Okładka książki The Effect

The Effect

Wydawca: CRC Press
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9781032125787
EAN: 9781032125787
oprawa: Miękka
podtytuł: An Introduction to Research Design and Causality
format: 18.0x25.0cm
język: angielski
liczba stron: 620
rok wydania: 2021
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
20% rabatu
101,37 zł
Cena detaliczna: 
126,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 101,37

Opis produktu

The Effect: An Introduction to Research Design and Causality is about research design, specifically concerning research that uses observational data to make a causal inference. It is separated into two halves, each with different approaches to that subject. The first half goes through the concepts of causality, with very little in the way of estimation. It introduces the concept of identification thoroughly and clearly and discusses it as a process of trying to isolate variation that has a causal interpretation. Subjects include heavy emphasis on data-generating processes and causal diagrams. Concepts are demonstrated with a heavy emphasis on graphical intuition and the question of what we do to data. When we “add a control variable” what does that actually do? Key Features: • Extensive code examples in R, Stata, and Python • Chapters on overlooked topics in econometrics classes: heterogeneous treatment effects, simulation and power analysis, new cutting-edge methods, and uncomfortable ignored assumptions • An easy-to-read conversational tone • Up-to-date coverage of methods with fast-moving literatures like difference-in-differences
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj