Koncepcja pedagogiki specjalnej Zofii Sękowskiej
Autor:
Dycht Marzena
Wydawca:
SALEZJANSKIE
wysyłka: niedostępny
ISBN:
978-83-7201-374-3
EAN:
9788372013743
oprawa:
miękka
format:
14x20
liczba stron:
320
rok wydania:
2013
(0) Sprawdź recenzje
27% rabatu
23,48 zł
Cena detaliczna:
32,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,45 zł
Opis produktu
Idea podmiotowego spostrzegania osoby z niepełnosprawnością psychofizyczną jest jedną z podstawowych wytycznych współczesnego systemu kształcenia i wychowania specjalnego. Domaga się ciągłego akcentowania szczególnie teraz, gdy obserwujemy odchodzenie i kwestionowanie wartości humanistycznych jako nadrzędnych w życiu ludzkim. Koncepcja kształcenia i wychowania w ujęciu Zofii Sękowskiej akcentuje znaczenie wartości w życiu człowieka także niepełnosprawnego, podkreśla rolę podmiotowości i wyzwalania jego potencjału rozwojowego. Teleologiczne założenia dotyczące głównych celów pedagogiki specjalnej kładą nacisk na odrębność i niepowtarzalność każdego niepełnosprawnego człowieka. Są podstawą systemu naukowego i dydaktycznego Zofii Sękowskiej. Teoria pedagogiki specjalnej w ujęciu Zofii Sękowskiej stwarza możliwość spojrzenia globalnego, całościowego, pomaga uchwycić zasięg wpływów naukowych pedagogiki rewalidacyjnej i resocjalizacyjnej i jej związki z innymi naukami. Umożliwia właściwe zrozumienie sensu i celowości pedagogicznych oddziaływań na jednostkę niepełnosprawną i społecznie niedostosowaną lub zagrożoną niepełnosprawnością czy niedostosowaniem. Zofia Sękowska ujmowała zadania pedagogiki specjalnej w obszarze wzajemnie ze sobą sprzężonej diagnostyki, fenomenologii, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Niniejsza praca ma charakter rekonstrukcji jej myśli pedagogicznej.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|