Katarzyna Zielińska

Okładka książki Historia LO 1 Podr. ZR WSIP
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy. Liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej, w tym umiejętności analizy tekstów źródłowych, źródeł ikonograficznych oraz materiałów kartograficznych. Dodatkowo podręcznik dla kl. 1 rozpoczyna rozdział, w którym zostały wprowadzone (lub przypomniane ze szkoły podstawowej): najważniejsze pojęcia dotyczące nauk historycznych, informacje odnoszące się do periodyzacji dziejów, rodzajów źródeł historycznych i ich krytycznej analizy. Ponadto omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów. Mapy: Nowe, czytelne (ograniczono nasycenie informacjami do koniecznego minimum), mapy odwzorowują rzeźbę terenu.
11% rabatu
47,32
52,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki W walce o hegemonię? Religia w polskiej sferze publicznej na przykładzie debat sejmowych
Milcząco przyjmowane założenie, że wiemy, o czym mowa, kiedy w debacie publicznej pojawiają się słowa: „religia”, „Kościół” czy „wiara”, osłabia możliwość zakwestionowania dominujących artykulacji poprzez ich naturalizowanie. Maskowany jest fakt, że wypełnienie pojęcia „religia” treścią zależy od kontekstu, sytuacji i aktorów dokonujących artykulacji, a więc nie może ono być naturalizowane ani przyjmowane jako dane. Zaletą tej książki jest pokazanie, że zawartość pojęcia „religia” w debacie publicznej jest zmienna – i jest zawsze konstrukcją. Z recenzji dr hab. Anny Horolets, prof. UG, Uniwersytet Gdański Książka Katarzyny Zielińskiej stanowi przykład rzetelnej hermeneutyki z zakresu sfery publicznej, opartej na solidnym warsztacie metodologicznym. Praca dostarcza frapującego i rozległego materiału empirycznego, a uważny czytelnik znajdzie w niej wiele ciekawych obserwacji i ustaleń. (…) Autorce udało się niezwykle jasno, a przy tym precyzyjnie przedstawić nawet bardzo wymagające intelektualnie koncepcje filozoficzno-społeczne. To sprawia, że pozycję można z czystym sumieniem polecić czytelnikowi nieobeznanemu z meandrami teorii współczesnej humanistyki. Z recenzji dra hab. Andrzeja Bukowskiego, Uniwersytet Jagielloński Pytanie o obecność religii w sferze publicznej współczesnych społeczeństw liberalnej demokracji od kilku dekad stanowi ważny wątek debat filozoficznych oraz badań społecznych. Dyskusje na ten temat mają też lokalny wymiar – spory o akceptowalne miejsce i funkcje religii w polskim życiu publicznym pozostają nieodłącznym elementem politycznych oraz akademickich dyskusji na temat postkomunistycznej rzeczywistości naszego kraju. Książka przybliża zawiłości tego sporu. Autorka wykorzystuje teorię dyskursu Chantal Mouffe i Ernesta Laclaua do analizy plenarnych debat sejmowych z lat 2002–2015. Pokazuje, że sposób artykułowania znaczenia, funkcji i miejsca religii w Sejmie jest de facto przejawem hegemonicznych walk o skonstruowanie dominującej, uznawanej za oczywistość i wykluczającej inne ujęcia, wizji współczesnego polskiego państwa, narodu oraz demokracji. Katarzyna Zielińska – socjolożka, pracowniczka Instytutu Socjologii UJ, od wielu lat współpracuje także z Instytutem Europeistyki UJ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień relacji między religią a polityką we współczesnej Europie oraz problematyki społeczno-kulturowej konstrukcji płci w Europie Środkowo-Wschodniej.
14% rabatu
34,49
39,90 zł
niedostępny
Okładka książki Historia Poznać, zrozumieć Podręcznik Część 3 Zakres podstawowy
Podręcznik jest ostatnim tomem cyklu do nauczania historii w zakresie podstawowym. Aprobata: MEN 22/09/S • Cykl jest propozycją zarówno dla uczniów, którzy nie zamierzają zdawać matury z historii, jak i tych, którzy chcą solidnie przygotować się do egzaminu maturalnego w zakresie podstawowym. • Chronologiczny układ treści oraz przystępny język narracji ułatwią uczniom liceum i technikum opanowanie materiału. • Przejrzysta szata graficzna porządkująca tekst (w tym wyodrębnione definicje pojęć oraz informacje dodatkowe) pomoże w zapamiętaniu najważniejszych wiadomości. • Rozbudowane podpisy pod ilustracjami, zawierające ich wnikliwąinterpretację, przygotują uczniów do analizy źródeł ikonograficznych na egzaminie maturalnym. • Zadania zamieszczone po kolejnych rozdziałach oraz w blokach „Przygotuj się do matury” (podsumowujących większe partie materiału) zostały opracowane na wzór różnorodnych zadań występujących w arkuszach maturalnych. • Bogata obudowa dydaktyczna (ilustracje, mapy, schematy, dane statystyczne, teksty źródłowe) umożliwi kształcenie umiejętności pracy z rozmaitymi typami źródeł. • Kalendaria zamieszczone po kolejnych rozdziałach oraz tabele problemowe (podsumowujące lub systematyzujące pewne zagadnienia) ułatwią uczniom powtarzanie i utrwalanie wiadomości. W skład cyklu wchodzą trzy podręczniki: • część 1 – epoki starożytności i średniowiecza, • część 2 – czasy od przełomu XV i XVI w. do 1914r., • część 3 – okres po 1914 r.
37,15
niedostępny
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka