Pierwsze półwiecze polskiego plakatu 1900-1950
Wydawca:
UMCS
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788322729588
EAN:
9788322729588
oprawa:
Twarda
format:
17.0x24.5cm
język:
polski
liczba stron:
324
rok wydania:
2009
(0) Sprawdź recenzje
48,30 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Opis produktuPrace składające się na niniejszy tom opisują w większości szczegółowe problemy sztuki plakatu w Polsce od jego początków w końcu XIX wieku do połowy wieku XX. W tym czasie grafika plakatowa, również w Polsce, pokonuje kilka etapów przemian, niejednokrotnie dowodzi swojej sprawności jako medium kultury, reklamy i wszelkiego typu propagandy. Plakat zdobywa popularność, przyjmowany jest w końcu XIX wieku z sympatią jako pomysłowe urozmaicenie wspólnej przestrzeni między prasowym inseratem a ulicznymi powierzchniami ogłoszeniowymi i odtąd towarzyszy mu stałe zainteresowanie. Autorzy zebranych w książce tekstów opisują problemy sztuki plakatu z okresu ponad półwiecza, stosując różne perspektywy, od ujęcia większych całości w kontekście zmian społecznego odbioru zjawiska plakatu, po analizę twórczości wybitnych indywidualności grafiki użytkowej (plakat Stefana Norblina po raz pierwszy w historii sztuki zostaje szerzej opracowany w niniejszym tomie). x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|