Dziś w ofercie 136 900 pozycji
Słowa w akcji Potrawy w kuchni i restauracji
Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających potrawy i ich składniki, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi kuchenkę z garnkiem i patelnię, misę z mikserem czy stoliki w restauracji, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład przygotowywanie dań czy zamawianie potraw. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
31,00
Dodaj
do koszyka
Słowa w akcji Zabawa podróże sport
Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających środki transportu, wyposażenie placu zabaw i sprzęty sportowe, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi mapę miasta, park czy halę sportową, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład poruszanie się pojazdami, zabawę na placu zabaw czy uprawianie sportów. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
24% rabatu
24,70
32,50 zł
Dodaj
do koszyka
Słowa w akcji Zwierzęta w domu, w zoo i na podwórku
Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Zwierzęta w domu, w zoo i na podwórku Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających zwierzęta i ich młode, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi zoo, statek i bezludną wyspę, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład oglądanie zwierząt czy zabieranie ich w podróż. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
24% rabatu
25,46
33,50 zł
Dodaj
do koszyka
Bajki logopedyczne
Zapraszamy Ciebie, Twoich Rodziców, Nauczycieli i Wychowawców do świata wesołych bajek logopedycznych. Czytając samodzielnie lub wspólnie z dorosłymi teksty bajek, wspaniale się bawisz, a jednocześnie uczysz się poprawnej wymowy poszczególnych słów i całych zdań. Utrwalasz wyodrębnione głoski w łatwych i trudniejszych słowach, a dzięki temu będziesz mógł je poprawnie wypowiadać. Każda z bajek pomoże Ci w ćwiczeniu sylab, wyrazów i zdań związanych z innym problemem fonetycznym, wspólnie z jej bohaterami przeżyjesz też ciekawą lub śmieszną przygodę, a przy okazji możesz się czegoś nauczyć. Poznaj tajemnice żywego języka, czytając głośno bajki i ćwicząc wymowę!
35% rabatu
9,74
14,99 zł
Dodaj
do koszyka
Wiersze logopedyczne
To jest świetna gimnastyka, kiedy język w buzi fika! Lubisz CZYTAĆ? Poćwicz z nami, poznaj się z rymowankami! Ich czytanie to zabawa i przyjemna, i ciekawa! Zbiór wierszyków Ci pomoże mówić lepiej, a nie gorzej! By wyraźna była mowa, aby poszczególne słowa miały czyste, dźwięczne brzmienie – O to zadbasz, drogi smyku, gdy przeczytasz zbiór wierszyków!
35% rabatu
9,74
14,99 zł
Dodaj
do koszyka
Mutyzm wybiórczy
Mutyzm wybiórczy
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe. Z doświadczenia wiemy, że termin „mutyzm wybiórczy” jest czymś nowym nawet dla wielu specjalistów (psychiatrów, psychologów, logopedów, pedagogów), którzy do tej pory nie spotkali dziecka z taką diagnozą bądź nie potrafili właściwie sklasyfikować występujących u niego objawów. Diagnozując dziecko z MW, specjaliści powinni mieć wystarczającą wiedzę na temat istoty zaburzenia i samego przebiegu terapii. Ponadto niektórzy nauczyciele nie mogą zrozumieć, dlaczego uczeń na lekcji nie odpowiada na pytania, nie rozmawia z nauczycielami, z rówieśnikami, a czasem na przerwie buzia mu się nie zamyka. Twierdzą, że uczeń ten manipuluje otoczeniem i mówi tylko wtedy, kiedy chce lub gdy ma coś do przekazania, np.: „jakby wiedział, to by odpowiedział”.
30% rabatu
21,00
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po...
Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu – oto książka niezwykła po trzykroć: unikatowe kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczące wielowymiarowego zaburzenia płynności mowy, jakim jest jąkanie; przegląd metod terapii indywidualnych i grupowych oraz technik radzenia sobie na co dzień z zacinaniem; kalejdoskop ludzkich losów naznaczonych jąkaniem, osobistych opowieści-świadectw bohaterów żyjących pośród nas. Niezbędnik każdego logopedy-terapeuty jąkania i nauczyciela-wychowawcy. Kompleksowe vademecum dla studentów i młodych adeptów logopedii i psychologii. Obowiązkowy poradnik dla rodziców dzieci jąkających się, młodzieży i dorosłych żyjących z problemem jąkania, zwłaszcza tych wciąż poszukujących... I wreszcie Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu to książka ważna dla wszystkich, którym leży na sercu oswajanie jąkania w społeczeństwie i odczarowanie stereotypów związanych z jąkaniem. To także apel do świata, by zechciał zrozumieć jąkanie. Zebrane w jednym tomie głosy wybitnych polskich specjalistów i terapeutów jąkania. Jedyna taka pozycja na rynku polskim!
14% rabatu
68,72
79,91 zł
Dodaj
do koszyka
Bajki logopedyczne dla dzieci
Jeśli już wymawiasz głoski, poznaj bajek świat beztroski! Czytaj teksty – są ciekawe! Uczysz się i masz zabawę, gdy powtarzasz trudne słowa i sylaby – wciąż od nowa. Przecież lubisz mówić ładnie i wyraźnie, no i składnie! Każda bajka mowę ćwiczy, na książeczkę możesz liczyć, Zacznij utrwalanie głosek, do bajeczek zajrzyj, proszę!
41% rabatu
8,84
14,99 zł
Dodaj
do koszyka
Wiersze logopedyczne dla dzieci
Nasza książeczka to zbiór wesołych wierszyków, których czytanie będzie dla Ciebie i Rodzi-ców wspaniałą zabawą i nauką. Będziesz mógł uczyć się poprawnego wymawiania sylab, wyrazów i zdań. Każdy z wierszyków logopedycznych pomoże Ci w ćwiczeniu wymowy dotyczącej innego problemu fonetycznego. Czytając o wesołych przygodach bohaterów wspólnie z Rodzicami, masz okazję do utrwalania wyodrębnionych głosek w różnych trudnych słowach. Zapraszamy do świata wierszyków logopedycznych i życzymy Ci dobrej zabawy!
41% rabatu
8,84
14,99 zł
Dodaj
do koszyka
Ćwiczę, myślę, rozwijam się. Trening mowy...
Karty pracy z serii Ćwiczę, myślę, rozwijam się. Trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji to zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych, wspomagających rozwój i rozumienie mowy. Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, grafomotoryczne, sekwencyjne, słuchowe i językowe, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi mającymi trudności w nabywaniu i rozumieniu mowy. W sumie kart jest 128 w 4 blokach plus tekturowe karty w liczbie 9. Publikację można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, oddziałach integracyjnych, na zajęciach logopedycznych i rewalidacyjnych. Karty mogą również wykorzystywać rodzice do pracy z dziećmi w domu.
11% rabatu
71,11
79,90 zł
Dodaj
do koszyka
Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu. Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci. Autorka pokazuje, że przez działania prewencyjne można nie dopuścić do sytuacji, aby niepokojące zachowania rozwinęły się w późniejszym okresie w mutyzm wybiórczy. Następnie przedstawiono przypadek chłopca w wieku przedszkolnym. Aneta Kiepiela-Koperek śledzi w swoim studium zmiany w zachowaniu dziecka oraz pokazuje korzyści płynące ze współpracy z rodziną i środowiskiem. Nieco odmienny przykład prezentuje Alicja Pilch, opisując swoje doświadczenia terapeutyczne z okresu pracy za granicą. Autorka podkreśla nie tylko rolę współdziałań, lecz także wdrożenie programu terapeutycznego. Odmienną, główną formę pomocy, którą jest terapia grupowa, prezentują Joanna Bala i Jadwiga Miękina-Pindur. Według autorek dobór różnorodnych metod pracy, a także współpraca na linii rodzic – terapeuta – nauczyciel przynoszą znakomite efekty. Katarzyna Szyszka przedstawia moment, w którym mutyzm wybiórczy ujawnia się w okresie dojrzewania. Iwona Młynarska będąca nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego pomaga dziecku wspólnie z zaangażowaniem klasy. Natomiast opowieść Sylwii Szczęśniak ukazuje postępy syna przy wsparciu wychowawcy i terapeuty na odległość. Jako ostatnia swoje doświadczenia opisuje Klaudia Giese-Szczap, która zwraca uwagę na fakt, jak istotna jest cierpliwość w pracy terapeutycznej – to równocześnie autorka bajki pomagajki. Optymistyczna historia Marysi i jej niecodziennego spotkania może być doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o mutyzmie wybiórczym. Bajka terapeutyczna, która została napisana przez jedną z współautorek (psychologa klinicznego) i przedstawiona na końcu publikacji, może pomóc dziecku z mutyzmem w zrozumieniu swoich trudności i ograniczeń oraz podjęciu kroków w kierunku zmian na lepsze. Autorki Publikacja uzyskała rekomendację Polskiego Związku Logopedów: „Autorki […] podkreślają istotę szerokiego spojrzenia na indywidualne podejście terapeutyczne oraz stworzenie z wielu metod terapeutycznych tej jednej indywidualnej dla konkretnego dziecka z problemem mutyzmu wybiórczego". Autorzy: Cabała Monika Szyszka Katarzyna Bala Joanna Giese-Szczap Klaudia Kiepiela-Koperek Aneta Miękina-Pindur Jadwiga Młynarska Iwona Pilch Alicja Szczęśniak Sylwia
30% rabatu
21,00
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zdania obrazkowo-wyrazowe
Prezentowany zestaw ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” to bardzo dobrze przygotowany komplet wyrazów i zdań, który logopedzi oraz rodzice mogą wykorzystać w zabawach z dziećmi w celu utrwalenia poprawnej wymowy głosek k, ki, g, gi, h, hi. Zeszyt zawiera kilka grup zadań: służące utrwalaniu poprawnej wymowy głosek w różnych pozycjach w wyrazach oraz zdaniach, ćwiczenia umiejętności różnicowania fonemów, ćwiczenia kinestezji mowy. Propozycje te mogą służyć nie tylko do utrwalania właściwej artykulacji ćwiczonych głosek, ale również do kształtowania kompetencji językowych na poziomie semantycznym i składniowym. Na szczególne podkreślenie zasługuje ciekawa forma graficzna ćwiczeń. Dziecko nie musi tylko powtarzać zdań po logopedzie, ale samo przyczynia się do ich tworzenia, rozpoznając kolejne zdjęcia.
15% rabatu
14,45
17,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kompetencja i sprawność językowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim
W literaturze przedmiotu podkreśla się, że mowa tej części dziecięcej populacji jest uboższa pod względem leksykalnym, a wypowiedzi krótsze, składniowo uproszczone z licznymi błędami gramatycznymi. Brak jest jednak danych, które potwierdzałyby te opisy. Autorka przedstawia wyniki badań zebrane w grupie 240 dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, które zestawiono z danymi wyłonionymi z wypowiedzi 156 dzieci o rozwoju typowym.
8% rabatu
40,57
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
Słowa w akcji Wyposażenie domu
Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Wyposażenie domu Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających meble, sprzęty domowe i elementy wyposażenia, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi wóz meblowy, dwupiętrowy dom czy warsztat fachowca, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład meblowanie pomieszczeń lub naprawianie sprzętów. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
25% rabatu
21,75
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czynnościowy charakter derywatów rzeczownikowych w gwarach północnomałopolskich i przyległych
Prezentowana publikacja dotyczy sposobu funkcjonowania w rzeczywistości gwarowej i pozagwarowej określonych konstrukcji leksykalno-słowotwórczych i ich wariantów. Autorka podejmuje próbę ustalenia czynnościowego charakteru derywatów rzeczownikowych, tzn. określenia specyfiki relacji pomiędzy jednostkami derywowanymi a znaczeniami czynności. Autorka przeprowadziła analizę bogatego materiału gwarowego (30 tys. jednostek); jako podstawę źródłową przyjęła Słownictwo ludowe z terenu byłych województw kieleckiego i łódzkiego - materiały gromadzone przez Profesora Karola Dejnę i niewykorzystane w Atlasie gwarowym województwa kieleckiego. Eksplorowana w drugiej połowie XX w. leksyka pochodzi od informatorów urodzonych w końcu XIX i na początku XX w.
18% rabatu
36,00
43,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zmysły w komunikacji
Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali
24% rabatu
21,28
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czary-mary Klary
Czary-mary Klary
Autor: Marta Anders
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Głoska r w toku rozwoju mowy u dziecka pojawia się najpóźniej, bo nawet między 5. a 6. rokiem życia. Jest jedną z głosek, która najczęściej ulega zniekształceniom. Istnieje wiele sposobów jej wywoływania, natomiast jej utrwalanie to często długotrwała i żmudna praca. Niniejsza publikacja jest bogatym zbiorem zadań mających na celu utrwalenie prawidłowej wymowy głoski r. Z książki mogą korzystać zarówno nauczyciele i logopedzi, jak i rodzice chcący wesprzeć swoje pociechy w dążeniu do prawidłowej wymowy.
24% rabatu
22,42
29,50 zł
Dodaj
do koszyka
Podręcznik pracy głosem
Jak mówić pięknie? Co zrobić. by wypowiadane słowa dobrze brzmiały, wywoływały szacunek i podziw? Jak przyciągnąć uwagę brzmieniem głosu? Jak mówić. by głos służył przez wiele lat? Na wszystkie te pytania czytelnik znajdzie odpowiedź w podręczniku przygotowanym przez logopedę i trenera emisji głosu z wieloletnim doświadczeniem warsztatowym. Autorka wzbogaca kompendium podstawowej wiedzy przydatnej wszystkim występującym publicznie bogatym zestawem autorskich ćwiczeń. Ciało traktowane jest w nich jako instrument służący do wydobywania głosu. Czytelnik znajdzie tu nie tylko typowe ćwiczenia narządów artykulacyjnych i z zakresu techniki mowy, lecz także te związane z postawą ciała. relaksacją czy uruchamianiem rezonatorów. ćwiczeniom towarzyszą zdjęcia instruktażowe, rysunki, schematy i tablice ułatwiające korzystanie z publikacji. Podręcznik pracy głosem można wykorzystać zarówno na zajęciach/warsztatach, jak iw pracy samodzielnej.
18% rabatu
30,26
36,90 zł
Dodaj
do koszyka
Problematyka tekstu głosowo interpretowanego
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, zawiera wybór referatów wygłoszonych podczas dwóch konferencji (zorganizowanych przez Zakład Antropologii Literatury i Edukacji Polonistycznej Instytutu Literatury Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika) z cyklu Problematyka tekstu głosowo interpretowanego – Problematyka tekstu głosowo interpretowanego (III), która odbyła się w październiku 2006 roku oraz Problematyka tekstu głosowo interpretowanego (IV), która miała miejsce we wrześniu roku 2008. Fragment Od redakcji
18% rabatu
28,70
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wierszyki ćwiczące głoski szumiące,ciszące i sycz
Książka zawiera zbiór zabawnych wierszyków doskonalących poprawną wymowę głosek: s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, ś, ź, ć, dź, adresowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiersze opatrzone zostały grafikami do pokolorowania. Dziecko, ilustrując, nadaje bohaterom wierszy indywidualny charakter oraz ćwiczy sprawność manualną. Humor rymowanek wprowadza młodych czytelników w pogodny nastrój i sprawia, że żmudne ćwiczenia artykulacyjne stają się przyjemne. Książeczka polecana jest logopedom, rodzicom, nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeutom i animatorom.
15% rabatu
11,90
14,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka