Dziś w ofercie 124 517 pozycji
Prawo farmaceutyczne dla aptek Część 2
siążka jest kontynuacją publikacji Prawo farmaceutyczne dla aptek. Część I (2017) stanowiącej kompendium wiedzy na temat zakładania i prowadzenia aptek oraz punktów aptecznych, a także funkcjonowania aptek internetowych. W drugiej części szczegółowo przedstawiono m.in.: - zasady refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych, - mechanizmy ustawy refundacyjnej i definicje ustawowych pojęć, - procedurę zawarcia umowy na realizację recept zawierane z NFZ, - zakres i formy informacji gromadzonych przez apteki i przekazywanych NFZ. Zaprezentowano ponadto aktualne orzecznictwo, urzędowe interpretacje przepisów prawnych i wzory dokumentów z objaśnieniami niezbędnymi do funkcjonowania apteki. W opracowaniu omówione zostały ostatnie zmiany w ustawie refundacyjnej, dotyczące m.in.: - sporządzania recept w postaci elektronicznej i postaci papierowej; elektronicznej obsługi refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych; - umożliwienia pacjentowi większej swobody w wyborze leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, innych niż przypisane na recepcie, jednakże niepowodujących powstania różnic terapeutycznych; - wydania leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na żądanie pacjenta; - bezpłatnego zaopatrzenia w leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne osób powyżej 75. roku życia. Ukazano aktualne zasady przeprowadzania kontroli w aptekach, poczynając od ogólnych zasad kontroli po szczegółowe unormowania dotyczące kontroli przeprowadzanych przez Państwową Inspekcję Farmaceutyczną, NFZ oraz inne podmioty uprawnione do kontroli aptek. Uaktualniono również opis roli, zadań i zasad funkcjonowania Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej.
18% rabatu
81,18
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Służebność przesyłu
Urządzenia przesyłowe jako cel publiczny - Ograniczenia własności nieruchomości - Służebność przesyłu a skutki podatkowe - Zasiedzenie służebności przesyłu W książce przedstawiono kluczowe zagadnienia związane ze służebnościami przesyłu. Wyjaśniono w jaki sposób powstają służebności przesyłu, kto jest przedsiębiorcą przesyłowym, jak dochodzić roszczeń związanych ze służebnościami i jakie przesłanki muszą zaistnieć aby stwierdzić ich zasiedzenie. Osobną część poświęcono administracyjnym decyzjom ograniczającym własność nieruchomości (w związku z ustanowieniem urządzeń przesyłowych) i kwestii urządzeń przesyłowych w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Książka jest skierowana do praktyków rynku nieruchomości, rzeczoznawców, deweloperów, zarządców nieruchomości, samorządowców, radców prawnych i adwokatów.
10% rabatu
58,50
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o wyrobach budowlanych Komentarz
Prezentowany komentarz jest pierwszym opracowaniem zawierającym pełne i przystępne omówienie przepisów ustawy o wyrobach budowlanych wraz z przepisami wykonawczymi, uwzględniającym najnowsze zmiany prawne, które weszły w życie w 2016 r. oraz od 1 stycznia 2017 r. W publikacji przedstawiono m.in.: - zasady wprowadzania wyrobów budowlanych do obrotu oraz udostępniania ich na rynku krajowym, - obowiązki producentów, upoważnionych przedstawicieli producentów, importerów i sprzedawców w zakresie wyrobów budowlanych znakowanych znakiem budowlanym, - zasady i przebieg kontroli oraz postępowania administracyjnego w sprawie wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu i udostępnianych na rynku krajowym, a także uprawnienia i obowiązki organów właściwych w zakresie kontroli i postępowania administracyjnego w tym obszarze, - przepisy karne penalizujące utrudnianie wykonywania czynności kontrolnych oraz zagadnienie kar pieniężnych przewidzianych za niestosowanie przepisów ustawy. Przytaczane poglądy doktryny i orzecznictwa umożliwiają szersze spojrzenie na kwestie stosowania i kontroli wyrobów budowlanych wprowadzanych do obrotu oraz udostępnianych na rynku krajowym.
18% rabatu
122,18
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Pracownia sporządzania kosztorysów i dokumentacji przetargowej. Technik budownictwa. Kwalifikacja B.30
Praktyczna nauka zawodu. Szkoły ponadgimnazjalne
Publikacja przeznaczona do kształcenia praktycznego w zawodzie technik budownictwa, realizująca treści z zakresu kwalifikacji B.30 (Sporządzanie kosztorysów oraz przygotowywanie dokumentacji przetargowej), do wykorzystania podczas zajęć w pracowniach. Zgromadzony materiał pozwala sprawdzić takie umiejętności, jak: rozróżnianie rodzajów kosztorysów i ich sporządzanie; posługiwanie się dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót; korzystanie z katalogów nakładów rzeczowych i publikacji cenowych do kosztorysowania robót budowlanych, sporządzania przedmiarów robót budowlanych, wykonywania obmiarów robót budowlanych, sporządzania kosztorysów inwestorskich, zamiennych i powykonawczych. Dzięki publikacji uczeń utrwali wiadomości na temat: zasad i trybu udzielania zamówień publicznych, dokumentów przetargowych, sposobów korzystania z publikacji cenowych do szacowania wartości zamówienia oraz przestrzegania zasad sporządzania specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także powtórzy zasady przygotowywania ofert na roboty budowlane. Po każdym dziale zamieszczono karty pracy zawierające zadania praktyczne do samodzielnego wykonania.
13% rabatu
26,71
30,70 zł
Dodaj
do koszyka
Służebność przesyłu
Urządzenia przesyłowe na polu mogą być uciążliwe dla rolnika, ale nie jest on w tej sytuacji bezradny. Rolnik może domagać się od przedsiębiorstwa przesyłowego ustanowienia służebności przesyłu. W publikacji nie tylko podpowiemy, jak to zrobić, ale także znajdziesz wzór wniosku do sądu o ustanowienie służebności przesyłu za wynagrodzeniem. Dodatkowo dowiesz się, jakie będą skutki podatkowe ustanowienia służebności przesyłu.
31% rabatu
27,34
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Apelacje z prawa gospodarczego na przykładach i wzorach
Opracowanie stanowi z jednej strony kontynuację „Pozwów w sprawach gospodarczych na przykładach i wzorach”, z drugiej zaś jest samodzielną publikacją mającą na celu usystematyzowanie podstawowych kwestii dotyczących konstruowania apelacji w sprawach gospodarczych. Wprawdzie na egzaminie zawodowym z części prawa gospodarczego nie pojawiło się jeszcze zadanie polegające na sporządzeniu apelacji, nie zmienia to jednak faktu, że umiejętność ta jest istotna w pracy zawodowej adwokata i radcy prawnego. Jednakże obecnie egzamin adwokacki i radcowski z prawa gospodarczego został wydłużony, co pozwala na oparcie zadania egzaminacyjnego na sporządzeniu apelacji w sprawie gospodarczej. Publikacja została podzielona na dwie części – teoretyczną oraz praktyczną. Część teoretyczna zawiera wytyczne odnośnie do wymogów formalnych apelacji. Odwołuje się także do orzecznictwa i literatury przedmiotu. W części praktycznej publikacja zawiera kilkanaście wzorów apelacji w sprawach gospodarczych, opracowanych na podstawie wyroków sądów powszechnych. Celem przybliżenia i ułatwienia Czytelnikowi sposobu pisania apelacji, a przede wszystkim konstruowania zarzutów, każdy z omawianych przykładów zawiera wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, wzór apelacji oraz komentarz do apelacji. Autorzy jako praktycy zwracają uwagę na kwestie teoretyczne i praktyczne dotyczące apelacji, określania wartości przedmiotu zaskarżenia, opłaty od apelacji itd. „Apelacje w sprawach gospodarczych na przykładach i wzorach” kieruje się w szczególności do aplikantów. Publikacja ta będzie pomocna podczas sporządzania apelacji na zajęciach oraz w codziennej pracy w kancelarii. Opracowanie to może okazać się przydatne również aplikantom przygotowującym się do egzaminu zawodowego – adwokackiego lub radcowskiego. Pozwoli ono usystematyzować zdobytą podczas aplikacji wiedzę, zwłaszcza w obliczu stale wzrastającej liczby spraw gospodarczych toczących się w polskich sądach.
10% rabatu
89,10
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Regulamin Arbitrażowy Sądu Arbitrażowego przy KIG. Komentarz
Przedstawiona publikacja dotyczy regulaminu Sądu Arbitrażowego funkcjonującego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie. Sąd ten powołany został 1.1.1950 r. pod nazwą Kolegium Arbitrów przy Polskiej Izbie Handlu Zagranicznego, a od 1990 r. kontynuuje swą działalność w ramach Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie. Niniejszy komentarz składa się z rozdziałów, z których możemy dowiedzieć się m.in.: czym jest Sąd Arbitrażowy oraz jaka jest jego wewnętrzna organizacja, na czym polega postępowanie arbitrażowe, jakie są koszty jego przeprowadzenia i jaki jest jego przebieg, jaką rolę w postępowaniu odgrywają Arbitrzy oraz jak wygląda finalny etap postępowania arbitrażowego. Ponadto w książce zostały zamieszczone następujące załączniki: Regulamin Arbitrażowy Sądu Arbitrażowego przy KIG; Statut Sądu Arbitrażowego przy KIG; Regulamin Rady Arbitrażowej Sądu Arbitrażowego przy KIG; Kodeks Etyki Arbitra; Oświadczenie Arbitra Wymienione powyżej tezy stanowią jedynie pewien niewielki zarys tego, co Autorzy ukazali w książce. Publikacja – ze względu na walor praktyczny – skierowana jest przede wszystkim do sędziów, adwokatów i radców prawnych, czyli praktyków, którzy w swojej pracy mają bardzo często do czynienia z omawianym tematem. Stanowi ona pełne opracowanie teoretyczne, które może być nieocenioną pomocą dydaktyczną dla studentów.
10% rabatu
359,10
399,00 zł
Dodaj
do koszyka
Działalność gospodarcza w aspekcie prawnym, ekonomicznym i społecznym
Od wielu lat toczy się dyskusja nad określeniem cech, przedmiotu, a także podmiotów działalności gospodarczej. Stanowi ona niezwykle ważną formę aktywności człowieka oraz powołanych przez niego instytucji i organizacji. Na działalność tę składają się różnego rodzaju czynności, te zaś realizowane są przez podmioty mające różny status i postaci swego występowania. Działalność gospodarcza postrzegana może być w co najmniej trzech aspektach. Pierwszy - aspekt prawny, to spojrzenie na działalność gospodarczą z perspektywy norm obowiązującego prawa i ustalenie wyznaczonych przez pracodawcę znamion tej działalności. Aspekt drugi - to charakterystyka działalności gospodarczej jako zmaterializowanej formy aktywności ekonomicznej, która jest jedną z najstarszych znanych cywilizacji form działania człowieka. Składają się na nią działania zmierzające do zapewnienia racjonalnego i najbardziej efektywnego wykorzystania zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa. Wreszcie - działalność gospodarcza występuje zawsze w kontekście społecznym, który jest od lat przedmiotem wnikliwej analizy socjologicznej. Stąd też część niniejszego opracowania poświęcona jest działalności gospodarczej ujmowanej z tej właśnie, społecznej perspektywy.
31% rabatu
26,08
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Odwrotne obciążenie w budownictwie
Odwrotne obciążenie w budownictwie – nowe obowiązki dla podatników W związku z nowelizacją ustawy o VAT (Dz.U. z 2016 r. poz. 2024) od 1 stycznia 2017 r. poszerzono katalog czynności objętych mechanizmem odwrotnego obciążenia. Ustawodawca zdecydował, że ta procedurą objęte będą usługi wymienione w poz. 2 – 48 załącznika nr 14 do ustawy VAT, jeżeli usługodawca świadczyć będzie je jako podwykonawca. Usługi te można kwalifikować jako szeroko rozumiane usługi budowalne lub budowlano – montażowe. Autorki wyjaśniają m.in.: - czym jest odwrotne obciążenie oraz w jakich przypadkach będzie miał zastosowanie, - jakie zasady obowiązują przy rozliczaniu usług budowlanych objętych tym mechanizmem, - kogo należy uznać za podwykonawcę, - co nie stanowi prawa do odliczenia VAT, - jak zweryfikować dostawcę usług, - kiedy powstanie obowiązek podatkowy w przypadku zastosowania odwrotnego obciążenia, - jak rozliczyć zaliczki za usługi rozpoczęte, ale nie zakończone przed 1 stycznia 2017 r., - jak opodatkować świadczenie kompleksowe, - co powinna zawierać faktura VAT, - jakie jest ryzyko błędnego zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia. Walorem publikacji są przykłady, case study oraz praktyczne wskazówki wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego Autorek, a także przywołane orzecznictwo oraz interpretacje organów podatkowych. W książce zawarto wyciąg z przepisów prawnych przywołanych w tekście, a także wypełnione przykładowo formularze deklaracji VAT-7 oraz informacji podsumowującej VAT-27, a także wzór deklaracji VAT-7K.
10% rabatu
113,40
126,00 zł
Dodaj
do koszyka
VAT w branży budowlanej po zmianach w 2017
Przepisy wprowadzające odwrotne obciążenie dla wybranych usług budowlanych wykonywanych przez podwykonawców weszły w życie z początkiem 2017 roku. Jednak jeszcze wcześniej, na etapie projektu, budziły wiele wątpliwości. Wynika to z tego, że są one dosyć ogólne. W publikacji znajdziesz komentarze ekspertów do wprowadzonych zmian oraz aż 42 odpowiedzi na pytania dotyczące odwrotnego obciążenia.
32% rabatu
40,36
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo budowlane Warunki techniczne i inne akty prawne
Stan prawny na 03.2017 r. Publikacja zawiera tekst ustawy - Prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi, w tym m.in. tekst rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Artykuły ustawy i rozporządzeń zostały opatrzone tytułami objaśniającymi ich sens - zaakcentowano je kolorowym tłem. W książce zamieszczono skorowidz rzeczowy pomocny w odnalezieniu poszczególnych zagadnień. Zbiór jest przeznaczony przede wszystkim dla praktyków, a także aplikantów oraz studentów wydziałów prawa i administracji.
15% rabatu
15,22
17,90 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo zamówień publicznych 2017 Rozporządzenia z komentarzem
„Prawo zamówień publicznych 2017. Komentarze do rozporządzeń” to pierwszy i jedyny na rynku profesjonalny komentarz do rozporządzeń wykonawczy znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych.
32% rabatu
85,48
124,95 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne Komentarz
Stan prawny 1.03.2017 Prezentowana publikacja to kompleksowe omówienie ustawy z 21.8.1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (t.j. Dz.U. z 2006 r. Nr 216, poz. 1584 ze zm.). Publikacja uwzględnia wszystkie najnowsze zmiany, m.in. wprowadzone ustawą z 16.11.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1948 ze zm.), które weszły w życie 1.3.2017 r. oraz omawia projektowane zmiany wynikające z rządowego projektu ustawy o związku metropolitalnym w województwie śląskim (druk sejmowy Nr 1211). Komentarz stanowi próbę omówienia tzw. przepisów antykorupcyjnych. Celem tych regulacji prawnych jest zapobieganie i penalizowanie czynów o charakterze korupcyjnym, jakie mogą wystąpić w szeroko rozumianej administracji publicznej. W Komentarzu omówiono, m.in.: zakazy, sankcje, wyłączenia, działalność gospodarczą małżonka, nieważność wyboru, oświadczenie o stanie majątkowym, Rejestr Korzyści, odpowiedzialność karną, obowiązek rezygnacji. Niniejsze opracowanie stanowi nie tylko omówienie przepisów ustawy, ale także najważniejszych orzeczeń sądowych i stanowisk judykatury oraz doktryny, jakie wykształciły się w okresie obowiązywania tego aktu prawnego. Adresatami Komentarza są przede wszystkim liczni przedstawiciele organów, instytucji i innych podmiotów wykonujących zadania z zakresu administracji publicznej objęci niniejszą ustawą.
10% rabatu
143,10
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszcze­gólnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawo­dawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnależć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Spo­łecznych. W poradniku odnajdziesz odpowiedzi na następujące pytania: - Jaki rodzaj działalności wybrać by nowotworzona firma w przyszłości przynosiła korzyści a nie straty? - Jakie czynności należy wykonać by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? - Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy? - Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorce, który zakłada działalność gospodarczą? - Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? - Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? - Jak i gdzie odnależć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? - Jaką formę opodatkowania nalepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? - Jak wypełniać dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w Urzędzie Skarbowym? - Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie Twoje - jako pracodawcy - obowiązki? - Jak rozliczać sie z ZUS-em, kto i kiedy? - Co lepiej wybrać w ramach finansowania naszej działalności: kredyt czy leasing? - Jak sporządzić biznesplan? - Jakich błędów uniknąć przy planowaniu przedsięwzięć? - W jaki sposób można prowadzić działalność przez Internet? - Kiedy należy uzyskać koncesję, licencję czy zezwolenie by prowadzić przedsiębiorstwo? Te i wiele innych pytań oraz odpowiedzi odnajdą Państwo w oferowanym przedwodniku. Życzymy udanego korzystania.
27% rabatu
32,85
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Vademecum zamawiającego
W Vademecum zamawiający otrzymuje kompendium niezbędnych dla niego informacji: zagadnienia, które w marginalnym stopniu można znaleźć w innych publikacjach, na temat stanowiska kierownika zamawiającego, specjalisty ds. zamówień publicznych i ich odpowiedzialności z tytułu naruszenia odpowiednich przepisów; omówienie kwestii organizacji wewnętrznej udzielania zamówień (planowania zamówień, oszacowania ich wartości) i sprawozdawczości, w tym zamówień bagatelnych do 30 000 euro, przy których wymagane jest przestrzeganie przepisów o finansach publicznych, przedstawienie zasad działania komisji przetargowej, informacje, dotyczące przygotowania dokumentacji niezbędnej do udzielenia zamówień publicznych.
15% rabatu
126,65
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prawa konsumenta Komentarz
Książka zawiera obszerne i pogłębione omówienie przepisów ustawy o prawach konsumenta. Przedstawiono w niej kompleksową analizę instrumentów ochrony konsumenta z uwzględnieniem powiązanych z nimi regulacji kodeksu cywilnego i innych aktów prawnych. Wiele uwagi poświęcono wykładni przepisów o odstąpieniu przez konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W publikacji omówiono również zmiany wprowadzone ustawą z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, obowiązujące od 10 stycznia 2017 r., które dotyczą m.in. obowiązku przedsiębiorcy udzielenia odpowiedzi na reklamację konsumenta. Istotnym walorem książki są liczne obrazowe przykłady oraz praktyczne wskazówki dotyczące stosowania komentowanych przepisów w obrocie gospodarczym. W książce wykorzystano m.in. orzecznictwo Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na temat klauzul abuzywnych, jak również decyzje Prezesa UOKiK w odniesieniu do praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
18% rabatu
163,18
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jak założyć i prowadzić własną firmę w.2017
Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do reje­stracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Auto­rzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilne­go, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wy­jaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W poradniku można odna­leźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania: - Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? - Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? - Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy? - Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? - Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? - Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? - Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? - Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? - Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? - Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? - Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? - Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
27% rabatu
27,74
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zamówienia publiczne Nowe zasady
Nowelizacja prawa zamówień publicznych, która weszła w życie 28 lipca 2016 r., zwłaszcza wprowadzenie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia spowodowała duże zmiany praktyczne w prowadzeniu postępowań i przygotowaniu ofert. W opracowaniu znajdują się wskazówki: - jak przygotować i przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego oraz na co zwrócić szczególną uwagę, - jak zachować się na etapie realizacji umowy, - jak wyszukać interesujące postępowanie, a następnie jak przygotować i złożyć niepodlegającą odrzuceniu ofertę.
18% rabatu
81,18
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Audyt wewnętrzny zamówień publicznych w JSFP
W publikacji przedstawiono krok po kroku przebieg czynności audytowych w systemie zamówień publicznych. Podstawę opracowania stanowi ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), zmieniona nowelizacją z dnia 22 czerwca 2016 r. (Dz.U. poz. 1020 z późn. zm.), oraz akty wykonawcze wydane w celu wykonania tej ustawy. Uwzględniono również zasady prawidłowego wydatkowania środków publicznych oraz standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych. Książka zawiera 44 wzory list kontrolnych z komentarzami. Korzystający z opracowania dowie się: jak opracować program zadania zapewniającego w zakresie zamówień publicznych; jak przeprowadzić badanie systemu organizacji urzędu w zakresie zamówień publicznych; jakie pytania zadać w związku z badaniem poprawności specyfikacji istotnych warunków zamówienia; jak zbadać proces postępowania w sprawie każdego z trybów udzielania zamówienia publicznego; jak sprawdzić, czy umowa w sprawie zamówienia publicznego zawiera wszystkie niezbędne elementy; jak ocenić prawidłowość funkcjonowania komisji przetargowej. Publikacja kierowana jest do audytorów oraz pracowników kontroli wewnętrznej oraz wszystkich tych osób, którym powierzono obowiązki prowadzenia zadań w zakresie postępowania związanego z badaniem prawidłowości stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych. Książce towarzyszy suplement elektroniczny zawierający wzory dokumentów w formacie MS Word, co pozwala na łatwe i szybkie ich dostosowanie do indywidualnych wymogów i rozwiązań stosowanych w jednostce (plik suplementu jest do pobrania przez Internet, instrukcję postępowania zamieszczono w książce).
10% rabatu
170,10
189,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo zamówień publicznych Twoje prawo
Seria Twoje Prawo zawiera: Boldowanie najnowszych zmian Przypisy od Redakcji Czytelne hasła i teksty Indeks rzeczowy
15% rabatu
12,66
14,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka