Dziś w ofercie 134 032 pozycji
Między wójtem a proboszczem
Cechą charakterystyczną tego zbioru studiów jest powiązanie rozważań naukowych z czysto – rzec można – popularnymi, ba, mającymi na celu oddziaływanie na kobiety-czytelniczki. Autorki, poza pewnymi bardziej naukowymi fragmentami (rozważania o historii problematyki gender, a także o zmianach w światowym ruchu feministycznym, a także – analiza przemian podejść naukowych do badania sytuacji kobiet) starają się dostarczyć czytelnikowi (szczególnie czytelniczkom!) wiedzę w taki sposób, żeby pozwalała im na refleksję nad własną sytuacją, sytuacją własnej, kobiecej grupy i czyniła bardziej prawdopodobnym – włączenie się w działalność społeczno-polityczną. (…) Z wielką uwagą przeczytałem o pracy samych kobiet nad... kobietami, pracy, polegającej na szkoleniach, warsztatach i innych zajęciach, których zadaniem było – i jest! – nie tylko przekonanie ich do udziału w działalności lokalnej, ale też dostarczenie im wiedzy i umiejętności, pozwalających na efektywne włączenie się w działalność samorządową. (z recenzji prof. dr. hab. IRENEUSZA KRZEMIŃSKIEGO)
25% rabatu
15,74
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Samorząd Samorząd gospodarczy Inne rodzaje samorządu
Samorząd gospodarczy w II Rzeczypospolitej Polskiej był zagadnieniem trudnym i wywoływał duże emocje. Wiele kłopotów nastręczała już sama kategoria „samorząd”, której nie udało się zdefiniować w sposób powszechnie uznawany. Było kilka nurtów refleksji o samym pojęciu i istocie samorządu. Trzy spośród nich zyskały szersze uznanie i miano teorii samorządu, tj. teoria naturalistyczna, państwowa i polityczna. W Polsce okresu międzywojennego popularnością cieszyła się refleksja o państwowym pochodzeniu samorządu. Stała się ona też osią dyskursu na temat samorządu gospodarczego. Prezentowany projekt stanowi studium z zakresu historii myśli politycznej w obszarze życia społeczno-gospodarczego. Przedmiotem analizy są wizje, poglądy, projekty na temat samorządu gospodarczego. W polu zainteresowań badawczych znalazły się koncepcje dotyczące udziału zorganizowanych kręgów gospodarczych w życiu państwowym.
13% rabatu
39,15
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Polityka rachunkowości 2018 z komentarzem do planu kont dla jednostek budżetowych i samorządowych za
Książka „Polityka rachunkowości 2018 z komentarzem do planu kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych” jest to publikacja narzędziowa. Zawiera wzory dokumentów i zarządzeń gotowych do zastosowania w każdej jednostce. Publikacja została opracowana na podstawie przepisów ustawowych oraz wykonawczych wchodzących w życie w 2018 r., w tym nowe rozporządzenie ministra rozwoju i finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1911). Zawiera przykłady zapisów księgowych różnych zdarzeń czy operacji gospodarczych występujących w jednostkach budżetowych. Jest to niezbędna pozycja w biblioteczce każdej księgowej.
31% rabatu
101,43
147,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kary pieniężne w świetle ustawy o drogach publicznych po nowelizacji KPA
Publikacja przedstawia, jak zmiany w KPA, które wprowadziła ustawa z 7.4.2017 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2017 r. poz. 935 ze zm.), a które weszły w życie 1.6.2017 r. wpłynęły na wymierzanie kar pieniężnych przez zarządców dróg. Wejście bowiem w życie nowelizacji KPA spowodowało, iż zmianie w istotnej części uległ sposób nakładania kar pieniężnych na podstawie ustawy o drogach publicznych. Modyfikacje te nie dotyczą wyłącznie kwestii związanych z zasadami postępowania administracyjnego, sposobem gromadzenia i oceny materiału dowodowego, ale przede wszystkim z nowo wprowadzonym do KPA działem IVa „Administracyjne kary pieniężne”. Ta zupełnie nowa jednostka w systematyce KPA ma na celu ujednolicenie regulacji prawnych związanych z nakładaniem kar pieniężnych. Ustawodawca zatem zdecydował m.in. o tym, aby uregulować przypadki miarkowania tych kar, odstępowania od ich nałożenia, przedawnienia prawa do wydania decyzji o ich nałożeniu, udzielania ulg w spłacie. Chodzi zatem o kary pieniężne nakładane przez: zarządców dróg w trybie art. 29a (złe wykonanie zjazdu) i art. 40 ust. 12 (zajęcie pasa drogowego) ustawy o drogach publicznych, Generalnego Inspektora Transportu Drogowego w trybie art. 13k ustawy o drogach publicznych (naruszenie obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej), wójta, burmistrza i prezydenta miasta w trybie art. 37d ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (umieszczenie tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego niezgodnie z przepisami uchwały krajobrazowej). Publikacja stanowi odpowiedź na wątpliwości pojawiające się podczas stosowania przez zarządców dróg w praktyce zmienionych przepisów KPA. Te organy bowiem muszą nowe zasady stosować do spraw wszczętych od 1.6.2017 r. Nieumiejętne lub niewłaściwe wprowadzenie ich do bieżącej pracy organu administracji publicznej nieuchronnie może prowadzić do kasowania w trybie instancyjnym wydawanych decyzji w tym obszarze. Książka ta zawiera: prezentację najnowszego orzecznictwa sądowego w związku z procedurami nakładania kar pieniężnych w świetle ustawy o drogach publicznych i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; liczne przykłady obrazujące praktyczne zastosowanie nowych regulacji prawnych w kontekście nakładania kar pieniężnych w oparciu o ustawę o drogach publicznych, wzory dokumentów – m.in. zawiadomienia o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy, wezwania do uzupełnienia braków formalnych, pouczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania, sprzeciwu od decyzji kasatoryjnej czy skargi do WSA, zawiadomienia przy wielości stron, postanowienia o skierowaniu sprawy do mediacji, decyzji o odstąpieniu od nałożenia kary pieniężnej.
13% rabatu
112,23
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Koncepcja organu administracji niezespolonej jako terenowego organu administracji rządowej
Kompendium wiedzy dotyczącej organów administracji niezespolonej i terenowych organów administracji rządowej. Doskonale wpisuje się w kanon nauki prawa administracyjnego. Tok prowadzenia wywodu jest logiczny i czytelny, a język bardzo przystępny. Znaczącym atutem autora jest to, że w omawianej dziedzinie jest nie tylko teoretykiem, ale także praktykiem. Książka zainteresuje specjalistów prawa administracyjnego, pracowników administracji niezespolonej, a także studentów kierunków prawo i administracja.
15% rabatu
50,15
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Plan finansowy 2018 dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych
Plan finansowy jest dokumentem prognostycznym o  krótkoterminowym charakterze. Definiuje on roczne zamierzenia podmiotu publicznego, sprowadzone do sfery finansowej. W odniesieniu do wieloletniej prognozy finansowej, zamierzenia te rozszerzone są o sferę rzeczową. Rola i znaczenie prawidłowo skonstruowanego planu finansowego od kilku lat systematycznie rośnie. Wpływ na to mają specyficzne cechy, odróżniające sektor finansów publicznych od pozostałych uczestników wymiany rynkowej, oraz fakt, iż stanowi uszczegółowienie planów dalekosiężnych, ograniczonych do roku budżetowego. Publikacja przedstawia metodologię budowy rocznego planu działalności - planu finansowego. Ukazuje przy tym zasady obowiązujące przy jego konstrukcji w  różnych formach organizacyjnoprawnych podmiotów tworzących sektor finansów publicznych. Wskazuje także na różne, zgodne z obowiązującymi przepisami, możliwości dokonywania zmian w zatwierdzonym planie finansowym w trakcie jego rocznej realizacji. W książce zostały również wskazane praktyczne możliwości zastosowania analizy planu finansowego, zarówno w zakresie wielkości planowanych, jak i faktycznie wykonanych, w celu poprawy jakości wykorzystania posiadanych zasobów finansowych. Rzetelność danych analitycznych zależy natomiast od danych źródłowych, koncentrujących się głównie na zapisach księgowych. Istotne staje się zatem prowadzenie ksiąg rachunkowych w sposób prawidłowy, zgodnie z przepisami prawa. Z tego też powodu identyfikacji i przedstawieniu poddano również zasady ewidencji zdarzeń i operacji gospodarczych na kontach księgowych.
31% rabatu
101,43
147,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podstawy finansów samorządu terytorialnego
Książka w sposób usystematyzowany przedstawia problematykę finansów samorządu terytorialnego. W części pierwszej zawarto definicje podstawowych pojęć oraz wskazano problemy procesów decentralizacji, omówiono zasady wydatkowania środków publicznych, problematykę dotyczącą operacji pożyczkowych i często z nimi związanego długu lokalnego, a także kwestię ryzyka i jego aspektów. Część druga podręcznika poświęcona została charakterystyce funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce i w krajach Unii Europejskiej.
9% rabatu
49,14
54,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie Publiczne 3 (41) 2017
W numerze János Kornai: Zrewidowany paradygmat systemowy. Wyjaśnienia i dodatkowe elementy w świetle doświadczeń państw postsocjalistycznych – część pierwsza Maciej D. Kryszczuk, Michał Wenzel: Związki zawodowe w świetle przemian cywilizacyjnych: możliwości, wyzwania i zagrożenia Andrzej Bukowski, Seweryn Rudnicki: Kulturowe bariery rozwoju innowacyjności w Polsce Marek W. Kozak: Zarządzanie wielkimi imprezami sportowymi: główni interesariusze Ambroży Mituś: Wybrane zagadnienia z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego Peter Mihalyi: Ownership changes in the Hungarian healthcare sector, 1990–2017 Recenzje Stanisław Mazur: Jacek Raciborski (red.), Państwo w praktyce: style działania
20% rabatu
16,80
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Studia Regionalne i Lokalne nr 3 (69) 2017
Artykuły Agnieszka Bieda: Urban renewal and the value of real properties [Rewitalizacja przestrzeni miejskiej a wartość nieruchomości], Katarzyna Zawalińska, Jakub Rok: Wojewódzkie tablice przepływów międzygałęziowych dla Polski: konstrukcja i interpretacja Dagmara Kociuba: Delimitacja miejskich obszarów funkcjonalnych ośrodków wojewódzkich w realizacji zintegrowanych inwestycji terytorialnych w Polsce – teoria versus praktyka Marta Szylar, Katarzyna Cegielska, Dawid Kudas: Wykorzystanie metody ścieżki rozwoju Hellwiga do badania zrównoważonego rozwoju województwa śląskiego Elżbieta Roszko-Wójtowicz, Maria M. Grzelak: Zastosowanie wybranych metod statystyki wielowymiarowej do oceny systemu edukacji w krajach członkowskich UE Janina Kotlińska: Nieruchomości komunalne przedmiotem obrotu na rynku nieruchomości Recenzje Magdalena Szmytkowska: Krzysztof Bierwiaczonek, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Kajdanek, Tomasz Nawrocki, Miasto, przestrzeń, tożsamość. Studium trzech miast: Gdańsk, Gliwice, Wrocław
20% rabatu
16,80
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Komentarz do planu kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych oraz dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego (z suplementem elektronicznym)
Komentarz na podstawie nowego rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów obowiązującego od 1 stycznia 2018 r. Wnikliwy komentarz opracowany z uwzględnieniem podstawowych dla rachunkowości budżetowej ustaw i rozporządzeń, w tym m.in.: ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.); nowego rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 1911). Publikacja składa się z dwóch części: część I – komentarz do planu kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, część II – komentarz do planu kont dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Opracowanie zawiera: rozwinięty komentarz do poszczególnych kont wraz ze wskazaniem zasad wyceny składników majątkowych, okresu i sposobu inwentaryzacji, formy i zakresu ewidencji szczegółowej, wykaz typowych operacji gospodarczych ewidencjonowanych na stronie Wn i Ma poszczególnych kont bilansowych z jednoczesnym wskazaniem kont przeciwstawnych. Publikacji towarzyszy suplement elektroniczny zawierający treść Komentarza w formacie pdf z użytecznymi hiperłączami pozwalającymi każdemu księgowemu szybko i łatwo przemieszczać się pomiędzy korespondującymi kontami, a także drukować potrzebne fragmenty komentarza (plik suplementu jest do pobrania przez Internet, instrukcję postępowania zamieszczono w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows. Stan prawny – 1 stycznia 2018 r.
10% rabatu
330,75
367,50 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o kontroli w administracji rządowej
Publikacja odpowiada m.in. na następujące pytania: Kto podlega kontroli w administracji rządowej i kto jest upoważniony do jej przeprowadzenia? Jak ustalić kryteria oraz cel kontroli? Jak zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić kontrolę w administracji rządowej? Jak poprawnie udokumentować wyniki kontroli? Jakie są uprawnienia i obowiązki stron postępowania kontrolnego, tj. kontrolowanego i kontrolującego? Komentarz uwzględnia aktualne zmiany Standardów kontroli w administracji rządowej dokonane w dniu 31 sierpnia 2017 r., które są jednym z podstawowych (po komentowanej ustawie) dokumentów odnoszących się do postępowania kontrolnego prowadzonego w sektorze rządowym. Opracowanie zawiera ponad 30 wzorów pism - stosowanych zarówno przez kontrolerów, jak i przez kontrolowanych - które mogą być wykorzystywane w toku kontroli. Książka pomoże w pracy zarówno kontrolerów, koordynatorów, kierowników komórek do spraw kontroli, jak i pracowników różnych stopni zarządzania w jednostce kontrolującej. Będzie istotnym wsparciem w zakresie korzystania z uprawnień przysługujących jednostkom objętych kontrolą, wywiązywania się z obowiązków związanych z postępowaniem kontrolnym, czy też możliwości odwoływania się od wyników kontroli.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Fundusz sołecki Przepisy prawne i zasady wdrożenia
Książka „Fundusz sołecki Przepisy prawne i zasady wdrożenia” to kompleksowe opracowanie zawierające w jednym miejscu uwarunkowania prawne powoływania oraz funkcjonowania jednostek pomocniczych (sołectw) w gminie jak również formy praktycznego zastosowania funduszu sołeckiego jako narzędzia aktywizacji mieszkańców. Niniejsza publikacja to praktyczny poradnik przedstawiający: sposób powoływania jednostek pomocniczych, ich organizacji i funkcjonowania uwarunkowania prawne funkcjonowania funduszu sołeckiego powoływanie funduszu sołeckiego wysokość funduszu sołeckiego i dofinansowania z budżetu państwa zakres realizowanych projektów wzory dokumentów i sprawozdawczości aktualne orzecznictwo sądowo administracyjne wytyczne RIO w zakresie wykorzystania i zmian w przeznaczeniu funduszu soleckiego. Publikacja prezentuje opis czynności które musi podjąć administracja lokalna oraz członkowie jednostek pomocniczych w zakresie powołania i funkcjonowania funduszu sołeckiego. Ważnym elementem książki są opisane nieprawidłowości związane z przeznaczeniem środków funduszu np. na sfinansowania remontu i zakupu wyposażenia do świetlicy wiejskiej czy wspólnego wykorzystanie środków z funduszu przez kilka sołectw na jedne cel. Dodatkowo w 2018 roku wzrośnie średnia kwota bazowa w kraju (Kbk) i wyniesie 3 831,28 na mieszkańca (aż o 600 zł więcej niż rok wcześniej). Kbk ma znaczenie przy ustalaniu kwoty refundacji wydatków na fundusz sołecki. To oznacza, że gminy, w których średnia kwota bazowa jednostki jest niższa od krajowej mogą liczyć na zwrot 40 proc. wydatków. W książce znajduje się również wyjaśnienie zależności wpływu programu 500+ na wysokość kwoty funduszu sołeckiego w 2018 roku.
13% rabatu
103,53
119,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kadry i płace w jednostkach samorządowych 2018
Niniejsza publikacja kładzie nacisk na praktykę i rozwiązywanie rzeczywistych problemów kadrowo - płacowych w samorządach Stanowi cenne źródło wiedzy nie tylko dla pracowników kadr, ale dla wszystkich zatrudnionych w jednostkach samorządowych.
31% rabatu
48,23
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Postępowanie egzekucyjne w administracji Komentarz
Niniejsze opracowanie stanowi kolejne − 9. wydanie Komentarza do ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Oprócz omówienia przepisów ustawy komentarz został wzbogacony aktualnym orzecznictwem z zakresu prezentowanych zagadnień oraz dorobkiem doktryny. Wyczerpująco została omówiona problematyka dotycząca takich zagadnień, jak: egzekucja należności pieniężnych, egzekucja obowiązków o charakterze niepieniężnym, postępowanie zabezpieczające oraz odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy egzekucyjnej. W Komentarzu uwzględniono najnowsze zmiany ustawodawcze wynikające m.in. z: ustawy z 16.11.2016 r., dotyczącej przeniesienia dotychczasowych kompetencji z izb skarbowych na izby administracji skarbowej oraz wyznaczenia „centralnego” wierzyciela w związku z niektórymi zadaniami w zakresie konkretnych obowiązków podlegających egzekucji administracyjnej. Wierzycielem tym ma być naczelnik urzędu administracji skarbowej wskazany w drodze rozporządzenia przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych; zmiana wejdzie w życie 1.1.2018 r. ustawy z 7.7.2017 r., zgodnie z którą egzekucji mają nie podlegać środki wypłacone beneficjentom w formie zaliczki oraz już wypłacone lub wydane sumy i świadczenia w naturze oraz środki trwałe, wartości niematerialne i prawne powstałe w ramach realizacji projektu, na który były przeznaczone środki pochodzące z programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z 27.8.2009 r. o finansach publicznych, przez okres jego realizacji wskazany w umowie o dofinansowanie projektu; zmiana weszła w życie 2.9.2017 r. ustawy z 7.4.2017 r., która zmienia ustawę o postępowaniu egzekucyjnym w administracji poprzez dodanie rozdziału 1a w dziale I oraz rozdziału 3 w dziale IVa. Wprowadzone zmiany mają regulować działanie Rejestru Należności Publicznoprawnych (RNP) kierowanego przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Udostępnianie danych z RNP podmiotom zainteresowanym i zobowiązanym ma się odbywać za pośrednictwem portalu podatkowego. Ustawa ma także ułatwić sposób wyszukiwania w RNP oraz stoi na straży ochrony danych zobowiązanego ujawnionego w RNP, dzięki wprowadzeniu przepisów karnych dotyczących odpowiedzialności za naruszenie przepisów regulujących przechowywanie danych; zmiana wejdzie w życie 1.1.2018 r. Komentarz jest przeznaczony dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, prokuratorów, komorników, organów administracji publicznej, w tym kontroli administracji skarbowej, a także dla wszystkich osób zainteresowanych powyższą problematyką.
15% rabatu
254,15
299,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie energią w w jednostkach samorządu terytorialnego Wybrane modele możliwości ograniczenia, rekomendacje
Zapewnienie energii niezbędnej dla dalszego wzrostu gospodarczego z jednoczesną dbałością o środowisko naturalne i przyszłe pokolenia stanowi jedno z podstawowych wyzwań gospodarki XXI wieku. Potrzeba ulepszenia procesów gospodarowania i zarządzania zużyciem zasobów, w tym energetycznych, wymaga innowacji organizacyjnych i profesjonalnej koordynacji. Konieczne jest stworzenie rozwiązań, które będą wytyczały skuteczną drogę w procesie zarządzania energią. Duże szanse stwarzają tu klastry energii, które są potencjalnym narzędziem nowego zrównoważonego modelu dostarczającego kompleksowych rozwiązań, pozwalających na optymalne i efektywne wykorzystanie lokalnego potencjału dla zapewnienia finansowo korzystnego bezpieczeństwa energetycznego w sposób przyjazny dla środowiska. Klastry energii stają się elementem, który w energetyce rozproszonej zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. „...w opinii Departamentu Energii Odnawialnej publikacja ta stanowi cenny wkład w dyskusję nad koncepcją rozwoju klastrów energii w Polsce." Ministerstwo Energii DEO.I.4100.47.2017 „Omawiana publikacja może stać się jedną ze znaczących pozycji nie tylko dla studentów kierunków energetyka, ochrona środowiska i zarządzanie, ale także dla wąskich kręgów specjalistów i szerszego grona laików, którzy chcą uzyskać podstawowe informacje na temat zasad budowania struktur zarządzania energią w kompleksowej i przede wszystkim zrozumiałej formie." Doc. Ing. Andrej KAPJOR, PhD „...współpracę uczyniono bardzo ważnym narzędziem polityki energetycznej, przy czym współpraca ta może odbywać się w ramach klastra energetycznego, ale także poprzez współdziałanie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego lub w innych wspólnie działających organizacjach." Prof. dr hab. Andrzej Piotr Wiatrak Z książki dowiesz się: • Jak optymalizować gospodarowanie energią • Jak budować zespoły ds. zarządzania energią • Jak rozwijać kompetencje niezbędne do zarządzania energią • Po co i jak tworzyć klaster energii
25% rabatu
36,75
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Źródła prawa w samorządzie terytorialnym
W monografii przedstawiono zagadnienie znaczenia aktów normatywnych oraz aktów prawa miejscowego jako podstawy prawnej działania samorządu terytorialnego - ze szczególnym uwzględnieniem aktów budzących wątpliwości teoretyczne i praktyczne. W publikacji omówiono takie kwestie, jak: - uchwała krajobrazowa a zasady techniki prawodawczej, - organizacja pozarządowa w aktach prawa miejscowego, - podstawy prawne prowadzenia gospodarki komunalnej w Polsce, - akty prawa miejscowego adresowane do przedsiębiorców, - charakter prawny uchwał dotyczących mieszkaniowego zasobu gminy, - normatywne podstawy budżetu partycypacyjnego, - zadania powiatu i działalność prawotwórcza rady powiatu w sferze pomocy społecznej. Książka zawiera referaty zaprezentowane podczas konferencji naukowej zorganizowanej przez Katedrę Prawa Samorządu Terytorialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w dniach 9-10 marca 2017 r. Prezentuje również artykuły przygotowane przez uczestników konferencji jako rezultat dyskusji i dalszych inspirowanych nią przemyśleń.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Teorie współpracy terytorialnej
Rozprawa jest dziełem ambitnym, oryginalnym na polskim rynku wydawniczym. (…) Praca uwzględnia zarówno kwestię demokratycznego wymiaru współpracy (podejmowanie decyzji), jak i jej wymiaru ekonomicznego (koszty transakcyjne). Największą wartość prezentowanych tu dociekań upatruję w próbie generalizacji motywacji i mechanizmu funkcjonowania międzygminnej współpracy terytorialnej (z uwzględnieniem różnych jej form) oraz prezentacji dwuwarstwowych uwarunkowań powstawania instytucji współpracy: jako procesu uwarunkowanego terytorialnie i procesu zachodzącego między organizacjami. Te pierwsze dotyczą rozważań w skali makro, a te drugie w skali mikro. Autorka rozpatruje zagadnienie współpracy samorządów, łącząc podejście geograficzne (terytorialne) i podejście instytucjonalne. Ma to doprowadzić do uchwycenia uwarunkowań kształtowania współpracy w różnych typach jej instytucjonalnych struktur. Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Andrzeja Lisowskiego Katarzyna Szmigiel-Rawska – adiunkt w Zakładzie Rozwoju i Polityki Lokalnej, na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierowniczka i uczestniczka krajowych i międzynarodowych projektów naukowych oraz projektów o charakterze doradczym dla organizacji rządowych i samorządowych. Autorka wielu artykułów i rozdziałów w książkach, a także autorka i redaktorka książek o tematyce zarządzania publicznego oraz współpracy samorządów w różnych sektorach.
20% rabatu
23,52
29,40 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialność odszkodowawcza gminy
Jaką odpowiedzialność odszkodowawczą ponosi gmina w związku z realizacją przez nią nałożonych zadań? Jaki wpływ na zasady odpowiedzialności odszkodowawczej gmin ma prawo unijne? Jakie znaczenie ma właściwe wskazanie podmiotu bądź osoby ponoszącej odpowiedzialność odszkodowawczą? Czy roszczenia o naprawienie szkody wyrządzonej przy wykonywaniu władzy publicznej ulegają przedawnieniu? Autor bada m.in. odpowiedzialność odszkodowawczą gmin: - za spółki komunalne i organizacje pozarządowe, - za szkoły i przedszkola prowadzone przez gminy, - za szkody powodziowe i inne klęski żywiołowe, - za stan dróg i organizację ruchu drogowego, - za szkody powstałe na terenach i obiektach publicznych, - w zakresie zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Dodatkowo omawia zagadnienie odpowiedzialności odszkodowawczej wynikającej z działalności administracyjnoprawnej gminy, np.: - odpowiedzialność za szkody wyrządzone wydaniem niezgodnych z prawem aktów administracyjnych, bądź też zaniechanie prawodawcze, - odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez niewydanie decyzji administracyjnej, - odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez wydanie aktu normatywnego, - wskazanie podmiotu bądź osoby ponoszącej odpowiedzialność, czy też - przedawnienie roszczenia o naprawienie szkody wyrządzonej przy wykonywaniu władzy publicznej.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Społeczne innowacje zdrowotne w polityce władz lokalnych
Prezentowana monografia jest kolejną, trzecią już publikacją zbiorową w serii Zdrowie ? Nauka ? Polityka pod naukową redakcją Leszka Bulińskiego […]. W zamierzeniu redakcyjnym pozycje ogłaszane drukiem w tej serii mają charakter krytyczny, przeglądowy, a przede wszystkim interdyscyplinarny i można je polecić wszystkim Czytelnikom zainteresowanym polityką w zakresie ochrony zdrowia w Polsce. Bez wątpienia książka ta jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją mającą walory pragmatyczne oraz liczne odniesienia do współczesnych problemów polityki zdrowotnej. prof. dr hab. Adam A. Zych
18% rabatu
36,74
44,80 zł
Dodaj
do koszyka
Fakultatywne działania administracji publicznej
W publikacji omówiono zagadnienie fakultatywności działania organu administracji publicznej, rozumianej jako przyznany temu organowi przez ustawodawcę wybór pomiędzy podjęciem a powstrzymaniem się od działania. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej wyodrębniono pojęcie fakultatywności działania organu, rozgraniczono fakultatywność działania od uznania administracyjnego, a także rozróżniono legalne powstrzymanie się przez organ od działania fakultatywnego od milczenia i bezczynności administracji. Część druga to omówienie wybranych działań fakultatywnych w pozytywnym prawie administracyjnym, takich jak m.in.: fakultatywne akty administracyjne, akty legislacyjne, działania faktyczne czy fakultatywne działania cywilnoprawne organów administracyjnych. Autor omawia również mechanizmy kontroli fakultatywności działania i działań fakultatywnych.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka