Dziś w ofercie 127 626 pozycji
Edukacja uniwersytecka a oczekiwania społeczne
Głównym celem monografii jest określenie oczekiwań i potrzeb społecznych dotyczących kształcenia wyższego. Została podzielona na 3 części. W każdej z nich jest on realizowany w innym aspekcie. Pierwsza część prezentuje stanowiska dotyczące tego, jak edukacja akademicka może przyczyniać się do dobrobytu, rozwoju oraz bezpieczeństwa społeczeństw. Część druga jest analizą aktualnych uwarunkowań kształcenia w Polsce i na świecie, a także dotyczy treści i metod kształcenia. Trzecia część jest poświęcona roli i kompetencjom nauczyciela w kształtowaniu oczekiwanych społecznie kompetencji i umiejętności. Monografia ma charakter multidyscyplinarny. Wykorzystano w niej narzędzia różnych nauk, m.in. ekonomii, filozofii, nauk o zarządzaniu, pedagogiki, a także socjologii. Zawiera ujęcia teoretyczne i aplikacyjne. Niektóre rozdziały są analizą literatury przedmiotu, inne zdają sprawę z autorskich badań empirycznych. Zaprezentowane rozważania zawierają propozycję odpowiedzi na między innymi następujące pytania: Jakie społeczne potrzeby powinien zaspokajać uniwersytet? W jakich kierunkach powinien się zmieniać? W jakich warunkach edukacja uniwersytecka może zaspokajać te potrzeby? Jaka jest swoista dla uniwersytetu gospodarczo-społeczna i kulturowa wartość kształcenia? Do spełniania jakiego typu zadań społecznych powinien przygotowywać uniwersytet? Czy edukacja uniwersytecka ma być powszechna (egalitarna) czy elitarna? Jakie kompetencje i umiejętności są społecznie oczekiwanym ‘produktem’ uniwersytetu? Na czym polega różnica między celami kształcenia ogólnoakademickiego i praktycznego na uniwersytecie? Czy określony w czasach antycznych ideał kształcenia akademickiego jest wciąż aktualny?
13% rabatu
34,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Terapia pedagogiczna z płytą CD
Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami Usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej Dzielenie wyrazów na sylaby Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Strona lewa i prawa Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi Spacer po lesie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
13% rabatu
25,93
29,80 zł
Dodaj
do koszyka
The Asshole Survival Guide
From the international bestselling expert on dealing with assholes'With cutting-edge research and real-life examples that are thought-provoking and often hilarious, thisis an indispensable resource'Gretchen Rubin, author of The Happiness Project'At last someone has provided clear steps for rejecting, deflecting, and deflating the jerks who blight our lives. Better still, that someone is the great Bob Sutton, which ensures that the information is useful, evidence-based, and fun to read'Robert Cialdini, author of Influence and Pre-Suasion'If only Bob Sutton's book had been available to help me deal with the full complement of 1st-class assholes I've encountered in my 50-year professional life. No names shall be mentioned'Tom Peters, co-author of In Search of ExcellenceBeing around assholes, whether at work or elsewhere, can damage performance and affect wellbeing: having one asshole in a team has been shown to reduce performance by 30 to 40%. And social media has only given rise to further incivility -- 40% of people have experienced harassment online.In The Asshole Survival Guide, Stanford professor Robert Sutton offers practical advice on identifying and tackling any kind of asshole -- based on research into groups from uncivil civil servants to French bus drivers, and 8,000 emails that he has received on asshole behaviour.With expertise and humour, he provides a cogent and methodical game-plan. First, he sets out the asshole audit, to find out what kind of asshole needs dealing with, and asshole detection strategies. Then he reveals field-tested, sometimes surprising techniques, from asshole avoidance and asshole taxes to mind-tricks and the art of love bombing. Finally, he explains the dangers of asshole blindness -- when the problem might be yours truly.Readers will learn how to handle assholes - in the workplace and beyond - once and for all!
24% rabatu
39,14
51,50 zł
Dodaj
do koszyka
Rozłączone dzieci
Rozłączone dzieci
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
W tej głośnej książce Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który ma na celu przywrócić równowagę między półkulami mózgowymi u dzieci z różnymi zaburzeniami neurologicznymi: autyzmem, ADHD, dysleksją, SPD, zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi, zespołem Tourette’a czy chorobą afektywną dwubiegunową. W opinii autora podłożem tego typu zaburzeń jest stan określany mianem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS) będący efektem nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Na podstawie badań oraz obserwacji prowadzonych przez ponad trzydzieści lat podczas pracy z osobami dotkniętymi zaburzeniami neurologicznym Melillo wskazuje, że większość objawów wspomnianych zaburzeń jest rezultatem czynników środowiskowych, niewłaściwej diety, niewygaszonych odruchów pierwotnych i nieodpowiedniej stymulacji w obszarze sensoryczno-ruchowo-poznawczym. Słuszność tej tezy została potwierdzona skutecznością programu Brain Balance, praktykowanego ze spektakularnymi sukcesami od bez mała dwóch dekad.
24% rabatu
36,48
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rymuj głoskuj w rytmie klaszcz
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego. Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nauczyciele i ich edukacja
Książkę należy zaliczyć do publikacji przedstawiających rodowód polskiej myśli pedeutologicznej. W rozważaniach koncentruję się na odczytaniu idei, które towarzyszyły kształtowaniu się i głównym założeniom polskiej pedeutologii. Prezentuję je na przykładzie działalności i myśli zasłużonych pedagogów środowiska lwowskiego, to jest: Antoniny Machczyńskiej i Bolesława Ferdynanda Mańkowskiego. To dzieło tworzenia polskiej pedeutologii jest jednocześnie historią polskich instytucji edukacyjnych kształcących nauczycieli, ale i historią życia ich twórców. Instytucje te były wpisane w niełatwe dzieje polskiej oświaty. Władysława Szulakiewicz
8% rabatu
27,60
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dzielne dzieci
Pozycja o wzmacnianiu odporności psychicznej dzieci. Publikacja prezentuje autorski program DZIELNE DZIECI! dotyczący wspierania zdrowia psychicznego dzieci w okresie średniego dzieciństwa. Jest on przeznaczony przede wszystkim dla przedszkolaków, czyli dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. Jednak wiele ćwiczeń i zabaw może być proponowanych starszym dzieciom, jak i modyfikowanych wedle potrzeb nauczyciela. Program DZIELNE DZIECI! jest pierwszą polską propozycją obejmującą wiele kompetencji istotnych dla rozwoju odporności psychicznej dziecka. Siła wewnętrzna połączona z optymizmem, zaufaniem do innych i świata oraz wiedzą na temat konkretnych strategii radzenia sobie z trudnościami może stać się dobrym kapitałem na dalszą drogę edukacyjną dziecka. Adresatem naszego programu są przede wszystkim dzieci po 4. roku życia, natomiast wiele ćwiczeń będą mogły wykonać także dzieci młodsze, szczególnie przebywające w grupie mieszanej wiekowo. Podstawowym kryterium dostosowania programu powinien być nie tyle wiek metrykalny, co poziom rozwoju.
11% rabatu
31,06
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Lekcja (nie)obecności. Dziedzictwo polsko-żydowski
Jak uczyć patriotyzmu, który jest „oparty na odpowiedzialności za wspólnotę, niewykluczający nikogo, krytyczny wobec historii i zachowujący szacunek dla dziedzictwa przodków” (Jerzy Nikitorowicz)? Gdzie we współczesnej edukacji polonistycznej znaleźć miejsce dla dziedzictwa polsko-żydowskiego jako znaczącego elementu polskości? Czy w trudnej sytuacji społeczno-politycznej Europy i świata w XXI wieku odrabiamy lekcję daną nam przez historię w wieku XX? Niniejsza książka to swoista kontynuacja rozpoznań poczynionych przez autorkę w poprzedniej rozprawie, odnosząca się do kulturowej teorii narodu jako bardziej inkluzyjnej niż teoria etniczna. Doświadczenia Agnieszki Kani z realizacji projektów edukacyjnych (także międzynarodowych) i twórcze podejście do osiągnięć dydaktyki zagranicznej (głównie amerykańskiej) zaowocowały szczególnie obficie w tych fragmentach książki, które wprowadzają praktyczną wizję edukacji na wskroś humanistycznej, budującej wizerunek człowieka zdolnego wznieść się ponad identyfikację narodową. Fundamentem takiej edukacji Autorka czyni – dostępne wszak uczniom i afirmowane przez nich – przeświadczenie o naturalnej, przyrodzonej nam wszystkim różnorodności, odmienności ludzi. Kluczowe dla tej filozofii edukacji jest rozpoznanie, że kategoria „inności” dotyczy w pierwszym rzędzie nas samych, a jej świadomość pozwala na otwarcie się na drugiego człowieka i pozbycie się lęku. Witold Bobiński SPIS TREŚCI • Wprowadzenie OD TOŻSAMOŚCI „NARODOWEJ” DO „KULTUROWEJ” • Tożsamość narodowa a tożsamość kulturowa • Tożsamość wielokulturowa w praktyce • „Inni” to przede wszystkim my • Polska – ojczyzna Polaków i Żydów? • Wyzwania wielokulturowości dzisiaj DZIEDZICTWA POLSKO-ŻYDOWSKIEGO NA LEKCJI OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA • Palimpsest? • „Zło bierze się z gadania” lub… z milczenia. Językowy obraz relacji polsko-żydowskich i jego konsekwencje dla współczesności • Kultura żydowska i relacje z innością w młodszych klasach szkoły podstawowej • W poszukiwaniu inspiracji • Edukacja pozalekcyjna HOLOKAUST A EDUKACJA NA MIARĘ XXI WIEKU • Jak rzucić wieniec zielony na grób wykopany w powietrzu? O sposobach „zapisywania Zagłady” i nowej „bibliotece Shoah” • Jak uczyć o Holokauście? • Ogniska poglądów. Propozycja amerykańska w polskiej wersji • Casus Sprawiedliwych, czyli praca wychowawcza • Na czym polega i jaką ma wartość „rozmowa w milczeniu”. Opowiadania Idy Fink • Film Biegnij, chłopcze, biegnij, czyli łagodne wprowadzenie w temat • W stronę edukacji globalnej PROBLEMY POLSKIEJ PAMIĘCI ZBIOROWEJ • Co i jak pamiętają Polacy, a o czym pamiętać nie chcą • Na pozornym marginesie. Powojenna wizja historii • Dziedzictwo polsko-żydowskie – więcej pytań niż odpowiedzi • Współcześni Polacy wobec „obcych” • Podsumowanie, czyli lekcja (nie) do odrobienia? • Aneks Karen Shawn, Ogniska poglądów. O paleniu książek przez nazistów w 1933 roku, przeł. Marianna Szumal, red. i adapt. Agnieszka Kania Marianna Szumal, „Ogniska poglądów”. Przygotowanie uczniów szkoły podstawowej do odbioru tekstów na temat Holokaustu. Eksperyment dydaktyczny Małgorzata Kulik, Klaudia Mucha, „To wszystko jest antysemicką legendą…”. Przełamując stereotyp Żyda • Bibliografia i omawiane pozycje literackie (wybór) • Indeks nazwisk
35% rabatu
24,70
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Satysfakcja zawodowa nauczycieli
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy. Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
28% rabatu
28,08
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Lęk u dzieci. Poradnik z ćwiczeniami
Pomóż dziecku poradzić sobie z napadami lęku Lęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić. Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw. Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne – opatrzone przykładami i poradami dla rodziców – z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów. Gotowy program do samodzielnego wykorzystania w domu, zawierający przykłady, porady i praktyczne zadania dla dzieci i rodziców. Pomóż swojemu dziecku w stosowaniu „detektywistycznego myślenia”, aby umiało rozpoznać nieuzasadnione obawy Naucz się reagować, gdy dziecko wpada w przerażenie Zacznij stopniowo oswajać dziecko z trudnymi dla niego sytuacjami Rozwijaj wraz z dzieckiem ważne umiejętności społeczne Opisane tutaj strategie są dobrze znane i poparte znaczącym materiałem naukowym. Dla rodziców książka ta będzie zajmującą i łatwą w odbiorze lekturą, pełną ważnych pomysłów na to, jak najlepiej pomóc dzieciom. dr Thomas H. Ollendick, wykładowca na wydziale psychologii Politechniki i Uniwersytetu Stanowego Wirginii Napisana z nadzieją, optymizmem i szacunkiem dla dziecięcych uczuć, ta książka jest istotnym nowym źródłem informacji zarówno dla rodziców, jak i osób zawodowo pracujących z dziećmi. Autorzy jasno opisują, wyjaśniają i pokazują, jak pomóc dziecku w budowaniu niezbędnej odwagi i pewności siebie potrzebnej do tego, by stawić czoło kłopotliwym obawom i strachom. Ten doskonały poradnik pomoże zmienić na lepsze życie wielu dzieci zmagających się z bólem niepokoju i lęku. dr Debra Whiting Alexander
20% rabatu
36,80
46,00 zł
Dodaj
do koszyka
Facebook w szkolnej ławce
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie – samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę. Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi. Witold Bobiński
35% rabatu
25,35
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
ABC ciąży i porodu / Rodzicu, nie panikuj!
Pakiet zawiera dwie książki dla rodziców: ,,ABC ciąży i porodu" Ciąża to najpiękniejsze dziewięć miesięcy w życiu przyszłych rodziców. Poradnik ten jest idealną pomocą dla kobiet w ciąży i ich partnerów, aby mogli w spokoju i radości rozkoszować się tym wspaniałym czasem. • Od pozytywnego testu ciążowego do badań profilaktycznych, przygotowań do porodu oraz samego rozwiązania. • Rozwój dziecka w łonie matki. • Praktyczne porady przy typowych dolegliwościach ciążowych. • Wskazówki dotyczące zdrowego odżywiania, korzystnego dla matki i jej nie narodzonego dziecka. • Porady na temat stosunków między partnerami. • Informacje o najnowszych uregulowaniach prawnych. Poradnik konsultowany i polecany przez Polskie Towarzystwo Położnych. ,,RODZICU, NIE PANIKUJ!" W codziennym życiu z dziećmi rodzice są stale konfrontowani z trudnymi sytuacjami: faza przekory, konflikty pomiędzy rodzeństwem oraz w szkole czy nierzadki temat sprzątania – każda mama i każdy tata zna te problemy. Do tego dochodzi troska o zdrowie dziecka: jak najlepiej poradzić sobie z grypą? Jak leczyć poparzenia i zatrucia? Jak stworzyć dziecku bezpieczny dom? Ten szczegółowy poradnik jest niezawodnym towarzyszem od pierwszego roku życia dziecka do czasu jego dojrzewania. Sprawdzone informacje z zakresu zdrowia i wychowania dają rodzicom poczucie bezpieczeństwa i przygotowują ich na wszystkie ewentualności dnia powszedniego z dziećmi. podstawowa wiedza o wychowaniu, zdrowiu i bezpieczeństwie praktyczne przykłady rozwiązywania codziennych problemów wychowawczych sposoby udzielania pierwszej pomocy i ważne wskazówki dotyczące bezpieczeństwa
33% rabatu
23,33
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kompetencje organów szkoły po 1 września 2017 r.
Publikacja szczegółowo omawia problemy i wątpliwości związane z nowymi kompetencjami organów szkoły w związku z reformą oświaty. Ekspert zebrał wszystkie zadania organów szkoły w tabeli, wraz z podstawami prawnymi - by łatwiej prześledzić zmiany obowiązujące od 1 września. Ponadto materiał zawiera odpowiedzi na wątpliwości dyrektorów oraz przykładowe uchwały wydawane przez poszczególne organy szkoły.
31% rabatu
24,15
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Stypendyści Towarzystwa Naukowej Pomocy im. Karola Marcinkowskiego 1841-1909
Towarzystwo Naukowej Pomocy im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, działające nieprzerwanie od 1841 do 1939 roku, to „kluczowa organizacja poznańskiego systemu prac organicznych, niezwykle istotna w kształtowaniu polskiej klasy średniej w Poznańskiem XIX wieku, w tym tutejszej inteligencji”. Praca, autorstwa Dobrosławy Guci „Stypendyści Towarzystwa Naukowej Pomocy 1841-1909”, obejmuje w głównym zrębie imienny spis stypendystów TNP (ponad 5200 nazwisk). Podstawą jej opracowania były drukowane przez Dyrekcję Towarzystwa „Wykazy stypendystów”. Praca została opatrzona „Przedsłowiem” Profesora Witolda Molika. W kolejnych rozdziałach autorka krótko przedstawiła podstawę źródłową opracowania, Towarzystwo Naukowej Pomocy i jego stypendystów, oraz szczegółowo opisała sposób opracowania bogatego materiału źródłowego. Publikacja zawiera także kilka cennych aneksów. Zrąb główny pracy to imienny spis stypendystów TNP wywodzących się z różnych warstw społecznych, w układzie alfabetycznym, w którym zapisano miejsce jego urodzenia lub zamieszkania, lata nauki z podaniem nazwy szkoły/uczelni/mistrza zawodu, wysokość przyznanego mu przez Dyrekcję stypendium oraz dane zawarte w kolumnie „Uwagi” oryginalnych „Wykazów” przynoszące wiele cennych informacji o stypendyście, jego nauce, zmianie szkół, czy rezygnacji z dalszego pobierania stypendium. Publikacja została wydana we współpracy z Wielkopolskim Towarzystwem Genealogicznym „Gniazdo”. ISBN 978-83-943041-4-0; 978-83-765432-7-7; ISSN 2544-1183 439 s., il., tab., oprawa twarda
13% rabatu
45,66
52,48 zł
Dodaj
do koszyka
Metoda Montessori Naucz mnie robić to samodzielnie
W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności i rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, aby nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, której się towarzyszy i którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin, nauczycielka pracująca metodą Montessori, od 2000 roku posiadająca dyplom Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką książki Montessori od narodzin do trzeciego roku życia oraz wielu zestawów pedagogicznych. Mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori.
35% rabatu
19,49
29,99 zł
Dodaj
do koszyka
Pracuję z kartami przez cały rok Część 4
Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
24% rabatu
27,74
36,50 zł
Dodaj
do koszyka
Pracuję z kartami przez cały rok Część 3
Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
24% rabatu
25,84
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kategorie (nie)obecne w edukacji
Celem niniejszego opracowania jest szeroko rozumiana refleksja nad kategoriami (nie)obecnymi w obszarze współczesnej edukacji. Staje się ona szczególnie istotna w kontekście permanentnych reform w systemie oświaty, które choć wprowadzają wiele deklarowanych zmian, to nadal pozostają na poziomie strukturalnym, tzn. dotyczą zewnętrznych aspektów szkoły. Jednak, jak zauważa Marek Konieczniak, zmiany strukturalne nigdy nie zmieniają paradygmatu, z którego się wywodzą, a dominujący paradygmat polskiej szkoły wciąż mocno opiera się na uprzedmiotawianiu wszystkich podmiotów edukacji. Budowanie paradygmatu jest procesem oddolnym, co staje się szansą na jego zmianę. Tam, gdzie osoby zaangażowane w edukację (nauczyciele, rodzice, uczniowie) czują, że należy podejmować nowe inicjatywy i działania, tam zmienia się ludzka świadomość i więcej uwagi poświęca się m.in. zaniedbanym kategoriom, co pozwala na wychodzenie poza ramy obowiązującego paradygmatu. Zaproponowane przez Autorów opracowania i analizy wpisują się w ten kierunek i koncentrują wokół trzech zasadniczych nurtów: 1. (Nie)obecne lub zaniedbane kategorie edukacyjne. 2. Dziecko w (nie)obecnych przestrzeniach oddziaływań edukacyjnych. 3. (Nie)obecne podmioty wychowania. Powyższe obszary wyraźnie wskazują, że miarą i oceną wartości edukacji powinny być nie tylko kryteria „szkolne” podlegające miarom i wskaźnikom, ale także „życiowe”, „zawodowe”, „społeczne” i „kulturalne”, ponieważ – podążając za Czesławem Banachem – […] chodzi przecież o to, aby młodzież i dorośli ludzie umieli funkcjonować w różnych formach aktywności oraz samorealizować się i rozwijać jako „kapitał ludzki”. Niniejsza monografia składa się z trzech tematycznie wyselekcjonowanych części. W pierwszej z nich podjęto analizę w zakresie (nie)obecnych lub zaniedbanych kategorii edukacyjnych. Rozważania rozpoczyna tekst Danuty Waloszek, która w sposób wnikliwy przedstawia i wyjaśnia znaczenie pewności i niepewności w kształceniu kandydatów na nauczycieli. Autorka uważa, że studenci powinni się uczyć organizacji warunków edukacji z uwzględnieniem cech i właściwości dzieci, które są aktywne i nieprzewidywalne. Muszą więc nastawiać się na niepewność jako zjawisko cywilizacyjne i edukacyjne, uczyć się oczekiwania nieoczekiwanych zachowań. Danuta Opozda, podejmując refleksję nad potocznością w przestrzeni codzienności edukacyjnej, przedstawia tę kategorię jako podręczną wiedzę wpisaną w rzeczywistość edukacyjną. Jednocześnie akcentuje fakt, że ta codzienna wiedza nie jest w dostateczny sposób dostrzegana i respektowana w pracy pedagogicznej nauczycieli i wychowawców.
27% rabatu
36,35
49,80 zł
Dodaj
do koszyka
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu Motoryka mała
To publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3- i 4-latków oraz 5- i 6-latków. W skład książki wchodzą: arkusz obserwacji jakościowej dla każdego dziecka, scenariusze zajęć kształtujących sprawność dziecka w zakresie ruchów dłoni i palców, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową, karty pracy nawiązujące do tematyki zajęć oraz propozycje krótkich zabaw, które można wykorzystać podczas pracy indywidualnej z dzieckiem, pracy w małych zespołach lub podczas zajęć grupowych. Integralną częścią książki są również kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
11% rabatu
41,53
46,66 zł
Dodaj
do koszyka
Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
Autorka dokonała przeglądu różnych ujęć etosu nauczycielskiego, uporządkowała je i zaprezentowała własną definicję tego zagadnienia. Przedstawiła interesujące, a momentami również zaskakujące wyniki badań, dotyczące wymagań społecznych względem nauczycieli (okazało się między innymi, że obejmują one także sferę życia osobistego tej grupy zawodowej). Starała się odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim stopniu zbiorowość nauczycieli stanowi współcześnie grupę reprezentującą dany etos. Rozstrzygnięcie tego problemu, postrzeganego dawniej jako niebudzący wątpliwości, wydaje się obecnie bardzo istotne dla statusu profesji nauczycielskiej. Publikacja jest próbą ponownego rozbudzenia zainteresowania pojęciem etosu nauczycielskiego – kategorią, która opisuje najistotniejsze i najtrudniejsze do uchwycenia obszary pracy zawodowej nauczycieli. Temat ten został badawczo zaniedbany, a jak wynika z ustaleń autorki, wyraźnie wpisuje się we współczesne debaty społeczne.
15% rabatu
29,75
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka