Dziś w ofercie 124 517 pozycji
Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
27% rabatu
43,07
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rola internetowych poradni językowych w procesie normalizacji pisowni polskiej
Książka jest wynikiem analizy około 2,5 tys. porad językowych z zakresu ortografii zamieszczonych w Internecie przez Poradnię Językową PWN, e-poradnie uniwersyteckie, poradnię PWSZ w Chełmie oraz Telefoniczną Poradnię Językową UG. Obejmuje historię i obecną ortografię polską, stan poradnictwa językowego w Polsce czy specyfikę internetowej porady językowej jako wzorca gatunkowego.
10% rabatu
39,69
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
Piszemy poprawnie Poradnik językowy PWN
Poradnik wyjaśnia wiele wątpliwości językowych, czyni zrozumiałymi wyrazy trudne i rzadko spotykane, odkrywa tajemnice pochodzenia wielu wyrazów, objaśnia zawiłości pisowni oraz interpunkcji. Książka zawiera: - około 1000 najciekawszych i najczęściej zadawanych pytań wybranych z zasobów internetowej Poradni Językowej PWN, podzielonych na 13 tematycznych rozdziałów, takich jak np. Pisownia, Odmiana, Wymowa, Interpunkcja i Etymologia; - ciekawe i wnikliwe odpowiedzi językoznawców z największych ośrodków naukowych; - wiele informacji, których próżno by szukać w ogólnie dostępnych słownikach i poradnikach. Bogactwo informacji, staranny wybór najciekawszych pytań i odpowiedzi oraz przejrzysty układ sprawiają, że poradnik może być nie tylko bardzo pomocny w codziennym obcowaniu z językiem, ale też miłą lekturą do poduszki.
19% rabatu
31,59
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Słownik zapożyczeń polskich w rosyjskiej gwarze staroobrzędowców z regionu suwalsko-augustowskiego
„Słownik zapożyczeń polskich w rosyjskiej gwarze staroobrzędowców z regionu suwalsko-augustowskiego ukazuje fragment językowej rzeczywistości w wyspowej gwarze Podlasia istniejącej na terenie, który zamieszkuje ludność o dużym zróżnicowaniu pod względem językowym, kulturowym, etnicznym, a także religijnym. Praca wzbogaci wiedzę o mieszkańcach tych ziem i będzie wykorzystywana w badaniach nie tylko językoznawczych, ale może także służyć przedstawicielom wielu innych nauk społecznych” – z recenzji prof. Ireny Maryniakowej. „Słownik jest wartościowym uzupełnieniem istniejących opisów gwary staroobrzędowców Suwalszczyzny” – z recenzji prof. Stefana Grzybowskiego.
10% rabatu
26,10
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
GORA Gesty obrazujące ruchy artykulatorów
Metoda Gestów Obrazujących Ruchy Artykulatorów (©GORA) powstała […] po to, aby wesprzeć terapię logopedyczną dzieci z zaburzoną kinestezją artykulacyjną, jako pomoc w rozwiązaniu problemów w czuciu ułożenia narządów artykulacyjnych. Gesty wizualizują wybrane cechy artykulacyjne głosek, co pozwala małym pacjentom przekładać prosty układ palców i ruchów dłoni na trudne do wykonania ruchy narządów artykulacyjnych. Ze wstępu Książka znajdzie bardzo wielu odbiorców wśród logopedów praktyków pracujących głównie z dziećmi, ale także z dorosłymi. Jest ona kierowana również do rodziców […], aby mogli oni stać się w pełni świadomymi partnerami specjalistów podczas prowadzonej terapii […]. Opanowane […] gesty będą […] wykorzystywane w warunkach domowych podczas ćwiczeń utrwalających daną umiejętność. [System] gestów GORA może być także pomocny w nauczaniu obcokrajowców języka polskiego. Z recenzji dr Danuty Emiluty-Rozya Uporządkowane i precyzyjnie opisane sposoby wizualizacji ruchów artykulacyjnych mogą pomóc logopedom, a także rodzicom i opiekunom w kształtowaniu prawidłowych wzorców wymowy u osób z zaburzeniami kinestezji artykulacyjnej i/lub kontroli słuchowej. […] Naturalność, prostota i przejrzystość metody GORA umożliwia jej zastosowanie w pracy z dziećmi i dorosłymi. Z recenzji prof. UMCS i UWM, dr hab. Jolanty Panasiuk
15% rabatu
16,16
19,01 zł
Dodaj
do koszyka
Logopedyczne kółko i krzyżyk Głoski CZ i DŻ
Planszowa gra edukacyjna LOGOPEDYCZNE KÓŁKO I KRZYŻYK pozytywnie wpłynie na rozwój mowy dziecka w zakresie wymowy głosek szumiących: CZ i DŻ. Podczas zabawy dziecko nazywa obrazki, utrwalając w ten sposób wymowę trudnych głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Gra może być wykorzystana przez logopedów, pedagogów, nauczycieli, a także rodziców dbających o rozwój językowy swojego dziecka.
27% rabatu
35,03
47,99 zł
Dodaj
do koszyka
Problematyka tekstu głosowo interpretowanego II
„Prace zawarte w tej książce są plonem wieloletnich badań głównie młodych uczonych z różnych ośrodków akademickich, którzy w interesujący sposób odkrywają i przybliżają współczesnemu odbiorcy problematykę żywego słowa. Zebrany jest tu godny utrwalenia dorobek z zakresu myśli estetycznej, który może stać się zaczynem refleksji nad dzisiejszymi kłopotami z przeorientowaniem nastawień wobec kształcenia literackiego i językowego z równoczesną troską o zachowanie w należnym poszanowaniu niezbywalnych dotychczasowych osiągnięć polskiej dydaktyki w zakresie nie tylko pięknej recytacji na pokaz, ale przede wszystkim także poprawnej i estetycznej wymowy koniecznej w praktyce językowej dnia codziennego, której powinna uczyć szkoła na każdym poziomie kształcenia”. Fragment z recenzji prof. dr. hab. Antoniego Smuszkiewicza
20% rabatu
28,00
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Logopedyczne kółko i krzyżyk głoski SZ i Ż
Planszowa gra edukacyjna LOGOPEDYCZNE KÓŁKO I KRZYŻYK pozytywnie wpłynie na rozwój mowy dziecka w zakresie wymowy głosek szumiących: SZ i Ż. Podczas zabawy dziecko nazywa obrazki, utrwalając w ten sposób wymowę trudnych głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Gra może być wykorzystana przez logopedów, pedagogów, nauczycieli, a także rodziców dbających o rozwój językowy swojego dziecka. Zawartość pudełka: dwustronna plansza 40 kartoników obrazkowych zawierających głoskę SZ 40 kartoników obrazkowych zawierających głoskę Ż 2 woreczki strunowe instrukcja
27% rabatu
35,03
47,99 zł
Dodaj
do koszyka
Ortografia na wesoło
Ortografia na wesoło
Wydawca: Petrus
wysyłka: 48h
Masz trudności z ortografią?! Nie możesz zapamiętać poprawnej pisowni trudnych wyrazów? Pomoc znajdziesz w tej książce. Zdobędziesz tę umiejętność przez zabawę, rymowane teksty, ilustracje oraz ciekawe zestawy ćwiczeń. Życzę dobrej zabawy.
15% rabatu
17,00
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Język polski Wykłady z metodyki
Język polski traktujemy nieco po macoszemu. Ostatecznie – każdy umie mówić i pisać po polsku, a jeśli nawet tylko tak nam się zdaje, to przecież inni uważają podobnie, więc problem znika sam z siebie. Język polski na tle innych szkolnych przedmiotów wypada blado, wepchnięty między godziny modnych i przyszłościowych godzin. Problemem języka polskiego jest to, że jego efekty nie są wymierne. Nie są policzalne. Nie przynoszą zysku. Rozmowy o znaczeniach tekstów literackich nie pomogą opłacić rachunków, a nawet – z punktu widzenia dzisiejszych zapotrzebowań na rynku pracy – może to opłacanie skutecznie utrudnić. Z takiego właśnie podejścia wyrasta bylejakość programowa, często w towarzystwie bylejakości prowadzących zajęcia. Z tym stanem rzeczy wszczyna polemikę Zofia Agnieszka Kłakówna, która w książce „Język polski. Wykłady z metodyki” poddaje, z jednej strony, twórczej krytyce różne niezbyt fortunne rozwiązania programowe, swoje uwagi wspierając bogatym zapleczem socjologiczno-psychologicznym, z drugiej – formułuje własną koncepcję wychowania humanistycznego, uzupełniając ją własnymi przykładami adekwatnego przekładu teorii na praktyczne rozwiązania. Podręcznik Zofii Agnieszki Kłakówny obiecuje, zgodnie z nadtytułem, prawdziwą szkołę "myślenia o zawodzie polonisty". Pozycja obowiązkowa!
31% rabatu
46,92
68,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Część 3
Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych to zbiór zadań dla młodzieży i dorosłych cierpiących na zaburzenia sprawności komunikacyjnych w związku z zespołem czołowym, pragnozją, spektrum zaburzeń autystycznych oraz innymi trudnościami ograniczającymi zdolność do wchodzenia w interakcje z innymi ludźmi. Pracując z terapeutami czy logopedami, pacjenci usprawniają swoje zachowania językowe. O Ćwiczeniach…: - poprawiają umiejętności stosowania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych, - rozwijają zdolności interpretacyjne i kreujące zachowania werbalne i niewerbalne (prozodyczne, kinetyczne i proksemiczne), - stymulują rozwój zachowań językowych w zakresie czynności poznawczych, komunikacyjnych, socjalizacyjnych i grupotwórczych, - ułożone są według stopnia trudności. Trzecia część Ćwiczeń… ma służyć rozwijaniu umiejętności wydawania poleceń, zarówno w sytuacjach o charakterze oficjalnym, jak i nieoficjalnym, jak również gdy polecenie jest kierowane do jednej i wielu osób. Różnorodne ćwiczenia uwzględniają różną rangę rozmówców, rodzaj relacji (równorzędna i nierównorzędna), a także rodzaj kontaktu – pośredni i bezpośredni. Trening komunikacyjny opiera się tu na seriach ćwiczeń typu: - dopasowanie poprawnego komunikatu lub odpowiedniego komentarza do zamieszczonego zdjęcia, - uzupełnianie bądź poprawianie dialogów wymienionymi propozycjami wyrażeń, - tworzenie krótkich wypowiedzi zgodnie z zasadami porozumiewania się, - odgrywanie ról sytuacyjnych, - używanie frazeologizmów, interpretowanie aforyzmów, rozmowa o absurdach semantycznych.
14% rabatu
17,11
19,90 zł
Dodaj
do koszyka
Podróże małe i duże Dyktanda klas IV-VI
Bezdroża, hibiskus, niewiarygodny – jak zapisać te trudne wyrazy i nie zrobić błędu? Ćwiczenie ortografii wcale nie musi być nudne! Przygody małe i duże to zbiór 60 zabawnych tekstów do dyktowania, dzięki którym nauka pisowni najtrudniejszych słów będzie prawdziwą przyjemności
15% rabatu
8,49
9,99 zł
Dodaj
do koszyka
Kraina Przygód- Dyktanda Klasy  I-III
Słój, brzoskwinia, hipopotam – jak zapisać te trudne wyrazy i nie zrobić błędu? Ćwiczenie ortografii wcale nie musi być nudne! Kraina przygód to zbiór 60 zabawnych tekstów do dyktowania, dzięki którym nauka pisowni najtrudniejszych słów będzie prawdziwą przyjemnością
15% rabatu
8,49
9,99 zł
Dodaj
do koszyka
Łamanie języka dla lektora i laika
Publikacja składa się z 53 wierszy – łamańców językowych oraz 4 płyt CD z nagraniami tekstów w dwóch wersjach: jako standardowe nagrania lektorskie oraz nagrania zawierające przerwy. Książka zawiera także praktyczne porady dotyczące ćwiczeń z tego typu tekstami oraz odautorskie komentarze do niektórych utworów zawierające wyjaśnienia zagadnień będących osnową treści.
15% rabatu
12,75
15,00 zł
Dodaj
do koszyka
Tajemnice gnozy
Tajemnice gnozy
Wydawca: Sub Lupa
wysyłka: 48h
Zbiór koptyjskich tekstów z Nag Hammadi w kodeksie VI powstał dzięki pracy skrybów, a być może także pomysłu tłumaczy z języka greckiego na koptyjski. O wyborze tekstów do przetłumaczenia i przepisania na papirusach mógł decydować właściciel greckich oryginałów, zamawiający, albo skryptorium, w którym powstały rękopisy. Mimo wielu rożnych prób i propozycji nie zostały ostatecznie wyjaśnione okoliczności powstania zbioru z Nag Hammadi, w tym oczywiście także zbioru spisanego w kodeksie VI. Więcej informacji o powstaniu rękopisów mogą nam dostarczyć zapisy skrybów, którzy przepisywali teksty. Pod tym względem kodeks VI wyróżnia się w szczególny sposób, bo zawiera notatkę anonimowego skryby. [] Notatka jest oddzielona od reszty tekstu linią obejmującą ją ze wszystkich stron. Na określenie tytułów tekstów, które miał w ręku, używa słowa logos, także gdy używa go w liczbie mnogiej. Skryba przepisywał owe logoi (tłumaczę tu jako rozprawy) z jakiegoś innego zbioru, w którym takich utworów było bardzo wiele. Otwartym pytaniem jest, czy jest to notatka kopisty, czy tłumacza. Gdyby pochodziła od tłumacza, to można sądzić, że tłumacz przepisywał i tłumaczył z jakiegoś zbioru greckiego. Mah, wydawca tekstów hermetycznych z VI kodeksu, doszedł jednak do przekonania, że notatkę sporządził skryba, który przepisywał teksty już przetłumaczone, a notatkę umieścił na papirusie, ponieważ akurat znalazło się miejsce po zakończeniu kopii pierwszego tekstu hermetycznego. Po notatce rozpoczął przepisywanie fragmentu z Asklepiosa. Krótka notatka skryby pozwala nam wyobrazić sobie, jak mogły powstawać rękopisy z Nag Hammadi, także VI kodeks tego zbioru.
10% rabatu
27,00
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jak się nie bać gramatyki? Gramatycznych zasad kilka – by je poznać, starczy chwilka
Jak gramatycznych zasad się nie bać? Chyba po prostu poznać je trzeba. Tę rzecz ułatwi prosta zasada, by zasad uczyć się na przykładach, a tu niejeden z pewnością sprawi, że was ta książka szczerze rozbawi… Marcin Brykczyński przedstawia podstawowe zasady gramatyczne z humorem, sprawiając, że nauka z jego książką to prawdziwa przyjemność. Forma rymowanego wiersza ułatwia zapamiętywanie, zatem… do dzieła! Szóstka z polskiego gwarantowana! Zakres materiału: klasy I–IV szkoły podstawowej. Marcin Brykczyński (1946) – ekonomista z wykształcenia, poeta z powołania. Laureat licznych nagród, w tym Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek, Polskiej Sekcji IBBY oraz Fundacji Świat Dziecka. Znakiem rozpoznawczym jego twórczości dla najmłodszych są błyskotliwe zabawy słowne, oryginalne poczucie humoru i optymistyczne spojrzenie na świat. Znany z odważnego podejścia do trudnych tematów, Marcin Brykczyński napisał „Skąd się biorą dzieci” oraz zbiór wierszowanych interpretacji encyklik papieskich „W każdym z nas są drzwi do nieba. Jan Paweł II nie tylko dla dzieci”. Wiele publikacji tego autora ma charakter edukacyjny – „Liczydełko” zaznajamia z tajemnicami liczb, wiecznie głodny, zjadający literki potwór z „Alfabestii” uczy alfabetu. W „Naszej Księgarni” poeta wydał m.in. „Białego niedźwiedzia, czarną krowę” (z ilustracjami Grażki Lange), pozycję umieszczoną na Liście Honorowej IBBY. Napisał także wierszowane zagadki do większości książek z serii „Opowiem ci, mamo”. Ola Krzanowska jest absolwentką krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom obroniła w 2006 roku w pracowni litografii pod kierunkiem profesora Romana Żygulskiego. Zajmuje się ilustracją i grafiką książkową, głównie skierowaną do dzieci, ale zdarza jej się też realizować projekty dla dorosłych czytelników. Jest mamą Jerzyka i Jędrusia, mieszka i pracuje w Krakowie.
22% rabatu
23,32
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pchły, plotki a ewolucja języka
Jak to się stało, że spośród dziesiątków tysięcy gatunków jedynie my opanowaliśmy niebywałą zdolność mówienia? W swojej fascynującej książce światowej sławy antropolog i psycholog ewolucyjny Robin Dunbar rozwija autorską wizję powstania języka – tego najpotężniejszego narzędzia komunikacji, jakim dysponują ludzie. To również opowieść o tym, jak zdrady, kłamstwa i oszustwa – a także silna presja na to, by to wszystko ograniczyć, uczyniły nas ludźmi. W tej książce nie tylko uważnie przyjrzę się temu, co robimy z językiem, lecz także postaram się znaleźć odpowiedzi na bardziej fundamentalne pytania dlaczego mamy język, skąd on się wziął i jak dawno powstał. Będzie to zaczarowana podróż pełna przeskoków z jednego nieoczekiwanego zakamarka naszej struktury biologicznej do drugiego, od historii do hormonów, od bardzo ostentacyjnych zachowań małp do chwil największej ludzkiej intymności. Opowieść ta poprowadzi nas w przeszłość poprzez różne etapy naszych dziejów aż do czasów, gdy nie byliśmy jeszcze ludźmi, lecz zaledwie nie tak znowu niezwykłymi małpami człekokszałtnymi. Jak brzmiały najwcześniejsze języki? Kto nimi mówił? Dlaczego rozwinęły się w to, czym są dzisiaj? Dlaczego wciąż się zmieniały do tego stopnia, że dziś istnieje około 5000 różnych języków (nie licząc tych, które wymarły na przestrzeni tysiącleci, zanim ktoś zdążył je zapisać)? [fragment wstępu] Robin Dunbar jest brytyjskim antropologiem i profesorem psychologii ewolucyjnej Uniwersytetu w Oxfordzie. Słynie z teorii dotyczącej maksymalnej ilości stabilnych relacji międzyludzkich jeden osoby, czyli tzw. liczby Dunbara. Autor m.in. książek Nowa historia ewolucji człowieka (CCPress 2013), Człowiek. Biografia (CCPress 2015), Anatomia miłości i zdrady (CCPress 2016).
32% rabatu
34,14
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Problemy badawcze i diagnostyczne w logopedii
Prezentowany tom zawiera wyniki badań oraz wypowiedzi teoretyczne naukowców z różnych ośrodków akademickich, logopedów praktyków, językoznawców, lekarzy specjalistów i pedagogów. Autorzy podjęli się upowszechnienia osiągnięć i najnowszych wyników badań, które mogą być wykorzystane w codziennej praktyce diagnostyczno-terapeutycznej. Książka z pewnością zainteresuje logopedów, studentów kierunków logopedycznych, ale także pedagogów, glottodydaktyków, psychologów czy lekarzy specjalistów z zakresu ortodoncji i laryngologii. Tematyka kolejnych rozdziałów koncentruje się wokół zagadnień związanych z problemami o charakterze naukowo-badawczym oraz diagnostyczno-terapeutycznym w logopedii, np. metodologia logopedii, miejsce logopedy w szpitalu klinicznym, metody pracy logopedycznej, rozwój językowy i komunikacyjny dzieci, programowanie terapii w zaburzeniach rozwojowych, wczesna interwencja logopedyczna, techniki pracy z osobami jąkającymi się, najnowsze narzędzia diagnostyczne.
15% rabatu
33,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Patologia mowy
Patologia mowy
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy – dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
27% rabatu
38,69
53,00 zł
Dodaj
do koszyka
Współczesne teksty śląskie na tle procesów językotwórczych i standaryzacyjnych współczesnej słowiańszczyzny
Niniejsza książka opisuje współczesne śląskie teksty i dyskusje na temat statusu gwary/dialektu/języka Górnego Śląska na tle podobnych procesów zachodzących dawniej i obecnie w różnych częściach Słowiańszczyzny.W szeregu przybliżeń i oddaleń ukazane są zjawiska ogólne i bardziej szczegółowe, które z jednej strony muszą być kompetentnie badane za pomocą narzędzi analizy filologicznej, a z drugiej - odnoszone do paralelnych zjawisk z kilkuwiekowych dziejów języków słowiańskich.
15% rabatu
27,20
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka