Dziś w ofercie 134 317 pozycji
Rekreacja przygodowa w środowisku przyrody
Kto i dlaczego podejmuje ryzykowną aktywność w świecie przyrody? Czy trzeba mieć odpowiedni temperament, zapotrzebowanie na stymulację, opracowane mechanizmy opanowywania stresu i zarządzania ryzykiem, czy tylko odpowiednią motywację i przygotowanie…. Na takie pytania można poszukiwać odpowiedzi w dziele Piotra Próchniaka. (…) Autor sprawia wrażenie pasjonata zarówno aktywności przygodowej, jak i badań psychologicznych skupionych na tej tematyce. Obszernie omawia zagadnienia związane z ryzykiem w świecie przyrody i motywacją do podejmowania tego typu aktywności. Opisuje modele i przedstawia teorie wyjaśniające rekreacyjną aktywność przygodową, raportuje istniejące badania na ten temat. (…) Książka zainteresuje psychologów, pedagogów, socjologów, osoby zajmujące się sportem i rekreacją oraz liczne rzesze ludzi kochających przyrodę. Nie jest to dzieło popularnonaukowe ale napisane jest przystępnie i stąd może trafić do wielu potencjalnych odbiorców. fragmenty recenzji wydawniczej prof. dr. hab. P.K. Olesia Piotr Próchniak, doktor psychologii. Jego zainteresowania naukowe dotyczą ciekawości, eksploracji i przetrwania ludzi w środowisku przyrody. Jest autorem dziewięciu monografii i kilkudziesięciu artykułów naukowych opublikowanych zarówno w polskich, jak i zagranicznych czasopismach psychologicznych. Współpracuje z pracownikami naukowymi Arctic University (Norwegia), prowadząc badania na temat postaw społeczeństw wobec środowiska przyrodniczego. Jest członkiem Adventure Tourism Research Association.
23% rabatu
24,26
31,50 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo w turystyce i hotelarstwie - materiały edukacyjne
Książka jest przeznaczona dla uczniów techników i słuchaczy szkół policealnych, zdobywających zawody: technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej oraz technik turystyki wiejskiej. Książka może być wykorzystywana przez: 1) słuchaczy oraz nauczycieli szkół policealnych kształcących w zawodach: technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej, technik turystyki wiejskiej; 2) studentów szkół wyższych na kierunkach związanych z turystyką i hotelarstwem; 3) osoby, których praca zawodowa jest związana z turystyką i hotelarstwem lub które chciałyby taką pracę zdobyć. Liczne ramki zatytułowane Wiedza w praktyce oraz Ciekawostka mają za zadanie ubarwić treść i zwrócić uwagę czytelnika na kwestie praktyczne, które mogą przydać mu się na co dzień. Po każdym rozdziale zostało zamieszczone kilka stron ćwiczeń (teoretycznych i praktycznych), które mają na celu przede wszystkim powtórzenie i utrwalenie omówionych treści, ale także – poszerzenie wiedzy czytelnika na dany temat. Na końcu książki znajduje się krótki słownik, zawierający definicje lub wyjaśnienia najważniejszych pojęć.
15% rabatu
17,85
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Turystyka w edukacji historycznej i obywatelskiej
Turystyka inspirowana kulturą, a zwłaszcza turystyka historyczna, budzi coraz większe zainteresowanie ze strony organizatorów i animatorów edukacji. Posiada on bowiem potężny potencjał dydaktyczno-wychowawczy. Turystyka jako element edukacji uatrakcyjnia ją. Odwołuje się do wielu różnych źródeł poznania i doświadczania świata, przez co rozszerza i uwiarygadnia wiedzę. Redakcja
22% rabatu
34,40
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
Testy kwalifikacja T.12 Obsługa gości w obiekcie..
Zbiór zawiera sześć zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację T.12. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie. Każdy zestaw zawiera 40 zadań testowych oraz jedno zadanie praktyczne. Testy zostały przygotowane zgodnie z podstawą programową dla zawodu technik hotelarstwa.
15% rabatu
15,30
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sztuka gościnności
Sztuka gościnności
Wydawca: Helion
wysyłka: 48h
Wszystkie obiekty skupione w programie Heritage Hotels Poland przyjęły katalog dziesięciu wartości, które podzielają i którymi kierują się w swojej codziennej działalności.
18% rabatu
20,41
24,89 zł
Dodaj
do koszyka
Kuchnia survivalowa bez ekwipunku. Gotowanie w terenie Część 1
To nie tylko książka, ale stworzone z pasją narzędzie przetrwania. Niezwykły toolbook, który wyposażyliśmy w mocny rzemień umożliwiający rozpalenie ognia – najważniejszego narzędzia w walce o przeżycie. Ogień to ciepło, światło, ochrona przed dzikimi zwierzętami, ale także możliwość przygotowania posiłku. Co zjeść w lesie, jak przyrządzić to, co oferuje nam natura, piekąc w żarze, wykorzystując ruszt, dół ziemny lub gotując przy pomocy kamieni? Bezcenna, sprawdzona w praktyce wiedza, która może uratować zdrowie, a nawet życie. Obudź w sobie naszą narodową zapobiegliwość i zaradność. Tylko przygotowani przetrwają! Toolbook zawiera: • prezentację technik gotowania w terenie (żar, dół ziemny, gotowanie kamieniami) • przepisy kulinarne • poradnik, jak rozpalić ogień (łuk ogniowy, świder ręczny) • opis gatunków drzew – jak i do czego je wykorzystać (rozpałka, podtrzymanie ognia, tworzenie żaru, wędzenie, itd.) • filmy instruktażowe dostępne w aplikacji Pascal AR • mocny rzemień, linijkę calową i centymetrową W serii ukazały się: Przygotowani przetrwają Sztuczki survivalowe Terenowa apteczka ziołowa
40% rabatu
22,14
36,90 zł
Dodaj
do koszyka
Winne szlaki Lonely Planet
Winne szlaki Lonely Planet
Wydawca: Pascal
wysyłka: 48h
„Winne szlaki” to książka dla miłośników podróży i wina. Pozwala na odkrycie najbardziej ekscytujących regionów winiarskich na świecie oraz winiarzy z najlepszych winnic. To gotowy plan na 52 weekendy spędzone na degustacji win – pełen profesjonalnych ocen winnic, map i praktycznych informacji, gdzie się zatrzymać i jeść, oraz – oczywiście – czego się napić.
40% rabatu
35,94
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Rozważnie i romantycznie.
Chciałabyś wyjechać w podróż marzeń, ale nie wiesz od czego zacząć? Ta książka pomoże ci oswoić strachy i straszki. Dowiesz się jak: • podróżować solo, • dobrze się spakować (i czy 20 dkg robi wielką różnicę), • poradzić sobie w miejscach, w których kwitnie seksturystyka, • nie zostać w drodze bez dachu nad głową i szukać taniego noclegu w drogich miejscach, • zapewnić sobie bezpieczeństwo (i dlaczego kobieta nie popada w tarapaty tak szybko jak mężczyzna). Marzena Filipczak, doświadczona podróżniczka, zdradza także, dlaczego nie wyjeżdża z domu bez piłeczki pingpongowej i wachlarza, czy zawsze warto ufać intuicji oraz jak wrócić z podróży bez męża. Rozważnie i romantycznie to inspirujący, a jednocześnie praktyczny poradnik, który obok portfela i paszportu powinien znaleźć się w bagażu każdej podróżującej kobiety. Czytaj, odważ się i… jedź!
40% rabatu
22,14
36,90 zł
Dodaj
do koszyka
Biura podróży na rynku turystycznym
Drugie, uzupełnione wydanie podręcznika do przedmiotów związanych z funkcjonowaniem i obsługą przedsiębiorstw turystycznych adresowane do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i wykładowców na kierunkach: turystyka i rekreacja, hotelarstwo oraz na wydziałach ekonomicznych ze specjalizacją turystyczną.
19% rabatu
31,59
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
TREK. Od marzenia do przygody
Jeśli marzysz o przeżyciu prawdziwej górskiej przygody, ale nie masz pojęcia, jak się do tego zabrać, ta książka jest dla ciebie. Dziś nic nie stoi na przeszkodzie aby realizować najśmielsze marzenia podróżnicze. Nawet z małym budżetem można planować wielkie wyprawy. Granicą jest wyobraźnia. A jednak często odkładamy to latami, nie wiedząc jak zacząć. Gdzie najlepiej się udać? Skąd wziąć wiarygodne informacje? Jak nie pogubić się w sklepach ze specjalistycznym ekwipunkiem i wybrać te naprawdę potrzebne rzeczy? Lepiej z biurem podróży, czy na własną rękę? I czy to na pewno bezpieczne? Mateusz Waligóra połączył życiową pasję z pracą przewodnika wypraw trekkingowych na kilku kontynentach. Przyznaje, że uzależnił się od przygody. Ostrzega, że nie zawsze jest łatwo, ale gdy nabierzesz doświadczenia, wybierzesz własną ścieżkę – ta książka ci w tym pomoże. Komu w drogę, temu TREK!
31% rabatu
27,40
39,99 zł
Dodaj
do koszyka
Tężnie jako czynnik kształtujący mikrobiologiczną jakość powietrza w uzdrowisku
W ostatnich latach popularnym sposobem na przyciągnięcie turystów i uatrakcyjnienie miejscowości uzdrowiskowych stało się budowanie otwartych inhalatoriów. Tężnie solankowe mogą być nie tylko atrakcją turystyczną, ale i ważnym obiektem leczniczym. Jednak brakuje doniesień literaturowych na temat ich funkcjonowania i oddziaływania tężni, szczególnie w kontekście mikrobiologii środowiskowej oraz zdrowia publicznego. Praca ta zawiera pierwszą długoterminową ocenę mikrobiologicznego zanieczyszczenia powietrza na terenie uzdrowisk nizinnych ze szczególnym uwzględnieniem otoczenia naturalnych inhalatoriów.W ostatnich latach popularnym sposobem na przyciągnięcie turystów i uatrakcyjnienie miejscowości uzdrowiskowych stało się budowanie otwartych inhalatoriów. Tężnie solankowe mogą być nie tylko atrakcją turystyczną, ale i ważnym obiektem leczniczym. Jednak brakuje doniesień literaturowych na temat ich funkcjonowania i oddziaływania tężni, szczególnie w kontekście mikrobiologii środowiskowej oraz zdrowia publicznego. Praca ta zawiera pierwszą długoterminową ocenę mikrobiologicznego zanieczyszczenia powietrza na terenie uzdrowisk nizinnych ze szczególnym uwzględnieniem otoczenia naturalnych inhalatoriów.
10% rabatu
23,40
26,00 zł
Dodaj
do koszyka
Innowacje w turystyce zdrowotnej
Rynek turystyki zdrowotnej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w globalnej gospodarce turystycznej. Stałe wydłużanie się życia ludzkiego, rosnący zasób czasu wolnego oraz zróżnicowanie ofert turystyki zdrowotnej w destynacjach turystycznych zwiększają popyt na usługi służące poprawie lub zachowaniu zdrowia. W książce zostały przedstawione zagadnienia związane z innowacyjnością turystyki zdrowotnej, która jest podstawą kształtowania konkurencyjności przez podmioty działające na tym rynku. Problematyka obejmuje między innymi: - identyfikację form i przejawów innowacji w turystyce zdrowotnej oraz czynników ją kształtujących, - interpretację rodzajową procesów innowacyjnych, wraz z oceną ich efektywności, - diagnozę stanu oraz określenie determinant innowacyjności podmiotów turystyki zdrowotnej w Polsce, - prezentację najlepszych praktyk w zakresie innowacyjności w każdym z czterech obszarów turystyki zdrowotnej (usługi lecznicze, uzdrowiskowe, wellness & spa oraz w zakresie medycyny estetycznej), - koncepcję modelu systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej. Publikacja adresowana jest do właścicieli i pracowników obiektów świadczących usługi turystyki zdrowotnej, pracowników jednostek samorządu terytorialnego w gminach uzdrowiskowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz stowarzyszeń gmin uzdrowiskowych, studentów, doktorantów, a także do pracowników naukowych uczelni w ramach kierunków ekonomicznych, turystycznych, medycznych, o zdrowiu, o ziemi i prawniczych.
15% rabatu
50,14
58,99 zł
Dodaj
do koszyka
Marketing internetowy w turystyce
JAK ZWIĘKSZYĆ LICZBĘ KLIENTÓW I ZMAKSYMALIZOWAĆ ZYSK SWOJEGO OBIEKTU HOTELARSKIEGO! Książka ta oferuje właścicielom, menedżerom i marketingowcom obiektów hotelarskich - hoteli, pensjonatów bed and breakfast, domów wypoczynkowych, obiektów agroturystycznych - sprawne narzędzia internetowego marketingu turystycznego i zarządzania dochodami, umożliwiające wyróżnianie się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Narzędzia te są przydatne także dla osób, które starają się uzupełnić swe wykształcenie w omawianej dziedzinie - dla studentów, właścicieli agencji internetowych mających klientów w branży turystyczno-hotelarskiej, konsultantów z dziedziny marketingu internetowego i revenue management. Kompletny poradnik praktyczny, wzbogacony danymi statystycznymi i kolorowymi ilustracjami, prezentujący w szerokim ujęciu wszystkie aspekty marketingu internetowego w turystyce i zarządzania dochodami (revenue management): - tworzenie idealnej witryny internetowej dla obiektu hotelarskiego, - pozycjonowanie się w wyszukiwarkach, - zarządzanie swą reputacją w sieci, - maksymalizacja zysku metodą revenue management.
22% rabatu
62,40
80,00 zł
Dodaj
do koszyka
Technologie informacyjne i komunikacyjne na rynku turystycznym
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków, w szczególności rynku turystycznego. Dlatego konieczne jest śledzenie zmian i ich opis w literaturze. Stało się to główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono szeroki opis technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) stosowanych przez podmioty rynku turystycznego na podstawie kwerendy literatury oraz wyników przeprowadzonych badań. Wskazano rolę TIK w funkcjonowaniu rynku turystycznego miasta Krakowa. Rezultaty są ważne przede wszystkim dla środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką turystyki. Efektem praktycznym jest uzyskanie danych niezbędnych dla strony podażowej rynku turystycznego, której podmioty mogą przygotowywać ofertę dostosowaną do zidentyfikowanych zachowań turystów. Wyniki badań mają walor aplikacyjny przede wszystkim dla branży turystycznej, dostarczając wiedzy formalnej w tym zakresie. Szeroki przegląd tematyki związanej z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w turystyce może stanowić również atrakcyjne opracowanie dla studentów na kierunkach związanych z turystyką. Monografia jest także wartościowym źródłem informacji dla władz administracyjnych i samorządowych nie tylko Krakowa, ale innych rejonów recepcji turystycznej w Polsce, a w szczególności dużych miast.
15% rabatu
67,15
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Etyka w turystyce
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić. W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.: • opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną; • przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą; • wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego; • uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej); • wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju; • uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności. Zaprezentowana treść książki daje Czytelnikowi - z jednej strony - wyjaśnione zagadnienia teoretyczne turystyki i etyki, z drugiej - wskazuje na szczegółowe projekty etycznych zachowań pracowników turystyki i turystów. Podręcznik skierowany jest do środowisk akademickich, tj. do studentów kierunków turystycznych i nauczycieli akademickich, słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń i kursów z zakresu turystyki. Przydatny może być kadrze menedżerskiej, pracownikom podmiotów turystycznych, organizacjom i stowarzyszeniom turystycznym oraz pracownikom instytucji samorządowych zajmujących się polityką turystyczną.
22% rabatu
39,00
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Historia turystyki Polska i świat
Przedmiotem niniejszego opracowania będą dzieje tych, co wędrowali z „ciekawości i braku zajęcia”. Obejmuje ono okres od narodzin pierwotnej turystyki w czasach starożytnych do upadku sytemu komunistycznego w Europie na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX w. Autor zwrócił uwagę na różne rodzaje turystyki – nie tylko wypoczynkową czy zdrowotną, ale także wiejską, pielgrzymkową, gastronomiczną, kulturową czy militarną. W poszczególnych rozdziałach omawia się kwestie związane z uwarunkowaniami prawno-politycznymi rozwoju turystyki, ze zmianami w sposobie podróżowania i tworzenia się infrastruktury turystycznej (jak hotele, sanatoria, biura podróży, przewodniki), a także z przemianami obyczajowymi towarzyszącymi wyjazdom. Dotychczasowe opracowania dotyczące dziejów turystyki były z reguły autorstwa specjalistów od turyzmu, ekonomistów. Twórca tej pracy jest historykiem i przez pryzmat tej dziedziny nauki patrzy na dzieje wypoczynku. Niniejsza książka nie stanowi klasycznego podręcznika z wykresami, tabelkami, pytaniami kontrolnymi, lecz raczej opowieść historyczną o dawniejszych turystach.
10% rabatu
34,02
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Turystyczny leksykon miast Polski Województwo zachodniopomorskie
Wydawnictwo z serii promującej walory turystyczne polskich miast, zawierające bogactwo wysokiej jakości fotografii współczesnych i archiwalnych, zarys dziejów poszczególnych miast oraz opisy ich zabytków architektury i atrakcji turystycznych.
29% rabatu
24,85
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czas wolny, turystyka i rekreacja w perspektywie socjologicznej
„Autor wykazał się bogatą wiedzą humanistyczną, którą poparł prezentacją własnych opracowań, jak również szeroką znajomością krajowych i zagranicznych publikacji z zakresu nauk społecznych. Praca składa się z czterech części, obejmujących całość zagadnień zapowiadanych w tytule. Ukazują one najważniejsze oryginalne myśli Autora, które logicznie wynikają z przyjętej analizy problematyki badawczej. Stanowią one ważny wkład w rozwój teorii czasu wolnego, turystyki i rekreacji (…) Wiele zagadnień podjętych w przedmiotowej pracy wartych jest kontynuacji, ale w obecnej wersji dzieło to, oparte o szeroką wiedzę humanistyczną Autora oraz wybrane publikacje krajowe i zagraniczne z tego zakresu, predestynuje do uznania tej pracy za najbardziej wartościową, nie tylko w literaturze polskiej, ale i światowej.” dr hab. nauk hum. Jan Ożdziński (z recenzji wydawniczej)
31% rabatu
26,72
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podstawy gastronomii
Usługi gastronomiczne są ważną częścią sektora usług. Autorzy przedstawili m.in. krótką historię gastronomii, istotę gastronomii i usługi gastronomicznej, pojęcia stosowane w gastronomii, podstawowe wyposażenie placówki gastronomicznej, produkt gastronomiczny i jego atrakcyjność turystyczną, rolę promocji informacji w gastronomii oraz trendy w rozwoju współczesnej gastronomii. Książka jest przeznaczona głównie dla studentów kierunków turystycznych, hotelarskich, technicznych 9technologia żywności) i rolniczych (technologia żywności, żywienie człowieka, agroturystyka), uczniów szkół policealnych i uczestników szkoleń o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim. Książka z pewnością zainteresuje również właścicieli i zarządzających placówkami gastronomicznymi.
15% rabatu
55,16
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
Polityka promocji w kreowaniu wizerunku produktu turystycznego
„Niniejsza monografia jest jedną z nielicznych publikacji naukowych dotyczących problematyki kształtowania wizerunku obszaru turystycznego, zarówno na krajowym jak i międzynarodowym rynku wydawniczym. Koncepcja pracy odwołuje się do problematyki teoretycznej jak i empirycznej. Jest to oryginalne opracowanie teoretyczne jak i pragmatyczne, którego adresatami są nie tylko przedstawiciele środowisk akademickich. Przedstawione aspekty instrumentalne powinny być cenną pomocą w kształtowaniu polityki promocji turystyki oraz oddziaływania na wizerunek turystyczny przez pracowników jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, a także regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych”. prof. dr hab. Aleksander Panasiuk kierownik Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego
15% rabatu
49,30
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka