Podbielski Zdzisław

Okładka książki Małe wielkie auta
Jak powóz konny z wbudowanym silnikiem zaczął przypominać obecne pojazdy? Jak w małych nadwoziach wygospodarowywano przestrzeń dla kilku pasażerów? Co to są mikrosamochody? Z jakimi osiągnięciami kojarzymy tak znane nazwiska, jak Ford, Renault czy Benz? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziemy w najnowszej książce Zdzisława Podbielskiego Małe wielkie auta. Autor zaprasza za kierownicę pierwszych, skonstruowanych jeszcze w XIX wieku pojazdów i zdradza sekrety konkretnych modeli małych samochodów, które na zawsze zmieniły świat motoryzacji. Poznajmy historię ich powstania, osiągi, zalety i wady. W tym elitarnym gronie znalazły się takie legendy, jak francuski Citroën 2CV, niemiecki Volkswagen Käfer (Garbus) czy angielski Morris/Austin Mini. Nie może zabraknąć również sympatycznego Polskiego Fiata 126p, ulubionego niegdyś pojazdu każdego Polaka. Dzięki rzetelnej wiedzy i długoletniemu doświadczeniu Autora w branży motoryzacyjnej fani czterech kółek zyskują wyjątkową książkę o małych samochodach i ich wielkiej historii.
40% rabatu
26,94
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Marki współczesnych samochodów osobowych. Leksykon
Popularny, bogato ilustrowany leksykon zawierający alfabetyczny przegląd blisko 100 najważniejszych marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich, pod którymi współcześnie wytwarza się samochody osobowe. Opis każdej marki obejmuje krótki rys historyczny z uwzględnieniem osiągnięć technicznych stanowiących milowe kroki w rozwoju motoryzacji. Opisano w nim następujące marki: Abarth, A.C., Acura, Alfa Romeo, Alpine, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, BMW Alpina, Bugatti, Buick, Cadillac, Caterham, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Daihatsu, Datsun, Dodge, DS Automobiles, Ferrari, FIAT, Ford, GAZ, Genesis, Ginetta, GMC, Holden, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Mahindra, Maruti Suzuki, Maserati, Mazda, McLaren, Melex, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Morgan, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Proton, Renault, Rolls-Royce, SAAB, Samsung, SEAT, Škoda, Smart, Spyker, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tata, Tesla, Toyota, UAZ, Vauxhall, Volkswagen, Volvo, WAZ, ZAZ, Zenvo. Osobno opisano też wybrane chińskie marki samochodów osobowych.
26% rabatu
46,59
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Polskie fabryki samochodów 1946-1989
Aby historia dziejów polskich fabryk samochodów mogła być rzetelnie przygotowana, autor musiał na nie spojrzeć z dystansu, obiektywniej. Dbał jednocześnie, by nie umknęły mu z pamięci ważne wydarzenia. Skrupulatnie zbierał materiały, czego owocem jest książka, którą oddajemy w Państwa ręce. W publikacji opisane zostały fabryki tzw. finalnych producentów samochodów i PIMot. (uwzględniono także Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu, która wprawdzie należała do przemysłu lotniczego, ale także wytwarzała samochody). Kolejne rozdziały zawierają informacje o ich historii i dokonaniach w okresie od zakończenia II wojny światowej do upadku ustroju komunistycznego w 1989 roku. Opisy fabryk poprzedzono rozdziałami wprowadzającymi, zawierającymi informacje o początkach polskiego przemysłu samochodowego i jego sytuacji w socjalistycznej Polsce Ludowej. Wymieniono także producentów nadwozi specjalizowanych i specjalnych. Po transformacji ustrojowej państwa i wprowadzeniu wolnego rynku omawiane fabryki nie sprostały zewnętrznej konkurencji. Przejęły je różne organizacje, także zagraniczne, lub po prostu upadły. Warto jednak zachować w pamięci dokonania tych zakładów, które zgrupowane w ZPMot. i noszące znak POLMO tworzyły duży socjalistyczny koncern motoryzacyjny – będący wówczas ważną gałęzią polskiego przemysłu. Książka zawiera m.in. opisy fabryk samochodów w: Lublinie, Starachowicach, Bielsku-Białej, Warszawie, Poznaniu, Jelczu, Sanoku, Mielcu, Nysie.
31% rabatu
41,30
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki 100 najpopularniejszych samochodów
Niniejsze opracowanie nie jest katalogiem najnowszych samochodów. Przedstawiono w nim modele pojazdów, najczęściej zakupionych w polskich salonach samochodowych, na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. A więc takich, które - w czasie opracowania tej książki - były lub w najbliższych latach będą w największej liczbie egzemplarzy użytkowane w Polsce - po prostu najpopularniejsze. Od tych wiekowych, np. sprowadzanych jako używane do Polski, mają nowocześniejszą konstrukcję z zakresu bezpieczeństwa, i stanowią mniejsze zagrożenie wypadkowe wynikające z niesprawności. Opis każdego z wybranych pojazdów obejmuje krótkie informacje dotyczące: - rodowodu - konstrukcji - właściwości techniczno - ruchowych - danych technicznych. Ważnym uzupełnieniem opisów są ilustracje przedstawiające: - wygląd zewnętrzny samochodu - wnętrze nadwozia - rozwiązania konstrukcyjne Książka będzie przydatna Czytelnikom, którzy byli, są lub zamierzają być właścicielami prezentowanych pojazdów. Zawiera inne informacje niż te, podawane w otrzymywanej z samochodem fabrycznej instrukcji obsługi. Przyda się również miłośnikom motoryzacji - pomoże im rozpoznać modele samochodów osobowych najczęściej spotykane na polskich drogach, a także zapoznać się z walorami technicznymi tych pojazdów.
30% rabatu
41,90
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Samochody osobowe krajów socjalistycznych
Samochody osobowe krajów socjalistycznych to pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja prezentująca samochody osobowe produkowane w krajach byłego bloku wschodniego. Obejmuje okres od zakończenia II wojny światowej do upadku socjalizmu na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Opisano w niej pojazdy wytwarzane w Czechosłowacji, Jugosławii, Niemieckiej Republice Demokratycznej, Polsce, Rumunii i Związku Radzieckim, głównie te spotykane na polskich drogach. Z większością z nich autor miał bezpośredni kontakt, wykonał także znaczną część zdjęć. Obok opisów rodowodu i budowy poszczególnych modeli książka zawiera również ich dane techniczne. Cenne uzupełnienie stanowi krótki rys historyczny rozwoju motoryzacji w każdym z uwzględnionych krajów.Opisane samochody: Aro, AWE (Wartburg), AWZ (P70, Trabant), Dacia, FSO i FSM (Warszawa, Syrena, Polski Fiat, Polonez), FSR/FSC (Honker), GAZ, Ifa, Iż, LuAZ, MZMA (Moskwicz), Oltcit, Skoda, Tatra, UAZ, WAZ (Lada/Żiguli), WSK (Mikrus), Zastava/Yugo, ZAZ, Ził/Zis.
25% rabatu
47,22
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Najsłynniejsze marki samochodów
Za twórców samochodu uważa się Francuzów, Niemców i Amerykanów, którzy przyczynili się do jego upowszechnienia. Samochód jest jednym z przedmiotów najbardziej potrzebnych ludziom i dlatego cieszy się szczególnym zainteresowaniem. Powstał w wyniku twórczej myśli człowieka i był udoskonalany przez dziesięciolecia.Na przestrzeni lat pojazdy wytwarzało tysiące mniej lub bardziej znanych firm. Występowały i występują pod wieloma markami. W książce prezentuję 150 marek, które wniosły największy wkład w rozwój konstrukcji i upowszechnienie samochodu na całym świecie, a także miały lub mają duże znaczenie regionalne. Przy ich wyborze kierowałem się wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy publicystycznej i badawczej pojazdów.Niniejsze opracowanie zawiera informacje o markach samochodów osobowych i użytkowych ( dostawczych, ciężarowych i autobusów ). Ze względu na określoną objętość książki są to zwięzłe informacje, ale obrazują działalność wybranych producentów.Opisy poszczególnych marek zostały uzupełnione w większości niepublikowanymi dotąd ilustracjami.
31% rabatu
41,30
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Katalog części zamiennych FSO Warszawa 204/204P
Samochód z nadwoziem trzybryłowym typu sedan napędzany silnikiem S-21 nosił oznaczenie Warszawa 203, a napędzany silnikiem M-20 oznaczenie 204. Obie wersje silnikowe pojazdu różniły się też przełożeniem przekładni głównej. Silnik S-21 był kompletowany z tylnym mostem o przełożeniu 4,55:1, a z silnikiem M-20 był kompletowany most napędowy z przekładnią 5,125:1. W sierpniu 1964 r., po przerwie urlopowej, FSO podjęła produkcję zmodernizowanej Warszawy z nadwoziem typu sedan. Nareszcie, po 13 latach produkcji, zmieniono wygląd pojazdu na nowocześniejszy w porównaniu z pojazdem dotychczas wytwarzanym. Był to znaczący moment w produkcji samochodów Warszawa, w FSO określany jako „modernizacja progowa” początkująca również powstanie nowocześniejszych odmian podstawowego modelu pojazdu. Wzrosło też zainteresowanie zmodernizowanymi Warszawami odzwierciedlone wzrostem produkcji. Pojawienie się zmodernizowanej Warszawy 203/204 pozwoliło na bardziej dojrzałe konstrukcyjnie i technologicznie opracowanie odmian pochodnych tego samochodu. W 1964 r., a więc równolegle z modelem podstawowym pojawiła się odmiana 203P/204P (Pick-up), rok później 203K/204K (Kombi) i 203T/204T (Taxi), a w 1967 r. sanitarka Warszawa 203A będąca pochodną samochodu 203K (Kombi).
30% rabatu
13,98
19,99 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Katalog części zamiennych FSO Syrena 104
Opracowanie niniejsze zawiera "Katalog części zamiennych samochodu FSO Syrena 104" poprzedzony rysem historycznym powstania i rozwoju pojazdu, który w założeniach konstrukcyjnych miał stanowić produkt uboczny profilu produkcyjnego FSO. Warszawską Fabrykę Samochodów Osobowych zbudowano bowiem z przeznaczeniem do produkcji licencyjnego samochodu M20 Warszawa.
25% rabatu
14,99
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Polski Fiat 125p/FSO 125p
W powojennym polskim przemyśle motoryzacyjnym kilka modeli samochodów zasługuje na uwagę, a dwa z nich na uwagę szczególną. One przyczyniły się do rozwoju motoryzacji w naszym kraju. Oba były wytwarzane według licencji zakupionej od włoskiego FIAT-a. Są to: Polski Fiat 125p i Polski Fiat 126p. Niniejsze opracowanie poświęcone zostało pierwszemu z wyżej wymienionych pojazdów. Z wielu powodów. Do nich zaliczymy burzliwe „narodziny” tego pojazdu ze względu na istniejącą wówczas sytuację polityczną, a także dlatego, że właśnie tzw. „duży Fiat” przyczynił się do unowocześnienia metod wytwarzania samochodów w Polsce. Wiele jego elementów składowych znalazło miejsce w innych pojazdach produkowanych w naszym kraju, np. dostawczych, ciężarowych i w autobusach. Mówi się nawet o fiatyzacji polskich samochodów. Polski Fiat 125p (później nazywany FSO 125p lub FSO 1300/1500) był wytwarzany prawie ćwierć wieku i z bram warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych wyjechał w liczbie niemal 1,5 mln egzemplarzy. Wiele pojazdów wyeksportowano, a wiele jeszcze do dzisiaj obecnych jest na polskich drogach, pomimo to, że ich produkcję zaprzestano w 1991 r. FSO-wski samochód stał się już pojazdem kolekcjonerskim, chętnie oglądanym na zlotach lub rajdach „weteranów szos”. Przedstawiając historię PF 125p/FSO 125p jednocześnie przedstawiamy znaczący okres w historii warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych.
30% rabatu
25,18
36,00 zł
niedostępny
Okładka książki Samochody osobowo-terenowe
Samochody osobowo-terenowe
Wydawca: Auto
wysyłka: niedostępny
W książce bardzo ciekawie przedstawiono dzieje rozwoju konstrukcji samochodów terenowych, począwszy od pierwszych bryczek motorowych przez bogatą i obfitującą w niezwykłe wydarzenia historię z czasów II wojny światowej, aż po samochody współczesne i rozwiązania nietypowe (np. pojazdy księżycowe). Przedstawiono konstrukcje z całego świata (nowe trendy w budowie i wyposażeniu), nie pominięto produkcji polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Spis treści: 1. WPROWADZENIE 2. POWSTANIE I ROZWÓJ SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH Co to jest samochód osobowo-terenowy? Pierwsze bryczki motorowe i wyścigi po bezdrożach Samochody dla wojska Jeepy wygrały II wojnę światową Wojenni konkurenci Jeepa Udany Land Rover Nowe funkcje samochodu osobowo-terenowego Pojazdy księżycowe Polskie konstrukcje prototypowe 3. WSPÓŁCZESNE SAMOCHODY OSOBOWO-TERENOWE Stara i nowa ojczyzny samochodu osobowo-terenowego Europejskie samochody osobowo-terenowe Nowe trendy – pojazdy rekreacyjne Samochody osobowe 4x4 4. KONSTRUKCJA SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH Zasadnicze wymiary zewnętrzne Nadwozie Silniki Układ przeniesienia napędu Zawieszenie kół Ogumienie Wyposażenie dodatkowe – tuning 5. OPISY TECHNICZNE SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH Bardzo szczegółowo opisano konstrukcję ponad 30 modeli samochodów osobowo – terenowych (szczegółowe dane techniczne, uzupełnione kolorowymi ilustracjami), tych najbardziej popularnych w Polsce i cieszących się największym uznaniem wśród polskich kierowców zaczynając od samochodu Audi Q5, poprzez Ford Kuga, Honda CR-V, Kia Sportage, Skoda Yeti, Subaru Forster, aż po Volvo C60. Nie zapomniano o takich legendach wśród terenówek, jak Hummer H2, Mercedes-Benz G, Land Rover Defender i Range Rover, a także o najpopularniejszych konstrukcjach polskich (Hooker) i rosyjskich (Lada 4x4). Książka nawiązuje do wydanego w połowie poprzedniej dekady opracowania inż. Zdzisława Podbielskiego „Łaziki” , które było bestsellerem na rynku książek motoryzacyjnych.
29% rabatu
33,35
47,00 zł
niedostępny
Okładka książki Samochody osobowo-terenowe
Samochody osobowo-terenowe
Wydawca: Auto
wysyłka: niedostępny
W książce bardzo ciekawie przedstawiono dzieje rozwoju konstrukcji samochodów terenowych, począwszy od pierwszych bryczek motorowych przez bogatą i obfitującą w niezwykłe wydarzenia historię z czasów II wojny światowej, aż po samochody współczesne i rozwiązania nietypowe (np. pojazdy księżycowe). Przedstawiono konstrukcje z całego świata (nowe trendy w budowie i wyposażeniu), nie pominięto produkcji polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Książka nawiązuje do wydanego w połowie poprzedniej dekady opracowania inż. Zdzisława Podbielskiego „Łaziki” , które było bestsellerem na rynku książek motoryzacyjnych.
27% rabatu
21,45
29,40 zł
niedostępny
Okładka książki Polski Fiat 126p, czyli Maluch
W powojennym polskim przemyśle motoryzacyjnym kilka modeli samochodów zasługuje na uwagę, a dwa z nich na uwagę szczególną. One przyczyniły się do rozwoju motoryzacji w naszym kraju. Oba były wytwarzane według licencji zakupionej od włoskiego FIAT-a. Są to: Polski Fiat 125p i Polski Fiat 126p.Tak zwany ""duży Fiat"" do naszego przemysłu wniósł nowoczesne technologie produkcyjne, a ""mały Fiat"" po prostu zmotoryzował polskie społeczeństwo. Dwa licencyjne modele w trakcie trwania produkcji zmieniły nazwę i to uwzględnione zostało w tytułach książek. W przypadku obu tych pojazdów też pojawiły się wątpliwości dotyczące trafnego ich wyboru. Dlatego we wspomnianych książkach znalazły się rozdziały o jednakowych tytułach: ""Czy dobry wybór?""Nie wszyscy mieli wątpliwości co do trafności zakupu licencji właśnie na te, a nie na inne modele pojazdów. Polski Fiat 126p nie tylko był krytykowany, ale i lubiany, z sympatią nazywany ""maluszkiem"". Wielu też uważało i do dziś nie zmienia zdania, że ""mały Fiat"", uzyskując wielką popularność, przyczynił się do podniesienia kultury materialnej naszego społeczeństwa i nawet należałoby zaliczyć go do najbardziej znaczących w światowej motoryzacji. Był bowiem - jak w chwili jego ukazania się podkreślali włoscy dziennikarze - kontynuatorem sławnej ""pięćsetki"" z 1957 r., która wraz z innymi małymi Fiatami zmotoryzowała Włochy. W tej książce nie można więc było pominąć rozwoju konstrukcji oraz znaczenia poprzedników PF 126p.
25% rabatu
33,73
45,00 zł
niedostępny
Okładka książki Suzuki Maruti 800, Alto 800MPI
Ilustrowany poradnik dla użytkowników samochodów Suzuki Maruti oraz Suzuki Alto 800 MPI.
27% rabatu
20,43
28,00 zł
niedostępny
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka