Dziś w ofercie 139 504 pozycji
Dotacje oświatowe + CD
Książka wyjaśnia całość spraw dotyczących udzielania i rozliczenia dotacji oświatowych od 1.1.2018 r. po uchyleniu systemu dotowania funkcjonującego w latach 1991-2017. Nową jakość dotacji oświatowych wprowadziła ustawa z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2203). Dzięki tej publikacji dowiedzą się Państwo m.in.: jak bezbłędnie obliczyć kwotę dotacji w roku 2018; jak w poprawny sposób obliczać wysokość dotacji, jeśli prawo uzależnia ją od części oświatowej subwencji ogólnej; jaką metodą obliczyć od 1.1.2018 r. dotacje na 6-letnie niepełnosprawne dziecko; w jaki sposób i kiedy aktualizować wysokość dotacji oświatowej; do jakiej wysokości beneficjent ma zwrócić nadpłaconą dotację; do jakiej wysokości organ ma dopłacić o dotacji po jej aktualizacji; czy można aktualizować wysokość dotacji po zamknięciu roku budżetowego; jak prawidłowo ustalać liczbę uczniów w jednostce dotowanej; na co wolno wydatkować dotację oświatową; w jaki sposób należy rozliczać się z wykorzystania dotacji oświatowej; jakie treści zamieścić w nowej uchwale o dotacjach oświatowych podjętej w nowym stanie prawnym; jak skutecznie kontrolować wykorzystanie dotacji oświatowej oraz liczbę uczniów w dotowanej jednostce; co robić w przypadku, gdy kontrolowana placówka odmówi okazania dokumentów podczas kontroli bądź w ogóle nie wpuści kontrolerów; jak dochodzić zwrotu od beneficjenta dotacji podlegającej zwrotowi do budżetu; jak wnioskować o umorzenie przypadającej do zwrotu dotacji; jak rozliczyć się przed 1.1.2018 r. i po 1.1.2018 r. z inną gminą; jak przeprowadzić konkurs dla przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny (niepubliczny), aby uzupełnić ofertę przedszkoli miejskich; jak zarejestrować szkołę lub placówkę niepubliczną; jak uzyskać zezwolenie na prowadzenie szkoły lub placówki publicznej.
13% rabatu
129,63
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zachowania zdrowotne nauczycieli. Badania empiryczne
Publikacja stanowi istotne - z punktu widzenia społeczno-edukacyjno-zdrowotnego - opracowanie stanowiące niezaprzeczalny wkład Autorów w dalszy rozwój i poszerzenie pól badawczych we współczesnych naukach społecznych, w tym również pedagogice zdrowia i socjologii zdrowia. Uwidacznia ona słuszny pogląd , iż założenia i koncepcje badania zachowań zdrowotnych wydają się niezwykle użytecznymi narzędziami studiów nad ich  rolą w warunkach peryferyjności i dynamicznych przemian społeczno-kulturowych, które charakteryzują w szczególności kontekst polski. Monografia ma charakter interdyscyplinarny. Poszczególne jej fragmenty stanowią samodzielne całości i jednocześnie ich treść się dopełnia. Wartość poznawcza publikacji świadczy o jej wysokim poziomie naukowym. Z recenzji dr. hab. Mirosława Kowalskiego, prof. UZ
13% rabatu
32,89
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Z historii szkolnictwa Lubelszczyzny. Ogólnokształcące Liceum Wojskowe w Lublinie w latach 1985-1992
Prezentowane opracowanie ukazuje organizację i działalność Ogólnokształcącego Liceum wojskowego im. Alojzego Srogi w Lublinie. W dokumentacjach organizacyjnych szkoła ta określana liceum wojskowym została utworzona przez Ministerstwo Obrony Narodowej przy współudziale Ministerstwa Edukacji Narodowej w połowie lat 80. XX wieku. Była szkołą wojskową dla małoletnich wzorowaną na funkcjonujących w Polsce od ponad 200 lat korpusach kadetów. Przygotowywała młodzież do dalszej nauki na wyższych uczelniach wojskowych, a następnie do służby wojskowej w Siłach Zbrojnych. W tamtym okresie liceum, pomimo niezmiernie krótkiego okresu funkcjonowania, stało się jedną z wiodących szkół w Lublinie, osiągając wysokie wyniki nauczania, a także renomę w środowisku, o czym świadczyła chociażby liczba kandydatów na jedno miejsce.
13% rabatu
31,06
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Regulamin ZFŚS na rok szkolny 2017/2018
Publikacja ułatwia prowadzenie działalności socjalnej w placówkach oświatowych. Pomaga uniknąć błędów w zarządzaniu ZFŚS w szkole oraz niezgodnych z przepisami zapisów w regulaminie szkolnego funduszu. Pokazuje jakie zastosować metody, aby zaoszczędzić na kosztach działalności socjalnej. Wydanie uwzględnia zmiany kwot limitów zwolnień podatkowych dla świadczeń socjalnych od 1 stycznia 2018 r.
31% rabatu
61,41
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu Zasady organizacji przykłady praktycznych
Publikacja szczegółowo omawia zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu po zmianie przepisów oświatowych. Ekspert omówi nowe regulacje, odpowiada na najczęstsze i najbardziej problemowe pytania, przytacza gotowe rozwiązania i procedury postępowania w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami. Ponadto publikacja zawiera wszystkie dokumenty związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
31% rabatu
89,01
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Publiczne uczelnie zawodowe w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego w Polsce
W monografii podjęta została próba określenia znaczenia publicznych uczelni zawodowych w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego na szczeblu regionalnym i lokalnym. Rezultaty przeprowadzonych analiz, opartych na wskaźnikach statystycznych, opiniach respondentów oraz strategiach rozwoju jednostek samorządu terytorialnego, uzupełnione obserwacjami i doświadczeniami zdobytymi przez autora w ciągu blisko 20 lat funkcjonowania w publicznej uczelni zawodowej, pozwoliły na opracowanie spodziewanych i pożądanych modeli funkcjonowania omawianych szkół wyższych, zmierzających do wzmocnienia ich roli w rozwoju miast, powiatów i podregionów, na terenie których są zlokalizowane. Skoncentrowanie uwagi na współpracy publicznych uczelni zawodowych z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz budowaniu partnerskich relacji z różnymi podmiotami, opartych na zaangażowaniu i wzajemnym zaufaniu, a w konsekwencji umiejscowienie prowadzonych rozważań w kontekście trzech teorii wpisujących się w aktualną dyskusję nad rozwojem, a mianowicie: teorii instytucji (nowej ekonomii instytucjonalnej), teorii kapitału społecznego oraz teorii regionu uczącego się, miało na celu ograniczenie luki w polskiej literaturze ekonomicznej, w której wpływ szkolnictwa wyższego na procesy rozwojowe jest rozpatrywany przede wszystkim przez pryzmat teorii kapitału ludzkiego. Praca, wpisując się w nurt badań nad rozwojem społeczno-gospodarczym, jest próbą wzbogacenia dorobku nauk ekonomicznych o zagadnienia dotyczące roli publicznego wyższego szkolnictwa zawodowego w kreowaniu procesów rozwojowych poza metropoliami oraz na obszarach, które można by określić mianem obszarów problemowych. Rezultaty badań empirycznych i rozważań o charakterze koncepcyjnym mogą być przydatne dla osób zarządzających publicznymi uczelniami zawodowymi oraz podmiotów współpracujących z tymi uczelniami. Warto podkreślić, że problematyka pracy wpisuje się w prowadzoną obecnie szeroką dyskusję nad zmianami w polskim systemie szkolnictwa wyższego.
25% rabatu
66,75
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Statut szkół i placówki po zmianie ustroju szkolnego + CD
Celem niniejszej książki jest szczegółowe omówienie zagadnień dotyczących statutów jednostek oświatowych w nowej rzeczywistości prawnej. W publikacji koncentrujemy na procesie tworzenia wewnątrzszkolnego aktu prawnego, jakim jest statut, oraz na trybie jego przyjmowania i ogłaszania. Książka jest pomyślana jako pomoc przy opracowywaniu statutów dostosowanych do nowego prawa. Podajemy w niej różne opcjonalne zapisy i rozwiązania, które pozwalają na zwięzłe ujęcie najistotniejszych regulacji. Opracowanie zawiera zarówno elementy, jakie w statucie znaleźć się muszą, gdyż są wymagane prawem oświatowym, jak i te, które znaleźć się tam powinny z uwagi na szerszy kontekst prawny. Pokazujemy również fakultatywne zagadnienia i przykłady regulacji wraz we wskazaniem ich znaczenia dla rzeczywistości szkolnej. Zwracamy także uwagę na regulacje, które nie powinny lub nie mogą zostać zawarte – podajemy równocześnie przyczyny takiego stanowiska. Zaprezentowaliśmy liczne przykłady zapisów statutowych, jak również przykładowe statuty niektórych typów szkół i placówek oraz ich zespołów. Opracowanie zawiera także przykłady najczęściej popełnianych błędów dotyczących zarówno strony merytorycznej, jak i strony formalnej statutu. Dzięki uniwersalnemu charakterowi treści niniejszego opracowania będzie ono aktualne jeszcze długo po 30 listopada 2017 r. Pomimo że większość statutów powinna być dostosowana do nowego prawa w tym terminie, czytelnik po zapoznaniu się z publikacją być może dojdzie do wniosku, że trzeba wprowadzić zmiany do tekstu statutu, a nawet opracować go od nowa. Najważniejsze zmiany dotyczące statutów jednostek oświatowych to: odejście od ramowego statutu dla szkół i przedszkoli na rzecz zapisów ustawowych oraz rozporządzenia w sprawie organizacji przedszkoli i szkół, pozostawienie ramowych statutów w przypadku placówek (z wyjątkiem placówek artystycznych) oraz przepisów wykonawczych dotyczących organizacji tych placówek i odpłatności w nich pobieranych, pozostawienie w mocy zapisów ramowego statutu gimnazjum, a także dotychczasowego 3-letniego liceum, 4-letniego technikum oraz zasadniczej szkoły zawodowej w zakresie niesprzecznym z nowym brzmieniem ustaw oświatowych; uczniów gimnazjum dotychczasowe zasady obowiązują w ten sam sposób niezależnie od tego, czy uczęszczają oni do wygaszanego gimnazjum, czy do klasy gimnazjalnej w szkole innego typu. Książce odpowiadamy na pytania, które obecnie sprawiają najwięcej problemów, np.: Czy statut może zawierać preambułę? Jak prawidłowo zredagować delegację prawną do uszczegółowienia spraw poza statutem? Czy licea i technika opracowują nowe statuty? Z jakich powodów w statucie nie należy powtarzać zapisów ustaw i rozporządzeń? Jakie błędy są najczęściej popełniane przy redagowaniu zapisów statutu? W książce znajdują się następujące wzory: statut przedszkola, statut szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi i gimnazjalnymi, statut branżowej szkoły I stopnia, statut zespołu szkolno-przedszkolnego, statut zespołu szkół, organizacja innej formy wychowania przedszkolnego, statut szkoły niepublicznej.
13% rabatu
120,93
139,00 zł
Dodaj
do koszyka
Statut branżowej szkoły I stopnia i szkoły policealnej po reformie oświaty
Dowiedz się kto i kiedy przygotowuje statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej. Sprawdź jakie przepisy prawne stanowią podstawę opracowania i uchwalenia statutu. Dowiedz się jak poprawnie przygotować statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej (z uwzględnieniem zasad techniki prawodawczej). Upewnij się jaką strukturę powinien mieć statut, jak poprawnie zredagować jego zapisy, w jaki sposób należy dokonywać w nim zmian. Opracowanie uwzględnia m.in.: - przepisy mające wpływ na zawartość statutów wydanych na podstawie ustawy - Prawo oświatowe i ich znaczenie, - ważną rolę rady pedagogicznej w przygotowaniu projektu statutu, jej potencjał i dorobek, - związek między zawartością statutu a zarządzeniami dyrektora szkoły. Książka zawiera ponadto szczegółowe wskazówki jak przygotować statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej - wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony internetowej. Celem publikacji jest próba uporządkowania przepisów i przypomnienie ich znaczenia w procesie tworzenia statutów, a także zaproszenie czytelników do analitycznego i krytycznego podejścia do dotychczasowych statutów.
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Świetlica szkolna
Publikacja szczegółowo omawia zasady funkcjonowania i organizacji świetlicy szkolnej w nowym systemie oświaty. Ekspert omówił raport NIK, pokazujący błędy w funkcjonowaniu świetlic. Ponadto materiał zawiera przykładowy regulamin świetlicy, gotowy do wykorzystania w szkole oraz listę kontrolną z 58 zagadnieniami do weryfikacji.
31% rabatu
25,53
37,00 zł
Dodaj
do koszyka
Całe życie pod wiatr
Andrzej Glass CAŁE ŻYCIE POD WIATR – to tytuł najnowszej książki wydanej przez NWH. Autobiografia Andrzeja Glassa, wybitnego instruktora harcerskiego, konstruktora samolotów i popularyzatora historii lotnictwa. Andrzej Glass, syn jednego z twórców harcerstwa - Henryka Glassa, wnuk znanego polityka Stanisława Grabskiego, połączył swój lotniczy fach z działalnością społeczną, stając się współtwórcą harcerskich drużyn lotniczych. W swej autobiografii, obejmującej czasy od kilku ostatnich lat przed wojną, opowiada o rzeczach wielkich i małych, czasem bardzo drobnych, we wszystkim ukazując czytelnikowi jak nie zmarnować życia.
26% rabatu
32,63
44,10 zł
Dodaj
do koszyka
100 lat harcerstwa w Toruniu Kalendarium
Szybko minęło 10 lat od poprzedniego wydania „Kalendarium” i świętujemy jubileusz stulecia powstania Harcerstwa w Toruniu. W stosunku do poprzedniego to jest rozszerzone o te ostatnie 10 lat. W innych rozdziałach największe uzupełnienia dotyczą Ruchu Przyjaciół Harcerstwa. Inne to pojedyncze dopiski czy/i uściślenia, oraz jedno zdjęcie – najstarsze znane druhów z „Jedynki”. Nadal nie udało się dotrzeć do brakujących rozkazów, które zapewne wniosłyby wiele nowych wiadomości, ale to zostawiam przyszłym historykom naszego Harcerstwa.
18% rabatu
34,44
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przekształcanie szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego
Publikacja Przekształcanie szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego - procedura, wzory uchwał, terminy przedstawia zadania, jakie ustawodawca przewidział w ustawie z 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe dla organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przekształcania szkół i zespołów prowadzonych przez te jednostki w całym okresie reformy ustroju szkolnego. Opracowanie ukazując poszczególne zadania organów właściwych jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stwierdzenia przekształcenia szkół i zespołów, zawiera: - opis podstawy prawnej podejmowanego działania oraz wskazanie organu odpowiedzialnego za podjęcie czynności; - wyjaśnienie, w jaki sposób i w jakim terminie należy dokonać czynności potwierdzających fakt przekształcenia; - przykładowe wzory uchwał podejmowanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego.
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Statut przedszkola po reformie oświaty
Statut przedszkola po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu przedszkola. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak: - miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa, - przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu, - formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej, - struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów, - sposób dokonywania zmian w statucie. W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut przedszkola wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-przedszkola/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
13% rabatu
51,33
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu szkoły. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak: - miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa, - przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu, - formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej, - struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów, - sposób dokonywania zmian w statucie. W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, np. organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut szkoły podstawowej wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-szkoly/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Konkursy na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki w świetle nowych regulacji prawnych
W publikacji Konkursy na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki w świetle nowych regulacji prawnych przedstawiono poszczególne etapy procedury powierzenia stanowiska dyrektora szkoły - od ogłoszenia konkursu po zatwierdzenie lub unieważnienie jego wyników. Uwzględniono przy tym najnowsze zmiany legislacyjne wynikające z przepisów: - rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce; - rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11.08.2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. W opracowaniu omówiono ponadto przepisy dotychczas obowiązujące, które zachowały moc prawną w niektórych typach szkół, a także dokonano analizy porównawczej dotychczasowych i nowych regulacji prawnych. Poruszono również kwestie budzące wątpliwości interpretacyjne w kontekście orzecznictwa sądowoadministracyjnego oraz zawarto przykładowe wzory pism, które mogą być wykorzystane podczas procedury konkursowej.
18% rabatu
64,78
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kompetencje organów szkoły po 1 września 2017 r.
Publikacja szczegółowo omawia problemy i wątpliwości związane z nowymi kompetencjami organów szkoły w związku z reformą oświaty. Ekspert zebrał wszystkie zadania organów szkoły w tabeli, wraz z podstawami prawnymi - by łatwiej prześledzić zmiany obowiązujące od 1 września. Ponadto materiał zawiera odpowiedzi na wątpliwości dyrektorów oraz przykładowe uchwały wydawane przez poszczególne organy szkoły.
31% rabatu
24,15
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wzory dokumentów ustawa o systemie oświaty, prawo oświatowe i przepisy wprowadzające
Publikacja zawiera 414 wzorów oraz przykładów pism i dokumentów najczęściej stosowanych w praktyce szkolnej, przygotowanych w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, w tym nową ustawę – Prawo oświatowe, ustawę – Przepisy wprowadzające Prawo oświatowe, czy ustawę o systemie oświaty. Prezentowane wzory dotyczą m.in. takich zagadnień, jak: – zakładanie, prowadzenie, likwidacja szkół oraz placówek publicznych i niepublicznych, – przekształcanie publicznych szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego, – przekształcanie szkół publicznych i niepublicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego w okresie reformy ustroju szkolnego, – powierzenie funkcji kierowniczych w oświacie i odwołanie z nich, – obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, – kształcenie specjalne i nauczanie indywidualne, – wewnętrzne prawo szkolne, – pomoc materialna dla uczniów, – zarządzanie informacją, – rekrutacja do szkół i przedszkoli. Opracowanie ma na celu ułatwienie czytelnikowi rozstrzygania kwestii prawnych w sytuacjach, w których przyjdzie mu podejmować decyzje bezpośrednio lub w sposób zgodny z prawem uczestniczyć w postępowaniu administracyjnym.
20% rabatu
159,20
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szkoła w zreformowanym systemie edukacji
Książka prezentuje najważniejsze aspekty związane z wprowadzeniem i wdrażaniem nowego ustroju szkolnego, w szczególności zadania dyrektorów szkół i organów prowadzących. W pracy ukazano nie tylko proces związany z dostosowaniem sieci szkół do nowego ustroju szkolnego, lecz także dokonano analizy porównawczej nowych przepisów z dotychczasowymi rozwiązaniami. Dzięki temu czytelnik zdobędzie informacje, w jakim zakresie dany obszar kompetencji lub obowiązków uległ modyfikacji, na co zwrócić szczególną uwagę oraz czego należy unikać. W publikacji przedstawiono m.in. takie zagadnienia, jak: - tworzenie i likwidacja publicznych szkół i placówek, - przekazywanie szkół publicznych do prowadzenia podmiotom prywatnym, - kształcenie specjalne, - kształcenie zawodowe, - sporządzanie arkuszy organizacji szkół i przedszkoli oraz aneksów do tych arkuszy, - zasady powierzania stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach, - doradztwo zawodowe, - zasady funkcjonowania internatów, - prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, - wydawanie zezwoleń na prowadzenie szkół i placówek publicznych. Ponadto opracowanie zostało wzbogacone o rozstrzygnięcia organów nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego, orzeczenia sądów, opinie i stanowiska.
13% rabatu
77,43
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Straż nad prosną
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939. Reprint z 1937 r. "STRAŻ NAD PROSNĄ. 1912-1937 JEDNODNIÓWKA JUBILEUSZOWA HARCERSTWA ZIEMI KALISKIEJ". Przyrzeczenie Harcerskie Mam szczerą wolę całym życiem pełnić służbę Bogu i Polsce; nieść chętną pomoc bliźnim; być posłusznym Prawu Harcerskiemu. Prawo Harcerskie I. Harcerz służy Bogu i Polsce i sumiennie spełnia swoje obowiązki. II. Na słowie harcerza polegaj jak na Zawiszy. III. Harcerz jest pożyteczny i niesie pomoc bliźnim. IV. Harcerz w każdym widzi bliźniego, a za brata uważa każdego innego harcerza. V. Harcerz postępuje po rycersku. VI. Harcerz miłuje przyrodę i stara się ją poznać. VII. Harcerz jest karny i posłuszny rodzicom i wszystkim swoim przełożonym. VIII. Harcerz jest zawsze pogodny. IX. Harcerz jest oszczędny i ofiarny. X. Harcerz jest czysty w myśli, mowie i uczynkach; nie pali tytoniu, nie pije napojów alkoholowych. HARCERZE! „Już w latach niewoli przygotowywaliście się do służby Ojczyźnie. Uwierzywszy w tę pracę, że tylko silny i zdrowy, przygotowany odpowiednio naród zdolny jest podjąć zwycięsko zbrojną walkę o niepodległość, poczęliście z całym entuzjazmem młodości zaprawiać swe ciała do trudów życia obozowego, ćwiczyć się w rzemiośle wojennym, a dusze swe młode nastrajać na wysoki ton moralny ofiarnej gotowości do czynu. To też gdy huragan wojny światowej deptać począł niwy polskie i przyjść miało do dziejowego porachunku za lata krzywd i niewoli, Wyście w pierwszym stanęli szeregu tych, którzy odważyli się sięgnąć po zaszczytne miano żołnierzy niepodległości. Łzami matek i ojców żegnani lub częściej bez ich wiedzy i zezwolenia rzucając dom rodzicielski, szliście w szeregi polskich oddziałów na trud wojenny, przerastający wielekroć Wasze siły, na rany i śmierć, na górną radość zmierzenia się z wrogiem w otwartym polu. Nie sprzeniewierzyliście się i potym nakazom harcerskiego prawa, gdy zmartwychwstała Ojczyzna pod broń swych obywateli dla obrony granic wołała. W walkach o Kresy Wschodnie, Małopolski czy Ziemię Litewską, w walkach zeszłorocznych z przemożnym chwilowo wrogiem braliście czynny i chwalebny udział. Rozrzuceni po oddziałach regularnej armii lub zgrupowani w odrębne jednostki w służbie wywiadowczej, kurierskiej i frontowej, zdaliście raz jeszcze egzamin ze swej dojrzałości obywatelskiej i gotowości do ofiar, zawsze świecąc swym starszym towarzyszom broni przykładem wysokiego pojmowania swych ochotniczo na się wziętych obowiązków. Oddając cześć poległym za Ojczyznę kolegom Waszym, wyrażam Wam, Harcerze, podziękę i uznanie za dotychczasową służbę“. Naczelny Wódz (—) J. PIŁSUDSKI Pierwszy Marszałek Polski.
20% rabatu
24,00
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Kształcenie zastępowych 1936
Start do trzyletniego Wyścigu Pracy drużyn harcerskich zbliża się siedmiomilowemi krokami. Zdajemy sobie wszyscy dobrze sprawę z niewyrównanego poziomu pracy w poszczególnych drużynach naszej Chorągwi. Wiemy również że największą bolączką w pracy drużynowego jest brak odpowiednio wyszkolonych zastępowych. Dobry zastępowy, to dobrze prowadzony zastęp; porządne zastępy — to drużyna harcerska. Chęć posiadania dobrych zastępowych wysuwa konieczność prowadzenia stałej i konsekwentnej pracy drużynowego nad zastępowym w zastępie zastępowych. Druhu drużynowy! Pomyśl o pracy w drużynie i ułóż na tej podstawie program pracy zastępu zastępowych na rok bieżący. Jeżeli cię nie stać na samodzielne prowadzenie zastępu zastępowych, jeżeli rozpiętość wieku poszczególnych zastępowych jest zbyt wielka, porozum się z innym drużynowym, zorganizujcie pracę wspólnie, zwróć się wreszcie do druha Hufcowego o pomoc, zapytaj go, czy na terenie hufca nie będzie gromady zastępowych, w której skład twój zastęp zastępowych mógłby wejść. Tak, czy inaczej zorganizuj zastęp i rusz robotę z miejsca. Czasu mało, a do startu wszyscy musimy stanąć gotowi!
20% rabatu
17,60
22,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka