Dziś w ofercie 134 317 pozycji
Antybohater polskiej prozy po roku 1989
Autorka wykazuje się doskonałą znajomością prozy najnowszej i jej poszczególnych nurtów. Nie operuje na ograniczonym polu przykładów, dobranych tak, by pasowały do taksonomii, ale stara się ogarnąć duży, reprezentatywny obszar tekstów współczesnej literatury. Wszystko to napisane jest inteligentnie, żywo z punktu widzenia stylistyki i z zastosowaniem godnej podziwu erudycji w dziedzinie opracowań teoretycznych.
34,00
Dodaj
do koszyka
Nikt się nie rodzi strukturalistą
Biografia Balcerzana zdaje się opowiadać o transformacji ról, przesuwaniu akcentów, swoistym negocjowaniu pozycji (auto)biografii w pejzażu humanistyki. Przez odsłonięcie związków między zdarzeniami z życia, teoretyzowaniem i pisaniem można dotrzeć do kluczowej w książce (i dzisiejszym literaturoznawstwie) kategorii doświadczenia, ale też odtworzyć historię dyscypliny, która w pewnym sensie reinterpretuje sama siebie. W uproszczeniu można mówić o zawieszeniu podmiotowości na początku tej historii i o triumfalnej ekspozycji „ja” w pierwszej dekadzie XXI wieku. Nawet bowiem czas triumfu semiotyki nie egzorcyzmował skutecznie podmiotowości, wdzierającej się w życie naukowe w kilku opisanych w pracy przebraniach. Podkreślam ten aspekt, bowiem takim tropem idzie badaczka: nie opisuje formalnej celności wierszy i prozy Edwarda Balcerzana, lecz ich doświadczeniowy, autobiograficzny charakter. Pokazuje przy tym, że ten trop – wycofywanie, kamuflowanie i eksponowanie podmiotowości – jest kluczowy dla rozumienia przemian dyscypliny w XX i w pierwszej dekadzie XXI wieku. Taki sposób czytania unieważnia jeden z najczęściej funkcjonujących schematów interpretacji literatury pisanej przez humanistów – poszukiwania formalnego kunsztu i tematycznych dominant. Twórczość Balcerzana w ujęciu Beaty Małgorzaty Wolskiej jest zarówno wypowiedzią na temat istoty literatury, jak i nieoczywistą notatką z życia poety. Nie chodzi w tej lekturze o dowodzenie prymatu wiedzy o literaturze nad jej praktykowaniem, lecz o spójność i niespójność będące tropem Balcerzanowego „ja”. prof. dr hab. Inga Iwasiów
35% rabatu
23,40
36,00 zł
Dodaj
do koszyka
Archiwa i bruliony pisarzy
Z pieczołowitej typologii materiału rękopiśmiennego oraz dokonywanych na nim autorskich operacji wynika kilka wniosków praktycznych, ale jeden zdaje się dla współczesnej tekstologii – a w efekcie i praktyki edytorskiej – najistotniejszy. Otóż świat rękopisu posiada swoją specyfikę i swoją autonomię, a co za tym idzie, nie jest to świat, który można sprowadzić do odmiany świata tekstu – ten bowiem swój początek ma dopiero w druku. Cezura, którą wyznacza publikacja, moment przejścia artystycznego bytu tworzonego w sferze prywatnej do sfery publicznej, jest w tym ujęciu fundamentalna.
35,00
Dodaj
do koszyka
W kręgu baśni i fantastyki
Książka Weroniki Kosteckiej i Macieja Skowery jest taką propozycją lektury, która ma charakter bardziej pytań niż odpowiedzi, bardziej refleksji niż zamkniętych, niepodważalnych konstatacji i wniosków. Autorzy sięgają zarówno do utworów ikonicznych, będących znakami kultury, poddawanych wielokrotnym, niekiedy wzajemnie wykluczającym się interpretacjom (Leśmian, Korczak, Ende, Rowling), jak i do tytułów zapomnianych, niedostrzeżonych i niesłusznie pominiętych (jak seria Johna Bellairsa i Brada Stricklanda o Luisie Barnavelcie) lub w ogóle nieznanych polskiemu czytelnikowi (jak nietłumaczony utwór Faulknera, jedyny tekst tego pisarza adresowany do odbiorcy dziecięcego). [...] To eseistyczne, erudycyjne, napisane z zaraźliwą fascynacją studia, układające się, niczym puzzle, w obraz, którego panoramę nosiliśmy w indywidualnej i zbiorowej wyobraźni, ale który zyskuje w szczegółach i zbliżeniach. Prof. Grzegorz Leszczyński Uniwersytet Warszawski
5% rabatu
34,20
36,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nowoczesny Orfeusz
Najsłynniejsza powieść Stanisława Lema oparta została na schemacie mitu o Eurydyce i Orfeuszu. Enigmatyczny liryk Aleksandra Wata jawi się jako rewelacyjna gramatyka tworzenia sceny powtórnej utraty Eurydyki. Czesław Miłosz jest autorem jednego z najbardziej odkrywczych odczytań historii orfejskiej, zarazem typowego dla naszej „świeckiej epoki”. W napisanym w czasie II wojny światowej dramacie Anna Świrszczyńska podjęła się włączenia w dzieje podróży do Hadesu postaci Orfeusza – bohatera wspólnoty, pozbawionego dotąd własnej fabuły. Dramat o herosie projektował też śmiertelnie chory Stanisław Wyspiański; analogiczne zamierzenia snuł w obozowych notatkach Konstanty Ildefons Gałczyński. To tylko przykłady zaskakująco bogatej i różnorodnej, a dotąd w małym stopniu rozpoznanej polskiej recepcji opowieści o pierwszym artyście. Książka – złożona z interpretacji pojedynczych utworów i z ujęć przekrojowych – poświęcona jest literaturze polskiej ostatnich stu lat, ale również wielowiekowym dziejom przemian mitu Orfeusza w sztuce Zachodu. W monografii znaleźć można propozycję mitologicznej lektury dzieł nieodnoszących się do fabuły wprost, refleksję nad alternatywną historią recepcji oraz przyszłymi losami tematu. W tekst wkomponowano 15 fragmentów kontekstowych, które dotyczą istotnych elementów i klasycznych realizacji mitu: mogą one być czytane w dowolnej kolejności jako hasła dotąd nieistniejącej encyklopedii orfejskiej. Oprócz badaczy literatury studium zaciekawi kulturoznawców, filologów klasycznych, historyków sztuki, wszystkie osoby zainteresowane mitami i ich długim trwaniem w kulturze.
15% rabatu
33,15
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Inna komparatystyka
Zbiór badań, który tu prezentujemy, jest owocem umysłowej i ludzkiej wspólnej drogi twórczej, na którą wkroczyliśmy dziesięć lat temu wraz z profesor Hanną Dziechcińską. To ona przedstawiła niektórym włoskim przyjaciołom, tym, którzy brali udział w stworzeniu tej książki, pomysł konferencji poświęconej swojej koncepcji komparatystyki: komparatystyki – jak chętnie powtarzała – która nie byłaby wyłącznie samym poszukiwaniem źródeł czy wpływu pewnego autora na drugiego, pewnej epoki na drugą czy pewnego kraju na drugi, lecz raczej stanowiłaby system idei, motywów, impulsów literackich i kulturalnych, które pokazałyby relacje między różniącymi się od siebie systemami literackimi, a jednocześnie swoistość ich funkcji w różnych obszarach kulturalnych i okresach.
15% rabatu
24,65
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rozrachunki z wojną
Sławomir Buryła w Rozrachunkach z wojną analizuje interesujące go zagadnienia na szerokim tle nie tylko historycznoliterackim, lecz także historycznym, społecznym, politycznym, a ponadto w kontekście ideologicznym, niezwykle ważnym w przypadku zajmującego go rodzaju pisarstwa. Przedmiotem refleksji czyni kwestie dotąd nieprzebadane, jak choćby stosunek pokolenia „Współczesności” do drugiej wojny światowej; w przypadku zaś obszarów wcześniej przez literaturoznawstwo analizowanych, jak literatura lagrowa, wydobywa z nich aspekty słabo rozpoznane lub przeoczane. Odkrywczość „rozrachunków z wojną” polega także na podejmowanych przez Autora próbach nowych ujęć starych tematów, na lekturze inspirowanej przez nowe trendy w humanistyce. (z recenzji dr hab. Arkadiusza Morawca)
15% rabatu
25,50
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Retoryka miłosnej batalii
Hieronim Falęcki w tytule swojego Wojska serdecznych nowo rekrutowanych afektów umieścił odpowiadającą ogólnej koncepcji i treści dzieła metaforę, w obrębie której cyrkulują znaczenia walki, miłosnej przemocy i podboju za pośrednictwem języka czy księgi. Tak rozumiany podbój pozostaje silnie zakorzeniony w retorycznej tradycji epoki, w jej kulturze (zwłaszcza religijnej) i zbiorowej wyobraźni. Stąd też zamysł autorki, by, umiejscawiając Wojsko... w perspektywie wybranych reguł barokowej retoryki emocji, przybliżyć jednocześnie czytelnikowi ową płaszczyznę odniesień dzieła z naciskiem na te zwłaszcza obszary, które z uwagi na stan ówczesnej świadomości retorycznej mogły być i zostały przez Falęckiego wykorzystane w celu podniesienia afektywnej perswazyjności jego „raptularza”. Wiele miejsca poświęcono tu zatem alegorycznemu wymiarowi dzieła: wchodzącym ze sobą w związki i tworzącym rozbudowaną strukturę wyobrażeniom batalistycznym i kupidynowym, zaślubinowym, horologicznym czy kordialnym. Perspektywa taka pozwala oddać sprawiedliwość inwencyjnemu bogactwu Wojska... czy też wydobyć te jego walory, które dają się dostrzec w lekturze uwzględniającej kulturowy kontekst powstania książki.
15% rabatu
25,50
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Literatura na świecie 7-8/2017
Spis treści: Heinrich Heine: Doktor Faust. Poemat taneczny wraz z osobliwościami na temat diabłów, czarownic i sztuki poetyckiej, przeł. Andrzej Kopacki, s. 005-047. Jürgen Habermas: Heine, nasz współczesny. "Dziś w Europie nie ma już narodów", przeł. Adam Romaniuk, s. 048-060. Ján Johanides: Ogłoszenia dla wieczności, przeł. Izabela Zając, s. 063-095. Andrzej Kopacki: Hiob, drozdy i zła baronówna, s. 096-099. Dusan Dusek: Opowiadania, przeł. Krzysztof Rejmer, Andrzej S. Jagodziński, s. 101-132. Peter Zajac: Topografia "Topografii", przeł. Andrzej S. Jagodziński, s. 133-138. Dusan Dusek / Tina Čorná: Czajka biega po brzegu morza i zostawia ślady (rozmowa), przeł. Andrzej S. Jagodziński, s. 139-145. Peter Balko: Wtedy w Loszoncu, przeł. Miłosz Waligórski, s. 149-193. Peter Balko / Terézia Klasová: Niewinna kartka papieru (rozmowa), przeł. Miłosz Waligórski, s. 149-193. Ursul'a Kovalyk: Woltyżerka, przeł. Krzysztof Rejmer, s. 199-228. Josef Skvorecký: Cud, przeł. Andrzej S. Jagodziński, s. 231-302. Josef Škvorecký: Autosztambuch, przeł. Jan Stachowski, s. 303-333. Josef Škvorecký: Red Music, przeł. Elżbieta Lederer, s. 336-353. Josef Skvorecký: Franz Kafka, wypisy antysemickie i inne marginalia, przeł. Jacek Brzeziński, s. 354-373. Josef Skvorecký / Andrzej S. Jagodziński: Do saksofonu trzeba mieć potężne płuca (rozmowa), s. 374-382. Katarzyna Osińska: Objaśnianie Bułhakowa, s. 384-400. Adam Lipszyc: Czarne języki, s. 401-413. Łukasz Żebrowski: Kłopot z Hertmansem, s. 423-430. Mikaël Gómez Guthart: Lin Shu, autor Don Kichota, przeł. Aleksandra Drzymała, s. 431-432.
15% rabatu
15,30
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
Książki Magazyn do czytania 3/2017
Co widział Gombrowicz, kiedy patrzył na Polaków? Ten i kilkadziesiąt innych interesujących tekstów o książkach na 114 stronach trzeciego numeru kwartalnika "Książki. Magazyn do czytania".
5% rabatu
11,39
11,99 zł
Dodaj
do koszyka
Semeiotike Studia z zakresu semanalizy
W połowie lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku we Francji rozpoczyna się nie tylko rewolucja społeczna i obyczajowa, której kulminacją jest maj 1968 roku, ale również prawdziwa rewolucja w dziedzinie badań humanistycznych, przebiegająca pod znakiem strukturalizmu i semiotyki. Niepoślednią rolę odgrywa w tej rewolucji młoda Bułgarka, która kilka lat wcześniej przybyła do Paryża, aby pracować nad doktoratem. Séméiotike to jej pierwsza książka, opublikowana w roku 1969. Kristeva wnosi w posagu do francuskiej myśli koncepcję dialogowości i polifoniczności tekstu literackiego Michaiła Bachtina. Przeciwstawia się strukturalistycznej koncepcji dzieła jako obiektu zamkniętego, skończonego, samowystarczalnego, rozpatrując je jako obszar wzajemnego oddziaływania wielu kodów, języków i podmiotów wypowiedzi. W tym kontekście wprowadza termin „intertekstualność”, który zrobi niebywałą karierę w całym świecie i stanie się zaczynem dla wielu kierunków i szkół badawczych. Kristeva od początku była odbierana jako autorka niełatwa w lekturze, posługująca się hermetycznym niekiedy językiem, zaskakująca zbijającymi z tropu odwołaniami do rozmaitych dziedzin wiedzy i teorii naukowych – marksizmu, filozofii, językoznawstwa czy wyższej matematyki. Z jednej strony budziło to respekt dla jej wszechstronnego wykształcenia, z drugiej – zniechęcało do dokładnej lektury jej tekstów, a także ograniczało liczbę przekładów na języki obce. Zawsze jednak towarzyszyło jej przekonanie, że jest to książka historycznie ważna, prawdziwie klasyczna, która wywarła na badania literackie bardzo istotny wpływ.
32% rabatu
40,36
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Inspiracje czytelnicze w życiu młodego pokolenia
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. Czytelnik znajdzie tu informacje dotyczące roli bibliotek, aranżacji ich przestrzeni, reorganizacji ich działalności oraz inicjatyw mających na celu promocję czytelnictwa i kształtowanie nawyków czytelniczych. Autorzy zajęli się ponadto wybranymi zagadnieniami z zakresu zainteresowań czytelniczych młodego odbiorcy i odpowiadających na nie ofert wydawniczych.
15% rabatu
33,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Nuż w uhu
Książka prezentuje poezję polskiego futuryzmu na tle europejskiej twórczości awangardowej i polskiej tradycji literackiej, koncentrując się na zagadnieniach historycznej poetyki dźwięku. Jasieński, Czyżewski, Wat, Stern i Młodożeniec uruchomili prawdziwą „fabrykę” brzmień – nigdy wcześniej w literaturze polskiej nie podejmowano na tak wielką skalę działań waloryzujących tkankę dźwiękową wierszy. Ogląd i „odsłuch” awangardowej sztuki słowa autorka podporządkowuje zagadnieniom wiążącym się z różnymi kontekstami teoretyczno- i historycznoliterackimi. Bada zabiegi brzmieniowe, tropi konceptyzm foniczno-semantyczny, opisuje wariacje na temat „muzyczności” dzieła, analizując jednocześnie związki polskiej twórczości futurystycznej z poezją przełomu XIX i XX wieku, liryką i koncepcją sztuki W. Chlebnikowa, teorią „onomatopei” i ideą „słów na wolności” F.T. Marinettiego, fonostylistyką folkloru oraz niemal nieobecną w polskiej refleksji literaturoznawczej i praktyce przekładowej literaturą dadaizmu.
10% rabatu
43,20
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Janusz Korczak. Fotobiografia / Photobiography
Ten album nazwano fotobiografią, choć zdjęcia w nim zawarte opatrzono zaledwie cytatami z dzieł jego bohatera – Janusza Korczaka, najwybitniejszego pedagoga naszych czasów. Stare fotografie, obrazy którymi możemy podglądać świat, którego już nie ma. Książka, którą trzymasz w ręku opowiada historię człowieka niezwykłego. Choć jego wychowankowie nadali mu przydomek Stary Doktor, tak naprawdę do końca, do swojej męczeńskiej śmierci nie przestał być dzieckiem. Czytając dzieła Janusza Korczaka trudno oprzeć się wrażeniu, że właściwie każde niemal zdanie mogłoby posłużyć za motto i wskazanie dla współczesnych nauczycieli, pedagogów, rodziców i ludzi w ogóle.
25% rabatu
52,48
69,98 zł
Dodaj
do koszyka
W rejony mroku
W rejony mroku to szkic do intelektualnego portretu Gustawa Herlinga-Grudzińskiego, wybitnego pisarza, eseisty, współtwórcy paryskiej „Kultury”. Jacek Hajduk odczytuje arcydzielny Dziennik pisany nocą, komentuje go, osadza w kontekście nie tylko polsko - włoskim ale także europejskim i subtelnie zachęca do wyprawy w ciemne strony naszej cywilizacji. Świetna, żywa, barwna i inteligentna opowieść o pisarzu bez którego nie ma współczesnej literatury polskiej. Spis treści Od autora / 9 1. W cieniu Wezuwiusza / 15 2. Świadectwo: Croce / 23 3. Świadectwo: Pliniusz / 29 4. Dymiące kominy wulkaniczne / 37 5. Totalitarne bliźnięta / 47 6. Z dziejów cezaryzmu / 55 7. Książęta niezłomni / 61 8. Russell, Orwell, Camus / 69 9. Trzy Rzymy / 77 10. Wszystkie śmierci Maksyma Gorkiego / 83 11. Ukąszeni / 89 12. Niemota skamieniałych trupów (w Pompejach) / 95 13. Siła słowa / 101 14. „Kultura” – Polska na wygnaniu / 107 15. Owidiusz / 113 16. Zawód: poeta / 119 17. Śmierć Domicjana / 125 18. Kwarantanna / 133 19. Ferragosto – pora przesilenia / 139 20. Tajemnica samobójstwa / 145 21. Lebenstein / 149 22. Caravaggio, Bruno, Gesualdo / 155 23. Kara śmierci / 163 24. Dostojewski / 171 25. Tyberiusz na Capri / 177 26. Banalność Zła / 185 27. Banalność Dobra / 191 28. Pliniusz i chrześcijanie / 197 29. Stąd do wieczności / 203 30. Bakcyl imperializmu / 209 Epilog / 215 Nota / 218 Bibliografia / 219 Fragment książki Odważam się powiedzieć, że nasza literatura minionego stulecia – ani krajowa, ani emigracyjna – nie wydała utworu, który by dorównał Herlinga-Grudzińskiego „portretowi epoki z autoportretem w rogu wielkiego obrazu” albo go przewyższył. Oczywiście Dziennik Gom- browicza jest lekturą wspaniałą, ale lekturą tylko i aż autorskiego „ja”. Oczywiście wieloksiąg Parnickiego – z początkiem lat osiemdziesiątych zgłaszanego nawet do Nagrody Nobla – to eksperyment unikatowy na skalę światową, ale właśnie eksperyment. I oczywiście wspaniałych książek wymienić by można jeszcze sporo. Rzecz jednak w tym, że dla większości autorów wiek XX okazał się przeszkodą nie do pokonania: proza „krótkiego oddechu”, by użyć terminu Stanisława Burkota, znika i zniknie bez śladu – niczym łzy w deszczu. Ci natomiast nieliczni, którzy nadążali za pędzącą machiną wieku wojen i ideologii, a nawet zdolni byli ją przeganiać, dali nam dzieła autoteliczne, dzieła „same sobie”. Pisanie dzisiaj „w stylu” Gombrowicza, na co, niestety, wciąż niejeden autor się porywa, naraża tylko na śmieszność, bo z miejsca staje się manieryzmem. Pisanie „jak Parnicki” jest chyba – i całe szczęście! – w ogóle niemożliwe. Tymczasem Dziennik pisany nocą należy do kategorii „Dzieło Zero” – na nim literatura mogłaby się kończyć i od niego mogłaby się zaczynać. A to – uwaga – stawia Herlinga-Grudziń- skiego w jednym rzędzie z Homerem, Wergiliuszem, Dantem, Szekspirem czy Dostojewskim. Dziennik pisany nocą jest dziełem epokowym. Literatura to ciągłość.
35% rabatu
19,44
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Nowoczesne technologie czy tradycyjne metody?
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie.
15% rabatu
33,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Georg Brandes i Polacy czyli o fenomenie wzajemnego zainteresowania z Polską w tle
Georg Brandes (1842–1927) był duńskim krytykiem i historykiem literatury, publicystą, współtwórcą przełomu modernistycznego w literaturze skandynawskiej. Obecnie w Polsce szerzej nieznany, był jako krytyk promotorem twórczości do dziś pamiętanych i uznawanych za wybitne postaci literatury czy filozofii Henryka Ibsena, Fryderyka Nietschego i Soren’a Kierkegaard’a. Jego aktywność nie ograniczała się jednak do literatury czy filozofii – inicjował proces przemian społecznych, krytykując mieszczańską, podwójną moralność i głosząc konieczność przyznania kobietom we wszystkich sferach życia takich samych praw, z jakich korzystali mężczyźni. U szczytu sławy stał się człowiekiem-instytucją, do którego zwracano się o pomoc w najróżniejszych sprawach natury społecznej i politycznej. Georg Brandes kilkakrotnie odwiedził ziemie polskie. Podczas pobytów w Warszawie czy Lwowie występował z odczytami. Prelekcje te, publikacje licznych artykułów i książek Duńczyka a także jego obecność na salonach znajdowały żywy oddźwięk w polskiej prasie przełomu wieków XIX i XX. W krajach skandynawskich (oraz na całym świecie – w osobach badaczy pochodzących z rozmaitych krajów) badania na spuścizną Brandesa są niezwykle zaawansowane, powstają wciąż nowe interpretacje imponującego dorobku krytycznoliterackiego kopenhaskiego pisarza. Brandes wyznaczył epokę w kulturze Danii: przez kilka dekad funkcjonował jako obowiązkowy punkt odniesienia dla twórców, pisarzy. Tymczasem w polskiej literaturze naukowej brak dotąd monografii poświęconej Brandesowi. Jest on bohaterem stosunkowo nielicznych artykułów, w których przedstawiany jest zazwyczaj niemal wyłącznie jako Duńczyk, który napisał w końcu XIX wieku książkę o Polsce oraz odwiedził ziemie polskie i Rosję. Prezentowana monografia jest więc pierwszą na gruncie nauki polskiej monografią, ukazującą wielowymiarową działalność Brandesa oraz w pełniejszy niż dotąd sposób prezentującą niezwykle intensywne kontakty pisarza z Danii z przedstawicielami polskiego życia politycznego i artystycznego przełomu wieków, jego zainteresowanie polską historią i literaturą oraz realne zaangażowanie Duńczyka wspierającego sprawę polską na arenie międzynarodowej. Recenzenci niniejszej rozprawy doktorskiej podkreślali jej interdyscyplinarny charakter: w dysertacji tej warsztat historyka połączony został z elementami literaturoznawstwa i filozofii.
10% rabatu
34,02
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Borussia 59
Borussia 59
Wydawca: Borussia
wysyłka: 48h
Temat przewodni 59. numeru czasopisma „Borussia. Kultura. Historia. Literatura” to losy kobiet z Warmii i Mazur, także tych, które odegrały istotną rolę w rozwoju regionu. Ich sylwetki i dorobek przybliżają w świadectwach historycznych, zapisach biograficznych, utworach literackich, materiałach społecznych autorki i autorzy, a wśród nich: Ewa Kozłowska, Alicja Kulik, Katarzyna Matwiejczuk, Ewa Schilling, Anna Matysiak, Joanna Szydłowska, Joanna Wańkowska-Sobiesiak, Zbigniew Chojnowski i Jerzy Lengauer. W numerze znalazł się również dział literatury obcej: wiersze, eseje i inne utwory literackie autorek z Litwy, odnoszące się do głównego tematu losów kobiet w Europie Środkowo­Wschodniej. Ponad 300 stron interesującej lektury!
15% rabatu
12,75
15,00 zł
Dodaj
do koszyka
Powrót Dziadów i inne szkice teatralne
W szkicach Kopcińskiego uważna interpretacja łączy się z osobistym stosunkiem autora do prezentowanych spektakli. Myśl Kierkegaarda, który uważał, że subiektywne życie jest najlepszym sprawdzianem dla prawd ogólnych, znajduje tu swoje odzwierciedlenie.
15% rabatu
30,60
36,00 zł
Dodaj
do koszyka
Książki literackie dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym
Żyjemy w okresie przemian w zakresie sztuki komunikowania. Rewolucja informatyczna zmieniła życie społeczne. Cenne są rozważania Autorki dotyczące form książki literackiej dla dzieci z uszkodzonym wzrokiem oraz walorów rozwojowych literatury dziecięcej.
15% rabatu
22,10
26,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka