Dziś w ofercie 136 246 pozycji
Nowe rozporządzenie w sprawie rachunkowości budżetowej Komentarz do nowych przepisów Analiza zmian Tekst rozporządzenia
Od 1 stycznia 2018 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1911). Jest to podstawowy akt prawny dla każdego księgowego jednostki sfery finansów publicznych – określa zasady ewidencji operacji gospodarczych, sposób konstrukcji sprawozdań finansowych i zakres prezentowanych w nich danych. Publikacja zawiera: - omówienie przepisów nowego rozporządzenia, - analizę zmian i porównanie nowych regulacji z poprzednio obowiązującym rozporządzeniem z 5 lipca 2010 r., - pełny tekst nowego rozporządzenia. Zmiany przepisów, jakie wprowadza nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów, wynikają z: - obowiązku dostosowania zasad rachunkowości do zmian przepisów ustrojowych jednostek samorządu terytorialnego wprowadzonych ustawą z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 1045 z późn. zm.), - konieczności doprecyzowania przepisów w obszarach wskazywanych przez jednostki stosujące wytyczne rozporządzenia w praktyce, - realizacji wytycznych rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym, tzw. eIDAS. Ponadto w nowym rozporządzeniu wprowadzono wiele zmian o charakterze technicznym, redakcyjnym i porządkującym.
10% rabatu
160,65
178,50 zł
Dodaj
do koszyka
Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych
Gotowe wzorce zarządzeń wewnętrznych – opracowanie pomocne kierownikom oraz głównym księgowym jednostek budżetowych w stworzeniu dokumentacji polityki rachunkowości obowiązującej w jednostkach. Tekst publikacji, po uzupełnieniu i przetworzeniu uwzględniającym indywidualne rozwiązania przyjęte w jednostce oraz podpisaniu przez kierownika, przyjmie postać wymaganego przepisami ustawy o rachunkowości zarządzenia. Dla ułatwienia do książki dołączono suplement elektroniczny zawierający treść zarządzeń w formacie MS Word. Plik suplementu elektronicznego jest do pobrania przez Internet (instrukcję postępowania zamieszczono w książce). Zainstalowanie suplementu elektronicznego wymaga posiadania systemu operacyjnego Windows. Publikacja przygotowana według stanu prawnego na 1 stycznia 2018 roku uwzględnia nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1911).
10% rabatu
179,55
199,50 zł
Dodaj
do koszyka
Pozwy z prawa cywilnego na przykładach i wzorach
Publikacja stanowi kontynuację serii „Wzorów pozwów na przykładach i wzorach” zawierającej zarówno teoretyczne jak i praktyczne wskazówki formułowania pozwów w sprawach cywilnych. Jej celem jest usystematyzowanie wiedzy w zakresie konstruowania pozwów w sprawach cywilnych. Z tego też względu, na publikację składają się dwie części – opisowa i wzory z komentarzami. W pierwszej części autorzy zawarli wskazówki dotyczące formalnych wymogów sporządzania pozwów. Mają one charakter teoretyczny i zawierają liczne odwołania do literatury oraz orzecznictwa. Drugą część stanowią wybrane pozwy z zakresu prawa cywilnego – wzory wraz ze szczegółowym omówieniem specyfiki danego pozwu. Autorzy – praktykujący adwokaci – zwracają uwagę na najważniejsze aspekty konstruowania pozwów, uzasadniania wniosków o zabezpieczenie czy wyliczania opłaty od pozwu. Natomiast komentarze do poszczególnych pozwów podkreślają znaczenie ważnych poglądów doktryny i orzecznictwa, skupiając się na praktycznym wymiarze pisania pozwu w konkretnej sprawie. Niniejszą publikację kierujemy w szczególności do aplikantów. Liczymy na to, że będzie ona pomocna zarówno w codziennej pracy w kancelarii, jak i na zajęciach szkoleniowych. Opracowanie to niewątpliwie przyda się także aplikantom przygotowującym się do egzaminu zawodowego – adwokackiego lub radcowskiego. Pozwoli ono usystematyzować zdobytą podczas aplikacji i zwrócić uwagę na kwestie praktyczne.
13% rabatu
86,13
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zdolność patentowa programów komputerowych
Monografia stanowi całościowe opracowanie problematyki możliwości prawnopatentowej ochrony programów komputerowych stanowiących element zastrzeżeń. Analizie poddano zarówno historyczne uwarunkowania, które zaważyły na obecnym kształcie ochrony przyznanej programom komputerowym, jak również próby, wraz z ich teoretycznymi podstawami, jej modyfikacji. Ponadto, oprócz dorobku jurydycznego Europejskiego Urzędu Patentowego, po raz pierwszy analizie poddano również praktykę w zakresie rozpatrywania wniosków dotyczących zgłoszenia wynalazków informatycznych przez Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej i dorobek orzeczniczy sądów administracyjnych rozpatrujących skargi od decyzji urzędu. Monografia stanowi pracę doktorską napisaną pod opieką naukową prof. dra hab. SSN Jacka Sobczaka.
13% rabatu
112,23
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opinie prawne w praktyce
Opinie prawne w praktyce
Wydawca: C.H. Beck
wysyłka: 48h
W profesjonalnym obrocie prawnym często, a w klinikach prawa zawsze – pomoc prawna świadczona jest w formie pisemnych opinii prawnych. Zatem obok zastępstwa prawnego i procesowego, udzielania porad i konsultacji prawnych, sporządzanie opinii ma kluczowe znaczenie w toku wykonywania zawodu prawnika, w szczególności adwokata i radcy prawnego. Książka pozwala uporządkować wiedzę oraz poznać techniki pracy i reprezentacji klientów, w nowatorski sposób prezentując: rolę opinii prawnych w pracy prawnika metodykę ich sporządzania na wybranych przykładach etyczne i psychologiczne aspekty sporządzania opinii prawnych stosowanie opinii prawnych w praktyce klinik prawa Publikacja zawiera szereg istotnych dla praktyki elementów, w tym w szczególności: Przejrzysta struktura tekstu. Wyróżnienie najważniejszych zagadnień. Przykłady opinii, które często spotykane są w praktyce zawodowej prawnika. Precyzyjne przypisy do treści opinii, zawierające odwołania do przepisów oraz literatury przedmiotu, a także wskazówki interpretacyjne. Komentarz do każdego z przykładów opinii. Analiza struktury, poszczególnych zagadnień oraz wskazówki dla praktyki. Przykłady opinii oraz metodyka ich sporządzania, uwzględniająca specyfikę klinik prawa. Metodologia uczenia pisania opinii prawnych w klinikach prawa wraz z przykładowymi scenariuszami zajęć. Publikacja w szczególności rekomendowana dla: Praktyków w szczególności adwokatów i radców prawnych, zajmujących się na co dzień sporządzaniem pisemnych opinii prawnych. Aplikantów zawodów prawniczych oraz studentów gromadzących i porządkujących swoją wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne przed kolejnymi kolokwiami oraz egzaminami.
3% rabatu
96,03
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Umowy gospodarcze w przykładach i wzorach
Książka w sposób zwięzły, syntetyczny i uwzględniający specyfikę wymagań egzaminu zawodowego dostarcza informacji z zakresu profesjonalnego sporządzania umów w sprawach gospodarczych. Stanowi przewodnik po tym, w jaki sposób, krok po kroku, samodzielnie przygotować umowę. Zawiera wyjaśnienie najważniejszych kwestii teoretycznych, wskazanie podstaw prawnych poszczególnych elementów umowy oraz praktyczne porady, niezbędne do prawidłowego sporządzenia umowy. Atutem książki jest duża liczba przykładów oraz wyciąg niezbędnych przepisów. W publikacji zwrócono również uwagę na najczęściej popełniane błędy i wskazano sposoby ich uniknięcia. Niniejsza publikacja przyda się jako wskazówka, jak dostosować praktyczną wiedzę do specyfiki egzaminu. Z kolei dla tych, którzy w swojej praktyce nie sporządzali dotychczas takich umów, jest to często najtrudniejsza część egzaminu zawodowego. Niech to jednak nikogo nie deprymuje, ponieważ odpowiednia metoda nauki pozwala na wyćwiczenie umiejętności samodzielnego formułowania poszczególnych postanowień umownych, a następnie całej umowy. Niniejsza książka stanowi przewodnik po tym, w jaki sposób, krok po kroku przygotować umowę. Atutem książki jest duża liczba przykładów, zawierających gotowe wzory klauzul umownych. Ponadto wyodrębniono w publikacji najważniejsze kwestie merytoryczne, oznaczone jako "pamiętaj", oraz praktyczne porady na potrzeby egzaminu oznaczone jako "wskazówka". Książka wypełnia pustkę na rynku, bowiem jest publikacją zaprojektowaną na potrzeby przygotowania do egzaminu z prawa gospodarczego: jest zwięzła, syntetyczna i uwzględnia specyfikę wymagań egzaminacyjnych. Nie trzeba zatem studiować kilkusetstronicowych monografii i wzorów umów – wystarczy zakupić książkę gdzie zawarto przykładowe postanowienia umowne, notatki, tabele i grafy, celem uporządkowania zgromadzonej wiedzy.
3% rabatu
96,03
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi
Działania w sektorze badawczo-rozwojowym mają za zadanie tworzenie unikatowych produktów, usług, procesów, w celu zapewnienia innowacyjności organizacji, sektora lub kraju. Książka stanowi źródło kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania takimi projektami. W publikacji poruszono m.in. zagadnienia dotyczące: – charakterystyki projektów badawczo-rozwojowych, ich roli i znaczenia, – formułowania koncepcji, realizacji projektów, procedury i ryzyka, – modelowania projektów badawczo-rozwojowych – modeli podstawowych, złożonych, hybrydowych, – modeli definiowania i realizacji projektów, – realizatorów projektów i narzędzi wspomagania, – kontroli zarządczej, audytu i ewaluacji projektów badawczo-rozwojowych. Opracowanie przeznaczone jest zarówno dla osób realizujących projekty badawczo-rozwojowe, jak i odbiorców wyników tych projektów. Przydatne będzie także dla studentów, którzy uczestniczą w zajęciach z przedmiotów dotyczących projektowania systemów zarządzania, jak i samego zarządzania. Powinno również zainteresować pracowników naukowych uczelni oraz jednostek zaplecza badawczego przedsiębiorstw, które prowadzą lub wdrażają prace badawczo-rozwojowe. „Książka Jerzego Kisielnickiego bardzo dobrze wpisuje się w zapotrzebowanie rynku wydawniczego na tego rodzaju pozycje. Stanowi ona przewodnik dla wszystkich osób pragnących pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi”. Prof. dr hab. inż. Henryk Rybiński, Instytut Informatyki Politechniki Warszawskiej „Jerzy Kisielnicki w swej książce nie tylko udowadnia, że zarządzanie projektami jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, co w dzisiejszych czasach jest przyjmowane już przez wielu jako aksjomat, ale pokusił się też o coś znacznie trudniejszego. Autor stworzył unikalne, obszerne i cenne kompendium wiedzy z zarządzania projektami z zakresu badań stosowanych i rozwoju, a także komercjalizacji wyników badań". Leszek Staśto, PMP, Prezes International Project Management Association Polska
24% rabatu
60,04
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo dostępu do dóbr publicznych
Prezentowana monografia koncentruje się na problematyce administracyjnoprawnych aspektów dostępu do dóbr publicznych. Zamiarem autora było wykazanie instytucji prawa dostępu do dóbr publicznych, która gwarantuje administrowanym czerpanie korzyści z przedmiotów przeznaczonych do używania na zewnątrz struktur administracyjnych, tj. dóbr w użyciu zewnętrznym. Zwrócono uwagę na tego typu dobra publiczne, które mocą przepisów prawa administracyjnego zostają przeznaczone dla zaspokojenia różnorakich potrzeb społecznych (m.in. drogi publiczne, woda publiczna, zakłady administracyjne, infrastruktura sieciowa). Tak ujmowane prawo dostępu jest według autora oparte na prawnych modelach wiążących jednostki administrowane w procesach dozwolonego korzystania z dóbr publicznych. Na podstawie analizy obowiązującego ustawodawstwa omówiono powszechny dostęp do dóbr publicznych, korzystanie szczególne, korzystanie zakładowe oraz korzystanie z infrastruktury przedsiębiorstw sieciowych. Wyodrębnione modele dostępu zostały zdefiniowane poprzez rodzaje źródeł uprawnień przewidujących używanie dóbr publicznych, tj. przepis ustawy lub indywidualna zgoda organu na dostęp, a także przez szczegółowe warunki czerpania korzyści z tych składników dobra wspólnego. Poruszona w pracy problematyka może zainteresować pracowników naukowych, sędziów sądów administracyjnych, praktyków zajmujących się prawem administracyjnym, a także doktorantów, studentów prawa i administracji.
3% rabatu
125,13
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Koncentracja w formie wspólnego przedsiębiorstwa a ryzyko konkurencyjne w świetle prawa antymonopolowego
Monografia uwzględnia szerokie aspekty kontroli koncentracji w formie wspólnego przedsiębiorstwa na gruncie przepisów rozporządzenia Rady (WE) Nr 139/2004. Jej treść obejmuje także problem koncentracji w formie wspólnego przedsiębiorcy na gruncie polskiej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Opracowanie ma walory aplikacyjne. Tytułowa problematyka nie ogranicza się do teoretycznych aspektów ryzyka ograniczenia konkurencji poprzez utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa, ale pozwala znaleźć odpowiedź na praktyczne pytania dotyczące interpretacji przepisów dotyczących kontroli koncentracji.
3% rabatu
115,43
119,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dekret Rady Regencyjnej z 1918 r. o opiece nad zabytkami sztuki i kultury z komentarzem, czyli eseje
Powstałe z okazji setnej rocznicy wydania „Dekretu Rady Regencyjnej z 1918 r. o opiece nad zabytkami sztuki i kultury” opracowanie stanowi zbiór esejów uznanych badaczy w zakresie prawa ochrony zabytków i jest qasi-komentarzem. Książka ta nie jest bowiem klasycznym prawniczym komentarzem do aktu normatywnego, bowiem – jak zauważyli redaktorzy naukowi książki – wątpliwy jest sens przygotowywania takowego do aktu już nieobowiązującego. Do każdego kolejnego artykułu został napisany autorski esej, do którego zaledwie przyczynkiem jest dany przepis dekretu – esej wychodzi od tej właśnie tematyki, która w danym przepisie jest uregulowana. Autorzy dzielą się z czytelnikami swoją wiedzą i przemyśleniami, doświadczeniem i opiniami.
8% rabatu
36,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Diałalność ubezpiwczeniowa w Polsce po...
W książce „Działalność ubezpieczeniowa w Polsce po implementacji dyrektywy Solvency II. Problematyka prawna" przedstawiono analizę przepisów Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej w kontekście uwarunkowań wewnętrznego rynku ubezpieczeniowego Unii Europejskiej, kształtowanych obecnie przez regulacje dyrektywy 2009/138/WE z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie podejmowania i prowadzenia działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Solvency II). Analiza polskich i unijnych regulacji prawnych ma na celu ustalenie zakresu zmian dotyczących prawnych uwarunkowań działalności ubezpieczeniowej, jakie wynikają z wdrożenia dyrektywy Solvency II do polskiego porządku prawnego oraz ocenę wpływu rozwiązań Solvency II na warunki działalności ubezpieczeniowej w Polsce. W związku z wprowadzeniem tych przepisów działalność ubezpieczeniowa w Polsce poddana została wielu nieznanym dotychczasowej praktyce funkcjonowania zakładów ubezpieczeń uwarunkowaniom prawnym, wynikającym z dyrektywy Solvency II, jednak nie wszystkie z nich polski ustawodawca implementował w zgodzie z dyrektywą. Tym samym niektóre uwarunkowania działalności ubezpieczeniowej wykraczają poza wyznaczone dyrektywą ramy harmonizacyjne, a w pewnych przypadkach nawet poza założenia idei harmonizacji w ramach Unii Europejskiej regulacji prawnych dotyczących działalności przedsiębiorstw ubezpieczeniowych.
25% rabatu
56,25
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ordynacja podatkowa Komentarz
Ordynacja podatkowa 2017 - poznaj najnowsze zmiany praktyczne stosowanie przepisów ogólnego prawa podatkowego w powiązaniu z wprowadzoną w 2017 r. modernizacją administracji skarbowej, specyficzne regulacje znajdujące zastosowanie przede wszystkim w relacjach podatnik - gminne organy podatkowe (np.: decyzje ustalające, zmiana decyzji ostatecznej, itp.), problematyka zastosowania środków komunikacji elektronicznej, przepisy regulujące nadpłatę podatku (np. nowe zasady wydawania decyzji "cząstkowych" stwierdzających nadpłatę tylko w zakresie wynikającym z wniosku podatnika), najnowsze zmiany prawa w zakresie zasad wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, zabezpieczenia zobowiązań podatkowych, w tym m.in. Rejestr Zastawów Skarbowych, udział pełnomocnika w postępowaniu podatkowym (np. pełnomocnictwa). Opracowanie przeznaczone jest przede wszystkim dla pracowników organów skarbowych, w tym także samorządowych, doradców podatkowych, radców prawnych oraz adwokatów. Zainteresuje również sędziów sądów administracyjnych, asesorów sądowych, prokuratorów, notariuszy oraz księgowych i pracownicy biur rachunkowych.
15% rabatu
279,65
329,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przychody i koszty w finansach Ważne zmiany od 1 stycznia 2018 r.
Dnia 1 stycznia 2018 r. wejdzie w życie nowy MSSF 15 „Przychody”, który w przypadku niektórych jednostek zmieni sposób ujmowania i rozliczania przychodów, a tym samym wpłynie na rentowność całej jednostki oraz poszczególnych jej segmentów działalności czy produktów. Poznaj nowe regulacje.
35% rabatu
44,85
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Praktyczne wskazówki zarządzania płynnością finansową
Najważniejsze wskazówki doświadczonych ekspertów jak planować wydatki i kontrolować przepływy pieniężne w przedsiębiorstwie
35% rabatu
44,85
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Świetlica szkolna
Publikacja szczegółowo omawia zasady funkcjonowania i organizacji świetlicy szkolnej w nowym systemie oświaty. Ekspert omówił raport NIK, pokazujący błędy w funkcjonowaniu świetlic. Ponadto materiał zawiera przykładowy regulamin świetlicy, gotowy do wykorzystania w szkole oraz listę kontrolną z 58 zagadnieniami do weryfikacji.
35% rabatu
24,05
37,00 zł
Dodaj
do koszyka
Środki trwałe dokumentowanie ewidencja i inwentaryzacja Część 1
Uchwałą nr 4/2017 z 3 kwietnia 2017 r. Komitet Standardów Rachunkowości przyjął nowy Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”. KSR 11 ma po raz pierwszy zastosowanie w jednostkach organizacyjnych sektora publicznego, które postanowiły o stosowaniu wszystkich KSR w swoich politykach rachunkowości, od roku obrotowego rozpoczynającego się 1 stycznia 2017 r. Celem dwuczęściowego Poradnika jest przedstawienie zasad gospodarowania i ewidencjonowania środków trwałych w jsfp, z uwzględnieniem postanowień KSR 11. Z części I można dowiedzieć się m.in.: • kiedy składnik majątkowy można uznać za środek trwały, • jakie są zasady tworzenia obiektów inwentarzowych środków trwałych, • jak ustalać wartość początkową środków trwałych w cenie nabycia, kosztach wytworzenia, wartości szacowanej, • w jaki sposób dokonuje się zmian wartości początkowej i granic obiektów środków trwałych w trakcie ich użytkowania, • jak rozliczać nakłady ponoszone na środki trwałe w trakcie ich użytkowania, • kiedy należy zaprzestać ujmowania środków trwałych w ewidencji księgowej. Dopełnieniem całości jest dodatek specjalny zawierający zestaw testów kontrolnych. Za ich pomocą można samodzielnie skontrolować prawidłowość najważniejszych aspektów związanych z dokumentowaniem obrotu, ewidencją środków trwałych i środków trwałych w budowie, a także wyeliminować stwierdzone błędy.
13% rabatu
54,81
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Komentarz
Od 1 lipca 2017 r. obowiązują nowe regulacje w zakresie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wprowadzony został nowy model selektywnego zbierania odpadów w podziale na odpowiednie frakcje. Gminy, a także przedsiębiorcy zajmujący się odbiorem i zagospodarowaniem odpadów mają wiele wątpliwości i pytań z tym związanych. Z myślą o nich powstał praktyczny komentarz do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawierający wiele rozwiązań i wyjaśnień. O praktyczności komentarza świadczą: •liczne przykłady wyjaśniające aktualne problemy związane z gospodarką odpadami komunalnymi oraz wprowadzoną reformą w tym zakresie; •szeroko skomentowane obowiązki podmiotów, które uczestniczą w procesie zagospodarowania odpadami komunalnymi; •praktyczne wzory regulaminów, uchwał, umów; •omówienie błędów w regulaminach utrzymania czystości i porządku na terenie gminy; •aktualne orzecznictwo sądów powszechnych oraz organów nadzorujących i kontrolujących jednostki samorządu terytorialnego; •instrukcja, jakich formalności należy dopełnić i jakie dokumenty złożyć, aby uzyskać zezwolenie na prowadzenie działalności uregulowanej w ustawie. Autorki komentarza omawiają aktualne problemy, z jakimi muszą się zmierzyć podmioty wykonujące działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz jednostki odpowiedzialne za gospodarkę komunalną. Proponują rozwiązania i odpowiedzi na wiele pytań powstających w związku ze stosowaniem ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z wprowadzoną od 1 lipca 2017 r. „rewolucją śmieciową”. Dzięki publikacji można dowiedzieć się: •Jaki wpływ będzie miało nowe rozporządzenie o selektywnej zbiórce odpadów na dotychczas obowiązujące umowy niedostosowane do rozporządzenia? •Kiedy można stosować okres przejściowy dla nowych rozwiązań wprowadzonych od 1 lipca 2017 r.? •Kto ma dostosować nowe oznaczenia pojemników oraz kto poniesie koszty dostosowania? •Czy i w jaki sposób należy oznaczyć worki stosowane w selektywnej zbiórce odpadów? •Jakich błędów uniknąć, tworząc regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy? •Jak skonstruować prawidłową uchwałę w sprawie przyjęcia regulaminu? •Czy gmina może w drodze aktu prawa miejscowego przenieść obowiązek utrzymania czystości przystanków komunikacyjnych na inny podmiot np. na użytkownika terenu? •Jak długo należy przechowywać umowy i dowody opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych? •Czy wójt (burmistrz, prezydent miasta) ma obowiązek zorganizować przetarg w trybie ustawy – Prawo zamówień publicznych w przypadku organizowania przetargu jedynie na odbieranie odpadów komunalnych? •Jakie kryteria wyboru RIPOK-u należy przyjąć, gdy w regionie są dwie instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych? •Czy w obowiązującym stanie prawnym rada gminy może uzależniać wysokość pobieranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od liczby osób w gospodarstwie domowym? •Jak i w jakim zakresie należy stosować do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przepisy ustawy o odpadach? •Czy wójt (burmistrz, prezydent miasta) ma obowiązek zorganizować przetarg w trybie ustawy – Prawo zamówień publicznych w przypadku organizowania przetargu na nieruchomości w części zamieszkałe, a w części niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne?
15% rabatu
152,15
179,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o pracownikach samorządowych Komentarz
Najnowszy na rynku, kompleksowy komentarz do ustawy o pracownikach samorządowych z uwzględnieniem przepisów prawa pracy. Prezentuje rozwiązania problemów związanych z zatrudnianiem, awansowaniem, oceną pracy, wynagradzaniem oraz zwalnianiem pracowników samorządowych – również w powiązaniu z rozporządzeniami o wynagrodzeniu pracowników samorządowych oraz wieloma innymi aktami prawnymi, na które powołuje się ustawa o pracownikach samorządowych. Autorka w bardzo przystępny i jasny sposób przedstawia poszczególne regulacje prawne. Komentarz został wzbogacony wieloma praktycznymi przykładami, wzorami pism, formularzy, regulaminów, w tym regulaminu wynagradzania, oraz oświadczeń wynikających z pragmatyk samorządowych. Publikacja uwzględnia uchwalone zmiany przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, które wejdą w życie od 1 stycznia 2018 r. W komentarzu Autorka zwróciła też uwagę na zmiany przepisów przewidziane w ustawie z 15 września 2017 r. o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych, która na dzień oddawania niniejszego komentarza do druku po podpisie Prezydenta RP oczekuje na publikację w Dzienniku Ustaw. Książka ta stanowi niezbędny element biblioteczki każdego działu kadr jednostek samorządu terytorialnego, tj. urzędów gmin, powiatów, urzędów marszałkowskich, wojewódzkich, samorządowych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych, jednostkach pomocniczych gmin, a także wszystkich pracowników zatrudnionych we wskazanych jednostkach.
13% rabatu
129,63
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ryzyko walutowe Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie
Globalizacja, zanikanie granic państw, postęp technologiczny i niestabilność rynków finansowych zaostrzają warunki konkurencji przedsiębiorstw i uświadamiają znaczenie ryzyka. W tych warunkach umiejętność zarządzania ryzykiem staje się dla przedsiębiorstw kryterium decydującym o pozycji konkurencyjnej na rynku. Szczególnie istotnym zagadnieniem w tym kontekście jest ryzyko walutowe. Wzrost wymiany międzynarodowej przy jednoczesnym zwiększaniu się zmienności kursów walut sprawia, że zarządzanie ryzykiem walutowym staje się dla wielu przedsiębiorstw wręcz koniecznością. Książka "Ryzyko walutowe" jest próbą odpowiedzi na pytania: - Czym jest ryzyko walutowe? - Jak szacować ryzyko walutowe? - Jakie instrumenty i metody stosować przy zabezpieczaniu przed ryzykiem walutowym? - Jak uniknąć błędów w procesie zarządzania ryzykiem walutowym w przedsiębiorstwie?
20% rabatu
36,00
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Instrukcje VAT- 15 praktycznych procedur dla podatników
Publikacja zawiera 15 praktycznych instrukcji dla podatników VAT, dotyczących transakcji oraz czynności, z jakimi najczęściej spotykają się podatnicy VAT w prowadzonej działalności. Z książki dowiemy się krok po kroku: •Jak rozpocząć działalność i jakie obowiązki z tym związane ma podatnik VAT •Jak rozpocząć ewidencjonowanie na kasie rejestrującej i jakie obowiązki są z tym związane •Jak powrócić do zwolnienia z VAT •Jak zrezygnować ze zwolnienia z VAT •Jak stosować ulgę na złe długi •Jak wybrać kwartalne rozliczenie lub zrezygnować z tego rozliczenia •Jak stworzyć procedurę użytkowania samochodu do celów firmowych •Jak napisać wnioski o zwrot VAT i nadpłatę •Jak rozliczyć VAT za sprzedawcę •Jak sprawdzić kontrahenta •Jak ustalić stawkę VAT •Jak dokonać korekty deklaracji i informacji podsumowującej •Jak wysyłać JPK_VAT •Jak rozliczyć zakup samochodu za granicą •Jak przeprowadzić likwidację działalności w VAT Instrukcje zawierają wypełnione formularze, wzory wniosków, regulaminów, przykłady rozliczeń w deklaracji.
13% rabatu
60,03
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka