Okładka książki Modelki Vogue

Modelki Vogue

Wydawca: Rebis
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788375107159
EAN: 9788375107159
oprawa: Twarda z obwolutą
format: 24.5x31.5cm
język: polski
Seria: Varia
liczba stron: 272
rok wydania: 2011
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
34% rabatu
79,08 zł
Cena detaliczna: 
119,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,08

Opis produktu

Modelki uchodzą za symbol cielesnej doskonałości. To właśnie te kobiety tchną płomień życia w każdą kreację wymyśloną przez krawców, projektantów, stylistów i fotografów – najwspanialsze z nich pojawiły się na łamach „Vogue’a”, biblii światowej mody. Autorzy Modelek Vogue’a rzucają światło na życie tych niezwykłych dziewcząt, malują fascynujące portrety prawdziwych twarzy mody, które pojawiły się w ponaddziewięćdziesięcioletniej historii czasopisma. Od dziesięcioleci modelki odgrywają w przemyśle mody osobliwą rolę; ich twarze są natychmiast rozpoznawane, ale o nich samych wiemy niewiele. Snobizm i anonimowość odarły tę profesję z pełnoprawnego ludzkiego statusu. „Modelki wyglądają jak pokojówki w dniu wolnym od pracy” – te słowa Coco Chanel podsumowują dominujący niegdyś stosunek wobec nich. Dopiero w latach czterdziestych i pięćdziesiątych ubiegłego wieku, wraz z pojawieniem się w Wielkiej Brytanii Barbary Goalen i Fiony Campbell-Walter, a w Stanach Zjednoczonych Lisy Fonssagrives i Dorian Leigh, nazwiska modelek stały się znane, przysparzając im splendoru i prestiżu, ktore zwykle idą w parze z dużym rozgłosem. Takim modelkom jak Jean Shrimpton, Celia Hammond, Grace Coddington i Twiggy swingujące lata sześćdziesiąte przyniosły już sławę na skalę międzynarodową. Yasmin Le Bon, Naomi Campbell i Cindy Crawford, supermodelki lat dziewięćdziesiątych i poźniejszych, przemieniły tę profesję w przemysł wart miliardy dolarów. Nazwiska Kate Moss, Claudii Schiffer czy Gisele Bundchen to dzisiaj wielkie marki firmowe. Modelki Vogue’a pokazują niezapomniane fotografie modelek, które definiowały swoje czasy i które wciąż nas oszałamiają i fascynują gracją, stylem oraz naturalnym pięknem. Robin Derrick jest dyrektorem kreatywnym brytyjskiego „Vogue’a”. W 1982 roku, dwa lata przed ukończeniem londyńskiej St. Martin’s School of Art, zaczął pracować w czasopiśmie „i-D” jako dyrektor artystyczny i fotograf. Poźniej był dyrektorem artystycznym i kreatywnym wielu wpływowych czasopism: „Face”, włoskiej edycji „Elle”, francuskiego „Glamour”, „Per Lui” oraz „Areny”. W 1999 roku został dyrektorem kreatywnym „Vogue’a” w Moskwie, odpowiedzialnym za uruchomienie rosyjskiej edycji magazynu. Fotografuje od dziesiątek lat, a swój czas zawodowy dzieli między pracę dla brytyjskiego „Vogue’a”, wystawy oraz wykonywanie zdjęć na zamówienie. Robin Muir jest pisarzem, kuratorem wystaw oraz byłym kierownikiem działu fotograficznego brytyjskiego „Vogue’a” i „Sunday Telegraph Magazine”. Regularnie pisze artykuły dla „World of Interiors” i „Vogue’a”. Opublikował wiele książek na temat fotografii, w tym monografie poświęcone Johnowi Deakinowi, Cliffordowi Coffinowi i Normanowi Parkinsonowi. Był kuratorem wystaw w National Portrait Gallery, Victoria & Albert Museum, Muzeum Londyńskim oraz Yale Center for British Art w Stanach Zjednoczonych. Obecnie prowadzi badania nad fotografią artystyczną brytyjskich twórców okresu powojennego. Robin Derrick i Robin Muir są autorami książek: Unseen Vogue, Ludzie w Vogue oraz Vogue Covers.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj