Dziś w ofercie 136 900 pozycji
Ustawa o finansach publicznych
Stan prawny na 1 września 2017 roku
15% rabatu
12,66
14,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie w organizacjach sektora publicznego
Podręcznik przedstawia usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych i wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych. Opracowanie jest dostosowane do potrzeb dydaktycznych na studiach realizujących podstawy zarządzania, określa strukturę i treść programu kształcenia na pierwszym roku studiów. Załączone materiały pomocnicze podnoszą walory praktyczne podręcznika dla wykładowców i studentów. Jednocześnie opracowanie to może być użyteczne dla kadry kierowniczej i pracowników zajmujących się analizą i oceną organizacji pracy i projektowaniem usprawnień organizacyjnych, pracą sztabową, kontrolą itp. Walory te w połączeniu ze zwięzłym i przystępnym opisem poszczególnych zagadnień uzasadniają przekonanie, że książka spełnia podstawowe wymagania dobrego podręcznika akademickiego z tego przedmiotu.
15% rabatu
49,30
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Najbardziej aktualny, najbardziej praktyczny i najobszerniejszy na rynku wydawniczym komentarz do ustawy o finansach publicznych dotyczący samorządu terytorialnego. Jednostki samorządu terytorialnego prowadzą gospodarkę finansową, której zasady i reguły określają przepisy ustawy o finansach publicznych oraz akty wykonawcze do tej ustawy. Unormowania te są również aktualne dla samorządowych jednostek organizacyjnych, przede wszystkim objętych budżetem jednostek budżetowych, ale również samorządowych zakładów budżetowych. Część przepisów ma znaczenie także dla samorządowych osób prawnych (instytucje kultury, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej). Prezentowana przez Wydawnictwo C.H. BECK publikacja ma na celu, mieszcząc się w formule komentarza, wyjaśnienie praktycznych aspektów związanych ze stosowaniem przepisów wyznaczających reguły prowadzenia gospodarki finansowej przez JST i samorządowe jednostki organizacyjne. Cel ten pomaga osiągnąć zamieszczenie w książce kilkuset pytań i odpowiedzi dotykających wywołujących spory interpretacyjne zagadnień z zakresu finansów publicznych samorządu terytorialnego. Dzięki powyższemu książka składa się z dwóch części: komentarza do ustawy – w którym wyjaśniono znaczenie przepisów stosowanych w zakresie gospodarki finansowej samorządu terytorialnego, kładąc nacisk na problemy mające istotny wymiar praktyczny, odpowiedzi na zadawane pytania - w podziale na określone kategorie tematyczne (np. Dochody i wydatki, Budżet i jego zmiany, WPF, Obrót gotówkowy i bezgotówkowy, Kontrola zarządcza, Audyt wewnętrzny itd.). Podkreślić należy, że publikacja uwzględnia najnowsze, ważne zmiany w przepisach ustawy o finansach publicznych, dotyczące: udzielania ulg w zapłacie należności budżetu - cywilnoprawnych, niepodatkowych należności o charakterze publicznoprawnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 659 - obowiązują od 28.4.2017 r.), zawierania ugód w sprawie spornych należności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 933 - obowiązują od 1.6.2017 r.), środków europejskich i zasad ich zwrotu (Dz.U. z 2017 r., poz. 1475 - obowiązują od 2.9.2017 r.), uchylenia obowiązku sporządzania sprawozdań dotyczących wydatków strukturalnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1475 - obowiązują od 2.9.2017 r.).
15% rabatu
254,15
299,00 zł
Dodaj
do koszyka
Inwentaryzacja w jednostkach sektora finansów publicznych
Każda jednostka należąca do sektora finansów publicznych musi przeprowadzić okresową inwentaryzację wszystkich składników majątkowych. Zaniechanie przeprowadzenia lub rozliczenia inwentaryzacji albo przeprowadzenie lub rozliczenie inwentaryzacji w sposób niezgodny z przepisami ustawy o rachunkowości jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. W publikacji na licznych przykładach podano wskazówki prawidłowego przeprowadzenia inwentaryzacji (obowiązkowych i doraźnych) – od zaplanowania, przez prowadzenie, po rozliczenie i zakończenie. Wskazano rozwiązania praktycznych problemów przeprowadzania inwentaryzacji za pomocą technik informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem technik przeprowadzania spisów z natury przy wykorzystaniu sczytywania danych zawartych w kodach paskowych i etykietach kodowanych elektromagnetycznie. Książka w założeniu ma służyć pomocą w takim zorganizowaniu przebiegu inwentaryzacji – prowadzonych metodami spisu z natury oraz potwierdzania i weryfikacji sald składników aktywów i pasywów – aby procesy te przebiegały szybko, sprawnie i efektywnie. Może służyć także jako baza do przeprowadzania szkoleń przedinwentaryzacyjnych dla członków komisji inwentaryzacyjnej, osób materialnie odpowiedzialnych oraz pracowników księgowości i innych komórek zaangażowanych w proces inwentaryzacji. Ponadto można skorzystać z zamieszczonych wzorów dokumentów inwentaryzacyjnych – podano dokładne instrukcje i przykłady ich wypełniania. Dopełnienie całości stanowią – poprzedzone komentarzem Autorki: ? nowe stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów – w stanowisku przedstawiono dobre praktyki oraz wskazówki sprzyjające prawidłowej i sprawnej inwentaryzacji zapasów, obejmujące sprawy związane z przygotowaniem, przeprowadzaniem, rozliczaniem i dokumentowaniem spisów z natury; ? nowy Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 – „Środki trwałe” – standard odnosi się do zasad ewidencji i inwentaryzacji środków trwałych na potrzeby prowadzenia rachunkowości jednostki. W przypadku jednostek, które postanowiły stosować KSR 11 w swojej polityce rachunkowości, postanowienia standardu mają zastosowanie po raz pierwszy do sporządzania sprawozdania finansowego za rok obrotowy zaczynający się od 1 stycznia 2017 r., natomiast w przypadku jednostek, które nie postanowiły o stosowaniu KSR, nowy standard powinien służyć pomocą przy ustalaniu (nowelizowaniu) ich polityk rachunkowości, w szczególności w zakresie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych metodami spisu z natury i weryfikacji danych wykazanych w księgach rachunkowych z dokumentacją źródłową. IZABELA MOTOWILCZUK – magister administracji, były wieloletni inspektor kontroli gospodarki finansowej w regionalnej izbie obrachunkowej, autor licznych publikacji z zakresu finansów i rachunkowości jednostek sektora publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem samorządowych jednostek organizacyjnych.
13% rabatu
112,23
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Stan prawny: 1 września 2017 roku Wydanie 14 publikacji zawiera ustawę o finansach publicznych, ustawę - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych oraz indeks rzeczowy.
13% rabatu
15,57
17,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
Publikacja zawiera teksty ustaw z zakresu prawa finansowego: ustawy o finansach publicznych z przepisami ją wprowadzającymi oraz ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. W zbiorze uwzględniono zmiany, które zostały opublikowane do 4 września 2017 r., w tym ustawę z 20 lipca 2017 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1537). Artykuły ustaw zostały opatrzone tytułami objaśniającymi ich sens – zaakcentowano je kolorowym tłem. W książce zamieszczono wykazy aktów zmieniających te ustawy, opublikowanych po 19 października 2016 r., oraz skorowidze przedmiotowe ułatwiające odnalezienie poszczególnych instytucji. Zbiór przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów wydziałów prawa i administracji, a także dla aplikantów oraz praktyków prawa.
13% rabatu
17,31
19,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
Podręcznik w przystępny sposób omawia zagadnienia: finansów publicznych, prawa budżetowego, finansów jednostek samorządu terytorialnego, prawa podatkowego (wraz z omówieniem poszczególnych podatków), prawa celnego, prawa bankowego, prawa dewizowego, a także naruszenia dyscypliny finansów publicznych, kontroli skarbowej i odpowiedzialności za przestępstwa i wykroczenia skarbowe. Przejrzysty układ oraz pytania kontrolne ułatwią Czytelnikom przyswojenie zawartych w publikacji treści.
13% rabatu
60,03
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Luka podatkowa Skutki dla finansów publicznych
Książka stanowi cenny dorobek w dziedzinie finansów. Kompleksowo traktuje o ryzyku podatkowym i związanej z nim luce podatkowej. W opracowaniu podano definicję luki podatkowej, omówiono jej rodzaje i możliwe metody szacowania. Na podstawie wybranej metody obliczono lukę w podatku dochodowym płaconym przez osoby fizyczne. Przyjęta do badań metoda została zweryfikowana pod względem praktycznego zastosowania. Monografia ma (…) charakter wybitnie nowatorski. Należy też zauważyć, że monografia ta dotyczy najważniejszego zadania publicznego, o charakterze ogólnym, tzn. gromadzenia danin publicznych. Jakość wykonywania tego zadania determinuje w dużej mierze poziom dochodów fiskalnych, będących źródłem finansowania polityki społecznej i gospodarczej, niezależnie od opcji politycznych. (…) Książka stanowi oryginalne, nowatorskie dzieło poświęcone zjawisku ucieczki od podatku. Obejmuje swoim zakresem kompleksowy opis ryzyka podatkowego i luki podatkowej oraz metod pomiaru luki. Krytyczny przegląd metod pomiaru i monitorowania ryzyka podatkowego oparty jest na wiodących, współczesnych systemach skarbowych. Praca zawiera również implementację luki podatkowej w Polsce w odniesieniu do dochodów z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych. Prof. dr hab. Teresa Lubińska Katedra Finansów Uniwersytet Szczeciński
13% rabatu
77,43
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialnosć za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce część 2
Miesięczny przegląd nowości - Nowy KSR „Środki trwałe” - Projekt ustawy o finansowaniu oświaty - Zmiany przepisów ustaw mające na celu ułatwienie dochodzenia wierzytelności - Nowe rozporządzenie w sprawie należności z tytułu podróży służbowych funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów - Jaki regon powinien być stosowany w sprawozdaniach budżetowych Jak klasyfikować? - Licencja na program antywirusowy – paragraf 421 czy 430? - Zakup materiałów do remontu, zakup usługi remontowej – paragraf 421 i 427 - Naprawa kamery cyfrowej – paragraf 427 czy 430? - Zakup tablicy magnetyczno-suchościeralnej dla szkoły – paragraf 421 czy 424? - Zakup produktów spożywczych do praktycznej nauki zawodu – paragraf 421, 422 czy 424? Instruktaż - Organizacja księgowości w sezonie urlopowym Z doświadczenia księgowej - Należności sporne w ewidencji księgowej Przegląd forów internetowych dla księgowych - Zmiana planu wydatków na odpis na ZFŚS - Wcześniejsze przekazanie kwoty odpisu na rachunek bankowy ZFŚS - Ewidencja twardych dysków przeznaczonych do rozbudowy serwera - Nienaliczanie odsetek od należności cywilnoprawnych – uwaga zmiany! Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych - Brak kontrasygnaty skarbnika jednostki samorządu terytorialnego - Nieprawidłowe prowadzenie ewidencji pomocniczej środków trwałych - Nieprowadzenie pozabilansowego konta 991 „Rozrachunki z inkasentami” - Nieprawidłowa ewidencja rozliczeń budżetu z jednostkami budżetowymi - Nieprawidłowa ewidencja zwrotu środków do budżetu Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II Dodatek: Zestaw testów kontrolnych ? Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – ZESTAW TESTÓW KONTROLNYCH
13% rabatu
54,81
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zasady sporządzania dokumentów księgowych w JSFP Przykłady wzorów z praktycznym komentarzem
Publikacja "Zasady sporządzania dokumentów księgowych w jsfp. Przykłady wzorów z praktycznym komentarzem" zawiera gotowe wzory dowodów księgowych wraz z objaśnieniami poszczególnych elementów oraz komentarzem dotyczącym sposobu wykorzystania danego dokumentu księgowego.
31% rabatu
34,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo finansowe Finanse publiczne
Publikacja prezentuje i wyjaśnia zasady funkcjonowania czterech głównych filarów prawa finansowego sektora finansów publicznych, są to: system finansowy państwa, budżet państwa, deficyt sektora finansów publicznych i dług publiczny, finanse i prawo finansowe samorządu terytorialnego.
30% rabatu
55,16
78,80 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialnosć za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce część 1
Miesięczny przegląd nowości Nowe rozporządzenie w sprawie sposobu gospodarowania składnikami majątku Informacja Ministerstwa Finansów na temat zmiany zasad udzielania ulg w należnościach Projekt kolejnej zmiany ustawy o finansach publicznych Przekroczenie upoważnienia do zaciągania zobowiązań – orzeczenie GKO Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów Jak po zmianach w klasyfikacji budżetowej ujmować wpływy z tytułu zwrotu kosztów postępowania sądowego i prokuratorskiego Jak klasyfikować? Różnice kursowe w zakładzie budżetowym Podnoszenie kwalifikacji – paragraf 430 czy 470? Zakup artykułów spożywczych na naradę – paragraf 421 czy 422? Planowana termomodernizacja budynku Opłata za wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z podatkiem – paragraf 443 czy 451? Instruktaż Spis z natury zapasów magazynowych techniką elektroniczną Z doświadczenia księgowej Rozliczenie nadpłat Przegląd forów internetowych dla księgowych Czy można przepisać księgę inwentarzową Wyksięgowanie wartości niematerialnej i prawnej Jak zaksięgować w szkole PT otrzymane z gminy Wyrażenie zgody na cesję wierzytelności Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych Nieprawidłowe pobieranie podatków lokalnych przez inkasentów Nieprawidłowe postępowanie ze środkami na wydatki niewygasające Nieprawidłowe przyjmowanie i ewidencjonowanie sum depozytowych Wykazywanie nieprawidłowych sald przez konta syntetyczne zespołu 0 i 1 Nieprawidłowe zorganizowanie CUW Nieprawidłowa ewidencja licencji na programy komputerowe Nierozliczenie środków na wydatki niewygasające Nieprawidłowe ewidencjonowanie rozrachunków Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część I
13% rabatu
54,81
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego + płyta CD
Książka „Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego” została przygotowana w celu zaprezentowania zasad planowania, udzielania oraz rozliczania wszystkich najważniejszych form dotacji, jakie są udzielane z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Uwzględnia najnowszą (z 7 kwietnia 2017 r.) nowelizację Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 935) – dotyczy postępowania w przedmiocie zwrotu dotacji oraz ustawę z 10 lutego 2017 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 659), która weszła w życie 28 kwietnia 2017 r. – zmiany nastąpiły w zakresie udzielania ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych; przed nowelizacją organ nie działał z urzędu, a jedynie mógł orzekać na wniosek zobowiązanego; zmienione brzmienie art. 64 ustawy o finansach publicznych daje organowi możliwość stosowania z urzędu ulgi w postaci umorzenia należności w całości. Poza powyżej wymienionymi zmianami książka uwzględnia również zmiany wprowadzone przez: ustawą z 23.6.2016 r. o nowelizacji ustawy o systemie oświaty i innych ustaw(Dz.U. z 2016 r. poz. 1010), która w zakresie dotacji weszła w życie 1.1.2017 r. – zmiana ta dotyczy dotacji oświatowych, ustawę z 13.5.2016 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 846 ze zm.) – zmiana ta dotyczy zwrotu i egzekucji dotacji, rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 17.8.2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r. poz. 1300) – zmiana ta dotyczy dotacji na działalność pożytku publicznego, rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 14.4.2016 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2016, poz. 570) – zmiana ta dotyczy dotacji na działalność pożytku publicznego. Do książki dołączona jest płyta CD, na której znajduje się 56 wzorów dokumentów oraz 94 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu dotacji.
15% rabatu
160,65
189,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dokumentacja wewnętrzna w jednost finansów pub w4 + Płyta CD
Dokumentacja wewnętrzna w jednostkach sektora finansów publicznych Książka zawiera aż 36 gotowych instrukcji, zarządzeń i regulaminów uwzględniających aktualny stan prawny!!! Wyróżnikiem tej publikacji jest: kompletny zbiór procedur, w postaci regulaminów, instrukcji, zarządzeń, które pozwolą na zaprojektowanie systemu kontroli zarządczej w jednostce. najbardziej obszerna (z dostępnych na rynku wydawniczym) publikacja ze wzorami dokumentów wewnętrznych dla sektora finansów publicznych– aż 36 gotowych instrukcji, zarządzeń i regulaminów uwzględniających aktualny stan prawny, komentarze i wyjaśnienia do każdego wzoru – komentarz przedstawia zasady obowiązujące w danym obszarze działalności jednostki oraz uporządkowaną sekwencję wskazówek odnoszących się do zaprezentowanych wzorców i sposobów dostosowania ich do indywidualnych potrzeb jednostki, Standardy kontroli zarządczej wymagają udokumentowania przyjętych w jednostce mechanizmów i procedur kontroli wewnętrznej, w szczególności w zakresie prowadzonej gospodarki finansowej. Kompletna, spójna i adekwatna do potrzeb dokumentacja wewnętrzna pozwala na skuteczne i efektywne realizowanie celów i zadań przez jednostki sektora finansów publicznych. Dzięki tej książce dowiesz się m.in. jak: zaktualizować i poprawić już istniejącą w jednostce dokumentację (politykę) rachunkowości, zaprojektować obieg dowodów księgowych i zasady ich kontroli, ustalić procedury w zakresie gospodarowania mieniem, opisać system kontroli zarządczej w JSFP, udokumentować funkcjonujący w jednostce system zarządzania ryzykiem, ustalić procedury zapewniające skuteczną realizację obowiązku dochodzenia należności o charakterze cywilnoprawnym i publicznoprawnym, opracować i wdrożyć stosowne regulaminy po nowelizacji prawa zamówień publicznych rozliczyć koszty podróży służbowej, aby nie narazić się na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych, określić procedury zapewniające zawieranie umów związanych z wykonywaniem zadań jednostki we właściwym trybie i z zachowaniem limitów zaciąganych zobowiązań, zaprojektować procedury i zasady ewidencji zaangażowania środków na wydatki budżetu, wdrożyć w jednostce procedury, które mają na celu ochronę informacji, określić reguły przeprowadzania inwentaryzacji aktywów i pasywów, ustalić zasady korzystania ze służbowych kart płatniczych, kiedy i w jaki sposób podjąć czynności egzekucyjne w stosunku do zobowiązanego z tytułu należności publicznoprawnych, ustalić obowiązki jednostek podległych JST w ramach systemu scentralizowanych rozliczeń podatku VAT, zawrzeć umowę zlecenia lub umowę o świadczenie usług uwzględniającą minimalną stawkę godzinową, prawidłowo ustalić dokumentację odnoszącą się do procesów pracy (regulamin pracy, regulamin wynagradzania), udokumentować czynności powierzenia mienia pracownikowi, ustalić zasady gospodarowania środkami pieniężnymi w kasie, prawidłowo uchwalić statut jednostki oświatowej w związku z reformą systemu oświaty
13% rabatu
138,33
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sprawozdania budżetowe jednostek samorządowych 2017
W naszej książce znajdą Państwo: najnowsze interpretacje Ministerstwa Finansów oraz Regionalnych Izb Obrachunkowych w zakresie sprawozdawczości budżetowej, wyjaśnienia jak wypełniać poszczególne wiersze i kolumny sprawozdań, przedstawienie sytuacji, gdy następują powiązania między poszczególnymi sprawozdaniami budżetowymi, aktualne przykłady sporządzonych sprawozdań, powiązania z ewidencją księgową i klasyfikacją budżetową (dnia 1.1.2017 r. weszły w życie dwie nowelizacje klasyfikacji budżetowej), 12 wypełnionych formularzy sprawozdań wraz z komentarzem 160 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania terminarz sporządzania i przekazywania sprawozdań. W książce wyjaśniamy m.in.: jak ujmować dochody i wydatki związane z VAT po centralizacji, czy VAT dla celów sprawozdania Rb-27S można uznać jako dochód, jak księgować VAT w zakładach budżetowych, kto podpisuje sprawozdania w Centrach Usług Wspólnych, jak ujmować dane dostępne na stronach Ministerstwa Finansów w sprawozdaniu Rb-27S, Czy salda konta 300 powinny być wykazane w sprawozdaniu rocznym Rb-28S (saldo konta Ma) i w sprawozdaniu z operacji finansowych Rb-N (saldo konta Wn)? Jak w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, a jak w Gminie należy ujmować dochody zlecone? Jednostka budżetowa nie zapłaciła w terminie faktury. Naliczono jej odsetki i obciążono nimi pracownika. Czy wpłata pracownika jest odszkodowaniem? Jak to ująć w sprawozdaniu? Jak ujmować zobowiązania w rocznym sprawozdaniu Rb-28S? Czy prawidłowym jest wykazanie wykonania plus zobowiązania przekraczająceplan na dany rok budżetowy? W latach ubiegłych jednostka otrzymała dochód z tytułu renty planistycznej, opłaty prolongacyjnej i odsetek od renty planistycznej. W roku bieżącym okazało się, że wymieniona opłata prolongacyjna i odsetki były niewłaściwie pobrane. Czy zwrot będzie zwrotem dochodu (i wykażemy go ze znakiem (-) w sprawozdaniu Rb-27S) czy wydatkiem? Czy wartość wykazanego w sprawozdaniu odpisu za ZFŚS musi wynosić 75% przyjętego planu odpisu, czy też wysokość przekazanych środków może stanowić 75% w odniesieniu do faktycznego zatrudnienia na dzień 31.05.2017 r. i wobec powyższego nie stanowić 75% planu odpisu na ZFŚS? Na początku roku w księgach jednostki urzędu gminy dokonywany jest roczny przypis opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie przedłożonych deklaracji. Zgodnie z podjętą uchwałą opłata została ustalona od jednego gospodarstwa domowego (np. miesięcznie 20 zł) płatna kwartalnie do 10-go dnia po upływie każdego kwartału. Jak należy traktować wpłatę za cały rok z góry dokonaną w styczniu, tj. 240 zł? Czy w sprawozdaniu Rb-27S z wykonania dochodów za okresy kwartale należy wykazać nadpłatę? Urząd Gminy prowadzi ewidencję należności z tytułu podatków i opłat lokalnych. Część należności egzekwowana jest przez komornika, który pobiera bezpośrednio z tych należności opłatę komorniczą. Wpływ należności na rachunek bankowy dochodów Urzędu Gminy jest dokonywany przez komornika w niższej wysokości a niżeli pobrana należność od dłużnika. Jednocześnie należy zaznaczyć, że urząd prowadzi ewidencję analityczną według podatników (ujmuje się wpływy powiększone o potrąconą opłatę komorniczą) oraz ewidencję syntetyczną (ujmuje się wpływy faktycznie otrzymane na rachunek bankowy - pomniejszone o opłatę komorniczą ujmowaną na koncie 240). Jak należy wykazać te zdarzenia w sprawozdaniu Rb-27S? jak wykazywać wydatki niewygasające w sprawozdaniu Rb-28S oraz Rb-28NWS?
13% rabatu
129,63
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Finanse publiczne w architekturze globalnej gospodarki
Współczesna gospodarka do swojego rozwoju w wielu aspektach wykorzystuje sektor finansów publicznych. Doświadczenia Polski w różnych okresach transformacji jasno w skazują na redystrybucyjną funkcję finansów publicznych. W tym celu wykorzystywane były różne rozwiązania instytucjonalne oraz instrumenty redystrybucyjne. W książce przedstawiona została skala transferów publicznych i złożoność tego procesu. Czytelnicy będą mieli okazję poznać opinie najważniejszych osób w kraju odpowiedzianych za zarządzanie środkami publicznymi, czyli poznać mocne i słabe strony tego procesu.
15% rabatu
55,25
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Instrukcje VAT w jednostkach sektora finansów publicznych
Centralizacja rozliczeń podatku od towarów i usług stanowi fundamentalną zmianę rozliczeń jednostek samorządu terytorialnego. Po 1 stycznia 2017 r. gmina (powiat, województwo) i jej jednostki zależne (tj. jednostki budżetowe i zakłady budżetowe) stanowią z punktu widzenia „jedną całość”. Podmioty te są bowiem uznawane za jednego podatnika VAT. Z dniem 1 stycznia 2017 r. ustaje odrębność podatkowa jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Zarówno jednostki organizacyjne JST (jak i sama JST – czyli gmina, powiat czy województwo) muszą wspólnie rozliczać podatek od towarów i usług. Niniejsza publikacja opisuje zasady rozpoznania skutków podatkowych w zakresie VAT, prezentując szereg praktycznych, sformalizowanych instrukcji i objaśnień popartych licznym odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania dotyczące bieżących problemów ze stosowaniem tego podatku, które mogą zostać zastosowane dla potrzeb kwalifikacji podatkowej typowych, zdarzeń występujących w realiach niemal każdej JST. Prezentowane wskazówki, analizy oraz instrukcje uwzględniają rozwiązania ustawy z 13.9.2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego. Ponadto książka zawiera liczne odpowiedzi na pytania, które rozwiązują bieżące problemy z VAT w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych. Centralizacja VAT w JST Instrukcje i odpowiedzi podatkowe Publikacja prezentuje praktyczne wskazówki prowadzenia rozliczeń VAT w JST w związku z obowiązkiem wdrożenia systemu scentralizowanych rozliczeń od 1 stycznia 2017 prezentują: wzór zarządzenia w sprawie podjęcia scentralizowanych rozliczeń w JST, wzory instrukcji podatkowych z objaśnieniami odnoszące się do typowych, występujących w JST zdarzeń wywołujących skutki w obszarze VAT, liczne odpowiedzi na bieżące pytania. Dzięki tej publikacji dowiedzą się Państwo m.in.: jak wprowadzić zarządzenia i instrukcje w zakresie rozliczeń VAT w JST jakie elementy instrukcji podatkowych mogą okazać się szczególnie użyteczne w praktyce codziennych rozliczeń, w jaki sposób opodatkować czynności JST związane z nieruchomościami, jak stosować zwolnienia podatkowe w sektorze oświaty, jak rozpoznać skutki podatkowe wielu typowych zdarzeń w JST, w jaki sposób odliczać podatek naliczony w JST z uwzględnieniem prewspółczynnika i proporcji, w jaki sposób odliczać podatek naliczony w drodze korekty wstecz za okresy sprzed podjęcia centralizacji, w jaki sposób prowadzić wspólne rejestry podatkowe, jak stosować zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży kasą rejestrującą w konkretnych przypadkach, kiedy, w odniesieniu do konkretnych zdarzeń, istnieje obowiązek wystawienia faktury, jak jednostki organizacyjne powinny wystawiać faktury, faktury korygujące, duplikaty i noty korygujące w imieniu JST, jaka wewnętrzna procedura usprawni obieg dokumentów w wewnętrznej strukturze JST. Książka zawiera również wyroki sądowe, najważniejsze interpretacje podatkowe, pisma Ministerstwa Finansów dotyczące kwestii VAT w samorządzie.
13% rabatu
120,93
139,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gospodarka finansowa jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych-praktyczny komentarz
MIESIĘCZNY PRZEGLĄD NOWOŚCI Ustawa budżetowa na 2017 r. Nowe prawo oświatowe Zmiany sposobu podziału subwencji oświatowej Zmiana ustawy o rachunkowości Zmiany zasad zarządu mieniem Skarbu Państwa Zmiany w klasyfikacji budżetowej w styczniu 2017 r. WYJAŚNIENIA MINISTERSTWA FINANSÓW Nadwyżka VAT naliczonego nad należnym Zwrot VAT z urzędu skarbowego z rozliczeń – dochód czy zmniejszenie wydatków Ujmowanie w budżetach JST dochodów opodatkowanych VAT – netto czy z VAT Stosowanie paragrafu 4530 „Podatek od towarów i usług” JAK KLASYFIKOWAĆ? Faktura za Internet – paragraf 430 czy 436? Wymiana starych lamp oświetleniowych – paragraf 421, 427 czy 430? Przedłużenie abonamentu na prenumeratę gazety – paragraf 421 czy 430? Ręczniki dla pracowników – paragraf 302 czy 421? INSTRUKTAŻ – KROK PO KROKU, JAK ROZWIĄZAĆ PRAKTYCZNE PROBLEMY W PROWADZENIU RACHUNKOWOŚCI Jak przygotować do zamknięcia księgi prowadzone techniką mieszaną Z DOŚWIADCZENIA KSIĘGOWEJ – PRAKTYCZNE RADY Odpisy aktualizujące należności INFORMATOR KSIĘGOWEGO Czym grozi niewykonanie planu wydatków jednostki budżetowej PRZEGLĄD FORÓW INTERNETOWYCH DLA KSIĘGOWYCH Korekta wartości początkowej środka trwałego Nieprzekazanie dotacji przedmiotowej samorządowemu zakładowi budżetowemu Waloryzacja czynszu dzierżawnego za pomocą wskaźnika inflacji Klasyfikacja tablicy interaktywnej Wprowadzenie konta 202 do planu kont samorządowego zakładu budżetowego NIEPRAWIDŁOWOŚCI Z PROTOKOŁÓW POKONTROLNYCH Zawyżenie wypłat z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego Nieuprawniona zmiana metody inwentaryzacji należności i zobowiązań Przeprowadzenie inwentaryzacji wartości niematerialnych i prawnych niewłaściwą metodą Podpisywanie sprawozdań finansowych przez nieuprawnioną osobę Nierzetelne sporządzenie sprawozdania Rb-PDP Inwentaryzacja aktywów obcych GOSPODARKA FINANSOWA JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH I SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH – PRAKTYCZNY KOMENTARZ DO ROZPORZĄDZENIA Gospodarka finansowa jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz do rozporządzenia 1.Wprowadzenie 2. Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych LISTA KONTROLNA Gospodarka finansowa jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych
13% rabatu
54,81
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Publikacja zawiera tekst jednolity ustawy o finansach publicznych. Zaletą książki jest jej praktyczny, poręczny format, przejrzysty układ graficzny i niska cena. Łatwą orientację w materiale umożliwia skorowidz. Zmiany, oczekujące na wejście w życie umieszczono w ramkach. Stan prawny: 20 stycznia 2017r.
15% rabatu
10,96
12,90 zł
Dodaj
do koszyka
Księgowania na przełomie lat budżetowych w jednostkach finansów publicznych
Stan prawny: grudzień 2016r. Publikacja opisuje unikatowe księgowania i wyjaśnienia dotyczące zdarzeń na przełomie 2016 i 2017 r. Książka będzie pomocna do zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2016 r. (wycena należności wyrażonych w walutach obcych, odsetki, odpisy aktualizacyjne). Z uwagi na roczny wymiar budżetu państwa, budżetów JST i planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych koniec roku ma istotne zdarzenie dla wielu aspektów ich działalności. Oznacza wygaśnięcie wydatków objętych planem wydatków budżetu, konieczność rozliczenia się z posiadanych środków przez jednostki budżetowe, zamknięcie rachunków dochodów i wydatków budżetowych, utratę możliwości wydatkowania środków dotacyjnych. Obowiązujące przepisy określają reguły wyznaczające konsekwencje związane z zakończeniem roku budżetowego. Jednocześnie jednak z przełomem lat budżetowych wiążą się pewne szczególne instytucje prawne i operacje finansowe, których specyfikę określa właśnie ta sytuacja. Z mocy przepisów rozporządzenia Rady Ministrów (budżet państwa) albo postanowień uchwały organu stanowiącego (budżet JST) cześć wydatków może zostać uznana za wydatki niewygasające, co oznacza, że będą one wykonywane w następnym roku budżetowy, co pociąga za sobą szczególne konsekwencje w zakresie ewidencji i sprawozdawczości. Odrębne zasady ewidencji i sprawozdawczości dotyczą także przychodów i kosztów JSFP objętych rozliczeniami międzyokresowymi na przełomie lat budżetowych. Istotne trudności sprawie często ewidencja wpływów otrzymanych przez budżet w danym roku budżetowym zaliczonych do dochodów roku kolejnego (np. część oświatowa subwencji ogólnej dla JST), jak również wpływów zrealizowanych w roku kolejnym, ale zaliczonych do dochodów budżetowych roku poprzedniego (np. udziały w podatkach za grudzień dla JST). Jeszcze większe nieporozumienia związane są z prawidłowym zidentyfikowaniem zwrotu do budżetu wydatków dotyczących poprzednich lat budżetowych (np. zwrot podatku VAT). W przypadku jednostek budżetowych wątpliwości rodzi ewidencja faktur dotyczących zdarzeń gospodarczych dotyczących grudnia roku budżetowego, na podstawie dokumentów (faktur) otrzymanych już w roku następnym. W wielu wypadkach zaewidencjonowanie takich faktur w księgach grudnia skutkuje wykazaniem w sprawozdawczości budżetowej zobowiązań w kwocie wyższej niż plan wydatków, co rodzi obawy związane z odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Zasadność tych obaw wyjaśnia przedmiotowa publikacja. W dniu 31 grudnia powstaje także zobowiązanie wobec pracowników z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego, które wypłacone zostanie w roku kolejnym. Nie oznacza to jednak, że dopiero wówczas operacje związane z wypłatą „13” zostaną objęte ewidencją, nastąpi to bowiem już w roku powstania zobowiązania (czyli roku, za który wypłacane jest świadczenie). Jednocześnie zakończenie roku to dla jednostek budżetowych także moment analizy ewidencji zaangażowania wydatków roku bieżącego w celu wyznaczenia tego zakresu, który zostanie przeniesiony na zaangażowanie roku kolejnego (zaangażowanie bez wykonanych wydatków). Koniec roku dla jednostek budżetowych związany jest również z obowiązkiem rozliczenia pobranych dochodów i odprowadzenia ich do budżetu, z wyłączeniem dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku. W przypadku udzielonych z budżetu dotacji konieczne jest ich rozliczenie, co w przypadku dotacji udzielonych na rok budżetowy następuje na dzień 31 grudnia. Prawidłowe rozliczenie dotacji wymaga dobrej znajomości reguł związanych z procesem rozliczania środków dotacyjnych. Koniec roku to również konieczność dokonania przez JSFP wyceny składników majątkowych. Problem pojawia się w przypadku należności wyrażonych w walutach obcych (powstałe różnice kursowe) i powstania odsetek – które należy każdorazowo wyceniać nie później niż na koniec kwartału, według zasad obowiązujących na dzień bilansowy, czy też dokonywania odpisów aktualizujących.
13% rabatu
112,23
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka