Dziś w ofercie 136 246 pozycji
Wypalenie zawodowe pracowników socjalnych
Celem niniejszego studium jest zgromadzenie danych empirycznych pozwalających na zbadanie wystąpienia syndromu wypalenia zawodowego wśród pracowników socjalnych. Badania zostały przeprowadzone w oparciu o własny model wypalenia, według którego wypalenie zawodowe to stan fizycznego, emocjonalnego i psychicznego wyczerpania człowieka, który spowodowany jest różnorodnością ról zawodowych, czynnikami organizacyjnymi oraz relacjami społecznymi i interpersonalnymi w środowisku pracy. Ważne miejsce w zaproponowanym przez autorkę dysertacji modelu wypalenia zawodowego zajmuje motywacja, cele i oczekiwania związane z pracą. Jednocześnie autorka przyjęła, że na odczuwalność satysfakcji w pracy lub jej brak, która prowadzi do wypalenia zawodowego, znaczący wpływ mają warunki organizacyjne pracy. Wśród czynników organizacyjnych autorka wyróżniła: warunki pracy, warunki zatrudnienia oraz treść pracy. Jednocześnie istotnym elementem pracy jest środowisko społeczne w pracy oraz sposoby i strategie radzenia sobie w sytuacjach stresowych – pełnią one znaczącą rolę w odczuwaniu wypalenia zawodowego. Stworzony przez autorkę niniejszej dysertacji model wypalenia zawodowego zakłada, że długotrwałe obciążenie warunkami organizacyjnymi pracy, złożoność ról zawodowych, brak wspierającego środowiska pracy oraz zła komunikacja prowadzą do odczuwania stresu i spadku motywacji. W przypadku nieprawidłowych sposobów i strategii radzenia sobie ze stresem wpływają na wystąpienie wypalenia zawodowego.
8% rabatu
32,20
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Aktywna zawodowo 50+
Poradnik dla aktywnych kobiet 50+, które chcą spełniać się zawodowo i ciągle rozwijać swoje umiejętności. Książka zawiera praktyczne wskazówki związane z dbaniem o budżet domowy. To także poradnik urodowy, w którym każda z nas pozna sekrety pielęgnacji ciała i włosów oraz sposoby na młody wygląd. Proponujemy także dietę i aktywności fizyczne dopasowane do wieku. Ekstra! Kalendarz badań.
15% rabatu
16,99
19,99 zł
Dodaj
do koszyka
Nie narzekaj!
Nie narzekaj!
Autor: Jon Gordon
Wydawca: MT Biznes
wysyłka: 48h
Prawdziwa historia o tym, jak dzięki pozytywnemu nastawieniu można obrócić niezadowolenie w skuteczne działanie, innowacje i sukces. Każda skarga jest okazją, by przekuć coś negatywnego w coś pozytywnego! Przywołując ducha swojego międzynarodowego bestsellera Autobus energii, Jon Gordon opowiada kolejną inspirującą i pouczającą historię walki z największą bolączką biznesu i życia w ogóle – z negatywnym nastawieniem, które pochłania miliardy dolarów, obniża morale, zmniejsza produktywność i osłabia kondycję nie tylko jednostek, ale i całych zespołów. Czerpiąc z doświadczeń prawdziwej firmy, która opracowała i wdrożyła program zakazujący narzekania, Gordon snuje pasjonującą opowieść, naszpikowaną nowatorskimi pomysłami i praktycznymi strategiami, które kształtują pozytywnie nastawionych liderów, a co za tym idzie – pozytywnie nastawione zespoły i organizacje. Wszystkim osobom, które chcą przekształcić negatywną energię w pozytywne rozwiązania, Nie narzekaj! oferuje zestaw niezawodnych reguł oraz praktyczny plan działania, pozwalający stoczyć zwycięską walkę z szeroko pojętą negatywnością w organizacji. Kiedy ludzie przestają narzekać, poświęcają mniej czasu i energii na roztrząsanie problemów, a zdecydowanie więcej na znalezienie rozwiązań. „Malkontenctwo jest jednym z najpoważniejszych problemów współczesnego świata biznesu. Osłabia efektywność zespołów i całych organizacji, rodząc pogardę oraz niezdolność do adaptacji i zmiany zachowań. Nie narzekaj! Jona Gordona stanowi skuteczne antidotum”. KEN FISHER, dyrektor generalny w Fisher Investments, felietonista magazynu „Forbes”, autor książki The Only Three Questions That Count “Wymówki płyną zwykle z szatni przegranych. Nie narzekaj! Jona Gordona pokazuje, jak zapewnić sobie przewagę nad konkurencją”. LOU HOLTZ, trener NFL „W świecie, w którym, jak się zdaje, większość z nas widzi szklankę do połowy pustą, Jon Gordon nakreśla w Nie narzekaj! jasny plan, dzięki któremu każdy z nas może zmienić się na lepsze. Stosując podejście autora, możemy wyeliminować negatywne nastawienie z życia zawodowego i rodzinnego, a przez to zapewnić sobie bardziej produktywne i mniej stresujące środowisko życia i pracy”. NATHAN WHITAKER, współautor książki Quiet Strength *** JON GORDON jest autorem bestsellerów biznesowych i mówcą motywacyjnym, którego książki i wystąpienia od lat inspirują publiczność na całym świecie. Propagowane przez niego zasady zostały sprawdzone w praktyce przez liczne drużyny sportowe, w tym czołowe zespoły NFL i NBA, firmy wyróżnione w rankingu Fortune 500, szkoły, szpitale i organizacje non profit. W jego dorobku autorskim znajduje się m.in. Autobus energii, uznany za bestseller przez magazyn „Wall Street Journal”, Obóz treningowy, The Shark and the Goldfish, The Seed, oraz Przepis. Jak tchnąć energię w zespół oraz organizację.
32% rabatu
23,73
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Satysfakcja zawodowa nauczycieli
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy. Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
28% rabatu
28,08
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zawód. Opowieść o pracy w Polsce. To o nas
To książka pokoleniowa. Trzydziestolatkowie z dużych i małych miast, po studiach, znający języki. W teorii świat powinien należeć do nich. A w praktyce - praca poniżej kwalifikacji, umowy śmieciowe, minimalne stawki. Tak właśnie wygląda polski rynek pracy. Nie godzisz się na to? Wypadasz. Kamil Fejfer, twórca kultowego „Magazynu Porażka“ opisuje prawdziwe historie.
25% rabatu
29,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Alokacja ryzyka zmiany okoliczności podczas...
Autor oparł swoją książkę na koncepcji umowy rozwijającej się, tj. umowy, w której zacierają się granice między procedurą zawarcia umowy, obowiązkami przedkontraktowymi oraz etapem wykonania umowy. Jego zasługą jest ukazanie funkcjonowania tej koncepcji w konkretnym środowisku umów przewidzianych Kodeksem cywilnym. Wojciech Bańczyk wskazuje, jak w umowach, w których przedmiot powstanie dopiero w przyszłości, realizacja ich celu wymaga ciągłego dostosowywania ich treści do zaistniałych okoliczności. Jest to dobrze przygotowana, nowatorska praca o oryginalnych tezach. Z recenzji prof. dr. hab. Fryderyka Zolla Książka dotyczy problemu trudnego teoretycznie i praktycznie, a opiera się na częstokroć wywołującej wątpliwości obowiązującej regulacji prawnej. Autor kieruje uwagę również na rozwiązania przyjęte w innych porządkach prawnych (np. niemieckim czy amerykańskim), projektach europejskich (np. DCFR, Zasady UNIDROIT), wzorcach międzynarodowych (FIDIC) lub projektach prawa polskiego. W kolejnych rozdziałach zostały poruszone najważniejsze zagadnienia dotyczące umowy o dzieło i umowy o roboty budowlane począwszy od relacji ich regulacji, kształtowania treści tych stosunków umownych, ich zmiany, zasad wykonywania oraz odpowiedzialności. W ramach poszczególnych kwestii przedstawiono problemy sporne w sposób wnikliwy, dogłębnie je analizując, a także w wielu przypadkach wyrażając własne stanowisko. Z recenzji dr hab. Marleny Pecyny, prof. UJ Wojciech Bańczyk – doktorant w Katedrze Prawa Cywilnego Uniwersytetu Jagiellońskiego, aplikant radcowski wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie, autor publikacji i wystąpień na konferencjach naukowych o tematyce związanej z prawem umów, prawem spadkowym, prawami człowieka, historią prawa oraz prawem porównawczym.
13% rabatu
34,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Jak wynagradzać pracowników w start-upach i małych firmach. Wskazówki dla przedsiębiorców zarządzają
Wynagradzaj pracowników mądrze — to z nimi budujesz sukces swojej firmy. Mniej więcej 40% PKB tworzonego przez firmy w Polsce zawdzięczamy mikro i małym przedsiębiorstwom. To sporo, dlatego ekonomiści podkreślają, jak ważne są niewielkie biznesy. Dużo rzadziej wspominają o liczbie obowiązków spoczywających na barkach ich właścicieli... W takiej firmie jedna osoba musi zadbać o wszystko. Odpowiada za zaopatrzenie, wytworzenie produktu lub wykonanie usługi, marketing, sprzedaż, finanse czy wreszcie – za swój zespół. Jeżeli zarządzasz małą firmą i zatrudniasz pierwszych pracowników, to niniejsza książka powstała właśnie dla Ciebie. Znajdziesz w niej odpowiedzi na wiele pytań związanych z tematem wynagradzania Twoich ludzi. Poznasz wiele narzędzi, które będziesz wykorzystywać w swojej codziennej pracy i które pomogą Ci nie tylko lepiej wynagradzać pracowników, lecz także lepiej zarządzać całą firmą. Dlaczego? Bo dobry system wynagrodzeń przekłada się na zadowolenie zespołu. Zadowolony pracownik lepiej wykonuje swoją pracę, a Ty możesz mu bardziej zaufać. W efekcie także klient jest zadowolony, wraca i poleca firmę innym. A przecież o to chodzi, prawda? Płacić jak najwięcej na rękę czy obudować wynagrodzenie benefitami? Które rozwiązania płacowe są najbardziej motywujące dla handlowców? Jak zatrzymać w pracy najmłodsze pokolenie? To pytania, które często zadają sobie przedsiębiorcy, z którymi pracuję. Publikacja, którą trzymasz właśnie w ręku, to spora dawka zdrowego rozsądku, o który trudno w świecie przepełnionym nierealnymi oczekiwaniami płacowymi. Jak wynagradzać pracowników w start-upach i małych firmach to kompendium stworzone przez praktyka biznesu dla praktyków biznesu. Ta książka to inwestycja o szybkiej stopie zwrotu.
29% rabatu
34,79
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kultura pracy profesjonalisty
Wykonywanie pracy zawodowej wymaga kompetencji zawodowych oraz osobistego zaangażowania. Obydwa komponenty łączy w sobie kultura pracy, będąca indywidualną, niepowtarzalną cechą każdego człowieka. Rzutuje ona na kulturę organizacyjną firmy, a wraz z nią na jej powodzenie oraz na satysfakcję zawodową pracownika. Profesjonalizm wiąże się zarówno z fachowością, jak i z odpowiedzialnością pracownika za podejmowaną pracę – w każdym zawodzie i na każdym stanowisku. Na spore luki w tym zakresie wskazują często pracodawcy. W książce poruszone zostały różne aspekty organizacji pracy oraz pracującego człowieka, co pozwala dostrzec złożoność pracy we współczesnych warunkach, rolę pracowników w realizacji społecznego podziału pracy oraz zagrożenia i następstwa związane z patologią pracy. Umożliwia to nabycie niezbędnej wiedzy na ten temat i zrozumienie wspomnianych kwestii lub pomaga czytelnikowi uświadomić sobie swoje własne braki oraz konieczność ich usuwania. Wyróżnikiem opracowania jest przedstawienie złożoności problemów dotyczących pracy zawodowej z perspektywy wykonującego ją człowieka. Ukazanie, że poziom kultury pracy daje poczucie sprawstwa dotyczącego realizowania własnej drogi zawodowej i życiowej. W książce zawarto dodatkowo informacje praktyczne związane z wybranymi sytuacjami występującymi przy wykonywaniu pracy zawodowej, w tym z obyczajowością, rytuałami oraz kulturą osobistą w relacjach zawodowych.
13% rabatu
52,20
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Poczucie obciążenia pracą pedagogów...
Praca dr Joanny Wierzejskiej stanowi ważkie przedsięwzięcie, wypełniając lukę na rodzimym rynku wydawniczym z zakresu wiedzy wiążącej się z traumą (stresem) reprezentantów kilku zawodów (…) funkcjonujących w obszarze tzw. pomocy i wsparcia społecznego (publicznego) (…). Sformułowane konkluzje z badań służyć mogą zarówno teoretykom w budowaniu sylwetki współczesnego pedagoga pełniącego różne role w zawodach pomocowych, efektywnie radzącego sobie z problemami, realizującego swe oczekiwania zawodowe i silnie zmotywowanego do pracy, jak i praktykom w niesieniu pomocy pracownikom działającym w sferze usług społecznych, narażonym na długotrwałe oddziaływanie stresu i negatywne tego konsekwencje tak w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym. Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Radziewicza-Winnickiego
13% rabatu
31,06
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Kadry i płace - ujęcie prawne i praktyczne
Zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania działu kadrowo-płacowego to jeden z priorytetów kadry zarządzającej w każdej jednostce gospodarczej zatrudniającej pracowników. Prawidłowa polityka kadrowa, pozbawione błędów rozrachunki z pracownikami i związane z nimi prawidłowe rozliczenia publicznoprawne to cele służb kadrowo-płacowych. Osiągnięcie tych celów stanowi wyzwanie głównie ze względu na konieczność poruszania się w skomplikowanej materii przepisów prawnych oraz konieczności ich zastosowania w praktyce. Niezbędna wiedza w tej dziedzinie ma interdyscyplinarny charakter, ponieważ obejmuje aspekty kadrowo-płacowe, zarządcze, a nawet psychologiczne. Książka zawiera: • praktyczne ujęcie zagadnień kadrowo-płacowych w szerokim zakresie, • zagadnienia teoretyczne wzbogacone przykładami, • szeroką tematykę obejmującą m.in. nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy, naliczanie listy płac, zarządzanie kadrami, controlling personalny, • omówienie wąskiej i aktualnej tematyki zatrudniania cudzoziemców. Książka jest polecana uczestnikom studiów podyplomowych i szkoleń o tematyce kadrowo-płacowej oraz osobom rozpoczynającym pracę zawodową w działach kadr i płac, a także w działach finansowych. Stanowi kompleksowe opracowanie przydatne także doświadczonym pracownikom.
20% rabatu
72,00
90,00 zł
Dodaj
do koszyka
Reintegracja społeczna i zawodowa podopiecznych systemu pomocy społecznej
Książka prezentuje problematykę reintegracji społecznej i zawodowej osób narażonych na lub marginalizowanych i/lub wykluczonych społecznie. Jest to studium teoretyczno-metodyczne odwołujące się do praktyki działań w sferze reintegracji społecznej i zawodowej podejmowanej wśród podopiecznych systemu pomocy społecznej na przykładzie działalności Klubu Integracji Społecznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie. Autor monografii odnosi się do płaszczyzny społeczno-politycznej, prawnej, organizacyjnej, a także metodycznej w zakresie przeciwdziałania procesom marginalizacji i wykluczenia społecznego ludzi, którzy w wyniku zmian transformacyjnych i wynikających z nich konsekwencji utracili zdolność do samodzielnego rozwiązywania problemów występujących w codzienności życia prywatnego i publicznego. Zawarte w publikacji obszerne aneksy prezentujące dorobek programowy Klubu Integracji Społecznej MOPS w Krakowie jest egzemplifikacją możliwych działań, które są podejmowane w kontekście reintegracji społecznej i zawodowej. Mogą być inspiracją do tworzenia kolejnych autorskich programów pracy w obszarach systemu pomocy społecznej.
27% rabatu
30,66
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Etos polskich przetwórców żywności
Etos zawodowy każdej grupy społecznej może być opisany na podstawie przeprowadzonej diagnozy środowiskowej. W jego skład wchodzą m.in. ideały. Dążenie do ich realizacji staje się rękojmią postępowania etycznego. W przypadku środowiska zawodowego przetwórców żywności takim postępowaniem jest dbanie o bezpieczeństwo żywnościowe. Etyka wskazuje to, co powinno być realizowane ze względu na zaufanie społeczne. Wskazania te są zarazem problematyczne z uwagi na wymogi ekonomiczne, którym podporządkowanie się gwarantuje utrzymanie się firmy na rynku.
13% rabatu
26,10
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zawód psychologa w ochronie zdrowia Reglamentacja prawnoadministracyjna
W tekście zaprezentowano podstawowe problemy związane z reglamentacją zawodu psychologa w ochronie zdrowia. W tym celu odwołano się do dorobku doktryny prawa oraz ponad 130 aktów prawnych związanych z przedstawianą problematyką. Książka dedykowana jest psychologom, prawnikom, osobom pracującym w ochronie zdrowia, nauczycielom akademickim i studentom na kierunkach prawniczych lub psychologicznych oraz wszystkim, którzy interesują się prawem, psychologią oraz szeroko rozumianą ochroną zdrowia.
3% rabatu
105,73
109,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zatrudnialność pracobiorcy w elastycznym zarządzaniu ludźmi
Z uwagi na interdyscyplinarność monografii, łączenie wiedzy psychologicznej i z zakresu zarządzania, zawarta wiedza może być przydatna szerokiemu gronu specjalistów i praktyków, zainteresowanych problematyką zjawisk, zachodzących na współczesnym rynku pracy oraz w relacjach między pracodawcami i pracownikami. Czytelnikowi daje obraz jego sytuacji na rynku pracy. Dostarcza wiedzy o mechanizmach, jakie nimi rządzą i pomaga świadomie kierować rozwojem zawodowym przy jednoczesnym poczuciu kontroli dzięki zaproponowanemu kwestionariuszowi Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej.
20% rabatu
47,92
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
To nie jest kraj dla pracowników
Ta książka wywoła rewolucję! Co się stało z pracą na świecie i w Polsce, co się z nią dzieje i wreszcie - co się z nią stanie w przyszłości? Dlaczego tak wielu z nas czuje się wykorzystywanych przez swojego pracodawcę? Dlaczego tak mało zarabiamy? Czy reguły polskiego rynku pracy można zmienić? Znakomity publicysta Rafał Woś próbuje odpowiedzieć na te i wiele innych ważnych pytań, dotyczących codzienności i przyszłości każdego z nas. Informacje o nagrodach: Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska (2011, w kategorii prasa) Nagroda im. Kazimierza Dziewanowskiego 2013 – wyróżnienie Nagroda im. Dariusza Fikusa 2015 Grand Press Economy 2015 Nominowany do m.in.: Grand Press w kategorii publicystyka (2012), Nagrody im. Barbary Łopieńskiej (2014, wywiad prasowy), XVIII edycji Nagrody im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, Nagrody NBP im. Władysława Grabskiego, Studenckiej Nagrody Dziennikarskiej MediaTory w kategorii „NawigaTOR”,nagrody Grand Press Economy 2014.
33% rabatu
26,79
39,99 zł
Dodaj
do koszyka
Wyższe wykształcenie a rynek pracy Studium metodologiczno-empiryczne
Opracowane przez Jagodę Jezior studium jest rezultatem wieloletniej pracy badawczej prowadzonej na terenie województwa lubelskiego pod kątem wartości wyższego wykształcenia na rynku pracy. Podstawą opracowania jest kilkanaście projektów badawczych, w których uwzględniono opinię różnych kategorii respondentów reprezentujących pracodawców i pracobiorców. Przyjęta wieloaspektowa perspektywa badawcza, oparta na niezmiennie bogatych danych źródłowych, pozwala na uzyskanie wyważonej i niezwykle rzetelnej ekspertyzy, z czym mamy do czynienia w przedłożonej rozprawie. Autorka nie tylko analizuje, interpretuje i zestawia - z największą wnikliwością i skrupulatnością - obszerny materiał empiryczny, ale także nad prowadzonym przedsięwzięciem roztacza cenną refleksję metodologiczną, która sama w sobie stanowi wielką wartość podjętego przedsięwzięcia. Książka jest świadectwem gigantycznej pracy, jaka została wykonana, by uzyskać efekt, z którym Czytelnik ma szansę zapoznać się podczas lektury. dr hab. Mariusz Zemło, prof. KUL
21% rabatu
41,48
52,50 zł
Dodaj
do koszyka
Etyczne i społeczne wymiary pracy
Niniejsza publikacja zatytułowana Etyczne i społeczne wymiary pracy. Książka została podzielona na trzy główne części. W pierwszej części, zatytułowanej Aksjologiczne wymiary pracy, skoncentrowano się na takich wiodących zagadnieniach aksjologicznych, jak etyczne zachowania pracownika/pracodawcy wobec pracy/w miejscu pracy/wobec pracowników, zachowań etycznych w kontekście problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem bezrobocia. Ponadto w odniesieniu do zjawiska prekariatu rozważano istotę wartości pracy ludzkiej i jej godność. Druga część – Starość i niepełnosprawność wobec rynku pracy – podejmuje niezwykle ważne zagadnienia z perspektywy przemian społeczno-demograficznych oraz istoty zatrudnienia na rynku pracy pracowników o różnym stopniu niepełnosprawności. W tej części znalazły się zatem teksty autorstwa Norberta G. Pikuły (Sytuacja społeczna osób starszych w kontekście rynku pracy) czy Moniki Czerw (Aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością). W tej części skupiono się przede wszystkim na tematach odnoszących się do edukacji szczególnie marginalizowanych osób na rynku pracy, jakimi są seniorzy. W swoich artykułach Marta Luty-Michalak i Katarzyna Białożyt zajęły się problemem wartości edukacji i wskazały jej kierunki, możliwe szczególnie do wykorzystania w całożyciowym kształceniu do funkcjonowania na rynku pracy (Lifelong learning a aktywizacja zawodowa osób w niemobilnym wieku produkcyjnym oraz Znaczenie aktywności edukacyjnej osób starszych w adaptacji do emerytury). Natomiast ostatnia, trzecia część pracy – najobszerniejsza treściowo i nosząca tytuł Przygotowanie pracowników do zmieniającego się rynku pracy – dotyczy zagadnienia przygotowania osób w wieku produkcyjnym do funkcjonowania w zmieniającym się rynku pracy i zatrudnienia. Artykuły Marcina Radziwołka (Emigracja rodziców jako problem pedagogiczny), Katarzyny M. Stanek (Stres i wypalenie zawodowe pracowników socjalnych. Konsekwencje pracy z klientem czy organizacji pracy?) oraz Gertrudy Wieczorek i Katarzyny Bartoszek (Wsparcie i możliwości pomocy weteranom w Polsce) koncentrują się na procesach przygotowania pracowników służb społecznych (pedagogów, pracowników socjalnych czy psychologów) do pracy z pojawiającymi się wciąż nowymi sytuacjami i zjawiskami, jakich doświadczają podmioty ich bezpośrednich oddziaływań. Czerpiąc z doświadczeń okresu międzywojennego, Janusz Kościelniak zwrócił uwagę na istotne elementy pracy z osobami bezrobotnymi, które mogą być adaptowane do współczesnej praktyki m.in. w zakresie motywowania do przekwalifikowywania się i podejmowania zatrudnienia [Kwestia bezrobocia i pomocy bezrobotnym w Polsce w okresu międzywojennego w pismach pioniera socjologii parafii księdza Franciszka Mirka (1893–1970)]. Odpowiadając na potrzeby pogłębiania wiedzy i stanu badań nad zagadnieniami pracy człowieka, rynku zatrudnienia w zmieniającym się świecie, życzymy lektury owocnej w refleksje i inspiracje do badań. Ireneusz M. Świtała Norbert G. Pikuła Katarzyna Białożyt
20% rabatu
32,00
40,00 zł
Dodaj
do koszyka
Reintegracja zawodowa w spółdzielniach socjalnych na przykładzie województwa łódzkiego
Spółdzielnie socjalne to jeden z rodzajów podmiotów gospodarki społecznej, który został wprowadzony do polskiego porządku prawnego w 2004 r. w celu przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. Organizacje te zalicza się do narzędzi aktywnej polityki rynku pracy, gdyż poprzez zatrudnienie osób zagrożonych ekskluzją społeczną dążą do ich reintegracji społeczno-zawodowej. Ma to na celu poprawienie zatrudnialności spółdzielców na otwartym rynku pracy w dalszych etapach ich karier zawodowych. Spółdzielnia socjalna to przedsiębiorstwo, które może działać w różnych branżach i konkurować z innymi podmiotami rynkowymi. Nie może jednak dobrowolnie dobierać pracowników, gdyż w większości muszą to być osoby z różnych powodów zagrożone wykluczeniem społecznym. Prezentowana monografia została napisana na podstawie badań weryfikujących skuteczność spółdzielni socjalnych w wypełnianiu ich głównego celu ustawowego, jakim jest reintegracja zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Jest to interesujące studium stanu rozwoju spółdzielczości socjalnej w Polsce po dziesięciu latach od zaistnienia tej formy działalności w gospodarce.
13% rabatu
39,06
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Aktywna zawodowo 50+
Poradnik dla aktywnych kobiet 50+, które chcą pozostać na rynku pracy. Książka zawiera praktyczne wskazówki dotyczące możliwości zatrudnienia, samorozwoju oraz finansów. Dodatkowo porady zdrowotne i urodowe, opatrzone komentarzami ekspertów.
15% rabatu
16,99
19,99 zł
Dodaj
do koszyka
Nauka i praktyka w służbie człowiekowi pracy: Inspekcja Pracy - wyzwania przyszłości
Publikacja jest pokłosiem dyskusji prowadzonej podczas pierwszej z cyklu Ogólnopolskich Konferencji Naukowych pt. „Nauka i praktyka w służbie człowiekowi pracy” poświęconej tematowi „Inspekcja Pracy – wyzwania przyszłości”, która odbyła się 27 października 2016 r. w Poznaniu na Wydziale Prawa i Administracji UAM. Konferencję tę patronatem honorowym objął Rektor UAM prof. UAM dr. hab. Andrzej Lesicki oraz Główny Inspektor Pracy – Roman Giedrojć. W książce zawarto nie tylko zagadnienia przedstawione na konferencji, ale także przygotowane w związku z nią przez przedstawicieli nauki. Organizacja tego typu cyklu konferencji daje możliwość stworzenia płaszczyzny dla ożywionej wymiany poglądów między teorią a praktyką w zakresie palących problemów człowieka pracy – wymiany, która w dalszej perspektywie przyczyniłaby się do doskonalenia rozwiązań ustawodawczych i jurydycznych. Temat owej pierwszej konferencji został podyktowany głęboką potrzebą przedyskutowania problemów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem systemu inspekcji pracy w Polsce i w konsekwencji wysunięcia w tym zakresie postulatów de lege ferenda. Istnieje bowiem konieczność takiego unormowania, które odpowie wyzwaniom współczesnego świata pracy, a jednocześnie stworzy optymalne prawne uwarunkowania dla realizacji przez inspektorów pracy zadań, jakie stoją przed inspekcją pracy jako całością w Polsce.
11% rabatu
14,24
16,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka