Dziś w ofercie 127 008 pozycji
Język ukraiński i polski: studium kontrastywne
Publikacja stanowi pierwszą rozprawę monograficzną na temat współczesnego języka ukraińskiego i polskiego w aspekcie kontrastywnym. Zaproponowane badanie ma na celu opis wspólnych i odrębnych właściwości obu języków. Rozpatrywane są wszystkie poziomy językowe: fonetyczny, leksykalny, frazeologiczny, słowotwórczy, morfologiczny, składniowy. Jako materiał językowy wykorzystano przykłady z literatury pięknej (ok. 300 pisarzy), folkloru (w tym przysłowia i dowcipy), prasy i in. Szeroko omówiono związek między językiem, kulturą i mentalnością obu narodów. Książka została napisana w języku ukraińskim (spis treści i streszczenie - również w języku polskim). ????? ? ?????? ????????????? ???????????? ???????? ??????????? ?? ????????? ??? ? ?????????????? ???????. ????? ??????????????? ??????? ???? ???? ???????? ? ????????? ???????????? ???? ???. ????????????? ??? ????? ?????: ??????????, ?????????, ??????????????, ????????????, ?????????????, ????????????. ?? ?????? ???????? ??????????? ???????? ? ????????? ?????????? (???? 300 ????????????), ????????? (? ???? ????? ???????’? ? ????????), ????? ?? ??. ?????? ????????? ??’???? ??? ?????, ????????? ?? ???????????? ???? ???????. ?????? ???????? ??????????? ????? (????? ? ?????? – ????? ????????? ?????).
25% rabatu
45,75
61,00 zł
Dodaj
do koszyka
Inny słownik języka polskiego Tom 2
Całkowicie nowy w Polsce typ słownika, łączący najlepsze tradycje leksykografii z osiągnięciami współczesnego językoznawstwa. Obejmuje 100 000 znaczeń i ilu­struje ich użycie za pomocą 150 000 przykładów zaczerpniętych z Korpusu Języka Polskiego PWN. Bogaty w informacje, a przy tym niezwykle przystępny. Zawiera kontekstowe definicje, które angażują czytelnika i ukazują sposób użycia objaśnia­nego słowa. Pojęcia złożone rozbija na prostsze, podaje synonimy i antonimy, okreś­la cechy gramatyczne każdego słowa. Jego lekki styl przekazuje nie wprost zaskakująco dużo informacji. W słowniku tym rzeczy trudne okazują się łatwe, a proste stają się jeszcze prostsze. Tom 1 zawiera hasła od p do ż.
19% rabatu
63,99
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Inny słownik języka polskiego Tom 1
Całkowicie nowy w Polsce typ słownika, łączący najlepsze tradycje leksykografii z osiągnięciami współczesnego językoznawstwa. Obejmuje 100 000 znaczeń i ilu­struje ich użycie za pomocą 150 000 przykładów zaczerpniętych z Korpusu Języka Polskiego PWN. Bogaty w informacje, a przy tym niezwykle przystępny. Zawiera kontekstowe definicje, które angażują czytelnika i ukazują sposób użycia objaśnia­nego słowa. Pojęcia złożone rozbija na prostsze, podaje synonimy i antonimy, okreś­la cechy gramatyczne każdego słowa. Jego lekki styl przekazuje nie wprost zaskakująco dużo informacji. W słowniku tym rzeczy trudne okazują się łatwe, a proste stają się jeszcze prostsze. Tom 1 zawiera hasła od a do ó.
19% rabatu
63,99
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ortografia z wesołymi potworami klasa 3
Dostosowany do poziomu ucznia klasy III zestaw ćwiczeń ortograficznych wraz z zasadami pisowni. Wśród zadań: zabawne wierszyki z trudnościami ortograficznymi, rebusy, krzyżówki. Książka znakomicie sprawdza się podczas samodzielnej pracy ucznia.
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ortografia z wesołymi potworami klasa 2
Książka ćwiczeniowa, dzięki której uczeń nie będzie miał już kłopotów z ortografią. Zasady pisowni, ćwiczenia i dyktanda w jednym. Ortograficzne rebusy, uzupełnianie liter, zabawy słowne – do wykorzystania na lekcji lub podczas pracy w domu.
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zbiór dyktand z wesołymi potworkami dla klas 1-3
Teksty do dyktowania dla uczniów klas I-III. Solidne ćwiczenia ortograficzne, pozwalające zapamiętać poprawną pisownię. Humor krótkich tekstów sprawia, że dyktanda nie nużą, ale bawiąc, jednocześnie uczą.
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ortografia z wesołymi potworami klasa 1
Ćwiczenie zasad ortograficznych w praktyce. Świetna pomoc dla każdego, kto chce pisać bezbłędnie. Zadania dostosowane do poziomu ucznia - krzyżówki, rebusy, łączenia punktów – pomagają sprawdzić nabytą wiedzę i zapamiętać nowe wiadomości.
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Słownictwo botaniczne w polskim tłumaczeniu "Ksiąg o gospodarstwie"
Celem niniejszej dysertacji jest przedstawienie na tle epoki wyekscerpowanych z całego dzieła pojedynczych i złożonych nazw roślin6 (576), wykorzystanych w pierwszym polskim poradniku gospodarczym, próba ich identyfikacji oraz charakterystyka językowa – szczególnie interpretacja genetyczna i strukturalna. Przeprowadzone badania dobitnie ukazały, jak ważny w językowej charakterystyce tej warstwy słownictwa jest trudny proces identyfikacji desygnatu. Kilka wyekscerpowanych nazw jest tego dobrym przykładem. Dopiero bowiem odniesienie nazwy pozwala na formalną analizę, opis genezy i etymologii. Ujawniło się to dobrze w przypadku łączonych z roślinami nazw nieznanych dawnej i obecnej polszczyźnie, którym w zabytku nie poświęcono też wiele uwagi i oddzielnych opisów (np. fangrety, káwicya). Specyficzny charakter analizowanego tekstu determinuje nie tylko jego treść, ale i pewne zjawiska obecne w warstwie językowej, również w interesującej nas grupie nazw. Ujawnione w trakcie badania materiału cechy swoiste mogą stać się przyczynkiem do ustalenia pierwowzoru polskiego tłumaczenia poradnika, a także jego autorstwa.
10% rabatu
34,20
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Każdy uczeń jest ważny Indywidualizacja na lekcji języka polskiego
Wszyscy uczniowie mają prawo do osiągania sukcesu na miarę swoich możliwości, do troski, czasu i uwagi nauczycieli, do dostosowywania do ich potrzeb tempa i metod pracy. Jak jednak polonista, realizując jeden program nauczania w tradycyjnym systemie klasowo-lekcyjnym, może rozwijać talenty, reagować na braki, motywować do nauki? Autorzy niniejszej książki przedstawiają zarówno przyczyny kłopotów z odpowiadaniem na odmienne potrzeby i zainteresowania młodych ludzi, jak i dobre praktyki indywidualizacji, inspirowane doświadczeniami dydaktyk zagranicznych. Podsuwają przykłady indywidualizacji w kształceniu językowym i literacko-kulturowym, propozycje różnicowania lektury i sposobów jej czytania. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania, jak pracować z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi i wychowawczymi, jak diagnozować przyczyny niedostosowania społecznego młodych ludzi. Eksperci podpowiadają, jak radzić sobie w środowisku wielokulturowym, jak pracować z przybyszami i jak do spotkania z nimi, wolnego od krzywdzących stereotypów narodowościowych, przygotować klasy; jak małym imigrantom i reemigrantom stwarzać warunki, aby mogli włączyć się w obowiązujący system kształcenia, poznać dobrze język i zrealizować wymagania programowe, pozwalające na dalszą edukację. W szkole bowiem KAŻDY UCZEŃ JEST WAŻNY.
31% rabatu
26,72
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podstawowe informacje o „Narodowym Fotokorpusie Języka Polskiego
«Narodowy Fotokorpus Języka Polskiego» (NFJP) to przedsięwzięcie leksykograficzne szczególnego rodzaju. Podejmuje ono na nowo, w nowej formie i w nowych ramach metodologicznych, pewną część tych zadań, które zrealizował zespół autorów pod kierunkiem Witolda Doroszewskiego, tworząc 11-tomowy Słownik języka polskiego (Warszawa 1958–1969). „Doroszewski” spośród wszystkich tzw. słowników narodowych dał najwięcej: [1] dokładnych cytatów zaczerpniętych z największej – w dotychczasowych dziejach polskiej leksykografii – liczby dokumentów źródłowych (ok. 3 200), [1a] cytatów zarazem dokładnie zlokalizowanych (ze wskazaniem strony w dokumencie), [2] haseł nowych, po raz pierwszy rejestrowanych dla okresu od końca XVIII w. do roku 1967. Cytatografia NFJP nie polega jednak na ręcznym wyszukiwaniu i wypisywaniu, przepisywaniu na maszynie czy komputerze ilustracji do poszczególnych haseł i podhaseł. NFJP stosuje fotoekscerpcję, sporządza kopie cyfrowe cytatów, gwarantując w 100% ich wierność, co ma fundamentalne znaczenie dla opisu języka, dla badań jego rozwoju. Dokumentacja gromadzona w NFJP, prace nad nią, nie stanowią konkurencji dla żadnego programu badawczego aktualnie realizowanego w Polsce czy gdziekolwiek na świecie – są całkowicie poza nią. Od ponad 10 lat mówimy o fotoleksykografii, obecnie zmierzamy coraz szybciej ku lingwistyce fotokorpusowej.
28% rabatu
24,48
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Metodyka edukacji polonistycznej w okresie wczesnoszkolnym
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej. Do kształcenia na odległość parę lat temu przygotowała 10 godzin wykładów, które za zgodą władz uczelni – Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie (obecnie im. Janusza Korczaka) – wykorzystała w tej publikacji. Zostały one wchłonięte przez rozdziały książki, ale już jako treści mocno rozszerzone, zmienione i zaktualizowane. W prezentowanym podręczniku pokazano wiedzę opartą zarówno na własnych doświadczeniach dydaktycznych autorki, jak i na bogatej literaturze przedmiotu. Omówiono w niej pracę z tekstami literackimi i z dziełami sztuki (muzyki, plastyki) różnymi metodami: pozawerbalnymi, a także werbalno-czynnościowymi, opartymi częściowo na analizie strukturalnej, oraz metodami aktywizującymi. Autorka uważa, że metodyka edukacji wczesnoszkolnej uwzględniająca kształcenie literackie oparte na stosowaniu metod werbalno-czynnościowych, zadaniowych i metod aktywizujących znalazła już swoje miejsce w dydaktyce. Nie należy tego zaprzepaszczać. W zakresie kształcenia językowego wykorzystuje tradycyjne metodyki, w których kładzie się nacisk na ćwiczenia służące rozwijaniu sprawności językowej ucznia różnymi formami zadań. Autorka ma jednak świadomość, że kształcenie przede wszystkim techniki czytania i pisania obecnie już nie wystarcza do rozwinięcia indywidualnej, bogatej pod względem słownictwa i kreatywnej mowy oraz umiejętności poprawnego, ale i twórczego pisania. Ćwiczenia, które mają utrwalać materiał i kształcić głównie nawyki, mogą stanowić bazę czynności nauczyciela przede wszystkim na początku nauki dziecka, a z czasem powinny się stać tylko ćwiczeniami pomocniczymi, służącymi opanowaniu nowego materiału. W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
31% rabatu
23,46
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wokół 300 tysięcy polskich słów
Ze wstępu ... Słownik to rodzaj wypowiedzi, to wypowiedź leksykograficzna, mająca swojego autora-nadawcę i czytelnika-odbiorcę, między którymi zachodzą określone relacje. Słowniki są wytworami mającymi swoją historię, są dobrami kultury, niemal na równi z dziełami literackimi. Bez słowników nie istnieją kultury rozwinięte. W dziejach polskiej, jak i każdej innej leksykografii, najbardziej się liczą słowniki o dużej objętości, wydania wielotomowe; niektóre z nich otrzymują miano słowników narodowych. W polskiej kulturze historyczny ciąg podstawowych wypowiedzi leksykograficznych otwiera sześciotomowy „Linde”. Po nim przyszedł dwutomowy „Orgelbrand”, ośmiotomowy „Słownik warszawski” i jedenastotomowy „Doroszewski”. Po upływie ponad 30 lat „Doroszewskiego” zdetronizowała „Zgółkowa” w 50 tomach. Po roku 1969, kiedy to ukazał się ostatni, suplementowy tom „Doroszewskiego”, nastąpił czas milczenia – trwający właściwie do dziś – czyli nie ma nowości, brak wielotomowych wypowiedzi w sferze leksykografii definicyjnej. Czasu tego nie przerwały dwutomowe (tylko) dzieła: „Dunaj” i „Bańko”, cenne wszakże z innych, ważnych powodów, ani też „Zgółkowa”, choć ta podniosła pułap ilościowy z umownych około 125 tysięcy „Doroszewskiego” do swoich 132 814 haseł. ... Fotocytatografia jako technika dokumentacyjna jest też obecna w naszym wspólnym przedsięwzięciu naukowym – Narodowym Fotokorpusie Języka Polskiego. Na jego stronie w Internecie (www.nfjp.pl) obecnie10 znajduje się fotodokumentacja źródłowa ponad 130 tysięcy haseł; za rok powinno ich być 250 tysięcy. Tak znacząca skala dokumentacji, w tym dokumentacji agnonimów słownikowych, umożliwiła nam stworzenie trzystutysięcznego indeksu haseł polskich, trzystutysięcznego hasłownika, dostępnego w wersji papierowej na rynku księgarskim. ... Zamówione artykuły i przyczynki są wynikiem „pospolitego ruszenia” organizacyjnego a poważnej pracy badawczej, jaka ma miejsce w pracowniach Autorów. Większość z tych tekstów opisuje panoramę zmagań z listami haseł, z doborem słów do określonych słowników. Jest to problem, jak się okazuje, niebanalny zatem, a to znaczy, że mamy do czynienia z potrzebą refleksji nad hasłami ujętymi we współczesnej leksykografii. Jednym słowem postulujemy utworzenie nowej minidyscypliny leksykograficznej: hasłownikologii.
31% rabatu
99,26
143,85 zł
Dodaj
do koszyka
Słownik nazw geograficznych z odmianą i wyrazami pochodnymi
Książka obejmuje 4500 polskich i obcych nazw geograficznych, podaje ich pisownię (z uwzględnieniem wariantów) i wymowę, określa cechy gramatyczne (rodzaj, odmianę) i pochodzenie, ponadto wymienia wyrazy pochodne (przymiotniki, nazwy mieszkańców) i pochodne nazwy geograficzne. Prócz części zasadniczej obejmuje aneksy tematyczne oraz indeks alfabetyczny.
18% rabatu
19,68
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Skąd się bierze lekcja polskiego?
Po ponad dwudziestu latach notowania przemyśleń dydaktycznych wykładowczyni akademicka i nauczycielka nie-akademicka postanowiła zebrać w jednym tomie scenariusze, pomysły, teksty publikowane w „Polonistyce” oraz „Polonistyce. Innowacjach”. Konspektów brak. Cała książka, także jej zaczepny tytuł, jest – twórczą, a nawet prowokacyjną – dyskusją z tradycyjnymi regułami metodyki. Autorka akcentuje rolę osobowości nauczyciela-polonisty i jego kompetencji nie (tylko) jako dobrze wyedukowanego dysponenta narzędzi dydaktycznych, lecz przede wszystkim jako fascynującego, uważnego, wrażliwego pośrednika między światem dziecięcej i młodzieńczej wyobraźni a literaturą (przede wszystkim – poezją). Książka składa się z pięciu tematycznie wyodrębnionych części: 1) Interpretacje w liczbie pojedynczej; 2) Temat i (jego) teksty; 3) Porównanie to czasem (jest) dowód; 4) Małe portrety; 5) Polonistka (bywa) recenzentką. Wskazują one na preferencje naukowe autorki: interpretację, tematologię, komparatystykę, biografistykę, przygodną kondycję wartościowania. Jednocześnie w ramie kompozycyjnej książki zaakcentowano predylekcję hermeneutyczną osoby prowadzącej badania naukowe i równocześnie stale uczącej. Namysł nad rozpoznawalnymi osobami i tekstami przeplata się w książce z pochyleniem się nad zapomnianymi, czy też pozostającymi na marginesie szkolnych mód, przyzwyczajeń i (skostniałego) kanonu. Zapis rzeczywistych lekcji przeplata się z wyobrażeniem czy projektem. Ujęcia przekrojowe – ze studium detalu. Autentyczny zachwyt sąsiaduje z trzeźwą diagnozą. Książkę zaadresowano jak list otwarty: szeroko i jednocześnie bardzo precyzyjnie. Do nauczycieli szkolnych i akademickich, do bibliotekarzy i doradców metodycznych, do doktorantów, studentów i maturzystów.
13% rabatu
19,14
22,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ortografia. Ćwiczenia. Pisownia wyrazów łączna...
Książka Ortografia. Ćwiczenia to kontynuacja serii Ortografia dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Podobnie jak poprzednie książki z cyklu, zawiera ćwiczenia o różnym stopniu trudności, przeznaczone do pracy zarówno z uczniem słabym, jak i zdolnym. Wykorzystane przez autorki aktywizujące metody nauczania doskonalą pamięć, uczą logicznego myślenia, a przede wszystkim kształcą praktyczną znajomość zasad polskiej pisowni. Przemyślany metodycznie układ ćwiczeń sprawia, że nauczanie ortografii odbywa się systematycznie, dokładnie i skutecznie.
13% rabatu
11,48
13,20 zł
Dodaj
do koszyka
Zgryzoty Gryzipiórka. Ćwiczenia w redagowaniu...
Jak w ciekawy sposób nauczyć pisania listu, e-maila, SMS-a, pamiętnika, opisu (osób, przedmiotów, miejsc i przeżyć), charakterystyki, notatki, instrukcji albo przepisu (np. kulinarnego), opowiadania z dialogiem, sprawozdania, zaproszenia, zawiadomienia, ogłoszenia, gratulacji? Można wspomóc się pomysłowymi ćwiczeniami z Gryzipiórkiem – chłopcem, który ze swoją złośliwą papugą podróżuje od wyspy do wyspy i poznaje sekrety mieszkających tam tubylców, wyspecjalizowanych w tworzeniu różnych form wypowiedzi. Na wyspie Epistołów uczy się pisać listy, od Notów dowiaduje się, jak sporządzać notatki, a u Narratów poznaje tajemnicę snucia ciekawych opowiadań z dialogiem... Gryzipiórek odwiedza 8 wysp, na każdej poznając nowe tajniki pisarstwa. A to dopiero pierwsza część tej pożytecznej podróży. Dla uczniów klas 7–8 już powstaje druga część Zgryzot Gryzipiórka – tym razem odwiedzającego odległe planety.
13% rabatu
10,88
12,50 zł
Dodaj
do koszyka
Ortografia twardy orzech, ale każdy zgryźć ....
Kiedy w szkole jest dyktando, zwykle kończy się to grandą. Wielu bowiem nie wie (szkoda!), że nasz język to przygoda. Trzeba tylko znać zasady – jak w grze – bez nich nie da rady! Eliza Piotrowska przedstawia najważniejsze zasady rządzące polską ortografią z humorem, sprawiając, że nauka z jej książką to prawdziwa przyjemność. Forma rymowanego wiersza ułatwia zapamiętywanie, zatem… do dzieła! Szóstka z dyktanda gwarantowana! Eliza Piotrowska (1976) ? autorka i ilustratorka książek dla dzieci (m.in. serii: „Ciocia Jadzia”, „Święci uśmiechnięci”, „Tupcio Chrupcie”, „Zielone bajki”, ilustrowanych przewodników po polskich miastach dla dzieci i innych książek edukacyjnych), tłumacz z języka włoskiego, krytyk sztuki. Zauważona już w szkole podstawowej przez Danutę Wawiłow, dzięki której bardzo wcześnie zaczęła publikować na łamach ważnych pism dla dzieci i młodzieży. Członkini ogólnopolskiego zrzeszenia młodych, utalentowanych poetów KLAN, powołanego przez Danutę Wawiłow. Absolwentka wydziału historii sztuki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Universita La Sapienza w Rzymie. Współpracuje z pismami dla dzieci oraz pismami dla dorosłych, poświęconymi literaturze dziecięcej. Autorka polskich i włoskich tekstów krytycznych z dziedziny historii sztuki dawnej i współczesnej. Laureatka ogólnopolskich konkursów literackich, plastycznych oraz inicjatyw edukacyjnych. Mieszka w Brazylii, dużo podróżuje. Ola Krzanowska jest absolwentką krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom obroniła w 2006 roku w pracowni litografii pod kierunkiem profesora Romana Żygulskiego. Zajmuje się ilustracją i grafiką książkową, głównie skierowaną do dzieci, ale zdarza jej się też realizować projekty dla dorosłych czytelników. Jest mamą Jerzyka i Jędrusia, mieszka i pracuje w Krakowie.
22% rabatu
23,32
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wesołe dyktanda ucznia klasy 1
Jak nauczyć się poprawnej pisowni? Jak zapamiętać reguły ortograficzne i wyjątki? Co zrobić, by pułapki językowe przestały spędzać sen z powiek? Dzięki „Wesołym dyktandom ucznia” nauka ortografii przyniesie znakomite efekty. Ćwiczenia, w których zabawa łączy się z utrwalaniem wiedzy, nie pozwalają na nudę. Nasze zeszyty ćwiczeń to pierwszy krok na drodze do zostania mistrzem ortografii!
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wesołe dyktanda. Zbiór dla uczniów klas 1-3
Jak nauczyć się poprawnej pisowni? Jak zapamiętać reguły ortograficzne i wyjątki? Co zrobić, by pułapki językowe przestały spędzać sen z powiek? Dzięki „Wesołym dyktandom ucznia” nauka ortografii przyniesie znakomite efekty. Ćwiczenia, w których zabawa łączy się z utrwalaniem wiedzy, nie pozwalają na nudę. Nasze zeszyty ćwiczeń to pierwszy krok na drodze do zostania mistrzem ortografii!
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wesołe dyktanda ucznia klasy 2
Jak nauczyć się poprawnej pisowni? Jak zapamiętać reguły ortograficzne i wyjątki? Co zrobić, by pułapki językowe przestały spędzać sen z powiek? Dzięki „Wesołym dyktandom ucznia” nauka ortografii przyniesie znakomite efekty. Ćwiczenia, w których zabawa łączy się z utrwalaniem wiedzy, nie pozwalają na nudę. Nasze zeszyty ćwiczeń to pierwszy krok na drodze do zostania mistrzem ortografii!
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka