Dziś w ofercie 127 487 pozycji
Fascynujący świat motoryzacji
Książka ta poprowadzi Cię przez fascynujące dzieje motoryzacji. Wydanie to prezentuje zarówno pojazdy sprzed lat, których nie ujrzysz już na ulicach, jak i te najnowsze, częściej spotykane na wystawach niż na drogach. Oprócz licznych fotografii aut zapewnimy Ci również odpowiednią dawkę wiedzy teoretycznej. Opisy poszczególnych modeli dostarczają najważniejszych informacji na ich temat. Za sprawą obszernego wstępu dowiesz się m.in., jakie były najwcześniejsze formy transportu, kto wynalazł silnik spalinowy i kiedy skonstruowano pierwszy motocykl. Przejrzysty układ i piękna szata graficzna sprawią, że każda chwila spędzona z tą publikacją będzie prawdziwą przyjemnością.
35% rabatu
38,99
59,99 zł
Dodaj
do koszyka
Szybowiec/samolot transportowy Me 321/323 Gigant
W publikacji przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, przykłady malowania i oznakowania, zastosowanie oraz dane techniczne niemieckiego szybowca Messerschmitt Me 321 Gigant oraz będącego jego rozwinięciem samolotu transportowego Me 323. Obie konstrukcje opracowano i produkowano podczas II wojny światowej.
25% rabatu
17,99
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Samolot bombowo-rozpoznawczy Arado Ar 234
W publikacji przedstawiono historie rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie przykłady malowania i oznakowania, zastosowanie oraz dane techniczne pierwszego w świecie niemieckiego samolotu bombowo-rozpoznawczego Arado Ar 234 z okresu II wojny światowej. Opisano także jego wszystkie wersje i odmiany.
25% rabatu
17,99
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Elektryczne zespoły trakcyjne
W poradniku opisano budowę i działanie oraz podano praktyczne wskazówki dotyczące zasad utrzymania i obsługi najważniejszych zespołów i układów elektrycznych zespołów trakcyjnych użytkowanych w Polsce. W zwięzły i przystępny sposób przedstawiono w nim część mechaniczną taboru (zestawy kołowe, wózki, ostoje i sprzęgi), wytwarzanie sprężonego powietrza i hamulce (w tym m.in. sprężarki, hamulce mechaniczne, pneumatyczne, elektropneumatyczne, szynowe, postojowe i sterowniki), obwód główny (z uwzględnieniem m.in. pantografów i zabezpieczeń), obwody pomocnicze (w tym m.in. przetwornice i baterie akumulatorów), wyposażenie dodatkowe (w tym np. klimatyzację i ogrzewania, urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego i radiotelefony, drzwi, systemy informacji pasażerskiej, monitoring oraz sieci transmisji danych), jak również podstawowe wiadomości z zakresu utrzymania pojazdów trakcyjnych (w tym m.in. dokumentację techniczną, cykl przeglądów, naprawy, oględziny techniczne). Odbiorcy: kadra inżynieryjno-techniczna kolei (np. maszyniści, pracownicy obsługi), uczniowie techników o profilu kolejowym.
26% rabatu
43,66
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rywalizacja totalna. Wojny za kulisami F1
Kulisy wielkiego biznesu F1 Przyłożył rękę do 20 mistrzowskich tytułów – zarówno kierowców, jak i konstruktorów. Szybko piął się po szczeblach kariery w Williamsie, w Benettonie udanie współpracował z Schumacherem, razem z Niemcem budując potęgę Ferrari w latach 1996–2006, by wreszcie niespodziewanie triumfować z własnym zespołem Brawn GP w 2009 roku. Teraz – już jako dyrektor zarządzający F1 – Ross Brawn dzieli się z czytelnikami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem. Opowiada, w jaki sposób Michael Schumacher zyskiwał przewagę nad rywalami i jakie były kulisy jego odejścia z Benettona. Wyjaśnia, dlaczego Fernando Alonso jest lepszy od Sebastiana Vettela, który miliarder próbował przejąć Hondę i dlaczego Red Bull nie zdołał powtórzyć wyczynu Ferrari. Dzięki Rywalizacji totalnej dowiesz się, jak wiele detali decyduje o końcowym sukcesie w Formule 1. To pouczająca opowieść o najważniejszych ludziach tego sportu, zakulisowych gierkach, sztuce wywiadowczej i interpretowaniu regulaminu na swoją korzyść. To także praktyczny poradnik dla menadżerów i właścicieli firm, którzy chcą osiągnąć sukces w swojej branży. Formuła 1, jakiej nie znałeś. Historia prawdziwa, choć nie zawsze piękna. Koniecznie musisz to przeczytać! *** Kulisy Formuły 1 przypominają prawdziwy teatr wojenny, w którym bój o dominację toczy się na wielu płaszczyznach. Za sukcesami odnoszonymi na właściwym polu bitwy, czyli na torze wyścigowym, stoi biegłość polityczna, uprzedzanie ruchów przeciwnika, budowa odpowiedniego zaplecza, nawet działania wywiadowcze. Ross Brawn, weteran i zwycięzca wielu zakulisowych rozgrywek, intryg i batalii, przybliża drapieżny świat, w którym walka kierowców i zespołów jest tylko wierzchołkiem skomplikowanej rywalizacji na różnych frontach. To nie jest książka tylko dla fanów wyścigów: lekcje strategii z Formuły 1 mogą przydać się w każdej dziedzinie życia. - Mikołaj Sokół, dziennikarz i komentator F1 w ELEVEN SPORTS To nazwisko zna każdy prawdziwy fan Formuły 1, ale mało kto zdaje sobie sprawę, jak potężne zakulisowe wpływy miał w tym sporcie Ross Brawn jeszcze jako dyrektor techniczny Ferrari czy – później – jako twórca obecnej potęgi Mercedesa. Potrafił się oprzeć nawet władzy Berniego Ecclestone’a, aż w końcu przejął część jego obowiązków. Przed czytelnikami tej książki stoi niepowtarzalna okazja, by poznać królową sportów motorowych oczami faceta, który nie tyle wyśmienicie zna Formułę 1, co – w kwestiach politycznych i biznesowych – od dekad ją współtworzy. - Cezary Gutowski, dziennikarz motoryzacyjny Ross Brawn jest jak haker, który przeszedł na stronę rządową. Całe życie szukał luk w przepisach, by teraz samemu je tworzyć. Lewis Hamilton do dziś powtarza, że nie zdobyłby tylu tytułów, gdyby nie Ross. To samo mogą powiedzieć Michael Schumacher i Jenson Button. - Michał Gąsiorowski, dziennikarz radiowej Trójki, komentator F1 w ELEVEN SPORTS Prędkość i technika to za mało, by być pierwszym na mecie wyścigu Formuły 1. Brawn i Parr odsłaniają kulisy sportowej rywalizacji, w której nie mniej ważna jest ekonomia, polityka i przede wszystkim – mądre zarządzanie. - Marcin Walków, dziennikarz Business Insider Polska Fragment książki - Rywalizacja totalna. Wojny za kulisami F1 issuu.com/wydawnictwosqn/docs/rywalizacja_totalna_issuu
28% rabatu
28,73
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Torpedowce i minowce Polskiej Marynarki Wojennej 1920-1939
MARIUSZ BOROWIAK (ur. 1964 w Gnieźnie), pisarz, dziennikarz-publicysta; autor 60 książek i broszur oraz kilkuset artykułów o tematyce wojennomorskiej, współautor haseł do słowników i encyklopedii. Na podstawie książki „Westerplatte. W obronie prawdy” powstał scenariusz do filmu fabularnego. Jego artykuły prasowe i książki były pretekstem do przygotowania licznych reportaży radiowych i telewizyjnych. Znany z obalania „prawd historycznych” o Polskiej Marynarce Wojennej w latach 1918-1947 i niemieckiej U-Bootwaffe w latach II wojny światowej. Współpracownik magazynu „Morze”. Członek Stowarzyszenia Wyprawy Wrakowe. Uczestnik dwóch międzynarodowych ekspedycji na wrak niszczyciela eskortowego ORP Kujawiak w latach 2015-2016 u wybrzeży La Valletty na Malcie. Historia torpedowców i minowców, niewielkich okrętów w PMW w latach 1920-1939, miała znaczący wpływ na postrzeganie „małej floty” wśród Polaków. Przeciwności, wobec których stanęło odrodzone państwo polskie, zdewastowane po I wojnie światowej, nie zniechęciły twórców MW do rozbudowy floty wojennej oraz wychowania i wyszkolenia kolejnych roczników oficerów, podoficerów i marynarzy. Autor wykorzystał liczne relacje i wspomnienia naocznych świadków oraz wykonał kwerendę w archiwach w kraju i za granicą. Ogromnym walorem opracowania jest bogaty materiał ikonograficzny. Jest to pierwsza tak obszerna publikacja o dziejach okrętów, które stanowiły o „sile” biało-czerwonej floty na wodach Zatoki Puckiej i Zatoki Gdańskiej w latach II RP. Borowiak to człowiek niezwykle aktywny, zapracowany i zaangażowany w zgłębianie i odkrywanie przed czytelnikami kolejnych tajemnic historii. […] Ma dzisiaj sporą przewagę nad konkurentami marynistycznego rynku przez dostęp do wielu archiwów, do których nie dotarli jego poprzednicy. Dzięki kolejnym wyprawom gromadzi cenne dane umykające dotąd polskim historykom. To czyni z niego swego rodzaju prekursora, który nie zapomina jednak o korzeniach. Podąża sprawdzonym szlakiem przetartym przez klasyków polskiej historiografii.
25% rabatu
52,49
69,99 zł
Dodaj
do koszyka
Krążowniki i niszczyciele Austro-Węgier 1914-1918
W momencie wybuchu I wojny światowej Austro-Węgry posiadały do dyspozycji cztery nowoczesne lekkie krążowniki oraz szesnaście nowoczesnych niszczycieli budowanych na początku XX wieku dla ochrony rosnących zamorskich interesów. To te szybkie lekkie jednostki, a nie cenione przez flotę pancerniki, widziały najwięcej akcji podczas wojny poczynając od bombardowania wrogich baterii artylerii podczas kampanii czarnogórskiej, aż po wygraną nad flotą Ententy podczas bitwy w cieśninie Otranto w 1917 roku. Z pomocą specjalnie przygotowanych grafik Ryan Noppen przedstawia krążowniki i niszczyciele, których austro-węgierskie imperium używało podczas I wojny światowej. Praca obejmuje projektowanie i rozwój tych okrętów, jak również ich działalność bojową, podkreślając drogę ewolucji strategii morskiej podczas kampanii adriatyckiej.
25% rabatu
26,25
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ciężar nieważkości
MIROSŁAW HERMASZEWSKI - ur. 15 września 1941 w Lipnikach na Wołyniu. Od najmłodszych lat przejawiał zainteresowanie lotnictwem. Był zręcznym modelarzem-samoukiem, tej pasji poświęcał każdą wolną chwilę. W 1960 zaczął latać na szybowcach, a rok później w Grudziądzu ukończył kurs pilotażu samolotowego; jesienią rozpoczął naukę w wymarzonej Szkole Orląt w Dęblinie jako kandydat na pilota myśliwskiego, którą ukończył w 1964 (jako prymus) ze stopniem podporucznika i kwalifikacją pilota samolotów odrzutowych 3 klasy. Po dwóch latach służby w pułku lotniczym w Poznaniu uzupełnił swoje umiejętności do poziomu pilota 1 klasy na samolocie Mig-17; wkrótce opanował pilotowanie naddźwiękowego myśliwca Mig-21 (prędkość 2,05Ma). W 1971 ukończył Akademię Sztabu Generalnego w Rembertowie; kontynuował służbę jako dowódca eskadry w Słupsku i zastępca dowódcy pułku w Gdyni (Babie Doły). Następnie we Wrocławiu dowodził 11. pułkiem myśliwców i z tego stanowiska trafił do grupy kandydatów na kosmonautów. W 1976 wraz z Zenonem Jankowskim rozpoczął przygotowania do lotu kosmicznego w Gwiezdnym Miasteczku. 27 czerwca 1978 jako inżynier pokładowy wraz z Rosjaninem Piotrem Klimukiem wystartował z kosmodromu Bajkonur do lotu w kosmos na statku Sojusz-30. Załoga połączyła się ze stacją orbitalną Salut-6 i na jej pokładzie wykonano zaplanowany program naukowy. W czasie lotu, który trwał 8 dni, dokonano 126 okrążeń ziemi i ustanowiono kilka rekordów Polski (zatwierdzonych przez FAI – Międzynarodową Federację Lotniczą) m.in.: wysokości – 363 km, prędkości lotu – 28 tys. km/godz., długotrwałości lotu – 190 h 03’ 04”, zasięgu lotu orbitalnego 5 273 257 km i inne. Po locie kosmicznym pełnił służbę w Sztabie Generalnym WP. Po ukończeniu Akademii w Moskwie, był zastępcą dowódcy Korpusu Obrony Powietrznej, a kolejno komendantem Szkoły Orląt w Dęblinie (na tym stanowisku otrzymał nominację generalską), po czym powierzono mu obowiązki zastępcy dowódcy Wojsk Lotniczych i OP. Od 1979 w Komitecie Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN. Założyciel i aktywny członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Uczestników Lotów Kosmicznych (ASE); w 1996-2000 i od 2006 do chwili obecnej członek komitetu wykonawczego ASE. W 1986-1990 prezes Polskiego Towarzystwa Astronautycznego, w 1998-2000 przewodniczący Krajowej Rady Lotnictwa. W czasie 40-letniej służby w lotnictwie latał na różnych typach szybowców i samolotów o napędzie tłokowym, a przede wszystkim na bojowych samolotach odrzutowych typu Mig-15, Mig-17 i Mig-21 różnych wersji i modyfikacji oraz na TS-11 „Iskra” i PZL-130 „Orlik”. Wykonywał też loty zapoznawcze na samolotach bojowych innych państw m.in. na F-16, F-18, Mirage 2005, Su-27. Lot pożegnalny odbył 5 października 2005 na pokładzie myśliwca Mig-29 UB. Łącznie w powietrzu spędził za sterami 2047 godzin i 47 minut, wykonał 3473 starty i lądowania. Na koncie ma 10 skoków spadochronowych – wszystkie treningowe. Obecnie lata okazyjnie na samolotach sportowych i szybowcowych.
35% rabatu
31,85
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wszystkie pory uczuć. Jesień
Nowa seria wydawnictwa Napoleon V poświęcona historii polskich okrętów wojennych w Wielkiej Brytanii w latach 1939-1945. W jej ramach opublikowanych zostanie 20 tomów. Omówione zostaną wszystkie znaczące wydarzenia, patrole bojowe oraz starcia jednostek nawodnych i podwodnych „małej floty”, które składają się na dzieje biało-czerwonej bandery na Zachodzie podczas II wojny światowej. Dodatkową atrakcją opracowania są kolorowe grafiki okrętów i uzbrojenia, unikalne fotografie, relacje naocznych świadków wydarzeń oraz kopie dokumentów przechowywane w archiwach krajowych i zagranicznych.
25% rabatu
22,49
29,99 zł
Dodaj
do koszyka
Samochody
Samochody kultowe to takie, których kształty oraz design są ponadczasowe i rozpoznawalne mimo upływu lat. W prezentowanym albumie opisano m.in. bmw 507, lamborghini miura, dodge viper, porsche 911, a także nasze rodzime – syrenę, mikrusa i poloneza. Zajmującym opowieściom towarzyszą piękne zdjęcia.
33% rabatu
33,47
49,95 zł
Dodaj
do koszyka
Motocykle
Motocykle
Wydawca: SBM
wysyłka: 48h
W książce opisano 70 kultowych modeli motocykli. Ciekawe opisy ich technicznych możliwości zostały opatrzone wspaniałymi fotografiami.
33% rabatu
33,47
49,95 zł
Dodaj
do koszyka
Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych. Kwalifikacja MG.12. Część 1
Podręcznik do nauki zawodów technik pojazdów samochodowych i elektromechanik pojazdów samochodowych. Szkoły ponadgimnazjalne
Podręcznik do nauki zawodów technik pojazdów samochodowych i elektromechanik pojazdów samochodowych, realizujący treści z zakresu kwalifikacji MG.12. Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych. Część 1 podręcznika dotyczy diagnozowania układów elektrycznych i elektronicznych. Opisano w niej m.in. zakres diagnostyki układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych oraz sposób jej przeprowadzenia i interpretację uzyskanych wyników diagnostycznych. Przyszli technicy i elektromechanicy pojazdów samochodowych nauczą się też, jak przeprowadzać ocenę stanu technicznego elementów oraz układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów i w jaki sposób sporządzać dokumentację wykonanych pomiarów. Zaletą podręcznika jest bogata szata graficzna – kolorowe zdjęcia, schematy i rysunki szczegółowo obrazują opisywane zagadnienia, stanowią dla ucznia dodatkowe źródło informacji i ułatwiają zrozumienie poszczególnych tematów.
11% rabatu
38,31
43,04 zł
Dodaj
do koszyka
Kajto. Jadę po swoje
Marzenia. Upór. Pasja. Poznaj historię najlepszego kierowcy rajdowego w Europie! Kajetan Kajetanowicz jako mały chłopiec został zabrany przez ojca na rajd samochodowy. Potem było podkradanie samochodu rodzicom i godziny spędzane w warsztacie samochodowym ojca. O karierze rajdowej w tamtym czasie nawet jeszcze nie marzył. W młodości był obibokiem, palił papierosy, nie unikał alkoholu, chodził na wagary. To jednak nie przeszkodziło mu odnieść sukcesu... Początki nie były łatwe. Na pierwsze auto zarobił sprzedając czajniki, a kiedy wreszcie z pomocą ojca udało mu się wystartować w rajdzie, przesadził z prędkością i dachował, paliwo zaczęło ciec z samochodu, a jego pilotka – przyszła żona – w szoku uciekła do lasu. Później wcale nie było lepiej… Ale Kajetan się nie poddał. Dzisiaj na linii startu budzi postrach wśród europejskich kierowców. Wielu uważa go za największy talent rajdowych na kontynencie. "Kajto. Jadę po swoje" to porywająca i szczera opowieść o małych marzeniach, które stają się wielkimi sukcesami i wyzwaniach, które musimy stawiać najpierw samym sobie. Ale to przede wszystkim kopalnia wiedzy dla każdego fana rajdów samochodowych. Powiem szczerze – od zawsze wszystko co robiłem, było podporządkowane temu, by jeździć w rajdach. I nadal tak jest. Nie, nie żalę się. Lubię tę robotę. I mam świadomość, że każdy rajd może być moim ostatnim. Jazda 200 km/h do bezpiecznych nie należy. Kajetan Kajetanowicz Kajto robi coś wielkiego. Warto o tym przeczytać. Ta książka wbija w fotel! Krzysztof Hołowczyc To jeden z trzech najszybszych kierowców, z którymi jeździłem w ostatnim 20-leciu. Kajetan ma bardzo dużą podzielność uwagi, piekielną wyobraźnię i niesamowity refleks. Maciej Wisławski Kajetana wyróżnia to, że samochody go słuchają, a ten facet robi z nimi niesamowite rzeczy. I o wszystkim opowiada w tej książce. Mocna rzecz, obok której nie można przejść obojętnie. Adam Małysz Kajetan Kajetanowicz – jeden z najlepszych polskich kierowców rajdowych. Po raz pierwszy za kółkiem w trakcie rajdu usiadł w 2000 roku, startując w Cieszyńskiej Barbórce. Zawodnik Lotos Rally Team. Dwukrotny Rajdowy Mistrz Europy (2015, 2016) i czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013. W 2013 roku został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi. Na co dzień mieszka w Ustroniu. Krzysztof Pyzia – autor bestsellerów – książki "Jerzy Dziewulski o polskiej policji" i wywiadu rzeki z Wojciechem Pokorą "Z Pokorą przez życie". Producent porannego programu „Dzień Dobry Bardzo” w Radiu ZET, dziennikarz „Playboya” i tygodnika „Angora”. Autor bloga KtoPyziaNieBladzi.pl. Na co dzień jeździ „zabytkowym” samochodem (20-letnie Polo!).
35% rabatu
25,35
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Franciszek Żwirko. Lotnik zwyciezca
Franciszek Żwirko, pilot wojskowy, oraz Stanisław Wigura, inżynier i pilot cywilny, współtwórca polskiego samolotu RWD, stworzyli niepowtarzalny duet lotniczy. W 1929 roku dokonali turystycznego lotu dookoła Europy polskim samolotem na liczącej 5 tysięcy kilometrów trasie: Warszawa-Erfurt-Paryż-Barcelona-Wenecja-Warszawa. W kwietniu 1932 roku Franciszek Żwirko został zakwalifikowany przez komisję Aeroklubu Rzeczypospolitej Polskiej do reprezentowania Polski w międzynarodowych zawodach samolotów turystycznych Challenge 1932. Jako drugiego członka załogi wybrał Stanisława Wigurę. W zawodach rozegranych w dniach 20–28 sierpnia 1932 roku zajęli pierwsze miejsce. Zwycięstwo odniesione w Berlinie spowodowało, że Żwirko i Wigura stali się bohaterami narodowymi. Gdziekolwiek się pojawili, witały ich tłumy. Nazwiska pojawiały się na pierwszych stronach gazet. Mówiło o nich radio. Na pamiątkę ich sukcesu 28 sierpnia obchodzone jest Święto Lotnictwa Polskiego. Niedługo po zwycięstwie, 11 września 1932, podróżując na zlot lotniczy do Pragi, Franciszek Żwirko wraz ze Stanisławem Wigurą zginęli w katastrofie w lesie koło Cieszyna. Wiele lat po tym tragicznym wydarzeniu Henryk Żwirko napisał książkę o swym ojcu. Praca ta stała się kręgosłupem obecnej biografii.
33% rabatu
23,38
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pojazdy obcej konstrukcji używane w armii ...
Pomysł napisania niniejszej publikacji narodził się z dość prozaicznego powodu. Podczas poszukiwania informacji na temat pojazdów zdobycznych używanych podczas II wojny światowej przez siły zbrojne III Rzeszy stwierdziłem, iż usystematyzowanie wiadomości dotyczących samochodów pancernych oraz pojazdów opancerzonych bywało czasem dość problematyczne. Zbierając materiały na własny użytek w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że podobne trudności ma zapewne wiele innych osób zainteresowanych tematyką. Tak narodził się pomysł powstania książki. Nie starałem się w niej zawrzeć zawiłych opisów technicznych poszczególnych pojazdów, takowe można znaleźć w innych doskonałych opracowaniach dotyczących tematu. Starałem się raczej skupić na ogólnej historii pojazdów przejętych przez armię niemiecką podczas II wojny światowej. W związku z powyższym książka jest przeznaczona bardziej dla ludzi interesujących się ogólną historią pojazdów zdobycznych używanych w tamtym okresie przez armię III Rzeszy, niż dla historyków lub specjalistów od uzbrojenia z okresu II wojny światowej. Z uwagi na olbrzymią ilość sprzętu zdobycznego – wraz z jego licznymi modyfikacjami – używanego przez armię niemiecką podczas II wojny światowej, musiałem dokonać pewnej systematyzacji. Postanowiłem skupić się zatem na opisaniu najczęściej użytkowanych konstrukcji (wyjąwszy samochody osobowe oraz ciężarowe) o napędzie kołowym bądź półgąsienicowym.
25% rabatu
26,24
34,99 zł
Dodaj
do koszyka
Okręt bizantyński vs okręt arabski od VII do XI w
Przez czterysta lat siły morskie Cesarstwa Bizantyńskiego konkurowały z okrętami świata muzułmańskiego o panowanie nad Morzem Śródziemnym. Sercem tej rywalizacji były wiosłowe okręty wojenne obu stron, bizantyński dromon oraz arabska shalandi. W ciągu czterech wieków walk pomiędzy obiema potęgami morskimi zarówno Bizantyńczycy, jak i Arabowie pozostawili po sobie opisy metod walki i stosowanych taktyk, jak również opisy budowy ich okrętów. Zawierająca barwne ilustracje oraz dokładną analizę czarująca opowieść autorstwa znawcy historii wojen morskich, daje wgląd w dawno miniony świat zmagań morskich w czasie istnienia Cesarstwa Bizantyńskiego.
25% rabatu
37,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Władcy przestworzy
Władcy przestworzy
Wydawca: Replika
wysyłka: 48h
Młodzi ludzie, którzy w swoich bombowcach, pomogli rzucić nazistowskie Niemcy na kolana Porywająca historia amerykańskiej 8. Armii Powietrznej podczas II wojny światowej. Znakomicie, żywo spisana przez historyka Donalda L. Millera. Władcy przestworzy to bardzo osobista historia amerykańskich lotników. Dogłębnie prawdziwa, bo oparta na licznych wspomnieniach, wywiadach i dokumentach pochodzących z archiwów amerykańskich, brytyjskich czy niemieckich. Stanowi ona poruszającą relację z jedynej stoczonej dotąd w dziejach prawdziwej wojny bombowców. W swojej opowieści Miller zabiera czytelnika na wstrząsającą wyprawę po zalanych ogniem przestworzach nad Berlinem, Hanowerem czy Dreznem. Ukazuje straszliwą cenę, jaką naród niemiecki musiał zapłacić podczas bombardowań. Oto walka na wysokości prawie ośmiu kilometrów w rozrzedzonym, mroźnym powietrzu. W warunkach, w jakich żadni wojownicy nigdy wcześniej się nie spotkali. Załogi bombowców toczyły boje w zupełnie nowych warunkach, oddziałujących na ciało i umysł. Szansa na to, że zginą, była dużo wyższa niż w przypadku żołnierzy walczących na ziemi. Załogi bombowców tworzyły elitarną grupę wojowników. Stanowiły w mikroskali odbicie Ameryki ? białej Ameryki. Do ich grona należał aktor Jimmy Stewart, jak również „król Hollywood” Clark Gable. Powietrzne zmagania uwiecznił na taśmie filmowej zdobywca trzech Oscarów, reżyser William Wyler. Jego dziełem jest film dokumentalny Ślicznotka z Memphis. Historia latającej fortecy, który stał się następnie kanwą scenariusza filmu fabularnego pod tym samym tytułem. Władcy przestworzy to także opowieść o życiu w Anglii podczas wojny, o życiu w niemieckich obozach jenieckich, gdzie wylądowały dziesiątki tysięcy lotników. Kończy ją opis makabrycznych marszów głodowych, do których jeńcy zostali zmuszeni. Marszów przez kraj, który wcześniej sami zniszczyli zrzucanymi bombami. Na podstawie książki Władcy przestworzy powstaje kolejny po Kompanii braci i Pacyfiku serial przygotowywany dla stacji HBO przez Stevena Spielberga i Toma Hanksa. Donald L. Miller (1944) ? historyk i biograf, profesor historii w Lafayette College. Uznany i szanowany autor publikacji z zakresu II wojny światowej. Występuje często w roli konsultanta programów historycznych w stacjach telewizyjnych PBS i HBO.
33% rabatu
53,53
79,90 zł
Dodaj
do koszyka
Rzymskie siły morskie w okresie cesarstwa 31 przed Chr.-500 po Chr
Legiony, które wywalczyły, a potem broniły cesarstwa rzymskiego były uzależnione od siły floty i waleczności marynarzy oraz zaokrętowanych żołnierzy. Ta fascynująca historia, obejmująca pod względem chronologicznym rzymską marynarkę od bitwy stoczonej pod Akcjum po upadek cesarstwa zachodniego, zawiera informacje na temat okrętów, uzbrojenia, odzieży, a także organizacji żeglarzy i żołnierzy „piechoty morskiej”. Do jej stworzenia wykorzystano mozaiki, rzeźby i znaleziska archeologiczne, zaś kolorowe plansze oferują szczegółowe rekonstrukcje postaci odbywających służbę w rzymskiej marynarce, od głównodowodzących i oficerów, po marynarzy i „piechotę morską”.
25% rabatu
26,25
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Niszczyciel ORP Piorun
Oddajemy w ręce czytelników nową serię wydawnictwa Napoleon V poświęconą historii polskich okrętów wojennych w Wielkiej Brytanii w latach 1939-1945. W jej ramach opublikowanych zostanie 20 tomów. Omówione zostaną wszystkie znaczące wydarzenia, patrole bojowe oraz starcia jednostek nawodnych i podwodnych „małej floty”, które składają się na dzieje biało-czerwonej bandery na Zachodzie podczas II wojny światowej. Dodatkową atrakcją opracowania są kolorowe grafiki okrętów i uzbrojenia, unikalne fotografie, relacje naocznych świadków wydarzeń oraz kopie dokumentów przechowywane w archiwach krajowych i zagranicznych.
25% rabatu
22,49
29,99 zł
Dodaj
do koszyka
Pojazdy obcej konstrukcji używane w armii niemieckiej w latach 1938-1945 (2) Samochody pancerne
Pomysł napisania niniejszej publikacji narodził się z dość prozaicznego powodu. Podczas poszukiwania informacji na temat pojazdów zdobycznych używanych podczas II wojny światowej przez siły zbrojne III Rzeszy stwierdziłem, iż usystematyzowanie wiadomości dotyczących samochodów pancernych oraz pojazdów opancerzonych bywało czasem dość problematyczne. Zbierając materiały na własny użytek w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że podobne trudności ma zapewne wiele innych osób zainteresowanych tematyką. Tak narodził się pomysł powstania książki. Nie starałem się w niej zawrzeć zawiłych opisów technicznych poszczególnych pojazdów, takowe można znaleźć w innych doskonałych opracowaniach dotyczących tematu. Starałem się raczej skupić na ogólnej historii pojazdów przejętych przez armię niemiecką podczas II wojny światowej. W związku z powyższym książka jest przeznaczona bardziej dla ludzi interesujących się ogólną historią pojazdów zdobycznych używanych w tamtym okresie przez armię III Rzeszy, niż dla historyków lub specjalistów od uzbrojenia z okresu II wojny światowej. Z uwagi na olbrzymią ilość sprzętu zdobycznego – wraz z jego licznymi modyfikacjami – używanego przez armię niemiecką podczas II wojny światowej, musiałem dokonać pewnej systematyzacji. Postanowiłem skupić się zatem na opisaniu najczęściej użytkowanych konstrukcji (wyjąwszy samochody osobowe oraz ciężarowe) o napędzie kołowym bądź półgąsienicowym.
25% rabatu
22,49
29,99 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka