Dziś w ofercie 133 603 pozycji
Czary-mary Klary
Czary-mary Klary
Autor: Anders Marta
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Głoska r w toku rozwoju mowy u dziecka pojawia się najpóźniej, bo nawet między 5. a 6. rokiem życia. Jest jedną z głosek, która najczęściej ulega zniekształceniom. Istnieje wiele sposobów jej wywoływania, natomiast jej utrwalanie to często długotrwała i żmudna praca. Niniejsza publikacja jest bogatym zbiorem zadań mających na celu utrwalenie prawidłowej wymowy głoski r. Z książki mogą korzystać zarówno nauczyciele i logopedzi, jak i rodzice chcący wesprzeć swoje pociechy w dążeniu do prawidłowej wymowy.
26% rabatu
21,83
29,50 zł
Dodaj
do koszyka
Wierszyki ćwiczące głoski szumiące,ciszące i sycz
Książka zawiera zbiór zabawnych wierszyków doskonalących poprawną wymowę głosek: s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, ś, ź, ć, dź, adresowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiersze opatrzone zostały grafikami do pokolorowania. Dziecko, ilustrując, nadaje bohaterom wierszy indywidualny charakter oraz ćwiczy sprawność manualną. Humor rymowanek wprowadza młodych czytelników w pogodny nastrój i sprawia, że żmudne ćwiczenia artykulacyjne stają się przyjemne. Książeczka polecana jest logopedom, rodzicom, nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeutom i animatorom.
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rymowane zagadki logopedyczne
„Rymowane zagadki logopedyczne” to publikacja skierowana do dzieci w wieku szkolnym. Zawiera zbiór zgadywanek, których celem jest utrwalanie prawidłowej wymowy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Rozwiązywanie zagadek stanowi doskonałą zabawę, pomaga nie tylko urozmaicać i ożywiać pracę nad systemem językowym, ale także czynić ją atrakcyjną dla dzieci. W książce umieszczono również obrazki do kolorowania. Zadaniem dziecka jest połączenie zagadki z ilustracją będącą jej rozwiązaniem, a następnie pokolorowanie obrazka. Dzięki takiej formie zadań dzieci, bawiąc się, zarówno ćwiczą prawidłową wymowę, jak i rozwijają zdolności grafomotoryczne.
15% rabatu
12,75
15,00 zł
Dodaj
do koszyka
O tym, jak Dziombak wypadł z gniazda i co było potem
Bajeczka logopedyczna „O tym, jak Dziombak…” jest przeznaczona dla najmłodszych dzieci odkrywających bogaty świat dźwięków mowy. Kluczową rolę w publikacji odgrywają wyrazy dźwiękonaśladowcze, czyli pierwsze naturalne słowa dziecka powiązane z określonym znaczeniem. Onomatopeje odgrywają ważną rolę w rozwoju mowy każdego dziecka, ponieważ ćwiczą koordynację całego aparatu mowy, wspierają oddychanie, fonację, prozodię i słuch. Publikacja ta pomaga zatem rozwijać w naturalny sposób mowę małego dziecka, które wsłuchując się w dźwięki wypowiadane przez czytającego rodzica, próbuje je od razu naśladować. Przygody wesołego ptaszka o imieniu Dziobak zachęcą dzieci do zadawania pytań, w naturalny sposób inicjując rozmowę z dorosłymi.
15% rabatu
14,45
17,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szczypiąca szczypawka Gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek ciszących, syczących i szumiących
Szczypiąca szczypawka to publikacja zawierająca gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek szeregu ciszącego, syczącego i szumiącego. Zapewni dobrą zabawę nie tylko dzieciom, ale również dorosłym. To doskonała gra dla całej rodziny! W środku znajduje się 5 gier: • planszowa – Przez lądy i morza • superpamięć • wyścig • Co się zmieniło? • Piotruś. Wiek 5-99 lat. Liczba graczy 2-4
27% rabatu
54,75
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji.
22% rabatu
38,84
49,80 zł
Dodaj
do koszyka
Zabawy językowe, które ćwiczą mowę
Nowa seria ćwiczeń i zadań, przygotowanych przez Elżbietę i Witolda Szwajkowskich to świetny trening jak najczęstszego używania danej głoski w odpowiednich kontekstach. Ćwiczenia wpisano w ciekawą fabułę, która sprzyja pobudzeniu uwagi i twórczego działania u dziecka. Autorzy proponują także samodzielne skompletowanie „Skrzyneczki logopedycznej”, czyli oryginalnej pomocy naukowej do ćwiczeń wymowy.
15% rabatu
16,99
19,99 zł
Dodaj
do koszyka
Kombinuj z Kumplem. Jak to powiedzieć
Kombinuj z Kumplem. Jak to powiedzieć – historyjki i zadania, które uczą frazeologii i pokazują, jak mówić poprawnie. Kombinuj z Kumplem to autorska seria wydawnicza, dzięki której Twoje dziecko nauczy się pozytywnego, bo naukowego kombinowania. Rodzeństwo Ada i Junior oraz pies Kumpel i kot Kicia – bohaterowie popularnego komiksu edukacyjnego w miesięczniku „Kumpel“ – sprawią, że Twoje dziecko rozwinie myślenie matematyczne, kreatywność i wzbogaci słownictwo.
15% rabatu
6,78
7,98 zł
Dodaj
do koszyka
Historyczne mniejszości językowe we włoskich...
Szeroko zakrojona i realizowana zgodnie z zasadami badań o charakterze interdyscyplinarnym analiza autorstwa Witolda Rewery prowadzi do trafnych wniosków. Według niego można mówić o "językowym ujęciu praw człowieka do inności własnego języka, co stanowi o jego wyjątkowości. W literaturze pojawia się pojęcie etnicznej teorii prawa i w końcu sam język jest w centrum, z którego rozprzestrzenia się myśl filozoficzna, a raczej jej wyraz i jej zapis. [...] Prawo do używania macierzystego języka i rozwoju za jego pomocą jest prawem podstawowym człowieka przynależącego do danej wspólnoty narodowej, etnicznej, językowej czy religijnej [...]." Ta wielce interesująca publikacja to nowatorska kontynuacja dotychczasowych badań prowadzonych przez Autora i jest istotnym uzupełnieniem oraz pogłębieniem studiów nad problematyką historycznych mniejszości językowych we Włoszech. Dr hab. prof. UP Stefan Bielański
23% rabatu
27,49
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Łamańce językowe. Wyrewolwerowany rewolwerowiec
Nowe książki z wierszykami do ćwiczenia wymowy Dwie nowe książki Krzysztofa Kiełbasińskiego, pełne przezabawnych wierszyków, które ćwiczą wymowę trudnych wyrazów.
15% rabatu
16,99
19,99 zł
Dodaj
do koszyka
Łamańce językowe. Ząb zupa zębowa
Nowe książki z wierszykami do ćwiczenia wymowy Dwie nowe książki Krzysztofa Kiełbasińskiego, pełne przezabawnych wierszyków, które ćwiczą wymowę trudnych wyrazów.
15% rabatu
16,99
19,99 zł
Dodaj
do koszyka
Mistrz wymowy.Ćwiczenia z głoską L+naklejki w.2017
Książeczka edukacyjna skierowana jest do rodziców i ich pociech, którzy pragną rozwijać umiejętność prawidłowej i dokładnej artykulacji głoski „l”. Składa się ona z pięciu czytanek wyrazowo-obrazkowych, dodatkowych ćwiczeń na wypowiadanie głoski „l” w zdaniach oraz kolorowanek. Zadania dodatkowe rozwijają umiejętność rozumowania matematycznego. Podczas pracy z dzieckiem rodzic powinien czytać tekst, natomiast dziecko w odpowiednim momencie nazywać opisane przed tekstem obrazki. Książeczka jest polecana dzieciom, które mają stwierdzoną wadę wymowy o charakterze lambdacyzmu (nieprawidłowa realizacja głoski „l”), a także dzieciom, które wymawiają ją właściwie, ale chcą poprawić swoje umiejętności.
15% rabatu
5,86
6,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych cz.4
Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych to zbiór zadań dla młodzieży i dorosłych cierpiących na zaburzenia sprawności komunikacyjnych w związku z zespołem czołowym, pragnozją, spektrum zaburzeń autystycznych oraz innymi trudnościami ograniczającymi zdolność do wchodzenia w interakcje z innymi ludźmi. Pracując z terapeutami czy logopedami, pacjenci usprawniają swoje zachowania językowe. O Ćwiczeniach…: - poprawiają umiejętności stosowania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych, - rozwijają zdolności interpretacyjne i kreujące zachowania werbalne i niewerbalne (prozodyczne, kinetyczne i proksemiczne), - stymulują rozwój zachowań językowych w zakresie czynności poznawczych, komunikacyjnych, socjalizacyjnych i grupotwórczych, - ułożone są według stopnia trudności. Czwarta część Ćwiczeń… służyć ma rozwijaniu umiejętności przedstawiania się, zarówno w sytuacjach o charakterze oficjalnym, jak i nieoficjalnym, podczas prezentowania się jednej osobie, jak i szerszemu gronu. Różnorodne ćwiczenia uwzględniają różną rangę rozmówców, rodzaj relacji (równorzędna i nierównorzędna), a także rodzaj kontaktu – pośredni i bezpośredni. Trening komunikacyjny opiera się tu na seriach ćwiczeń typu: - dopasowanie poprawnego komunikatu lub odpowiedniego komentarza do zamieszczonego zdjęcia, - uzupełnianie bądź poprawianie dialogów wymienionymi propozycjami wyrażeń, - tworzenie krótkich wypowiedzi zgodnie z zasadami porozumiewania się, - odgrywanie ról sytuacyjnych, - używanie frazeologizmów, interpretowanie aforyzmów, rozmowa o absurdach semantycznych.
15% rabatu
16,92
19,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wihajster do godki. Lekcje śląskiego
Alicja Knast - dyrektor Muzeum Śląskiego w Katowicach o książce: Zbiór opowieści Wihajster do godki Barbary Szmatloch pięknie pokazuje, że niektórych zjawisk ze świata Górnego Śląska nie da się przekonująco opowiedzieć w języku polskim. Bo jak wytłumaczyć komuś, co to są fizymatenta czy wihajster… Psycholingwiści spierają się, jak akwizycja języka i aparat pojęciowy wpływają na nasze działania, ale my na Górnym Śląsku wiemy jedno: fenomenu godki śląskiej nie da się sprowadzić do skodyfikowanego systemu znaków graficznych czy fonemów. Jest to fascynujący świat, którego poznanie możliwe jest przez zanurzenie się w nim. Pomiędzy sylabami czy głoskami zawarte są zapachy, dźwięki, dwuznaczności, mrugnięcia okiem, duża doza ironii i autoironii, a także coś, co na Wyspach Brytyjskich nazywane jest understatement, a w godce śląskiej jest wszechobecne i nie ma nazwy. Moim zdaniem nie jest prawdą, że oznacza to brak przebojowości Ślązaków – jak powszechnie się uważa – ale coś dokładnie odwrotnego: dumę i radość ze zrozumienia tego świata, a książka Barbary Szmatloch jest tego dobitnym przykładem. Mam również nadzieję, że jest wyzwaniem i zachętą dla tych, którzy do tej pory uważali, że godki śląskiej nie da się poznać czy nauczyć. Terozki bydymy wszyjscy godać po ślonsku na cołki karpyntel!
31% rabatu
24,01
34,99 zł
Dodaj
do koszyka
Logopedyczne pszczółki
Logopedyczne pszczółki to pomoc dydaktyczna, która powstała z myślą o dzieciach utrwalających prawidłową wymowę głosek dentalizowanych z zakresu trzech szeregów (ciszącego, syczącego i szumiącego). Etap automatyzacji prawidłowej artykulacji jest dość trudny, dlatego też należy poświęcić mu szczególną uwagę. Publikacja ma pomóc logopedom, nauczycielom oraz rodzicom uatrakcyjnić ćwiczenia. Zanim dziecko rozpocznie proponowane przez nas zabawy, należy upewnić się, że potrafi prawidłowo artykułować głoski z zakresu trzech szeregów. Publikacja doskonale sprawdzi się również podczas ćwiczeń słuchu fonemowego, wzbogaci słownik bierny i czynny oraz pozwoli na rozwijanie pamięci, spostrzegawczości, koncentracji uwagi oraz logicznego myślenia. Pomoc można wykorzystać także podczas doskonalenia techniki czytania i pisania.
26% rabatu
21,46
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ćwiczenia logopedyczne z głoską S
Książeczka edukacyjna Ćwiczenia logopedyczne z głoską S skierowana jest do logopedów lub rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy seplenienie. Zadania ułożone zostały według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenia głoski w izolacji, sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach, wyrażeniach, zdaniach oraz w wierszu. Do książeczki dołączone zostały naklejki, które mogą być nagrodą za poprawnie wykonane zadanie.
15% rabatu
5,87
6,91 zł
Dodaj
do koszyka
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
29% rabatu
35,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fo
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.
32% rabatu
32,91
48,10 zł
Dodaj
do koszyka
Nikt za nas tego nie zrobi
Książka przedstawia portret młodych ludzi angażujących się na rzecz mniejszości językowych Europy: Kaszubów (w Polsce), Górnołużyczan (w Niemczech), Bretończyków (we Francji) i Walijczyków. Odgrywają oni rolę przewodników po swoich kulturach, wskazują na problemy, trudności i wyzwania, z jakimi się spotykają w codziennym życiu i działaniu. Ich słowa ukazują sytuację socjolingwistyczną mniejszości, panujące ideologie językowe, rolę edukacji mniejszościowej oraz typy młodych użytkowników języków mniejszościowych. Analizie zostały poddane także praktyki kulturowe i tożsamościowe młodych w kontekście różnych form życia wspólnotowego oraz ich drogi do działania na rzecz mniejszości, wiodące od aktywnego uczestnictwa w kulturze, przez stopniowe angażowanie się w działania, a ż po aktywizm językowy.
10% rabatu
36,00
40,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mówienie w języku obcym - skuteczne uczenie się, nauczanie i ocenianie
Rozwijanie sprawności mówienia w języka obcym to zdaniem nauczycieli-lektorów bardzo trudne zadanie, szczególnie wtedy, gdy uczący się mają na co dzień ograniczony kontakt z tym językiem. Zamieszczone w niniejszej monografii artykuły zawierają szereg cennych propozycji dotyczących rozwijania sprawności mówienia, często w oparciu o ważne modele teoretyczne i wyniki prowadzonych badań empirycznych. Powinny więc, przynajmniej w jakimś zakresie, przyczynić się do zmiany tego stanu rzeczy pisze we Wstępie Mirosław Pawlak, redaktor naukowy publikacji. Jej pierwsza część poświęcona jest rozwijaniu sprawności mówienia, druga czynnikom indywidualnym w kontekście sprawności mówienia, a trzecia ocenianiu tej sprawności.
32% rabatu
39,36
57,53 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka