Dziś w ofercie 152 220 pozycji
Narkotyki i dopalacze
Narkotyki i dopalacze
Wydawca: Aspra
wysyłka: 48h
Przedstawiona pozycja to kolejna, jakże udana publikacja z serii dotyczącej problemów narkomanii autorstwa uznanych badaczy problematyki przestępczości, zaburzeń i uzależnień. Koordynujący serię, wybitny znawca tematyki uzależnień, z ogromną determinacją, systematycznie prowadzi badania empiryczne i prezentuje problematykę narkotykową, dopalaczy, przestępczości narkotykowej jako jednych z największych zagrożeń. Kolejna praca pod względem struktury przemyślana. Dobór tematyki i sposób prezentowania zasługują na wysoką ocenę. Praca zawiera bardzo duże walory poznawcze, napisana została bardzo czytelnym językiem. DR HAB., PROF. WSB MAREK WALANCIK Każdy podjęty w opracowaniu problem jest przedstawiony w sposób nie tylko profesjonalny i na wysokim poziomie naukowym, ale również został opisany zrozumiałym i komunikatywnym językiem. Opracowanie wpisuje się w cykl wyjątkowo ważnych, niecodziennych i niezwykle przydatnych materiałów, przede wszystkim dla mądrych pedagogów, którzy będą nie tylko chętnie, ale też z ogromnym zaangażowaniem, wdrażali w czyn zaproponowane w nim rozwiązania. Niniejszym rekomenduję publikację jako ważne opracowanie z zakresu diagnozy problematyki narkotykowej. DR HAB., PROF. UJK TADEUSZ SAKOWICZ
13% rabatu
42,63
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Psychologia kryminalistyczna
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii kryminalistycznej wynika w znacznej mierze ze specyfiki samej kryminalistyki. Wiadomo, że kryminalistyka jest nauką w znaczącym stopniu praktyczną. Niemniej jednak nie jest jedynie uogólnieniem praktyki śledczej, co niewątpliwie ograniczałoby lub wręcz uniemożliwiałoby jej rozwój. Wydanie IV różni się od poprzednich wydań. Dodano podtytuł Diagnoza i praktyka wskazujący na zakres podręcznika, zrezygnowano z omówienia problemów metodologii badań (b. część druga). Wprowadzono nową część szóstą Wybrane zjawiska społeczne stanowiące potencjalne zagrożenia. Dotyczy to np. agresji w ruchu drogowym. Nowym zagadnieniem jest również moralność podatkowa. Analizie poddano następujące zagadnienia: obowiązek podatkowy, uchylanie się od opodatkowania, poziom moralności podatkowej, subiektywna sprawiedliwość podatkowa. Patronat: Polskie Towarzystwo Kryminalistyczne, kryminalistyka.org.pl
17% rabatu
195,05
235,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zasoby osobiste młodzieży nieprzystosowanej społecznie
Zagadnienia dotyczące uwarunkowań nieprzystosowania społecznego stanowią częstą problematykę prac badawczych i naukowych w Polsce, jednak analiza tego problemu w kontekście zasobów, jakie posiada młodzież nieprzystosowana, wydaje się na tym polu sfragmentaryzowana. Autorzy, którzy podejmują się badań związanych z młodzieżą przejawiającą symptomy demoralizacji i popełniającą czyny karalne, skupiają się na przyczynach dezadaptacji młodych ludzi czy znaczeniu różnych problemów w ich życiu. W naszym przekonaniu, aby działania naprawcze były skuteczne, powinno się analizować funkcjonowanie młodzieży nieprzystosowanej z perspektywy posiadanych przez nią zasobów. Sądzimy, że istnieje wysoka potrzeba diagnozowania zasobów osobistych i społecznych młodzieży, ponieważ mogą być płaszczyzną odbicia, która będzie sprzyjać kształtowaniu zachowań akceptowanych i rozwojowi tożsamości zintegrowanej. Celem przeprowadzonych badań było rozpoznanie poziomu zasobów osobistych (poczucie koherencji, prężność, sprężystość) w grupie młodzieży nieprzystosowanej społecznie (nieletnich skierowanych do ośrodków kuratorskich) oraz ustalenie czy poziom zasobów osobistych łączy się z poczuciem otrzymywanego wsparcia (od rodziców, nauczycieli rówieśników) oraz z poczuciem negatywnych relacji w rodzinie, szkole i grupie rówieśników. Rezultaty prowadzonych badań pozwalają sformułować hipotezy badawcze, w których zakłada się że na rozwój i wystąpienie prężności, sprężystości i poczucia koherencji ma wpływ szereg czynników, do których zalicza się: atrybuty indywidualne, środowisko rodzinne i czynniki kontekstualne (wsparcie społeczne). Otrzymane wyniki badań wskazywały, że zasoby osobiste są związane z czynnikami wspierającymi i czynnikami ograniczającymi. Predyktorem wszystkich wyróżnionych zasobów jest wsparcie rodzinne. Wsparcie szkolne pełni funkcję predykcyjną dla sprężystości psychicznej, natomiast negatywne relacje w szkole obniżają poczucie koherencji. Wyniki badań przedstawione w książce, które oddajemy w ręce Czytelników, wnioski, proponowany program profilaktyczno-wychowawczy, analizy teoretyczne, informacje o funkcjonowaniu elementów systemu resocjalizacji mogą być przydatne nie tylko dla studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, pracowników naukowo-dydaktycznych, teoretyków, specjalistów, lecz także szerokiego grona praktyków, profesjonalistów pracujących z młodzieżą niedostosowaną społecznie. Mogą stać się gotowym materiałem do zastosowania, skłaniać do prowadzenia dalszych badań i aktywności w zakresie rozwijania problematyki zasobów oraz pracy na podstawie potencjałów jednostki i grupy czy środowisk wychowawczych.
30% rabatu
23,80
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wzajemne społeczne reprezentacje zawodowych...
Przedmiotem niniejszej pracy doktorskiej są zagadnienia z zakresu kilku dyscyplin, a w szczególności prawa i pedagogiki, i zaprezentowanie jedynie wyników badań winno być potraktowane jako niewystarczające oraz w uzasadniony sposób odczytane jako zbyt skrótowa próba odpowiedzi na postawione pytania badawcze. W pracy autor przedstawia poszczególne zagadnienia (metodologia wywiadu rozumiejącego, teoria społecznych reprezentacji, instytucje prawa itd.), które same w sobie, a konkretnie sposób ich opisu nie będą mogły być określone jako oryginalne, jednak ich połączenie oraz to, że zabiegi powyższe mają na celu odpowiedzenie na pytania do tej pory nie stawiane, uzasadnia przyjęty sposobu postępowania. Chcę odpowiedzieć na pytanie: Jakie są wzajemne społeczne reprezentacje zawodowych kuratorów sądowych do spraw dorosłych i ich podopiecznych? Problem badawczy niniejszej rozprawy wyraża się w pytaniu: Jakie są wzajemne społeczne reprezentacje zawodowych kuratorów sądowych do spraw dorosłych i ich podopiecznych? Wypływają z niego następujące pytania: 1. Jaka jest treść społecznych reprezentacji zawodowych kuratorów sądowych do spraw dorosłych i ich podopiecznych? 2. Jakie są elementy centralne społecznych reprezentacji zawodowych kuratorów sądowych do spraw dorosłych i ich podopiecznych? 3. Jakie są elementy peryferyjne społecznych reprezentacji zawodowych kuratorów sądowych do spraw dorosłych i ich podopiecznych?
30% rabatu
33,60
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
The Penalty of Life Imprisonment The Killer, His Crime and the Punishment
After life imprisonment was reinstated as a penalty in Poland, 304 murderers were sentenced between 19 November 1995 and 31 December 2011. In this monograph, the authors present the results of their own research conducted between 2012 and 2017. The research involved: a criminological analysis of aggravated homicides and their perpetrators; an analysis of the judicial dimension of life imprisonment; and an analysis of the implementation of life imprisonment from the perspective of interested parties (the prisoners, prison staff , families of perpetrators and victims, the judiciary, and the public).
15% rabatu
143,65
169,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rozpoznawanie predyspozycji przestępczych
Niniejsza książka ma pozwolić na spojrzenie na kwestie działań na rzecz bezpieczeństwa z pozycji oddziaływań profilaktycznych, które nie są budowane jedynie na podstawie analizy zaistniałych zdarzeń przestępczych, ale przede wszystkim na podstawie umiejętnego wykorzystywania wiedzy krymino­logicznej w codziennej pracy służb odpowiedzialnych za tę płaszczyznę życia społecznego. Dlatego poruszone zostały m.in. kwestie: czynników krymino­gennych determinujących przestępcze zachowania człowieka, rola ofiary w genezie przestępstwa, proces prognozowania zachowań przestępczych czy profilowania, które – umiejętnie wykorzystywane – mogą przyczynić się do spadku przestępczości i wzrostu poczucia bezpieczeństwa lokalnej społeczności. Autor stara się przekonać, że budowanie programów prewencji kryminalnej winno być ukierunkowane zarówno na oddziaływanie na indywidualne zachowanie człowieka, jak i na inicjowanie procesów społecznych, które mają na celu wzrost motywacji poszczególnych osób do zachowań zwiększających bezpieczeństwo. Ważne jest również właściwe, proaktywne podejście, które polega na zabezpieczaniu potencjalnych ofiar przed pokrzywdzeniem w wyniku przestępstwa, gdyż badania kryminologiczne wyraźnie wskazują, że podejście retroaktywne jest mało skuteczne. W książce znajdują się również tezy uzasadniające twierdzenie, że ze względu na poziom ryzyka pokrzywdzenia w wyniku przestępstwa istotne są wszystkie trzy następujące poziomy profilaktyki: 1) profilaktyka pierwszorzędowa skierowana jest do osób, które nie były ofiarami przestępstw, ale w stosunku do których istnieje ryzyko pokrzywdzenia; 2) profilaktyka drugorzędowa skierowana jest do tzw. grup ryzyka, czyli osób najbardziej zagrożonych pokrzywdzeniem; 3) profilaktyka trzeciorzędowa skierowana jest do ofiar przestępstw, aby redukować szkody somatyczne, psychiczne i społeczne wynikające ze szkód zaistniałych w wyniku przestępstwa.
30% rabatu
26,67
38,10 zł
Dodaj
do koszyka
Diady kliki gangi
Diady kliki gangi
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
[...] książka dr. Krzysztofa Sawickiego wpisuje się bardzo dobrze we współczesne dyskusje na temat młodzieży społecznie nieprzystosowanej i jej resocjalizacji, readaptacji oraz reintegracji. [...] Opracowanie odznacza się wysokim poziomem merytorycznym – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobu przeprowadzenia badań, narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. […] Publikacja spełnia wszystkie kryteria naukowości i akademickości. Jest napisana w sposób erudycyjny i interesujący. To oryginalne dzieło, które stanowi niezaprzeczalny wkład Autora w wybrane przez niego pole problemowe. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika
30% rabatu
34,93
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Między inkluzją a ekskluzją w resocjalizacji
Interdyscyplinarność pedagogiki, która dziś wydaje się być nie tylko modą, ale raczej chyba i koniecznością, uzewnętrznia się w recenzowanej publikacji książkowej w dobrym tego słowa znaczeniu. Opracowania traktuję jako wysoce interesujące poznawczo. Uznaję, iż treści wnoszą nową wiedzę do teorii i praktyki związanej z opracowanym ciekawie i w miarę innowacyjnie zagadnieniem. Wartością publikacji, a zarazem osiągnięciem Autora, jest: a) uniknięcie jednostronności w podejściu do poszczególnych obszarów zainteresowania pedagogów resocjalizacyjnych oraz jednoczesne zachowanie spójności i precyzji w formułowaniu prezentowanych myśli; b) przemyślana, logiczna struktura, odznaczająca się przejrzystością wywodu, i co najważniejsze – wnosząca nowe treści w postaci próby humanistycznej oceny działań związanych z działalnością resocjalizacyjną; c) fakt, że w publikacji, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, odnaleźć można także treści o charakterze porównawczo-przeglądowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii, zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej i resocjalizacyjnej.
35% rabatu
58,15
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gotowość osób pozbawionych wolności do zadośćuczynienia osobom pokrzywdzonym
Praca stanowi pionierską próbę interpretowania istotnego zagadnienia z zakresu nauk społecznych, systemowo i interdyscyplinarnie porządkującego wiedzę naukową odnosząca się do problematyki pojednania jako sposobu kreatywnej komunikacji społecznej i rozwiązania sytuacji konfliktowych. Własna propozycja przebudowy zasobów i potencjałów osób odbywających karę izolacyjną na drodze edukacji indywidualno-zbiorowej, uwzględniającej oddziaływania z zakresu empatii, strategii rozwiązywania sytuacji problemowych, poczucia sprawiedliwości naprawczej, przeżywania winy psychologicznej, potrzeb ekspiacji i przyswojenia kompetencji społecznych, sprowadza się do postawienia odważnej tezy o przebudowie transkulturowej modelu karania. Koncepcja urabiania gotowości do zadośćuczynienia i oczekiwania go w stosunku do osób pokrzywdzonych w wyniku aktu przestępczego ma na celu wykazanie, iż skuteczność i efektywność karania zależy wyłącznie od zdynamizowania wysiłków więźniów w stronę przeobrażeń wewnątrzosobowych, uzależniając ich efekty od nabywanych umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Bałandynowicza
21% rabatu
28,20
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Problemy readaptacji skazanych i pomoc w ich resocjalizacji
Problematyka reintegracji i readaptacji społecznej skazanych stanowi jeden z głównych obszarów badawczych współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej a w szczególności pedagogiki penitencjarnej. W monografii Wybrane problemy readaptacji skazanych oraz pomoc postpenitencjarna w działaniach resocjalizacyjnych zostały przedstawione różnorodne aspekty pomocy postpenitencjarnej dla osób skazanych. Przedstawiono je z perspektywy prawnej , pedagogiczno-psychologicznej i socjalnej. Ma ona charakter diagnostyczny. Całość opracowania można podzielić na trzy części. Pierwsza część poświęcona jest analizie literatury związanej z tematem readaptacji społeczno-zawodowej osób skazanych w systemie penitencjarnym. Głębszemu opracowaniu został poddany polski system penitencjarny w wymiarze pedagogicznym z uwzględnieniem wszelkich regulacji prawnych i systemowych. Następnie w dalszej części rozdziału można zweryfikować procedurę odbywania kary pozbawienia wolności w Polsce z postępowaniem z osobami skazanymi w innych krajach europejskich. W rozdziale tym opisane zostały również formy, struktury i organizacja pomocy postpenitencjarnej, która jest nieodzownym komponentem skutecznego powrotu skazanych do społeczeństwa. Ostatnim elementem , który został opisany w części pierwszej to także proces readaptacji społeczno-zawodowej osób odbywających karę pozbawienia wolności , jego zadania, funkcje oraz przebieg. Autorka wiele miejsca poświeciła współczesnym programom readaptacyjnym , które są realizowane w Polsce w zakładach karnych. Druga część dotyczy metodologii badań w którym opisana została grupa badawcza skazanych i narzędzia badawcze. Trzecia część ujmuje analizę wyników przeprowadzonych badań w środowisku izolacyjnym. W rozdziale tym przedstawione zostały wypowiedzi skazanych, wychowawców penitencjarnych i kuratorów penitencjarnych na temat rzeczywistej readaptacji społecznej więźniów, ich problemów i możliwości wprowadzania nowoczesnych rozwiązań readaptacyjnych . W zakończeniu autorka podaje szereg rekomendacji dla ulepszenia i sprawniejszego działania systemu penitencjarnego w Polsce , propozycje działań profilaktycznych i pomocowych na rzecz osób pozbawionych wolności i ich rodzin. Zawartość książki ma ułatwić zrozumienie trudności i problemów więźniów , z którymi stykają się w warunkach izolacyjnych i potem wolnościowych. Ze względu na to , że publikacja zawiera niezbędne informacje o charakterystycznych dla poruszanej problematyki zjawiskach i objaśnieniach kluczowych terminów, środki i metody oraz wskazania podstawy prawnej działania resocjalizacyjnego , opisuje teorie ,koncepcje i czynniki przestępczości , stanowi cenne żródło wiedzy dla studentów pedagogiki, prawa, pracy socjalnej, psychologii i socjologii, jak i dla osób ,którzy na co dzień zajmują się działalnością wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjna.
33% rabatu
18,09
27,00 zł
Dodaj
do koszyka
Uwarunkowania adaptacji społeczno-zawodowej...
Uwarunkowania adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich niedostosowanych społecznie to jeden z priorytetów współczesnej resocjalizacji. W publikacji przedstawiono jak przebiega ona w Republice Federalnej Niemiec. Książka zawiera cenne informacje o cechach przygotowania zawodowego, usamodzielnienia i uwarunkowań procesów adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich - niedostosowanych w kontekście specyfiki kulturowej tego państwa. Zgromadzony materiał pozwolił na dokonanie analizy i oceny specyfiki rozwiązań stosowanych w tym państwie, w odniesieniu do badanych nieletnich, jako kategorii społecznej. Dokonano jej w perspektywie porównawczej, opierając podjęte rozważania na rozwiązaniach prawnoformalnych i organizacyjnych różnych rodzajów pracy z nieletnimi, prowadzących do ich uzawodowienia i adaptacji zawodowej. Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej, socjoterapii, pracowników instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z nieletnimi niedostosowanymi społecznie, jak też przez osoby niezwiązane z pracą pedagogiczną. Umożliwia ona poszerzenie wiedzy na temat zjawiska patologii społecznych i innych im towarzyszących. Obszerna literatura obcojęzyczna stanowi znaczący walor książki.
25% rabatu
45,00
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kapitał resocjalizacyjny zakładu poprawczego
Z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Nowak Publikacja dotyczy ważnej z perspektywy naukowej dyskusji na temat paradygmatów resocjalizacji. Autor umiejętnie diagnozuje liczne paradoksy polskiej resocjalizacji nieletnich. [...] Analiza materiału badawczego […] uwzględnia realia codziennego życia w zakładzie poprawczym [...], ukazuje współczesne problemy i trudności w funkcjonowaniu tej instytucji w kontekście zachodzących przeobrażeń społecznych, organizacyjno-prawnych, kulturowych. [...] Monografia [...] podejmuje temat aktualny z punktu widzenia pedagogiki (najbliższy pedagogice resocjalizacyjnej), spełnia kryterium nowatorstwa i oryginalności, wskazuje nowe obszary badań – kapitał społeczny i jego komponent, jakim jest zaufanie, zostały przez Autora aplikowane do pedagogiki resocjalizacyjnej. [...] Praca jest bardzo dobrze udokumentowana – Przemysław Frąckowiak dokonał rzetelnego przeglądu interdyscyplinarnej literatury przedmiotu (socjologicznej, pedagogicznej, filozoficznej, prawniczej). Podjęta przez autora analiza odzwierciedla współczesną rzeczywistość zakładu poprawczego, a wnioski z niej są ważne dla teorii i praktyki pedagogiki resocjalizacyjnej oraz dla procesu resocjalizacji w zakładach poprawczych. Co ważne, zostały one oparte na rzetelnej diagnozie niepowodzeń i trudności w funkcjonowaniu zakładu poprawczego, są dostosowane do aktualnych potrzeb i wyzwań, co może sprzyjać skutecznemu działaniu kadry pedagogicznej w zakładach poprawczych.
30% rabatu
47,60
68,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wybrane problemy resocjalizacyjne w praktyce kuratorów sądowych
Analizując szerokie spektrum oddziaływań prowadzonych przez kuratorów sądowych, które wykracza zdecydowanie poza ramy definicyjne programów resocjalizacyjnych, trudno mi było znaleźć adekwatną propozycję ich ujęcia. Zatem stoję konsekwentnie na stanowisku, że działania kuratorów, które nazwałem wybranymi programami resocjalizacyjnymi, obejmują nie tylko aspekty readaptacji społecznej i resocjalizacji, ale także oddziaływania korekcyjno-edukacyjne, profilaktyczno-wychowawcze oraz terapeutyczno-diagnostyczne i wspierające. Na całą książkę składa się wiele wartościowych programów, które stanowią zaledwie część propozycji profilowanych działań realizowanych przez Kuratorską Służbę Sądową w Polsce. Książka została podzielona na 12 rozdziałów dotyczących różnych sposobów oddziaływania na jednostkę i grupę, poprzedzonych kanwą teoretyczną osadzoną na przesłankach skutecznej praktyki resocjalizacyjnej i analizie dotychczasowych doświadczeń empirycznych. Są to propozycje oddziaływań, które zostały stworzone przez praktyków i dla praktyków, ale także wszystkich zainteresowanych skutecznym pomaganiem oraz przeciwdziałaniem wykluczeniu społecznemu w warunkach środowiska otwartego. Dzięki przedkładanej Czytelnikowi publikacji możemy dowiedzieć się, jak wiele innowacyjnych działań podejmują kuratorzy sądowi w pracy z podopiecznymi, a także wdrożyć ich propozycje we własną metodykę pracy dzięki czytelnym i praktycznym wskazówkom autorów poszczególnych rozdziałów. Warto dodać, że kuratorzy sądowi, a także inni przedstawiciele służb społecznych znajdą w książce interesującą propozycję refleksji nad własną tożsamością zawodową poprzez program rozwoju poczucia kompetencji. Na rynku wydawniczym wciąż jest mało propozycji konkretnych rozwiązań metodycznych z punktu widzenia praktyki resocjalizacyjnej. Mam nadzieję, że prezentowana książka pozwoli na szersze wdrożenie interdyscyplinarnej metodyki pracy kuratora sądowego. Od redaktora
18% rabatu
34,44
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zachowania ryzykowne współczesnej młodzieży u progu adolescencji
Niniejsza książka traktuje o zakłóceniach w pracy szkoły w postaci zachowań ryzykownych, podejmowanych przez uczniów u progu adolescencji, w dotychczasowej strukturze oświatowej uczęszczających do klas pierwszych gimnazjów. Przedmiotem zainteresowania stały się obok zachowań ryzykownych także warunki im sprzyjające, ujęte tu jako warunki budujące klimaty bezprawia. Z wprowadzenia
15% rabatu
27,20
32,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opieka i resocjalizacja wobec przestępczości nieletnich
Głównym celem pracy było ukazanie funkcjonowania różnych form opieki nad dziećmi (w tym nieletnimi przestępcami) w Lublinie w okresie międzywojennym. W przeprowadzonych badaniach starano się określić, z jednej strony, zaangażowanie państwa polskiego, z drugiej zaś wkład instytucji prywatnych w pomoc dzieciom. Podjęte badania miały zatem na celu przedstawienie znaczenia tworzonego w tym okresie systemu opieki nad dzieckiem w Polsce i wybranych instytucji opiekuńczo-resocjalizacyjnych w Lublinie. W dotychczasowej historiografii zazwyczaj pomijano znaczenie kurateli sądowej, choć właśnie w Lublinie, Łodzi i Warszawie w 1919 r. powołano pierwsze sądy dla nieletnich i opracowano sposoby podejścia do nieletnich przestępców. Realizacja powyższych celów dokonana została przez analizę problemów badawczych w czterech grupach zagadnień związanych z historią opieki społecznej, historią prawa rodzinnego, teorią resocjalizacji oraz teorią pedagogiki opiekuńczej.
30% rabatu
23,80
34,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przemoc rodzinna
Przemoc rodzinna
Wydawca: Difin
wysyłka: 48h
W książce zostały przedstawione różnorodne aspekty pracy pomagaczy w sytuacji przemocy w rodzinie. Przedstawiono je z perspektywy pracownika socjalnego, pedagoga, prawnika, kuratora sądowego, mediatora sądowego, policjanta, pracownika służby więziennej, psychologa, terapeuty, członka zespołu interdyscyplinarnego, księdza. Ważne jest wskazanie barier w pracy pomagaczy i możliwości współpracy, aby zwiększyć efektywność wspomagania rodzin.
15% rabatu
38,25
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6–7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb – w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań. Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10–12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu. Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
13% rabatu
34,81
40,01 zł
Dodaj
do koszyka
Psychologia penitencjarna
Psychologia penitencjarna
Wydawca: PWN
wysyłka: 48h
Psychologia i prawo to rozległe dziedziny wiedzy, które dokonują oglądu zachowania człowieka z dwóch punktów widzenia: pierwszy z nich polega na poszukiwaniu przyczyn oraz mechanizmów postępowania, drugi odnosi się do oceny zgodności zachowania człowieka z normami prawa. Perspektywy te spotykają się i wzajemnie przenikają w procesie postępowania karnego i postępowania wykonawczego. Z istnieniem i funkcjonowaniem aparatu wymiaru sprawiedliwości związane są więc tradycyjnie dwie dyscypliny psychologiczne: psychologia sądowa i psychologia penitencjarna, odnosząca się do sytuacji przymusowej izolacji człowieka w instytucjach zamkniętych. Ta książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu psychologii penitencjarnej. Czytelnik znajdzie w niej: Omówienie problemu kary kryminalnej, zwłaszcza kary bezwzględnego pozbawienia wolności oraz jej alternatyw Charakterystykę polskich instytucji penitencjarnych oraz personelu więziennego Rozległą wiedzę na temat zróżnicowania społeczności więźniów i podkultury więziennej Przegląd teorii psychologicznych dotyczących socjalizacji i ponownego uspołecznienia, a także izolacji więziennej i jej konsekwencji Analizę form oddziaływania penitencjarnego (praca więźniów, wolontariat, kontakty ze społeczeństwem ludzi wolnych) oraz pomocy postpenitencjarnej.
15% rabatu
67,15
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zraniony duch i zagrożone ciało
Czternastu Autorów, czternaście bardzo różnych ujęć zagadnień związanych z resocjalizacją składa się na niniejszy tom i staje się początkiem dalszych poszukiwań. Niniejsza publikacja zrodziła się z wielu przemyśleń. Na jej kartach zabrali głos nie tylko wytrawni pedagodzy, ale i ci, którzy stawiają swoje nieśmiałe kroki w pracy z drugim człowiekiem. Poszukują odpowiedzi na wiele pytań i targani są wieloma wątpliwościami, a także dzielą się nimi z Czytelnikiem oraz szukają nowych przestrzeni do pracy z innymi. Autorzy nie uzurpują sobie prawa do kategorycznych sądów, posiadania i rozpowszechniania gotowych recept. Bardziej pytają, analizują, dokonują przeglądu historycznego zjawisk, zajmują się nie tylko działaniami resocjalizacyjnymi skierowanymi do jednostki resocjalizowanej, ale także osobami resocjalizującymi. Książkę otwiera tekst Żanety Tempczyk-Nagórki, która pochyla się nad problemem ewangelicznych podstaw wychowania. Autorka analizuje ten problem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. W pierwszej części książki znajdują się ponadto teksty: Katarzyny Czubak, Barbary Gawdy, Mariusza Kuskowskiego, Elżbiety Wulbach. Wszystkie zamykają się w kręgu duchowego i psychospołecznego wymiaru człowieka poddanego resocjalizacji. Część druga publikacji przenosi nas do historycznego wymiaru omawianego zjawiska. Tacy Autorzy jak: Jacek Kulbaka, Irena Lewicka, Barbara Grzyb, Gabriela Kowalska, Ryszarda Ewa Bernacka dzięki swoim tekstom uświadamiają Czytelnikowi wielowiekowość opisywanych zjawisk i działań oraz ich wymiar psychologiczny. Kolejne dwie części publikacji skupiają się na prezentacji zagadnień związanych z resocjalizacją jako procesem skupionym wokół profilaktyki i zagrożeniom towarzyszącym środowisku bliższemu i dalszemu osób resocjalizowanych. W tekście Ryszarda Gołębiowskiego odnajdziemy temat migracji i jej wpływu na życie rodziny. Urszula Dzido zajęła się ważnym tematem niedostosowania społecznego osób z niepełnosprawnością, natomiast Małgorzata Starzomska kryzysem egzystencjalnym pacjentów z jadłowstrętem psychicznym. Dwa ostatnie artykuły zamieszczone w czwartej części koncentrują się na problemach osadzonych w cyberświecie i komunikacji międzyludzkiej. Katarzyna Bocheńska-Włostowska poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak wesprzeć pracę pedagogów ulicy prawidłami komunikacji i narzędziami edukacji medialnej. Ewa Kopeć zastanawia się nad aktualnym tematem profilaktyki i cyberprzemocy.
30% rabatu
26,60
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Technologia w ochronie penitencjarnej
Opracowanie zawiera szereg artykułów odzwierciedlających współczesne potrzeby lub problemy służb ochrony, a także gotowe propozycje ich rozwiązania. Czytelnik może zapoznać się z socjologiczną stroną stosowania techniki w ochronie obiektów, istotą realizowania ochrony dynamicznej, zarysem powstania grup interwencyjnych Służby Więziennej oraz metod ich szkolenia. Autorzy zachęcają do podjęcia dyskusji, pomagającej w wyborze najlepszych, optymalnych rozwiązań, a wszystko w celu podniesienia jakości i bezpieczeństwa w chronionych obiektach. Treści zawarte w książce to kolejne głosy poszerzające zasób wiedzy umożliwiającej wprowadzanie innowacji czy działań optymalizujących opisywane zagadnienia. Jak pokazuje doświadczenie autorów, jest jeszcze wiele do zrobienia. Współczesny świat zmienia się coraz szybciej, pojawiają się nowe zagrożenia, a przepisy i procedury wymagają bieżącej aktualizacji. Lektura książki polecana jest kierownikom ochrony, kierownikom jednostek organizacyjnych Służby Więziennej oraz specjalistom zainteresowanym tematyką bezpieczeństwa, którzy na co dzień odpowiedzialni są za procedury ochronne lub szkolenia.
15% rabatu
40,80
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka