Tablety i smartfony w szkole
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788378659228
EAN:
9788378659228
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
209x143x20 mm
liczba stron:
322
rok wydania:
2020
(0) Sprawdź recenzje
31% rabatu
20,15 zł
Cena detaliczna:
29,40 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,12 zł
Opis produktu
Przedmiotem badań, których wyniki są omawiane w książce, jest uczenie się wspomagane technologiami mobilnymi. Badania empiryczne stanowiące podstawę tej pracy były prowadzone w ciągu trzech lat w pomorskich szkołach podstawowych, w których wdrożono technologie mobilne tablety i smartfony w dwóch modelach integracji technologii: OPD kiedy technologie mobilne stanowią własność szkoły, a każdy uczeń i uczennica ma dostęp do jednakowych narzędzi cyfrowych oraz BYOD/T kiedy nauczycielki i nauczyciele wykorzystują zróżnicowane technologie mobilne posiadane przez uczniów i uczennice podczas pracy dydaktycznej.
Książka skomponowana jest z trzech zasadniczych części. Pierwsza część prezentuje teoretyczne podstawy projektu badawczego nowy kontekst materialny, który staje się podstawą wyłaniania nowych praktyk nauczania i uczenia się, w których funkcjonują nowe narzędzia cyfrowe oraz ideologie systemy przekonań, które ujawniają się w procesach szkolnej integracji współczesnych technologii, a które wstępnie projektują obraz zmiany zachodzących w uczeniu się. Część druga jest omówieniem metodologicznych podstaw projektu badawczego szczegółowej konstrukcji badań empirycznych związanych z poszczególnymi obszarami problemowymi. Część trzecia stanowi z kolei empiryczne rozwinięcie obszarów problemowych zakreślonych w części teoretycznej. Prezentowane są w niej wyniki badań poświęcone kolejno: wyłanianiu się nowych praktyk nauczania i uczenia się oscylujących wokół biegunów transmisji wiedzy i progresywnych praktyk nauczania. Wyniki tej części badań uzupełnia kwestia schematów technologicznych, która ilustruje procesy integracji technologii mobilnych jako narzędzi uczenia się. W dalszej części przedstawione są wyniki badań poświęcone problemowi efektów uczenia się wspomaganego technologiami mobilnymi dostrzeganymi przez badanych i badane zmianami wywołanymi pojawieniem się tabletów i smartfonów na lekcjach. Następnie omówione zostaną wyniki badań empirycznych, w których przedstawiona została perspektywa rodziców jako obserwatorów procesów uczenia się wspomaganego technologiami mobilnymi ich obawy, wątpliwości i nadzieje związane z pojawieniem się narzędzi cyfrowych w nauczaniu szkolnym. Problematyka równości płci w nauczaniu wspomaganym technologiami mobilnymi jest kolejnym zagadnieniem, które powijają się w empirycznych odniesieniach. Natomiast ostatnim obszarem problemowym są wyłaniające się praktyki nieformalnego uczenia się, które ukazują potencjały rozwojowe najmłodszego pokolenia w perspektywie całożyciowego uczenia się. x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|