Dziś w ofercie 124 603 pozycji
Nowe słowa w piosence
Nowe słowa w piosence. Źródła. Rozlewiska pod redakcją Magdaleny Budzyńskiej-Łazarewicz i Krzysztofa Gajdy to monografia poświęcona refleksji nad rolą i formą tekstów piosenek w ostatnich dziesięcioleciach. Tytuły poszczególnych części książki pochodzą z pieśni Źródło Jacka Kaczmarskiego i mają przede wszystkim charakter metaforyczny. Opisują jednak merytoryczny podział tekstów, powiązanych wspólnymi wątkami, czasem chronologią, tematyką lub celem badawczym. I tak część I (Ściany wąwozu) wiąże artykuły, mówiące o metodologii i historii badań tekstów w piosenkach, w części II (Tej rzeki historia) znalazły się teksty na różny sposób odnoszące się do problematyki pieśni bardowskiej, część III (Cienie drzew, ślady głazów) to spojrzenie na szczególne przypadki z historii polskiej piosenki. Część IV (Nurt po piachu się wije) uwzględnia spojrzenia badawcze odnoszone do nowszych zjawisk w polskiej twórczości słowno-muzycznej, zamyka zaś tom część V (Rozlewiska), poświęcona kontekstom, które pozostają w silnym związku z tematyką piosenki. Ze wstępu
35% rabatu
18,85
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Z szeroko otwartymi oczami
Oto kilka interesujących rekomendacji książki: „Nam muzykom zdaje się, że najtrudniejszą rzeczą jaką nam przyjdzie robić będzie przetrwanie w pełnych rekinów wodach przemysłu muzycznego. Potem okazuje się, że są rzeczy trudniejsze, ale i piękniejsze: Bóg obdarza nas dziećmi. Potem odkrywa się najgorszy z możliwych scenariuszy: musisz walczyć z diabelskimi rekinami, jeździć po świecie i wychowywać dziecko – wszystko w tym samym czasie. Dodaj do tego narkotyki, rozwód, kilka milionów dolarów, a będziesz szczęśliwcem, jeśli ujdziesz z życiem. Ale co z dzieckiem? Brian zrobił coś, o czym rzadko da się usłyszeć: porzucił swoją kapelę, porzucił narkotyki i wychował swą córkę sam. Brzmi jak bajka? Cóż, właśnie wtedy robi się niedobrze. Z SZEROKO OTWARTYMI OCZAMI to książka surowa i szczera – trzeba to przeczytać”. Nikki Sixx, Motley Crüe and Sixx:A.M. „Nigdy nie poznałem kogoś takiego jak Brian. Nigdy. On jest tym, co mógłbym nazwać ludzkim wcieleniem enigmy – wielką zagadką. Nie chodzi o to, że on chce taki być. Świat heavy metalu ma swój własny image. Seks, dragi i rock &roll. I Brian, można powiedzieć, uosabia ten image. To jednak nasz własny mylny odbiór. Brian to do szpiku kości miły, dostępny, kochając człowiek, który przyjął miłość Jezusa i to zmieniło jego świat. Kiedy przeczytasz jego historię, może i Twój świat ulegnie zmianie”. ScottHamilton, Złoty medalista olimpijski w jeździe figurowej na lodzie „Są tacy, którzy nigdy nie opuszczają domu, nie wiedzą co kryje się za płotem. Są też tacy, którzy opuszczają dom kiedy tylko nadarza się sposobność i desperacko ruszają za zmianami, znikając z oczu. Są też ludzie, którzy potrzebują odejść z domu, by zrozumieć, że go potrzebują i nawzajem. Brian właśnie do nich należy. Jego droga prowadziła go z dala od domu, jednak powrócił tam, gdzie był potrzebny. Jako fan, cieszę się z tego powrotu”. CoreyTaylor, autor i wokalista zespołów Slipknot i Stone Sour
31% rabatu
25,97
37,90 zł
Dodaj
do koszyka
Piosenki przedszkolaka
Piosenki przedszkolaka
Wydawca: Martel
wysyłka: 48h
Znajdziemy tu piosenki znane wszystkim dzieciom oraz ich rodzicom i dziadkom. W książeczce zebrano melodie przekazywane z pokolenia na pokolenie, które na długo zajmą uwagę zarówno małych, jak i większych pociech. Całości dodają uroku barwne, wesołe ilustracje, które wraz z piosenkami uczynią z tej pozycji ulubiony śpiewnik Twojego Dziecka.
15% rabatu
10,19
11,99 zł
Dodaj
do koszyka
Dziady rzecz o wędrownych żebrakach i ich pieśniach
PARALELE to seria wydawnicza, w ramach której publikowane są studia i monografie mieszczące się w nurcie współczesnej komparatystyki i badań interdyscyplinarnych z pogranicza folklorystyki, literaturoznawstwa oraz antropologii kultury. DZIADY. RZECZ O WĘDROWNYCH ŻEBRAKACH I ICH PIEŚNIACH Bohaterami niniejszej książki są wędrowni dziadowie-żebracy. Stanowili oni dawniej niezwykle barwną i aktywną grupę, która odgrywała istotną rolę w życiu tradycyjnych społeczności wiejskich. Byli swego rodzaju pośrednikami między światem żywych i zmarłych, modlili się, śpiewali pieśni, przynosili nowiny z dalekiego świata. Jednocześnie ze względu na swoją obcość i odmienność oraz otaczającą ich aurę tajemniczości wywoływali żywe zainteresowanie i skrajnie zróżnicowane reakcje. Wędrowni żebracy wzbudzali szacunek i strach, a zarazem byli obiektem ataków, tematem niewybrednych dowcipów, parodii oraz licznych plotek i sensacyjnych opowieści. Najbardziej frapujące jest jednak to, że dziad funkcjonował równocześnie jako swoista i wieloznaczna figura myślenia, która w różnym czasie i różnych środowiskach społecznych organizowała pewne sfery zbiorowych wyobrażeń i emocji. Ta perspektywa jest ciekawa również z tego powodu, że figura owa nie ma wyłącznie charakteru historycznego i w pewnym zakresie jest ona żywa również w myśleniu współczesnym, o czym dobitnie świadczy znany powszechnie przypadek użycia frazy „spieprzaj dziadu".
10% rabatu
34,20
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Type O Negative Zgniła zieleń
Duży może więcej. Tak mawiają. Z reguły mawiają tak ci mniejsi. Peter Steele – choć już jako nastolatek górował nad większością swoich rówieśników – prawdopodobnie był jednak odmiennego zdania. Na pewno nie był przekonany o swojej omnipotencji, kiedy podczas jednej z pierwszych prób publicznego występu dostał w łeb ogryzkiem. Kilkadziesiąt lat później, podczas jednego ze swoich ostatnich wywiadów, ze śmiertelną powagą stwierdził jednak, że modli się o więcej bólu. Bo jest przekonany, że Bóg każe dźwigać głazy tylko tym, którzy są zdolni je unieść. Pomiędzy incydentem z ogryzkiem a tą porażającą wypowiedzią Steele rzeczywiście przeniósł setki kamieni. Nie był to daremny trud, Petera nijak nie da się porównać do Syzyfa. Zostało po tym wyjątkowym muzyku osiem albumów długogrających – dwa Carnivore i sześć Type O Negative. Większość z nich pozostanie na zawsze na szczycie wzgórza ze świetną muzyką. Pewien Ryszard znany w szerszych kręgach jako Peja nagrał swego czasu utwór ze znamiennym wersem: „jakie życie taki rap”. Ratajczyk – pod takim nazwiskiem przyszedł na świat Steele – nie był wprawdzie fanem hip-hopu, ale niewykluczone, że postawiłby Peji piwo za trafność sformułowania (kiedy obaj muzycy jeszcze pili alkohol). Bo twórczość Ratajczyka wcale nie była – na pewno nie tylko – miazmatami pseudogotyckich rojeń dla domorosłych wiedźm w okresie pokwitania. Była dość wiernym zwierciadłem jego życiowych perypetii, i może dlatego bywała tak fascynująca. Peter z reguły krygował się i utrzymywał, że prowadzi nudne życie. Nic z tych rzeczy. Kiedy śpiewał w jednym ze sztandarowych utworów Carnivore, zatytułowanym zresztą nazwą zespołu, że uwielbia konsumować cipki, to w zasadzie antycypował swoje przyszłe losy nienasyconego konsumenta. Kiedy opłakiwał w utworach Type O Negative bliskich, to naprawdę był w żałobie. Kiedy złorzeczył na płytach byłym partnerkom, to równolegle snuł już plany, jak dać popalić ich nowym absztyfikantom. Oczywiście jednak twórczość nie mówi o jej twórcy wszystkiego. Gdyby tak było, Steele musiałby nagrywać blackmetalowe reggae, bo był człowiekiem paradoksów. Ateistą, który znalazł ukojenie w objęciach katolicyzmu. Romantykiem oskarżanym o mizoginię. Showmanem, który całe życie walczył z paraliżującym lękiem przed publicznymi występami. Zakochanym w przyrodzie fascynatem postępu technologicznego. Nieśmiałkiem, który odważył się pozować przed obiektywem z własnym fajfusem w dłoni. Wrażliwym olbrzymem. „Zgniła zieleń” nie jest jednak wyłącznie historią Petera. To historia Type O Negative i pozostałych zespołów Steele’a, Carnivore oraz Fallout, a nawet amatorskich grup powstałych jeszcze w latach siedemdziesiątych. Historia przedstawiona w relacjach jego współpracowników, wzbogacona analizą poszczególnych albumów, rzucona na szersze tło przemian muzycznych i kulturowych.
35% rabatu
29,84
45,90 zł
Dodaj
do koszyka
O prawdziwej sztuce gry na instrumentach klawiszowych
Traktat "O prawdziwej sztuce gry na instrumentach klawiszowych", pierwsze pełne polskie wydanie fundamentalnego dzieła Carla Philippa Emanuela Bacha, jest nie tylko kopalnią wiedzy o XVIII-wiecznej technice, ornamentacji i stylistyce gry na instrumentach klawiszowych, ale również podstawową pozycją, poruszającą problematykę interpretacji, akompaniamentu i kameralistyki, bez której nie może się obyć nie tylko muzyk zainteresowany muzyką dawną, ale również współczesny pianista.
31% rabatu
31,05
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jak to działa - Muzyka
Jak to działa - Muzyka
Wydawca: SBM
wysyłka: 48h
Jak to działa? Muzyka Co słychać w najcichszym pomieszczeniu na świecie? Na czym polega praca kompozytora? Jak zostać wirtuozem? Do czego w muzyce przydaje się komputer? Jeśli nurtują cię podobne pytania, to świetnie trafiłeś! Książka „Jak to działa? Muzyka” zawiera odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań dotyczących muzyki i dźwięku. W sposób jasny i prosty wyjaśniamy to, co z pozoru skomplikowane. Pomagają w tym zabawne ilustracje. „Jak to działa? Muzyka” to kopalnia odpowiedzi na arcytrudne pytania!
15% rabatu
8,49
9,99 zł
Dodaj
do koszyka
Śpiewnik. Zawiera chwyty gitarowe
Śpiewnik zawiera bogaty zbiór piosenek piosenek na każdą okazję: kolonie, obozy, wycieczki, ogniska i spotkania towarzyskie. Znajdziesz tu piosenki tradycyjne, popularne, turystyczne i harcerskie oraz pieśni wojskowe, patriotyczne i okolicznościowe, a także chwyty gitarowe do wszystkich utworów.
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Alla Piazzolla Affabile La Mancha na flet i fortepian
Alla Piazzolla Affabile La Mancha - nuty na flet i fortepian.
31% rabatu
23,33
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Instrukcja o muzyce w świętej liturgii "Musicam sacram"
Instrukcja o muzyce w świętej liturgii Musicam sacram ukazała się 5 marca 1967 roku. Jest ona bardzo ważnym i doniosłym dokumentem Świętej Kongregacji Obrzędów, praktycznie interpretującym ducha Ojców Soboru. Niektóre jej przepisy mimo upływu 50 lat od ogłoszenia ciągle czekają jeszcze na wcielenie ich w życie. Potrzeba opracowania takiego dokumentu zrodziła się głównie w środowisku muzyków, którzy zauważyli, że pierwsza instrukcja o należytym wykonaniu Konstytucji o liturgii świętej z 1964 roku Inter Oecumenici nie porusza ani jednym zdaniem kwestii odnowy muzyki i śpiewu w liturgii. W trakcie trwania dyskusji nad miejscem i rolą muzyki w liturgii w świetle soborowej odnowy liturgicznej okazało się, że sprawa ta wymaga znacznie szerszego spojrzenia i głębszej refleksji niż sądzono wcześniej. Prace nad redakcją tego dokumentu zostały powierzone Komisji studyjnej 14, która była jedną z 39 Komisji utworzonych i powołanych przez Consilium do realizacji reformy liturgicznej Soboru Watykańskiego II. Owoce i efekty prac Komisji studyjnej 14, przeprowadzonych dyskusji, poszukiwań, propozycji dotyczących adaptacji muzyki sakralnej do nowej, posoborowej rzeczywistości liturgii były umieszczane w kolejnych dokumentach roboczych, zwanych Schemata. W sumie było ich 12. Stanowią one niezwykle cenny i zarazem trudno dostępny materiał archiwalny, pozwalający zobaczyć kształtowanie się pierwszego dokumentu kościelnego po Soborze Watykańskim II na temat miejsca i znaczenia muzyki w liturgii odnowionej w duchu tegoż Soboru. Niniejsze opracowanie jako pierwsze podejmuje kwestie redakcyjne tego dokumentu i prezentuje debatę nad kształtem odnowy posoborowej muzyki i śpiewu w liturgii. Ukazuje ono dokładny harmonogram prac Zespołu nr 14 oraz poszczególne etapy redakcyjne dokumentu, które nierzadko przebiegały w atmosferze napięć i sporu między muzykami i liturgistami. Kwestie sporne, które wzbudzały najwięcej dyskusji i polemiki, wynikały głównie z różnego pojmowania muzyki sakralnej jako takiej i odmiennego postrzegania jej relacji do świętej liturgii. Soborowa koncepcja liturgii z pełnym, czynnym i świadomym uczestnikiem liturgicznym oraz wprowadzenie języków narodowych zmieniały dotychczasowe patrzenie na miejsce i rolę muzyki w liturgii. Chodziło więc głównie o określenie właściwego, odpowiadającego celom i duchowi liturgii kształtu sztuki muzycznej uprawianej w Kościele. Wszystkie wysiłki redakcyjne zmierzały do pokazania jej jako formy czynnego uczestnictwa w liturgii, a przez to wskazania na całość integralną, jaką tworzą.
10% rabatu
21,60
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Byłem w piekle
Byłem w piekle
Wydawca: Niecałe
wysyłka: 48h
Świat młodzieżowego buntu, muzyki, narkotyków, New Age i drogi w przepaść, a w końcu wielkiego nawrócenia. W pierwszej części książki – pasjonująca historia przyjaźni z wokalistą zespołu Dżem. „Ta opowieść nadaje się na serial. A i tak trzeba byłoby podzielić go na sezony. Nieprawdopodobna jest droga, którą przeszedł Maciek. Pełna zawirowań, pęknięć, lokalnych trzęsień ziemi, rozczarowań, stąpania po terytorium wroga. Sprawdzania nowych przestrzeni, białych plam na duchowej mapie. Stąpał po grząskim gruncie. Bóg znalazł go na złowrogim terytorium”. ze wstępu Marcina Jakimowicza
22% rabatu
23,32
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Radosny smutek przemijania
Witać każdy dzień z uśmiechem i z piosenką na ustach, zatapiać myśli w poetyckich strofach, w rozważaniach o naturze świata; dzielić się sercem z najbliższymi, uczyć wciąż nowych rzeczy; poznawać, podziwiać, odkrywać, świętować chwilę; pamiętać o tym, co ważne, nie przejmować się Nieuniknionym… Czy można tak żyć? Cichy i skromny dowód takiego istnienia zawarty jest na kartach albumu „Radosny smutek przemijania” powstałego dla upamiętnienia jubileuszu 60-lecia pracy scenicznej Sławy Przybylskiej. Album zrodził się z inspiracji męża, Jana Krzyżanowskiego. Zawiera kilkadziesiąt portretów pochodzących z archiwum rodzinnego. Ta fotograficzna podróż rozpoczyna się przed wojną, w Międzyrzecu Podlaskim i upamiętnia wszystkie kluczowe dla kariery Sławy chwile. Postać na zdjęciach uwodzi magnetycznym spojrzeniem, zdumiewa swą niezmiennością na przestrzeni lat, trwałym blaskiem zachwytu nad pięknem istnienia. A przemijanie? Ono może być radosne! Autorką wstępu jest Elżbieta Dzikowska. Ja po prostu nie zwracam uwagi, czy czas płynie. Może i płynie, ale to właściwie my płyniemy, my przemijamy. Należy to robić radośnie. Każdy dzień powinien być dziełem sztuki, jak pisała pani profesor Maria Szyszkowska. Trzeba się starać, aby każdy dzień przeżyć pięknie, a wtedy to przemijanie jest jakby niezauważalne. Jeśli mamy powód, albo jeśli wypracujemy powód, ażeby się cieszyć i żeby przekazywać jak najlepsze myśli, jak najlepsze fluidy dla ludzi i otoczenia, to wtedy przemijanie jest tak naturalne, jak naturalną rzeczą będzie śmierć. Sława Przybylska
32% rabatu
82,09
120,00 zł
Dodaj
do koszyka
Musical
Od niemal dziewięćdziesięciu lat musical filmowy, pomimo wzlotów i upadków, przyciąga do kin widzów, czym udowadnia swoją żywotność. W drugim tomie z serii „Spotkania z gatunkami filmowymi” dwunastu autorów z ośrodków akademickich w całej Polsce próbuje przyjrzeć się fenomenowi gatunku zapoczątkowanego Śpiewakiem Jazzbandu z roku 1927. Książka zawiera refleksję nad zjawiskami klasycznymi dla gatunku, jak również porusza problematykę musicalu w kinie współczesnym. Autorzy zwracają uwagę na najnowsze produkcje, a także na obecność konwencji w serialach. Można tu znaleźć rozważania o antymusicalu (Popeye R. Altmana, Tańcząc w ciemnościach L. von Triera, 9 songs M. Winterbottoma) oraz o zjawiskach peryferyjnych, takich jak: kino jidysz w okresie międzywojennym, musical czeski, meksykański czy nawet próby zaadaptowania gatunku na rodzimy grunt w dobie PRL-u.
15% rabatu
33,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Mała historia muzyki dla dzieci
Mała historia muzyki dla dzieci
Autor: Maciak A
Wydawca: Books
wysyłka: 48h
Dzięki Małej historii muzyki można odnaleźć w sobie prawdziwego melomana. W książce zaprezentowano przekrój gatunków muzycznych, twórców i instrumentów od czasów starożytnych po współczesność. Poznając biografie i dzieła wybitnych muzyków oraz historię muzyki od czasów starożytnych, można dowiedzieć się w jaki sposób dźwięki towarzyszyły ludziom od tysiącleci. Zaprezentowano tu m.in. informacje o roli muzyki w filozofii i religii starożytnych Chin, o średniowiecznej muzyce religijnej i ludowej, której twórcy w dużej mierze pozostali anonimowi, o renesansowych instrumentach, barokowych operach, klasykach wiedeńskich czy romantycznych utworach Chopina i Paganiniego.
15% rabatu
13,52
15,90 zł
Dodaj
do koszyka
Muzyka. Jakie to proste!
Muzyka. Jakie to proste!
Wydawca: Arkady
wysyłka: 48h
Twoje dzieci nie radzą sobie w szkole z teorią muzyki? A może sam masz trudności w odróżnieniu gamy od tonacji? Muzyka. Jakie to proste! - to książka, której potrzebuje każdy uczeń i zdesperowany rodzic. Jej nowatorski układ graficzny zawiera kolorowe diagramy i ilustracje z dokładnymi instrukcjami, prowadzącymi czytelnika krok po kroku przez fascynujący świat muzyki. W ten sposób wiedza staje się bardziej przystępna niż kiedykolwiek wcześniej. W książce zostały poruszone wszystkie podstawowe zagadnienia muzyczne, m.in. wysokość dźwięku, rytm, gamy, melodia, akordy i style wykonawcze. Kolorowy przewodnik pozwala dzieciom i rodzicom wspólnie poznawać nawet najbardziej złożone aspekty zasad muzyki. Symbole w różnych miejscach książki odnoszą się do nagrań z załączonej do przewodnika płyty CD, na której znajdują się dźwiękowe przykłady gam, akordów i brzmienia szeregu instrumentów muzycznych.
32% rabatu
40,98
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Niepotrzebna pogodynka żeby znać kierunek wiatru
Dwupłytowe wydawnictwo „dylan.pl” zawiera utwory Boba Dylana w tłumaczeniu Filipa Łobodzińskiego, grane przez zespół w składzie: Jacek Wąsowski, Marek Wojtczak, Krzysztof Poliński, Tomasz Hernik, Paweł Szymiczek, pod wodzą Filipa Łobodzińskiego. W projekcie gościnnie wystąpili: Tomasz Organek, Pablopavo, Muniek Staszczyk, Marysia Sadowska, Tadeusz Woźniak i Martyna Jakubowicz. Na płytach znalazło się wiele znanych utworów amerykańskiego pieśniarza, jak m.in. „Blowin’ in the Wind”, „The Times They Are a-Changin’ czy „Like a Rolling Stone”... Wszystko utrzymane w podwórkowym, łobuzerskim klimacie i przyjaznej atmosferze sprawiającej na słuchaczach wrażenie, że wykonawcy nie są od nich oddaleni, że to dzieje się gdzieś blisko... Esej do płyty napisał Andrzej Stasiuk, a zdjęciami opatrzył wydawnictwo Tomasz Sikora. Lista utworów: CD 1 - Oj tam, stara 1. Tęskny jazz o podziemiu 2. Adam dał imiona zwierzętom 3. Czasy nadchodzą nowe 4. Firma Ziuty 5. Burza 6. Odpowiedź unosi wiatr 7. Mistrz wojennych gier 8. Port Czarnych Łez 9. Arlekin 10. Na twardy deszcz już zbiera się 11. Oj tam, stara (Tak sobie krwawię) 12. Musisz służyć komuś 13. Ballada o cieniasie 14. Jak błądzący łach CD 2 - A mimo to był sam 1. Ramona 2. W szarych pętach dżdżu 3. Romans w Durango 4. Miłość bez zera/Żadnych ograniczeń 5. Bez słowa 6. Izis 7. Ojciec nocy 8. Pan z Tamburynem 9. Czas mija z wolna 10. Jest mi miłość 11. Północ minęła 12. Highlands 13. Gdy przypłynie okręt nasz 14. Senor (Z dziejów jankeskiej potęgi) 15. Każde trawy źdźbło Książeczka z płytami będzie w sprzedaży od 17 marca 2017 .
32% rabatu
30,78
44,99 zł
Dodaj
do koszyka
Jazz i fizyka
„Jazz i fizyka” to bardzo osobista opowieść o nauce i muzyce, które splatają się ze sobą w życiu profesora Stephona Alexandra. To także opowieść o Nowym Jorku, grze na saksofonie i o licznych spotkaniach autora z wielkimi fizykami i wielkimi jazzmanami. Myślą przewodnią książki i ideą przyświecającą badaniom naukowym autora jest wykazanie, że Wszechświat ma ukrytą muzyczną naturę. Stephon Alexander przedstawia ją w książce na różne sposoby, posługując się teorią muzyki i jazzowych improwizacji, a także fizyką i kosmologią. Ta książka ukazuje także moc analogii. Dzięki dźwiękom, zaczniemy rozumieć fizykę wiążąc ją analogiami z muzyką. Przekonamy się, że harmonia i rezonans są zjawiskami uniwersalnymi mogącymi wyjaśnić dynamikę całego. Stephon Alexander to wyśmienity fizyk i muzyk jazzowy w jednej osobie. Czytając go usłyszycie muzykę Wszechświata. Edward Frenkel, autor książki „Miłość i matematyka” Jeśli chcecie spędzić jeden wieczór w życiu, kontemplując związki między nauką i sztuką, wybierzcie właśnie tę książkę. Lee Smolin, autor książki „Czas odrodzony” Stephon Alexander jest profesorem fizyki na Uniwersytecie Browna i laureatem nagrody Amerykańskiego Towarzystwa Fizycznego im Boucheta za rok 2013. Jest także saksofonistą jazzowym. W sierpniu 2014 r. ukazał się jego album „Here Comes Now” nagrany z Erin Rioux.
31% rabatu
27,34
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Muzyka i muzyczność prozy japońskiej okresu Heian (794-1192)
Książka ukazuje rolę muzyki w kreacji literatury starożytnej i jej wpływ na kształtowanie się życia artystycznego japońskich dworzan okresu Heian, złotego wieku kultury arystokratycznej Japonii. Wypełniająca po brzegi karty wielu opowieści muzyka jest nierozerwalnym aspektem świata przedstawionego w japońskiej prozie okresu Heian. Próżno by szukać w europejskim kręgu kulturowym postaci literackich darzących muzykę większą estymą, niż to czynią bohaterowie tych utworów. Oddają się oni muzycznym dysputom, wzruszają się pod wpływem brzmienia egzotycznych instrumentów, kontemplują dźwięki przyrody. Muzyka wprowadza do prozy dużą dawkę artyzmu i zmysłowości. Staje się dla bohaterów literackich nie tyle silnym przeżyciem, ile wręcz realnym, zmysłowym doświadczeniem, równie ważnym co doświadczenie miłości, życia, bólu czy śmierci. Marta Wesołowska – japonistka specjalizująca się w badaniu muzyki i literatury japońskiej okresu Heian (IX–XII w.). Studia japonistyczne ukończyła na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie w 2016 roku uzyskała również tytuł doktora. Była stypendystką japońskiego Ministerstwa Edukacji (MonbushoŻ), a także wykładowcą na uniwersytecie Kyoto Sangyo w Kioto. Jest autorką książki Gagaku. Dzieje i symbolika japońskiej muzyki dworskiej (2012).
31% rabatu
26,22
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mazurek Dąbrowskiego- historia naszego hymnu
Krótka historia hymnu polskiego to książka, którą każdy młody Polak powinien przeczytać. Polskie symbole narodowe takie jak godło, flaga, hymn, polskie święta państwowe to zagadnienia, które zna każdy, ale czy tak naprawdę wie o nich wystarczająco dużo? Co to jest prawo o symbolach narodowych? Czy nie robimy błędów, śpiewając hymn? Jak należy interpretować kolejne strofy hymnu? Kiedy, gdzie i w jakich okolicznościach powstał Mazurek Dąbrowskiego? Co można zobaczyć w muzeum hymnu w Będominie i czy Mazurek Dąbrowskiego zawsze był hymnem Polski? Odpowiedzi na pytania można znaleźć w tej książce. Ciekawe teksty dopełniają kolorowe ilustracje.
15% rabatu
16,06
18,90 zł
Dodaj
do koszyka
Mieczysław Karłowicz w Tatrach
Po przeszło stu latach od pierwszego wydania w roku 2016 ukazuje się drugie wydanie pism taternickich i fotografii Mieczysława Karłowicza. W 1910 roku, rok po śmierci kompozytora, Sekcja Turystyczna Towarzystwa Tatrzańskiego opublikowała w jednym tomie teksty Karłowicza o Tatrach, które zostały dopełnione licznymi fotografiami tatrzańskimi tego przedwcześnie zmarłego artysty. Te teksty Karłowicza warto przypomnieć w roku 2016, sto czterdzieści lat od urodzin Karłowicza, by poznać nie tylko jego muzyczne talenty, ale także górskie pisarstwo. Z Tatrami łączyła go szczególna więź, już w roku 1889 notowane są jego pierwsze wejścia w góry, zintensyfikowane od roku 1906. Był aktywnym członkiem Towarzystwa Tatrzańskiego, pasjonował się wspinaczką górską, był wraz z Mariuszem Zaruskim prekursorem powstania Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowania Górskiego (którego założenie przyspieszyła jego śmierć pod Kościelcem). Jego wołanie: „Szanujcie ciszę i majestat górski” dzisiaj staje się szczególnie aktualne; zaskakuje bardzo fakt, że te słowa zostały napisane już tak dawno temu. Wydawnictwo Astraia poprosiło muzykologa – i alpinistę – ­Władysława Malinowskiego (w swoim czasie partnera tatrzańskich wspinaczek wielkiego himalaisty Andrzeja Zawady) o napisanie wstępu do tego drugiego wydania książki „Mieczysław Karłowicz w Tatrach”. Radzi z tego jesteśmy, bo mocno wierzymy, że właśnie to połączenie pozwoli głębiej wniknąć w pisma tatrzańskie Karłowicza, a spis wejść tatrzańskich przedstawiony na końcu książki (którego nowe wydanie przygotowane zostało przez tego samego autora) – dokładniej prześledzić Czytelnikowi jego kontakty z Tatrami i wczuć się w jego przemożną chęć obcowania z majestatem gór. Dziękujemy pięknie Stowarzyszeniu imienia Mieczysława Karłowicza w Zakopanem i jego Prezes, Pani Danucie Sztencel, za życzliwy patronat nad tym wydaniem. Mamy nadzieję, że teksty Karłowicza, pisanie jeszcze pod koniec xix wieku, w uwspółcześnionej ortografii, dla wielu z nas staną się odkryciem nieco zapomnianego oblicza kompozytora, a tym, którzy już wcześniej zapoznali się z tymi tekstami, pozwolą na nowo zakosztować piękna Tatr, opisanych przez Karłowicza z najwyższym uwielbieniem. Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem, gdzie m.in. znajdują się aparaty fotograficzne kompozytora–taternika, jest także partnerem tego wydania. Niniejsze wydanie powiela układ pierwszego wydania. Zdjęcia Karłowicza są ułożone według edycji z 1910 roku. Dla lepszego zrozumienia teksty zostały zaprezentowane we współczesnej ortografii i według współczesnych zasad pisowni. Jako dodatek do spisu wejść tatrzańskich Karłowicza reprodukujemy mapę Tatr (Magas Tátra) z węgierskiej Wielkiej Encyklopedii Pallas ("A Pallas nagy lexikona") wydawanej w latach 1893–97.
31% rabatu
26,91
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka