Okładka książki Historia w kulturze ponowoczesnej

Historia w kulturze ponowoczesnej

Wydawca: Universitas
wysyłka: 48h
ISBN: 9788324230372
EAN: 9788324230372
oprawa: oprawa: broszurowa
podtytuł: Koncepcje - metody - perspektywy badawcze
format: 15,1x23,5 cm
język: polski
liczba stron: 268
rok wydania: 2019
(0) Sprawdź recenzje
34% rabatu
25,94 zł
Cena detaliczna: 
39,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,96

Opis produktu

Opis książki: Człowiek ponowoczesny żyje w ciągłej teraźniejszości, a imperatyw elastyczności wymaga dostosowywania planów na przyszłość do kapitalistycznej gospodarki rynkowej. To jednak odbija się na przeszłości, gdyż historię można sprzedać jak każdy inny produkt. W jaki sposób ów hedonistyczny konsumeryzm odbija się na reprezentacjach przeszłości w przestrzeni publicznej? Zakres tematyczny książki, w której publikują badacze z czternastu wiodących ośrodków akademickich w Europie, wykracza poza dotychczasowe metody analizy przeszłości w teraźniejszości, prowadzone pod hasłami polityki historycznej czy pamięci zbiorowej. Tematy tu podejmowane obejmują związki historii z mediami i gospodarką, są również zadawane pytania o skutki ekonomizacji przeszłości dla współczesnego rozumienia historii. Miloš Řezník, Magdalena Saryusz-Wolska, Sabine Stach i Katrin Stoll współpracują w zespole badawczym „Funkcjonalność historii w późnej nowoczesności” w Niemieckim Instytucie Historycznym w Warszawie (Deutsches Historisches Institut Warschau). Instytut istnieje od 1993 roku. Do jego zadań należy prowadzenie badań naukowych nad historią Polski i stosunków polsko-niemieckich w kontekście europejskim i międzynarodowym. Ponadto Instytut wspiera naukową debatę historyczną na płaszczyźnie międzynarodowej. Miloš Řezník, Magdalena Saryusz-Wolska, Sabine Stach, Katrin Stoll Historia w późnym kapitalizmie: wprowadzenie I. Upublicznianie historii Madeleine Brook Historia, narracja historyczna a „rekonstrukcja historyczna”: krótki zarys dotychczasowych zjawisk i debat Cord Arendes, Juliane Tomann Wytyczanie dróg ku sferze publicznej: czym są public history i historia stosowana? II. Sprzedawanie historii Veit Damm Historia i funkcje jubileuszy historycznych w świecie biznesu i pracy od XIX wieku po współczesność Manfred Grieger Historia przedsiębiorstw jako „zagospodarowanie przeszłości”: niemiecka historia i komunikacja historyczna w XXI wieku III. Przeżywanie historii Sabine Stach Czas podróży w czasie. O turystyfikacji historii najnowszej w XXI wieku w Warszawie Marketa Spiritova Jubileusz jako wydarzenie: „aksamitna rewolucja” w popularnej kulturze pamięci IV. Pokazywanie historii Judith Keilbach „Nowe obrazy” w telewizji historycznej. O zastosowaniu i waloryzacji nagrań z czasów narodowego socjalizmu Angela Schwarz „Niedźwiedzie, które jeżdżą na rowerach jednokołowych”? Historia i jej funkcje w grach komputerowych o XX-wiecznych dziejach Europy Środkowo-Wschodniej Bettina Severin-Barboutie Opowiadanie historii przez komiks: sprawozdanie z badań V. Upolitycznianie historii Monika Heinemann Muzeum historyczne jako fabryka pamięci – polski boom muzealny z perspektywy nowej muzeologii Marcin Napiórkowski Powtarzanie rewolucji. Analiza strukturalna debaty sejmowej z 10 listopada 1997 r. nad exposé premiera Jerzego Buzka i uchwałą z okazji rocznicy odzyskania niepodległości Noty o autorach Indeks nazwisk
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj