Okładka książki Karty do gry.Tatry z humorem

Karty do gry.Tatry z humorem

Autor: null
Wydawca: Wydawnictwo Jako
wysyłka: 48h
ISBN: 5904405355145
EAN: 5904405355145
oprawa: 94x58 mm
format: 6.0x9.0cm
język: polski
rok wydania: 2023
(0) Sprawdź recenzje
45% rabatu
6,46 zł
Cena detaliczna: 
11,75 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,96

Opis produktu

Karty do gry "Tatry z humorem" są ilustrowane wesołymi obrazkami inspirowanymi najwyższymi polskimi górami. Grafiki przedstawiają szczyty, obiekty, symbole i postacie charakterystyczne dla tego regionu.

Opakowanie zawiera 24 kary do gry od dziewiątek do asów w 4 kolorach (kier, pik, karo i trefl) oraz instrukcję gry w pana, jednej z bardziej znanych gier karcianych w Polsce.

Instrukcja gry w pana

Gra dla 2-4 osób.

Celem gry jest wyłożenie wszystkich posiadanych kart.

Talia do gry składa się z 24 kart w 4 kolorach. W każdym kolorze jest 6 kart o różnej wartości, od najsłabszej 9 do najsilniejszego asa: 9, 10, walet (J), dama (Q), król (K), as (A).

4 kolory (kier, pik, karo i trefl) są tej samej wartości. Oznacza to, że np. z 4 królów w różnych kolorach żaden nie jest silniejszy od pozostałych.

Gra składa się z co najmniej kilku rozdań.

Potasujcie karty i rozdajcie wszystkim graczom. Każde z rozdań rozpoczyna gracz, który posiada 9 kier, wykłada ją awersem do góry (odkrytą) na środek stołu (jeśli ma cztery 9, może wyłożyć wszystkie, umieszczając 9 kier na spodzie). Karty należy wykładać jedna na drugą odkryte, tworząc stos. Kolejka porusza się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Grę kontynuuje kolejna osoba. Wykładane przez nią karty nie mogą być słabsze od karty na stosie. W jednym rzucie na stos może wyłożyć:

- 1 kartę,

- 3 karty jednakowej wartości na kartę o tej samej wartości (np. 3 walety na waleta),

- 4 karty jednakowej wartości.

Gracz, który nie chce lub nie może wyłożyć kart (ma tylko słabsze od karty na stosie), bierze z wierzchu stosu trzy karty. Jeśli na stosie jest mniej kart niż trzy, bierze wszystkie z wyjątkiem leżącej na spodzie stosu 9 kier. Grę kontynuuje kolejna osoba. W danym rozdaniu przegrywa osoba, która jako ostatnia pozostała z kartami i otrzymuje punkt karny (pierwszy to P, drugi A i trzeci N). Rozdanie może być nierozstrzygnięte - nikt nie zdobywa punktu karnego - gdy w swojej kolejce ostatni gracz wyłoży wszystkie karty.

Gra kończy się, jeśli któryś z graczy uzyska

3 punkty karne P, A i N i w ten sposób przegra. Wygrywa osoba z najmniejszą liczbą punktów karnych.

x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj