nowość
![]() Siła bojowa. Wehrmacht i US Army w latach 1939–1945
Autor:
Martin van Creveld
Wydawca:
TETRAGON
wysyłka: 48h
ISBN:
978-83-66687-08-0
EAN:
9788366687080
oprawa:
Twarda
format:
242x170x15mm
Seria:
MONOGRAFIE
liczba stron:
177
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
24% rabatu
45,47 zł
Cena detaliczna:
60,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,00 zł
Opis produktuZasady bezpieczeństwaSiła bojowa. Wehrmacht i US Army w latach 1939–1945 Martin van Creveld, to jeden z najbardziej prominentnych naukowców zajmujących się strategią i historią wojskowości. Jako, wykładowca najważniejszych uczelni cywilnych i wojskowych autor podchodzi krytycznie do tego co w literaturze wojskowości „ustalone i niezmienne”. Właściwie we wszystkich swoich książkach; wspomnijmy choćby. Dowodzenia na wojnie, Żywiąc wojnę – Logistyka od Wallensteina do Pattona, stawia tezy na pierwszy rzut oka zaskakujące, które – podparte mocną argumentacją – każą się zastanowić nad klasycznym podejściem do wojny, jej teorii i historii. Siła bojowa. Wehrmacht i U.S. Army 1939-45, to analiza trudnego do uchwycenia i skwantyfikowania elementu działań w sferze militarnej, czyli czynnika ludzkiego. Tytułowa „siła bojowa”, traktowana jest nie jako suma liczebności, nasycenia środkami technicznymi czy umiejętności operacyjnych a w każdym razie nie tylko w ten sposób. Równie ważne jest także zarządzanie zasobami ludzkimi w wielu różnych aspektach. I tak, Creveld bierze pod lupę i analizuje zarówno jasno zdefiniowane procedury (kształcenie i nagradzanie oficerów, uzupełnianie jednostek bojowych, radzenie sobie ze stratami psychiatrycznymi) jak i pojęcia nieostre (czy istnieje bardziej wojowniczą społeczność?, czy medale są ważne dla morale?). Czy zwycięstwo jest jedynym kryterium doskonałości militarnej? To odmienne od zwyczajowego podejście prowokuje do głębszego zrozumienia przebiegu II wojny światowej. Książka Martina van Crevelda, skierowana jest nie tylko do osób interesujących się historią wojskowości i strategią. Zapewne czytelnik zainteresowanych psychologią, socjologią, lub też chociażby zarządzaniem znajdzie w książce informacje inspirujące i poszerzające wiedzę, właśnie poprzez odważne i kreatywne podejście do tematu. x
![]()
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
![]()
Wybierz wariant produktu
|