Od przysłowia głowa nie boli
Autor:
Szpila Grzegorz
wysyłka: niedostępny
ISBN:
978-83-233-5727-8
EAN:
9788323357278
oprawa:
miękka ze skrzydełkami
podtytuł:
Zagadnienia współczesnej paremiologii polskiej
format:
235x150mm
język:
polski
liczba stron:
204
rok wydania:
2024
(0) Sprawdź recenzje
27% rabatu
33,52 zł
Cena detaliczna:
46,20 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,79 zł
Opis produktu
Książka Grzegorza Szpili jest wynikiem jego wieloletnich badań nad zjawiskiem przysłowia we współczesnej polszczyźnie. Badacz stara się w niej przedstawić stan wiedzy paremiologicznej (polskiej i obcej), której elementy wykorzystuje w analizie zjawisk paremicznych w języku polskim. Autor przygląda się przysłowiom z synchronicznej perspektywy, czerpiąc w swoich analizach z danych pochodzących z dwóch pierwszych dekad XXI wieku. Analizuje różnorodne aspekty paremiologii i paremiografii, uwzględniając między innymi takie aspekty jak forma, znaczenie i użycie pragmatyczno-dyskursywne przysłów. Analizy paremiczne obejmują przykłady ilustracyjne pochodzące z najrozmaitszych źródeł użycia przysłów, takich jak słowniki, literatura piękna, środki masowego przekazu, reklama i social media. Książka adresowana jest przede wszystkim do badaczy paremiologii, ale może służyć także jako wprowadzenie do tej fascynującej dyscypliny. Dr hab. Grzegorz Szpila pracuje w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Katedrze Językoznawstwa Angielskiego Instytutu Filologii Angielskiej. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na paremiologii, frazeologii, semantyce, leksykologii i stylistyce literackiej. Oprócz wielu artykułów i rozdziałów w monografiach jest autorem kilku książek, w tym Krótko o przysłowiu (2003), Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół (2003), Idioms in Salman Rushdie’s Novels: A Phraseo-Stylistic Approach (2012).
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|