Okładka książki Pop Art

Pop Art

Autor: Honnef Klaus
Wydawca: TASCHEN
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9783836523370
EAN: 9783836523370
oprawa: Twarda z obwolutą
format: 21.5x26.5cm
język: angielski
liczba stron: 96
rok wydania: 2019
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
39% rabatu
41,21 zł
Cena detaliczna: 
68,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,42

Opis produktu

Peaking in the 1960s, Pop Art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer culture, the role of the artist, and of what constituted an artwork. Focusing on issues of materialism, celebrity, and media, Pop Art drew on mass-market sources, from advertising imagery to comic books, from Hollywood's most famous faces to the packaging of consumer products, the latter epitomized by Andy Warhol's Campbell's soup cans. As well as challenging the establishment with the elevation of such popular, banal, and kitschy images, Pop Art also deployed methods of mass-production, reducing the role of the individual artist with mechanized techniques such as screen printing. With featured artists including Andy Warhol, Allen Jones, Ed Ruscha, Robert Indiana, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, and Roy Lichtenstein, this book introduces the full reach and influence of a defining modernist movement.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj