury (literatura, ikonografia, muzyka) oraz funkcjonalnemu wykorzystaniu wiedzy z zakresu świadomości językowej. Wszystkie przykłady opracowane zostały według wzoru: wstęp o charakterze refleksji metodyczno-socjologicznej, opis ćwiczeń, propozycje zadań wraz z kluczem odpowiedzi, komentarz, zestawienie bibliograficzne. Przykłady zawartych opracowań: Dziady cz.II, Lilije, Świtezianka, Mały książę, Kraniec świata, Dziewczyna mistrza gry. Serdecznie polecamy!
15% rabatu
16,06
18,90 zł
Dodaj
do koszyka
Na łamach prasy Część 1
Na łamach prasy część I to propozycja dla cudzoziemców i środowisk polonijnych,w której wykorzystano najnowsze rozwiązania glottodydaktyczne. Koncentruje się na umiejętności rozumienia tekstów prasowych oraz tekstów z Internetu. Przed, w trakcie i po czytaniu występują liczne zadania, także w powiązaniu z innymi aspektami językowymi. Niektóre (np. tzw. C-Test) nie były jeszcze wykorzystywane w podręcznikach tego typu. Każdy rozdział zawiera znane powiedzenie polskie, ciekawostki realioznawcze, temat interkulturowy, anegdoty i krzyżówkę. Na końcu zamieszczono klucz do ćwiczeń i artykuły główne. Nowość stanowią Strategie egzaminacyjne - prezentacja typów zadań na egzaminach certyfikatowych z języka polskiego jako obcego w części rozumienia tekstu pisanego wraz ze szczegółowymi wskazówkami ich rozwiązywania. Zapewniają one rzetelny trening w tym zakresie, a integracyjne ujęcie elementów językowch w podręczniku pozwala stosować go na regularnych zajęciach kursowych. Kierowany głównie do odbiorcy zagranicznego, podręcznik może też służyć rodzimym miłośnikom polszczyzny. Spis treści Wstęp I. Bociania wioska II. Chłopak z Sosnowca III. Chcecie nie chcecie, będziecie w Internecie IV. Nie daję rozkładu na życie V. Gorąca robota VI. Oko w oko z królem puszczy VII. Uwaga, kobieta za kółkiem VIII. W królestwie Skarbnika IX. Niezwykła moc homeopatii X. Urodzinowy szał XI. Boże Narodzenie w miniaturze XII. Polski jak łacina XIII. Mój przepis na życie Teksty Klucz Strategie egzaminacyjne: 1. Typy zadań testowych 2. Zadania wyboru wielokrotnego 3. Zadania prawda/fałsz 4. Zadania na dobieranie 5. Zadania z lukami 6. Zadania na ustalanie kolejności Żródła
33% rabatu
46,23
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Baśka, Wanda i inne
We wszystkich armiach świata przy nadawaniu nazw pojazdom wojskowym szczególnie podkreślane bywają takie ich cechy jak szybkość, waleczność, drapieżność, dlatego chętnie wybierane są nazwy gatunków zwierząt o takich właśnie cechach. Przykładem mogą być lew, pantera, tygrys, jastrząb lub orzeł. Nazwy nadawane są nie tylko pojedynczym pojazdom czy samolotom, ale też określonym typom pojazdów czy samolotów produkowanym przez daną firmę. W polskiej armii szczególną sympatią darzone były rodzime drapieżniki: wilk, ryś, żbik, orzeł i jastrząb – nazwy stosowane na okrętach Polskiej Marynarki Wojennej oraz na pojazdach polskich wojsk lądowych, pojawiające się na kartach tej książki wielokrotnie. Niektóre z nazw nadawanych pojazdom, armatom czy okrętom cieszyły się szczególną popularnością i pojawiały się częściej niż inne, na przykład imiona. Najbardziej popularnym żeńskim imieniem była Barbara – wywodząca się od Świętej Barbary, patronki artylerzystów. Nazwa ta malowana była na armatach i czołgach w różnych postaciach: Baśka, Barbarka czy Basia. Równie popularne imię to Wanda, malowane na armatach, czołgach, samochodach pancernych oraz statkach zapewne przez sympatię do córki Kraka, która, jak mówi legenda, nie chciała Niemca. Pasjonatom historii Polski, wojskowości i militariów przedstawiamy bogato ilustrowane opracowanie nazw nadawanych pojazdom wojskowym, obejmujące okres od 1917 roku do chwili obecnej. Zebranie tak bogatego i unikalnego materiału fotograficznego wymagało wielu lat poszukiwań w archiwach różnych muzeów oraz w kolekcjach prywatnych. Andrzej Antoni Kamiński Modelarz z wieloletnim stażem, autor albumów Od Acromy do Zwycięzcy oraz licznych artykułów o sprzęcie używanym w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie publikowanych w czasopismach „Nasz refleks”, „Militaria i Fakty”, „Militaria XX wieku” oraz „Super model”. Współautor książek: Artyleria Samobieżna w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie 1940–1945, Kawaleria Pancerna w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie 1940–1945, Pojazdy Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie 1939–1946 oraz Staghound. Kolekcjoner zdjęć sprzętu i uzbrojenia używanego przez Polaków na Zachodzie oraz dokumentów dotyczących tego sprzętu.
33% rabatu
33,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Przegryź dyktando jak smaczne mango
Teksty ortograficzne dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kto czyta - nie błądzi. Podręcznik do nauki...
Kto czyta, nie błądzi to podręcznik z ćwiczeniami rozwijającymi i doskonalącymi sprawność czytania oraz strategie pracy z tekstem.Jest on przeznaczony dla studentów na poziomie C1 (efektywnej biegłości użytkowej).W każdej z ośmiu jednostek znajduje się od trzech do pięciu tekstów różnej długości, które są powiązane ze sobą wspólnym tematem.Towarzyszą im rozmaite ćwiczenia niektóre służą rozwijaniu i doskonaleniu strategii czytania (mowa tu o czytaniu selektywnym, globalnym i szczegółowym); inne mają zachęcić uczących się do dyskusji, stawiania hipotez, wyciągania wniosków; jeszcze inne - koncentrują się na poszerzaniu (lub uaktywnianiu) ich zasobu leksykalnego.W układ jednostki tematycznej zostały także wplecione ważne, ciekawe, bądź przydatne uczącym się informacje, powiązane z omawianym zagadnieniem. Na jej zakończenie pojawia się blok Powiedz albo napisz, zachęcający studentów do przygotowywania dłuższych wypowiedzi ustnych oraz pisemnych na poruszane w tekstach tematy.
33% rabatu
32,83
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czynnościowy charakter derywatów rzeczownikowych w gwarach północnomałopolskich i przyległych
Prezentowana publikacja dotyczy sposobu funkcjonowania w rzeczywistości gwarowej i pozagwarowej określonych konstrukcji leksykalno-słowotwórczych i ich wariantów. Autorka podejmuje próbę ustalenia czynnościowego charakteru derywatów rzeczownikowych, tzn. określenia specyfiki relacji pomiędzy jednostkami derywowanymi a znaczeniami czynności. Autorka przeprowadziła analizę bogatego materiału gwarowego (30 tys. jednostek); jako podstawę źródłową przyjęła Słownictwo ludowe z terenu byłych województw kieleckiego i łódzkiego - materiały gromadzone przez Profesora Karola Dejnę i niewykorzystane w Atlasie gwarowym województwa kieleckiego. Eksplorowana w drugiej połowie XX w. leksyka pochodzi od informatorów urodzonych w końcu XIX i na początku XX w.
18% rabatu
36,00
43,90 zł
Dodaj
do koszyka
Uczymy się polskiego CD mp3
Uczymy się polskiego - Dialogi, wiersze, piosenki nagrane na płycie CD mp3
33% rabatu
18,13
27,06 zł
Dodaj
do koszyka
Od słowa do słowa toczy się rozmowa
Od słowa do słowa, tak toczy się rozmowa. Autor repetytorium leksykalnego dla poziomu średniozaawansowanego tą nauką kierował się tworząc nieprzeciętny zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych. Podstawowym celem repetytorium jest świadome rozwijanie kompetencji leksykalnej, pojmowanej za europejskim systemem opisu kształcenia językowego jako część składową językowej kompetencji komunikacyjnej. Co różni tę publikację od typowych repetytoriów leksykalnych? Przede wszystkim oferuje trening leksykalny także na poziomie zwrotów i kontekstów sytuacyjnych. Drugim trafnym pomysłem jest wykorzystanie podobieństw leksykalnych polszczyzny do innych języków - w każdym z rozdziałów zamieszczono ćwiczenie zbierające wyrazy podobne w językach polskim i angielskim. Z tą wyjątkową publikacją powinien zapoznać się każdy, komu zależy na usystematyzowaniu, utrwaleniu i powtórzeniu słownictwa polskiego. Praca doskonała dla uczących się i nauczających. Dla uczniów i mistrzów, z przesłaniem, że to właśnie trening czyni mistrza!
33% rabatu
32,83
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Język polski SP 7 Zeszyt ćwiczeń OPERON
Zeszyt ćwiczeń został przygotowany do treści zawartych w podręczniku do języka polskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej. Różnorodne i przyjazne uczniowi zadania pogłębiają jego wiedzę i umiejętności oraz wyrabiają samodzielność myślenia. Ponadto pokazują, jak ważną sprawą jest etyka słowa, a także zwracają uwagę na bogactwo i piękno języka polskiego. Autorka zeszytu ćwiczeń Elżbieta Brózdowska została wyróżniona przez prof. dr hab. Jadwigę Puzyninę podczas przemówienia pt. Dlaczego bronię kultury słowa? wygłoszonego podczas Kongresu Dydaktyki Polonistycznej za napisanie wartościowych zeszytów ćwiczeń do języka polskiego dla gimnazjum wydanych przez Wydawnictwo Operon.
13% rabatu
16,01
18,40 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka