Dziś w ofercie 133 343 pozycji
Diagram Ishikawy Sposób na rozwiązanie problemu
Diagram Ishikawy, który często zwany jest po prostu diagramem rybiej ości, to wykres o charakterze przyczynowo – skutkowym. Diagram Ishikawy jest metodą rozwiązywania problemów. Miłosz Mróz - z wykształcenia fizyk, z zawodu Kierownik Jakości. Od początku swojej drogi zawodowej związany z jakością. Przez wiele lat doświadczenie i wiedzę z zakresu jakości zdobywał w branży motoryzacyjnej, następnie szlifował ją w branży AGD. Obecnie kierownik działu jakości w międzynarodowej korporacji z branży farmaceutycznej. Pasjonat tego, co robi i ekspert w swojej dziedzinie. Autor wielu artykułów z dziedziny jakości. Od 2008 roku niezależny trener i konsultant, prowadzący szkolenia między innymi z zakresu Six Sigma, APQP, PPAP, PFMEA, Zarządzanie projektami, Analiza przyczyny źródłowej, MSA, SPC, Planów Kontroli, Planowanie eksperymentu, VDA 6.3 oraz wdrażania ISO 9001 oraz ISO/TS 16949
26% rabatu
29,53
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Doktryna jakości Rzecz o skutecznym zarządzaniu / Giełda. Podstawy inwestowania
DOJAKO+GIELWV Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu+Giełda. Podstawy inwestowania. Wydanie kieszonkowe Nowa filozofia zarządzania Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś. Pierwsze wykłady z TQM prowadziłem dla pracowników firmy A.Blikle, a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki Doktryny jakości. Początki oczywiście nie były łatwe. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie. Bywa trudne, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka: że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna… Nie było więc łatwo, ale było nadzwyczaj ciekawie, bo czasy pionierskie z zasady charakteryzują się wysokim poziomem zaangażowania. Pamiętam, jak nasz pierwszy nauczyciel TQM, Jim Murray, wyraził zdumienie, że moi pracownicy zgodzili się poświęcić na szkolenie dni wolne od pracy. „W Anglii to by nie było możliwe” - powiedział. Oczywiście na naukach Jima się nie skończyło. Dzięki niemu zacząłem jeździć do Anglii na coroczne konferencje Brytyjskiego Towarzystwa im. Deminga (twórcy TQM), a zdobywaną tam (również za pośrednictwem wielu znakomitych książek) wiedzę niezwłocznie przekazywałem moim pracownikom prowadząc dla nich wykłady. Materiały do książki rosły, a na wykłady zaczęli przychodzić słuchacze spoza firmy. I tak narodziło się moje konwersatorium z TQM, które prowadzę od roku 1997 raz w miesiącu od października do czerwca. Wstęp wolny, a informacje o programie można znaleźć na mojej witrynie www.moznainaczej.com.pl. To taka moja prywatna misja, gdyż uważam, że TQM może być wielką szansą dla polskiej gospodarki.
30% rabatu
41,30
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jakość zarządzania - refleksje, wymiary, problemy
W książce podjęto próbę ukazania ważnych wymiarów i problemów wyznaczających sferę jakości zarządzania współczesnymi organizacjami. Autorzy uwzględnili zarówno kontekst otoczenia, jak i działań dostosowawczych podejmowanych przez kierownictwa organizacji. Część rozważań ma charakter uniwersalny, część natomiast odnosi się do specyfiki wybranych sektorów.
13% rabatu
40,19
46,20 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością w bibliotece
Zarządzanie jakością to podstawowe podejście w pracy współczesnych bibliotek. Choć znane jest już od wielu lat, ciągle ewoluuje. Pojawiają się nowe założenia, metody badań oraz praktyczne narzędzia wspierające wysoką jakość pracy instytucji bibliotecznych. W książce zaprezentowano wieloaspektowe ujęcie zarządzania jakością, prezentowane zarówno przez bibliologów, jak i praktyków bibliotekarzy, na co dzień zmagających się z koniecznością realizacji usług na najwyższym poziomie. Zaprezentowane artykuły zostały zgrupowane w trzech głównych zrębach: 1. Rekomendacje (prezentacja najnowszych trendów, zagadnienia teoretyczne i terminologiczne); 2. Analizy (wyniki badań jakościowych i ilościowych); 3. Studia przypadków (doświadczenia bibliotek w zakresie projektowania, wdrażania i ewaluacji systemów jakości). Różnorodność tematów sprawia, że oddawany do rąk Czytelnika tom, może stanowić interesującą lekturę zarówno dla teoretyków bibliologii, bibliotekarzy bibliotek różnych typów oraz studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, dopiero pozyskujących wiedzę z zakresu jakości usług bibliotecznych.
3% rabatu
43,65
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podejście procesowe w organizacjach zarządzanych przez jakość
Podejście procesowe w zarządzaniu pojawiło się wraz z koncepcją TQM w końcu lat 70. XX wieku i od tego czasu nieustannie ewoluuje. Można zauważyć dużą korelację pomiędzy rozwojem podejścia do zarządzania jakością w organizacjach a zmianami zachodzącymi w zarządzaniu procesami. W książce podjęto próbę analizy i oceny funkcjonowania koncepcji zarządzania procesami i przyjętych rozwiązań, wypracowanych przez dziesięciolecia w praktyce i teorii zarządzania jakością. Publikacja składa się z trzech części, w których przedstawiono ideę zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami we współczesnych koncepcjach zarządzania jakością oraz zagadnienia związane z operacyjnym zarządzaniem procesami. Książka omawia także niezwykle ważne dla współczesnych organizacji kwestie dotyczące oceny dojrzałości zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami w najnowszej edycji normy systemowej ISO 9001:2015 oraz reinżynieringu procesów. Przedstawiono również przegląd instrumentów stosowanych w projektowaniu, pomiarze, ocenie i doskonaleniu procesów. *** Na rynku krajowym, ale także zagranicznym, nie ma zwartego, kompleksowego opracowania dotyczącego problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu organizacjami, które obejmowałoby bogaty dorobek nauki i dobrych praktyk menedżerskich z zakresu jakości. W tę lukę wpisuje się monografia dr inż. Anny Dobrowolskiej. Podziwiać należy ogrom pracy Autorki, jej wiedzę i doświadczenie oraz intelekt. z recenzji prof. nadzw. dr hab. Zofii Zymonik *** Anna Dobrowolska – dr nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej w Katedrze Systemów Zarządzania, w Zespole Zarządzania Jakością. Autorka i współautorka licznych artykułów naukowych na temat zarządzania jakością, szczególnie w zakresie zarządzania jakością procesów i jakością usług. Głównym obszarem zainteresowań badawczych autorki od przeszło dwudziestu lat są zagadnienia związane z funkcjonowaniem i oceną systemów zarządzania procesami i usługami w organizacjach zarządzanych przez jakość.
32% rabatu
30,53
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością i inżynieria
Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”. W związku z tym, że w zarządzaniu jakością coraz więcej uwagi przywiązuje się do działań operacyjnych, dotyczących procesów podstawowych, a zatem wchodzących w obszar inżynierii jakości, w nowym podręczniku mocno uwypuklona została problematyka inżynierii jakości. Od ostatniego wydania poprzedniego podręcznika radykalnej nowelizacji została poddana również norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część nowej publikacji. Poza wiadomościami podstawowymi, dotyczącymi projektowania, utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania jakością, autor przedstawia również takie problemy, jak: ocena jakości, koncepcje, metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością, zastosowanie statystyki w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania jakością, koszty jakości. Ogromną wartość publikacji stanowią nowe rysunki, tabele, przykłady i zadania. Książka kierowana do studentów kierunków studiów technicznych, ekonomicznych i o zarządzaniu. Jest ona również znakomitym poradnikiem dla praktyków. Czytelnicy z pewnością docenią w książce to, że w przystępny sposób, poprzez ilustrowanie rozważań teoretycznych przykładami z praktyki, autor opisuje systemy, zasady, metody i narzędzia inżynierii jakości oraz zarządzania jakością. Daje wskazówki jak rozwiązywać problemy przy ich wprowadzaniu i stosowaniu. Prof. Adam Hamrol kieruje Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. W latach 2005-2012 był rektorem tej uczelni. Jest laureatem Polskiej Nagrody Jakości w kategorii nauka. Opublikował ponad 200 prac, w tym wznawianą co roku, już od ponad 10 lat, książkę Zarządzanie jakością z przykładami.
15% rabatu
67,15
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat projakościowego zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawia zbiór najbardziej aktualnych zagadnień zawartych w jej tytule. Autor skupia się na wyjaśnieniu wpływu zarządzania na kategorię jakości. Uwzględniając współczesne modele biznesu, odnosi się do podstawowego podejścia w zarządzaniu jakością, jakim jest podejście procesowe. Następnie wnikliwie charakteryzuje tzw. instrumenty zarządzania i doskonalenia jakości, do których zalicza się: koncepcje jakości, nagrody jakości, systemy zarządzania jakością, metody i narzędzia zarządzania jakością. Książka dotyka także tematu europejskiej polityki zarządzania jakością. Książka może znaleźć odbiorców zarówno w środowisku akademickim, jak również gospodarczym. W kontekście uczelni wyższej jej odbiorcami mogą być nauczyciele akademiccy oraz studenci kierunków: ekonomia i zarządzanie oraz kierunków pokrewnych. W przypadku środowiska gospodarczego adresatami książki mogą być kierownicy każdego szczebla, bez względu na specyfikę przedsiębiorstwa i branżę, w której ono działa, zaangażowani i odpowiedzialni za sprawy jakości.
15% rabatu
38,25
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Doktryna jakości
Doktryna jakości
Wydawca: Helion
wysyłka: 48h
Pracuj z sensem! Pierwsze wydanie Doktryny jakości miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich twierdzeń, przekonując, że ludzie pracujący w atmosferze partnerstwa i zaufania działają wydajniej i popełniają mniej błędów, a to przekłada się na wyniki finansowe. W ostatnim czasie zacząłem zauważać istotną zmianę w nastawieniu moich słuchaczy. Coraz częściej słyszę: "Ja tak zarządzam i to się sprawdza". Spotykam też firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu. Tę nową perspektywę umocniła we mnie lektura książki Frederica Laloux Pracować inaczej i opisana w niej idea "organizacji turkusowej", gdzie tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu postanowiłem uczynić motywem przewodnim drugiego wydania mojej książki. Tę książkę adresuję do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program można by uznać za akademicką utopię, gdyby nie fakt, że realizuje się go w rosnącej liczbie organizacji (również w Polsce). Wszędzie zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania. Nowa wersja książki została również poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania „turkusowego TQM”, którą stworzyliśmy wspólnie z Jackiem, Dorotą i Sonią Jakubowskimi (twórcami Metody TROP) i nazwaliśmy Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie „turkusowej organizacji” to nie "przeszkolenie załogi" w nowych procedurach, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków i opanowania nowych narzędzi.
30% rabatu
41,30
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych
Autorzy są adiunktami Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, współpracują z wieloma uczelniami w całym kraju. Napisali wiele książek na temat marketingu i zarządzania, m.in.: Marketing bezpośredni, Marketing usług medycznych, Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej. Dr Monika Dobska jest kierownikiem Studium Podyplomowego "Zarządzanie w Opiece Zdrowotnej", dr Paweł Dobski wykłada zarządzanie jakością w służbie zdrowia na studiach podyplomowych i MBA, jest także konsultantem w tej dziedzinie. W publikacji autorzy kompleksowo omówili zagadnienia interpretacji jakości usług medycznych oraz wskazali praktyczne aspekty wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość w podmiotach leczniczych. W książce zaprezentowano m.in. następujące zagadnienia: percepcja jakości usług medycznych, możliwości wdrożenia orientacji projakościowej w podmiotach leczniczych, znaczenie relacji profesjonalista-pacjent w kształtowaniu jakości usług medycznych, system jakości zgodny z normą ISO 9001:2008, korzyści wynikające z wdrożenia znormalizowanych systemów zapewnienia jakości w podmiotach leczniczych, Zarządzanie jakością w podmiotach leczniczych jest książką adresowaną do studentów zarządzania (poziom magisterski i podyplomowy), a także do pracowników podmiotów leczniczych - przede wszystkim kadry zarządzającej i personelu medycznego.
13% rabatu
86,13
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ocena jakości usług medycznych w psychiatrycznej opiece zdrowotnej
Opracowanie zawiera zarówno podstawy teoretyczne do zarządzania jakością (w tym przypomnienie historii i zasad oceny jakości usług psychiatrycznych), jak i praktyczne narzędzia, niezbędne do oceny jakości usług medycznych. Jest podsumowaniem doświadczeń związanych z wdrażaniem w Instytucie Psychiatrii i Neurologii normy ISO 9001–2000, której celem jest utrzymanie poziomu świadczonych usług. Niezbędnym wymogiem formalnym do pozyskania i utrzymania normy ISO jest ocena satysfakcji pacjenta. Służą do tego celu trzy narzędzia: Kwestionariusz opinii pacjenta na temat pobytu w oddziale całodobowym, Kwestionariusz opinii pacjenta na temat opieki w oddziale dziennym, poradni lub w leczeniu środowiskowy oraz Kwestionariusz badania satysfakcji pacjenta z otrzymanej usługi medycznej (tzw. Skala Werońska) dla pacjentów oddziałów dziennych, poradni oraz leczenia środowiskowego. Narzędzia te zostały udostępnione zarówno w formie tekstowej, jak i elektronicznej – dołączona do broszury płyta CD zawiera wszystkie trzy kwestionariusze, co umożliwia ich wydrukowanie i wykorzystywanie. Autorzy mają nadzieję, że opracowanie okaże się przydatne w praktyce oraz zachęci do wspólnej dyskusji nad zmianą kształtu opieki zdrowotnej.
8% rabatu
19,32
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wybrane aspekty zarządzania jakością i towaroznawstwa żywności
Książka poświęcona jest wybranym, charakterystycznym problemom zarządzania jakością, od podstaw teoretycznych po uwarunkowania aplikacyjne. Autorzy odnoszą się do konkretnych przykładów w obszarze jakości, bezpieczeństwa i towaroznawstwa produktów żywnościowych. Publikacja zainteresuje przedstawicieli przemysłu spożywczego, doktorantów i studentów specjalizujących się w obszarach zarządzania, zarządzania inżynierskiego, zarządzania produkcją, zarządzania jakością oraz towaroznawstwa.
13% rabatu
41,76
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością relacji w organizacjach ochrony zdrowia
Praca dotyczy relacji interpersonalnych i międzyorganizacyjnych w instytucjach zajmujących się ochroną zdrowia. Zdaniem autorki zaburzenia komunikacji przekładają się na obniżenie poziomu usługi zdrowotnej. Oprócz technicznych aspektów porozumiewania się, na poprawę jakości usług, w tym podstawową relację lekarz – pacjent, mogą wpływać elementy pozamedyczne: uczucia i emocje. Autorka dowodzi, że analiza stosunków interpersonalnych w organizacjach ochrony zdrowia pozwala odkryć potencjał tkwiący w jakości relacji, którego wykorzystanie zapewni bezpieczeństwo i dobry poziom świadczonych usług zdrowotnych.
13% rabatu
39,15
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Profesjonalizm lekarski
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat pojęcie profesjonalizmu lekarskiego uległo na świecie przekształceniu ze słabo zarysowanego terminu używanego najczęściej w sytuacjach, w których obserwowano jego naruszenia („to nie jest profesjonalne”, „temu lekarzowi brakuje profesjonalizmu”), do zdefiniowanego i określonego wieloma regulacjami zespołu wartości i zachowań stanowiących podstawę zaufania, jakim społeczeństwo obdarza lekarzy. Stał się on przedmiotem badań ilościowych i jakościowych, a uzyskana dzięki nim wiedza umożliwiła implementację profesjonalizmu jako jednego z podstawowych efektów kształcenia na uczelniach medycznych oraz wprowadzenie wiarygodnych metod egzaminowania z tego zakresu. Bardzo ciekawe jest obserwowanie przemian i rozwoju regulacji związanych z profesjonalizmem i towarzyszących im dyskusji, zarówno toczonych wewnątrz środowiska lekarskiego, jak i prowadzonych przez społeczeństwa różnych krajów. W ostatnim okresie na przykład burzliwą dyskusję w Wielkiej Brytanii wywołało zaostrzenie przepisów dotyczących obecności lekarzy w internecie oraz wprowadzenie zasady szczerości (Duty of Candour) mającej na celu obowiązkowe informowanie pacjentów oraz ich rodzin o wszelkich nieprawidłowościach, jakie miały miejsce w czasie leczenia. Niezmiernie interesująca jest też dyskusja nad planowanym na rok 2015 wprowadzeniem nowej wersji regulacji kanadyjskich (CanMEDS), która między innymi zwiększa nacisk kładziony na to, że jednym z obowiązków profesjonalnych lekarza jest dbanie o własne zdrowie. Uzasadnia się to znajdującym potwierdzenie w badaniach naukowych faktem, że zdrowy lekarz to efektywny lekarz, podczas gdy lekarz niedbający o własne zdrowie może stanowić zagrożenie dla pacjentów. Kolejnym interesującym aspektem tej tematyki jest kulturowe uwarunkowanie profesjonalizmu i wiążące się z tym różnice w pojmowaniu postaw profesjonalnych. Znajomość tej problematyki jest szczególnie ważna w erze globalizacji i dużej mobilności kadry medycznej, kiedy niezbędna jest nie tylko wiedza dotycząca standardów diagnostyczno-terapeutycznych, lecz tak-że ta odnosząca się do zasad profesjonalizmu w kraju, w którym przyjdzie nam pracować.
8% rabatu
46,00
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jakość usłuj turystycznych i rekreacyjnych
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: - normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, - wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych itd., - metody projektowania, pomiaru i standaryzacji jakości oraz wzbogacili je o najbardziej aktualne i nowatorskie, jak chociażby Design Thinking, czy propozycja sekwencji obsługi klienta z zastosowaniem autorskiej instrukcji postępowania. Większość opisywanych metod i narzędzi poparta została przykładami praktycznymi. Książka ma charakter uniwersalny, do wykorzystania przez studentów kierunków turystyka, rekreacja, zarządzanie oraz innych, jak również praktyków (personel zarządzający i wykonawczy, zajmujący się szeroko rozumianą obsługą ruchu turystycznego i rekreacją, a także właścicieli tych podmiotów).
13% rabatu
50,46
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością inf. w organiz. zhierarch.
Współczesna rzeczywistość jest zdominowana przez informację i technologie służące do jej pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania. Informacja staje się najcenniejszym zasobem, cenniejszym niż ziemia czy kapitał. Jest niezbędna do funkcjonowania, podejmowania decyzji i realizacji przyjętych celów. Coraz łatwiejszy sposób produkowania i dostarczania informacji sprawia, że drastycznie wzrasta jej ilość. Generuje to pewne zagrożenia. Po pierwsze, ilość dostarczanej informacji znacznie przekracza możliwości jej przetworzenia. Po drugie, dostarczana informacja jest coraz gorszej jakości, a więc zagrożona jest także jakość podejmowanych na jej podstawie decyzji. Z tego względu, zarządzanie jakością informacji, w praktyce, staje się największym wyzwaniem dla każdej organizacji, bez względu na branżę i wielkość.Książka stanowi kompleksowy opis monograficzny zasad oraz metod zarządzania informacją i jej jakością w organizacjach zhierarchizowanych. Rozważania teoretyczne uzupełniają wyniki własnych badań autorki nad jakością informacji w zhierarchizowanych instytucjach bankowych. Scharakteryzowano główne cechy, które wpływają na jakość informacji przekazywanej zarówno podczas bezpośredniej rozmowy, jak też drogą elektroniczną poprzez strony www. Przedstawiono opinie klientów i pracowników dotyczące jakości dostarczanej informacji oraz wskazano rodzaje i skalę zniekształceń informacji w procesie jej dostarczania.
13% rabatu
67,86
78,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rola akredytacji w zarządzaniu szpitalem
Pojęcie jakości jest nieodzownym elementem działalności leczniczej, a istotą obu kategorii jest pacjent (klient). Ponadto rynek usług medycznych funkcjonuje w warunkach dużej niepewności, co sprawia, że zarządzanie podmiotem leczniczym wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i wszechstronnych umiejętności, a podnoszenie jakości świadczonych usług może wydawać się niemożliwe. Czym jest akredytacja? Czy uznana na świecie standaryzacja procedur medycznych (Accreditation) stanowi zagrożenie dla jednostki leczniczej, czy raczej umożliwia zwiększenie efektywności podmiotu? Praca szeroko obejmuje kategorie akredytacji, ale przede wszystkim wskazuje nowe perspektywy zarządzania szpitalem. W publikacji omówiono zarządzanie jakością, scharakteryzowano rynek usług medycznych, a także przyjęto autorskie ujęcie uwarunkowań wdrożenia orientacji projakościowej. Kompleksowo zaprezentowano Program Akredytacji Szpitali, zakres standardów akredytacyjnych oraz szanse i zagrożenia wynikające z wdrożenia standardów wymaganych przez Centrum Monitorowania Jakości. O interdyscyplinarnym charakterze monografii świadczy ujęcie zarządzania ryzykiem, zarządzania przez prawo czy zarządzania ubezpieczeniami w podmiocie leczniczym. Warta uwagi jest analiza aspektów prawnych działalności leczniczej, w tym błędu medycznego, odpowiedzialności cywilnej, odpowiedzialności karnej i praw pacjenta. Atutem publikacji są przeprowadzone badania empiryczne pośród dyrektorów szpitali. Menedżerowie określili oczekiwania i efekty wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością w zarządzanej jednostce. Podjęte badania pozwoliły autorowi na przedstawienie faktycznej roli jakości w zarządzaniu szpitalem. Książka adresowana jest do słuchaczy studiów magisterskich i podyplomowych z zarządzania, prawa, medycyny i ekonomii, jak też pracowników podmiotów leczniczych, w tym kadry zarządzającej. ,,Praca (...) nosi znamiona nowatorskiej. Na podkreślenie zasługuje fakt, że autor pomimo młodego wieku wykazał się dużą znajomością poruszanej problematyki (...)"". dr hab. Paweł Dobski, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
13% rabatu
24,36
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie jakością w przemyśle spożywczym
Zarządzanie jakością jest bardzo obszernym i złożonym zagadnieniem. Obejmuje wszystkie sfery przedsiębiorstw. Ogólne standardy zarządzania jakością są uniwersalne, jednak sposób ich wdrażania i funkcjonowania zależy od specyfiki branży, a także wielkości oraz struktury firmy. W przemyśle spożywczym zarządzanie jakością dotyczy głównie produktów, które muszą spełniać wymagania bezpieczeństwa zdrowotnego, odpowiadać gustom klientów i tworzyć przewagę konkurencyjną producentów. W niniejszym kompendium zostały zebrane najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania jakością, przedstawione z uwzględnieniem specyfiki przemysłu spożywczego. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunku technologia żywności i żywienia człowieka na przedmioty: analiza i ocena jakości żywności, organizacja i ekonomika przedsiębiorstw żywnościowych, organizacja i zarządzanie procesem produkcyjnym.
15% rabatu
33,15
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
System oceny zgodności w Unii Europejskiej
Dr inż. Wojciech Henrykowski - uczestnik negocjacji Wspólnoty Europejskie - Polska. Brał udział w opracowaniu ustawy o badaniach i certyfikacji (1993) i ustawy o systemie oceny zgodności (1999-2000). Autor ponad 150 publikacji z dziedziny jakości i systemu oceny zgodności. Auditor EOQ, PCBC S.A.
26% rabatu
29,53
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Przyczynkiem do powstania tej książki było nie tylko wieloletnie zainteresowanie problematyką zarządzania jakością, lecz również doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i ocenie zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach. Wnioski płynące z obserwacji i analizy stały się podstawą przemyśleń nad spójnością filozofii zarządzania jakością z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Pozornie łatwa do określenia i wykorzystania ich zbieżność w praktyce zarządzania jakością okazała się ograniczeniem skuteczności systemu zarządzania jakością. Stąd wynika moje przeświadczenie o potrzebie nakreślenia współczesnych implikacji między zarządzaniem zasobami ludzkimi a jakością. Katarzyna Szczepańska Efektywność zarządzania, potrzebna dla utrzymania ciągłości działania współczesnego przedsiębiorstwa, tworzenia i dostarczania wartości beneficjentom w perspektywie długookresowej, stała się osią współczesnych dyskusji, wokół której rozważane są możliwości integracji wiedzy. W teorii jakości (kompleksowe zarządzanie jakością, TQM - Total Quality Management) problematyka zarządzania zasobami ludzkimi znajduje swoje uzasadnienie ze względu na rolę i znaczenie pracowników w kreowaniu rozwoju jakości i wartości produktów (wyrobów i usług) oraz wpływie na wyniki (finansowe i niefinansowe) osiągane przez przedsiębiorstwo. Doskonałość w zarządzaniu zasobami ludzkimi można rozpatrywać w ujęciu systemu, działań personalnych, struktury podsystemu personalnego czy relacji zachodzących pomiędzy podsystemem personalnym a pozostałymi elementami przedsiębiorstwa w ujęciu funkcjonalnym. Stopień dopasowania charakterystyk systemu zarządzania jakością oraz zatrudnionych pracowników do wykonywanych zadań i realizowanych działań stanowi odpowiedź na pytanie o zgodność potrzeb przedsiębiorstwa z wartością potencjału ludzkiego organizacji dla realizacji strategii. Książka wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym, bowiem kompleksowo łączy dwa obszary badawcze (...) systemowe zarządzanie jakością oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Z recenzji prof. dr. hab. Macieja Urbaniaka, Uniwersytet Łódzki
30% rabatu
27,93
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Koszty jakości
Koszty jakości
Wydawca: Difin
wysyłka: 48h
Celem książki jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie ogólnej problematyki kosztów jakości w ujęciu: ekonomiczno-organizacyjnym jakości, zarządzania jakością z uwzględnieniem parametru wartości, przydatnej w zarządzaniu współczesną jakością. Syntetyczna postać książki wynika z założenia, że dla kadry zarządzającej jakością w przedsiębiorstwie w większym stopniu przydatne będzie w praktyce poznanie istoty omawianych zagadnień. Z tego powodu pominięte zostało analityczne ujęcie księgowo-finansowe prezentowanych treści, co warunkuje również zakres merytoryczny książki. Przedmiotem książki są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia). Przeprowadzona analiza literatury umożliwiła dobór prezentowanych treści, stąd też układ książki został tak pomyślany, by wskazać i uzasadnić przyczyny, dla których istnieje konieczność włączenia systemu kosztów jakości do zarządzania przedsiębiorstwem oraz podkreślić istnienie związków kosztów jakości z oceną efektywności, jak również doskonaleniem działań przedsiębiorstwa. Specyficznym atrybutem książki jest podjęta próba połączenia dorobku nauki z różnych dyscyplin, co pozwala na opisanie wybranych perspektyw współcześnie rozumianych kosztów jakości.
15% rabatu
39,10
46,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka