Dziś w ofercie 133 603 pozycji
Pedagogika wczesnoszkolna Rekonstrukcja kluczowych problemów
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej. Prof. dr hab. Barbara Smolińska-Theiss Książka (...) prezentuje (...) bogate i cenne wątki naukowo-poznawcze i utylitarne, a od strony merytorycznej budzi uznanie, gdyż trafnie koresponduje ze współczesnymi trendami innowacyjnymi w pedagogice wczesnoszkolnej. (...) Można żywić nadzieję, że monografia wzbogaci rynek wydawniczy oraz znajdzie poczesnych czytelników nie tylko wśród pedagogów wczesnoszkolnych, ale także opiekunów i światłych rodziców. Prof. dr hab. Kazimierz Wenta
20% rabatu
33,60
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście – jak pyta D. Klus-Stańska – zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważna, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych... "[…] Monografia […] »Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka« jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ […] potrzebny staje się człowiek »wielowymiarowy«, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat". prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska "Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli". prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
22% rabatu
29,64
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami.
15% rabatu
35,70
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Karty do diagnozowania gotowośsi szkolnej
Przedstawiamy propozycję instrumentarium do diagnozy dziecka, które przygotowuje się do podjęcia nauki w klasie 1 szkoły podstawowej. Opracowany materiał składa się z: - kart pracy do diagnozy wstępnej - kart pracy do diagnozy końcowej - arkusza indywidualnego Arkusz indywidualny obejmuje wszystkie obszary rozwoju dziecka. Uwzględniono w nim wskaźniki adekwatne do wymagań zawartych w podstawie programowej.
10% rabatu
16,20
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
Co się przed chwilą stało?
Co się przed chwilą mogło stać? to książka ucząca dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stało w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
27% rabatu
20,44
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Co się za chwilę może stać?
Co się za chwilę może stać? to książka, która uczy dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stanie w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
26% rabatu
21,09
28,50 zł
Dodaj
do koszyka
Integracja sensoryczna przez cały rok
Książka napisana została w formie przewodnika dla osób niezwiązanych z terapią integracji sensorycznej, czyli rodziców, nauczycieli i innych specjalistów, aby przybliżyć im w sposób czytelny te zagadnienia. W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka.
15% rabatu
34,02
40,02 zł
Dodaj
do koszyka
Zabawy językowe, które ćwiczą mowę
Nowa seria ćwiczeń i zadań, przygotowanych przez Elżbietę i Witolda Szwajkowskich to świetny trening jak najczęstszego używania danej głoski w odpowiednich kontekstach. Ćwiczenia wpisano w ciekawą fabułę, która sprzyja pobudzeniu uwagi i twórczego działania u dziecka. Autorzy proponują także samodzielne skompletowanie „Skrzyneczki logopedycznej”, czyli oryginalnej pomocy naukowej do ćwiczeń wymowy.
15% rabatu
16,99
19,99 zł
Dodaj
do koszyka
Diagnoza dojrzałości szkolnej. Roczne przygotowanie przedszkolne. Karty pracy
Wychowanie przedszkolne
Publikacja zawiera kolorowe karty pracy pomocne podczas przeprowadzania diagnozy przedszkolnej w ostatnim roku edukacji przedszkolnej. Diagnoza ma na celu udzielenie rodzicom informacji związanych z zakresem przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole oraz jego funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Punktem wyjścia jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Karty pracy zawierają zestawy ćwiczeń nawiązujące do najważniejszych obszarów rozwoju dziecka: poznawczego (przygotowanie do pisania, czytania i liczenia) i społecznego. Publikację podzielono na dwie części; pierwsza zawiera karty, które powinny być wykorzystane do diagnozy w październiku, druga to karty przeznaczone na kwiecień. Na końcu kart znajdują się arkusze do wpisania wyników diagnozy ucznia – zarówno związanych z wykonaniem zadań w kartach pracy, jak i z przebiegiem obserwacji dokonanych przez nauczyciela zgodnie z wytycznymi.
13% rabatu
23,75
27,30 zł
Dodaj
do koszyka
Badanie gotowości szkolnej.Karty diagnostyczne
Badanie gotowości szkolnej. Karty diagnostyczne" pozwalają na sprawne przeprowadznie obserwacji umiejętności dzieci sześcioletnich w podziale na diagnozę wstępną i końcową (po 25 kart do każdej obserwacji) oraz arkusz obserwacji kompetencji dzieci. W książce proponowana jest 4-stopniowa punktacja, która pozwala precyzyjnie i nie negatywnie oceniać dziecko. Publikacja jest dostosowana do aktualnych przepisów prawa oświatowego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r w prawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, Dz. U. z 2017r., poz 356)
13% rabatu
20,30
23,33 zł
Dodaj
do koszyka
Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fo
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.
32% rabatu
32,91
48,10 zł
Dodaj
do koszyka
Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
UWAGA! W NOWYM WYDANIU 2015 DOŁĄCZONA ZOSTAŁA PŁYTA CD: ANEKSY* Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
30% rabatu
20,88
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Metodyka edukacji polonistycznej w okresie wczesnoszkolnym
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej. Do kształcenia na odległość parę lat temu przygotowała 10 godzin wykładów, które za zgodą władz uczelni – Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie (obecnie im. Janusza Korczaka) – wykorzystała w tej publikacji. Zostały one wchłonięte przez rozdziały książki, ale już jako treści mocno rozszerzone, zmienione i zaktualizowane. W prezentowanym podręczniku pokazano wiedzę opartą zarówno na własnych doświadczeniach dydaktycznych autorki, jak i na bogatej literaturze przedmiotu. Omówiono w niej pracę z tekstami literackimi i z dziełami sztuki (muzyki, plastyki) różnymi metodami: pozawerbalnymi, a także werbalno-czynnościowymi, opartymi częściowo na analizie strukturalnej, oraz metodami aktywizującymi. Autorka uważa, że metodyka edukacji wczesnoszkolnej uwzględniająca kształcenie literackie oparte na stosowaniu metod werbalno-czynnościowych, zadaniowych i metod aktywizujących znalazła już swoje miejsce w dydaktyce. Nie należy tego zaprzepaszczać. W zakresie kształcenia językowego wykorzystuje tradycyjne metodyki, w których kładzie się nacisk na ćwiczenia służące rozwijaniu sprawności językowej ucznia różnymi formami zadań. Autorka ma jednak świadomość, że kształcenie przede wszystkim techniki czytania i pisania obecnie już nie wystarcza do rozwinięcia indywidualnej, bogatej pod względem słownictwa i kreatywnej mowy oraz umiejętności poprawnego, ale i twórczego pisania. Ćwiczenia, które mają utrwalać materiał i kształcić głównie nawyki, mogą stanowić bazę czynności nauczyciela przede wszystkim na początku nauki dziecka, a z czasem powinny się stać tylko ćwiczeniami pomocniczymi, służącymi opanowaniu nowego materiału. W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
31% rabatu
23,33
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przygoda z uśmiechem Przewodnik metodyczny Część 4
Scenariusze zajęć w przedszkolu na każdy tydzień roku szkolnego. Ułatwiają nauczycielowi realizację wszystkich wymagań podstawy programowej. Każdy z obszarów niezbędnych dla harmonijnego rozwoju dziecka został opracowany przez specjalistę z danej dziedziny.
11% rabatu
20,65
23,20 zł
Dodaj
do koszyka
Mówiące Pióro 50 Gier Edukacyjnych
Zbiór gier i quizów do rozwiązywania w towarzystwie zabawnego, najnowszego mówiącego pióra, które przeprowadzi dziecko przez zadania dzięki wiadomościom głosowym i sympatycznemu, świetlnemu kapelusikowi. Fantastyczna podróż przez świat wiadomości przedszkolnych, którą dziecko może podjąć samodzielnie lub w towarzystwie przyjaciół, rywalizując w wesołej atmosferze i sprawdzając swoją wiedzę. W zestawie wiele materiałów z mocnego kartonu, które wraz z kostkami i piórem pozwolą dziecku zmierzyć się z aż 50 różnymi zadaniami. Wszystkie zadania mają funkcję autokorekty. Wiek graczy: 3-6 Liczba graczy: 1+
21% rabatu
43,65
55,25 zł
Dodaj
do koszyka
Nie tylko żywe liczby Zabawy arytmetyczne dla przedszkola i szkoły podstawow
Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1–3 oraz dla nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci. „Po raz pierwszy zetknąłem się z żywymi liczbami czy raczej – byłem żywą liczbą ponad dwadzieścia pięć lat temu w Londynie podczas warsztatów prowadzonych przez profesora Jana Potworowskiego. Przez ostatnie ćwierć wieku sam wielokrotnie prowadziłem tego typu warsztaty i obserwowałem ich uczestników – nauczycieli nauczania początkowego czy nauczycieli matematyki w klasach 4–6, a ostatnio także nauczycieli przedszkoli. Ich reakcja zazwyczaj jest bardzo podobna do mojej pierwszej reakcji sprzed lat: bardzo ciekawe zabawy, chętnie po nie sięgnę, aby dzieci trochę się poruszały, a przy okazji trochę policzyły – tego nigdy za dużo. Moje podejście do tego typu zabaw ruchowych, podobnie jak do gier dydaktycznych, dość szybko się zmieniło... na znacznie poważniejsze... W każdym rozdziale znajduje się sporo, niekiedy dość różnorodnych, pomysłów pogrupowanych tematycznie. Prezentuję je w postaci serii możliwych poleceń, z elementami hipotetycznej narracji, w nadziei, że dobrze w ten sposób oddaję potencjalny klimat i przebieg zabaw. Materiał ten może być punktem wyjścia do przygotowania wielu zabaw ruchowych uruchamiających pracę dzieci w różnych obszarach związanych z liczbami naturalnymi – doboru i selekcji poleceń oraz zadań i problemów należy jednak zawsze dokonywać samodzielnie, mając na uwadze cele edukacyjne, które zabawa ma realizować”.
30% rabatu
18,79
27,00 zł
Dodaj
do koszyka
Trampolina do szkoły Juz piszę i czytam
Zeszyt z ćwiczeniami w pisaniu i czytaniu. Dziecko ma możliwość kreślenia liter w izolacji, jak również w połączeniu, aby w końcu móc podjąć próbę napisania wyrazu, a także samodzielnego przeczytania tekstów powstałych z poznanych liter.
13% rabatu
10,15
11,67 zł
Dodaj
do koszyka
Bajkoterapia w przedszkolu Bajki terapeutyczne
Bajki terapeutyczne pokazują, jak radzić sobie z najczęściej pojawiającymi się u dzieci emocjami: nieśmiałość, strach, zazdrość, nieumiejętność współpracy, radość, smutek. Mają na celu uspokojenie emocji, obniżenie lęku, objaśnienie reguł otaczającego świata.
13% rabatu
30,45
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bajkoterapia w przedszkolu Scenariusze zajęć z elementami bajkoterapii
To 19 scenariuszy wraz z propozycjami zabaw dla dzieci młodszych i starszych oraz kartami zadaniowymi. Scenariusze zakładają powtarzalny układ pracy z grupą przedszkolną: zabawa powitalna, odczytanie bajki przez nauczyciela, wspólna analiza treści bajki, zabawy związane z tematem, praca z kartami.
13% rabatu
30,45
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czym oni się zajmują?
Czym oni się zajmują?
Wydawca: Harmonia
wysyłka: 48h
Dzieci wiedzą, czym zajmują się ich rodzice, dziadkowie i osoby, które na co dzień spotykają w sklepie, szkole czy urzędzie. Często jednak nie zdają sobie sprawy z tego, kto na przykład upiekł pyszne ciastko z kremem, które jedzą, czy kto zaprojektował i zbudował dom, w którym mieszkają. Dlatego powinny poznać jak najwięcej zawodów, aby zrozumieć, że wszystko, z czego korzystają, powstało dzięki czyjejś ciężkiej pracy. W książce przedstawiono 57 najbardziej znanych zawodów. Dzięki zdjęciom i pytaniom dziecko będzie wiedziało: jak nazywamy kobiety i mężczyzn wykonujących omawiane zawody; czym zajmują się te osoby; gdzie pracują; jak powinny być ubrane; jakich narzędzi używają w swojej pracy.
27% rabatu
21,17
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka