Okładka książki Stasys 60

Stasys 60

Autor: Kuc Monika
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788361380481
EAN: 9788361380481
oprawa: Twarda z obwolutą
format: 25.5x29.5cm
język: polski
liczba stron: 306
rok wydania: 2010
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
45% rabatu
43,45 zł
Cena detaliczna: 
79,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,45

Opis produktu

Stasys Eidrigevičius - urodził się w 1949 roku na Litwie. Studiował w Instytucie Sztuk Pięknych w Wilnie. Od 1980 roku mieszka w Polsce. Malarz, grafik, twórca plakatów, instalacji, performance'ów, teatrów rysowania, autorskich spektakli, współtwórca pełnometrażowego filmu. "Stasys osiągnął to, o czym marzy każdy artysta - stworzył swój świat" - pisał o nim Ryszard Kapuściński. Jego prace wyróżnia oryginalny, natychmiast rozpoznawalny styl. Ale mimo że tworzy świat spójny, metaforycznie mówiący o kondycji człowieka, jego otwarta, kreacyjna wyobraźnia wydaje się niewyczerpana. Eidrigevičius z pełną swobodą przechodzi z jednej dyscypliny do drugiej, posługuje się różnymi technikami. Międzynarodowy rozgłos zyskały najpierw jego ekslibrisy, plakaty i ilustracje. Otrzymał za nie wiele prestiżowych nagród. W Berlinie, w 1984 roku, Stasys odkrył technikę pasteli i wkrótce stał się jej mistrzem. W Chicago, w 1986 roku, zaczął tworzyć maski, a raczej pastelowe obrazy o kształcie rozmaicie przeobrażanych i deformowanych ludzkich twarzy. W Paryżu, na przełomie 2003 i 2004 roku, powstały jego pierwsze maski - rzeźbiarskie obiekty. W tym samym czasie pod Paryżem poznał technikę wielkoformatowej fotografii Fressona, pozwalającą łączyć efekty graficzne i malarskie. Natychmiast wykorzystał ją w swoich aranżowanych zdjęciach, które są jego odkryciem ostatniej dekady. Kontekstów sztuki Stasysa szukać trzeba wśród mistrzów wyobraźni, którym nie wystarczała wierna obserwacja rzeczywistości. Wśród artystów różnych epok, którzy kreowali własną wizję świata, sytuując w centrum symbolicznie przedstawionego człowieka, uniwersalizującego indywidualne przeżycia. Masek używa nie dla karnawałowej maskarady, scenicznej gry, teatralizacji życia, sztuki dla sztuki, ale by stawiać kluczowe pytania. Z jednej strony o zło i dobro, dokonywane przez nas wybory, sens życia, z drugiej - o tożsamość i rolę artysty.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj