Dziś w ofercie 136 900 pozycji
Świetlica szkolna
Publikacja szczegółowo omawia zasady funkcjonowania i organizacji świetlicy szkolnej w nowym systemie oświaty. Ekspert omówił raport NIK, pokazujący błędy w funkcjonowaniu świetlic. Ponadto materiał zawiera przykładowy regulamin świetlicy, gotowy do wykorzystania w szkole oraz listę kontrolną z 58 zagadnieniami do weryfikacji.
31% rabatu
25,53
37,00 zł
Dodaj
do koszyka
Postęp pedagogiczny w szkole
W niniejszej publikacji autor omówił najważniejsze zmiany w szkole dokonane w niej na przełomie XX i XXI w., głownie przez kreatywnych pedagogów metodyków i twórczych nauczycieli praktyków. Dzięki nim nastąpił w szkole znaczny postęp pedagogiczny w zakresie celów, zadań i treści, a także metod, środków i form aktywności uczniów, uprawianej coraz częściej w poczuciu podmiotowości i współpodmiotowości oraz w procesie zintegrowanej działalności szkolno-pozaszkolnej uczniów.
13% rabatu
26,49
30,45 zł
Dodaj
do koszyka
Całe życie pod wiatr
Andrzej Glass CAŁE ŻYCIE POD WIATR – to tytuł najnowszej książki wydanej przez NWH. Autobiografia Andrzeja Glassa, wybitnego instruktora harcerskiego, konstruktora samolotów i popularyzatora historii lotnictwa. Andrzej Glass, syn jednego z twórców harcerstwa - Henryka Glassa, wnuk znanego polityka Stanisława Grabskiego, połączył swój lotniczy fach z działalnością społeczną, stając się współtwórcą harcerskich drużyn lotniczych. W swej autobiografii, obejmującej czasy od kilku ostatnich lat przed wojną, opowiada o rzeczach wielkich i małych, czasem bardzo drobnych, we wszystkim ukazując czytelnikowi jak nie zmarnować życia.
26% rabatu
32,63
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
100 lat harcerstwa w Toruniu Kalendarium
Szybko minęło 10 lat od poprzedniego wydania „Kalendarium” i świętujemy jubileusz stulecia powstania Harcerstwa w Toruniu. W stosunku do poprzedniego to jest rozszerzone o te ostatnie 10 lat. W innych rozdziałach największe uzupełnienia dotyczą Ruchu Przyjaciół Harcerstwa. Inne to pojedyncze dopiski czy/i uściślenia, oraz jedno zdjęcie – najstarsze znane druhów z „Jedynki”. Nadal nie udało się dotrzeć do brakujących rozkazów, które zapewne wniosłyby wiele nowych wiadomości, ale to zostawiam przyszłym historykom naszego Harcerstwa.
18% rabatu
34,44
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przekształcanie szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego
Publikacja Przekształcanie szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego - procedura, wzory uchwał, terminy przedstawia zadania, jakie ustawodawca przewidział w ustawie z 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe dla organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przekształcania szkół i zespołów prowadzonych przez te jednostki w całym okresie reformy ustroju szkolnego. Opracowanie ukazując poszczególne zadania organów właściwych jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stwierdzenia przekształcenia szkół i zespołów, zawiera: - opis podstawy prawnej podejmowanego działania oraz wskazanie organu odpowiedzialnego za podjęcie czynności; - wyjaśnienie, w jaki sposób i w jakim terminie należy dokonać czynności potwierdzających fakt przekształcenia; - przykładowe wzory uchwał podejmowanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego.
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Statut przedszkola po reformie oświaty
Statut przedszkola po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu przedszkola. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak: - miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa, - przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu, - formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej, - struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów, - sposób dokonywania zmian w statucie. W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut przedszkola wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-przedszkola/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
13% rabatu
51,33
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Stres dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne.
11% rabatu
43,61
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu szkoły. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak: - miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa, - przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu, - formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej, - struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów, - sposób dokonywania zmian w statucie. W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, np. organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut szkoły podstawowej wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-szkoly/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Konkursy na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki w świetle nowych regulacji prawnych
W publikacji Konkursy na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki w świetle nowych regulacji prawnych przedstawiono poszczególne etapy procedury powierzenia stanowiska dyrektora szkoły - od ogłoszenia konkursu po zatwierdzenie lub unieważnienie jego wyników. Uwzględniono przy tym najnowsze zmiany legislacyjne wynikające z przepisów: - rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce; - rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11.08.2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. W opracowaniu omówiono ponadto przepisy dotychczas obowiązujące, które zachowały moc prawną w niektórych typach szkół, a także dokonano analizy porównawczej dotychczasowych i nowych regulacji prawnych. Poruszono również kwestie budzące wątpliwości interpretacyjne w kontekście orzecznictwa sądowoadministracyjnego oraz zawarto przykładowe wzory pism, które mogą być wykorzystane podczas procedury konkursowej.
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Satysfakcja zawodowa nauczycieli
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy. Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
28% rabatu
28,08
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kompetencje organów szkoły po 1 września 2017 r.
Publikacja szczegółowo omawia problemy i wątpliwości związane z nowymi kompetencjami organów szkoły w związku z reformą oświaty. Ekspert zebrał wszystkie zadania organów szkoły w tabeli, wraz z podstawami prawnymi - by łatwiej prześledzić zmiany obowiązujące od 1 września. Ponadto materiał zawiera odpowiedzi na wątpliwości dyrektorów oraz przykładowe uchwały wydawane przez poszczególne organy szkoły.
31% rabatu
24,15
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wzory dokumentów ustawa o systemie oświaty, prawo oświatowe i przepisy wprowadzające
Publikacja zawiera 414 wzorów oraz przykładów pism i dokumentów najczęściej stosowanych w praktyce szkolnej, przygotowanych w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, w tym nową ustawę – Prawo oświatowe, ustawę – Przepisy wprowadzające Prawo oświatowe, czy ustawę o systemie oświaty. Prezentowane wzory dotyczą m.in. takich zagadnień, jak: – zakładanie, prowadzenie, likwidacja szkół oraz placówek publicznych i niepublicznych, – przekształcanie publicznych szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego, – przekształcanie szkół publicznych i niepublicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego w okresie reformy ustroju szkolnego, – powierzenie funkcji kierowniczych w oświacie i odwołanie z nich, – obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, – kształcenie specjalne i nauczanie indywidualne, – wewnętrzne prawo szkolne, – pomoc materialna dla uczniów, – zarządzanie informacją, – rekrutacja do szkół i przedszkoli. Opracowanie ma na celu ułatwienie czytelnikowi rozstrzygania kwestii prawnych w sytuacjach, w których przyjdzie mu podejmować decyzje bezpośrednio lub w sposób zgodny z prawem uczestniczyć w postępowaniu administracyjnym.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szkoła w zreformowanym systemie edukacji
Książka prezentuje najważniejsze aspekty związane z wprowadzeniem i wdrażaniem nowego ustroju szkolnego, w szczególności zadania dyrektorów szkół i organów prowadzących. W pracy ukazano nie tylko proces związany z dostosowaniem sieci szkół do nowego ustroju szkolnego, lecz także dokonano analizy porównawczej nowych przepisów z dotychczasowymi rozwiązaniami. Dzięki temu czytelnik zdobędzie informacje, w jakim zakresie dany obszar kompetencji lub obowiązków uległ modyfikacji, na co zwrócić szczególną uwagę oraz czego należy unikać. W publikacji przedstawiono m.in. takie zagadnienia, jak: - tworzenie i likwidacja publicznych szkół i placówek, - przekazywanie szkół publicznych do prowadzenia podmiotom prywatnym, - kształcenie specjalne, - kształcenie zawodowe, - sporządzanie arkuszy organizacji szkół i przedszkoli oraz aneksów do tych arkuszy, - zasady powierzania stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach, - doradztwo zawodowe, - zasady funkcjonowania internatów, - prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, - wydawanie zezwoleń na prowadzenie szkół i placówek publicznych. Ponadto opracowanie zostało wzbogacone o rozstrzygnięcia organów nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego, orzeczenia sądów, opinie i stanowiska.
13% rabatu
77,43
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Straż nad prosną
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939. Reprint z 1937 r. "STRAŻ NAD PROSNĄ. 1912-1937 JEDNODNIÓWKA JUBILEUSZOWA HARCERSTWA ZIEMI KALISKIEJ". Przyrzeczenie Harcerskie Mam szczerą wolę całym życiem pełnić służbę Bogu i Polsce; nieść chętną pomoc bliźnim; być posłusznym Prawu Harcerskiemu. Prawo Harcerskie I. Harcerz służy Bogu i Polsce i sumiennie spełnia swoje obowiązki. II. Na słowie harcerza polegaj jak na Zawiszy. III. Harcerz jest pożyteczny i niesie pomoc bliźnim. IV. Harcerz w każdym widzi bliźniego, a za brata uważa każdego innego harcerza. V. Harcerz postępuje po rycersku. VI. Harcerz miłuje przyrodę i stara się ją poznać. VII. Harcerz jest karny i posłuszny rodzicom i wszystkim swoim przełożonym. VIII. Harcerz jest zawsze pogodny. IX. Harcerz jest oszczędny i ofiarny. X. Harcerz jest czysty w myśli, mowie i uczynkach; nie pali tytoniu, nie pije napojów alkoholowych. HARCERZE! „Już w latach niewoli przygotowywaliście się do służby Ojczyźnie. Uwierzywszy w tę pracę, że tylko silny i zdrowy, przygotowany odpowiednio naród zdolny jest podjąć zwycięsko zbrojną walkę o niepodległość, poczęliście z całym entuzjazmem młodości zaprawiać swe ciała do trudów życia obozowego, ćwiczyć się w rzemiośle wojennym, a dusze swe młode nastrajać na wysoki ton moralny ofiarnej gotowości do czynu. To też gdy huragan wojny światowej deptać począł niwy polskie i przyjść miało do dziejowego porachunku za lata krzywd i niewoli, Wyście w pierwszym stanęli szeregu tych, którzy odważyli się sięgnąć po zaszczytne miano żołnierzy niepodległości. Łzami matek i ojców żegnani lub częściej bez ich wiedzy i zezwolenia rzucając dom rodzicielski, szliście w szeregi polskich oddziałów na trud wojenny, przerastający wielekroć Wasze siły, na rany i śmierć, na górną radość zmierzenia się z wrogiem w otwartym polu. Nie sprzeniewierzyliście się i potym nakazom harcerskiego prawa, gdy zmartwychwstała Ojczyzna pod broń swych obywateli dla obrony granic wołała. W walkach o Kresy Wschodnie, Małopolski czy Ziemię Litewską, w walkach zeszłorocznych z przemożnym chwilowo wrogiem braliście czynny i chwalebny udział. Rozrzuceni po oddziałach regularnej armii lub zgrupowani w odrębne jednostki w służbie wywiadowczej, kurierskiej i frontowej, zdaliście raz jeszcze egzamin ze swej dojrzałości obywatelskiej i gotowości do ofiar, zawsze świecąc swym starszym towarzyszom broni przykładem wysokiego pojmowania swych ochotniczo na się wziętych obowiązków. Oddając cześć poległym za Ojczyznę kolegom Waszym, wyrażam Wam, Harcerze, podziękę i uznanie za dotychczasową służbę“. Naczelny Wódz (—) J. PIŁSUDSKI Pierwszy Marszałek Polski.
20% rabatu
24,00
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Kształcenie zastępowych 1936
Start do trzyletniego Wyścigu Pracy drużyn harcerskich zbliża się siedmiomilowemi krokami. Zdajemy sobie wszyscy dobrze sprawę z niewyrównanego poziomu pracy w poszczególnych drużynach naszej Chorągwi. Wiemy również że największą bolączką w pracy drużynowego jest brak odpowiednio wyszkolonych zastępowych. Dobry zastępowy, to dobrze prowadzony zastęp; porządne zastępy — to drużyna harcerska. Chęć posiadania dobrych zastępowych wysuwa konieczność prowadzenia stałej i konsekwentnej pracy drużynowego nad zastępowym w zastępie zastępowych. Druhu drużynowy! Pomyśl o pracy w drużynie i ułóż na tej podstawie program pracy zastępu zastępowych na rok bieżący. Jeżeli cię nie stać na samodzielne prowadzenie zastępu zastępowych, jeżeli rozpiętość wieku poszczególnych zastępowych jest zbyt wielka, porozum się z innym drużynowym, zorganizujcie pracę wspólnie, zwróć się wreszcie do druha Hufcowego o pomoc, zapytaj go, czy na terenie hufca nie będzie gromady zastępowych, w której skład twój zastęp zastępowych mógłby wejść. Tak, czy inaczej zorganizuj zastęp i rusz robotę z miejsca. Czasu mało, a do startu wszyscy musimy stanąć gotowi!
20% rabatu
17,60
22,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Niech nas uczy historia.
Jakie to dziwne, jakie tajemnicze, jakie straszne w swej tajemniczości... Jeszcze sześćset pięćdziesiąt lat temu na części ziem dzisiejszego państwa polskiego, tam gdzie przepływają Narew i Biebrza, gdzie wznoszą się Suwałki, Augustów i Białystok, — mieszkali Jadźwingowie. Byli oni narodem licznym, składającym się z kilkudziesięciu plemion, mieli własny odrębny język, własne wierzenia, swoiste obyczaje. Żyli niezależnem życiem politycznem. A dziś? Śladu po nich nie zostało. Dosłownie — żadnego śladu. Legendy i baśnie nie dochowały o Jadźwingach żadnych wspomnień; archeologowie nie natrafili dotychczas na żaden grób, na żaden zabytek jaćwieski; lingwiści nie próbują nawet w językach polskim, białoruskim i litewskim doszukiwać się słów jaćwieskich; historycy nie posiadają najmniejszego kawałka pergaminu, zapisanego ręką Jadźwinga. I obecnie nikt nie zajmuje się losem zanikłego narodu. Nawet uczeni. Siedemdziesiąt lat mija, gdy ostatni raz napisano o Jadźwingach rozprawę naukową. Jadźwingowie nie zostawili po sobie żadnego śladu, ale obcy, ich sąsiedzi, przypadkowo i urywkowo zanotowali o nich garść szczegółów. Na tych notatkach cudzoziemskich opiera się cała nasza wiedza o Jadźwingach. Jadźwingowie nie byli, jak my, Słowianami; należeli do grupy ludów litewskich. Język ich jednak różnił się wyraźnie od litewskiego, pruskiego i łotewskiego. Religja też prawdopodobnie tworzyła odrębny systemat. Liczni książęta plemienni, będąc zarazem czarodziejami i wróżbitami, pośredniczyli między ludem a tajemniczemi i groźnemi bóstwami, wcielonemi w zwierzęta lub uosobionemi w żywiołowych potęgach natury.
20% rabatu
27,20
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Na słowie harcerza można..
Dziesięć Praw Harcerskich przyświeca nam w drodze, po której przyrzekliśmy postępować w życiu. Tyle w nich mądrych i nadzwyczaj trafnych wskazówek, a tak naturalnych, tak pożytecznych i prostych, że mimowoli ukazuje się uśmiech zachwytu i zadowolenia na twarzach tych, którzy je po raz pierwszy odczytują, a dla tych, którzy je dobrze znają, nie stają się one obojętne, ale przeciwnie coraz to bardziej pociągające. Szkoda tylko, że tak pięknych Praw nie zna szerszy ogół, iż niejeden nawet z naszych kolegów szkolnych nie wie, że: 1. Na słowie harcerza można polegać. 2. Harcerz jest wierny Ojczyźnie. 3. Harcerz jest użyteczny innym. 4. Harcerz w każdym widzi bliźniego, a brata w każdym harcerzu. 5. Harcerz jest rycerski. 6. Harcerz jest przyjacielem zwierząt i miłuje przyrodę. 7. Harcerz jest posłuszny i karny. 8. Harcerz jest zawsze pogodny. 9. Harcerz jest oszczędny i ofiarny. 10. Harcerz jest czysty w myśli, mowie i uczynkach
15% rabatu
15,30
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nauczyciele języków obcych
Po latach zainteresowania uczniem w dydaktyce języków obcych, powraca temat nauczyciela i jego roli w procesie kształcenia. Publikacja porusza kwestie przygotowania zawodowego nauczycieli języków obcych, motywacji podejmowania kształcenia na studiach filologicznych o specjalności nauczycielskiej, dalszego rozwoju zawodowego oraz różnorodnych uwarunkowań pracy nauczycieli języka w szkołach i na uniwersytetach. Wśród przedstawianych zagadnień znajdziemy propozycje programu kształcenia nauczycieli języka angielskiego, porównawcze zestawienie uwarunkowań pracy nauczycieli w Unii Europejskiej, rozważania na temat rozwijania kompetencji zawodowych w trakcie kształcenia akademickiego. Kolejne artykuły podejmują zagadnienia rozwijania kompetencji interkulturowej oraz kompetencji w zakresie stosowania nowych technologii podczas pracy dydaktycznej. Zwrócono również uwagę na problem doskonalenia zawodowego czynnych nauczycieli. Autorzy przedstawiają zagadnienia teoretyczne w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu oraz raporty z badań empirycznych. Monografia przeznaczona jest dla wszystkich, którzy interesują się kształceniem zawodowym nauczycieli oraz jakością edukacji językowej.
8% rabatu
30,91
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły
Pogłębiająca się wielokulturowość Europy jest już faktem, a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej jedynie formalnością, przypieczętowującą stan dokonany. Wielokulturowości nie można jednak po prostu ogłosić – o wielokulturowość należy dbać i zabiegać; potrzeba wielu lat pracy i pokonywania stereotypów, lęków i uprzedzeń, by w rezultacie móc się szczycić społecznością wielokulturową, a zarazem jednolitą, gdzie podziały, choć wyraźne, płynnie przechodzą jedne w drugie. Książką szczególnie w tym temacie przydatną, są Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły Barbary Dobrowolskiej, ujmująca zagadnienie od strony edukacji, jako zarodka, z którego może i powinna wykluć się przyszła wielokulturowość. Publikacja składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna prezentuje przegląd stanowisk wobec wielokulturowości i międzykulturowości oraz wobec kultury szkoły. Część druga – empiryczna – diagnozuje postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej, próbuje nakreślić definicję pojęcia „kultury szkoły, a całość uzupełniona jest analizą jakościową. Nie dziwią zatem niezwykle pochlebne i entuzjastyczne opinie Recenzentów: prof. zw. dra hab. Tadeusza Pilcha oraz prof. UŚ dr hab. Aliny Szczurek-Boruty.
20% rabatu
28,00
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Community College w XXI wieku
W swojej najnowszej publikacji pt. „Community College” Andrzej Murzyn podejmuje się badawczego opracowania jednych z najpopularniejszych instytucji edukacyjnych w USA. Community Collages to ważne w USA i Kanadzie systemy pozwalającym na dostęp do nauki większej liczbie zainteresowanych, stanowiące jednocześnie największy sektor edukacji wyższej. Bardzo istotny z punktu widzenia autora jest wkład jakie wnoszą CC do przygotowania osób wchodzących w skład oddziałów natychmiastowego reagowania tj. strażaków, ratowników medycznych czy funkcjonariuszy innych służb. Ta pozycja utwierdziła się zwłaszcza po wydarzeniach z 11 września 2001r. Autor pisze „ instytucja typu community college jest nadal elastyczna i otwarta na kulturalno-edukacyjne potrzeby społeczności lokalnych, których zaspokojenie wydaje się coraz trudniejsze w związku z gwałtownymi zmianami ekonomicznymi i politycznymi”. Ważnym elementem wyróżniającym instytucje o których mowa w ich procesie przystosowawczym do aktualnych warunków i wymagań, jest wyjątkowa elastyczność i twórczość w działaniu, a ponadto zaangażowanie i inwencja ich przywódców. Początek wieku XXI przyniósł wiele trudności, z którymi uporać się musiały szkoły i uczelnie. Książka „Community college” jest opisem tych przemian i towarzyszącej im zmianie myślenia.
20% rabatu
22,40
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka