Dziś w ofercie 133 603 pozycji
Podstawy finansów publicznych Ćwiczenia
Zbiór ćwiczeń pt. „Podstawy finansów publicznych” jest przeznaczony dla słuchaczy szkół policealnych kształcących się w zawodzie technik administracji. Może być również wykorzystywany przez studentów administracji, pracowników administracji publicznej oraz inne osoby zainteresowane finansami publicznymi. Jego zakres jest dostosowany do podstawy programowej kształcenia w tym zawodzie i do wydanego przez nas podręcznika o tym tytule. Zbiór ćwiczeń dostosowany jest do struktury wydanego przez nas podręcznika "Podstawy finansów publicznych". Książka jest podzielona na 4 rozdziały: 1. Podstawowe zagadnienia z zakresu finansów publicznych, 2. Budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego, 3. Jednostki sektora finansów publicznych, 4. Sprawozdawczość jednostek sektora finansów publicznych. Zgodnie z ustawą o systemie oświaty książka stanowi materiał ćwiczeniowy. Materiały ćwiczeniowe nie podlegają zatwierdzeniu przez Ministra Edukacji Narodowej i nie są wpisywane do żadnych urzędowych wykazów. O ich wykorzystaniu przy realizacji programu nauczania decyduje nauczyciel, a dyrektor szkoły corocznie podaje do publicznej wiadomości materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych klasach w danym roku szkolnym. Zbiór ćwiczeń nie zawiera rozwiązań. Rozwiązania będą bezpłatnie wysyłane nauczycielom pocztą elektroniczną (po podaniu adresu e-mail) wtedy, gdy zamawiającym jest szkoła, a w pozostałych przypadkach po potwierdzeniu, że osoba, która chce otrzymać odpowiedzi, jest nauczycielem w podanej szkole.
10% rabatu
12,69
14,10 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialnosć za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce część 2
Miesięczny przegląd nowości - Nowy KSR „Środki trwałe” - Projekt ustawy o finansowaniu oświaty - Zmiany przepisów ustaw mające na celu ułatwienie dochodzenia wierzytelności - Nowe rozporządzenie w sprawie należności z tytułu podróży służbowych funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów - Jaki regon powinien być stosowany w sprawozdaniach budżetowych Jak klasyfikować? - Licencja na program antywirusowy – paragraf 421 czy 430? - Zakup materiałów do remontu, zakup usługi remontowej – paragraf 421 i 427 - Naprawa kamery cyfrowej – paragraf 427 czy 430? - Zakup tablicy magnetyczno-suchościeralnej dla szkoły – paragraf 421 czy 424? - Zakup produktów spożywczych do praktycznej nauki zawodu – paragraf 421, 422 czy 424? Instruktaż - Organizacja księgowości w sezonie urlopowym Z doświadczenia księgowej - Należności sporne w ewidencji księgowej Przegląd forów internetowych dla księgowych - Zmiana planu wydatków na odpis na ZFŚS - Wcześniejsze przekazanie kwoty odpisu na rachunek bankowy ZFŚS - Ewidencja twardych dysków przeznaczonych do rozbudowy serwera - Nienaliczanie odsetek od należności cywilnoprawnych – uwaga zmiany! Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych - Brak kontrasygnaty skarbnika jednostki samorządu terytorialnego - Nieprawidłowe prowadzenie ewidencji pomocniczej środków trwałych - Nieprowadzenie pozabilansowego konta 991 „Rozrachunki z inkasentami” - Nieprawidłowa ewidencja rozliczeń budżetu z jednostkami budżetowymi - Nieprawidłowa ewidencja zwrotu środków do budżetu Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II Dodatek: Zestaw testów kontrolnych ? Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – ZESTAW TESTÓW KONTROLNYCH
15% rabatu
53,55
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Finanse publiczne Komentarz do ustawy
Finanse publiczne. Komentarz do ustawy zawiera praktyczne omówienie każdego przepisu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wzbogacone o orzecznictwo, przykłady oraz wzory dokumentów. Uwzględnia - wchodzące w życie 28 kwietnia 2017 r. - zmiany w zakresie należności o charakterze cywilnoprawnym i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, a także wchodzące w życie 1 czerwca 2017 r. zmiany związane z rewolucyjną nowelizacją procedury administracyjnej, które dotyczą m.in. ugody w sprawie spornej należności cywilnoprawnej. W komentarzu przedstawiono również obowiązujące od 1 września 2017 r. zmiany w ustawie finansach publicznych wprowadzone w związku z Prawem oświatowym. Publikacja ta to nie tylko klasyczny komentarz do konkretnych przepisów, lecz także użyteczne przykłady pokazujące, jak w praktyce stosować zawiłe regulacje ustawy o finansach publicznych. Autor prezentuje spojrzenie na treść tych przepisów z punktu widzenia praktyka stosującego je w pracy zawodowej. W komentarzu zwrócono szczególną uwagę na część dotyczącą organizacji i funkcjonowania finansów publicznych szczebla samorządowego, z uwzględnieniem problematyki budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jego struktury, zmian i wykonania w trakcie roku budżetowego. Autor przedstawia także aktualne stanowisko organów nadzoru, omawia orzecznictwo sądów krajowych i Trybunału Sprawiedliwości UE. W publikacji poruszono m.in. problematykę: - organizacji jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, - funkcjonowania jednostek sektora finansów publicznych w zakresie gospodarki finansowej, - kontroli procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem, - zarządzania państwowym długiem publicznym oraz procedur ostrożnościowych i sanacyjnych, - opracowania oraz uchwalania Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, - planowania, uchwalania i wykonywania budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Autor: Adam Błaszko – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie, radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Lublinie, absolwent studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości, podatków oraz studium menadżerów samorządu terytorialnego. Zajmuje się szeroko rozumianymi finansami publicznymi, zwłaszcza w zakresie nadzoru nad budżetami samorządów terytorialnych oraz podatków, a także zagadnieniami z dziedziny funkcjonowania samorządu terytorialnego i finansów publicznych. Prowadził szkolenia z zakresu finansów publicznych i podatków oraz brał udział jako prelegent w konferencjach na temat finansów publicznych, samorządu terytorialnego i podatków. Jest autorem licznych publikacji o tej tematyce.
15% rabatu
211,65
249,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zasady sporządzania dokumentów księgowych w JSFP Przykłady wzorów z praktycznym komentarzem
Publikacja "Zasady sporządzania dokumentów księgowych w jsfp. Przykłady wzorów z praktycznym komentarzem" zawiera gotowe wzory dowodów księgowych wraz z objaśnieniami poszczególnych elementów oraz komentarzem dotyczącym sposobu wykorzystania danego dokumentu księgowego.
32% rabatu
34,14
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo finansowe Finanse publiczne
Publikacja prezentuje i wyjaśnia zasady funkcjonowania czterech głównych filarów prawa finansowego sektora finansów publicznych, są to: system finansowy państwa, budżet państwa, deficyt sektora finansów publicznych i dług publiczny, finanse i prawo finansowe samorządu terytorialnego.
32% rabatu
54,04
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialnosć za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce część 1
Miesięczny przegląd nowości Nowe rozporządzenie w sprawie sposobu gospodarowania składnikami majątku Informacja Ministerstwa Finansów na temat zmiany zasad udzielania ulg w należnościach Projekt kolejnej zmiany ustawy o finansach publicznych Przekroczenie upoważnienia do zaciągania zobowiązań – orzeczenie GKO Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów Jak po zmianach w klasyfikacji budżetowej ujmować wpływy z tytułu zwrotu kosztów postępowania sądowego i prokuratorskiego Jak klasyfikować? Różnice kursowe w zakładzie budżetowym Podnoszenie kwalifikacji – paragraf 430 czy 470? Zakup artykułów spożywczych na naradę – paragraf 421 czy 422? Planowana termomodernizacja budynku Opłata za wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z podatkiem – paragraf 443 czy 451? Instruktaż Spis z natury zapasów magazynowych techniką elektroniczną Z doświadczenia księgowej Rozliczenie nadpłat Przegląd forów internetowych dla księgowych Czy można przepisać księgę inwentarzową Wyksięgowanie wartości niematerialnej i prawnej Jak zaksięgować w szkole PT otrzymane z gminy Wyrażenie zgody na cesję wierzytelności Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych Nieprawidłowe pobieranie podatków lokalnych przez inkasentów Nieprawidłowe postępowanie ze środkami na wydatki niewygasające Nieprawidłowe przyjmowanie i ewidencjonowanie sum depozytowych Wykazywanie nieprawidłowych sald przez konta syntetyczne zespołu 0 i 1 Nieprawidłowe zorganizowanie CUW Nieprawidłowa ewidencja licencji na programy komputerowe Nierozliczenie środków na wydatki niewygasające Nieprawidłowe ewidencjonowanie rozrachunków Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część I
15% rabatu
53,55
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego + płyta CD
Książka „Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego” została przygotowana w celu zaprezentowania zasad planowania, udzielania oraz rozliczania wszystkich najważniejszych form dotacji, jakie są udzielane z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Uwzględnia najnowszą (z 7 kwietnia 2017 r.) nowelizację Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 935) – dotyczy postępowania w przedmiocie zwrotu dotacji oraz ustawę z 10 lutego 2017 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 659), która weszła w życie 28 kwietnia 2017 r. – zmiany nastąpiły w zakresie udzielania ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych; przed nowelizacją organ nie działał z urzędu, a jedynie mógł orzekać na wniosek zobowiązanego; zmienione brzmienie art. 64 ustawy o finansach publicznych daje organowi możliwość stosowania z urzędu ulgi w postaci umorzenia należności w całości. Poza powyżej wymienionymi zmianami książka uwzględnia również zmiany wprowadzone przez: ustawą z 23.6.2016 r. o nowelizacji ustawy o systemie oświaty i innych ustaw(Dz.U. z 2016 r. poz. 1010), która w zakresie dotacji weszła w życie 1.1.2017 r. – zmiana ta dotyczy dotacji oświatowych, ustawę z 13.5.2016 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 846 ze zm.) – zmiana ta dotyczy zwrotu i egzekucji dotacji, rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 17.8.2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r. poz. 1300) – zmiana ta dotyczy dotacji na działalność pożytku publicznego, rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 14.4.2016 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2016, poz. 570) – zmiana ta dotyczy dotacji na działalność pożytku publicznego. Do książki dołączona jest płyta CD, na której znajduje się 56 wzorów dokumentów oraz 94 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu dotacji.
15% rabatu
160,65
189,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dokumentacja wewnętrzna w jednost finansów pub w4 + Płyta CD
Dokumentacja wewnętrzna w jednostkach sektora finansów publicznych Książka zawiera aż 36 gotowych instrukcji, zarządzeń i regulaminów uwzględniających aktualny stan prawny!!! Wyróżnikiem tej publikacji jest: kompletny zbiór procedur, w postaci regulaminów, instrukcji, zarządzeń, które pozwolą na zaprojektowanie systemu kontroli zarządczej w jednostce. najbardziej obszerna (z dostępnych na rynku wydawniczym) publikacja ze wzorami dokumentów wewnętrznych dla sektora finansów publicznych– aż 36 gotowych instrukcji, zarządzeń i regulaminów uwzględniających aktualny stan prawny, komentarze i wyjaśnienia do każdego wzoru – komentarz przedstawia zasady obowiązujące w danym obszarze działalności jednostki oraz uporządkowaną sekwencję wskazówek odnoszących się do zaprezentowanych wzorców i sposobów dostosowania ich do indywidualnych potrzeb jednostki, Standardy kontroli zarządczej wymagają udokumentowania przyjętych w jednostce mechanizmów i procedur kontroli wewnętrznej, w szczególności w zakresie prowadzonej gospodarki finansowej. Kompletna, spójna i adekwatna do potrzeb dokumentacja wewnętrzna pozwala na skuteczne i efektywne realizowanie celów i zadań przez jednostki sektora finansów publicznych. Dzięki tej książce dowiesz się m.in. jak: zaktualizować i poprawić już istniejącą w jednostce dokumentację (politykę) rachunkowości, zaprojektować obieg dowodów księgowych i zasady ich kontroli, ustalić procedury w zakresie gospodarowania mieniem, opisać system kontroli zarządczej w JSFP, udokumentować funkcjonujący w jednostce system zarządzania ryzykiem, ustalić procedury zapewniające skuteczną realizację obowiązku dochodzenia należności o charakterze cywilnoprawnym i publicznoprawnym, opracować i wdrożyć stosowne regulaminy po nowelizacji prawa zamówień publicznych rozliczyć koszty podróży służbowej, aby nie narazić się na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych, określić procedury zapewniające zawieranie umów związanych z wykonywaniem zadań jednostki we właściwym trybie i z zachowaniem limitów zaciąganych zobowiązań, zaprojektować procedury i zasady ewidencji zaangażowania środków na wydatki budżetu, wdrożyć w jednostce procedury, które mają na celu ochronę informacji, określić reguły przeprowadzania inwentaryzacji aktywów i pasywów, ustalić zasady korzystania ze służbowych kart płatniczych, kiedy i w jaki sposób podjąć czynności egzekucyjne w stosunku do zobowiązanego z tytułu należności publicznoprawnych, ustalić obowiązki jednostek podległych JST w ramach systemu scentralizowanych rozliczeń podatku VAT, zawrzeć umowę zlecenia lub umowę o świadczenie usług uwzględniającą minimalną stawkę godzinową, prawidłowo ustalić dokumentację odnoszącą się do procesów pracy (regulamin pracy, regulamin wynagradzania), udokumentować czynności powierzenia mienia pracownikowi, ustalić zasady gospodarowania środkami pieniężnymi w kasie, prawidłowo uchwalić statut jednostki oświatowej w związku z reformą systemu oświaty
15% rabatu
135,15
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sprawozdania budżetowe jednostek samorządowych 2017
W naszej książce znajdą Państwo: najnowsze interpretacje Ministerstwa Finansów oraz Regionalnych Izb Obrachunkowych w zakresie sprawozdawczości budżetowej, wyjaśnienia jak wypełniać poszczególne wiersze i kolumny sprawozdań, przedstawienie sytuacji, gdy następują powiązania między poszczególnymi sprawozdaniami budżetowymi, aktualne przykłady sporządzonych sprawozdań, powiązania z ewidencją księgową i klasyfikacją budżetową (dnia 1.1.2017 r. weszły w życie dwie nowelizacje klasyfikacji budżetowej), 12 wypełnionych formularzy sprawozdań wraz z komentarzem 160 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania terminarz sporządzania i przekazywania sprawozdań. W książce wyjaśniamy m.in.: jak ujmować dochody i wydatki związane z VAT po centralizacji, czy VAT dla celów sprawozdania Rb-27S można uznać jako dochód, jak księgować VAT w zakładach budżetowych, kto podpisuje sprawozdania w Centrach Usług Wspólnych, jak ujmować dane dostępne na stronach Ministerstwa Finansów w sprawozdaniu Rb-27S, Czy salda konta 300 powinny być wykazane w sprawozdaniu rocznym Rb-28S (saldo konta Ma) i w sprawozdaniu z operacji finansowych Rb-N (saldo konta Wn)? Jak w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, a jak w Gminie należy ujmować dochody zlecone? Jednostka budżetowa nie zapłaciła w terminie faktury. Naliczono jej odsetki i obciążono nimi pracownika. Czy wpłata pracownika jest odszkodowaniem? Jak to ująć w sprawozdaniu? Jak ujmować zobowiązania w rocznym sprawozdaniu Rb-28S? Czy prawidłowym jest wykazanie wykonania plus zobowiązania przekraczająceplan na dany rok budżetowy? W latach ubiegłych jednostka otrzymała dochód z tytułu renty planistycznej, opłaty prolongacyjnej i odsetek od renty planistycznej. W roku bieżącym okazało się, że wymieniona opłata prolongacyjna i odsetki były niewłaściwie pobrane. Czy zwrot będzie zwrotem dochodu (i wykażemy go ze znakiem (-) w sprawozdaniu Rb-27S) czy wydatkiem? Czy wartość wykazanego w sprawozdaniu odpisu za ZFŚS musi wynosić 75% przyjętego planu odpisu, czy też wysokość przekazanych środków może stanowić 75% w odniesieniu do faktycznego zatrudnienia na dzień 31.05.2017 r. i wobec powyższego nie stanowić 75% planu odpisu na ZFŚS? Na początku roku w księgach jednostki urzędu gminy dokonywany jest roczny przypis opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie przedłożonych deklaracji. Zgodnie z podjętą uchwałą opłata została ustalona od jednego gospodarstwa domowego (np. miesięcznie 20 zł) płatna kwartalnie do 10-go dnia po upływie każdego kwartału. Jak należy traktować wpłatę za cały rok z góry dokonaną w styczniu, tj. 240 zł? Czy w sprawozdaniu Rb-27S z wykonania dochodów za okresy kwartale należy wykazać nadpłatę? Urząd Gminy prowadzi ewidencję należności z tytułu podatków i opłat lokalnych. Część należności egzekwowana jest przez komornika, który pobiera bezpośrednio z tych należności opłatę komorniczą. Wpływ należności na rachunek bankowy dochodów Urzędu Gminy jest dokonywany przez komornika w niższej wysokości a niżeli pobrana należność od dłużnika. Jednocześnie należy zaznaczyć, że urząd prowadzi ewidencję analityczną według podatników (ujmuje się wpływy powiększone o potrąconą opłatę komorniczą) oraz ewidencję syntetyczną (ujmuje się wpływy faktycznie otrzymane na rachunek bankowy - pomniejszone o opłatę komorniczą ujmowaną na koncie 240). Jak należy wykazać te zdarzenia w sprawozdaniu Rb-27S? jak wykazywać wydatki niewygasające w sprawozdaniu Rb-28S oraz Rb-28NWS?
15% rabatu
126,65
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Finanse publiczne w architekturze globalnej gospodarki
Współczesna gospodarka do swojego rozwoju w wielu aspektach wykorzystuje sektor finansów publicznych. Doświadczenia Polski w różnych okresach transformacji jasno w skazują na redystrybucyjną funkcję finansów publicznych. W tym celu wykorzystywane były różne rozwiązania instytucjonalne oraz instrumenty redystrybucyjne. W książce przedstawiona została skala transferów publicznych i złożoność tego procesu. Czytelnicy będą mieli okazję poznać opinie najważniejszych osób w kraju odpowiedzianych za zarządzanie środkami publicznymi, czyli poznać mocne i słabe strony tego procesu.
15% rabatu
55,25
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Instrukcje VAT w jednostkach sektora finansów publicznych
Centralizacja rozliczeń podatku od towarów i usług stanowi fundamentalną zmianę rozliczeń jednostek samorządu terytorialnego. Po 1 stycznia 2017 r. gmina (powiat, województwo) i jej jednostki zależne (tj. jednostki budżetowe i zakłady budżetowe) stanowią z punktu widzenia „jedną całość”. Podmioty te są bowiem uznawane za jednego podatnika VAT. Z dniem 1 stycznia 2017 r. ustaje odrębność podatkowa jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Zarówno jednostki organizacyjne JST (jak i sama JST – czyli gmina, powiat czy województwo) muszą wspólnie rozliczać podatek od towarów i usług. Niniejsza publikacja opisuje zasady rozpoznania skutków podatkowych w zakresie VAT, prezentując szereg praktycznych, sformalizowanych instrukcji i objaśnień popartych licznym odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania dotyczące bieżących problemów ze stosowaniem tego podatku, które mogą zostać zastosowane dla potrzeb kwalifikacji podatkowej typowych, zdarzeń występujących w realiach niemal każdej JST. Prezentowane wskazówki, analizy oraz instrukcje uwzględniają rozwiązania ustawy z 13.9.2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego. Ponadto książka zawiera liczne odpowiedzi na pytania, które rozwiązują bieżące problemy z VAT w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych. Centralizacja VAT w JST Instrukcje i odpowiedzi podatkowe Publikacja prezentuje praktyczne wskazówki prowadzenia rozliczeń VAT w JST w związku z obowiązkiem wdrożenia systemu scentralizowanych rozliczeń od 1 stycznia 2017 prezentują: wzór zarządzenia w sprawie podjęcia scentralizowanych rozliczeń w JST, wzory instrukcji podatkowych z objaśnieniami odnoszące się do typowych, występujących w JST zdarzeń wywołujących skutki w obszarze VAT, liczne odpowiedzi na bieżące pytania. Dzięki tej publikacji dowiedzą się Państwo m.in.: jak wprowadzić zarządzenia i instrukcje w zakresie rozliczeń VAT w JST jakie elementy instrukcji podatkowych mogą okazać się szczególnie użyteczne w praktyce codziennych rozliczeń, w jaki sposób opodatkować czynności JST związane z nieruchomościami, jak stosować zwolnienia podatkowe w sektorze oświaty, jak rozpoznać skutki podatkowe wielu typowych zdarzeń w JST, w jaki sposób odliczać podatek naliczony w JST z uwzględnieniem prewspółczynnika i proporcji, w jaki sposób odliczać podatek naliczony w drodze korekty wstecz za okresy sprzed podjęcia centralizacji, w jaki sposób prowadzić wspólne rejestry podatkowe, jak stosować zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży kasą rejestrującą w konkretnych przypadkach, kiedy, w odniesieniu do konkretnych zdarzeń, istnieje obowiązek wystawienia faktury, jak jednostki organizacyjne powinny wystawiać faktury, faktury korygujące, duplikaty i noty korygujące w imieniu JST, jaka wewnętrzna procedura usprawni obieg dokumentów w wewnętrznej strukturze JST. Książka zawiera również wyroki sądowe, najważniejsze interpretacje podatkowe, pisma Ministerstwa Finansów dotyczące kwestii VAT w samorządzie.
15% rabatu
118,15
139,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gospodarka finansowa jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych-praktyczny komentarz
MIESIĘCZNY PRZEGLĄD NOWOŚCI Ustawa budżetowa na 2017 r. Nowe prawo oświatowe Zmiany sposobu podziału subwencji oświatowej Zmiana ustawy o rachunkowości Zmiany zasad zarządu mieniem Skarbu Państwa Zmiany w klasyfikacji budżetowej w styczniu 2017 r. WYJAŚNIENIA MINISTERSTWA FINANSÓW Nadwyżka VAT naliczonego nad należnym Zwrot VAT z urzędu skarbowego z rozliczeń – dochód czy zmniejszenie wydatków Ujmowanie w budżetach JST dochodów opodatkowanych VAT – netto czy z VAT Stosowanie paragrafu 4530 „Podatek od towarów i usług” JAK KLASYFIKOWAĆ? Faktura za Internet – paragraf 430 czy 436? Wymiana starych lamp oświetleniowych – paragraf 421, 427 czy 430? Przedłużenie abonamentu na prenumeratę gazety – paragraf 421 czy 430? Ręczniki dla pracowników – paragraf 302 czy 421? INSTRUKTAŻ – KROK PO KROKU, JAK ROZWIĄZAĆ PRAKTYCZNE PROBLEMY W PROWADZENIU RACHUNKOWOŚCI Jak przygotować do zamknięcia księgi prowadzone techniką mieszaną Z DOŚWIADCZENIA KSIĘGOWEJ – PRAKTYCZNE RADY Odpisy aktualizujące należności INFORMATOR KSIĘGOWEGO Czym grozi niewykonanie planu wydatków jednostki budżetowej PRZEGLĄD FORÓW INTERNETOWYCH DLA KSIĘGOWYCH Korekta wartości początkowej środka trwałego Nieprzekazanie dotacji przedmiotowej samorządowemu zakładowi budżetowemu Waloryzacja czynszu dzierżawnego za pomocą wskaźnika inflacji Klasyfikacja tablicy interaktywnej Wprowadzenie konta 202 do planu kont samorządowego zakładu budżetowego NIEPRAWIDŁOWOŚCI Z PROTOKOŁÓW POKONTROLNYCH Zawyżenie wypłat z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego Nieuprawniona zmiana metody inwentaryzacji należności i zobowiązań Przeprowadzenie inwentaryzacji wartości niematerialnych i prawnych niewłaściwą metodą Podpisywanie sprawozdań finansowych przez nieuprawnioną osobę Nierzetelne sporządzenie sprawozdania Rb-PDP Inwentaryzacja aktywów obcych GOSPODARKA FINANSOWA JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH I SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH – PRAKTYCZNY KOMENTARZ DO ROZPORZĄDZENIA Gospodarka finansowa jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz do rozporządzenia 1.Wprowadzenie 2. Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych LISTA KONTROLNA Gospodarka finansowa jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych
15% rabatu
53,55
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
stawa o finansach publicznych. Komentarz ma na celu przybliżenie zasad i zakresu działania jednostek budżetowych w zakresie gospodarki finansowej oraz wskazanie praktycznego wpływu przepisów ustawy na obowiązki poszczególnych podmiotów zobowiązanych do stosowana przepisów tej ustawy. W publikacji znajduje się skomentowana ustawa z 27.8.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.). w drugim wydaniu do publikacji została dołączona ustawa z 17.12.2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 168 ze zm.). Publikacja uwzględnia liczne i najnowsze zmiany, wynikające m.in. z: ustawy z 5.9.2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Druk sejmowy Nr 752) dotyczące implementacji do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/23/UE z 26.2.2014 r. w sprawie udzielania koncesji (Dz.Urz. UE L Nr 94, s. 1 ze zm.); ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2017 (tzw. ustawy okołobudżetowej, Druk sejmowy Nr 917) dotyczące realizacji dochodów z budżetu państwa z tytułu dywidend od spółek, w których prawa z akcji i udziałów Skarbu Państwa na 30.9.2016 r. wykonywał minister właściwy do spraw Skarbu Państwa; ustawy z 22.6.2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 1020) dotyczące m.in. określenia warunków udziału w postępowaniu w sposób niezwiązany z przedmiotem zamówienia lub nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia, nieprzekazania do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamówieniu, ogłoszenia o ustanowieniu systemu kwalifikowania wykonawców, ogłoszenia o sprostowaniu, zmianach lub dodatkowych informacjach odnośnie takich ogłoszeń lub ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, niezamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej, zawarcia umowy ramowej; ustawy z 16.11.2016 – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej, które wprowadzają nową ustawę o Krajowej Administracji Skarbowe i liczne zmiany w wielu ustawach, głownie dotyczące zmiany nazewnictwa organów kontroli celno-skarbowej oraz kwestii przejściowych. W miejsce obecnie funkcjonujących: administracji podatkowej, kontroli skarbowej i Służby Celnej zostanie powołana Krajowa Administracja Skarbowa, która będzie podporządkowana ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych. Zadania organów kontroli skarbowej przejmują głównie naczelnicy urzędów celno-skarbowych; ustawy z o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2017 z dnia 2 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1984) zgodnie z którą od 9.12.2016 r. obowiązują dodatkowe wyłączenia dotyczące zaciągania pożyczek i kredytów przez Skarb Państwa, emisji skarbowych papierów wartościowych oraz innych operacji związanych bezpośrednio z zarządzaniem państwowym długiem publicznym; projektu ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych (Druk sejmowy Nr 1014 i Nr 368), która ma za zadanie wyeliminowanie wątpliwości interpretacyjnych dotyczących stosowania przez administracje publiczną ulg w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym oraz w zakresie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym; projektu ustawy o o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz o nadzorze publicznym (Druk sejmowy Nr 1092), która istotnie rozszerza przedmiotowy zakres dokumentu stanowiącego rezultat przeprowadzonego badania nazywanego sprawozdaniem.
5% rabatu
350,55
369,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Publikacja zawiera tekst jednolity ustawy o finansach publicznych. Zaletą książki jest jej praktyczny, poręczny format, przejrzysty układ graficzny i niska cena. Łatwą orientację w materiale umożliwia skorowidz. Zmiany, oczekujące na wejście w życie umieszczono w ramkach. Stan prawny: 20 stycznia 2017r.
15% rabatu
10,96
12,90 zł
Dodaj
do koszyka
Księgowania na przełomie lat budżetowych w jednostkach finansów publicznych
Stan prawny: grudzień 2016r. Publikacja opisuje unikatowe księgowania i wyjaśnienia dotyczące zdarzeń na przełomie 2016 i 2017 r. Książka będzie pomocna do zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2016 r. (wycena należności wyrażonych w walutach obcych, odsetki, odpisy aktualizacyjne). Z uwagi na roczny wymiar budżetu państwa, budżetów JST i planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych koniec roku ma istotne zdarzenie dla wielu aspektów ich działalności. Oznacza wygaśnięcie wydatków objętych planem wydatków budżetu, konieczność rozliczenia się z posiadanych środków przez jednostki budżetowe, zamknięcie rachunków dochodów i wydatków budżetowych, utratę możliwości wydatkowania środków dotacyjnych. Obowiązujące przepisy określają reguły wyznaczające konsekwencje związane z zakończeniem roku budżetowego. Jednocześnie jednak z przełomem lat budżetowych wiążą się pewne szczególne instytucje prawne i operacje finansowe, których specyfikę określa właśnie ta sytuacja. Z mocy przepisów rozporządzenia Rady Ministrów (budżet państwa) albo postanowień uchwały organu stanowiącego (budżet JST) cześć wydatków może zostać uznana za wydatki niewygasające, co oznacza, że będą one wykonywane w następnym roku budżetowy, co pociąga za sobą szczególne konsekwencje w zakresie ewidencji i sprawozdawczości. Odrębne zasady ewidencji i sprawozdawczości dotyczą także przychodów i kosztów JSFP objętych rozliczeniami międzyokresowymi na przełomie lat budżetowych. Istotne trudności sprawie często ewidencja wpływów otrzymanych przez budżet w danym roku budżetowym zaliczonych do dochodów roku kolejnego (np. część oświatowa subwencji ogólnej dla JST), jak również wpływów zrealizowanych w roku kolejnym, ale zaliczonych do dochodów budżetowych roku poprzedniego (np. udziały w podatkach za grudzień dla JST). Jeszcze większe nieporozumienia związane są z prawidłowym zidentyfikowaniem zwrotu do budżetu wydatków dotyczących poprzednich lat budżetowych (np. zwrot podatku VAT). W przypadku jednostek budżetowych wątpliwości rodzi ewidencja faktur dotyczących zdarzeń gospodarczych dotyczących grudnia roku budżetowego, na podstawie dokumentów (faktur) otrzymanych już w roku następnym. W wielu wypadkach zaewidencjonowanie takich faktur w księgach grudnia skutkuje wykazaniem w sprawozdawczości budżetowej zobowiązań w kwocie wyższej niż plan wydatków, co rodzi obawy związane z odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Zasadność tych obaw wyjaśnia przedmiotowa publikacja. W dniu 31 grudnia powstaje także zobowiązanie wobec pracowników z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego, które wypłacone zostanie w roku kolejnym. Nie oznacza to jednak, że dopiero wówczas operacje związane z wypłatą „13” zostaną objęte ewidencją, nastąpi to bowiem już w roku powstania zobowiązania (czyli roku, za który wypłacane jest świadczenie). Jednocześnie zakończenie roku to dla jednostek budżetowych także moment analizy ewidencji zaangażowania wydatków roku bieżącego w celu wyznaczenia tego zakresu, który zostanie przeniesiony na zaangażowanie roku kolejnego (zaangażowanie bez wykonanych wydatków). Koniec roku dla jednostek budżetowych związany jest również z obowiązkiem rozliczenia pobranych dochodów i odprowadzenia ich do budżetu, z wyłączeniem dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku. W przypadku udzielonych z budżetu dotacji konieczne jest ich rozliczenie, co w przypadku dotacji udzielonych na rok budżetowy następuje na dzień 31 grudnia. Prawidłowe rozliczenie dotacji wymaga dobrej znajomości reguł związanych z procesem rozliczania środków dotacyjnych. Koniec roku to również konieczność dokonania przez JSFP wyceny składników majątkowych. Problem pojawia się w przypadku należności wyrażonych w walutach obcych (powstałe różnice kursowe) i powstania odsetek – które należy każdorazowo wyceniać nie później niż na koniec kwartału, według zasad obowiązujących na dzień bilansowy, czy też dokonywania odpisów aktualizujących.
15% rabatu
109,65
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Formy organizacyjno-prawne jednostek sektora finansów publicznych po zmianach
W poradniku przedstawiono schematy księgowań związanych: - ze szczególnymi zasadami rachunkowości jednostek budżetowych na tle zasad wynikających z ustawy o rachunkowości - z likwidacją niektórych form organizacyjno-prawnych - z likwidacją rachunków dochodów własnych i wyodrębnionych rachunków wojewódzkich, powiatowych i gminnych funduszy celowych
30% rabatu
24,25
34,65 zł
Dodaj
do koszyka
Finanse publiczne. Współczesne ujęcie.
Najnowsza i kompletna publikacja z zakresu finansów publicznych na polskim rynku. Książka przygotowana została na podstawie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika „Finanse publiczne. Teoria i praktyka” autorstwa prof. Stanisława Owsiaka. Autor w nowym podręczniku: zaprezentował aktualne trendy w nauce i praktyce finansów publicznych, takie jak: teoria dóbr publicznych, teoria wyboru publicznego, programowanie i planowanie budżetowe, budżet zadaniowy, metody analizy nierównowagi finansów publicznych, scharakteryzował funkcjonowanie systemu finansów publicznych w Polsce podbudowane danymi empirycznymi, uwzględnił najnowsze zmiany w systemie finansów publicznych na skutek kryzysu - rozważania są osadzone w prawnych i instytucjonalnych podstawach Unii Europejskiej takich jak: Semestr europejski, Pakt fiskalny, Europejski Mechanizm Stabilności. Ogromną zaletą podręcznika jest interdyscyplinarne ujęcie finansów publicznych - ekonomia, zarządzanie, prawo, socjologia, psychologia, nauki o polityce. Książka adresowana jest do studentów ekonomii, finansów, administracji i prawa studiów licencjackich i magisterskich, słuchaczy studiów doktoranckich oraz studiów podyplomowych. Ze względu na to, że publikacja zawiera wiele najnowszych refleksji teoretycznych, syntezę doświadczeń z finansami publicznymi w ostatnich dekadach, w tym latach kryzysu finansowego, powinna spotkać się z zainteresowaniem ekonomistów. Prof. dr hab. Stanisław Owsiak - kierownik Katedry Finansów na Wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, doktor honoris causa Uniwersytetu Szczecińskiego, członek Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Warszawie, wiceprzewodniczący Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, członek Prezydium Komitetu Nauk o Finansach Polskiej Akademii Nauk, członek Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów w Warszawie, członek Komitetu Gospodarczej Myśli Strategicznej przy Ministrze Gospodarki, członek Rady ds. Edukacji Ekonomicznej Narodowego Banku Polskiego.
19% rabatu
80,19
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Pełnomocnictwa i upoważnienia w sektorze publicznym
Stan prawny: styczeń 2017r. Kisązka zwiera unikalne wzory w zakresie pełnomocnictw i upoważnień dotyczących: centralizacji VAT, podatków, zamówień publicznych i CUW Działanie każdej JSFP opiera się na delegowaniu kompetencji. Ze względu na mnogość i różnorodność zadań realizowanych w JSFP, wymagane jest wprowadzenie podziału zadań i odpowiedzialności. Decydują o tym nie tylko względy pragmatyczne, ale także formalne. Wdrożenie systemu pełnomocnictw i upoważnień w jednostce to dyrektywa, która znalazła odzwierciedlenie w standardach kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych. Kierownik jednostki oraz główny księgowy mogą i powinni korzystać z pomocy odpowiednio pełnomocnika czy osoby upoważnionej. Trudno sobie wyobrazić, że wszystkie oświadczenia woli i wiedzy w imieniu jednostki składałyby wyłącznie te osoby. W takiej sytuacji kierownik jednostki ma możliwość upoważnienia pracownika do składania oświadczeń woli w imieniu jednostki czy też wykonywania czynności z zakresu gospodarki finansowej, a skarbnik może upoważnić swojego zastępcę lub pracownika pionu finansowego do kontrasygnaty. Dlatego tak ważne jest właściwe udzielenie stosownych pełnomocnictw i upoważnień, które pozwolą sprawnie i efektywnie wykonywać nałożone przez przepisy prawa zadania. W związku z tym prezentujemy Państwu książkę „Pełnomocnictwa i upoważnienia w sektorze publicznym” Pełnomocnictwa i upoważnienia chronią kierownika jednostki przed odpowiedzialnością za prowadzenie gospodarki finansowej. W przypadku nieskutecznego powierzenia obowiązków (lub niepowierzenia ich w ogóle), to kierownik będzie odpowiadał za błędy swoich podwładnych. Może to być odpowiedzialność karna, karnoskarbowa, ale przede wszystkim będzie to odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
15% rabatu
135,15
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sposoby realizacji zadań publicznych
Publikacja stanowi zbiór referatów zaprezentowanych podczas konferencji naukowej zorganizowanej przez Katedrę Prawa Samorządu Terytorialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w dniach 10-11 marca 2016 r., dotyczącej nowych form udziału społeczeństwa w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego. Książka zawiera również artykuły przygotowane przez uczestników konferencji jako rezultat dyskusji i dalszych inspirowanych nią przemyśleń. W opracowaniu przedstawiono m.in.: - zasadę subsydiarności jako podstawę realizacji zadań publicznych, - podział zadań publicznych, - zadania gminy, powiatu i województwa, - formy organizacyjnoprawne realizacji zadań samorządu terytorialnego, - kwestię zlecania zadań komunalnych, - zagadnienie prywatyzacji zadań publicznych (partnerstwo publiczno-prywatne).
15% rabatu
118,15
139,00 zł
Dodaj
do koszyka
Obowiązki finansowo-księgowe w jednostce sektora finansów publicznych
Publikacja w sposób przystępny i kompleksowy przedstawia spektrum zagadnień dotyczących obowiązków i czynności finansowo-księgowych w jednostce sektora finansów publicznych w roku budżetowym oraz zasad odpowiedzialności za ich wykonanie. Ponadto zawiera gotowe rozwiązania problemów, które faktycznie wystąpiły w bieżącej działalności jednostek sektora finansów publicznych. Opracowanie łączy wszystkie elementy składające się na zagadnienia charakteru i zakresu odpowiedzialności osób zajmujących się finansami w sektorze publicznym oraz osób za nie odpowiedzialnych. Dodatkowym atutem książki są przykłady nieprawidłowości w działalności podmiotów sektora finansów publicznych będących często przedmiotem postępowania kontrolnego i nadzorczego właściwych organów.
15% rabatu
109,65
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka