Dziś w ofercie 139 045 pozycji
Lokomotywy na polskich torach
Spośród kilkudziesięciu lokomotyw, przemierzających polskie tory, każda jest inna – każda wyjątkowa. Prezentowane w niniejszej książce pojazdy zostały starannie wybrane i podzielone na trzy grupy: lokomotywy elektryczne, spalinowe oraz parowe. Dzięki temu można rozeznać się w różnorodności tych pojazdów oraz z łatwością odnaleźć konkretny model. Książka Lokomotywy na polskich torach to pozycja zarówno dla wieloletnich hobbystów, jak osób, które dopiero zaczynają poznawać spiritus movens polskich składów kolejowych. Opis każdego z pojazdów uzupełniają kolorowe fotografie zachęcające do poznania historii i specyfikacji każdej lokomotywy.
33% rabatu
20,07
29,95 zł
Dodaj
do koszyka
Zabytkowe dworce w Polsce
Zabytkowe dworce w Polsce
Autor: Liszaj Tomasz
Wydawca: Dragon
wysyłka: 48h
Książka „Zabytkowe dworce w Polsce” prezentuje 21 najpiękniejszych obiektów z całego kraju. Staranne opisy przybliżają historię każdego z nich, prezentując interesujące informacje architektoniczne, oraz zaskakujące ciekawostki. Wszystkie oprawione zostały wyjątkowymi fotografiami zarówno współczesnymi, jak i tymi sprzed lat, które oddają urok tych szczególnych budowli.
35% rabatu
19,47
29,95 zł
Dodaj
do koszyka
Od kolei na Dolnym Śląsku po Koleje Dolnośląskie
Obserwowany w ostatnich latach renesans kolei w Polsce wyraźnie widoczny jest również na Dolnym Śląsku. Na intensywny wzrost przewozów pasażerskich w regionie w sposób szczególny wpłynęło powołanie w 2007 roku przewoźnika Koleje Dolnośląskie. Obchodzona w tym roku 10 rocznica działalności Kolei Dolnośląskich skłania do refleksji nad powstaniem i funkcjonowaniem spółki, której aktywność w naturalny sposób łączy się z ciekawymi dziejami kolei w regionie. W granicach obecnej Polski początek tym dziejom dało uruchomienie 22 maja 1842 roku odcinka Wrocław – Oława. W prezentowanej książce ważne dla funkcjonowania kolei wydarzenia zostały ukazane wraz z przedstawieniem infrastruktury kolejowej regionu. O jej wyjątkowości decyduje fakt rozległej sieci łączącej zarówno ważne miasta, jak i wkraczającej w atrakcyjne krajobrazowo Sudety. Wybudowane z dużym rozmachem mosty, tunele i dworce kolejowe często stanowią dziś zabytki w skali europejskiej, dlatego wciąż budzą podziw i zainteresowanie pasażerów.
31% rabatu
62,03
89,90 zł
Dodaj
do koszyka
Historia kolei w Polsce
Historia kolei w Polsce
Autor: Dylewski Adam
Wydawca: Fenix
wysyłka: 48h
Ten bogato ilustrowany album zachwyci nie tylko miłośników żelaznych dróg i piekielnych maszyn. Na setkach unikatowych fotografii zaprezentowano polskie kolejnictwo od samych jego początków na terenach trzech zaborów, poprzez dwudziestolecie międzywojenne, lata stabilizacji w Polsce Ludowej, aż po częściowy regres oraz modernizację w czasach współczesnych. Przepiękna Droga Żelazna Warszawsko-Wiedeńska, Kolej Górnośląska, najstarsze parowozy, lokomotywy, zespoły trakcyjne, bogato zdobione wagony czy najcenniejsze i najpiękniejsze obiekty architektury kolejowej odradzają się w oczach czytelników. Słynni konstruktorzy, wynalazcy i inżynierowie zdradzają swoje tajemnice. Życie polskich kolei w okazałej, bajeczno kolorowej odsłonie.
34% rabatu
33,24
49,99 zł
Dodaj
do koszyka
Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei
Minimalistyczne industrialne wnętrze, przestronne perony, nowoczesne przeszklenia i tradycyjne detale. Funkcjonalność, prostota i harmonia form. Łodzianie czekali na niego z niecierpliwością. Dworzec Łódź Fabryczna zachwycił. Jego otwarcie stało się ogromnym wydarzeniem w życiu Łodzi i jej mieszkańców. Z centrum miasta zniknęły place do rozładunku wagonów towarowych i dawne magazyny. Infrastruktura kolejowa została schowana pod ziemią. Piękny nowoczesny dworzec powstał z tradycji i nierozerwalnie wiąże się z historią łódzkiej kolei. Monografia Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei Christiana Jensena i Michała Jerczyńskiego opowiada o tym, jak szybko rozwijający się przemysł sprawił, że kolejowe połączenie miasta z resztą kraju okazało się niezbędne. O tym, jak powstała Droga Żelazna Fabryczno-Łódzka, jak budowano pierwszą łódzką stację kolejową, jak poprowadzono kolej obwodową. Przebudowy, uruchamianie nowych odcinków, modernizacje, inwestycje i projekty były świadectwem burzliwych dziejów i procesów zachodzących na kolei w Łodzi. XXI wiek to już nowa europejska rzeczywistość. To czas nieustannych zmian organizacyjnych, znaczących inwestycji, wielkich projektów, które wciąż zmieniają kolej, ale i miasto. Przyszłość to tunel średnicowy, który wprowadzi Łódź na mapę międzynarodowych połączeń kolejowych. Autorzy podjęli się więc ważnego ogromnego zadania – ukazali łódzką kolej od momentu jej powstania po dziś dzień. To wyjątkowe opracowanie wzbogacił unikalny materiał ikonograficzny (archiwalne i współczesne zdjęcia, mapy, rozkłady jazdy, projekty budynków kolejowych) oraz słownik terminów związanych z kolejnictwem.
33% rabatu
46,83
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Elektryczne zespoły trakcyjne
W poradniku opisano budowę i działanie oraz podano praktyczne wskazówki dotyczące zasad utrzymania i obsługi najważniejszych zespołów i układów elektrycznych zespołów trakcyjnych użytkowanych w Polsce. W zwięzły i przystępny sposób przedstawiono w nim część mechaniczną taboru (zestawy kołowe, wózki, ostoje i sprzęgi), wytwarzanie sprężonego powietrza i hamulce (w tym m.in. sprężarki, hamulce mechaniczne, pneumatyczne, elektropneumatyczne, szynowe, postojowe i sterowniki), obwód główny (z uwzględnieniem m.in. pantografów i zabezpieczeń), obwody pomocnicze (w tym m.in. przetwornice i baterie akumulatorów), wyposażenie dodatkowe (w tym np. klimatyzację i ogrzewania, urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego i radiotelefony, drzwi, systemy informacji pasażerskiej, monitoring oraz sieci transmisji danych), jak również podstawowe wiadomości z zakresu utrzymania pojazdów trakcyjnych (w tym m.in. dokumentację techniczną, cykl przeglądów, naprawy, oględziny techniczne). Odbiorcy: kadra inżynieryjno-techniczna kolei (np. maszyniści, pracownicy obsługi), uczniowie techników o profilu kolejowym.
26% rabatu
43,66
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wrocławskie tramwaje konne
Wrocław ma to szczęście, że zachowało się sporo materiałów źródłowych, dzięki którym można odtworzyć nieznany dzisiejszym czytelnikom okres, kiedy transport tramwajowy dopiero się kształtował. 10 lipca 1877 roku we Wrocławiu otworzono pierwszy odcinek miejskiej kolei konnej. Trasa obsługiwana przez przedsiębiorstwo Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft (Wrocławskie Towarzystwo Ulicznej Kolei Żelaznej) wiodła z Przedmieścia Oławskiego na Szczytniki. W ciągu kilkunastu lat udało się stworzyć jedną z największych sieci tramwajowych w Niemczech o łącznej długości tras przekraczającej 30 km. Pod koniec XIX stulecia, w okresie największego rozkwitu na pięciu liniach kursowało 140 wagonów, do ciągnięcia których spółka wykorzystywała ponad pół tysiąca koni. W książce Wrocławskie tramwaje konne autor pełni rolę przewodnika. Przybliża Czytelnikom rozwój kolei konnej we Wrocławiu i szczegóły jej codziennej eksploatacji. Informacje na temat zajezdni, wagonów, infrastruktury czy koni tworzą zwarty obraz transportu w mieście w ostatnich dekadach XIX stulecia. Bogaty materiał ilustracyjny, a także liczne artykuły prasowe opowiadające o tramwajach konnych we Wrocławiu pomogą Czytelnikom przenieść się w odległe czasy i poznać niemal nieznane oblicze miasta.
33% rabatu
53,53
79,90 zł
Dodaj
do koszyka
Elektryfikacja PKP na przełomie XX i XXI
W książce opisano historię kolei elektrycznej od dnia inauguracji ruchu elektrycznego w 1936 roku na linii Otwock-Warszawa-Pruszków, poprzez proces elektryfikacji linii kolejowych w Polsce zakończony w l. 1986-2004, nazwany „wielką elektryfikacją”, do osiągnięć trakcji elektrycznej współcześnie. Publikacja jest podzielona na dwie części, z których pierwsza obejmuje elektryfikację PKP od początku do lat dziewięćdziesiątych. W poszczególnych rozdziałach tej części opisano zagadnienia elektryfikacji PKP, trakcję elektryczną, normalnotorowy tabor elektryczny PKP oraz kalendarium, które zawiera daty początków elektryfikacji kolei, jej rozwoju, taboru trakcji elektrycznej i sieci trakcyjnej. W kalendarium zamieszczono również istniejące (w l. 1936-1980) zakłady naprawcze i eksploatację taboru elektrycznego. W części drugiej znalazły się rozdziały opisujące m.in. nowości w taborze, energetykę kolejową na rynku elektrycznym oraz układy zasilania. Zaznaczenie wkładu ośrodków naukowo-badawczych i wdrożeniowych, jak również kształcenie i rozwój kadr inżynierskich i naukowych stanowi dopełnienie siedemdziesięciu lat zelektryfikowanego kolejnictwa. Książka jest dziełem kilkunastu autorów, specjalistów z różnych ośrodków naukowych, uczelni i instytutów zajmujących się zawodowo zagadnieniami trakcji elektrycznej i elektroenergetyki kolejowej. Zamierzeniem wydawcy nie było ustalenie wspólnych poglądów na sprawy elektryfikacji lecz przekonanie, że różne spojrzenia i własny osąd specjalistów na sprawy elektryfikacji PKP w okresie 70 lat mogą być bardziej interesujące niż podawanie gotowych, ukierunkowanych ocen, co jest niewątpliwą wartością tej publikacji.
30% rabatu
27,30
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kolej między wojnami
Po latach zaborów i I wojnie światowej pociągi wprowadzały życie na tory nowoczesności. Jak legendarna lukstorpeda upajały prędkością, ułatwiały komunikację i wywracały wyobrażenia o pokonywaniu przestrzeni. Elektryfikacja kolei, przebudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego, budowa tzw. magistrali węglowej łączącej Górny Śląsk z Gdynią to jedynie wybrane międzywojenne inwestycje, które poprawiły komfort podróży i znacząco zwiększyły przepustowość transportu towarów. Opowieść o kolei między wojnami to historia o przełamywaniu barier, biciu rekordów i pewnym etosie. Punktualność, solidność, niezawodność! Na kolei to nie miał być blef. O pracy kolejarza, która budziła ogólny szacunek i zapewniała godny byt, marzyło wielu. W specjalnych pociągach toczyły się spotkania towarzyskie, codzienne podróże do pracy nadawały tempo międzywojennemu życiu. Znów można to wszystko zobaczyć. Zajmując wygodnie miejsce w wagonie, udać się w drogę po stronach tej bogato ilustrowanej książki. Do książki dołączone są bezpłatne dodatki: - reprint mapy sieci PKP z 1939 roku - płyta DVD z montażem archiwalnych materiałów filmowych dotyczących międzywojennej kolei
33% rabatu
60,23
89,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pociągi
Pociągi
Autor: Rod Green
Wydawca: DEBIT
wysyłka: 48h
Kolej żelazna ma za sobą wspaniałą przeszłość, a przed sobą – ultraszybką przyszłość. Miłośnicy lokomotyw znajdą w tej książce mnóstwo ciekawostek związanych z historią, budową i działaniem tych pojazdów. Obok parowozów przedstawiono spalinowozy, elektrowozy, nowoczesne pociągi szybkobieżne i maglevy. Oprócz dużych, szczegółowych ilustracji i wyczerpujących opisów książka zawiera kilkadziesiąt podnoszonych klapek pozwalających obejrzeć elementy konstrukcyjne lokomotyw i zajrzeć do wnętrza wagonów. Czy wiecie, że wczesne ciuchcie nie miały hamulców? Znacie zasadę poruszania się pociągów magnetycznych? Koniecznie o tym przeczytajcie i zajrzyjcie pod klapki!
33% rabatu
26,73
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
50 najsłynniejszych linii kolejowych w historii
Kolej to coś więcej niż zwykły środek transportu. Jej wpływ na bieg dziejów w ciągu ostatnich 200 lat był ogromny. Kolej dała szerokim masom możliwość swobodnego podróżowania i przyczyniła się do przemian społecznych. Była katalizatorem wzrostu ekonomicznego i napędzała rewolucję przemysłową, służyła do mobilizacji armii i brała udział w wojnach, inspirowała do tworzenia wspaniałych dzieł inżynierskich. Tak dzieje się również dzisiaj; wystarczy spojrzeć na koleje dużych prędkości i rozrastające się systemy miejskiego transportu publicznego. 50 najsłynniejszych linii kolejowych w historii to pięknie ilustrowany przewodnik po liniach i kompaniach kolejowych, które miały ogromny wpływ na współczesną cywilizację. Wpływ ten mógł mieć znaczenie społeczne, handlowe, polityczne, inżynieryjne bądź militarne. Znajdziemy tu rozmaite przykłady, od Linii Metropolitalnej londyńskiego metra, pierwszej na świecie kolei podziemnej, po Central Pacific Railroad, pierwszą transkontynentalną linię kolejową w Ameryce Północnej.
33% rabatu
36,85
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szkoła maszynisty
Wśród naszych publikacji zagościł prawdziwy biały kruk. Książka bardzo trudno dostępna, z rzadka pojawiająca się na aukcjach. Szkoła maszynisty. Podręcznik dla urzędników dróg żelazych i uczniów szkół technicznych. to kompendium wiedzy na temat parowozów. Od budowy poszczególnych części, zasad ich działania, konserwacji po dobre rady przy użytkowaniu kotłów. Jest to niezwykła publikacja, pełna rycin i schematów, „przewodniczy w poznaniu budowy i eksploatacyi dróg żelaznych, nietylko poczynającym technikom kolejowym, lecz i ogółowi publiczności”. W przedmowie tłumacz zaznacza, że do zainteresowania tą publikacją skłonił go sukces, jakim cieszyła się ona na rynku niemieckim. Trudno było znaleźć wydawcę, lecz dzięki wstawiennictwu Mechanika Głównego Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej oraz poparciu inżynierów i mechaników, książkę zgodzili się wydać Gebethner i Wolff. Zreprodukowane wydanie pochodzi z 1879 roku. Co ciekawe, tłumacz pozostawił w nawiasach nazwy posczególnych części w języku niemieckim i rosyjskim, aby technicy, którzy przywykli do tych języków nie mieli problemów z tłumaczeniem. Reprint tej wspaniałej publikacji zainteresuje wszystkich miłośników kolejnictwa. Wszystkie trzy tomy mają wspólną oprawę introligatorską. Reprint oprawiony jest w twarda oprawę z jednolitą, matową oklejką. Dodatkowo książkę zdobią kapitałki i wstążeczka czytelnicza.
33% rabatu
45,56
68,00 zł
Dodaj
do koszyka
Samochody, pociągi, okręty, samoloty
Przygotuj się na zapierającą dech w piersiach podróż do świata pojazdów. Weź udział w wyścigu supersamochodów, kup bilet na pociąg wielkich prędkości, popłyń w rejs luksusowym statkiem pasażerskim i zasiądź za sterami samolotu odrzutowego. Ponad 1000 fantastycznych zdjęć. Niesamowite informacje.
25% rabatu
29,99
39,99 zł
Dodaj
do koszyka
Kolej Podsudecka
Kolej Podsudecka na ponad 200-kilometrowym szlaku tworzy wyjątkową możliwość zobaczenia zarówno głównych pasm Sudeckich, jak i zwiedzenia wielu Śląskich miast pochodzenia średniowiecznego o bogatym dziedzictwie kulturowym i materialnym. Książka opisuje dzieje powstania i funkcjonowania linii kolejowej powstałej dwuetapowo: w latach 1844?1858 pomiędzy Legnicą, Świdnicą i Ząbkowicami Śląskimi i w latach 1874?1876 pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi, Nysą i Kędzierzynem-Koźle, a także architekturę kolejową o zróżnicowanych formach stylu rodzimego i nurtu przemysłowego. Część krajoznawcza książki ukazuje zabytki w miejscowościach na drodze przebiegu linii, np. Kościoły Pokoju w Jaworze i Świdnicy czy mury obronne Paczkowa. Prezentuje i omawia także panoramy najważniejszych pasm Sudetów widzianych podczas podróży pomiędzy Legnicą i Kędzierzynem-Koźle. Tekst wzbogacają liczne ilustracje historyczne i współczesne, mapy oraz rozkłady jazdy.
33% rabatu
46,83
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kolej wąskotorowa Piotrków-Sulejów
Piotrkowska Kolej Wąskotorowa, zbudowana głównie w celu usprawnienia transportu wapna z Sulejowa do Piotrkowa, przez 90 lat swego istnienia wpłynęła na rozwój sulejowskiego przemysłu wapienniczego. Licznie korzystali z niej także pasażerowie, była bowiem dogodnym środkiem transportu dla osób codziennie dojeżdżających do pracy czy szkoły, a w okresie wakacyjnym stanowiła ulubiony środek podróży turystów wypoczywających nad Pilicą i w okolicy Sulejowa. W czasie, gdy transport samochodowy nie był jeszcze tak rozwinięty, miała więc duże znaczenie dla lokalnej społeczności. Ze względu na niewielką prędkość stała się obiektem żartów, obowiązywał na przykład „zakaz zbierania grzybów podczas jazdy”. Monografia Piotrkowskiej Kolei Wąskotorowej przedstawia historię tej kolei od momentu jej powstania w roku 1902 do czasu jej likwidacji, która następowała stopniowo w latach 2005–2008. Czytelnik ma więc okazję odbyć swoistą podróż historyczną kolejką wąskotorową z Piotrkowa Trybunalskiego do Sulejowa, „zatrzymując się” na kolejnych stacjach. Może też poznać tabor, jaki wykorzystywano na tej kolei. Ogromnym atutem książki jest bogaty materiał ilustracyjny. Liczne zdjęcia, ryciny, mapy i schematy stacji mają również istotne znaczenie historyczne, bo dziś po wąskotorówce pozostały nieliczne ślady.
32% rabatu
33,93
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Działa kolejowe II wojny światowej
Pod względem rozwoju technologicznego działa kolejowego II wojna światowa stanowiła okres szczytowy. Podczas niej, obok ogromnych, lecz niepraktycznych 80 K (E) „Gustav” i „Dora”, Niemcy przydzieliły do walki również nowoczesne i uniwersalne nowe działa w rodzaju 28 cm K 5 (E), czego przykładem było słynne „Anzio Annie”. Chociaż działa kolejowe Wehrmachtu były coraz bardziej narażone na ataki lotnicze, brały udział w walce w całej Europie – poczynając od pojedynków artyleryjskich nad Kanałem La Manche, przez oblężenia Sewastopola i Leningradu, po ostrzał przyczółków utworzonych podczas alianckich desantów. Oprócz zaawansowanych modeli niemieckich dział książka dokonuje także przeglądu dział kolejowych opracowanych, zaimprowizowanych i użytych w walce przez wszystkich uczestników wojny – Francję, Belgię, Włochy, Finlandię, ZSRR, Japonię, Wielką Brytanię oraz USA – a także przedstawia zróżnicowane role, jakie odgrywała artyleria kolejowa przez cały czas trwania tego konfliktu zbrojnego. Publikacja, opatrzona kolorowymi ilustracjami – rekonstrukcjami wizerunków najważniejszych dział kolejowych II wojny – opowiada, jak broń ta osiągnęła swój szczytowy punkt rozwoju tuż przed pojawieniem się pocisków balistycznych, które sprawiły, że stała się przestarzała.
25% rabatu
30,00
40,00 zł
Dodaj
do koszyka
Towarowy transport kolejowy w Polsce
Książka, na płaszczyźnie teoretycznej i praktycznej, podejmuje problematykę funkcjonowania kolejowego transportu towarowego w aspekcie zmian zachodzących na europejskim rynku usług transportowych. Dla realizacji założonych w niej celów, autor dokonał przeglądu pojęć związanych z rynkiem, konkurencją, konkurencyjnością, liberalizacją oraz deregulacją, odnosząc wskazane pojęcia również do rynku usług transportowych. Autor dokonał ponadto charakterystyki przedmiotowej gałęzi transportu, wskazując przesłanki reform europejskiego rynku kolejowego oraz różne modele funkcjonowania tej gałęzi transportu. Część empiryczna pracy objęła zagadnienia praktyczne dotyczące rynku kolejowego w Polsce, w tym dotyczące przeprowadzonych procesów liberalizacji oraz oceny jego konkurencyjności względem innych gałęzi transportu. Istotną częścią książki są wyniki przeprowadzonych przez autora badań pierwotnych realizowanych dwuetapowo – wśród ekspertów rynku oraz przewoźników. Publikacja zakończona jest wnioskami wskazującymi na możliwe kierunki rozwoju rynku kolejowego w Polsce.
28% rabatu
43,47
60,38 zł
Dodaj
do koszyka
Komunikacja i polityka
Komunikacja i polityka
Wydawca: IPN
wysyłka: 48h
Nie tylko pracy o takim zakresie jeszcze nie było, ale i – szerzej ujmując – zagadnienia komunikacyjne nie cieszą się żywszym zainteresowaniem historyków (a szkoda). Rozprawa jest ważnym uzupełnieniem dawnych ustaleń, nierzadko polemicznym i prostującym pomyłki […]. A już na pewno uzupełniającym i porządkującym konstatacje dotyczące tranzytu niemieckiego przez Polskę i problemu „korytarza” pomorskiego. Ukazuje nowe, czasem zaskakujące tło przebadanych już wydarzeń. Może dziwić, że w odniesieniu do XX stulecia, gdy jednym z ważniejszych zjawisk cywilizacyjnych była ogromna ruchliwość ludzi, dziejami komunikacji zajmowało się w Polsce tak niewielu badaczy. Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Skóry (Akademia Pomorska w Słupsku)
33% rabatu
29,82
44,50 zł
Dodaj
do koszyka
Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej
W książce przedstawiono wszystkie typy i serie parowozów wąskotorowych wyprodukowanych w polskich fabrykach dla Polskich Kolei Państwowych, dla przemysłu, budownictwa, leśnictwa, rolnictwa oraz dla odbiorców zagranicznych, będących głównie dziełem rodzimych konstruktorów, a także wytwarzanych według obcych dokumentacji. W Polsce, w latach dwudziestych ubiegłego wieku produkcję parowozów wąskotorowych podjęły dwie fabryki: „Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce S.A.” (Fablok) w Chrzanowie oraz „Warszawska Spółka Akcyjna Budowy Parowozów” (WSABP) w Warszawie. Ostatni parowóz wąskotorowy w fabryce warszawskiej, przemianowanej w 1935 roku na „Wytwórnię Parowozów Zakładów Ostrowieckich”, wyprodukowano w 1938 roku. W fabryce chrzanowskiej produkcję kontynuowano podczas drugiej wojny światowej na potrzeby niemieckiego okupanta i w okresie powojennym, aż do 1959 roku. Łącznie, z polskich wytwórni wyjechało 2226 parowozów wąskotorowych, z czego 2178 wyprodukował Fablok, a 48 – WSABP. Spośród nich prawie 1000 wyeksportowano. Powstało także wiele projektów parowozów, których z różnych przyczyn nie zrealizowano.
25% rabatu
66,15
88,20 zł
Dodaj
do koszyka
Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej
Książka poświęcona historii rozwoju konstrukcji wszystkich typów lokomotyw spalinowych normalnotorowych, szerokotorowych oraz wąskotorowych produkowanych przez: Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie, Wytwórnię Parowozów Zakładów Ostrowieckich w Warszawie, Zakłady Mechaniczne Hipolita Cegielskiego, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego oraz wiele mniejszych zakładów przemysłowych i warsztatów. Opisano zarówno konstrukcje rodzime jak i wytwarzane na podstawie obcych dokumentacji. Opis budowy każdej lokomotywy uzupełniają rysunki i fotografie. Przedstawiono lokomotywy manewrowe i liniowe dla PKP, lokomotywy przemysłowe, w tym specjalne lokomotywy dla kopalń węgla (dołowe i powierzchniowe) oraz niezrealizowane projekty lokomotyw spalinowych.
26% rabatu
54,39
73,50 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka