Wyprawa Kon-Tiki Tratwą przez Pacyfik + książka
Wydawca:
Mayfly
wysyłka: niedostępny
EAN:
978839294834601
oprawa:
Plastikowa
format:
13.5x19.0cm
język:
angielski
Seria:
360 STOPNI
rok wydania:
2010
(0) Sprawdź recenzje
32% rabatu
50,72 zł
Cena detaliczna:
74,99 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,72 zł
Opis produktu
Aby udowodnić, że Inkowie zasiedlili Polinezję w czasach prekolumbijskich,
pięciu Norwegów i Szwed w 101 dni przemierzyli
Ocean Spokojny na prymitywnej tratwie, która mogła przypominać
łodzie inkaskie zapamiętane przez hiszpańskich konkwistadorów.
Książkę Heyerdahla, która na pozór jest sielankowym opisem
wycieczki sześciu hipisów po idyllicznym Pacyfiku, można też
czytać ze świadomością, iż na tratwie nie siedziało sześciu
turystów, ale komandosów, z których każdy kilka lat wcześniej
wysadził w powietrze ze dwa mosty, a ci, którzy próbowali ich
żeglarski wyczyn powtórzyć, ledwo uszli z życiem. Podróż przez
ponad 4300 mil morskich została utrwalona na taśmie filmowej
i w 4 lata po wyprawie zdobyła najwyższe wyróżnienie Amerykańskiej
Akademii Filmowej za najlepszy dokument.
„Opowieść o tajemnicy przyjaźni i przygody. A także o tym, co sprawia, że nieznane uwodzi nas tak bardzo, że ruszamy za nim w podróż”.
Wojciech Jagielski
„Udowodnił, że wszystkie oceany można pokonać na trzcinowych łodziach
z odległych czasów. Sam nazywał siebie stuprocentowym szczurem lądowym. Do końca swego długiego życia nie nauczył się ani nazw poszczególnych części jachtu, ani nawet podstawowych komend wydawanych na łodziach. Mimo to do historii przejdzie jako jeden z największych żeglarzy”.
Marcin Jamkowski, „Gazeta Wyborcza”
„Nie było słynniejszej wyprawy w XX wieku”. Czasem ich ciężar może nas przygnieść. Ale to one nadają życiu ten przyjemny cierpko-słodki posmak”.
Krzysztof Kowalski „Rzeczpospolita
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|