Dziś w ofercie 139 529 pozycji
Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas IV-VIII
Jeśli znasz ucznia, który pisze niewyraźnie i nieczytelnie, ma problemy z planowaniem tekstu na stronie i wykonywaniem prostych czynności manualnych, a na dodatek otrzymuje w szkole słabe oceny za wytwory swojej pracy, sięgnij po tę książeczkę i włącz przygotowane w niej zadania w program jego codziennej aktywności. Zaprezentowane ćwiczenia tylko z pozoru wydają się proste, ponieważ dzieci wkładają wiele wysiłku w ich zrobienie. Wiele kart pracy zostało zaplanowanych tak, aby zaangażować w proces pisania wszystkie zmysły: kinestezję, wzrok, słuch, dotyk. Te ćwiczenia, nazwijmy je bazowe, to pierwszy krok do komponowania tekstu, redagowania notatki, pisania w odpowiednim tempie, „ubierania myśli w słowa” bez wysiłku. Ćwiczenia grafomotoryczne w niniejszej publikacji zostały z powodzeniem przetestowane u podopiecznych Ośrodka Rehabilitacji Dzieci w Centrum Medycznym „Zdrowie” w Kielcach oraz podczas konsultacji terapeutycznych w Zakładzie Komunikacji Językowej Instytutu Filologii Polskiej w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Zrób kolejny krok, aby pomóc dziecku w automatyzacji procesu pisania.
15% rabatu
16,15
19,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas I-III
Przedstawiamy zeszyt ćwiczeń grafomotorycznych rozwijających sprawność manualną oraz orientację wzrokowo-przestrzenną u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Indywidualna praca z ćwiczeniami opracowanymi w formie zabaw wymaga od uczniów cierpliwości oraz skupienia uwagi, co w rezultacie usprawnia ich funkcje poznawcze: orientację przestrzenną, pamięć i planowanie. Ćwiczenia grafomotoryczne ponadto: – regulują napięcie mięśniowe w obrębie dłoni i obręczy barkowej, – doskonalą precyzję ruchów, – usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia zaproponowane w tym zeszycie zostały z powodzeniem przetestowane u podopiecznych Ośrodka Rehabilitacji Dzieci w Centrum Medycznym „Zdrowie” w Kielcach oraz w Samorządowej Szkole Podstawowej w Ostojowie.
15% rabatu
16,15
19,00 zł
Dodaj
do koszyka
Logopedia międzykulturowa
Logopedia międzykulturowa
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Poddany ocenie wydawniczej tom z jednej strony bezapelacyjnie podtrzymuje najwyższy naukowy poziom tomów wcześniejszych, z drugiej – z dużą naukową śmiałością [...] poszerza granice współczesnej logopedii, redefiniując jej przedmiot. [...] Opiniowane opracowanie składa się z trzech wyraźnie zaznaczonych części: I – Język i kultura; II – Rozwój osób dwujęzycznych; III – Różnice kulturowe i językowe a logopedia. Z recenzji prof. UP, dra hab. Mirosława Michalika „Logopedia międzykulturowa” to kolejny tom z serii LOGOPEDIA XXI WIEKU – jednego z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
24% rabatu
33,44
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szale czy sale?
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt „Szale czy sale?” obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu syczącego oraz szumiącego: s i sz. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
15% rabatu
11,48
13,50 zł
Dodaj
do koszyka
Ilustrowany leksykon gwary i kultury podhalańskiej Tom 4
"Ilustrowany Leksykon Gwary i Kultury Podhalańskiej" to naukowo opracowany, zapisany w słowie świat kultury duchowej i materialnej Podhala. To wielkie dzieło, będące wypełnieniem postulatu Związku Podhalan sprzed ponad stu lat stanowi wartość nie tylko dla samej społeczności Podhala, ale szerzej – dla wielu Polaków spoza tego regionu, dla nauki i kultury polskiej.
26% rabatu
88,80
120,00 zł
Dodaj
do koszyka
Badanie kinestezji artykulacyjnej
Publikacja stanowi zestaw kwestionariuszy obrazkowo-wyrazowych służących do badania kinestezji artykulacyjnej dzieci pięcioletnich i starszych. Składa się z części A, dotyczącej głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych, oraz części B, dotyczącej głosek ustnych i nosowych, twardych i miękkich, o różnych miejscach artykulacji i odmiennym stopniu zbliżenia narządów mowy. Do każdego kwestionariusza załączono kartę logopedyczną, która jest integralną częścią narzędzia badania kinestezji artykulacyjnej. Materiały adresowane są zarówno do specjalistów (logopedów, psychologów dziecięcych, pedagogów, terapeutów), jak i do rodziców, nauczycieli, wychowawców oraz opiekunów.
25% rabatu
49,50
66,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ortotrening Ó-U
Ortotrening Ó-U
Autor: Pawlik Olga
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Proponowany zeszyt zawiera zarówno zadania doskonalące czytanie ze zrozumieniem, jak i liczne ćwiczenia ortograficzne, przy których jednocześnie zwracać należy baczną uwagę na graficzną stronę zmagań. Wiele z zadań skonstruowano tak, by przy okazji utrwalania reguł ortograficznych ćwiczyć koncentrację i skupienie. Dzieciom rozwijającym się harmonijnie zeszyty te pozwolą utrwalić i usystematyzować obszerną wiedzę z zakresu polskiej ortografii. W przypadku dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania mają spełnić rolę „sali treningowej” czy „siłowni ortograficznej”, dzięki której uczniowie będą ćwiczyć nie tylko reguły ortograficzne, ale też cierpliwość, koncentrację i skupienie, które są nieodzowne przy przyswajaniu jakiejkolwiek wiedzy czy umiejętności.
25% rabatu
24,00
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ortotrening Rz-Ż
Ortotrening Rz-Ż
Autor: Pawlik Olga
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Proponowany zeszyt zawiera zarówno zadania doskonalące czytanie ze zrozumieniem, jak i liczne ćwiczenia ortograficzne, przy których jednocześnie zwracać należy baczną uwagę na graficzną stronę zmagań. Wiele z zadań skonstruowano tak, by przy okazji utrwalania reguł ortograficznych ćwiczyć koncentrację i skupienie. Dzieciom rozwijającym się harmonijnie zeszyty te pozwolą utrwalić i usystematyzować obszerną wiedzę z zakresu polskiej ortografii. W przypadku dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania mają spełnić rolę „sali treningowej” czy „siłowni ortograficznej”, dzięki której uczniowie będą ćwiczyć nie tylko reguły ortograficzne, ale też cierpliwość, koncentrację i skupienie, które są nieodzowne przy przyswajaniu jakiejkolwiek wiedzy czy umiejętności.
24% rabatu
24,32
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wprowadzenie do neurologopedii w.2018
„Wprowadzenie do neurologopedii” stanowi unikatowe opracowanie w skali kraju, ponieważ po raz pierwszy problematyka neurologopedii jest przedstawiana od strony medycznej. Zespół autorów, w skład którego wchodzą lekarze – specjaliści wielu dziedzin medycyny (otolaryngologii, audiologii, foniatrii, neurologii dziecięcej i dorosłych, psychiatrii i medycyny pracy), a także uznani specjaliści z zakresu neurologopedii, logopedii, psychologii, surdopedagogiki, fizjoterapii oraz protetyki słuchu, przedstawił w tym opracowaniu szerokie, wieloaspektowe spojrzenie na problemy zaburzeń mowy. [...] Główną tematykę podręcznika stanowią podłoże anatomiczne i patofizjologiczne oraz aspekty kliniczne i zasady rehabilitacji zaburzeń porozumiewania się człowieka, uwarunkowanych nieprawidłowościami w ośrodkowym i obwodowym układzie nerwowym. [...] Jest to cenny materiał źródłowy, który z pewnością znajdzie pełne wykorzystanie w kształceniu coraz szerszej rzeszy specjalistów z zakresu nie tylko neurologopedii, lecz także logopedii ogólnej, audiologii i foniatrii, psychologii, pedagogiki specjalnej oraz protetyki słuchu. prof. dr hab. med. Mariola Śliwińska-Kowalska
30% rabatu
52,50
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kreatywność językowa w literaturze i mediach
Niniejszy tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej, takich jak: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej. Poszczególne zagadnienia prezentowane przez badaczy zostały podzielone na dwie części - dotyczące kreatywności w mediach oraz w literaturze. Oprócz prasy i radia autorów szczególnie interesuje przestrzeń Internetu . Czytelnicy znajdą w publikacji m.in. takie zagadnienia, jak: kreatywność copywriterów i użytkowników portali społecznościowych, forma i funkcja memów internetowych, neologizmy i metafory w wypowiedziach dziennikarzy, wyrazy potoczne i ekspresywne w pismach młodzieżowych. Ponadto w części dotyczącej literatury autorzy analizują nowe gatunki i utwory. Czytelników zainteresowanych kreatywnością językową w bardziej praktycznym ujęciu zachęcamy do sięgnięcia po Kreatywność językową w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów, z bogatym materiałem ilustracyjnym oraz niebanalnymi, rozwijającymi ćwiczeniami.
13% rabatu
34,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej
Publikacja jest kontynuacją rozważań podjętych w dwóch poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej. W przygotowaniu znajduje się kolejny tom - Kreatywność językowa w literaturze i mediach. Poszczególne zagadnienia przedstawione przez badaczy zostały zgrupowane w pięciu częściach, z których każda ściśle wiąże się z kreatywnością na płaszczyźnie językowej, ale dotyczy nieco innych jej aspektów (kreatywność stricte językowa, kreatywność językowa a odmiany języka, kreatywność językowa w przestrzeni publicznej: politycznej, medialnej, miejskiej). Autorzy, wyczuleni na nowe zjawiska językowe, prezentują aktualny materiał badawczy. Interesują się przede wszystkim niestandardowym użyciem języka, które traktują nie jako odstępstwo od normy, lecz przejaw twórczego myślenia. Czytelników zainteresowanych kreatywnością językową w bardziej praktycznym ujęciu zachęcamy do sięgnięcia po Kreatywność językową w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów, z bogatym materiałem ilustracyjnym oraz niebanalnymi, rozwijającymi ćwiczeniami.
13% rabatu
34,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wierszyki ćwiczące głoski k,g, f, w, p, b, r, t,d
Książka zawiera zbiór zabawnych wierszyków doskonalących poprawną wymowę głosek: s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, ś, ź, ć, dź, adresowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiersze opatrzone zostały grafikami do pokolorowania. Dziecko, ilustrując, nadaje bohaterom wierszy indywidualny charakter oraz ćwiczy sprawność manualną. Humor rymowanek wprowadza młodych czytelników w pogodny nastrój i sprawia, że żmudne ćwiczenia artykulacyjne stają się przyjemne. Książeczka polecana jest logopedom, rodzicom, nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeutom i animatorom.
15% rabatu
16,16
19,01 zł
Dodaj
do koszyka
Szkice ze stylistyki lingwistycznej
Opracowanie Jarosława Wierzbińskiego dobrze wpisuje się w nurt współczesnych badań nad tekstem literackim z uwzględnieniem jego trzech wymiarów: strukturalnego, spójnościowego i pragmatycznego. Autor podzielił monografię, muszę to podkreślić, w sposób oryginalny na dwie części. Pierwsza napisana jest po polsku, druga – po rosyjsku. Język wywodu jako kryterium podziału mnie przekonuje. Stwarza ono możliwość zapoznania się z opisem podobnych zagadnień w dwu językach. Już sama taka konfrontacja w obrębie jednego opracowania jest poznawczo cenna dla rusycystów, bo przecież do nich monografia jest głównie adresowana. Tak więc polski czytelnik o języku Zoszczenki i Czechowa przeczyta po polsku, natomiast o okazjonalizmach Majakowskiego – po rosyjsku. Z recenzji prof. UŚ dra hab. Andrzeja Charciarka
13% rabatu
34,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Labiogramy
Labiogramy
Wydawca: EI System
wysyłka: 48h
Labiogramy zestaw kart logopedycznych.
8% rabatu
63,48
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Atlas ukraińskich gwar nadsańskich. Tom 1. Tom 2
Atlas ukraińskich gwar nadsańskich stanowi swego rodzaju pomnik gwar, któe po 1945-1947 r. zachowały się tylko w kilku wsiach w Polsce oraz w języku przesiedleńców (głównie na Ukrainie). Atlas z jednej strony pokazuje zasięgi poszczególnych wyrazów czy zjawisk fonetycznych i gramatycznych, z drugiej - dzięki mapom zbiorczym i podsumowaniu - stanowi swego rodzaju monografie gwary. Znaczenie "Atlasu" polega także na tym, że materiały zostały zebrane przez świetnego dialektologa - Stefana Hrabca w latach 1938-1939, a więc przed wysiedleniem większości nosicieli gwary. "Atlas" liczy 566 map pokazujących główne cechy gwary, ich zasięgi, a także słownictwo, w tym wyrazy charakterystyczne dla gwary oraz konkurencję form rodzimych i zapożyczonych.
15% rabatu
110,50
130,00 zł
Dodaj
do koszyka
Subiektywizm w języku
Subiektywizm (łac. subiectivus) wiąże się z podmiotowym widzeniem świata, a zatem z takimi pojęciami, utrwalonymi w naukach kognitywnych, jak: wizja świata, punkt widzenia, profilowanie. Młodzi adepci nauk humanistycznych podjęli się niełatwego zadania, rozpatrując temat subiektywizmu w języku oraz ukazując różne jego oblicza, sposoby wyrażania, przejawy funkcjonowania, Szczególne miejsce w tomie zajmują zagadnienia związane z idiolektem, który z jednej strony wykazuje cechy wspólne z językiem danej wspólnoty komunikatywnej, z drugiej zaś jest wyrazem indywidualnych wyborów leksykalnych, składniowych itp. oraz subiektywnego postrzegania świata. Wiąże się także z zagadnieniem tożsamości jednostkowej i zbiorowej. Autorzy zamieszczonych w książce artykułów analizują więc idiolekt pisarzy, poetów, komentatorów sportowych, a w raz z nim (idiolektalny) obraz świata, chociażby dzieci z autyzmem. Celem ich tekstów jest także analiza np. języka obozowego (Lagerszprachy), języka japońskiego, języka prasy podejmującej temat homoseksualistów. Tom zainteresuje przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych, a szczególnie polecany jest językoznawcom, literaturoznawcom, logopedom, historykom, kulturoznawcom, pedagogom, psychologom oraz socjologom. Z pewnością nie odpowiada on na wszystkie pytania, które nasuwają się w związku z kategorią subiektywizmu w języku, ale stanowi źródło inspiracji do dalszych badań. Z recenzji dr hab. Marty Wójcickiej, prof. UMCS
13% rabatu
29,23
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
Rytm w mowie i języku w ujęciu wielowymiarowym
Niniejsza książka jest poświęcona tematowi rytmu w mowie i języku. Autorka stawia pytanie czy rytm w ogóle istnieje jako samodzielny komponent struktury języka. Problem ten ujmuje wielowymiarowo, zajmując się takimi problemami jak: przetwarzanie oraz percepcja czasu i informacji czasowej, aspekty czasowej organizacji wypowiedzi, komponenty oraz uwarunkowania rytmu mowy i języka, jakościowe i ilościowe metody analizy oraz modele rytmu. Dokonuje analizy rytmu w języku polskim i prezentuje wyniki badań własnych w świetle stanu wiedzy na świecie.
13% rabatu
32,89
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Uczymy się ortografii
„Uczymy się ortografii” to ilustrowane ćwiczenia, przygotowane przez doświadczonych pedagogów edukacji wczesnoszkolnej, które w łatwy sposób pomogą opanować zasady poprawnej pisowni. Te proste zadania rozwiną u dziecka spostrzegawczość, zdolność koncentracji oraz utrwalą umiejętność poprawnego pisania.
15% rabatu
8,42
9,90 zł
Dodaj
do koszyka
Małe i duże języczka podróże
Publikacja stanowi cykl opowiadań z wplecionymi ćwiczeniami artykulacyjnymi. Skierowane do młodszych dzieci opowieści o najbliższym otoczeniu nawiązują do tego, co znane i lubiane. Mogą więc być również doskonałym wprowadzeniem do rozmowy, a dołączony rysunek i pytania dodatkowo aktywizują dziecko. Dzieciom starszym dedykowane są opowiadania o polskich miastach, które ciekawie prezentują ich zabytki i atrakcje. „Małe i duże języczka podróże” to książka nie tylko dla logopedów, ale również dla rodziców i nauczycieli, którzy podczas ćwiczeń aparatu artykulacyjnego mogą rozbudzić w dzieciach chęć poznawania świata.
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Językowa projekcja emocji w wypowiedziach dzieci w normie intelektualnej i dzieci z zespołem Downa
Praca wpisuje się w najlepszy nurt tradycji kontekstualnych badań empirycznych języka dziecka z pogranicza językoznawstwa i psychologii rozwojowej, wyznaczony m.in. przez nazwiska J.B. de Courtenaya, S. Szumana, G.W. Shugar, M. Smoczyńskiej, M. Przetacznikowej, L. Kaczmarka, M. Kielar-Turskiej i in.; dodajmy – badań poszerzonych jednak o nowatorską propozycję kognitywnej metodologii opisu. […] Książka odznacza się przemyślaną konstrukcją podporządkowana kognitywnej oraz psycholingwistycznej metodologii, skoncentrowaną  na problemie organizowania i wyrażania w języku wiedzy o emocjach podstawowych (takich jak radość, smutek, złość, strach, wstręt, wstyd, ciekawość) oraz niektórych emocjach pochodnych (podziw, tęsknota i zdziwienie) przez dzieci pozostające na różnych etapach rozwoju poznawczego. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego)
13% rabatu
38,37
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka