Dziś w ofercie 120 243 pozycji
Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem wybranych metod ilościowych
Zarządzanie ryzykiem stanowi jeden z głównych nurtów badań w nowoczesnych finansach. Ryzyko jest nieodłączną częścią prowadzenia działalności. Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na implementację tego procesu wewnątrz swoich organizacji. Monografia składa się z dwóch części. W pierwszej części zaprezentowano zarządzanie ryzykiem od strony procesowej. W książce przedstawione zostało podejście holistyczne do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, co jest zgodne z obecną praktyką biznesową. Z kolei w drugiej części monografii Autorzy zaprezentowali i wykorzystali wybrane metody finansów ilościowych, które posłużyły do pomiaru ryzyka rynkowego. Szczególną uwagę poświęcono kwantylowym miarom ryzyka takim jak wartość zagrożona oraz oczekiwany niedobór. Wykazano, że wykorzystując narzędzia ekonometrii finansowej, przedsiębiorstwo może dokonać pomiaru swojej ekspozycji na ryzyko rynkowe wynikające z posiadanego portfela inwestycyjnego. Książka zawiera treści skierowane do praktyków, ale także do studentów oraz do młodych adeptów nauki.
10% rabatu
28,80
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie dokumentacją Badania i dydaktyka
Seria Biblioteka Zarządcy Dokumentacji powstała jako forma wymiany myśli naukowej na bardzo aktualny problem, jakim jest współczesna biurowość. W publikacjach niniejszej serii chcemy zmienić dotychczasową wąską optykę postrzegania biurowości jako głównego „producenta” dokumentacji, sięgającą XIX wieku, na nowoczesną, w której biurowość odgrywa inne bardzo ważne role: zarządcy informacją urzędową, wskaźnika sprawności i skuteczności podmiotu, narzędzia budowania jego wizerunku, także marketingowego. Biblioteka Zarządcy Dokumentacji jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych kwestiami funkcjonowania współczesnej biurowości, a zwłaszcza do badaczy zgłębiających tajniki biurowości tradycyjnej i nowoczesnej, zainteresowanych kierunkami ich zmian pod wpływem nowoczesnych technologii oraz przemian społecznych. Chcielibyśmy, aby po książki z naszej serii sięgali archiwiści zaangażowani na stanowiskach związanych z kształtowaniem narastającego zasobu, na których – z racji kontrolowania i uzgadniania instrukcji kancelaryjnych, wykazów akt i instrukcji dot. archiwów zakładowych i składnic akt – ważna i niezbędna jest wiedza o funkcjonowaniu współczesnej biurowości. Życzylibyśmy sobie, aby do naszych publikacji zaglądali archiwiści w instytucjach pełniących funkcję koordynatorów kancelaryjnych, czerpiąc z nich wiedzę użyteczną na co dzień. Mamy nadzieję, że z naszych opracowań będą też korzystać urzędnicy w poszukiwaniu praktycznych porad, zwłaszcza ci spośród nich, którzy sprawują kontrolę nad czynnościami kancelaryjnymi lub są zobowiązani do przygotowania instrukcji kancelaryjnych, wykazów akt lub instrukcji o organizacji i funkcjonowaniu archiwów bieżących. Chcielibyśmy, aby z poszczególnych tomów Biblioteki skorzystali także pracownicy firm komputerowych specjalizujących się w opracowaniu programów do elektronicznego zarządzania dokumentacją w instytucji i sięgali po informacje o podstawowych zadaniach biurowości (kancelarii) w instytucji, obiegu dokumentacji nie tylko elektronicznej oraz o zadaniach i roli archiwum zakładowego lub składnicy akt na etapie przechowywania dokumentów. Pomysłodawca serii Halina Robótka
10% rabatu
25,20
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Konsumpcja odpowiedzialna wyzwanie dla zarządzania rozwojem
Monografia jest twórczym rozwiązaniem problemu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, umiejscowionego w obszarze zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym oraz nowego, modelowego ujęcia tego procesu. Autorka podjęła ambitną próbę nowego podejścia do procesów konsumpcji od strony podmiotowej - cech zachowań człowieka występującego w roli konsumenta, ujęcia nawiązującego bezpośrednio do świadomości człowieka oraz do jednej z najważniejszych kategorii - jego odpowiedzialności. W książce dokonano empirycznej weryfikacji procedur umożliwiających implementację konsumpcji odpowiedzialnej w procesy zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym, a także stopnia, w jakim program kształcenia umożliwia wdrażanie modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną. W publikacji Autorka przedstawiła: - rozwój zrównoważony i trwały jako koncepcję oraz zasadę zarządzania, - świadomość i konsumpcję jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem, - procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną, - konstrukcję modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, - implementację modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki. Książka jest adresowana zarówno do wszystkich osób zainteresowanych współczesnym konsumentem, jak też do przedstawicieli administracji publicznej odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii rozwoju oraz studentów i pracowników naukowych uczelni. Monografia jest twórczym rozwiązaniem problemu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, umiejscowionego w obszarze zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym oraz nowego, modelowego ujęcia tego procesu. Autorka podjęła ambitną próbę nowego podejścia do procesów konsumpcji od strony podmiotowej - cech zachowań człowieka występującego w roli konsumenta, ujęcia nawiązującego bezpośrednio do świadomości człowieka oraz do jednej z najważniejszych kategorii - jego odpowiedzialności. W książce dokonano empirycznej weryfikacji procedur umożliwiających implementację konsumpcji odpowiedzialnej w procesy zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym, a także stopnia, w jakim program kształcenia umożliwia wdrażanie modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną. W publikacji Autorka przedstawiła: - rozwój zrównoważony i trwały jako koncepcję oraz zasadę zarządzania, - świadomość i konsumpcję jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem, - procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną, - konstrukcję modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, - implementację modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki. Książka jest adresowana zarówno do wszystkich osób zainteresowanych współczesnym konsumentem, jak też do przedstawicieli administracji publicznej odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii rozwoju oraz studentów i pracowników naukowych uczelni.
27% rabatu
47,45
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Funkcjonowanie kreatywnych zespołów w kontekście stereotypizacji generacyjnej jako ryzyko w obszarze HR
Zróżnicowanie zasobów ludzkich, w tym ich wielopokoleniowość, może stanowić o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw. Różnorodność kapitału ludzkiego ujmowana w kategoriach afiliacji społeczno-kulturowych, ról organizacyjnych i zespołowych, jak również indywidualnych cech pracowników, w istotny sposób wpływa na postawy wobec pracy i kreatywność zespołów. Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim zakresie postawy wobec pracy kształtują różnice uwarunkowane przynależnością do danego pokolenia, a w jakim - różnice wynikające z cech temperamentalnych i osobowościowych pracowników? Czy różnice te znajdują potwierdzenie w badaniach i praktyce, czy też są raczej efektem uogólnień i prowadzą do stereotypizacji generacyjnej? W książce, zawierającej analizy teoretyczne oraz wyniki własnych badań empirycznych, znajdą coś wartościowego dla siebie: - poszukiwacze pojęć z zakresu gospodarki kreatywnej; - kolekcjonerzy typologii; - badacze reprezentujący higher education research; - zainteresowani wyceną kreatywnych zespołów; - zwolennicy ekonomii behawioralnej; - upatrujący korzyści w marketingu personalnym, w tym - w segmentacji, także generacyjnej; - interesujący się sposobami oraz wynikami badania percepcji cech osobowościowych i temperamentalnych w kontekście generacyjnym; - identyfikujący się z przeciwnikami stereotypizacji generacyjnej; - dążący do budowania kapitału multigeneracyjności; - inni, wymykający się powyższemu „sprofilowaniu" miłośnicy problematyki HR.
27% rabatu
37,96
52,00 zł
Dodaj
do koszyka
Koncepcja społecznej odpowiedzialności i koncepcja zrównoważonego rozwoju w procesie funkcjonowania organizacji
„Podjęta przez Autorów problematyka wpisuje się trafnie w obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój paradygmatów zarządzania, które wytyczają różne orientacje w nauce, stanowiąc ideową podstawę dla powstawania naukowych koncepcji, a tym samym tworzą fundament dla funkcjonowania wspólnot naukowych. W tym kontekście należy zauważyć, że prezentowane w monografii koncepcje zarządzania wyrosły na gruncie takich paradygmatów, jak paradygmat zrównoważonego rozwoju oraz paradygmat etyki gospodarowania, których sformułowanie i rozwój stawały się także odpowiedzią na nowe wyzwania, jakie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-gospodarcza stawiała przed przedsiębiorstwami” Z recenzji dra hab. Andrzeja Jakiego, prof. UEK Opracowanie stanowi kompendium wiedzy dotyczącej koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji w kontekście kształtowania ich konkurencyjności i innowacyjności. Jednym z istotnych elementów publikacji jest ukazanie istoty, znaczenia oraz wyzwań edukacji społecznie odpowiedzialnej w zmiennym i turbulentnym otoczeniu gospodarczym. Niewątpliwą zaletą monografii jest połączenie walorów naukowych z celami dydaktycznymi.
20% rabatu
31,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wpływ ekspansji zagranicznej na efektywność przedsiębiorstw
Publikacja pokazuje efekt „iluzji internacjonalizacji”, prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, że wyjście firmy na rynki zagraniczne bezpośrednio prowadzi do lepszych wyników w stosunku do firm pozostających w kraju. Zawiera szereg praktycznych wskazówek dla menedżerów planujących lub prowadzących ekspansję zagraniczną w celu zwiększenia szansy na odniesienie sukcesu. Celem pracy jest weryfikacja, czy istnieje, a jeżeli tak, to jaki ma kształt, zależność między stopniem internacjonalizacji a efektywnością finansową przedsiębiorstw. W odniesieniu do tego celu pojawił się też drugi, którym jest weryfikacja, czy na przebieg zidentyfikowanej relacji mają wpływ zmienne odzwierciedlające uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne ekspansji zagranicznej. W analizie szczególny nacisk położono na motywy oraz formy ekspansji zagranicznej, które do tej pory nie były szeroko omawiane w polskiej, a także, jak wskazuje dokonany przegląd badań empirycznych, w światowej literaturze poświęconej badaniom nad tego typu związkami. Książka jest adresowana do pracowników naukowych i studentów zainteresowanych problematyką biznesu międzynarodowego oraz zarządzania strategicznego, a także do kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw, które prowadzą ekspansję zagraniczną lub rozważają jej podjęcie. Praca dra Krystiana Barłożewskiego to bez wątpienia pozycja potrzebna na polskim rynku wydawniczym. Wyzwanie sprostania priorytetowi efektywności finansowej przez firmy jest z jednej strony powszechne w warunkach wolnej konkurencji na rynku, której natężenie wzmagają procesy internacjonalizacji, ale z drugiej strony jednocześnie kluczowe dla przedsiębiorstw. Rozpoznanie związków pomiędzy zachowaniami internacjonalizacyjnymi a wspomnianą efektywnością finansową, zidentyfikowanie czynników decydujących o kierunku i sile tej zależności, a także czynników „tłumaczących” ową zależność ma duże znaczenie praktyczne. Dr hab. Barbara Jankowska, prof. nadzw. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej
15% rabatu
84,15
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Fortuny czar
Jeżeli planujesz założyć własną firmę, studiujesz nauki ekonomiczne, zarządzanie, prawo, marketing czy podobne kierunki, lub jesteś menedżerem w korporacji to dobrze zainwestowałeś, sięgając po tę książkę. W odróżnieniu od wielu podobnych pozycji poradnikowych nie będę zanudzać teoretycznymi wywodami, nie będę przytaczać paragrafów i ustaw. Procedury urzędowe, wykłady profesorskie itp. pozostawmy na boku. Postaram się pokazać szereg zdarzeń i faktów zaczerpniętych z realiów biznesowego życia. Czysta praktyka, przykłady i wnioski. Taka treść, jak sądzę, pozwoli nam ugruntować pewne kanony postępowania, pewne prawidła, którymi przedsiębiorcy winni się kierować. W codziennej pracy jestem doradcą i konsultantem biznesowym. Z racji mojego dość długiego, jak na polskie warunki, działania w prywatnym biznesie częstokroć spotykam się z prośbami, aby w pigułce przedstawić podstawy prowadzenia małej własnej firmy, zwykle usługowej. Wykorzystując własne doświadczenia, zdarzenia, które wystąpiły w moich przedsiębiorstwach, ale również zaczerpnę z obserwacji cudzych zmagań, postaram się odpowiedzieć na pytanie, które często słyszę od moich klientów: „Chyba chcę prowadzić własny biznes. Nie mam pomysłu i nic nie wiem. Jak to zrobić?” *** Krzysztof Olbrycht (ur. 1960) - przedsiębiorca, doradca, rolnik - plantator roślin energetycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji o podatkach i przedsiębiorczości. Zdobywał doświadczenie w radach nadzorczych i zarządach kilkunastu spółek. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie (zarządzanie) oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (finanse). *** "Gorąco polecam książkę Krzysztofa Olbrychta pt. "Fortuny czar". Jako przedsiębiorca z dwudziestoletnim doświadczeniem chcę zaznaczyć, ze po jej przeczytaniu nauczyłem się o wiele więcej iż mogłem spodziewać się po bardzo intrygującym tytule." - Paweł Nowak, październik 2016
35% rabatu
25,35
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji
Jak skutecznie komunikować się ze swoimi konsumentami w dobie nowych mediów i zmieniających się trendów? Jak nawiązywać trwałe relacje z partnerami biznesowymi? Jak motywować pracowników i dawać im poczucie satysfakcji z pracy? Odpowiedzi na te pytania zawiera prezentowana publikacja. W książce autorzy omawiają użyteczne teorie i praktyczne wskazówki, pomocne w prowadzeniu zewnętrznej i wewnętrznej komunikacji przedsiębiorstw. Publikacja zawiera m.in.: - omówienie trendów w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku; - szerokie, praktyczne omówienie zasad budowania partnerskich relacji B2B i obsługi klienta; - przegląd narzędzi i działań komunikacyjnych kierowanych do odbiorców końcowych B2C; - wskazówki dotyczące prowadzenia motywującej komunikacji wewnętrznej; - porady na temat budowania wartości dodanej organizacji w duchu CSR.
17% rabatu
40,67
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Innowacje w turystyce zdrowotnej
Rynek turystyki zdrowotnej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w globalnej gospodarce turystycznej. Stałe wydłużanie się życia ludzkiego, rosnący zasób czasu wolnego oraz zróżnicowanie ofert turystyki zdrowotnej w destynacjach turystycznych zwiększają popyt na usługi służące poprawie lub zachowaniu zdrowia. W książce zostały przedstawione zagadnienia związane z innowacyjnością turystyki zdrowotnej, która jest podstawą kształtowania konkurencyjności przez podmioty działające na tym rynku. Problematyka obejmuje między innymi: - identyfikację form i przejawów innowacji w turystyce zdrowotnej oraz czynników ją kształtujących, - interpretację rodzajową procesów innowacyjnych, wraz z oceną ich efektywności, - diagnozę stanu oraz określenie determinant innowacyjności podmiotów turystyki zdrowotnej w Polsce, - prezentację najlepszych praktyk w zakresie innowacyjności w każdym z czterech obszarów turystyki zdrowotnej (usługi lecznicze, uzdrowiskowe, wellness & spa oraz w zakresie medycyny estetycznej), - koncepcję modelu systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej. Publikacja adresowana jest do właścicieli i pracowników obiektów świadczących usługi turystyki zdrowotnej, pracowników jednostek samorządu terytorialnego w gminach uzdrowiskowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz stowarzyszeń gmin uzdrowiskowych, studentów, doktorantów, a także do pracowników naukowych uczelni w ramach kierunków ekonomicznych, turystycznych, medycznych, o zdrowiu, o ziemi i prawniczych.
17% rabatu
48,96
58,99 zł
Dodaj
do koszyka
Sztuka motywowania pracowników
Co zrobić, aby pracownicy w firmie czuli, że są potrzebni. Jakimi narzędziami powinien posługiwać się szef firmy (nie ma znaczenia czy będzie to mała firma rodzinna, czy też duża korporacja)? Jak ważną rolę w odnoszeniu sukcesów odgrywa wizja szefa? Jak reagować na błędy pracowników? Jak szybko dobrać zadania do umiejętności i możliwości pracowników? Jak zmotywować ich do większego wysiłku intelektualnego i fizycznego w pracy dla dobra firmy? Jakimi narzędziami posługiwać się w motywowaniu ich? Zarządzanie ludźmi to wielka sztuka. Na te i wiele innych pytań próbuje udzielić odpowiedzi autor książki Kobjoll Klaus. Prezentowana Państwu książka to wynik jego wykładów i seminariów na kursach dotyczących zagadnień marketingu i rozwijania motywacji, przewodnik po skomplikowanym świecie przedsiębiorczości. Ale warto podkreślić – przewodnik niezwykły! Napisany barwnym i żywym językiem, przejrzysty i zrozumiały dla czytelnika, bogaty w nietuzinkowe (lecz skuteczne!) pomysły pozwalające podnieść efektywność pracowników i zyski firmy. Słowem, nic w stylu: przygotujmy opracowania koncepcyjne, konsekwentnie to wdrażajmy czy pracujemy według nowego paradygmatu. I o to chodzi!
22% rabatu
22,62
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Teoria organizacji bezpieczeństwa na przykładzie masowej ewakuacji ludności
Najważniejszym przesłaniem książki jest ukazanie nowego kierunku rozwoju nauk o bezpieczeństwie. Stanowi go teoria organizacji bezpieczeństwa. Zgodnie z jej założeniami, działania służące zapewnianiu bezpieczeństwa obywateli można grupować i opisywać analogicznie jak przedsiębiorstwa. Analiza ich strategii, struktury, zasobów i zasad zarządzania pozwala wychodzić naprzeciw problemom bezpieczeństwa, bardzo trudnym (wręcz niemożliwym) do rozwiązania przy zastosowaniu klasycznych sposobów myślenia. W książce przedstawiono założenia teoretyczne teorii organizacji bezpieczeństwa. Nie bez powodu opisano praktyczne ich zastosowanie na przykładzie masowej ewakuacji ludności. Problematyka ta jest niezwykle skomplikowana i niedookreślona formalnie. Zaprezentowanie jej w świetle omawianej teorii pozwoliło na uzyskanie właściwego obrazu oraz zidentyfikowanie sposobów podnoszenia sprawności organizacyjnej.
17% rabatu
51,46
62,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rynek pracy kariera zawodowa
Publikację należy uznać za interesującą pozycję, prezentującą problematykę edukacji, rozwoju kariery w obecnej sytuacji na rynku pracy. Przez całe życie człowiek kształtuje swoją osobowość, rozwija swoje predyspozycje, planuje przyszłość zawodową. Zachodzące zmiany społeczno-kulturowe stawiają przed edukacją nowe wyzwania dostosowywania programów, profili kształcenia do potrzeb rynku pracy. (…) Publikacja wpisuje się w nurt dyskusji na temat konieczności zmian. Refleksje, rozważania, eksplikacje oraz eksploracje podejmowane przez Autorów publikacji, odnoszą się zarówno do rynku pracy, kariery zawodowej, ale również do wyzwań dla edukacji. Uważam, że opracowanie ma duże walory poznawcze i praktyczne, dzięki którym może być użyteczne w działalności szkolnictwa na różnych etapach edukacyjnych, w działalności urzędów pracy, w doradztwie zawodowym, a także w kształceniu studentów. Praca ta powinna również być przedmiotem analiz instytucji oświatowych przygotowujących osoby do wejścia na rynek pracy, urzędów pracy, instytucji walczących z bezrobociem, a także doradców zawodowych. Powinna być też przedmiotem zainteresowania studentów kierunków pedagogicznych, pracy socjalnej i wszystkich tych, którzy zajmują się problematyką bezrobocia, rynku pracy, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy. Z recenzji dr hab. inż. Elżbiety Sałaty, prof. UTH Wstęp 1. Edukacja wobec wyzwań rynku pracy Anna Maria Wójcik Zawód edukatora ekologicznego nową perspektywą w rozwoju kariery zawodowej studentów kierunków przyrodniczych Bożena Alejziak Płeć jako determinanta rozwoju zawodowego studentów turystyki a potrzeby rynku pracy. Wybrane aspekty Monika Mazur-Mitrowska Pierwsza praca. Oczekiwania i obawy młodzieży kończącej zasadniczą szkołę zawodową Justyna Meissner-Łozińska Młodzież szkół gimnazjalnych wobec obowiązków szkolnych 2. System doradztwa w rozwoju kariery zawodowej Marian Piekarski Doradztwo zawodowe w edukacji a rozwój kariery zawodowej ucznia Justyna Bojanowicz Kształcenie pracowników socjalnych – motywacje i predyspozycje oraz pomoc doradcy zawodowego 3. Zjawisko marginalizacji w zmieniającym się rynku pracy Joanna Wróblewska-Skrzek Trudny start. Sytuacja zawodowa młodych dorosłych Norbert G. Pikuła, Katarzyna Białożyt Aktywność zawodowa osób po 55. roku życia w Polsce i Unii Europejskiej – analiza porównawcza Katarzyna Jagielska Jakość życia w pracy i jej wpływ na jakość życia osób starszych Larysa Lukianova Kwestia bezrobocia na Ukrainie – problemy i sposoby ich rozwiązywania Sylwester Bębas Preferencje młodzieży, osób bezrobotnych i pracodawców dotyczące zatrudnienia na przykładzie regionu piotrkowskiego
10% rabatu
25,20
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie w szkołach wyższych i innowacje...
Innowacyjność gospodarki każdego kraju jest ściśle powiązania z poziomem i dynamiką rozwoju nauki i edukacji. Im wyższy poziom rozwoju szkolnictwa, tym wyższe miejsce w poziomie innowacyjności zajmuje dane państwo, bez względu na to, na jakie rankingi się powołujemy.
20% rabatu
38,64
48,30 zł
Dodaj
do koszyka
Wywiad biznesowy
Wywiad biznesowy
Wydawca: Gab
wysyłka: 48h
Oddajemy w Twoje ręce, drogi Czytelniku, książkę na intrygujący temat, który jednocześnie niesie wysoką, konkretną wartość dla każdego decydenta zainteresowanego budowaniem i wzmacnianiem przewagi konkurencyjnej zarządzanej przez siebie organizacji. Niniejsze opracowanie pomyślane zostało jako przystępne wprowadzenie w tematykę wywiadu biznesowego i przybliża najważniejsze kwestie związane z jego praktyką. Autorzy założyli, że odbiorcą książki jest osoba zainteresowana rozpoczęciem kariery jako analityk wywiadu biznesowego lub osoba, która rozważa wykorzystanie i profesjonalizację funkcji wywiadowczej w swojej organizacji. Z tego względu w książce można znaleźć podstawowe, praktyczne informacje dotyczące: – celu i zakresu wywiadu biznesowego; – organizowania funkcji wywiadowczej w organizacji i jej realizowania zgodnie z prawem i standardami etycznymi; – pozyskiwania, przetwarzania i analizowania informacji; – raportowania wyników analiz wywiadowczych; – korzystania z zewnętrznych dostawców usług wywiadowczych oraz świadczenia usług wywiadu biznesowego jako zewnętrzny dostawca; – stosowania wywiadu biznesowego do wspierania strategicznych decyzji, w szczególności w kontekście innowacji i innowacyjności.
25% rabatu
51,75
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ruch kadrowy nauczycieli i pracowników niepedagogicznych w czasie reformy ustroju szkolnego
Ustawą z 14.12.2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe wprowadzone zostały reguły określające zasady wdrożenia i funkcjonowania nowego ustroju szkolnego. Jednym z założeń reformy jest wygaszanie gimnazjów i przekształcenie sześcioletnich szkół podstawowych w ośmioletnie szkoły podstawowe. Publikacja Ruch kadrowy nauczycieli i pracowników niepedagogicznych w czasie reformy ustroju szkolnego w sposób praktyczny opisuje, jakie w związku z tym zadania postawił ustawodawca przed dyrektorami szkół w kontekście polityki kadrowej. Jest odpowiedzią na pytania, jakich czynności musi dopełnić dyrektor, jakie możliwości posiada nauczyciel i w jakich terminach należy poszczególne etapy wdrożyć. Opracowanie zostało ponadto wzbogacone specjalistycznymi wzorami dokumentów, szczególnie istotnymi w okresie reformy ustroju szkolnego. Dzięki fachowym wyjaśnieniom specjalistów dowiesz się m.in.: - czy w przypadku rozwiązania stosunku pracy z nauczycielem gimnazjum, którego dalsze zatrudnienie w roku szkolnym 2017/2018 lub 2018/2019 nie jest możliwe, należy przeprowadzić konsultacje związkowe, - czy po włączeniu gimnazjum do 8-letniej szkoły podstawowej dyrektor szkoły podstawowej tworzy jeden arkusz organizacyjny dla szkoły podstawowej i gimnazjum, - czy z nauczycielką zatrudnioną na czas nieokreślony w niepublicznym gimnazjum, która przebywa na urlopie wychowawczym, można rozwiązać stosunek pracy.
18% rabatu
64,78
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Konkurencyjność kancelarii prawnych
Celem publikacji jest poszerzenie wiedzy o czynnikach konkurencyjności usług prawnych. W opracowaniu przedstawiono najskuteczniejsze sposoby konkurowania kancelarii prawnych oraz najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzania kancelariami, takie jak: - ekonomiczna analiza rynku usług prawnych, - trendy na rynku usług prawnych wpływające na jego konkurencyjność, - specyfika konkurowania w usługach prawnych, - pozycja konkurencyjna kancelarii prawnych, - determinanty konkurencyjności kancelarii prawnych, - strategie konkurowania na rynku usług prawnych.
18% rabatu
81,18
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kapitał ryzyka w przedsiębiorstwie
Zintegrowane podejście do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie cieszy się rosnącym zainteresowaniem tak środowiska nauki, jak i praktyki. Niniejsza monografia wpisuje się w tę tematykę, eksponując powiązania zarządzania ryzykiem z podejmowaniem decyzji finansowych w przedsiębiorstwie. W centrum rozważań umiejscowiono kategorię kapitału ryzyka, która rozpatrywana jest z perspektywy problemu finansowania skutków realizacji ryzyka w przedsiębiorstwie. Przyjmując zintegrowane podejście do zarządzania ryzykiem, decyzje o pozyskaniu i zastosowaniu kapitału ryzyka ukazano jako element procesu kształtowania struktury kapitału w przedsiębiorstwie, z uwzględnieniem problemu kreacji wartości przedsiębiorstwa. Publikacja dedykowana jest przede wszystkim badaczom zainteresowanym zgłębianiem problemu ryzyka w działalności przedsiębiorstwa oraz zintegrowanym podejściem do zarządzania ryzykiem. Prezentowane treści mogą również stanowić źródło wiedzy dla środowiska praktyki. Dotyczy to w szczególności określenia kierunków pozyskiwania kapitału ryzyka w przedsiębiorstwie, gdzie uwzględniono relatywnie mało znane w Polsce metody alternatywnego transferu ryzyka (tzw. ART). Publikacja może również przyczynić się do lepszego zrozumienia holistycznego podejścia do zarządzania ryzykiem, dzięki prezentacji kierunków identyfikacji powiązań poszczególnych etapów procesu zarządzania ryzykiem z podejmowaniem decyzji finansowych w przedsiębiorstwie.
22% rabatu
54,60
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
4-godzinny tydzień pracy Audiobook w.2017 - Audiobook
Zapomnij o starej koncepcji emerytury i całej reszcie planów odkładania życia na później - nie musisz czekać. Co więcej, jest wiele powodów, by nie czekać, szczególnie w tych nieprzewidywalnych czasach zawirowań gospodarczych. O czymkolwiek byś nie marzył - ucieczce od wyścigu szczurów, wspaniałych podróżach po świecie, miesięcznym pięciocyfrowym dochodzie bez żadnego zaangażowania lub tylko o pełniejszym życiu, w większym stopniu wolnym od pracy - ta książka jest dla ciebie przewodnikiem.
31% rabatu
27,34
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Rodzic jako przywódca stada
Rodzic jako przywódca stada
Autor: Juul Jesper
Wydawca: Mind
wysyłka: 48h
Jak matka i ojciec mogą być wspólnie przywódcami swojego stada? Jakie wartości pomagają w byciu dobrym przywódcą? Dlaczego ważna jest godność każdego członka rodziny? Czego możemy nauczyć się od dzieci? Co to znaczy: zdrowe i silne dziecko? Cała władza w rodzinie należy do rodziców. Dzieci potrzebują przywództwa, ponieważ brakuje im jeszcze doświadczenia i siły wewnętrznej, żeby samemu decydować o sobie. Jak jednak korzystać z władzy rodzicielskiej, żeby nie ranić dziecięcych uczuć i nie naruszać ich granic? Jesper Juul pokazuje, że kluczowe są tutaj wartości, jakimi kierują się dorośli. Czy ważna jest dla nas autentyczność? Czy uczciwie bierzemy odpowiedzialność za swoje błędy? Czy uważamy dziecko za kogoś równego sobie pod względem godności osobistej? Czy szanujemy jego uczucia, marzenia i granice tak samo jak swoje? Nie można wychować silnego i zdrowego człowieka, jeśli nie dba się o jego siłę i zdrowie już w dzieciństwie. Chodzi przede wszystkim o poczucie własnej wartości, które stanowi najlepszą barierę wewnętrzną przeciw zagrożeniom współczesnego świata. To jednak oznacza, że już w domu rodzinnym musimy wcielać w życie wartości, które wspierają rozwój dziecięcej integralności. A to nakłada określone warunki na nasze przywództwo w rodzinie.
22% rabatu
23,32
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ekonomika przedsiębiorstw
Ekonomika przedsiębiorstw
Wydawca: CeDeWu
wysyłka: 48h
Książka „Ekonomika przedsiębiorstw" została poświęcona zagadnieniom dotyczącym funkcjonowania przedsiębiorstw we współczesnym świecie go­spodarczym. Jest to opracowanie kompleksowo traktujące o wpływie otoczenia na przedsiębiorstwa, a także czynnikach konkurencyjności. W publikacji ukazano zasady gospodarowania składnikami majątkowymi oraz źródła ich finansowania. Zaprezentowano również jak ważną rolę w pra­widłowym funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych odgrywają procesy inwestycyjne, konsolidacyjne i restrukturyzacyjne. Ponadto, w książce poruszono zagadnienia wartości przedsiębiorstwa, a także współdziałania gospodarczego podmiotów zarówno w ramach form ko­operacji, jak i koncentracji. Opracowanie to doskonały podręcznik - przewodnik dla studentów różnych kierunków i specjalności ekonomicznych, jak i osób zainteresowanych zdo­bywaniem aktualnej wiedzy na prezentowany temat.
22% rabatu
39,78
51,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka