Dziś w ofercie 133 437 pozycji
Nowe idee zarządzania publicznego
Zarządzanie publiczne stanowi jedną z kluczowych orientacji badawczych na gruncie praktycznie zorientowanych nauk społecznych. Jednocześnie jest to kluczowy wymiar funkcjonowania sfery publicznej. Refleksja nad problemami tak rozumianego zarządzania podlega też różnym trendom, pozostaje w związku z dominującymi orientacjami ideologicznymi, a w przypadku Polski – w bezpośrednim związku z zamierzoną konwergencją do zachodnich wzorów, uznawanych – często bezkrytycznie – za godne naśladowania. Teksty, które składają się na tę książkę, przynoszą wielomiarowy obraz zarządzania publicznego. Autorzy podejmują próbę krytycznej prezentacji „nowych idei”, odnoszą się jednak również do koncepcji silnie zakorzenionych w tradycji badawczej. Jednym z wątków, który stanowi klamrę spinającą zainteresowania autorów, jest dostrzeganie dylematu między sprawnością zarządzania a jego uspołecznianiem, partycypacją obywateli w coraz bardziej złożonych procesach funkcjonowania sfery publicznej. Wartością jest wielowymiarowe, często oparte na idealizacji spojrzenie na procesy partycypacyjne. Autorzy zdają się pośrednio zachęcać do nieulegania modom, nowym trendom w debacie nad zarządzaniem publicznym, które pozostają czy to w zgodzie, czy to w opozycji do wpływowych orientacji ideologicznych.
13% rabatu
32,89
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Ocena efektywności wykorzystania środków publicznych na tle rozwoju polskich przedsiębiorstw
Książka jest adresowana przede wszystkim do praktyków zarządzania na poziomie mikro- i makroekonomicznym oraz wykładowców i studentów kierunków społecznych i ekonomicznych. Opracowanie może być z powodzeniem wykorzystane jako materiał pomocniczy na kierunkach zarządzania publicznego, jak i zarządzania przedsiębiorstwem. Rekomendacje mają swoje uzasadnienie w szerokim przeglądzie wiedzy teoretycznej, jako fundament konkretnych zaleceń praktycznych, zweryfikowane wiarygodnymi badaniami empirycznymi. Fragment Wstępu
18% rabatu
34,44
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Natura i kształtowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem
Termin "system zarządzania przedsiębiorstwem" występuje w powszechnym użyciu. Trudno go jednak znaleźć, choćby w słowniku, kiedy szukamy lepszego zrozumienia zarządzania istniejącym już biznesem. W części pierwszej książka pokazuje, że stan i wartość poznawczej wiedzy naukowej nie jest zadowalający, zarówno jeśli chodzi o podstawy systemu zarządzania (geneza i istota przedsiębiorstwa oraz zarządzania), jak i sam system zarządzania przedsiębiorstwem. W drugiej części przedstawia koncepcję zniesienia tej luki poznawczej. Jej przedmiotem jest w pierwszej kolejności wyjaśnienie genezy i istoty zarządzania oraz przedsiębiorstwa w kategoriach skuteczności, nadwyżki ekonomicznej i samozasilania się. Następnie określa kształtowanie natury, budowę i mechanizm funkcjonowania oraz strukturę i rolę systemu zarządzania przedsiębiorstwem. W literaturze jest to pierwsze monograficzne, poznawcze opracowanie tej problematyki. Bez naukowej wiedzy o systemie zarządzania nie możemy go profesjonalnie projektować oraz stosować z nadzieją na osiągnięcie sukcesu przed przedsiębiorstwo. Z książką powinien się zapoznać każdy dydaktyk i student zajmujący się systemem zarządzania przedsiębiorstwem. Warstwa koncepcyjna może być szczególnie przydatna dla menedżerów najwyższego szczebla przedsiębiorstw. To oni przecież decydują o adaptacji rozwiązań zarządczych, ale także ponoszą za ich skuteczność najwyższą odpowiedzialność.
15% rabatu
41,65
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Under New Management
Under New Management
Autor: Burkus David
Wydawca: Pan Macmillan
wysyłka: 48h
Nearly 70 per cent of employees in the UK aren't performing at their full potential. At the roots of this problem are the policies and systems built to 'manage' these employees, which were designed for a different era - the industrial economy. In the tradition of Jim Collins' bestselling Good to Great, in Under New Management David Burkus, psychologist, professor of management at the College of Business at Oral Roberts University and author of The Myth of Creativity, shines a light on the companies that are experimenting with new and different models and policies for leading teams and managing people. From Amazon to Virgin, Volkswagen to Whole Foods, these companies have developed a new set of best practices that may look counter-intuitive, but have become an integral part of what makes them so high-performing, and that have established employee engagement and customer loyalty. The purpose of this book and its research is to challenge you and your company on whether the time has come to re-examine some of the most fundamental concepts in management today. The business of business is all about change and keeping up with the latest trends. Here's your chance to see for yourself what kinds of management changes you should be thinking of.
24% rabatu
31,16
41,00 zł
Dodaj
do koszyka
How To Have A Good Day
In How to Have a Good Day, economist and former McKinsey partner Caroline Webb shows readers how to use recent findings from behavioral economics, psychology, and neuroscience to transform our approach to everyday working life.Advances in these behavioral sciences are giving us ever better understanding of how our brains work, why we make the choices we do, and what it takes for us to be smart and savvy. But it's not always been easy to see how to apply these insights in the workplace - until now.In How to Have a Good Day, Webb explains how three big scientific ideas can help us be at our best every day. She shows us exactly how to apply this science to our plans, tasks and conversations, in step-by-step guidance that allows us to: set better priorities; make the hours go further; turn every interaction into a success; strengthen our personal impact; be resilient in the face of setbacks; and sustain our energy over the course of the day. Webb teaches us how to be at our best under pressure, and gives us specific tools to tackle common work challenges - from conflict with colleagues, to dull meetings and packed inboxes.Filled with stories of people who have used Webb's insights to boost their job satisfaction and performance at work, How to Have a Good Day is the book so many people wanted when they finished Nudge, Blink and Thinking Fast and Slow, and were looking for practical ways to apply this fascinating science to their own lives and careers.A remarkable and much needed book, How to Have a Good Day firmly delivers on its promise, showing us all how to have a lifetime of good days.
24% rabatu
27,13
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
How To Use Innovation and Creativity in the Workplace
Are you hungry to increase productivity in your workplace? Do you want to solve problems and enhance working relationships?A creative director with more than 25 years' experience, Patrick Collister introduces new ways to get the creative juices flowing. Whatever your career, how to: use innovation and creativity in the workplace is packed with simple and practical techniques that are easy to introduce into the working day. Find out how to encourage the exchange of ideas with colleagues and make meaningful and positive changes. Use technology and digital platforms, break established work patterns and engineer working environments to harness creative potential and increase innovation.
24% rabatu
22,04
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Parki technologiczne jako element regionalnej polityki wsparcia internacjonalizacji innowacyjnych firm sektora MŚP
Gospodarka wiedzy, innowacyjność i internacjonalizacja oraz pomoc publiczna to kluczowe pojęcia, które organizują współczesną debatę na temat rozwoju regionalnego. Dlatego też stały się centralnymi zagadnieniami dyskutowanymi w prezentowanej książce. Autorzy swoje zainteresowania koncentrują na przedsiębiorstwach-lokatorach parków technologicznych w Polsce oraz samych parkach technologicznych, które traktowane są jako podstawowy instrument regionalnej polityki rozwoju. Monografia jest połączeniem teoretycznej refleksji nad perspektywami rozwoju gospodarczego z gruntownymi, wieloaspektowymi badaniami parków technologicznych i operujących w nich przedsiębiorstw. Celem przeprowadzonych badań jest m.in. określenie, na ile i w jakim zakresie parki technologiczne są skutecznym narzędziem budowania gospodarki opartej na wiedzy i osiągania przewagi konkurencyjnej na tym polu. Zaprezentowane analizy przynoszą między innymi odpowiedzi na pytania o stopień innowacyjności i internacjonalizacji firm-lokatorów parków technologicznych oraz kondycję parków technologicznych w Polsce, a także wpływ pomocy publicznej na rozwój sektora innowacyjnych przedsiębiorstw. Przeprowadzone studia empiryczne pozwalają też na zaprezentowanie pożądanego modelu funkcjonowania parków technologicznych, a w szerszej perspektywie zasad skutecznej polityki regionalnej wpisującej się we współczesne teorie handlu i rozwoju endogennego. Książka kierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych zagadnieniami internacjonalizacji, innowacyjności i polityki publicznej. Przedstawione w niej ustalenia mogą być - zdaniem autorów - ciekawe zarówno dla czytelników zajmujących się tymi problemami od strony naukowej i poznawczej, jak też praktyków: menadżerów, decydentów oraz ekspertów związanych z polityką proinnowacyjną i rozwojową.
20% rabatu
40,00
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie Publiczne 3 (41) 2017
W numerze János Kornai: Zrewidowany paradygmat systemowy. Wyjaśnienia i dodatkowe elementy w świetle doświadczeń państw postsocjalistycznych – część pierwsza Maciej D. Kryszczuk, Michał Wenzel: Związki zawodowe w świetle przemian cywilizacyjnych: możliwości, wyzwania i zagrożenia Andrzej Bukowski, Seweryn Rudnicki: Kulturowe bariery rozwoju innowacyjności w Polsce Marek W. Kozak: Zarządzanie wielkimi imprezami sportowymi: główni interesariusze Ambroży Mituś: Wybrane zagadnienia z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego Peter Mihalyi: Ownership changes in the Hungarian healthcare sector, 1990–2017 Recenzje Stanisław Mazur: Jacek Raciborski (red.), Państwo w praktyce: style działania
20% rabatu
16,80
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Corporate financial communication in Poland
Companies listed in stock exchanges need to actively engage with investors but little research has been done into corporate communication practices in emerging markets. The goal of this book is to describe the textual communication between companies listed at the Warsaw Stock Exchange, equity analysts and investors. We present the results of three empirical studies of financial texts written in the Polish language: financial reports, letters to shareholders and sell-side analyst reports. The studies combine the methods of finance and language pragmatics to develop a rich picture of the causes and effects of financial communication. We contribute this study of communication in the Polish language to the growing literature on the role of language and communication in the functioning of financial markets. The first chapter contains the theory and concepts of corporate disclosure. The second chapter presents the country setting and the information environment in Poland. The third chapter discusses the characteristics of language used in financial texts. The final chapter presents empirical research that we carried out using content analysis methods, experiments and market-based research methods. The methodological workshop presented in this book can be used by students and researchers who study financial communication. The description of communication strategies can be useful for business people who work with companies in Poland. This book presents the results of research that was made possible by the financial support from the National Science Center in Poland under grant number DEC-2011/03/D/HS4/03392. The studies were carried out at Kozminski University (Warsaw, Poland) under the supervision of Karol Marek Klimczak.
27% rabatu
35,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o kontroli w administracji rządowej
Publikacja odpowiada m.in. na następujące pytania: Kto podlega kontroli w administracji rządowej i kto jest upoważniony do jej przeprowadzenia? Jak ustalić kryteria oraz cel kontroli? Jak zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić kontrolę w administracji rządowej? Jak poprawnie udokumentować wyniki kontroli? Jakie są uprawnienia i obowiązki stron postępowania kontrolnego, tj. kontrolowanego i kontrolującego? Komentarz uwzględnia aktualne zmiany Standardów kontroli w administracji rządowej dokonane w dniu 31 sierpnia 2017 r., które są jednym z podstawowych (po komentowanej ustawie) dokumentów odnoszących się do postępowania kontrolnego prowadzonego w sektorze rządowym. Opracowanie zawiera ponad 30 wzorów pism - stosowanych zarówno przez kontrolerów, jak i przez kontrolowanych - które mogą być wykorzystywane w toku kontroli. Książka pomoże w pracy zarówno kontrolerów, koordynatorów, kierowników komórek do spraw kontroli, jak i pracowników różnych stopni zarządzania w jednostce kontrolującej. Będzie istotnym wsparciem w zakresie korzystania z uprawnień przysługujących jednostkom objętych kontrolą, wywiązywania się z obowiązków związanych z postępowaniem kontrolnym, czy też możliwości odwoływania się od wyników kontroli.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przepisy i zestawienia kadrowe 2018 Obowiązki pracodawcy wobec pracowników
Zbiór przepisów prawa pracy przygotowany dla osób prowadzących sprawy pracownicze Niniejsza książka to podręczny zbiór przepisów z zakresu prawa pracy, dzięki któremu osoby, którym powierzono prowadzenie spraw pracowniczych, będą mogły sprawdzić lub potwierdzić zgodność podejmowanych przez siebie decyzji personalnych z przepisami prawa. Aktualność zawartych w książce przepisów na grudzień 2017 r. oznacza, że uwzględnione zostały zmiany m.in. w zakresie świadectw pracy, regulaminów zakładowych, prac wzbronionych kobietom w ciąży oraz karmiących dziecko piersią. Artykuły Kodeksu pracy wzbogacone zostały o bardzo ważne w praktyce stosowania prawa przepisy przejściowe. Książka zawiera komplet niezbędnych przepisów prawa pracy oraz przydatne tabelaryczne zestawienia. Znajdą w niej Państwo m.in.: aktualny tekst Kodeksu pracy i 42 najważniejszych aktów prawnych z dziedziny zatrudniania pracowników; przepisy zebrane w 18 grupach tematycznych; informację o treści regulacji przy każdym artykule; przypisy informujące o przepisach przejściowych oraz ułatwiające szybkie odnalezienie przepisów wykonawczych; tabelaryczne zestawienia najważniejszych danych kadrowych; akty dotyczące zatrudnienia w samorządzie terytorialnym; regulację kontaktów z przedstawicielami załogi; indeks rzeczowy obejmujący wszystkie akty prawne. Dzięki tej książce dowiesz się: Ile godzin może pracować kobieta w ciąży przed monitorem ekranowym? Ilu dni przerwy między umowami pozwala nie wystawiać świadectwa pracy? Co zrobić gdy pracownik nie chce zwrócić błędnego świadectwa pracy do korekty? Jak odróżniać umowę zlecenia od umowy o pracę? Którzy pracownicy podlegają ochronie przed zwolnieniem z pracy? Na ile części może być podzielony urlop rodzicielski? Jaki jest nowy wzór świadectwa pracy zawarty w nowelizacji rozporządzenia MRPiPS z 24.5.2017 r.? Jaki czas pracy obowiązuje pracowników w poszczególnych miesiącach 2018 r.? Kiedy pracownikowi należy się płatne zwolnienie okolicznościowe? Jakie są metody rekompensaty pracy w godzinach nadliczbowych?
13% rabatu
86,13
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Informator kadrowego 2018
Informator kadrowego to zbiór praktycznych tabel, zestawień i wykresów, które ułatwiają pracę działu kadr. Pozwalają szybko sprawdzić dane zagadnienie, uniknąć obliczeń (np. czasu pracy czy wymiaru urlopu), a także upewnić się, czy dobrze postępujemy (np. dzięki tabeli pracowników chronionych, zestawienia przykładowych przyczyn wypowiedzenia, czy listy wpisów w pkt 3 świadectwa pracy)
35% rabatu
19,44
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kadry i płace w jednostkach samorządowych 2018
Niniejsza publikacja kładzie nacisk na praktykę i rozwiązywanie rzeczywistych problemów kadrowo - płacowych w samorządach Stanowi cenne źródło wiedzy nie tylko dla pracowników kadr, ale dla wszystkich zatrudnionych w jednostkach samorządowych.
35% rabatu
45,44
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Modelowanie, diagnostyka i sterowanie nadrzędne procesami
W książce przedstawiono zaawansowane metody i algorytmy modelowania procesów dynamicznych, odkrywania wiedzy w bazach danych, budowy symulatorów, diagnostyki procesów i systemów oraz nadrzędnego sterowania, samostrojenia i adaptacji nastaw pętli regulacyjnych. Opisane metody zostały zaimpletowane w oryginalnym w skali światowej systemie automatyki i diagnostyki- DiaSter . Uniwersalność przyjętych rozwiązań w systemie daje możliwość jego szerokiego zastosowania między innymi w przemyśle energetycznym, chemicznym, farmaceutycznym czy spożywczym. Ze względu na otwartą architekturę możliwe jest połączenie systemy DiaSter praktycznie z dowolnymi systemami automatyki. Książka skierowana jest do studentów i doktorantów uczelni technicznych, zespołów badawczych zajmujących się kompleksową automatyzacją złożonych procesów przemysłowych. Ze względu na interdyscyplinarny charakter tematyki może zainteresować i zainspirować zarówno automatyków i informatyków, jak i projektantów technologii przemysłowych i specjalistów z zakresu inżynierii produkcji.
15% rabatu
50,15
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw
Książka „Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw - Przywództwo, marketing, budżet" - stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju, należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia, poprawienie dynamiki eksportu, a przede wszystkim na skuteczne konkurowanie polskiej gospodarki na rynku europejskim. W publikacji szczegółowej analizie poddano: • determinanty funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw, • rolę przywództwa i umiejętność budowania zaangażowania pracowników, • specyfikę działalności marketingowej i budowania wartości marki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, • prowadzenie sprawozdawczości finansowej w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, • kompetencje z zakresu finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw z wybranych projektów Unii Europejskiej.
20% rabatu
31,20
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Człowiek w organizacji
Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka w organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej. Publikacja pokazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich. Książka ma przekrojowy, interdyscyplinarny charakter, jest spójna, a jej treści uporządkowane są pod względem strukturalnym i logicznym. Do napisania monografii posłużył bogaty i aktualny materiał źródłowy, obejmujący około 400 pozycji literaturowych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Publikację przygotowaliśmy z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla na co dzień kreujących i zarządzających relacjami międzyludzkimi, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak: nauki o zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi, czy też socjologia organizacji. Książka doskonale spełni rolę jako podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami, zarządzania relacjami z klientem.
25% rabatu
33,75
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie energią w w jednostkach samorządu terytorialnego Wybrane modele możliwości ograniczenia, rekomendacje
Zapewnienie energii niezbędnej dla dalszego wzrostu gospodarczego z jednoczesną dbałością o środowisko naturalne i przyszłe pokolenia stanowi jedno z podstawowych wyzwań gospodarki XXI wieku. Potrzeba ulepszenia procesów gospodarowania i zarządzania zużyciem zasobów, w tym energetycznych, wymaga innowacji organizacyjnych i profesjonalnej koordynacji. Konieczne jest stworzenie rozwiązań, które będą wytyczały skuteczną drogę w procesie zarządzania energią. Duże szanse stwarzają tu klastry energii, które są potencjalnym narzędziem nowego zrównoważonego modelu dostarczającego kompleksowych rozwiązań, pozwalających na optymalne i efektywne wykorzystanie lokalnego potencjału dla zapewnienia finansowo korzystnego bezpieczeństwa energetycznego w sposób przyjazny dla środowiska. Klastry energii stają się elementem, który w energetyce rozproszonej zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. „...w opinii Departamentu Energii Odnawialnej publikacja ta stanowi cenny wkład w dyskusję nad koncepcją rozwoju klastrów energii w Polsce." Ministerstwo Energii DEO.I.4100.47.2017 „Omawiana publikacja może stać się jedną ze znaczących pozycji nie tylko dla studentów kierunków energetyka, ochrona środowiska i zarządzanie, ale także dla wąskich kręgów specjalistów i szerszego grona laików, którzy chcą uzyskać podstawowe informacje na temat zasad budowania struktur zarządzania energią w kompleksowej i przede wszystkim zrozumiałej formie." Doc. Ing. Andrej KAPJOR, PhD „...współpracę uczyniono bardzo ważnym narzędziem polityki energetycznej, przy czym współpraca ta może odbywać się w ramach klastra energetycznego, ale także poprzez współdziałanie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego lub w innych wspólnie działających organizacjach." Prof. dr hab. Andrzej Piotr Wiatrak Z książki dowiesz się: • Jak optymalizować gospodarowanie energią • Jak budować zespoły ds. zarządzania energią • Jak rozwijać kompetencje niezbędne do zarządzania energią • Po co i jak tworzyć klaster energii
20% rabatu
39,20
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Etyka i biznes Katechizm dla przedsiębiorców
W dynamicznie rozwijającym się świecie coraz wyraźniej jawi się potrzeba niezmiennych odniesień pozwalających porządkować kwestie społeczne, polityczne i ekonomiczne. I temu właśnie służyć ma niniejsza publikacja: to prawdziwa skarbnica wiedzy o tym, czego Kościół naucza na temat pracy, biznesu, zatrudnienia, wynagrodzenia, inwestowania, systemów ekonomicznych i wielu innych kwestii z tym związanych. Każda z nich, tyleż istotna, co budząca żywe spory, zyskuje tu swoje właściwe, to jest etyczne rozstrzygnięcie. Prezentowane wydawnictwo, ujęte w formę pytań i odpowiedzi, stanowi zarówno wprowadzenie w ekonomiczną część społecznej doktryny Kościoła, jak i praktyczny poradnik dla przedsiębiorców, chcących prowadzić działalność gospodarczą według zasad etycznych. Za ich podstawę przyjęto nawiązania do nauki społecznej Kościoła: Katechizmu Kościoła Katolickiego, dokumentów kolejnych papieży, Soboru Watykańskiego II czy poszczególnych instytucji watykańskich. Odbiorcy: - przedsiębiorcy i pracodawcy - osoby odpowiedzialne za kierowanie zespołami pracowników - studenci kierunków filozoficznych, teologicznych, społecznych i prawnych - osoby zainteresowane pogłębieniem znajomości nauki społecznej Kościoła Dlaczego warto sięgnąć po tę publikację? Stanowi ona znakomitą inspirację do działania dla wszystkich zatroskanych o chrześcijański kształt polskiej przedsiębiorczości, zwłaszcza w sytuacji, gdy podwaliny polskiego świata biznesu wciąż jeszcze pozostają w fazie tworzenia, podatne na różnego rodzaju inspiracje z zewnątrz. Wolno mieć nadzieję, że jedną z najważniejszych będzie ta, która „pochodzi z góry, od Ojca świateł” (por. Jk 1,17).
35% rabatu
18,20
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Systemy i narzędzia informatyczne w firmie
Dynamiczny rozwój systemów teleinformatycznych oraz umiejętne wykorzystanie poszczególnych metod i narzędzi informatycznych w procesach decyzyjnych prowadzi do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa, a także pozwala na efektywniejszą i skuteczniejszą realizację celów biznesowych. W jaki sposób narzędzia informatyczne wpływają na proces decyzyjny? Jak z nich korzystać? Jak przesyłać dane za pomocą jednolitego pliku kontrolnego? Odpowiedzi na te pytania wraz z praktycznymi wskazów kami i komentarzami ekspertów znajdziesz w tej książce.
31% rabatu
47,61
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Korespondencja dyplomatyczna
Jest to nowe, piąte uaktualnione, wydanie podręcznika korespondencji dyplomatycznej. Korespondencja dyplomatyczna, to wyjątkowy aspekt wiedzy zawodowej dyplomaty. Wyjątkowość ta wynika m.in. z faktu, że podobnie jak sama dyplomacja, korespondencja dyplomatyczna kształtowała się w ciągu setek, a nawet tysięcy lat, zachowując do tej pory pewne ślady z tej przeszłości. Jako narzędzie dyplomacji, a tym samym polityki zagranicznej państwa, korespondencja dyplomatyczna służy wykonywaniu zarówno jej tradycyjnych funkcji, jak i bieżących zadań. Dlatego też, znajomość reguł obowiązujących przy sporządzaniu i posługiwaniu się korespondencją dyplomatyczną oraz samych not i pism stosowanych w obrocie dyplomatycznym, stanowi nieodzowny element sztuki dyplomacji i podstawowej wiedzy zawodowej dyplomatów oraz wszystkich tych, którzy uczestniczą w realizacji polityki zagranicznej państwa, w tym na forum organizacji międzynarodowych, szczególnie takich, jak ONZ, UE i NATO. Podręcznik – oprócz ogólnych zasad i praktycznych wskazówek oraz uwag dotyczących wymagań formalnych i technicznych obowiązujących przy sporządzaniu korespondencji dyplomatycznej i w posługiwaniu się nią – zawiera znaczny wybór wzorów i przykładów poszczególnych rodzajów pism wchodzących w skład korespondencji dyplomatycznej. Autor postawił sobie zadanie nadania podręcznikowi w miarę możliwości charakteru kompleksowego, to znaczy omówienia oprócz klasycznych, także tzw. specyficznych form korespondencji dyplomatycznej, takich jak deklaracje, komunikaty, oświadczenia, manifesty, druki dyplomatyczne, w tym zaproszenia, karty wizytowe itd., czyli tego wszystkiego, co służy komunikowaniu się, w formie pisemnej, w obrocie dyplomatycznym, przekazywaniu stanowiska i utrzymywaniu oficjalnych stosunków z przedstawicielami obcych państw i organizacji międzynarodowych. W podręczniku zostały uwzględnione także formy korespondencji znajdujące zastosowanie w praktyce innych resortów, jak np. wymiana listów, za pomocą których zawierane są m.in. różne porozumienia mające charakter umów handlowych i gospodarczych, oraz tzw. korespondencja dyplomatyczna „półoficjalna” i „prywatna” itp.
13% rabatu
58,46
67,20 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka