Dziś w ofercie 139 491 pozycji
Diady kliki gangi
Diady kliki gangi
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
[...] książka dr. Krzysztofa Sawickiego wpisuje się bardzo dobrze we współczesne dyskusje na temat młodzieży społecznie nieprzystosowanej i jej resocjalizacji, readaptacji oraz reintegracji. [...] Opracowanie odznacza się wysokim poziomem merytorycznym – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobu przeprowadzenia badań, narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. […] Publikacja spełnia wszystkie kryteria naukowości i akademickości. Jest napisana w sposób erudycyjny i interesujący. To oryginalne dzieło, które stanowi niezaprzeczalny wkład Autora w wybrane przez niego pole problemowe. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika
49,90
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Nasze hasła i cele
Reprint z 1927 r. "Nasze hasła i cele". Książeczka niniejsza stanowi rozwinięcie i umotywowanie programu przyjętego przez Zarząd Oddziału Warszawskiego Związku Harcerstwa Polskiego za podstawę do przeprowadzenia zamierzonych prac na przeciąg lat najbliższych. Dużo już czasu upłynęło od chwili powstania Zw. Harc. Polskiego; zasady jego pozostały niewzruszone; zmieniły się jednak zadania i rodzaj prac, jakie w związku z odbudową Państwa Polskiego musi Harcerstwo wykonać. Bo życie w miejscu nie stoi; zmieniają się jego formy, ulepszają wciąż metody pracy i to zarówno technicznej, jak i społeczno-ideowej. Stąd też na czasie jest rozpatrzenie, zorjentowanie się, które z naszych pierwotnych celów straciły już na swej aktualności, które należy wzmóc i rozwinąć, które zaś, jako nowe, wprowadzić dopiero teraz. Niewzruszone pozostały, jak już zaznaczyliśmy naczelne podstawy Harcerstwa, a więc miłość Boga i Ojczyzny. Wiara, jako niezachwiany fundament naszej etyki chrześcijańskiej i miłość ku Ojczyźnie, jako najwyższemu dobru na ziemi — oto dwa filary, na których mocno opiera się sklepienie idei harcerskiej. Nie rozwijamy więc szczegółowiej tych dwóch zagadnień; rozszerzając jedynie częściowo interpretację drugiego punktu Prawa Harcerskiego w tym sensie, że obok ofiary życia stawiamy dziś konieczność wytrwałej pracy dla Polski, uważając, że ofiarna praca każdego z nas jest najistotniejszą ostoją Jej wielkości. W omawianiu linji rozwojowej idei harcerskiej pragnęlibyśmy ustalić ciągłość między jej częścią niepodległościową, wojenną i wreszcie kreśloną przez nas, dzisiejszą, aby tem wyraźniej uwypuklić jej nierozerwalność i ciągłą genetyczną zależność jej poszczególnych okresów. Utrzymując w całej rozciągłości merytoryczną interpretację X pkt. Prawa Harcerskiego w stosunku do mas młodzieży harcerskiej — pragnęlibyśmy zmienić dotychczasowy punkt widzenia na metody zwalczania nałogów, uważając, że najsilniej przemawia do młodzieży nakaz z jej własnego przeświadczenia wypływający, a zasiany tam umiejętną i troskliwą ręką jej zaufanego kierownika. Nakaz taki rzadko tylko zastąpić mogą zakazy i represje organizacyjne i to tylko w stosunku do chłopców zupełnie młodych lub słabych indywidualnie. Grupowanie w drużynach harcerskich wyłącznie takiego elementu musimy uważać dla Harcerstwa za szkodliwe. Szlachetność i głęboki patrjotyzm naszej młodzieży dokonają, że silna wola, wytrwałość, zdrowie moralne i tężyzna fizyczna staną się ewangelją jej pracy dla Polski. Pragnęlibyśmy, aby te uwagi — stawiające nam przed oczyma niezmierny ogrom prac czekających nas zarówno wewnątrz Związku Harc. Polsk. jak też i w stosunku do naszego otoczenia — ożywiły tętno pracy w zespołach instruktorskich i przyczyniły się do odrodzenia wielkości i mocy ducha harcerskiego.
25% rabatu
17,99
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przywrócić Pamięć. Skauci w polu
Reprint z 1917 r. "Skauci w polu". Harcerze. Napisaliśmy tę książeczkę dla was, zamykając w niej niejedno z naszych doświadczeń. Nazwaliśmy ją podręcznikiem, nie chcemy jednak, byście się z niej ślepo uczyli. Zarówno, jak „Vade mecum Skauta“, lub „Kalendarzyk Skauta“, niech i ta „Bibljoteczka“ służy wam w polu, czy w izbie, w mieście, czy na wsi, ale niech służy jako podstawa do ćwiczeń praktycznych. Każde zdanie powinno być przerobione i sprawdzone praktycznie. Szarże dostają nowy materjał do gawęd; pamiętać jednak trzeba, że jest to tylko materjał dla pogłębienia i rozszerzenia pracy harcerskiej, materjał, który sami rozszerzyć możecie, podając swe osobiste, ciekawe przykłady i uwagi, materjał który jest tylko podstawą i ogólną wytyczną do koniecznych ćwiczeń praktycznych. W książeczce tej znajdziecie wiele rzeczy zawartych w regulaminach wojskowych służby polowej przystosowanych do celów harcerskich. Uderza was, zapewne, zupełny brak paragrafów. Myśmy jednak trzymali się tego układu, chcąc podkreślić, że przedmiot „Skauci w polu“ nie może być traktowany ściśle regulaminowo, że przerabiać go trzeba praktycznie, teorją przeplatać praktykę, dążyć zaś należy przy omawianiu ich do formy raczej zwięzłej i zajmującej gawędy; przy ćwiczeniach, do wyrobienia samodzielności i szybkiej orjentacji w polu, energji zaś i dokładności w zorganizowaniu polowych ćwiczeń harcerskich. Przedmiot „Skauci w polu“ obejmuje o wiele więcej, niż to, co przedstawiliśmy wam w pierwszym tomiku; — nie mówiliśmy tu ani o życiu obozowym, ani o ćwiczeniach zmysłów, ani o pracach pionierskich i t. d. O tym nie zapominajcie i my też nie zapomnimy, starając się przedstawić powyższe w następnych książeczkach lub w piśmie harcerskim. Zastrzeżenia i uwagi, które tu uczyniliśmy, zastosować wypadnie i do innych tomików „Bibljoteczki harcerskiej“, traktujących o podobnych przedmiotach. Jeśli macie więcej uwag i spostrzeżeń, podzielcie się z nami.
25% rabatu
17,99
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mózg dziecka Przewodnik dla rodziców
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Álvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi. Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
25% rabatu
27,68
36,90 zł
Dodaj
do koszyka
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi
„[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi. [...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji. [...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się. Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie
30% rabatu
19,60
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Poradnik wiercipięty
Poradnik wiercipięty
Autor: Hayes Susan
Wydawca: Jedność
wysyłka: 24h
We współczesnym świecie, w którym królują komputery, tablety i smartfony, ważne jest, by odkrywać wraz z dziećmi inne sposoby na spędzanie wolnego czasu. Aktywność na świeżym powietrzu jest rozrywką, która na nowo powinna być doceniona. Warto więc pokazać dzieciom, jak wspaniale mogą bawić się w parku, nad jeziorem, w lesie, a nawet na własnym podwórku. Książka Poradnik wiercipięty to kompendium pomysłów – od wspinania się na drzewa, przez jazdę na sankach, po malowanie obrazków, budowanie domków dla ptaków czy tworzenie własnego miniogródka. Każde dziecko znajdzie tu coś dla siebie: propozycje szalonych zabaw z przyjaciółmi i spokojne zajęcia wymagające skupienia i dokładności. Zapraszamy do czytania i radosnego spędzania czasu! Odbiorcy – rodzice i opiekunowie chcący zainspirować dzieci do aktywności na świeżym powietrzu; – wychowawcy i nauczyciele potrzebujący nowych pomysłów na zabawy z wychowankami; – dzieci poszukujące nowych, ciekawych pomysłów na wspólne i indywidualne zabawy. Dlaczego warto nabyć tę książkę – zawiera zbiór doskonałych pomysłów na zabawy; – rozwija w dzieciach kreatywność, otwartość i ciekawość świata, a także doskonali ich sprawność fizyczną; – jest przemyślana i dostosowana do możliwości dzieci, uwzględnia także ich bezpieczeństwo podczas zabaw.
33% rabatu
19,43
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Życie w szkolnej klasie
Jednym z najpoważniejszych problemów dzisiejszej szkoły jest bez wątpienia przemoc wobec słabszych. Mierzą się z nią sami uczniowie, ich rodzice, a także nauczyciele, których rolą jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również wychowywanie i kształtowanie odpowiednich postaw. Życie w szkolnej klasie to książka, która prezentuje odkrywczą, a co najważniejsze skuteczną metodę pracy z grupami dzieci i młodzieży, która gwarantuje szybkie i trwałe rezultaty na polu integracji, współdziałania i wzrostu empatii wobec wszystkich członków grupy. Mowa o Circle Time 3.0, która nie wymaga żadnych dodatkowych środków – wystarczy szkolna sala i nauczyciel prowadzący. Co za tym idzie, strategie stosowane w tej metodzie mogą być szybko wykorzystane za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba interwencji w wewnętrzne relacje grupy. Zapraszamy do lektury i wcielania metody Circle Time 3.0 w życie! Odbiorcy: – nauczyciele i wychowawcy pracujący w szkołach podstawowych i średnich – wychowawcy, animatorzy i opiekunowie pracujący z grupami młodzieży – pedagodzy i psychologowie zajmujący się problemami w grupach młodzieży. Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? – podaje sprawdzone metody poprawiania relacji w grupach młodzieży i rozwiązywania problemów – prezentuje metodę sprawdzoną w praktyce i łatwą w stosowaniu w warunkach szkolnych – pozwala osiągać wymierne rezultaty i realnie zapobiegać problemom w grupach młodzieży.
33% rabatu
17,42
26,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia
Co możesz zrobić, aby dać swojemu maluszkowi dobrą bazę wychowawczą już od urodzenia? Jak komunikować się z maleństwem, aby zbudować prawidłową więź? Co powinno zawierać mądre wychowanie, aby ustrzec się problemów z zachowaniem dziecka w przyszłości? Czego unikać i jakie błędy popełniają najczęściej rodzice małych dzieci? Na te i wiele innych pytań odpowiada autorka książki Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia. Poradnik dla rodziców i opiekunów – doktor nauk humanistycznych, psycholog dziecięcy z wieloletnią praktyką, mediator rodzinny, a jednocześnie mama sześciorga dzieci.
15% rabatu
15,30
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie + CD
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
25% rabatu
35,25
47,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dobre wychowanie z piosenką + CD
Zasady dobrego zachowania – czy je znasz? Czy znasz reguły savoir-vivre’u, czyli odpowiedniego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach? W tej książce znajdziesz piosenki opisujące zasady dobrego wychowania, które podpowiedzą Ci, co wolno i należy robić, a czego powinieneś unikać. Nauka poprzez zabawę, czyli wspólne śpiewanie piosenek, jest świetną metodą na przyswajanie wiedzy o grzeczności. Dzieci najmłodsze w mig nauczą się zasad dobrego zachowania, a starsze przypomną sobie reguły dobrego współistnienia z innymi ludźmi. W naszej książce każda piosenka opatrzona jest nutami, dzięki czemu piosenki będzie można wykorzystywać na przykład w przedszkolu lub w szkole na lekcjach muzyki.
35% rabatu
29,25
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Znaczenie postaw rodzicielskich i stylów przywiązania dla funkcjonowania psychospołecznego dziecka
Rodzina odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju dziecka. Liczne badania pokazują, że w wyniku uogólnienia doświadczeń wyniesionych z domu rodzinnego kształtuje się obraz własnej osoby, hierarchia wartości oraz postawy życiowe młodego człowieka. Rodzina jest najważniejszym elementem kształtowania więzi społecznych dziecka. Członkowie rodziny tworzą jego najbliższe środowisko i są osobami najbardziej znaczącymi w pierwszych latach życia dziecka. Na podłożu interakcji społecznych dzieci z rodzicami i rodzeństwem rozwijają się postawy i zachowania w stosunku do ludzi, rzeczy, zjawisk i życia w ogóle. One też decydują o przyszłych wzorcach przystosowania (Cudak 2010, s. 157). Jako ramy teoretyczne badań własnych opisanych w niniejszej książce wykorzystano teorię przywiązania oraz wybrane koncepcje postaw rodzicielskich. Zarówno w jednym, jak i drugim ujęciu bardzo mocno akcentowany jest bowiem wpływ rodzica na rozwój dziecka. Duże znaczenie ma też fakt, że dostępne są narzędzia do pomiaru postaw rodzicielskich i stylów przywiązania. W książce przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w ramach seminarium licencjackiego w Katedrze Nauk o Rodzinie Wydziału Teologicznego na Uniwersytecie Śląskim. Badania pokazują pewne zależności między rodziną pochodzenia a funkcjonowaniem dziecka w życiu dorosłym. Monografia składa się z dwóch części. W pierwszej poddano analizie postawy rodzicielskie i ich związek z funkcjonowaniem psychospołecznym potomstwa w życiu dorosłym (takie sfery, jak: cechy osobowości, decyzja o małżeństwie, percepcja własnej cielesności). W części drugiej zaś rozpatrzono związek między stylami przywiązania a sposobami wyrażania uczuć i cechami osobowości dorosłego dziecka.
30% rabatu
21,00
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gotowość osób pozbawionych wolności do zadośćuczynienia osobom pokrzywdzonym
Praca stanowi pionierską próbę interpretowania istotnego zagadnienia z zakresu nauk społecznych, systemowo i interdyscyplinarnie porządkującego wiedzę naukową odnosząca się do problematyki pojednania jako sposobu kreatywnej komunikacji społecznej i rozwiązania sytuacji konfliktowych. Własna propozycja przebudowy zasobów i potencjałów osób odbywających karę izolacyjną na drodze edukacji indywidualno-zbiorowej, uwzględniającej oddziaływania z zakresu empatii, strategii rozwiązywania sytuacji problemowych, poczucia sprawiedliwości naprawczej, przeżywania winy psychologicznej, potrzeb ekspiacji i przyswojenia kompetencji społecznych, sprowadza się do postawienia odważnej tezy o przebudowie transkulturowej modelu karania. Koncepcja urabiania gotowości do zadośćuczynienia i oczekiwania go w stosunku do osób pokrzywdzonych w wyniku aktu przestępczego ma na celu wykazanie, iż skuteczność i efektywność karania zależy wyłącznie od zdynamizowania wysiłków więźniów w stronę przeobrażeń wewnątrzosobowych, uzależniając ich efekty od nabywanych umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Bałandynowicza
21% rabatu
28,20
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Problemy readaptacji skazanych i pomoc w ich resocjalizacji
Problematyka reintegracji i readaptacji społecznej skazanych stanowi jeden z głównych obszarów badawczych współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej a w szczególności pedagogiki penitencjarnej. W monografii Wybrane problemy readaptacji skazanych oraz pomoc postpenitencjarna w działaniach resocjalizacyjnych zostały przedstawione różnorodne aspekty pomocy postpenitencjarnej dla osób skazanych. Przedstawiono je z perspektywy prawnej , pedagogiczno-psychologicznej i socjalnej. Ma ona charakter diagnostyczny. Całość opracowania można podzielić na trzy części. Pierwsza część poświęcona jest analizie literatury związanej z tematem readaptacji społeczno-zawodowej osób skazanych w systemie penitencjarnym. Głębszemu opracowaniu został poddany polski system penitencjarny w wymiarze pedagogicznym z uwzględnieniem wszelkich regulacji prawnych i systemowych. Następnie w dalszej części rozdziału można zweryfikować procedurę odbywania kary pozbawienia wolności w Polsce z postępowaniem z osobami skazanymi w innych krajach europejskich. W rozdziale tym opisane zostały również formy, struktury i organizacja pomocy postpenitencjarnej, która jest nieodzownym komponentem skutecznego powrotu skazanych do społeczeństwa. Ostatnim elementem , który został opisany w części pierwszej to także proces readaptacji społeczno-zawodowej osób odbywających karę pozbawienia wolności , jego zadania, funkcje oraz przebieg. Autorka wiele miejsca poświeciła współczesnym programom readaptacyjnym , które są realizowane w Polsce w zakładach karnych. Druga część dotyczy metodologii badań w którym opisana została grupa badawcza skazanych i narzędzia badawcze. Trzecia część ujmuje analizę wyników przeprowadzonych badań w środowisku izolacyjnym. W rozdziale tym przedstawione zostały wypowiedzi skazanych, wychowawców penitencjarnych i kuratorów penitencjarnych na temat rzeczywistej readaptacji społecznej więźniów, ich problemów i możliwości wprowadzania nowoczesnych rozwiązań readaptacyjnych . W zakończeniu autorka podaje szereg rekomendacji dla ulepszenia i sprawniejszego działania systemu penitencjarnego w Polsce , propozycje działań profilaktycznych i pomocowych na rzecz osób pozbawionych wolności i ich rodzin. Zawartość książki ma ułatwić zrozumienie trudności i problemów więźniów , z którymi stykają się w warunkach izolacyjnych i potem wolnościowych. Ze względu na to , że publikacja zawiera niezbędne informacje o charakterystycznych dla poruszanej problematyki zjawiskach i objaśnieniach kluczowych terminów, środki i metody oraz wskazania podstawy prawnej działania resocjalizacyjnego , opisuje teorie ,koncepcje i czynniki przestępczości , stanowi cenne żródło wiedzy dla studentów pedagogiki, prawa, pracy socjalnej, psychologii i socjologii, jak i dla osób ,którzy na co dzień zajmują się działalnością wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjna.
33% rabatu
18,09
27,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dobro i zło w wychowaniu dziecka T.2 Przeciw złu
Oddajemy do rąk Czytelników drugi tom agatologicznego (gr. agathón = dobro) cyklu wydawniczego pt. Dobro i zło w wychowaniu dziecka – wieloautorską publikację pedagogiczną, podnoszącą wartość mądrej edukacji ku dobru, a przeciw złu w różnych dziedzinach i przestrzeniach wychowania. Tom niniejszy, zatytułowany Przeciw złu, został poświęcony, w odróżnieniu od tomu pierwszego, tym właśnie dylematom utylitarystyczno-pragmatycznego i metafizycznego wymiaru dobra i zła. Znajduje to swój wyraz już w jego strukturze – trychotomicznym podziale formalnym. Pierwsza z trzech części zawiera przyczynki do refleksji nad dobrem przyjemnym, czyli Bonum delectabile, druga obejmuje teksty na temat postaci dobra pożytecznego, Bonum utile, część trzecia zaś – Contra malo – odnosi się do zła, czy raczej do sprzeciwu wobec istnienia zła. Tytułowa apostrofa „przeciw złu” wyznacza właściwie pedagogiczne credo całego tomu drugiego.
20% rabatu
33,60
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dobro i zło w wychowaniu dziecka T.1 Ku dobru
Niniejszy tom, otwierający cykl, został podzielony na dwie części. Pierwsza to przyczynki do refleksji nad dobrem najwyższym, czyli summum bonum, które jest celem samym w sobie, zawierającym wszystkie inne rodzaje dobra. Pojęcie to zostało wprowadzone przez Cycerona jako odniesienie do idei boskości w starożytnej filozofii greckiej, później było stosowane w filozofii średniowiecznej i w kantyzmie do opisania wartości autotelicznej, wartości samej w sobie, naczelnej, najważniejszej, zajmującej najwyższe miejsce w hierarchii wartości. Nie sposób oceniać summum bonum pragmatycznie ze względu na skutki, jakie powoduje w działaniu, ponieważ jest wartością już tylko z tego powodu, że istnieje. Część drugą zatytułowano bonum honestum, czyli dobro godziwe. Odpowiadają mu wartości absolutne, będące kwantyfikatorami ostatecznej racji kultury. To dzięki nim człowiek doznaje (przeczuwa obecność) absolutu, uniwersum, sacrum. W niniejszym tomie i w kolejnych publikacjach projektowanego cyklu Czytelnik znajdzie konieczną refleksję nad antytezą dobra i zła, obecną przecież realnie i dotkliwie w ludzkiej egzystencji w ogóle, w każdym jej bycie indywidualnym i zbiorowym, a w wychowaniu dziecka w szczególności. Ta obecność zła obejmuje np. pseudowychowanie – wychowanie nieadekwatne, fikcyjne, wyobcowane, zawładające, sięgając aż po „czarną pedagogikę”, nie-wychowanie i różne inne pedagogiczne zło-byty dziecięctwa – dziecko jako świadek zła (małoletni), dziecko jako sprawca zła (nieletni). W wychowaniu ważna jest zarówno ochrona dziecka przed złem, jak i przygotowanie go do nieuchronnego z nim spotkania, do „zarządzania” złem – choćby przez przeżywanie w baśniach oczywistego triumfu dobra.
20% rabatu
33,60
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dziennik wychowawcy Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Dziennik wychowawcy – pomoc psychologiczno-pedagogiczna został stworzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646) oraz o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W dzienniku uzupełnia się zalecenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz zalecone na podstawie diagnozy szkolnej ucznia.
15% rabatu
7,40
8,70 zł
Dodaj
do koszyka
Edukacja małego dziecka Tom 12
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik
30% rabatu
28,01
40,01 zł
Dodaj
do koszyka
Uwarunkowania adaptacji społeczno-zawodowej...
Uwarunkowania adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich niedostosowanych społecznie to jeden z priorytetów współczesnej resocjalizacji. W publikacji przedstawiono jak przebiega ona w Republice Federalnej Niemiec. Książka zawiera cenne informacje o cechach przygotowania zawodowego, usamodzielnienia i uwarunkowań procesów adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich - niedostosowanych w kontekście specyfiki kulturowej tego państwa. Zgromadzony materiał pozwolił na dokonanie analizy i oceny specyfiki rozwiązań stosowanych w tym państwie, w odniesieniu do badanych nieletnich, jako kategorii społecznej. Dokonano jej w perspektywie porównawczej, opierając podjęte rozważania na rozwiązaniach prawnoformalnych i organizacyjnych różnych rodzajów pracy z nieletnimi, prowadzących do ich uzawodowienia i adaptacji zawodowej. Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej, socjoterapii, pracowników instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z nieletnimi niedostosowanymi społecznie, jak też przez osoby niezwiązane z pracą pedagogiczną. Umożliwia ona poszerzenie wiedzy na temat zjawiska patologii społecznych i innych im towarzyszących. Obszerna literatura obcojęzyczna stanowi znaczący walor książki.
25% rabatu
45,00
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Socjalizacja i wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w erze cyfrowej
Recenzowana książka stanowi niewątpliwie świadectwo wysokich kompetencji autora jako badacza zjawisk edukacyjnych uwikłanych w zróżnicowany technicznie, treściowo i etycznie świat technologii informacyjno-komunikacyjnych. Z uznaniem należy także odnotować konsekwencję autora w eksplorowaniu roli TIK w życiu osób z niepełno-sprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej. Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego Autor podjął tematykę społecznie ważną, bardzo współczesną, a jednocześnie w dużej mierze unikalną, gdyż połączenie trzech obszarów (pedagogiki, pedagogiki specjalnej i pedagogiki medialnej) w jednej monografii spotyka się bardzo rzadko. Recenzowana książka jest więc próbą wypełnienia istniejącej luki, jaką był brak kompleksowego opracowania problematyki miejsca, roli, znaczenia i zakresu używania narzędzi ery cyfrowej, głównie Internetu, przez młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną. (...) Jest to pozycja ważna, merytorycznie wartościowa i oryginalna. Z recenzji dr hab. inż. Janusza Morbitzera, prof. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej
18% rabatu
34,44
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czółenka czy szpilki? Poradnik savoir-vivre dla kobiet gotowych na sukces z klasą
Książka Czółenka czy szpilki? Poradnik savoir-vivre dla kobiet gotowych na sukces z klasą to poradnik dla każdej kobiety, która w drodze do sukcesu nie ma zamiaru zapominać o dobrych manierach. Autorka przekonuje w niej, że biegłość w znajomości etykiety towarzyskiej i biznesowej oraz w zasadach dress code’u bardzo pomaga w błyskotliwej karierze, choć wcale jej nie gwarantuje, i dlatego konieczne jest rozwijanie jeszcze innych kompetencji, m.in. w dziedzinie sprzedaży, networkingu i wystąpień publicznych. Publikacja Marii Pierzchały ma na celu przede wszystkim dodać pewności siebie podczas wielu życiowych sytuacji: gdy pojawiają się wątpliwości, jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak przywitać się z prezesem firmy, kiedy i jak wręczyć wizytówkę lub jak napisać e-mail, który spełnia wszystkie kryteria poprawności. Mimo że jest to poradnik, autorka starała się, aby była to nie tyle lista zasad, ile przede wszystkim ciekawa lektura. Dzieli się w niej swoimi osobistymi doświadczeniami, a kiedy trzeba, opisuje historię osób, które miały duży wpływ na losy współczesnego świata, jak np. Rosa Parks.
18% rabatu
22,96
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka