Dziś w ofercie 133 428 pozycji
Jakość zarządzania - refleksje, wymiary, problemy
W książce podjęto próbę ukazania ważnych wymiarów i problemów wyznaczających sferę jakości zarządzania współczesnymi organizacjami. Autorzy uwzględnili zarówno kontekst otoczenia, jak i działań dostosowawczych podejmowanych przez kierownictwa organizacji. Część rozważań ma charakter uniwersalny, część natomiast odnosi się do specyfiki wybranych sektorów.
13% rabatu
40,19
46,20 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością w bibliotece
Zarządzanie jakością to podstawowe podejście w pracy współczesnych bibliotek. Choć znane jest już od wielu lat, ciągle ewoluuje. Pojawiają się nowe założenia, metody badań oraz praktyczne narzędzia wspierające wysoką jakość pracy instytucji bibliotecznych. W książce zaprezentowano wieloaspektowe ujęcie zarządzania jakością, prezentowane zarówno przez bibliologów, jak i praktyków bibliotekarzy, na co dzień zmagających się z koniecznością realizacji usług na najwyższym poziomie. Zaprezentowane artykuły zostały zgrupowane w trzech głównych zrębach: 1. Rekomendacje (prezentacja najnowszych trendów, zagadnienia teoretyczne i terminologiczne); 2. Analizy (wyniki badań jakościowych i ilościowych); 3. Studia przypadków (doświadczenia bibliotek w zakresie projektowania, wdrażania i ewaluacji systemów jakości). Różnorodność tematów sprawia, że oddawany do rąk Czytelnika tom, może stanowić interesującą lekturę zarówno dla teoretyków bibliologii, bibliotekarzy bibliotek różnych typów oraz studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, dopiero pozyskujących wiedzę z zakresu jakości usług bibliotecznych.
3% rabatu
43,65
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podejście procesowe w organizacjach zarządzanych przez jakość
Podejście procesowe w zarządzaniu pojawiło się wraz z koncepcją TQM w końcu lat 70. XX wieku i od tego czasu nieustannie ewoluuje. Można zauważyć dużą korelację pomiędzy rozwojem podejścia do zarządzania jakością w organizacjach a zmianami zachodzącymi w zarządzaniu procesami. W książce podjęto próbę analizy i oceny funkcjonowania koncepcji zarządzania procesami i przyjętych rozwiązań, wypracowanych przez dziesięciolecia w praktyce i teorii zarządzania jakością. Publikacja składa się z trzech części, w których przedstawiono ideę zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami we współczesnych koncepcjach zarządzania jakością oraz zagadnienia związane z operacyjnym zarządzaniem procesami. Książka omawia także niezwykle ważne dla współczesnych organizacji kwestie dotyczące oceny dojrzałości zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami w najnowszej edycji normy systemowej ISO 9001:2015 oraz reinżynieringu procesów. Przedstawiono również przegląd instrumentów stosowanych w projektowaniu, pomiarze, ocenie i doskonaleniu procesów. *** Na rynku krajowym, ale także zagranicznym, nie ma zwartego, kompleksowego opracowania dotyczącego problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu organizacjami, które obejmowałoby bogaty dorobek nauki i dobrych praktyk menedżerskich z zakresu jakości. W tę lukę wpisuje się monografia dr inż. Anny Dobrowolskiej. Podziwiać należy ogrom pracy Autorki, jej wiedzę i doświadczenie oraz intelekt. z recenzji prof. nadzw. dr hab. Zofii Zymonik *** Anna Dobrowolska – dr nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej w Katedrze Systemów Zarządzania, w Zespole Zarządzania Jakością. Autorka i współautorka licznych artykułów naukowych na temat zarządzania jakością, szczególnie w zakresie zarządzania jakością procesów i jakością usług. Głównym obszarem zainteresowań badawczych autorki od przeszło dwudziestu lat są zagadnienia związane z funkcjonowaniem i oceną systemów zarządzania procesami i usługami w organizacjach zarządzanych przez jakość.
34% rabatu
29,85
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością i inżynieria
Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”. W związku z tym, że w zarządzaniu jakością coraz więcej uwagi przywiązuje się do działań operacyjnych, dotyczących procesów podstawowych, a zatem wchodzących w obszar inżynierii jakości, w nowym podręczniku mocno uwypuklona została problematyka inżynierii jakości. Od ostatniego wydania poprzedniego podręcznika radykalnej nowelizacji została poddana również norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część nowej publikacji. Poza wiadomościami podstawowymi, dotyczącymi projektowania, utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania jakością, autor przedstawia również takie problemy, jak: ocena jakości, koncepcje, metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością, zastosowanie statystyki w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania jakością, koszty jakości. Ogromną wartość publikacji stanowią nowe rysunki, tabele, przykłady i zadania. Książka kierowana do studentów kierunków studiów technicznych, ekonomicznych i o zarządzaniu. Jest ona również znakomitym poradnikiem dla praktyków. Czytelnicy z pewnością docenią w książce to, że w przystępny sposób, poprzez ilustrowanie rozważań teoretycznych przykładami z praktyki, autor opisuje systemy, zasady, metody i narzędzia inżynierii jakości oraz zarządzania jakością. Daje wskazówki jak rozwiązywać problemy przy ich wprowadzaniu i stosowaniu. Prof. Adam Hamrol kieruje Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. W latach 2005-2012 był rektorem tej uczelni. Jest laureatem Polskiej Nagrody Jakości w kategorii nauka. Opublikował ponad 200 prac, w tym wznawianą co roku, już od ponad 10 lat, książkę Zarządzanie jakością z przykładami.
17% rabatu
65,57
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat projakościowego zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawia zbiór najbardziej aktualnych zagadnień zawartych w jej tytule. Autor skupia się na wyjaśnieniu wpływu zarządzania na kategorię jakości. Uwzględniając współczesne modele biznesu, odnosi się do podstawowego podejścia w zarządzaniu jakością, jakim jest podejście procesowe. Następnie wnikliwie charakteryzuje tzw. instrumenty zarządzania i doskonalenia jakości, do których zalicza się: koncepcje jakości, nagrody jakości, systemy zarządzania jakością, metody i narzędzia zarządzania jakością. Książka dotyka także tematu europejskiej polityki zarządzania jakością. Książka może znaleźć odbiorców zarówno w środowisku akademickim, jak również gospodarczym. W kontekście uczelni wyższej jej odbiorcami mogą być nauczyciele akademiccy oraz studenci kierunków: ekonomia i zarządzanie oraz kierunków pokrewnych. W przypadku środowiska gospodarczego adresatami książki mogą być kierownicy każdego szczebla, bez względu na specyfikę przedsiębiorstwa i branżę, w której ono działa, zaangażowani i odpowiedzialni za sprawy jakości.
15% rabatu
38,25
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Doktryna jakości
Doktryna jakości
Wydawca: Helion
wysyłka: 48h
Pracuj z sensem! Pierwsze wydanie Doktryny jakości miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich twierdzeń, przekonując, że ludzie pracujący w atmosferze partnerstwa i zaufania działają wydajniej i popełniają mniej błędów, a to przekłada się na wyniki finansowe. W ostatnim czasie zacząłem zauważać istotną zmianę w nastawieniu moich słuchaczy. Coraz częściej słyszę: "Ja tak zarządzam i to się sprawdza". Spotykam też firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu. Tę nową perspektywę umocniła we mnie lektura książki Frederica Laloux Pracować inaczej i opisana w niej idea "organizacji turkusowej", gdzie tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu postanowiłem uczynić motywem przewodnim drugiego wydania mojej książki. Tę książkę adresuję do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program można by uznać za akademicką utopię, gdyby nie fakt, że realizuje się go w rosnącej liczbie organizacji (również w Polsce). Wszędzie zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania. Nowa wersja książki została również poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania „turkusowego TQM”, którą stworzyliśmy wspólnie z Jackiem, Dorotą i Sonią Jakubowskimi (twórcami Metody TROP) i nazwaliśmy Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie „turkusowej organizacji” to nie "przeszkolenie załogi" w nowych procedurach, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków i opanowania nowych narzędzi.
29% rabatu
41,89
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych
Autorzy są adiunktami Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, współpracują z wieloma uczelniami w całym kraju. Napisali wiele książek na temat marketingu i zarządzania, m.in.: Marketing bezpośredni, Marketing usług medycznych, Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej. Dr Monika Dobska jest kierownikiem Studium Podyplomowego "Zarządzanie w Opiece Zdrowotnej", dr Paweł Dobski wykłada zarządzanie jakością w służbie zdrowia na studiach podyplomowych i MBA, jest także konsultantem w tej dziedzinie. W publikacji autorzy kompleksowo omówili zagadnienia interpretacji jakości usług medycznych oraz wskazali praktyczne aspekty wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość w podmiotach leczniczych. W książce zaprezentowano m.in. następujące zagadnienia: percepcja jakości usług medycznych, możliwości wdrożenia orientacji projakościowej w podmiotach leczniczych, znaczenie relacji profesjonalista-pacjent w kształtowaniu jakości usług medycznych, system jakości zgodny z normą ISO 9001:2008, korzyści wynikające z wdrożenia znormalizowanych systemów zapewnienia jakości w podmiotach leczniczych, Zarządzanie jakością w podmiotach leczniczych jest książką adresowaną do studentów zarządzania (poziom magisterski i podyplomowy), a także do pracowników podmiotów leczniczych - przede wszystkim kadry zarządzającej i personelu medycznego.
13% rabatu
86,13
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych
W książce przedstawiono zagadnienia związane z wdrażaniem systemu zarządzania jakością oraz możliwością jego integracji z innymi systemami zarządzania, z uwzględnieniem najnowszych zmian w prawie dotyczących nowelizacji systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001:2015. W opracowaniu omówiono m.in.: - charakterystykę koncepcji total quality management (TQM), - percepcję jakości usług medycznych, - znaczenie relacji profesjonalista?pacjent w kształtowaniu jakości usług medycznych, - istotę systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008, - proces wdrażania systemu i korzyści wynikające z certyfikacji.
13% rabatu
54,81
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bezpieczeństwo i jakość żywności
Jest to pierwsza na rynku polskim praca, która w wieloaspektowy sposób przedstawia zagadnienia związane z bezpieczeństwem i jakością żywności. Tematyka ta należy obecnie do jednego z głównych nurtów rozważań w obszarze współczesnych problemów rozwoju gospodarki światowej. Globalizacja ukształtowała nowe struktury ekonomiczne, włączając w nie także sferę agrobiznesu i wyżywienia. Konsekwencją tego stanu rzeczy są zarówno zjawiska i tendencje pozytywne, jak i groźne procesy negatywne. Do takich należy przede wszystkim wzmożone zjawisko oszustw żywnościowych i w efekcie utrata bezpieczeństwa żywności. Ma to swój wymiar zdrowotny, związany z walorami odżywczymi żywności i ich utratą w wyniku skażenia oraz ekonomiczny, polegający na pozyskaniu nieekwiwalentnej w stosunku do kosztów nabycia wartości użytkowej w następstwie zakupu żywności zafałszowanej. W książce przedstawiono ważne dla współczesnego wytwórcy oraz konsumenta zagadnienia, jak koncepcje bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia, suwerenność żywnościowa, jakość żywności, jej fałszowanie oraz obrona żywności przed działaniami o charakterze bioterrorystycznym. Praca zawiera unikatowe rozważania na temat systemów bezpieczeństwa żywności na świecie, modeli ryzyka w tym obszarze, skali fałszerstw żywnościowych na świecie, w tym koncepcję tzw. drugiej fali oszustw żywnościowych, sformułowaną na bazie analizy wykazu ponad 700 znaczących incydentów żywnościowych z ostatnich 200 lat. Rozważania te są uzupełnione prezentacją wybranych, znaczących inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa na świecie tak w wymiarze międzynarodowych (Codex Alimentarius), jak i regionalnym (System RASFF), wreszcie krajowym. Autor proponuje również działania, jakie powinny być podjęte na szczeblu globalnym i regionalnym, by zapewnić bezpieczeństwo żywności współczesnemu konsumentowi. „Publikacja oferuje czytelnikowi szczegółowy i wyczerpujący zasób wiadomości na temat prawa żywnościowego Unii Europejskiej i nie jest zwykłym kompendium wiedzy, ale również pokazuje uwarunkowania międzynarodowe, ekonomiczne dotyczące jakości i bezpieczeństwa żywności.” Prof. dr hab. Mieczysław Obiedziński
17% rabatu
57,27
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ocena jakości usług medycznych w psychiatrycznej opiece zdrowotnej
Opracowanie zawiera zarówno podstawy teoretyczne do zarządzania jakością (w tym przypomnienie historii i zasad oceny jakości usług psychiatrycznych), jak i praktyczne narzędzia, niezbędne do oceny jakości usług medycznych. Jest podsumowaniem doświadczeń związanych z wdrażaniem w Instytucie Psychiatrii i Neurologii normy ISO 9001–2000, której celem jest utrzymanie poziomu świadczonych usług. Niezbędnym wymogiem formalnym do pozyskania i utrzymania normy ISO jest ocena satysfakcji pacjenta. Służą do tego celu trzy narzędzia: Kwestionariusz opinii pacjenta na temat pobytu w oddziale całodobowym, Kwestionariusz opinii pacjenta na temat opieki w oddziale dziennym, poradni lub w leczeniu środowiskowy oraz Kwestionariusz badania satysfakcji pacjenta z otrzymanej usługi medycznej (tzw. Skala Werońska) dla pacjentów oddziałów dziennych, poradni oraz leczenia środowiskowego. Narzędzia te zostały udostępnione zarówno w formie tekstowej, jak i elektronicznej – dołączona do broszury płyta CD zawiera wszystkie trzy kwestionariusze, co umożliwia ich wydrukowanie i wykorzystywanie. Autorzy mają nadzieję, że opracowanie okaże się przydatne w praktyce oraz zachęci do wspólnej dyskusji nad zmianą kształtu opieki zdrowotnej.
8% rabatu
19,32
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wybrane aspekty zarządzania jakością i towaroznawstwa żywności
Książka poświęcona jest wybranym, charakterystycznym problemom zarządzania jakością, od podstaw teoretycznych po uwarunkowania aplikacyjne. Autorzy odnoszą się do konkretnych przykładów w obszarze jakości, bezpieczeństwa i towaroznawstwa produktów żywnościowych. Publikacja zainteresuje przedstawicieli przemysłu spożywczego, doktorantów i studentów specjalizujących się w obszarach zarządzania, zarządzania inżynierskiego, zarządzania produkcją, zarządzania jakością oraz towaroznawstwa.
13% rabatu
41,76
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Strategie i praktyki sprawnego działania Lean Six Sigma i inne
Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Jej celem jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Aby ten cel osiągnąć, należy poznać metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz umiejętnie zastosować je we własnej działalności. Publikacja łączy bogatą wiedzę teoretyczną, praktykę biznesową i nowoczesne trendy w zarządzaniu produkcją. Autor omawia modne obecnie metody zarządzania, takie jak Lean Management – dostosowanie przedsiębiorstwa do warunków panujących w otoczeniu przez racjonalizację działań i struktur, Kaizen – ciągłe udoskonalanie procesów dzięki wszystkim pracownikom firmy. Prezentuje również filozofię Six Sigma. Dużą zaletą książki jest to, że autor opiera się w swoich rozważaniach na przykładach zaczerpniętych z polskich przedsiębiorstw, co zwiększa praktyczny charakter publikacji.
17% rabatu
57,27
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dojrzałość organizacji zarządzanej jakościowo
We współczesnej gospodarce rośnie znaczenie jakości, coraz częściej uznawanej za jedno ze źródeł przewagi konkurencyjnej. Autor przedstawił: czynniki wpływające na kompleksowe zarządzanie jakością; istotę projakościowego zarządzania; organizację jako system otwarty zorientowany na otoczenie; dojrzałość jakościową organizacji i czynniki na nią wpływające; zależności między projakościowym zarządzaniem poziomem dojrzałości a rozwojem organizacji; praktykę projakościowego zarządzania na podstawie badań empirycznych. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych uczelni ekonomicznych oraz obecnych i przyszłych przedsiębiorców i menedżerów. Może być również wykorzystywana przez słuchaczy studiów doktoranckich i podyplomowych z takich dziedzin, jak zarządzanie, towaroznawstwo, ekonomia, ligistyka.
20% rabatu
43,92
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Jakość usłuj turystycznych i rekreacyjnych
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: - normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, - wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych itd., - metody projektowania, pomiaru i standaryzacji jakości oraz wzbogacili je o najbardziej aktualne i nowatorskie, jak chociażby Design Thinking, czy propozycja sekwencji obsługi klienta z zastosowaniem autorskiej instrukcji postępowania. Większość opisywanych metod i narzędzi poparta została przykładami praktycznymi. Książka ma charakter uniwersalny, do wykorzystania przez studentów kierunków turystyka, rekreacja, zarządzanie oraz innych, jak również praktyków (personel zarządzający i wykonawczy, zajmujący się szeroko rozumianą obsługą ruchu turystycznego i rekreacją, a także właścicieli tych podmiotów).
13% rabatu
50,46
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością inf. w organiz. zhierarch.
Współczesna rzeczywistość jest zdominowana przez informację i technologie służące do jej pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania. Informacja staje się najcenniejszym zasobem, cenniejszym niż ziemia czy kapitał. Jest niezbędna do funkcjonowania, podejmowania decyzji i realizacji przyjętych celów. Coraz łatwiejszy sposób produkowania i dostarczania informacji sprawia, że drastycznie wzrasta jej ilość. Generuje to pewne zagrożenia. Po pierwsze, ilość dostarczanej informacji znacznie przekracza możliwości jej przetworzenia. Po drugie, dostarczana informacja jest coraz gorszej jakości, a więc zagrożona jest także jakość podejmowanych na jej podstawie decyzji. Z tego względu, zarządzanie jakością informacji, w praktyce, staje się największym wyzwaniem dla każdej organizacji, bez względu na branżę i wielkość.Książka stanowi kompleksowy opis monograficzny zasad oraz metod zarządzania informacją i jej jakością w organizacjach zhierarchizowanych. Rozważania teoretyczne uzupełniają wyniki własnych badań autorki nad jakością informacji w zhierarchizowanych instytucjach bankowych. Scharakteryzowano główne cechy, które wpływają na jakość informacji przekazywanej zarówno podczas bezpośredniej rozmowy, jak też drogą elektroniczną poprzez strony www. Przedstawiono opinie klientów i pracowników dotyczące jakości dostarczanej informacji oraz wskazano rodzaje i skalę zniekształceń informacji w procesie jej dostarczania.
13% rabatu
67,86
78,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jakość usług turystycznych
Celem książki jest wskazanie podstaw do określenia parametrów (postulatów) jakościowych, opisujących poszczególne grupy usług turystycznych, z uwzględnieniem uwarunkowań i specyfiki ich świadczenia. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano zagadnienia doboru mierników jakości usług turystycznych odpowiednio dla przewoźników turystycznych, hotelarstwa i gastronomii, biur podróży i pozostałych form obsługi ruchu turystycznego. Podjętą problematykę wsparto konkretnymi empirycznymi przykładami badań. Wyniki przeprowadzonych badań pierwotnych i wtórnych pochodzą z lat 2004 i 2005.
13% rabatu
27,40
31,50 zł
Dodaj
do koszyka
Systemy zapewnienia jakości kształcenia w polskich szkołach wyższych w świetle Procesu Bolońskiego
Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie systemu zapewnienia jakości funkcjonującego w polskim szkolnictwie wyższym w perspektywie realizacji Procesu Bolońskiego oraz ocena wewnętrznych systemów zapewnienia jakości kształcenia pod kątem zgodności ze standarda
13% rabatu
29,23
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
Rola akredytacji w zarządzaniu szpitalem
Pojęcie jakości jest nieodzownym elementem działalności leczniczej, a istotą obu kategorii jest pacjent (klient). Ponadto rynek usług medycznych funkcjonuje w warunkach dużej niepewności, co sprawia, że zarządzanie podmiotem leczniczym wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i wszechstronnych umiejętności, a podnoszenie jakości świadczonych usług może wydawać się niemożliwe. Czym jest akredytacja? Czy uznana na świecie standaryzacja procedur medycznych (Accreditation) stanowi zagrożenie dla jednostki leczniczej, czy raczej umożliwia zwiększenie efektywności podmiotu? Praca szeroko obejmuje kategorie akredytacji, ale przede wszystkim wskazuje nowe perspektywy zarządzania szpitalem. W publikacji omówiono zarządzanie jakością, scharakteryzowano rynek usług medycznych, a także przyjęto autorskie ujęcie uwarunkowań wdrożenia orientacji projakościowej. Kompleksowo zaprezentowano Program Akredytacji Szpitali, zakres standardów akredytacyjnych oraz szanse i zagrożenia wynikające z wdrożenia standardów wymaganych przez Centrum Monitorowania Jakości. O interdyscyplinarnym charakterze monografii świadczy ujęcie zarządzania ryzykiem, zarządzania przez prawo czy zarządzania ubezpieczeniami w podmiocie leczniczym. Warta uwagi jest analiza aspektów prawnych działalności leczniczej, w tym błędu medycznego, odpowiedzialności cywilnej, odpowiedzialności karnej i praw pacjenta. Atutem publikacji są przeprowadzone badania empiryczne pośród dyrektorów szpitali. Menedżerowie określili oczekiwania i efekty wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością w zarządzanej jednostce. Podjęte badania pozwoliły autorowi na przedstawienie faktycznej roli jakości w zarządzaniu szpitalem. Książka adresowana jest do słuchaczy studiów magisterskich i podyplomowych z zarządzania, prawa, medycyny i ekonomii, jak też pracowników podmiotów leczniczych, w tym kadry zarządzającej. ,,Praca (...) nosi znamiona nowatorskiej. Na podkreślenie zasługuje fakt, że autor pomimo młodego wieku wykazał się dużą znajomością poruszanej problematyki (...)"". dr hab. Paweł Dobski, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
13% rabatu
24,36
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością w przemyśle spożywczym
Zarządzanie jakością jest bardzo obszernym i złożonym zagadnieniem. Obejmuje wszystkie sfery przedsiębiorstw. Ogólne standardy zarządzania jakością są uniwersalne, jednak sposób ich wdrażania i funkcjonowania zależy od specyfiki branży, a także wielkości oraz struktury firmy. W przemyśle spożywczym zarządzanie jakością dotyczy głównie produktów, które muszą spełniać wymagania bezpieczeństwa zdrowotnego, odpowiadać gustom klientów i tworzyć przewagę konkurencyjną producentów. W niniejszym kompendium zostały zebrane najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania jakością, przedstawione z uwzględnieniem specyfiki przemysłu spożywczego. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunku technologia żywności i żywienia człowieka na przedmioty: analiza i ocena jakości żywności, organizacja i ekonomika przedsiębiorstw żywnościowych, organizacja i zarządzanie procesem produkcyjnym.
17% rabatu
32,37
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jakość kształcenia w szkole wyższej
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata oferta studiów pedagogicznych w Polsce, będąca odpowiedzią środowisk akademickich na potrzeby społeczne i oczekiwania rynku pracy, stanowi z jednej strony ważną i prężną część rynku studiów wyższych, z drugiej zaś jest wielkim wyzwaniem w zakresie organizacji edukacji nowoczesnej i wysokojakościowej. Organizatorzy tej edukacji - uczelnie wyższe - ponoszą niezbywalną odpowiedzialność za jakość produktu określanego mianem studiów wyższych - I i II stopnia. Dbałość o rozwój studiów pedagogicznych - tak pod kątem zakresu (poszerzenie oferty), jak i podnoszenie jakości - nie może być realizowane jedynie na poziomie poszczególnych gremiów, ukierunkowana na wspólne definiowanie problemów, diagnozę sytuacji, opracowywanie prognoz i w końcu poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz sposobów ich wdrażania. Publikacja stanowi silny głos w tej dyskusji. Wielkim walorem pracy jest zawarcie w niej stanowisk wielu wybitnych polskich pedagogów. Opracowanie składa się z czterech komplementarnych części, których zakresy treściowe ujmują szerokie spektrum problematyki jakości edukacji wyższej w obszarze nauk pedagogicznych. z recenzji prof. dr hab. Tamary Zacharuk
13% rabatu
31,06
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka