Dziś w ofercie 139 236 pozycji
Zbiór zadań praktycznych z kwalifikacji AU.35
Zbiór zadań praktycznych z kwalifikacji AU.35 (A.35) pomaga przygotować się uczniom do części praktycznej egzaminu. Publikacja zawiera trzy części. W pierwszej pokazano za pomocą zrzutów ekranowych obsługę programów:- SUBIEKT GT,- RACHMISTRZ GT,- GRATYFIKANT GT.W drugiej części zamieszczono 25 zadań praktycznych. Zadania zostały ułożone blokowo - wymagają korzystania z jednego lub dwóch programów:- SUBIEKT (zadania 1-8),- SUBIEKT + RACHMISTRZ (zadania 9-14),- SUBIEKT + GRATYFIKANT (zadania 15-19),- GRATYFIKANT + PŁATNIK (zadania 20-21),- RACHMISTRZ + GRATYFIKANT (zadania 22-25).W trzeciej części zaprezentowano rozwiązania 3 wybranych zadań (zadanie 1, 9, 20).
13% rabatu
25,23
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kształtowanie kapitału społecznego organizacji
Autorki skupiły się na problematyce kapitału społecznego wewnatrz organizacji przyjmując definicję, w której kapitał społeczny rozumiany jest jako całość sieci wartości społecznych i norm determinujących relacje międzyludzkie umożliwiające osiągnięcie efektu współpracy. Fundamentem tej całości jest zaufanie. Autorki podjęły próbę udzielenia odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: - jak kształtowała się koncepcja i zakres pojęciowy kapitału społecznego - jakie funkcje pełni kapitał społeczny wewnątrz organizacji; skąd bierze się zainteresowanie nauk o zarządzaniu tą problematyką - czy są podstawy do tego, aby kapitałem społecznym można było zarządzać w organizacjach - za pomocą jakich instrumentów można kształtować kapitał społeczny w organizacji
15% rabatu
41,65
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czym jest coaching. Prawdy i mity
„Coaching” – słowo intrygujące, modne, nieco tajemnicze, ale także nadużywane i często błędnie rozumiane. Czym zatem jest coaching? Autorki porównują go z innymi formami wsparcia, z którymi często jest mylony, takimi jak: konsulting, doradztwo, nauczanie czy terapia. Podpowiadają: • w jakich sytuacjach jest to odpowiednia metoda wspierania rozwoju, a w jakich inne metody sprawdzą się lepiej; • jak ocenić kompetencje coacha i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze; • jakie są standardy prowadzenia sesji coachingowej; • jak przygotować się do sesji, aby coaching przyniósł jak najlepsze efekty. Odwołując się do wielu przykładów z własnej praktyki, autorki pokazują, dlaczego coaching jest wyjątkową metodą wspierania rozwoju – niezwykle inspirującą i budującą tego, kto się jej poddaje. Przekazują rzetelną wiedzę w sposób klarowny, lekki i z ogromnym poczuciem humoru.
35% rabatu
16,18
24,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie i finansowanie w podmiotach gosp. T4
We współczesnych przedsiębiorstwach coraz częściej spotyka się pasywnych inwestorów - zainteresowanych finansowym sukcesem firm, w które zainwestowali, ale niemających możliwości podejmowania decyzji związanych z zarządzaniem nimi oraz zawodowych menedżerów, którzy takowe decyzje podejmują, ale nierzadko nie zainwestowali w zarządzane przez siebie przedsiębiorstwa nawet złotówki. To rozdzielenie funkcji właścicielskich i zarządczych spowodowało, że władza i odpowiedzialność za wyniki finansowe firm leżą w innych rękach niż własność. W konsekwencji zarządzanie stało się domeną „klasy" profesjonalistów, zaś „kapitalistom" pozostało przewidywanie, która ze spółek będących w obrocie giełdowym osiągnie najwyższy wzrost notowań w określonej perspektywie i zainwestowanie w nią odpowiedniej kwoty. W tym uproszczonym modelu, obejmującym dwie kluczowe grupy podmiotów, rola inwestora staje się podobną do roli hazardzisty próbującego odgadnąć wynik zdarzeń, których kontrolować nie jest w stanie. Oceniając te perspektywy inwestorzy muszą wziąć pod uwagę wiele zmiennych (prawnych, technologicznych, rynkowych i innych), zaś oceniając ryzyko i perspektywy poddać się działaniu mechanizmów psychologicznych. Rola menedżera jest znacznie bliższa tradycyjnej roli przedsiębiorcy, choć różni się od niej poziomem zaangażowania własnych środków. Niemniej zarządzanie przedsiębiorstwami polega na realizacji funkcji przedsiębiorczych: wprowadzaniu nowych metod kierowania ludźmi, wdrażaniu innowacji produktowych, procesowych czy technologicznych, realizowaniu inwestycji itp.
25% rabatu
49,50
66,00 zł
Dodaj
do koszyka
Systemy elektroniczne w transporcie drogowym
Książka porusza najbardziej aktualne problemy związane z rozwojem branży transportowej. Przedstawiono obszary związane z zarządzaniem oraz nowościami technologicznymi. Publikacja stanowi cenną wiedzę praktyczną dla osób zainteresowanych procesami logistycznymi. Rozważania prowadzone w opracowaniu stanowią kontynuację tematyki zaprezentowanej w książkach Elektroniczne giełdy transportowe i Electronic Freight Exchanges in Poland.
13% rabatu
47,85
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Karty dokonań
Karty dokonań
Wydawca: edu-Libri
wysyłka: 48h
Monografia stanowi kompendium wiedzy z zakresu nowoczesnych technik zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie, obejmującego opracowanie, wdrożenie i realizację strategii. Składa się z sześciu rozdziałów. Pierwsze trzy dotyczą controllingu, z uwzględnieniem funkcjonowania centrów odpowiedzialności oraz sterowania strategią firmową. Kolejne dwa rozdziały zawierają typologię poszczególnych form zarządzania strategicznego, obejmującą zbilansowaną i kompleksową kartę dokonań. Pracę wieńczy (rozdział szósty) studium zbadanych w praktyce przypadków implementacji i realizacji strategii za pomocą kart dokonań.
27% rabatu
50,37
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
RODO - Przewodnik po kluczowych zmianach
Dzięki praktycznym poradom zawartym w publikacji "RODO – Przewodnik po kluczowych zmianach" dowiesz się m.in., w jaki sposób rejestrować czynności przetwarzania danych osobowych, jak przygotować zgodną z RODO umowę powierzenia, a także jak dokumentować naruszenia ochrony danych osobowych. Zastosuj wskazówki przygotowane przez naszych ekspertów i bądź pewny, że wiesz wszystko o RODO. W publikacji znajduje się też aktualny tekst rozporządzenia.
35% rabatu
57,85
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Planowanie i rozwój nowych produktów wyd.2
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów - wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji. Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim - umownie wydzielonym - etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt, odpowiada konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty), część II - technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś - marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa). W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów.
20% rabatu
43,20
54,00 zł
Dodaj
do koszyka
Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi CD
Pozyskanie i utrzymanie prawdziwie dochodowego klienta to marzenie każdego szefa sprzedaży. Zdobycie takiego klienta jest rzeczą trudną i bardzo pracochłonną. O ileż łatwiej zainteresować nową propozycją osobę, która już wcześniej coś u nas kupiła! Oczywiście tylko wtedy, gdy ta osoba jest zadowolona z dokonanego zakupu oraz poziomu usług okołosprzedażowych, jakie nasza firma oferuje w pakiecie. Tak zwane pozytywne doświadczenie klienta czyni cuda. Jednak praca w zespole obsługi nie należy do łatwych. Dobrze wie o tym autor niniejszej książki, który ze swoimi klientami kontaktuje się osobiście od trzydziestu lat. Za pośrednictwem niniejszej książki Robert Zych, handlowiec, trener i szef firmy, dzieli się z Tobą własnymi doświadczeniami i wiedzą z zakresu obsługi klienta, jaką zdobył w ciągu ponad ćwierćwiecza zawodowej aktywności. Sięga nie tylko po uniwersalne praktyki znane na całym świecie. Pamięta też o specyfice klienta polskiego. Analizuje proces podejmowania decyzji zakupowych. Zdradza sztuczki pozwalające wypracować pozytywną postawę wobec klientów oraz... narzuconych przez zagraniczną centralę procedur postępowania, które nijak mają się do realiów naszego rynku. Podpowiada, jak bronić się przed klientem trudnym. Wszystko po to, byście obaj – Ty i Twój klient – mieli wyłącznie pozytywne doświadczenia! Czyta Marcin Fugiel
29% rabatu
28,33
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ludzie z poczuciem celu
Ludzie z poczuciem celu jest o kluczowej sprawie dla współczesnego lidera. O jego powołaniu i budowie morale zespołów w trudnych, coraz bardziej niepewnych a jednoczenie niosących coraz to nowe możliwości czasach. PURPOSE to angielski termin, który nie ma polskiego odpowiednika. Bo to więcej niż cel, zadanie, target. Tu chodzi o wizje i cel, które nadają znaczenie i sens temu, co robimy. Cele i zadania musimy ustawicznie weryfikować i zmieniać, podtrzymując zarazem obrany kierunek i wartości. Zmieniać motywacje w determinacje. To dziś zadanie nie tylko dla top managerów, lecz i kierowników średniego szczebla, dla ich coachow i doradców. Autor, odwołując się do badan jak i praktyki, podstaw dobrej szefowskiej rozmowy, storyteling i neuronauki - oferuje czytelnikowi prosty instruktaż, jak prowadzić samemu i pobudzać wśród ludzi "purpose driven life" - życie i prace z poczuciem misji. Bardzo wartościowa książka. Niech Wam służy.Jacek Santorski
29% rabatu
41,89
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jednoosobowa firma
Jak założyć działalność gospodarczą krok po kroku? Jak zdobyć pieniądze na start? Jaka forma opodatkowania będzie dla Ciebie najkorzystniejsza? Czy lepiej płacić podatek liniowy czy według skali podatkowej? Co można zaliczyć w koszty? Jak rozliczać wydatki związane z samochodem? Czy lepiej być podatnikiem VAT, czy nie? Odpowiedzi na te i inne ważne pytania znajdziesz w tej książce. JEDNOOSOBOWA FIRMA to poradnik dla osób, które chcą założyć własną małą firmę i samodzielnie ją prowadzić oraz dla firm szkoleniowych prowadzących szkolenia z zakresu ABC przedsiębiorczości. Poradnik ten spotkał się z bardzo pozytywnymi opiniami Czytelników. Jest on wykorzystywany jako podstawowy materiał szkoleniowy na finansowanych ze środków unijnych kursach dla osób chcących założyć własną firmę. Dlaczego? Dlatego, że jest kompletny i zawiera wszystkie ważne zagadnienia w zakresie rejestracji działalności gospodarczej, prowadzenia rachunkowości, rozliczania podatku dochodowego i podatku VAT, składania deklaracji podatkowych i zusowskich, odliczania ulg podatkowych itp. A wszystkie te informacje są podane prostym, codziennym językiem, zatem nie ma obawy, że czegoś nie zrozumiesz! Książka jest aktualizowana na stronie internetowej! Oznacza to, że kiedy następują zmiany w regulacjach podatkowych, my informujemy o tym na tej stronie (co najmniej przez rok). Poza tym zamieszczamy tu informacje uzupełniające, które naszym zdaniem mogą przydać się w codziennej działalności związanej z prowadzeniem firmy. Dostęp do aktualizacji jest bezpłatny.
33% rabatu
33,06
49,35 zł
Dodaj
do koszyka
Metoda Lean Product Jak być innowacyjnym dzięki wykorzystaniu minimalnej koniecznej funkcjonalności
Stwórz produkt, który pokochają klienci Na jeden udany produkt, który cieszy się sympatią użytkowników i odnosi sukces, przypadają setki takich, które okazały się zupełnymi niewypałami. Pozornie wydaje się, że klucz do sukcesu produktu jest bardzo prosty: musi on zaspokajać potrzeby użytkownika i odpowiadać jego oczekiwaniom bardziej niż dostępne produkty konkurencji. W praktyce okazuje się jednak, że jeśli nie posłużymy się odpowiednią metodyką, to dopasowanie produktu do potrzeb użytkownika okaże się zadaniem karkołomnym. Rozwiązaniem tego problemu jest metoda Lean Product. Opisana w tej książce metoda Lean Product jest prostym, iteracyjnym procesem składającym się z sześciu kroków, które pozwalają w prosty sposób sformułować i przetestować kluczowe hipotezy dotyczące dopasowania produktu do rynku. Poza samą metodą Lean Product w książce przedstawiono szereg istotnych zagadnień, takich jak szczegółowe omówienia projektowania UX i metodyki agile. Obszernie przedstawiono również pracę z danymi analitycznymi i ich wykorzystanie do optymalizacji produktu. Najważniejsze zagadnienia: - zasady dopasowania produktu do rynku - kroki procesu Lean Product wraz ze studium przypadku - MVP — projektowanie i testowanie z udziałem klientów - kluczowe wskaźniki i pętla optymalizacji wskaźnika - optymalizacja za pomocą testów A/B „Przewodnik Dana jest oczekiwaną z wytęsknieniem instrukcją wdrażania zasad metody Lean Startup. Ta wyczerpująca, bezpośrednia książka omawia wszystko, co musisz wiedzieć, aby stworzyć udany produkt”. — Sean Ellis, prezes Qualaroo i GrowthHackers.com „Przewodnik po tworzeniu udanych produktów Dana nadaje metodzie Lean Startup nową jakość! Ta książka jest rzeczywiście skierowana do wszystkich — od projektantów po inżynierów i przedsiębiorców”. — Kaaren Hanson, dyrektor ds. projektowych Medallia i była dyrektor ds. innowacji projektowych w Intuit „Dan Olsen jest poważanym w Dolinie Krzemowej znawcą metody Lean Product. Jego książka ukazuje zespołom produkcyjnym prosty i bezpośredni sposób na określenie punktu dopasowania produktu do rynku, przygotowanie MVP i dalsze udoskonalanie go z biegiem czasu”. — Ken Fine, dyrektor ds. klientów Medallia Dan Olsen jest przedsiębiorcą, konsultantem i ekspertem metody Lean Product. Wśród jego klientów znalazły się m.in. Facebook, Box, YouSendIt (obecnie Hightail), Microsoft, Epocrates, Financial Engines czy One Medical Group. Kilka lat temu pracował w Intuit, gdzie kierował zespołem produkcyjnym Quicken, zapewniając rekordowe wyniki sprzedaży. Obecnie Olsen pracuje w Dolinie Krzemowej, gdzie prowadzi comiesięczne spotkania Lean Product Meetup. Lubi dzielić się swoimi pomysłami z szerokim gronem odbiorców. Często organizuje prezentacje i warsztaty. Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2018-02-09
30% rabatu
34,30
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prognozowanie upadłości spółek giełdowych
Upadłość przedsiębiorstw jest zjawiskiem typowym dla gospodarki rynkowej. Część bankrutujących firm to podmioty zarządzane w sposób mało efektywny. Niekorzystne warunki makroekonomiczne i nieprzyjazne otoczenie mogą powodować utratę zdolności do działania niektórych podmiotów. Przedsiębiorstwa upadające różnią się od firm, którym nie zagraża utrata zdolności do utrzymania się na rynku. Analizując te różnice, można dostrzec pewne prawidłowości, typowe dla jednostek kończących działalność. Dzięki temu możliwe jest opracowanie skutecznych metod prognozowania upadłości, niezależnie od tego, jakie są jej przyczyny. Publikacja jest poświęcona prognozowaniu upadłości podmiotów gospodarczych. Pokazano w niej problemy przedsiębiorstw funkcjonujących w warunkach gospodarki rynkowej. Opisano cykl życia przedsiębiorstwa, wyjaśniono też, w jaki sposób otoczenie wpływa na działalność firm i zdolność do utrzymania się na rynku. Zaprezentowano przyczyny upadłości i symptomy zapowiadające utratę zdolności do działania. Książka zawiera przegląd i szczegółowy opis metod prognozowania bankructwa, opracowanych w różnych krajach. Poddano je krytycznej analizie, prezentując ich wady i zalety. W centrum uwagi znalazły się metody pochodzące z krajów rozwijających się. Przedstawiono modele służące przewidywaniu upadłości przedsiębiorstw azjatyckich, afrykańskich i prowadzących działalność we wschodniej i południowej Europie. Omówiono wybrane metody stworzone w krajach wysoko rozwiniętych, zwłaszcza te, które nie były dotąd opisane w polskiej literaturze przedmiotu.
13% rabatu
47,76
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Logistyka jako narzędzie wspierające rozwój e-government
Obecnie ogromne znaczenie dla rozwoju społecznego ma, uzależniony od procesów globalizacji, rozwój komunikacji i dostępu do informacji. Niepodważalne zalety gospodarki elektronicznej to geograficzne uniezależnienie procesów biznesowych od odległości, zmniejszenie kosztów i czasu ich realizacji, zwiększenie dostępności oraz możliwość automatycznej reakcji na sygnał inicjujący proces biznesowy. Te oraz inne czynniki powodują, że współczesny człowiek uzależnił się od gospodarki elektronicznej, a dokładniej od jej głównego medium komunikacyjnego, jakim jest Internet. Termin e-government oznacza zastosowanie technologii informatycznych wewnątrz systemu administracyjnego państwa, co ma ułatwić dostęp obywateli do instytucji państwowych oraz usprawnić i poprawić jakość usług świadczonych przez te instytucje. Bardzo często sprowadza się do udostępniania zasad i proce-dur w Internecie lub też możliwości złożenia odpowiednich wniosków i dokumentów drogą elektroniczną.
24% rabatu
23,94
31,50 zł
Dodaj
do koszyka
Chmura obliczeniowa
Publikacja przedstawia kompleksową analizę podstaw prawnych podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w chmurze obliczeniowej ze wskazaniem postulatów de lege ferenda. Autor omawia: - zjawisko chmury obliczeniowej, - źródła prawa, które mają zastosowanie do chmury obliczeniowej, - przedmiot działalności gospodarczej w chmurze obliczeniowej, - strony stosunków prawnych w chmurze obliczeniowej, - wymogi związane z zawieraniem umów w chmurze obliczeniowej, wskazując ich istotne postanowienia, - nadzór nad działalnością w chmurze obliczeniowej. Analiza prowadzona jest przy uwzględnieniu specyfiki usług świadczonych w chmurze obliczeniowej, roli podmiotów uczestniczących w świadczeniu tych usług oraz barier prawnych, technicznych, organizacyjnych i edukacyjnych. Autor, omawiając prezentowane zagadniania w odniesieniu do aktualnego stanu prawnego, uwzględnił rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, które wejdzie w życie 25.5.2018 r. Powołuje bogatą literaturę zagraniczną, gdyż brak odpowiednich regulacji w polskim dyskursie prawniczym.
15% rabatu
143,65
169,00 zł
Dodaj
do koszyka
Życiologia czyli o mądrym zarządzaniu czasem
Kultowa książka traktująca o zarządzaniu sobą w czasie, zdaniem Czytelników. Bestseller „zdaniem” statystyk.Rozszerzona i upiękniona edycja jednej z najciekawszych i najchętniej kupowanych książek o możliwości i niemożliwości budowania równowagi w życiu zawodowym, prywatnym i związkach. O tym, jak się wiązać, kłócić, obijać i dogadywać. O tym, że choć życie nie jest łatwe, a człowiek nie jest doskonały, można czerpać z pomysłów tych, którzy mieli szczęście i cierpliwość sobie poradzić. Podczas lektury „Życiologii” ucieszysz się nie tylko dlatego, że książka ta podda Ci pomysły na rozwiązanie problemów, ale też dlatego, że inni mają gorzej. W życiu jest tak: wiążemy się z kimś na stałe, bo jest najlepszy. Ale po jakimś czasie… cóż - najczęściej zostajemy z nim, bo po prostu inni są gorsi. Nic tak nie poprawia relacji w związku jak wyprawa z „zaprzyjaźnioną parą” na weekend. - Dobrze, że nie jesteś jak ona/on, kochanie! I teraz ciekawostka: ta sama reguła podobno dotyczy pracy. A hobby i własne zainteresowania? Jak to wszystko pomieścić w ciągu doby? Zapraszamy do lektury! „Życiologia” uczciwie zapracowuje na swoją markę!
29% rabatu
24,78
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie czasem w pigułce
Czas to pieniądz – zacznij inwestować w siebie! Pragniesz realizować się zawodowo, a jednocześnie mieć udane życie osobiste i rozwijać swoje zainteresowania? Chcesz wykonywać więcej zadań i osiągać lepsze wyniki? Masz poczucie, że żyjesz w ciągłym biegu, a doba ma zdecydowanie za mało godzin? W poradniku znajdziesz nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie oraz sprawdzone i popularne na świecie techniki zarządzania sobą w czasie, takie jak S.M.A.R.T., OATS, GTD, Pomodoro czy macierz Eisenhowera. Zgromadzone tu wskazówki pozwolą ci odnaleźć równowagę między sferą osobistą a zawodową i z sukcesem wprowadzać w życie ideę slow life. Poznasz również przydatne i proste aplikacje mobilne, które usprawniają oraz uatrakcyjniają proces planowania, niezależnie od tego, gdzie w danym momencie jesteś. Zamiast wciąż powtarzać, że nie masz na nic czasu, uporządkuj swoje cele pod względem priorytetów, by bez trudu zrealizować to, co dla ciebie naprawdę ważne! Dzięki lekturze poradnika: · w rzetelny sposób ocenisz, jakiego obszaru dotyczą twoje problemy z zarządzaniem sobą w czasie · ustalisz priorytety i określisz cele – zarówno krótko-, jaki i długoterminowe · poznasz przydatne narzędzia, które wykorzystasz do regularnego procesu planowania · odkryjesz skuteczne sposoby na zwiększenie własnej efektywności O autorce: Agnieszka Makarow – studentka kierunku lekarskiego na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Przez wiele lat angażowała się w działalność organizacji studenckiej IFMSA-Poland, gdzie zdobyła doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności miękkich, takich jak zarządzanie czasem, autoprezentacja czy radzenie sobie ze stresem. Autorka licznych artykułów na temat w publikacjach skierowanych do środowiska lekarskiego.
32% rabatu
20,33
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Środowisko przyrodnicze w zarządzaniu przestrzenią i rozwojem lokalnym na obszarach wiejskich
Recenzowane opracowanie należy ocenić jako niezwy­kle potrzebne, prezentujące ewolucję poglądów i rozwią­zań prawno-administracyjnych. Kompleksowe ujęcie bez wątpienia ma charakter nowatorski, opiera się na bardzo dobrej znajomości literatury, realizowanych projektów ba­dawczych oraz procedury wykonawstwa i wdrażania do­kumentów planistycznych. Autorka od wielu lat specjalizuje się przede wszystkim w problematyce środowiskowej i pla­nistycznej z punktu widzenia rozwoju obszarów wiejskich, które stanowią w sensie przestrzennym dominującą część terytorium naszego państwa. Potencjalnych „Odbiorców” recenzowanego opracowa­nia można zdefiniować bardzo szeroko: naukowe środowi­ska przyrodników i planistów, praktycy w zakresie plano­wania przestrzennego i zarządzania rozwojem – zarówno wykonawcy opracowań, jak i realizatorzy w jednostkach samorządu terytorialnego oraz oczywiście studenci kie­runków przyrodniczych i planistycznych. Z recenzji prof. dr. hab. Mariana Harasimiuka
13% rabatu
43,85
50,40 zł
Dodaj
do koszyka
Nie licz na szczęście!
Skąd liderzy wiedzą, co należy robić, żeby rozwijać firmę? Skąd czerpią pewność, że klienci będą chcieli kupować ich produkty? Czy sukces innowacji zawsze zależy tylko od szczęścia? Wybitny autorytet w dziedzinie innowacyjności i rozwoju, profesor Harvard Business School, Clayton Christensen, wraz z Taddym Hallem, Karen Dillon i Davidem S. Duncanem, przedstawiają odpowiedzi na te pytania. Poprzednie pokolenie pamięta rewolucję, która dokonała się za sprawą koncepcji przełomowych innowacji, stworzonej przez Christensena. Na jej podstawie można było przewidywać reakcje konkurentów na różne typy aktywności innowacyjnej. W tej książce przedmiotem analizy staje się inny aspekt tej układanki, a mianowicie przyczyny wzrostu oraz sposoby jego generowania. Na podstawie wieloletnich badań Christensen, Hall, Dillon i Duncan doszli do przełomowego wniosku. Stwierdzili mianowicie, że utrwalane przez lata przekonanie – jakoby dla innowacyjności największe znaczenie miało gromadzenie jak najszerszej wiedzy na temat klienta – jest w istocie niesłuszne. Klienci nie tyle kupują produkty czy usługi, ile raczej „zatrudniają” je do wykonania określonego zadania. Autorzy twierdzą, że sukces innowacji zależy zatem od wiedzy nie na temat samych klientów, lecz raczej na temat stojących przed nimi wyzwań. Koncepcję zadań do wykonania stosują z powodzeniem najbardziej znane firmy świata, w szczególności dynamicznie rozwijające się start-upy, takie jak Amazon, Intuit, Uber czy Airbnb. Ta książka powstała jednak nie po to, aby świętować te sukcesy, lecz raczej po to, aby pomagać przewidywać kolejne. Christensen i jego współpracownicy podkreślają, że dzięki wiedzy na temat czynników, które skłaniają klienta do „zatrudnienia” produktu bądź usługi, każdy menedżer może poprawić wyniki w dziedzinie innowacji – ponieważ może zacząć tworzyć produkty, które klient będzie chciał zatrudnić i za które będzie skłonny zapłacić wyższą cenę. Teoria zadań to nowa nadzieja dla firm, które pragną się rozwijać, ale mają już dość poszukiwania dobrych rozwiązań po omacku. Autorzy tej książki starannie wykładają prowokacyjne założenia, w ten sposób przedstawiając kompleksowe wyjaśnienie swojej teorii. Tłumaczą, z czego wynika jej wartość prognostyczna. Co jednak szczególnie ważne, podpowiadają również, jak stosować ją w praktyce w celu tworzenia lepszych innowacji. *** Clayton Christensen jest profesorem w Harvard Business School, autorem dziewięciu książek i pięciokrotnym laureatem McKinsey Award za najlepszy artykuł opublikowany na łamach „Harvard Business Review”. Jest również współzałożycielem czterech firm, w tym firmy konsultingowej Innosight, specjalizującej się w dziedzinie innowacji. W ramach sporządzanego co dwa lata rankingu Thinkers50 w 2011 i 2013 roku uznano go za najbardziej wpływowego autora myśli biznesowej. Taddy Hall jest dyrektorem Cambridge Group oraz liderem projektu Breakthrough Innovation realizowanego przez firmę Nielsen. Pomaga menedżerom wysokiego szczebla w tworzeniu udanych nowych produktów i doskonaleniu procesów generowania innowacji. Poza tym blisko współpracuje z menedżerami z rynków rozwijających się jako doradca Endeavor. Karen Dillon pracowała jako redaktor w „Harvard Business Review”, jest również współautorką bestsellerowej książki Co będzie miarą twojego życia?. Ukończyła Cornell University oraz Medill School of Journalism na Northwestern University. W 2011 roku organizacja Ashoka zaliczyła ją do grona najbardziej wpływowych i inspirujących kobiet na świecie. David S. Duncan jest starszym partnerem w firmie Innosight. Jest wiodącym teoretykiem i doradcą służącym wsparciem menedżerom wyższego szczebla w kwestiach strategii innowacyjnych i rozwoju. Pomaga im we wprowadzaniu przełomowych zmian i osiąganiu stabilnego wzrostu, jak również w skutecznej transformacji organizacji z myślą o pomyślności w długim okresie. Ukończył studia na Duke University i uzyskał doktorat w dziedzinie fizyki na Harvardzie.
35% rabatu
34,38
52,90 zł
Dodaj
do koszyka
Od dobrego do wielkiego
Od dobrego do wielkiego
Autor: Jim Collins
Wydawca: MT Biznes
wysyłka: 24h
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący ?rmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” ?rmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? JIM COLLINS wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA – kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek ?rm. W książce Od dobrego do wielkiego omawia 11 przypadków ?rm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. W książce Od dobrego do wielkiego znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki. Nasze pięcioletnie badania przyniosły wiele ciekawych spostrzeżeń, niejed-nokrotnie zaskakujących i niezgodnych z obiegowymi opiniami. Nadrzędny wniosek, jaki z nich wypływa, można zawrzeć w jednym zdaniu: wierzymy, że niemal każda organizacja może bardzo znacząco poprawić swoje wyniki i swoją pozycję, być może nawet stać się wielką firmą, jeśli konsekwentnie będzie u siebie wprowadzać pomysły, które odkryliśmy. [fragment] *** JIM COLLINS jest współautorem bestsellera Wizjonerskie organizacje, jednej z najlepiej sprzedających się książek biznesowych w historii. Szkoła Biznesu na Uniwersytecie Stanforda, w której Collins wykłada przywództwo, uhonorowała go nagrodą za nadzwyczajne postępy w nauczaniu. Obecnie Collins wiele czasu poświęca swojemu laboratorium badawczemu w Kolorado, gdzie prowadzi zaawansowane prace nad alchemią przywództwa. Collins nie tylko pisze i wykłada. Jest praktykiem zarządzania. Współtworzył wiele wizjonerskich organizacji. Jedną z nich jest nadzwyczajna ?rma budowlana DPR Construction, która projektowała i wzniosła m.in. fantazyjną siedzibę studia Pijar. Z doradztwa Collinsa skorzystało ponad stu zarządzających znanych korporacji. Inne książki Collinsa, życzliwie przyjęte przez czytelników w wielu krajach, to m.in. Jak upadają giganci oraz Wielcy z wyboru.
32% rabatu
44,13
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka