Dziś w ofercie 126 060 pozycji
The Penguin Book of Historic Speeches
From Moses to Nelson Mandela, speeches have changed the way we see the world and the way the world is shaped.The Penguin Book of Historic Speeches gathers together the world's greatest speeches, bringing together the words of over one hundred men and women. These brilliant and passionate declarations by Socrates, Robespierre, Lincoln, Queen Elizabeth I, Churchill, Washington, Pankhurst, Gandhi and many others provide a vivid glimpse of history in the making while retaining their power to move and inspire today.'Impeccable. MacArthur prefaces each address with a short but scholarly historical explanation that sets the scene perfectly. An attractive volume' Andrew Roberts, Sunday Times'Works well not just as an anthology but as a history' Independent on Sunday
56,70
Dodaj
do koszyka
Rymuj głoskuj w rytmie klaszcz
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego. Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Język a tożsamość
Tematem książki jest rola języka hiszpańskiego w procesie kształtowania się tożsamości narodowych w Ameryce Łacińskiej. Autorka poświęca dużo uwagi bezpośredniemu zaangażowaniu elit politycznych i intelektualnych w kreowanie rzeczywistości językowej w regionie. Omawia zarówno politykę i ideologię językową Korony hiszpańskiej w okresie kolonialnym, jak i działania podejmowane przez niepodległe republiki latynoamerykańskie do połowy XX w., ze szczególnym naciskiem na czas formowania się i konsolidacji narodów na przełomie XIX i XX w. Za studia przypadku posłużyły Meksyk, Argentyna (i Urugwaj) oraz Republika Dominikany.
33% rabatu
26,13
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Pionierzy krakowskiej afrykanistyki
Lata 30. XX wieku to dla krakowskich studiów afrykanistycznych okres przełomowy, w którym rozwijające się zainteresowanie Afryką zaowocuje pierwszymi niezależnymi projektami badawczymi realizowanymi w terenie – na kontynencie afrykańskim. Najlepszym przykładem są badania prowadzone przez Romana Stopę (1895-1995), uważanego za ojca polskiego językoznawstwa afrykańskiego, profesora Uniwersytetu Jagiellońskiego, światowej sławy eksperta od języków mlaskowych (click languages). W 1935 roku przez kilka miesięcy Roman Stopa prowadził badania językoznawcze na obszarze dzisiejszych Namibii i Botswany wśród ich rdzennych mieszkańców: San i Khoikhoi, przy okazji których zebrał również pokaźny materiał etnograficzny dotyczący kultury ludów San. Dziś te unikalne zbiory znajdują się w krakowskim Muzeum Etnograficznym im. Seweryna Udzieli. Dorobek profesora Romana Stopy stanowi nie tylko ważną część polskich badań afrykanistycznych, ale zajmuje również ważne miejsce w światowej afrykanistyce. Niestety dziś, ponad 20 lat po jego śmierci, w Polsce jest on praktycznie zapomniany. O wiele bardziej ceni i pamięta się Romana Stopę poza granicami kraju.
13% rabatu
24,36
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu. Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci. Autorka pokazuje, że przez działania prewencyjne można nie dopuścić do sytuacji, aby niepokojące zachowania rozwinęły się w późniejszym okresie w mutyzm wybiórczy. Następnie przedstawiono przypadek chłopca w wieku przedszkolnym. Aneta Kiepiela-Koperek śledzi w swoim studium zmiany w zachowaniu dziecka oraz pokazuje korzyści płynące ze współpracy z rodziną i środowiskiem. Nieco odmienny przykład prezentuje Alicja Pilch, opisując swoje doświadczenia terapeutyczne z okresu pracy za granicą. Autorka podkreśla nie tylko rolę współdziałań, lecz także wdrożenie programu terapeutycznego. Odmienną, główną formę pomocy, którą jest terapia grupowa, prezentują Joanna Bala i Jadwiga Miękina-Pindur. Według autorek dobór różnorodnych metod pracy, a także współpraca na linii rodzic – terapeuta – nauczyciel przynoszą znakomite efekty. Katarzyna Szyszka przedstawia moment, w którym mutyzm wybiórczy ujawnia się w okresie dojrzewania. Iwona Młynarska będąca nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego pomaga dziecku wspólnie z zaangażowaniem klasy. Natomiast opowieść Sylwii Szczęśniak ukazuje postępy syna przy wsparciu wychowawcy i terapeuty na odległość. Jako ostatnia swoje doświadczenia opisuje Klaudia Giese-Szczap, która zwraca uwagę na fakt, jak istotna jest cierpliwość w pracy terapeutycznej – to równocześnie autorka bajki pomagajki. Optymistyczna historia Marysi i jej niecodziennego spotkania może być doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o mutyzmie wybiórczym. Bajka terapeutyczna, która została napisana przez jedną z współautorek (psychologa klinicznego) i przedstawiona na końcu publikacji, może pomóc dziecku z mutyzmem w zrozumieniu swoich trudności i ograniczeń oraz podjęciu kroków w kierunku zmian na lepsze. Autorki Publikacja uzyskała rekomendację Polskiego Związku Logopedów: „Autorki […] podkreślają istotę szerokiego spojrzenia na indywidualne podejście terapeutyczne oraz stworzenie z wielu metod terapeutycznych tej jednej indywidualnej dla konkretnego dziecka z problemem mutyzmu wybiórczego". Autorzy: Cabała Monika Szyszka Katarzyna Bala Joanna Giese-Szczap Klaudia Kiepiela-Koperek Aneta Miękina-Pindur Jadwiga Młynarska Iwona Pilch Alicja Szczęśniak Sylwia
20% rabatu
24,00
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Baśka, Wanda i inne
We wszystkich armiach świata przy nadawaniu nazw pojazdom wojskowym szczególnie podkreślane bywają takie ich cechy jak szybkość, waleczność, drapieżność, dlatego chętnie wybierane są nazwy gatunków zwierząt o takich właśnie cechach. Przykładem mogą być lew, pantera, tygrys, jastrząb lub orzeł. Nazwy nadawane są nie tylko pojedynczym pojazdom czy samolotom, ale też określonym typom pojazdów czy samolotów produkowanym przez daną firmę. W polskiej armii szczególną sympatią darzone były rodzime drapieżniki: wilk, ryś, żbik, orzeł i jastrząb – nazwy stosowane na okrętach Polskiej Marynarki Wojennej oraz na pojazdach polskich wojsk lądowych, pojawiające się na kartach tej książki wielokrotnie. Niektóre z nazw nadawanych pojazdom, armatom czy okrętom cieszyły się szczególną popularnością i pojawiały się częściej niż inne, na przykład imiona. Najbardziej popularnym żeńskim imieniem była Barbara – wywodząca się od Świętej Barbary, patronki artylerzystów. Nazwa ta malowana była na armatach i czołgach w różnych postaciach: Baśka, Barbarka czy Basia. Równie popularne imię to Wanda, malowane na armatach, czołgach, samochodach pancernych oraz statkach zapewne przez sympatię do córki Kraka, która, jak mówi legenda, nie chciała Niemca. Pasjonatom historii Polski, wojskowości i militariów przedstawiamy bogato ilustrowane opracowanie nazw nadawanych pojazdom wojskowym, obejmujące okres od 1917 roku do chwili obecnej. Zebranie tak bogatego i unikalnego materiału fotograficznego wymagało wielu lat poszukiwań w archiwach różnych muzeów oraz w kolekcjach prywatnych. Andrzej Antoni Kamiński Modelarz z wieloletnim stażem, autor albumów Od Acromy do Zwycięzcy oraz licznych artykułów o sprzęcie używanym w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie publikowanych w czasopismach „Nasz refleks”, „Militaria i Fakty”, „Militaria XX wieku” oraz „Super model”. Współautor książek: Artyleria Samobieżna w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie 1940–1945, Kawaleria Pancerna w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie 1940–1945, Pojazdy Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie 1939–1946 oraz Staghound. Kolekcjoner zdjęć sprzętu i uzbrojenia używanego przez Polaków na Zachodzie oraz dokumentów dotyczących tego sprzętu.
33% rabatu
33,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zdania obrazkowo-wyrazowe
Prezentowany zestaw ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” to bardzo dobrze przygotowany komplet wyrazów i zdań, który logopedzi oraz rodzice mogą wykorzystać w zabawach z dziećmi w celu utrwalenia poprawnej wymowy głosek k, ki, g, gi, h, hi. Zeszyt zawiera kilka grup zadań: służące utrwalaniu poprawnej wymowy głosek w różnych pozycjach w wyrazach oraz zdaniach, ćwiczenia umiejętności różnicowania fonemów, ćwiczenia kinestezji mowy. Propozycje te mogą służyć nie tylko do utrwalania właściwej artykulacji ćwiczonych głosek, ale również do kształtowania kompetencji językowych na poziomie semantycznym i składniowym. Na szczególne podkreślenie zasługuje ciekawa forma graficzna ćwiczeń. Dziecko nie musi tylko powtarzać zdań po logopedzie, ale samo przyczynia się do ich tworzenia, rozpoznając kolejne zdjęcia.
15% rabatu
14,45
17,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przegryź dyktando jak smaczne mango
Teksty ortograficzne dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Słowa w akcji Wyposażenie domu
Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Wyposażenie domu Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających meble, sprzęty domowe i elementy wyposażenia, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi wóz meblowy, dwupiętrowy dom czy warsztat fachowca, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład meblowanie pomieszczeń lub naprawianie sprzętów. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
24% rabatu
22,04
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czynnościowy charakter derywatów rzeczownikowych w gwarach północnomałopolskich i przyległych
Prezentowana publikacja dotyczy sposobu funkcjonowania w rzeczywistości gwarowej i pozagwarowej określonych konstrukcji leksykalno-słowotwórczych i ich wariantów. Autorka podejmuje próbę ustalenia czynnościowego charakteru derywatów rzeczownikowych, tzn. określenia specyfiki relacji pomiędzy jednostkami derywowanymi a znaczeniami czynności. Autorka przeprowadziła analizę bogatego materiału gwarowego (30 tys. jednostek); jako podstawę źródłową przyjęła Słownictwo ludowe z terenu byłych województw kieleckiego i łódzkiego - materiały gromadzone przez Profesora Karola Dejnę i niewykorzystane w Atlasie gwarowym województwa kieleckiego. Eksplorowana w drugiej połowie XX w. leksyka pochodzi od informatorów urodzonych w końcu XIX i na początku XX w.
13% rabatu
38,19
43,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zmysły w komunikacji
Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali
25% rabatu
21,00
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czary-mary Klary
Czary-mary Klary
Autor: Anders Marta
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Głoska r w toku rozwoju mowy u dziecka pojawia się najpóźniej, bo nawet między 5. a 6. rokiem życia. Jest jedną z głosek, która najczęściej ulega zniekształceniom. Istnieje wiele sposobów jej wywoływania, natomiast jej utrwalanie to często długotrwała i żmudna praca. Niniejsza publikacja jest bogatym zbiorem zadań mających na celu utrwalenie prawidłowej wymowy głoski r. Z książki mogą korzystać zarówno nauczyciele i logopedzi, jak i rodzice chcący wesprzeć swoje pociechy w dążeniu do prawidłowej wymowy.
24% rabatu
22,42
29,50 zł
Dodaj
do koszyka
Podręcznik pracy głosem
Jak mówić pięknie? Co zrobić. by wypowiadane słowa dobrze brzmiały, wywoływały szacunek i podziw? Jak przyciągnąć uwagę brzmieniem głosu? Jak mówić. by głos służył przez wiele lat? Na wszystkie te pytania czytelnik znajdzie odpowiedź w podręczniku przygotowanym przez logopedę i trenera emisji głosu z wieloletnim doświadczeniem warsztatowym. Autorka wzbogaca kompendium podstawowej wiedzy przydatnej wszystkim występującym publicznie bogatym zestawem autorskich ćwiczeń. Ciało traktowane jest w nich jako instrument służący do wydobywania głosu. Czytelnik znajdzie tu nie tylko typowe ćwiczenia narządów artykulacyjnych i z zakresu techniki mowy, lecz także te związane z postawą ciała. relaksacją czy uruchamianiem rezonatorów. ćwiczeniom towarzyszą zdjęcia instruktażowe, rysunki, schematy i tablice ułatwiające korzystanie z publikacji. Podręcznik pracy głosem można wykorzystać zarówno na zajęciach/warsztatach, jak iw pracy samodzielnej.
13% rabatu
32,10
36,90 zł
Dodaj
do koszyka
Problematyka tekstu głosowo interpretowanego
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, zawiera wybór referatów wygłoszonych podczas dwóch konferencji (zorganizowanych przez Zakład Antropologii Literatury i Edukacji Polonistycznej Instytutu Literatury Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika) z cyklu Problematyka tekstu głosowo interpretowanego – Problematyka tekstu głosowo interpretowanego (III), która odbyła się w październiku 2006 roku oraz Problematyka tekstu głosowo interpretowanego (IV), która miała miejsce we wrześniu roku 2008. Fragment Od redakcji
18% rabatu
28,70
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ćwiczenia ortograficzne dla klas 2-3
Zbiór różnorodnych i bardzo ciekawych zadań do ćwiczenia ortografii dla uczniów klasy drugiej i trzeciej szkoły podstawowej. Poprzez zabawę dziecko utrwali z pewnością skuteczniej i szybciej zasady pisowni oraz wyjątki ortograficzne.
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wierszyki ćwiczące głoski szumiące,ciszące i sycz
Książka zawiera zbiór zabawnych wierszyków doskonalących poprawną wymowę głosek: s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, ś, ź, ć, dź, adresowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiersze opatrzone zostały grafikami do pokolorowania. Dziecko, ilustrując, nadaje bohaterom wierszy indywidualny charakter oraz ćwiczy sprawność manualną. Humor rymowanek wprowadza młodych czytelników w pogodny nastrój i sprawia, że żmudne ćwiczenia artykulacyjne stają się przyjemne. Książeczka polecana jest logopedom, rodzicom, nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeutom i animatorom.
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Słownik ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej
„Słownik ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej” przeznaczony jest dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej do pracy w domu i na zajęciach lekcyjnych. około 4000 haseł obowiązujące zasady ortograficzne wyrazy, które niedawno weszły do języka polskiego czytelny druk wyróżnienia graficzne ułatwiające wyszukiwanie haseł barwne fotografie Poręczny format „Słownik ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej” to książka niezbędna w tornistrze każdego ucznia.
15% rabatu
12,75
15,00 zł
Dodaj
do koszyka
Słownik ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej
„Słownik ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej” przeznaczony jest dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej do pracy w domu i na zajęciach lekcyjnych. około 4000 haseł obowiązujące zasady ortograficzne wyrazy, które niedawno weszły do języka polskiego czytelny druk wyróżnienia graficzne ułatwiające wyszukiwanie haseł barwne fotografie Poręczny format „Słownik ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej” to książka niezbędna w tornistrze każdego ucznia.
15% rabatu
17,00
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mutyzm wybiórczy
Mutyzm wybiórczy
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe. Z doświadczenia wiemy, że termin „mutyzm wybiórczy” jest czymś nowym nawet dla wielu specjalistów (psychiatrów, psychologów, logopedów, pedagogów), którzy do tej pory nie spotkali dziecka z taką diagnozą bądź nie potrafili właściwie sklasyfikować występujących u niego objawów. Diagnozując dziecko z MW, specjaliści powinni mieć wystarczającą wiedzę na temat istoty zaburzenia i samego przebiegu terapii. Ponadto niektórzy nauczyciele nie mogą zrozumieć, dlaczego uczeń na lekcji nie odpowiada na pytania, nie rozmawia z nauczycielami, z rówieśnikami, a czasem na przerwie buzia mu się nie zamyka. Twierdzą, że uczeń ten manipuluje otoczeniem i mówi tylko wtedy, kiedy chce lub gdy ma coś do przekazania, np.: „jakby wiedział, to by odpowiedział”.
20% rabatu
22,40
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rymowane zagadki logopedyczne
„Rymowane zagadki logopedyczne” to publikacja skierowana do dzieci w wieku szkolnym. Zawiera zbiór zgadywanek, których celem jest utrwalanie prawidłowej wymowy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Rozwiązywanie zagadek stanowi doskonałą zabawę, pomaga nie tylko urozmaicać i ożywiać pracę nad systemem językowym, ale także czynić ją atrakcyjną dla dzieci. W książce umieszczono również obrazki do kolorowania. Zadaniem dziecka jest połączenie zagadki z ilustracją będącą jej rozwiązaniem, a następnie pokolorowanie obrazka. Dzięki takiej formie zadań dzieci, bawiąc się, zarówno ćwiczą prawidłową wymowę, jak i rozwijają zdolności grafomotoryczne.
15% rabatu
12,75
15,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka