Dziś w ofercie 134 317 pozycji
Konstytucyjne determinanty funkcjonowania..
Książka omawia wynikające z Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej granice dopuszczalności funkcjonowania w systemie dochodów jednostek samorządu terytorialnego instytucji korekcyjno-wyrównawczej, przyjmującej normatywną postać wpłat na część równoważącą (regionalną) subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Konieczność poszukiwania tych granic wynika z faktu, iż wpłaty korekcyjno-wyrównawcze są instytucją niewymienioną w Konstytucji RP, zaś ich normatywna konstrukcja oraz skutki, jakie wywołują, czynią je istotnym odstępstwem od konstytucyjnie ukształtowanych zasad wyposażania jednostek samorządu terytorialnego w dochody przez centrum. Autorka postawiła sobie za cel zbadanie, czy – i na ile – istnienie systemu korekcyjno-wyrównawczego, zmieniającego efekty gromadzenia przez jednostki samorządu terytorialnego dochodów własnych i dochodów transferowych jest nieodzownym składnikiem systemu finansowego samorządów.
32% rabatu
44,40
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kontrola konstytucyjności prawa a stosowanie prawa
Publikacja jest podsumowaniem konferencji naukowej, która odbyła się w siedzibie Trybunału Konstytucyjnego w dniu 26 listopada 2015 r. Omawia problem wyznaczenia granicy między kontrolą konstytucyjności prawa a stosowaniem prawa przez najwyższe organy władzy sądowniczej - Trybunał Konstytucyjny, Sąd Najwyższy i Naczelny Sąd Administracyjny. Odpowiada na pytanie, na ile konstytucyjne ramy kompetencyjne każdego z tych organów pozostają adekwatne do praktyki orzeczniczej, która wskazuje na przenikanie się ich ról. Autorzy omawiają budzące w praktyce sądowej wątpliwości związane z: dopuszczalnością kontroli konstytucyjności prawa przez sądy, prawotwórczym charakterem uchwał Sądu Najwyższego i Naczelnego Sądu Administracyjnego, znaczeniem orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego dla orzecznictwa sądów w sprawach indywidualnych oraz dopuszczalnością kontroli przez Trybunał Konstytucyjny okoliczności faktycznych związanych z pytaniem prawnym lub skargą konstytucyjną. Adresaci: Z kwestiami tymi wiąże się również problem praktyczny, dotyczący sposobu procedowania w sprawach pozostających na styku kontroli zgodności norm i stosowania prawa, a także sposobu uzasadniania podejmowanych decyzji procesowych.
15% rabatu
152,15
179,00 zł
Dodaj
do koszyka
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej to najważniejszy akt prawny (ustawa zasadnicza) Rzeczypospolitej Polskiej, uchwalony 2 kwietnia 1997 roku przez Zgromadzenie Narodowe, zatwierdzony w ogólnonarodowym referendum 25 maja 1997 roku.
15% rabatu
14,45
17,00 zł
Dodaj
do koszyka
Historia ustroju i prawa polskiego 1772-1918
Niniejszy podręcznik jest zarysem wykładu z historii ustroju społeczno-politycznego i prawa sądowego, obowiązujących na ziemiach polskich od pierwszego rozbioru do odzyskania niepodległości. Autorzy kompleksowo omawiają przemiany zachodzące w instytucjach ustrojowych i prawnych w poszczególnych zaborach.
15% rabatu
58,65
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Koncepcja responsibility to protect Aspekty konstytucyjnoprawne
W publikacji przedstawiono analizę konstytucyjnoprawnego wymiaru koncepcji „responsibility to protect” (odpowiedzialności za ochronę) przeprowadzoną w dwojaki sposób. Z wewnętrznego punktu widzenia odpowiedzialność za ochronę może nieść ze sobą implikacje dla porządków konstytucyjnych państw w zakresie sposobu wykonywania przez nie wynikającej z suwerenności odpowiedzialności za ochronę ludności przed masowymi zbrodniami. W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytania o uzasadnienie oraz prawne konsekwencje tej odpowiedzialności, w szczególności o wpływ takiego rozumienia suwerenności na jej relację z zasadą ochrony praw człowieka. Z zewnętrznego punktu widzenia odpowiedzialność za ochronę może wpływać na prawo konstytucyjne państw, które jako członkowie społeczności międzynarodowej asystują w zapobieganiu lub reagują na masowe zbrodnie popełniane w innych państwach. W przypadku uregulowań konstytucyjnych RP, analizie tej podlega konstytucyjnoprawne uzasadnienie udziału w realizacji odpowiedzialności społeczności międzynarodowej z uwzględnieniem interesu narodowego Polski oraz to, jakie podmioty i na jakich zasadach powinny decydować o takim udziale.
13% rabatu
41,76
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo konstytucyjne
Prawo konstytucyjne
Wydawca: C.H. Beck
wysyłka: 48h
Książka przedstawia całość problematyki tej gałęzi prawa, z uwzględnieniem praktyki związanej z realizacją norm konstytucyjnych. Zawiera zagadnienia dotyczące m.in.: konstytucyjnych zasad ustroju państwa, relacji pomiędzy prawem UE i prawem RP, status jednostki w państwie, prawa wyborczego, kompetencji organów państwowych. Ósme wydanie uwzględnia zmiany ustawowe po ukazaniu się poprzedniego wydania.
15% rabatu
84,15
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prawo konstytucyjne wraz z orzecznictwem Trybunału Konstytucyjnego
Praca zawiera kompleksowe omówienie problematyki prawa konstytucyjnego w sposób przystępny i dostosowany do wymagań egzaminacyjnych z tego przedmiotu. Uwzględnia aktualny stan prawny i najnowsze orzecznictwo. Tym, co niewątpliwie wyróżnia ją na tle innych podobnych prac dostępnych obecnie na rynku wydawniczym jest szerokie wykorzystanie poglądów polskiej doktryny prawa i judykatury. Umiejętnie dobrane fragmenty orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego oraz innych sądów trafnie ilustrują omawiane problemy i pozwalają na samodzielną, pogłębioną ich analizę. Z kolei przywoływana w pracy literatura uzupełnia i poszerza wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu prawa konstytucyjnego, jak również zachęca do ich dalszego studiowania. Zagadnienia bardziej skomplikowane zostały przedstawione przez Autorów pracy w postaci tabelarycznej, co niewątpliwie ułatwia ich zrozumienie i zapamiętanie. Na uwagę zasługuje przemyślana struktura pracy, zwięzłość ujęcia omawianych zagadnień oraz graficzne wyeksponowanie najważniejszych wątków. Praca ta powinna zainteresować aplikantów oraz studentów kierunków prawniczych przygotowujących się do egzaminu z prawa konstytucyjnego i egzaminów z przedmiotów pokrewnych. Będzie ona stanowiła bardzo dobre uzupełnienie materii omawianej w podręcznikach akademickich. Dr hab. Monika Florczak-Wątor
15% rabatu
50,15
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Instytucja prezydenta w polskim i litewskim prawie konstytucyjnym
Prezentowana publikacja, posw1ęcona instytucji prezydenta w Polsce i na Litwie, jest owocem współpracy nawiązanej przez pracowników Katedry Prawa Konstytucyjnego Uniwersytetu Łódzkiego z pracownikami Katedry Prawa Publicznego Uniwersytetu Wileńskiego. W ramach tego współdziałania ukazały się już dwie monografie: Aktualne problemy polskiego i litewskiego prawa konstytucyjnego, Łódź 2015 oraz Lietuvos ir Lenkijos konstitucines teises aktualijos: Parlamentas (Aktualia litewskiego i polskiego prawa konstytucyjnego: parlament), Vilnius 2016. Prof. zw. dr hab. Dariusz Górecki Zbiór stanowi nie tylko dowód aktywności badawczej autorów, lecz także jest ważną i wartościową pozycją adresowaną do interesujących się problematyką instytucji prezydenta prawników teoretyków i praktyków, politologów oraz studentów. Należy podkreślić, że we współczesnej polskiej literaturze naukowej prace poświęcone pogłębionej refleksji prawno-porównawczej nad pozycją ustrojową i kompetencjami głowy państwa nie są liczne. Książka pod redakcją prof. Dariusza Góreckiego stanowi w tym zakresie istotne uzupełnienie. Prof. zw. dr hab. dr h.c. multi Bogusław Banaszak
20% rabatu
43,92
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Rada ministrów jako organ inicjujący postępowanie ustawodawcze
Rada Ministrów jest jednym z podmiotów konstytucyjnie uprawnionych do wnoszenia do Sejmu projektów ustaw. Zakres rządowych projektów ustaw, ich liczba oraz skuteczność polegająca na akceptowaniu przez parlament wniesionych projektów czyni z Rady Ministrów zdecydowanego lidera wśród podmiotów, które inicjują postępowanie ustawodawcze. W książce szczegółowo omówiona jest rządowa procedura, w ramach której przygotowywane są rządowe projekty ustaw. Analizowane jest ustrojowe znaczenie, jakie ma prawo inicjatywy ustawodawczej dla Rady Ministrów jako organu władzy wykonawczej. Szczególną uwagę Autor poświęca sposobowi funkcjonowania Rady Ministrów jako organu kolegialnego, któremu przewodniczy premier o określonej konstytucyjnie pozycji. Jest to pierwsza publikacja tak dokładnie omawiająca ten etap prac prawodawczych, tym bardziej interesująca, że Autor przez 8 lat odpowiadał za sprawność i efektywność rządowej legislacji. Połączenie analizy teoretycznej z praktycznym doświadczeniem jest niewątpliwą największą zaletą książki.
5% rabatu
94,05
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Związanie sądu administracyjnego wyrokiem interpretacyjnym Trybunału Konstytucyjnego
5% rabatu
113,05
119,00 zł
Dodaj
do koszyka
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej w.2017
Wydanie zawiera tekst Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku - z uwzględnieniem późniejszych zmian (stan prawny na dzień 7 kwietnia 2017 roku).
15% rabatu
3,32
3,90 zł
Dodaj
do koszyka
Konstytucyjny spór o granice zmian organizacji i zasad działania Trybunału Konstytucyjnego
Publikacja jest poświęcona nowelizacjom ustawy z 25 czerwca 2015 r. o Trybunale Konstytucyjnym. Dokumentuje prace legislacyjne oraz postępowania przed Trybunałem Konstytucyjnym dotyczące zmian organizacji i zasad działania sądu konstytucyjnego w latach 2015-2016. Przedstawia szczegółową analizę skutków wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 9 marca 2016 r. (K 47/15) uwzględniającą wszystkie dokumenty źródłowe wydane w trakcie uchwalania kolejnych nowelizacji ustawy o Trybunale Konstytucyjnym oraz kolejnych postępowań przed Trybunałem Konstytucyjnym.
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wiele hałasu o nic?
Książka Lecha Mażewskiego „Wiele hałasu o nic? Konflikt wokół Trybunału Konstytucyjnego w latach 2015-2016 w perspektywie rozważań modelowych” jest zakończona supozycjami autora na temat dalszego przebiegu tego konfliktu już w 2017, z udziałem Sądu Najwyższego. Książka jest napisana językiem dostępnym nie tylko dla fachowców, tj. prawników i politologów, przypomina dzieje TK i sądownictwa konstytucyjnego w PRL i III RP, analizuje, obiektywnie prezentuje i omawia przyczyny sporu między władzą ustawodawczą, i wykonawczą, a sądowniczą, reprezentowaną przez TK. Autor omawia tezy formułowane przez analizujących przebieg tego konfliktu, jak i stawia własne. Jego zdaniem, choć do konfliktu nie musiało dojść, choć - z drugiej strony - mógł on rozpocząć się od zakwestionowania legalności wyboru nie tylko dwóch, ale całej piątki sędziów TK, bo zależało to w zasadzie od daty zwołania pierwszego posiedzenia nowego Sejmu przez nowego prezydenta, to nie jest sporem tylko o tę kwestię, ani konfliktem personalnym między b. prezesem TK Rzeplińskim a prezesem PiS J. Kaczyńskim, ale ma znaczenie fundamentalne dla charakteru ustrojowego Rzeczypospolitej, dla instytucjonalnych rozstrzygnięć w kwestii równowagi między władzami: ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. Uważa też, że - póki co - konflikt ten wydaje się nierozstrzygnięty, albo też należy go widzieć jako „wiele hałasu o nic”, bo trudno za rozstrzygnięcie o postulowanym przez niego charakterze ustrojowym uznać zmiany personalne, których dokonano w łonie TK.
30% rabatu
20,12
28,90 zł
Dodaj
do koszyka
Najwyższa Izba Kontroli
Publikacja ma na celu przybliżenie czytelnikowi szerokiego zakresu kompetencji kontrolnych oraz statusu prawnego Najwyższej Izby Kontroli. NIK jako konstytucyjnie umocowany naczelny organ kontroli państwowej jest ważnym elementem demokratycznego porządku prawnego. Kontrola NIK obejmuje szerokie spektrum zagadnień z zakresu działalności naczelnych organów administracji rządowej, działalności samorządu terytorialnego oraz innych jednostek organizacyjnych, a także przedsiębiorców. Przedstawione w komentarzu zagadnienia dotyczą statusu prawnego NIK, zasad przygotowywania i przeprowadzania kontroli, postępowania w sprawie zgłoszonych zastrzeżeń, współpracy z innymi organami kontroli, a także pozycji kontrolera jako pracownika NIK. Adresatami książki są pracownicy organów administracji publicznej i przedsiębiorców. Trzecie zaktualizowane wydanie uwzględnia zmiany prawa dokonane na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Problematyka dotycząca funkcjonowania NIK była przedmiotem wielu opinii eksperckich oraz rozstrzygnięć sądowych. Stan prawny z dnia 15.03.2017 r.
15% rabatu
75,65
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Status ustrojowy polskich służb specjal. po 1989
Monografia jest interesującym i dojrzałym studium na temat służb specjalnych III Rzeczypospolitej Polskiej, ukazuje ich ewolucję w kontekście zmian politycznych, a także pośrednio uwikłanie w politykę. Świadczy o erudycji Autora oraz o jego zdolności zarówno do syntezy, jak i analizy. Widać, że kwestie omawiane w książce ma on dokładnie przemyślane, że ma swój wypracowany pogląd, swoje zdanie, które potrafi wyraźnie przedstawić i umotywować. Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Zięby Dr Mateusz Kolaszyński - asystent w Katedrze Konstytucjonalizmu i Ustrojów Państwowych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół organizacji i funkcjonowania służb specjalnych w demokracjach konstytucyjnych. W ramach grantu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki zrealizował projekt badawczy pt. „Ustrojowo-polityczne przesłanki kontroli i nadzoru nad polskimi służbami specjalnymi na tle porównawczym. Stan aktualny i perspektywy rozwoju".
15% rabatu
33,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Sejmowa kontrola działalności rządu z perspektywy prawnoustrojowej i praktyki politycznej
Książka ukazuje się w roku dwudziestej rocznicy uchwalenia i wejścia w życie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r., chociaż nie była zamierzona i pomyślana jako praca rocznicowa. Może natomiast być uznana za pewnego rodzaju głos autora w sprawach oceny potrzeby ewentualnych zmian niektórych unormowań obowiązującej ustawy zasadniczej, a także dokonania określonych korekt w praktyce sejmowej kontroli działalności rządu. Przedmiotem zainteresowania jest więc kontrola działalności rządu sprawowana przez Sejm in pleno, przez komisje sejmowe oraz przez posłów. Autor rozważa problemy sejmowej kontroli działalności rządu w szerokiej perspektywie prawnoustrojowej ale również uwzględnia, i to w jak najszerszym możliwym zakresie, także praktykę polityczną, szczególnie parlamentarną, sprawowania sejmowej kontroli działalności rządu, co pozwoliło postrzegać tę kontrolę w innej jeszcze perspektywie, bliższej rzeczywistości. Tym samym pojawiła się możliwość skonfrontowania założeń prawnoustrojowych dotyczących tej kontroli z praktyką jej urzeczywistniania. Konfrontacja taka okazała się bardzo przydatna dla wzbogacenia, a przede wszystkim dla urealnienie analiz i ocen zawartych w pracy Autor wykazuje, że praktyka, w znaczącym stopniu zgodna z jej modelem prawnoustrojowym, z modelem tym nie jest jednak w pełni spójna, że się od niego w pewnych elementach różni, chociaż i merytorycznie, i w układzie czasowym w niejednakowym stopniu. Dopiero więc analiza praktyki politycznej i skonfrontowanie jej z modelem prawnoustrojowym pozwoliło na przybliżenie w pracy rzeczywistego stanu w zakresie sejmowej kontroli działalności rządu.
15% rabatu
42,84
50,40 zł
Dodaj
do koszyka
Konstytucyjnoprawne wytyczne dla konstruowania systemów opieki zdrowotnej w Niemczech i w Polsce
Wyrażone w Konstytucji RP z 1997 r. i w niemieckiej ustawie zasadniczej z 1949 r. podstawy ustroju politycznego i społeczno-gospodarczego są bardzo zbliżone. Widoczne są jednak także znaczące różnice: ustrojodawca niemiecki zrezygnował ze statuowania w ustawie zasadniczej skonkretyzowanych praw socjalnych odpowiadających treściowo art. 67 i 68 Konstytucji RP, poprzestając w zasadzie na tzw. klauzuli państwa socjalnego. Należy także podkreślić, że o ile Konstytucja RP zarówno w części normatywnej, jak i w preambule odwołuje się do wielu wartości (np. prawdy, sprawiedliwości, dobra, piękna, wolności, solidarności, pomocniczości, równości), o tyle niemiecka ustawa zasadnicza jest w tym zakresie niezwykle wstrzemięźliwa. Także gdy idzie o konstrukcję systemów opieki zdrowotnej – mimo zewnętrznego podobieństwa – występuje wiele daleko idących różnic. Choć trójpodmiotowy schemat obu systemów jest podobny (uprawniony, świadczeniodawca i organizator), to rozwiązania szczegółowe są znacząco odmienne. Opublikowane w niniejszej książce opracowania są pokłosiem referatów wygłoszonych i omawianych podczas sympozjum poświęconego niemieckiemu i polskiemu prawu socjalnemu i konstytucyjnemu, które odbyło się 11 grudnia 2015 r. w Poznaniu. Stanowiło ono część interdyscyplinarnego projektu naukowego, organizowanego przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, na temat „Sprawiedliwość w opiece zdrowotnej”. Przedstawione teksty umożliwiają poznanie i porównanie konstytucyjnoprawnych wytycznych do konstruowania systemów opieki zdrowotnej sąsiadujących z sobą krajów, a tym samym dyskusję nad zasadnością i ewolucją przyjętych rozwiązań prawnych.Wyrażone w Konstytucji RP z 1997 r. i w niemieckiej ustawie zasadniczej z 1949 r. podstawy ustroju politycznego i społeczno-gospodarczego są bardzo zbliżone. Widoczne są jednak także znaczące różnice: ustrojodawca niemiecki zrezygnował ze statuowania w ustawie zasadniczej skonkretyzowanych praw socjalnych odpowiadających treściowo art. 67 i 68 Konstytucji RP, poprzestając w zasadzie na tzw. klauzuli państwa socjalnego. Należy także podkreślić, że o ile Konstytucja RP zarówno w części normatywnej, jak i w preambule odwołuje się do wielu wartości (np. prawdy, sprawiedliwości, dobra, piękna, wolności, solidarności, pomocniczości, równości), o tyle niemiecka ustawa zasadnicza jest w tym zakresie niezwykle wstrzemięźliwa. Także gdy idzie o konstrukcję systemów opieki zdrowotnej – mimo zewnętrznego podobieństwa – występuje wiele daleko idących różnic. Choć trójpodmiotowy schemat obu systemów jest podobny (uprawniony, świadczeniodawca i organizator), to rozwiązania szczegółowe są znacząco odmienne. Opublikowane w niniejszej książce opracowania są pokłosiem referatów wygłoszonych i omawianych podczas sympozjum poświęconego niemieckiemu i polskiemu prawu socjalnemu i konstytucyjnemu, które odbyło się 11 grudnia 2015 r. w Poznaniu. Stanowiło ono część interdyscyplinarnego projektu naukowego, organizowanego przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, na temat „Sprawiedliwość w opiece zdrowotnej”. Przedstawione teksty umożliwiają poznanie i porównanie konstytucyjnoprawnych wytycznych do konstruowania systemów opieki zdrowotnej sąsiadujących z sobą krajów, a tym samym dyskusję nad zasadnością i ewolucją przyjętych rozwiązań prawnych.
15% rabatu
33,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Poradnik samorządowca 2/2010 Wynagrodzenia w samorządzie
Poradnik Samorządowca to nowy miesięcznik, wydawany we współpracy z Autorami Gazety Samorządu i Administracji, który jako jedyny na rynku porusza w sposób kompleksowy zagadnienia ważne dla samorządowców: takie jak organizacja wyborów samorządowych, procedury budżetowe, zatrudnianie pracowników samorządowych. Raz w miesiącu jeden problem poruszony od A do Z. Dzięki wiedzy zdobytej z monotematycznych omówień najważniejszych zagadnień dla specjalistów w samorządach: Zgodnie z przepisami przejdziesz przez procedurę budżetową i uzyskasz absolutorium Prawidłowo: zaplanujesz i zagospodarujesz przestrzeń publiczną (m.in. przygotowanie, uchwalanie i wdrażania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego) sfinansujesz zadania z gospodarki komunalnej oraz nimi zarządzisz (np. formy realizacji zadań poprzez spółki, zakłady i jednostki) zaplanujesz inwestycję i doprowadzisz do jej realizacji (m.in. analizy przedrealizacyjne, dokumentacja inwestycyjna, wybór wykonawców, nadzór inwestorski, odbiór i rozliczenie) Terminowo i bez stresu złożysz oświadczenie majątkowe (m.in. terminy składania, krok po kroku wypełnianie oświadczeń, kontrola oświadczenia) Bezbłednie przeprowadzisz procedury zamówień publicznych (m.in. przygotowanie oferty przetargowej, procedura przetargowa, orzecznictwo, praktyczne przykłady i wzory dokumentów, najczęściej popełniane błędy) Sprawnie zorganizujesz wybory samorządowe (m.in. przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczanie kampanii wyborczej) Poprawnie ustalisz wynagrodzenia w samorządzie i zatrudnisz pracowników (m.in. pensja, dodatki, premie, nagrody, zawieranie umów, urlopy, zwalnianie, przechodzenie na emeryturę) Kompleksowo zadbasz o ochronę środowiska (m.in. obowiązki związane z ochroną środowiska - wywóz śmieci, odpady, składowanie, utylizacja, energia odnawialna; wymagania Unii Europejskiej, procedury środowiskowe – zaświadczenia, zezwolenia, normy) Nowocześnie zinformatyzujesz swój urząd (m.in. obowiązki w zakresie rozwoju dostępu do Internetu, ułatwienia, zabezpieczenia, obieg dokumentów, obsługa mieszkańców, przykłady wdrożeń).
30% rabatu
33,07
47,25 zł
Dodaj
do koszyka
Konstytucja dla Szkocji
Praca traktuje o dążeniach niepodległościowych Szkocji, ich uwarunkowaniach i skutkach politycznych w tym kwestii dewolucji, konstytucji itd.
20% rabatu
26,88
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
Referendum ogólnokrajowe w Polsce
Monografia skupia się na kilku wybranych przez autorów aspektach związanych z prawną regulacją referendum ogólnokrajowego w RP. Nie tworząc monografii o kompleksowym charakterze, autorzy zdecydowali się skupić na tych elementach normatywnych, które budzą kontrowersje, a ich kształt był w ostatnim czasie przed-miotem debaty doktrynalnej lub politycznej. Konsekwencją przeprowadzonych badań są liczne postulaty de lege ferenda, syntetycznie ujęte w podsumowaniu.
10% rabatu
24,57
27,30 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka