Dziś w ofercie 136 246 pozycji
Wielkopolska i Wielkopolanie w dziejach polskiej edukacji
Przypadający w tym roku jubileusz pięćdziesięciolecia istnienia Zakładu Historii Wychowania na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu stanowi przyczynę powstania niniejszej publikacji. Udział w przedsięwzięciu wzięli, poza obecnie zatrudnionymi pracownicami i pracownikami, uczeni oraz uczone współpracujący z Zakładem, którzy zechcieli przyjąć zaproszenie do świętowania rocznicy. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny, obejmuje wiele problemów oraz zagadnień naukowych, jakkolwiek dominują w niej prace historyków wychowania. Tematyka dotyczy Wielkopolski i Wielkopolan w dziejach polskiej edukacji i wpisuje się w istotny nurt badań regionalnych.
11% rabatu
37,38
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
The University of Warsaw History and traditions
Autor przedstawia najważniejsze epizody dwusetletniej historii Uniwersytetu Warszawskiego oraz sylwetki jego rektorów, wybitnych profesorów i absolwentów, w tym Fryderyka Chopina. Publikacja jest wprowadzeniem w historię Uniwersytetu, a także przewodnikiem po jego historycznych gmachach, zbiorach odlewów gipsowych czy rycin i rysunków przechowywanych w Gabinecie Rycin Biblioteki Uniwersyteckiej. Autor omawia osiągnięcia i spuściznę Wydziału Nauk i Sztuk Pięknych (1816–1831) oraz Szkoły Sztuk Pięknych, która działała na terenie kampusu uniwersyteckiego w latach 1844–1862. Skupia się również na historii gmachów Uniwersytetu, jego godle i innych symbolach. Opisuje uniwersyteckie osiągnięcia naukowe i intelektualne na tle ważnych wydarzeń z historii Polski. Publikację uzupełniają interesujące dodatki tematyczne dotyczące m.in. Mieszkania Chopinów na terenie głównego kampusu uniwersyteckiego, postaci Stanisława Kostki Potockiego, założyciela Muzeum UW, zbiorów mumii egipskich i sarkofagów należących do tegoż Muzeum (w depozycie Muzeum Narodowego w Warszawie) oraz uniwersyteckich noblistów. Całość wieńczy kalendarium dziejów Uniwersytetu Warszawskiego. Publikacja, bogato ilustrowana mało znanymi materiałami, jest przeznaczona dla szerokiego kręgu czytelników. Author gives an account of the most important events covering two hundred years of the University’s history and introduces profiles of its rectors, outstanding professors and graduates, among them Fryderyk Chopin. The book can be read as an introduction to the University’s history, and as a guide to its historic monuments and collection of plaster casts, as well as the engravings and drawings housed in the University Library Print Room. The author discusses the achievements and heritage of the Faculty of Science and the Fine Arts, and also of the School of Fine Arts, which existed on the University campus in the years 1844-1862. He also focuses on the history of the University buildings, its emblem and other symbols as well as he describes University’s scientific and intellectual achievements in the context of Poland’s history. The book is complemented with the interesting appendixes referring to the Chopins’ apartment at the University Campus, Stanisław Kostka Potocki, founder of the Museum of the University of Warsaw, the collection of Egyptian mummies and sarcophagi (University of Warsaw deposit in the National Museum, Warsaw) and the University graduates who won the Nobel prize. The final part is the calendar of the University history. This book, richly illustrated with little-known materials, is addressed to a wide circle of readers.
15% rabatu
38,25
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Satysfakcja zawodowa nauczycieli
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy. Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
28% rabatu
28,08
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rzeczpospolita Krzemieniecka albo Nowe Ateny Wołyń
Autorka wybrała bardzo niekonwencjonalną metodę literacką, nawiązującą do tej, którą zastosował Jarosław Marek Rymkiewicz w encyklopediach „Słowacki” i „Leśmian” czy Antoni Słonimski w „Alfabecie wspomnień”. W formie uporządkowanych alfabetycznie esejów opracowała różnorodne przejawy aktywności Liceum i zarazem środowiska krzemienieckiego. Dzięki hasłowej formie opisu, w 45 esejach udało się autorce omówić więcej zagadnień niż mogłaby pomieścić klasyczna monografia Liceum i miasta, w którym funkcjonowało. W książce znajduje się ponad 70 archiwalnych ilustracji, część z nich jest po raz pierwszy publikowana. Krzemieniec to miasto-fenomen. Walczył o nie Kazimierz Wieki, opiekowała się nim w sposób szczególny królowa Bona, a do Korony wcielił je Zygmunt August. Po III rozbiorze miasto trafiło pod panowanie Imperium Rosyjskiego. W latach 1805–1832 istniało tam słynne Liceum Krzemienieckie (Gimnazjum Wołyńskie, Ateny Wołyńskie). Krzemieniec ponownie należał do Polski w latach 1921–1939. I o tym właśnie okresie opowiada ta książka. Osią narracji jest powołane przez Józefa Piłsudskiego w 1920 roku Liceum Krzemienieckie, nawiązujące ideowo do swej poprzedniczki z początku XIX w. Było ono fenomenem edukacyjnym lat międzywojennych, któremu nie dorównała później żadna szkoła – ani w PRL, ani obecnie. Było dużo więcej niż szkołą. Stało się centrum kulturalnym nie tylko dla powiatu krzemieniec­kiego, ale dla całego Wołynia. Instytucją organizującą życie społeczne. Dziś trudno sobie wyobrazić, aby szkoła miała do swojej dyspozycji skocznię narciarską czy uczyła latać na szybowcach.
30% rabatu
34,93
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Stypendyści Towarzystwa Naukowej Pomocy im. Karola Marcinkowskiego 1841-1909
Towarzystwo Naukowej Pomocy im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, działające nieprzerwanie od 1841 do 1939 roku, to „kluczowa organizacja poznańskiego systemu prac organicznych, niezwykle istotna w kształtowaniu polskiej klasy średniej w Poznańskiem XIX wieku, w tym tutejszej inteligencji”. Praca, autorstwa Dobrosławy Guci „Stypendyści Towarzystwa Naukowej Pomocy 1841-1909”, obejmuje w głównym zrębie imienny spis stypendystów TNP (ponad 5200 nazwisk). Podstawą jej opracowania były drukowane przez Dyrekcję Towarzystwa „Wykazy stypendystów”. Praca została opatrzona „Przedsłowiem” Profesora Witolda Molika. W kolejnych rozdziałach autorka krótko przedstawiła podstawę źródłową opracowania, Towarzystwo Naukowej Pomocy i jego stypendystów, oraz szczegółowo opisała sposób opracowania bogatego materiału źródłowego. Publikacja zawiera także kilka cennych aneksów. Zrąb główny pracy to imienny spis stypendystów TNP wywodzących się z różnych warstw społecznych, w układzie alfabetycznym, w którym zapisano miejsce jego urodzenia lub zamieszkania, lata nauki z podaniem nazwy szkoły/uczelni/mistrza zawodu, wysokość przyznanego mu przez Dyrekcję stypendium oraz dane zawarte w kolumnie „Uwagi” oryginalnych „Wykazów” przynoszące wiele cennych informacji o stypendyście, jego nauce, zmianie szkół, czy rezygnacji z dalszego pobierania stypendium. Publikacja została wydana we współpracy z Wielkopolskim Towarzystwem Genealogicznym „Gniazdo”. ISBN 978-83-943041-4-0; 978-83-765432-7-7; ISSN 2544-1183 439 s., il., tab., oprawa twarda
13% rabatu
45,66
52,48 zł
Dodaj
do koszyka
Edukacja kobiet kobiety w edukacji
Rzut oka na otaczającą nas rzeczywistość, zwłaszcza w przypadku tak silnie sfeminizowanego zawodu, jakim jest nauczyciel, pozwala niezwykle łatwo dojść do wniosku, że kobietom i nauce wyjątkowo po drodze. Tymczasem to, co oglądamy jako rzeczywistość zastaną, jest produktem stosunkowo świeżym, zjawiskiem w skali historycznej nowym i – z trudem wywalczonym. Dość przypomnieć, że Maria Skłodowska-Curie to nie tylko wybitna polska fizyczka, ale i pierwsza na świecie kobieta z tytułem doktora nauk, a przecież od czasów Marii dzieli nas zaledwie sto lat. My również tę świadomość mamy, dlatego wśród najnowszych publikacji Oficyny Wydawniczej Impuls widnieje Edukacja kobiet. Kobiety w edukacji. Szkice historyczno-pedagogiczne napisane pod red. Katarzyny Dormus, Anny Włoch i Justyny Wojniak. Prezentowana książka składa się z trzech części, poświęconych kolejno edukacji polskich dziewcząt w epoce oświecenia, angielskiemu szkolnictwu spod znaku katolicyzmu oraz wojującej epoce aktywistek i bojowniczek edukacji w Stanach Zjednoczonych pierwszej połowy XX wieku. Tezy autorek osadzone są głęboko w kontekście epoki, czy mowa o ideach oświeceniowych Jeana-Jacques’a Rousseau, anglosaskich wystąpieniach Geralda Grace’a, wreszcie – artykułach Mary O. Nutting, jednej z lepiej rozpoznawalnych pionierek w dziedzinie kształcenia amerykańskich dziewcząt. Zapraszamy!
20% rabatu
31,84
39,80 zł
Dodaj
do koszyka
Janusz Korczak. Fotobiografia / Photobiography
Ten album nazwano fotobiografią, choć zdjęcia w nim zawarte opatrzono zaledwie cytatami z dzieł jego bohatera – Janusza Korczaka, najwybitniejszego pedagoga naszych czasów. Stare fotografie, obrazy którymi możemy podglądać świat, którego już nie ma. Książka, którą trzymasz w ręku opowiada historię człowieka niezwykłego. Choć jego wychowankowie nadali mu przydomek Stary Doktor, tak naprawdę do końca, do swojej męczeńskiej śmierci nie przestał być dzieckiem. Czytając dzieła Janusza Korczaka trudno oprzeć się wrażeniu, że właściwie każde niemal zdanie mogłoby posłużyć za motto i wskazanie dla współczesnych nauczycieli, pedagogów, rodziców i ludzi w ogóle.
25% rabatu
52,48
69,98 zł
Dodaj
do koszyka
W kręgu dorobku edukacyjnego II Rzeczypospolitej
Oddajemy do rąk Czytelników kolejną monografię historyczno-oświatową, przygotowaną pod naukową redakcją przez zespół 28 autorek i autorów z kilkunastu ośrodków naukowych. Całość, jako tom II, stanowi kontynuację serii wydawniczej „Szkoła – Państwo – Społeczeństwo” (redakcja naukowa serii: Romuald Grzybowski), rozpoczętej w 2010 roku i przygotowywanej we współpracy Zakładu Historii Nauki, Oświaty i Wychowania Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego z Ofiyną Wydawniczą „Impuls”. Tom I, zatytułowany Z dziejów polskiej kultury i oświaty od średniowiecza do początków XX wieku, dotyczył wcześniejszych okresów historycznych. Tym razem poszczególni piszący zostali przez redaktorów poproszeni o przygotowanie – w kontekście tytułowej dla całej serii triady – szkiców i studiów odnoszących się do dorobku edukacyjnego dwudziestolecia międzywojennego.
27% rabatu
35,04
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii 1945-2009
elem przedkładanego Czytelnikowi tomu jest ukazanie wybranych obszarów pracy socjalnej warunkowanych dynamiką zmian – głównie demograficznych i społeczno-gospodarczych – występujących we współczesnym społeczeństwie. Punktem wyjścia uczyniono tu proces przygotowania do zawodu pracownika socjalnego. Zebrany materiał przedstawiono w czterech częściach. Pierwszy blok zagadnień dotyczy refleksji nad kształceniem do pracy socjalnej, czyli tendencji, wyzwań i dylematów edukacji w zakresie pracy socjalnej. W części drugiej zebrano teksty, których tematyka oscyluje wokół zagadnień związanych z funkcjonowaniem i kompetencjami podmiotów polityki zabezpieczenia społecznego. Część trzecia tomu jest poświęcona innowacyjnym rozwiązaniom w obszarze pracy socjalnej, a w ostatniej autorzy artykułów koncentrują się na wieloaspektowości pracy socjalnej. Mamy nadzieję, że ze względu na zakres poruszanej problematyki książka zainteresuje szerokie grono odbiorców, a opisane w niej kwestie będą stanowiły inspirację do podjęcia praktyki oraz refleksji naukowej. Prezentowany zbiór adresujemy zwłaszcza do pedagogów, socjologów, polityków społecznych, osób doświadczających trudności w pracy zawodowej polegającej na profesjonalnym świadczeniu pomocy i wsparcia, jak również studentów nauk humanistycznych. Życzę Czytelnikom tej książki, aby jej lektura przyczyniła się do pogłębienia własnej wiedzy na temat działania w pracy socjalnej, kształcenia do niej i sposobów pozyskiwania sojuszników (sił ludzkich) w tych trzech, wyżej wymienionych przestrzeniach „pomiędzy”, a tym samym dała potwierdzenie sensu obranego kierunku kształcenia do tego pola aktywności. (Z wprowadzenia do książki prof. zw. dr hab. Ewy Marynowicz-Hetki)
27% rabatu
35,04
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Community College w XXI wieku
W swojej najnowszej publikacji pt. „Community College” Andrzej Murzyn podejmuje się badawczego opracowania jednych z najpopularniejszych instytucji edukacyjnych w USA. Community Collages to ważne w USA i Kanadzie systemy pozwalającym na dostęp do nauki większej liczbie zainteresowanych, stanowiące jednocześnie największy sektor edukacji wyższej. Bardzo istotny z punktu widzenia autora jest wkład jakie wnoszą CC do przygotowania osób wchodzących w skład oddziałów natychmiastowego reagowania tj. strażaków, ratowników medycznych czy funkcjonariuszy innych służb. Ta pozycja utwierdziła się zwłaszcza po wydarzeniach z 11 września 2001r. Autor pisze „ instytucja typu community college jest nadal elastyczna i otwarta na kulturalno-edukacyjne potrzeby społeczności lokalnych, których zaspokojenie wydaje się coraz trudniejsze w związku z gwałtownymi zmianami ekonomicznymi i politycznymi”. Ważnym elementem wyróżniającym instytucje o których mowa w ich procesie przystosowawczym do aktualnych warunków i wymagań, jest wyjątkowa elastyczność i twórczość w działaniu, a ponadto zaangażowanie i inwencja ich przywódców. Początek wieku XXI przyniósł wiele trudności, z którymi uporać się musiały szkoły i uczelnie. Książka „Community college” jest opisem tych przemian i towarzyszącej im zmianie myślenia.
20% rabatu
22,40
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Edukacja małego dziecka T.10
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii Edukacja małego dziecka – zatytułowanym Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając „do korzeni”, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do „nieobecnych dyskursów” – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
20% rabatu
38,40
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Edukacja małego dziecka Tom 11
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli. W części pierwszej – Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji – autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i metodami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach. Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w swoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych w światowych systemach edukacyjnych. Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej Rodzic – dziecko – nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole oraz wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście „zatracenia” w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie. Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem i edukacją małego dziecka. Beata Oelszlaeger-Kosturek
27% rabatu
25,55
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wydział Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w latach 1918-1939
Niniejszy zbiór dokumentów stanowi uzupełnienie monografii dotyczącej Wydziału Prawa mojego autorstwa. Mam nadzieję - zgodnie z zasadą, że historyk nie gardzi żadnym źródłem - iż będzie też stanowić podwaliny dalszych prac badawczych nad dziejami krakowskiego fakultetu jurydycznego.
13% rabatu
27,84
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Edukacja mniejszości rasowych i etnicznych w Stanach Zjednoczonych
Interdyscyplinarna rozprawa dotycząca jednego z najtrudniejszych problemów szkolnictwa amerykańskiego – nasilającej się od lat 80. XX wieku segregacji rasowej i etnicznej w Stanach Zjednoczonych. Rasa i rasizm przenikają całą sferę edukacyjną – od aspiracji do uczenia się po kształcenie nauczycieli. Autorka rozpoczyna analizę problemową od teorii ras: krytycznej teorii ras, teorii marksistowskich, studiów dotyczących „whiteness” i kulturowych studiów rasy. Kolejnym ich przedmiotem są przyczyny biedy ludności kolorowej, od początków gettoizacji w śródmieściach metropolii po współczesną urbanizację neoliberalną. Najobszerniejsza część pracy dotyczy czynników wpływających na przepaść w osiągnięciach szkolnych uczniów rasy białej i uczniów kolorowych, a kolejna traktuje o sytuacji studentów w okresie neoliberalnych reform szkolnictwa wyższego. Monografia obejmuje także koncepcje poprawy szkolnictwa dla mniejszości rasowych i etnicznych (formułowane z jednej strony przez pedagogów, a z drugiej strony przez neokonserwatystów i neoliberałów). Kończy ją rozdział o trudnościach w reformowaniu szkół apartheidu, nawet w miastach rządzonych przez Afroamerykanów. Książka przeznaczona jest dla przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. W pierwszym rzędzie pedagogów porównawczych, ale i politologów (polityka oświatowa Stanów Zjednoczonych), ekonomistów (finansowanie szkolnictwa), socjologów (relacje rasowe i klasowe, nierówności edukacyjne i społeczne), psychologów (kształtowanie się tożsamości rasowych) czy kulturoznawców (różnice kulturowe w społeczeństwie amerykańskim).
11% rabatu
35,60
40,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szkolnictwo w Wielkopolsce na tle sąsiadów w okresie średniowiecza
Celem książki jest przedstawienie dziejów szkolnictwa w średniowiecznej Wielkopolsce na tle sąsiednich regionów oraz uchwycenie dróg recepcji rozwiązań prawnych, ale również i funkcjonalnych, dokonanych w rozwiniętych państwach łacińskiej, chrześcijańskiej Europy i ich wpływu na rozwój szkolnictwa w Wielkopolsce. Opracowanie składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter obszernego, lecz koniecznego dla dalszej narracji, omówienia edukacyjnej działalności Kościoła ze szczególnym uwzględnieniem ustawodawstwa szkolnego. Rozdział drugi poświęcono zagadnieniu recepcji prawa kościelnego w zakresie edukacji na terenie Wielkopolski. Rozdział trzeci dotyczy szkół katedralnych i kolegiackich. Omówiono w nim w dzieje szkoły katedralnej w Gnieźnie i Poznaniu oraz szkół kolegiackich w Wielkopolsce. Na treść rozdziału czwartego składa się przedstawienie dziejów szkolnictwa parafialnego na terenie Wielkopolski. Rozdział piąty prezentuje szkolnictwo zakonne na terenie Wielkopolski. Zebrano w nim wiadomości o szkołach wewnętrznych i zewnętrznych, a także o studiach uniwersyteckich podejmowanych przez zakonników z wielkopolskich konwentów poszczególnych zakonów.
11% rabatu
27,59
31,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szkoła Główna - kręgi wpływów
Tom poświęcony historii Szkoły Głównej Warszawskiej, działającej w latach 1862–1869. Zawiera cenne informacje dotyczące organizacji uczelni, realizowanych programów nauczania, wybitnych wykładowców z nią związanych, miejsca tej instytucji w historiografii polskiej, a także teksty poświęcone obrazowi Szkoły Głównej w oczach jej uczniów i ówczesnego społeczeństwa. Publikacja powstała w Instytucie Literatury Polskiej Wydziału Polonistyki UW we współpracy z naukowcami z ośmiu polskich ośrodków akademickich i badawczych.
15% rabatu
35,70
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bursy i internaty szkolne w województwie...
Prezentowana publikacja stanowi studium rozwoju oraz przemian burs i internatów szkolnych w województwie lubelskim w latach 1918-1998. Problematyka ta nie spotkała się jak dotąd z szerszym zainteresowaniem badaczy. W ogólnopolskiej historiografii pedagogicznej brakuje syntetycznych publikacji o charakterze naukowym – czy nawet popularnonaukowym – na ten temat. Problemy odnoszące się do działalności burs i internatów poruszano zwykle w sposób wybiórczy – przy okazji opracowywania innych zagadnień, takich jak dzieje szkolnictwa, dzieje obyczajów, monografie szkół. W niniejszym opracowaniu podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania: Jak kształtowała się sieć burs i internatów oraz jej dostępność w omawianym okresie? Jak wyglądały warunki bytowe i organizacja życia w tych placówkach? W jaki sposób sytuacja społeczna i polityczna determinowała procesy wychowania? Poznanie zarysu dziejów burs i internatów szkolnych powinno pomóc w zrozumieniu ich obecnej sytuacji, co pozwoli na ocenę ich dążeń i perspektywę dalszego funkcjonowania, z uwzględnieniem potrzeb społecznych. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców. Stanowi przyczynek do historii szkolnictwa i opieki społecznej oraz województwa lubelskiego.
13% rabatu
31,06
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Henryk Raabe 1882-1951 Pierwszy...
Na tom składają się teksty autorstwa dziewięciu badaczy […]. Na podkreślenie zasługuje fakt, że Autorzy – niezależnie od siebie – wykazują duże zaangażowanie profesora Raabego w organizację uniwersytetu w Lublinie – co istotne – według wzorców przedwojennych. Jako rektor publicznie (wbrew już sformułowanym dążeniom władz oświatowych) opowiadał się za autonomią szkół wyższych, starał się ograniczyć wpływ czynników partyjnych czy, szerzej, politycznych, dbało o rozwój bazy materialnej uczelni i polepszenie tragicznych wręcz warunków bytowych kadry uniwersyteckiej i studentów. Również jako ambasador w Moskwie cechował się znacząca niezależnością i był raczej trudno sterowalny […]. Raabe w swojej pracy skoncentrował się na tym, co – jak się wydaje – uważał za najważniejsze, a zarazem możliwe do realizacji, to znaczy kwestii przyspieszenia wyjazdu Polaków ze Związku Radzieckiego do kraju. Zresztą na tym polu w końcu odniósł spory sukces […]. Jest to poważne, solidne i wiarygodne z naukowego punktu widzenia opracowanie, które – jak sądzę – będzie też musiało być wzięte pod uwagę w czasie dotyczącej między innymi Henryka Raabego „akcji dekomunizacji”. [Z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Eislera]
13% rabatu
32,89
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Pomiędzy nadzieją a (nie)spełnieniem
Książka powstała w efekcie wieloletniej współpracy naukowej obydwu autorek. A ta datuje się od roku 1996 roku, kiedy to studentka II roku pedagogiki Katarzyna Szymańska-Jurzysta wzięła udział w badaniach prowadzonych na pierwszym obozie naukowym organizowanym na Łotwie przez dr Marię Martę Urlińską, opiekunkę SKN BPK.
8% rabatu
40,48
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zbiory dydaktyczne Gimnazjum i Liceum Wołyńskiego w Krzemieńcu (1805-1833)
Autorka ukazuje stan zbiorów dydaktycznych Gimnazjum i Liceum Wołyńskiego w latach 1805–1833, ich powstawanie oraz wykorzystanie w procesie nauczania. Omawia dzieje i zasoby szkolnych kolekcji oraz działalność gabinetów: fizycznego, chemicznego, mineralogicznego, historii naturalnej (przyrodniczego), numizmatycznego oraz malarstwa i rysunku. Przedstawia też nauczycieli opiekujących się zbiorami, ich wkład w organizację i rozwój gabinetów, w tworzenie programów nauczania oraz sposoby wykorzystywania zbiorów dydaktycznych.
13% rabatu
33,93
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka