nowość
PRAWNE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W DZIAŁALNOŚCI ROLNICZEJ
Publikacja podejmuje prawne aspekty zarządzania ryzykiem w działalności rolniczej, zarówno w ujęciu prawa unijnego i krajowego, jak i w porządkach prawnych m.in. USA oraz Kanady. Autorka dokonuje oceny przyjętych rozwiązań de lege lata w tym zakresie, a ponadto wskazuje rozwiązania de lege ferenda w obszarach, które jej zdaniem wymagają zmian. Stwierdza, że obowiązująca w Polsce regulacja prawna w niewielkim stopniu ogranicza ujemne następstwa występującego ryzyka, choć ustawodawca przez wdrażane rozwiązania prawne wspiera producentów rolnych w rozwiązywaniu problemów związanych z ryzykiem najczęściej występującym w toku produkcji rolniczej. Poszczególne instrumenty prawne z różnych powodów nie spełniają jednak przypisanej im funkcji. *** Izabela Lipińska – doktor nauk prawnych, ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydział Rolniczy Akademii Rolniczej im. Augusta Cieszkowskiego w Poznaniu. Wykładowca Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Jej zainteresowania badawcze dotyczą przede wszystkim prawa rolnego.
33% rabatu
66,93
99,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie komunikacją marketingową
Komunikacja z otoczeniem rynkowym stała się ważnym obszarem aktywności marketingowej wielu współczesnych przedsiębiorstw. Na jej efekty istotny wpływ mają działania realizowane w kooperacji z agencjami oraz innymi firmami świadczącymi usługi marketingowe. Wraz ze wzrostem liczby podmiotów posługujących się zintegrowanymi kampaniami komunikacyjnymi, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba doskonalenia metod zarządzania komunikacją marketingową. Podjęte w książce rozważania mają na celu wskazanie rozwiązań organizacyjnych i sposobów postępowania, które umożliwiają przedsiębiorstwom skuteczne prowadzenie dialogu z otoczeniem rynkowym. Ich rezultatem jest propozycja modelu koncepcyjnego wspierającego proces wyboru metody zarządzania komunikacją marketingową. *** Dr Grzegorz Hajduk – pracownik naukowy w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Rzeszowskim. Doświadczenia naukowe i dydaktyczne zdobywał m.in. podczas staży i wizyt studyjnych w: California State University w Stanach Zjednoczonych, Istanbul Üniversitesi w Turcji, University of Zaragoza w Hiszpanii. Jest członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu oraz Rad Naukowych czasopism: „Transborder Economics” i „Newsline Magazine”. Aktywnie angażuje się we współpracę z otoczeniem biznesowym i instytucjonalnym uczelni, pełniąc funkcję eksperta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz eksperta i konsultanta w organizacjach takich jak: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, INUP – Podkarpacka Koalicja Startupów, Podkarpacka Przestrzeń Kreatywna KWADRAT, Rzeszów Startup Akcelerator. Autor ponad 50 artykułów naukowych poświęconych problematyce marketingowej, współautor strategii marketingowych i rozwojowych opracowanych m.in. dla: Miasta Rzeszów, Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, Bydgoskiego Klastra Informatycznego oraz przedsiębiorstw o różnym profilu i skali działania.
32% rabatu
37,33
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Prawnokarna ochrona dziecka przed seksualnym wykorzystaniem w cyberprzestrzeni
Punktem wyjściowym rozważań autorki jest teza, że mimo częstych zmian przepisów polskie prawo karne nie zapewnia dzieciom wystarczającej ochrony przed ich wykorzystaniem seksualnym w cyberprzestrzeni. Ustawodawca w ogóle nie przewidział możliwości występowania pewnych zachowań, do których dochodzi w cyberprzestrzeni, a z kolei tam, gdzie taką możliwość przewiduje, zakres ochrony prawnej nie jest wystarczający. Publikacja całościowo i szczegółowo analizuje i omawia zagadnienie przestępstw seksualnego wykorzystania dziecka z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych, przy czym autorka dokonuje dogłębnej oceny zakresu ochrony zapewnianej de lege lata dziecku przez polskie prawo karne w tym zakresie. Ponadto wskazuje rozwiązania de lege ferenda w obszarach, które jej zdaniem wymagają zmian. *** Małgorzata Skórzewska-Amberg – doktor nauk prawnych, ukończyła Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej (magister inżynier informatyk) oraz Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą przede wszystkim karnoprawnych aspektów cyberprzestrzeni.
32% rabatu
50,93
74,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Konstytucja i Ordynacja podatkowa jako instrumenty zapewnienia bezpieczeństwa prawnego podatnika
W książce omówiono – wynikające z Konstytucji RP oraz Ordynacji podatkowej – stopień bezpieczeństwa prawnego podatnika przy określaniu ciężaru podatkowego oraz instrumenty jego zapewnienia. Konieczność podjęcia tego zagadnienia wynika z faktu, że z określaniem ciężaru podatkowego wiąże się niemal nieustanna ingerencja w dobra, które służą człowiekowi do przeżycia i funkcjonowania w społeczeństwie. Rozpatrywanie bezpieczeństwa prawnego podatnika wymaga zatem uwzględnienia sprzeczności pomiędzy władztwem podatkowym państwa a – choćby tylko minimalnymi – standardami bezpieczeństwa i ochrony jednostki przed władzą absolutną państwa. Autor postawił sobie za cel wyjaśnienie, na co – na gruncie Konstytucji RP oraz Ordynacji podatkowej – może liczyć podatnik w konfrontacji z realizacją samoistnego, suwerennego i wyłącznego prawa państwa do stanowienia podatków i innych danin publicznych. Tomasz Nowak – doktor nauk prawnych, pracownik Uniwersytetu Łódzkiego (Katedra Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji UŁ), autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego i finansowego.
32% rabatu
47,53
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Osobliwości innowacji medycznych
Książka jest poświęcona ekonomicznej analizie innowacji medycznych. Autor stawia sobie za cel poznanie istoty innowacyjności w sektorze medycznym jako zjawiska gospodarczego. Dokonując oryginalnej egzegezy tego zjawiska, autor wskazuje na ograniczenia poznawcze klasycznej, w przeważającej mierze utylitarystycznej teorii ekonomicznej stosowanej zwyczajowo do opisu procesów innowacyjnych w sektorze medycznym. Jako alternatywę proponuje podejście w duchu Nowej Ekonomii Instytucjonalnej – wraz z jej właściwym instrumentarium – oraz elementy analizy pluridyscyplinarnej. Jakie czynniki definiują proces innowacji? Czy możemy wyróżnić cechy innowacji i procesów jej tworzenia właściwe jedynie dla szeroko ujętej branży medycznej? W książce czytelnik znajdzie przegląd „osobliwości” właściwych dla innowacji medycznych, wraz z ich pejzażem w ujęciu statystycznym. Przeglądowi temu towarzyszy model reprezentatywnej firmy sektora medycznego. *** Książka w niezwykle przystępny sposób wyjaśnia meandry powstawania i dyfuzji innowacji medycznych zarówno na poziomie firm, jak i w strukturze gospodarczej. Jest to szczególnie cenna lektura dla praktyków i menedżerów sektora ochrony zdrowia, pozwalająca dogłębnie zrozumieć ekonomiczne uwarunkowania współczesnych procesów kreowania wartości klinicznej płynącej z innowacji medycznych. Drago Vuina, Corporate Vice President & General Manager, Novo Nordisk Italy *** Dr Waldemar Karpa – pracownik Katedry Ekonomii Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwent studiów magisterskich, podyplomowych i doktoranckich Sorbony (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne) oraz wykładowca paryskich uczelni (Université Paris-Est i ENSTA-ParisTech). Zainteresowania badawcze dra Karpy koncentrują się głównie na procesach innowacyjności w obszarze ochrony zdrowia oraz międzynarodowej analizie porównawczej systemów gospodarczych. Jest członkiem Association Française de Science Economique, Association for Public Economic Theory, aktywnym uczestnikiem wielu międzynarodowych i krajowych konferencji ekonomicznych. Prowadzi wykłady gościnne w renomowanych uczelniach oraz jest autorem licznych innowacji dydaktycznych.
32% rabatu
40,73
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans – jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków – traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans – zwłaszcza geograficzny – rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego – na fali nastrojów nacjonalistycznych – protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu. Badania zostały przeprowadzone na próbie polskich przedsiębiorstw działających w branżach o różnej intensywności technologicznej w okresie kilku ostatnich lat. *** Dr Mariola Ciszewska-Mlinarič – adiunkt w Katedrze Strategii Akademii Leona Koźmińskiego, wykładowcą na studiach doktoranckich, ExMBA, podyplomowych i magisterskich, także na uczelniach zagranicznych we Francji (ESCCA), Austrii (MCI Innsbruck) i Słowenii (University of Ljubljana).
32% rabatu
47,53
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ochrona różnorodności biologicznej w systemie prawnej ochrony przyrody
Monografia stanowi kompleksowe opracowanie problematyki ochrony różnorodności biologicznej w systemie prawnej ochrony przyrody. Omówiono w niej zagadnienia związane z pojęciem różnorodności biologicznej i zakresem przedmiotowym jej ochrony oraz ewolucją regulacji prawnej w tym obszarze, a także cele i zasady ochrony różnorodności biologicznej wynikające z ustawy o ochronie przyrody z 2004 r. Zwrócono uwagę na kwestie szczegółowe związane z ochroną różnorodności biologicznej za pomocą prawnych form ochrony przyrody oraz indywidualnych prawnych instrumentów ochrony przyrody, jak również kwestie ustrojowe, dotyczące organów administracji odpowiedzialnych za ochronę różnorodności biologicznej w Polsce. *** Aneta Kaźmierska-Patrzyczna – doktor nauk prawnych, pracownik Zakładu Prawa Ochrony Środowiska w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu prawa ochrony środowiska i prawa administracyjnego.
32% rabatu
47,53
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych
Książka, osadzona w nurcie przedsiębiorczości międzynarodowej, tj. na styku biznesu międzynarodowego, zarządzania strategicznego i przedsiębiorczości, skupia uwagę na przedsiębiorcach, jako głównych aktorach procesu umiędzynarodowienia. W publikacji postawiono następujące pytanie badawcze: jakie są indywidualne uwarunkowania umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, rozumianego jako proces przedsiębiorczy obejmujący odkrywanie, tworzenie i wykorzystywanie okazji na rynkach zagranicznych? Odpowiedź na to pytanie rozszerza teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw o perspektywę mikrofundamentów, wykorzystując aktualną wiedzę o społeczno-poznawczych uwarunkowaniach działalności człowieka. *** Dr Aleksandra Wąsowska – adiunkt w Zakładzie Zarządzania Strategicznego i Międzynarodowego Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach których uzyskała dyplom magistra kulturoznawstwa w zakresie iberystyki. Magister zarządzania (UW) i psychologii (SWPS) oraz doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu (UW). Dzięki stypendium rządu Francji (program Copernic) ukończyła roczne podyplomowe studia menedżerskie w Paryżu, organizowane przez konsorcjum francuskich Grandes Ecoles. Doświadczenie biznesowe zdobywała w BNP Paribas (Polska, Francja, Portugalia), Banku Millennium (Portugalia), Ernst & Young (Polska) oraz w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Uczestniczyła w programach szkoleniowych dla dydaktyków i naukowców, organizowanych w Słowenii (International Management Teachers Academy, CEEMAN) oraz w Wielkiej Brytanii (Henley International Business Masterclasses, University of Reading). W 2018 r. odbyła półroczny staż naukowy na Uniwersytecie Oksfordzkim, realizując projekt badawczy „The Communist Legacy and International Business”. Do jej zainteresowań naukowych należą zachowania przedsiębiorstw w złożonym i zmiennym otoczeniu instytucjonalnym, strategie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw oraz psychologiczne uwarunkowania przedsiębiorczości (w tym przedsiębiorczości międzynarodowej). Jest autorką ponad czterdziestu prac naukowych dotyczących powyższych zagadnień, publikowanych w Polsce i za granicą. Od 2018 r. kieruje projektem badawczym „Legitymizacja korporacji międzynarodowej: polityczne i społeczne strategie polskich firm w Afryce Subsaharyjskiej”, finansowanych z grantu Narodowego Centrum Nauki (konkurs Opus 15).
33% rabatu
33,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Sektor FinTech na europejskim rynku usług bankowych
Po globalnym kryzysie finansowym w latach 2007–2009 zauważalny jest spadek zaufania do tradycyjnych instytucji finansowych oraz zmiana preferencji klientów, spowodowana głównie dynamicznym rozwojem bankowości mobilnej i internetowej. Trendy te powodują dynamiczny rozwój spółek tzw. sektora FinTech, wykorzystujących innowacyjne technologie. Wprowadzają one na rynek nowe produkty i usługi bankowe, wymuszając na tradycyjnych bankach zmiany w zakresie strategii, modeli biznesowych i świadczonych usług. Uzyskiwanie licencji bankowych przez neobanki stanowi nie tylko istotne wyzwanie konkurencyjne dla tradycyjnych banków, ale również regulacyjne. Monografia koncentruje się na badaniu wpływu sektora FinTech na polski i europejski rynek bankowy, analizując zarówno pozytywne, jak i negatywne strony tego dynamicznie rozwijającego się sektora. Innowacyjne spółki prowadzące działalność w sektorze bankowym mogą negatywnie wpływać nie tylko na rentowość, ale i stabilność finansową sektora, powodując ryzyka nowego rodzaju, np. cyberprzestępczości. W publikacji zaproponowano nowe narzędzia badawcze, takie jak indeks FinTechizacji krajów, oraz nowe rozwiązania regulacyjne, np. konieczność identyfikacji i sporządzania listy FinTechów ważnych dla systemu finansowego i bankowego. *** Dr Mateusz Folwarski – adiunkt w Katedrze Bankowości na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowca przedmiotów bankowych w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor wielu publikacji z zakresu bankowości, nowych technologii, innowacji finansowych i ochrony konsumenta na rynku usług finansowych oraz ekspertyz z zakresu finansów i rynku bankowego, m.in. dla Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego.
33% rabatu
33,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Współczesna edukacja menedżerska
Książka prezentuje aktualne wyzwania edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście społeczno-gospodarczym. Autorka szczególną uwagę skupia na profesji menedżera, jego środowisku pracy oraz kompetencjach. Porusza również problematykę tożsamości, roli, wartości i autorytetu menedżera. Zastosowanie etnografii jako metody badawczej pozwoliło na kompleksowe ujęcie procesu edukacji menedżerskiej i ukazało złożoność relacji pomiędzy jego uczestnikami. Umożliwiło podjęcie takich tematów jak typologie szkół zarządzania, programy i metody edukacyjne, specyfika kształcenia menedżerów, a także rola nauczyciela akademickiego w tym procesie. Książka opiera się na wynikach dogłębnych badań terenowych prowadzonych w latach 2012–2018 i wpisuje się w nurt symboliczno-interpretatywny. *** Dr Agnieszka Postuła – pracownik naukowy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się antropologią organizacji i od lat prowadzi badania terenowe dotyczące komunikacji, profesji, kultury w organizacjach, ról społecznych oraz edukacji menedżerskiej. Zainteresowania zawodowe dr A. Postuły obejmują także szkolenia z zakresu budowania zespołu, pracy grupowej, komunikacji interpersonalnej i negocjacji, co wykorzystuje w pracy trenerskiej i doradczej. Autorka wielu publikacji w językach polskim, angielskim i rosyjskim.
32% rabatu
37,33
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Nowoczesna korespondencja biznesowa po rosyjsku
Język rosyjski Poziom B2–C1 Polsko-rosyjska wymiana handlowa rozwija się w dużym stopniu niezależnie od sytuacji politycznej. W efekcie wiele polskich firm „robi biznes” po rosyjsku. Książka, napisana przez jedną z najbardziej kompetentnych osób w Polsce w dziedzinie komunikacji biznesowej po rosyjsku, stanowi nowoczesny i wszechstronny poradnik do natychmiastowego wykorzystania. Czytelnik znajdzie w niej przykłady formułowania poprawnych listów biznesowych, e-maili, składania zamówień, rezerwacji czy reklamacji, rozliczania faktur oraz wielu innych aktywności biznesowych. Książka obejmuje szeroki zakres tematów: bankowość, księgowość, zarządzanie, handel międzynarodowy, PR, reklamę i marketing. Oczywiście w książce omawiana jest także komunikacja za pomocą SMS-ów, komunikatorów oraz portali społecznościowych. Słownictwo i zwroty pochodzą ze współcześnie używanego w biznesie języka rosyjskiego. Dzięki tej książce nabierzesz pewności w komunikacji biznesowej po rosyjsku, a kontrahenci będą cię postrzegać jako profesjonalnego partnera. *** Dr Anna Strmiska-Mietlińska – długoletni kierownik Zespołu Języka Rosyjskiego w Centrum Nauki Języka Obcego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz tłumaczka i starszy wykładowca języka rosyjskiego; autorka skryptów i podręczników z zakresu ekonomii, zarządzania oraz szeroko pojętej tematyki handlowej.
33% rabatu
28,14
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ ADMINISTRACJI W PRAWIE ADMINISTRACYJNYM
Publikacja przedstawia i uzasadnia tezę o możliwości i zasadności szerokiej recepcji w polskim prawie administracyjnym wiedzy z zakresu zarządzania, a zwłaszcza zarządzania publicznego. Recepcja ta może dokonywać się w obszarze stanowienia przepisów prawa administracyjnego – przez tworzenie norm prawnych odzwierciedlających koncepcje zarządzania i posługiwanie się językiem zarządzania oraz w obszarze stosowania norm prawa administracyjnego zgodnie z wiedzą z zakresu zarządzania, zwłaszcza przez dokonywanie wykładni ukierunkowanej na wierne odzwierciedlenie wiedzy z nauk o zarządzaniu. Rozważania zawarte w monografii dotyczą zagadnień skuteczności, efektywności i rozliczalności jednostek administracji. Na ich treść istotny wpływ miały kierunki badawcze podjęte w pracy, którymi – obok pozytywizmu prawnego – są pragmatyzm prawny, realizm prawny oraz zarządzanie publiczne. *** Mariusz Maciejewski – doktor nauk prawnych, wykładowca akademicki, adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego. W swoich badaniach łączy dziedziny prawa administracyjnego i zarządzania (publicznego), w ostatnim okresie przede wszystkim w nurcie pragmatyzmu prawnego. Radca prawny OIRP w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w jednostkach administracji publicznej i podmiotach sektora prywatnego. W latach 2010–2017 przewodniczący Komisji ds. Doskonalenia Zawodowego, a w latach 2010–2016 wiceprzewodniczący Komisji ds. Aplikacji OIRP w Warszawie. Mediator kilku ośrodków mediacji.
32% rabatu
50,93
74,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
POMOC ROZWOJOWA SUKCES CZY PORAŻKA KRYTYCZNA ANALIZA WPŁYWU POLITYKI SPÓJNOŚCI UE NA ROZWÓJ REGIONALNY I LOKALNY W POLSCE
Polityka spójności oferuje regionom zapóźnionym wiele konkretnych i wymiernych korzyści. Jednak oparcie polityki rozwojowej wyłącznie bądź przede wszystkim na środkach finansowych pozyskiwanych z tego typu źródeł zewnętrznych może prowadzić do skutków odwrotnych do pożądanych, a mianowicie stagnacji, a nawet regresji gospodarczej. Przykłady podane w książce nakazują zastanowić się nad korzyściami i ograniczeniami realizowanej polityki spójności. Pomoc przekazywana przez Unię Europejską (UE) w ramach polityki spójności regionom zapóźnionym jest jednym z największych programów wsparcia rozwojowego w historii. Od wdrożenia reform Delorsa w 1989 roku budżet przeznaczony na jej realizację systematycznie wzrastał. W latach 2007–2013 osiągnął 347 mld euro, a w latach 2014–2020 osiągnie 352 mld euro, co stanowi 32,5% całkowitego budżetu UE przyjętego na ten okres. O ogromnym znaczeniu polityki spójności dla rozwoju europejskich regionów zapóźnionych świadczy fakt, że w wielu krajach członkowskich fundusze polityki spójności stanowią? ponad 50% wartości inwestycji publicznych. Od wielu lat w debacie politycznej i ekonomicznej stawiane są pytania, czy pomoc oferowana krajom i regionom o niższym poziomie rozwoju gospodarczego w ramach polityki spójności powinna koncentrować się na osiąganiu równości (konwergencji poziomów rozwoju gospodarczego, społecznego i przestrzennego), czy skuteczności (osiągnięciu trwałego, samodzielnego wzrostu gospodarczego). Różnice w tych podejściach są kluczowe dla strategii i kształtu udzielanej pomocy. Podjęte w książce rozważania mają na celu analizę wpływu zewnętrznych środków pomocowych przekazywanych Polsce w ramach polityki spójności UE w okresie 2007–2013 na wzrost i rozwój gospodarczy na poziomie regionalnym i lokalnym. Zakres przestrzenny prowadzonych badań własnych obejmuje polskie powiaty i gminy, zakres merytoryczny zaś fundusze przeznaczone na realizację celów polityki spójności przyjętych w perspektywie budżetowej lat 2007–2013 i zmiany wybranych wskaźników makroekonomicznych obserwowane w latach 2007–2015. Oddzielna część poświęcona została wynikom badań efektów pomocy udzielonej w ramach polityki spójności regionom europejskim oraz identyfikacji ich ograniczeń metodycznych. Obszerną część publikacji stanowią wyniki badań własnych poświęconych ocenie skuteczności funduszy pomocowych we wspieraniu rozwoju gospodarczego na poziomie lokalnym. *** Dominika Wojtowicz – doktor nauk o zarządzaniu. Stypendystka Wydziału Nauk Politycznych Universita’ di Siena (Włochy) oraz Wydziału Zarządzania Universidad Politecnica de Cartagena (Hiszpania). Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na szeroko pojętej skuteczności interwencji publicznych ukierunkowanych na wzmacnianie rozwoju gospodarczego, w tym w szczególności na poziomie regionalnym i lokalnym. Była koordynatorką badań nad nowoczesnymi metodami ewaluacji specyficznych obszarów interwencji publicznych, badań na temat wykorzystania ewaluacji w zarządzaniu programami operacyjnymi w Polsce i Hiszpanii oraz wykorzystania doświadczeń z zakresu ewaluacji w procesie opracowania oceny skutków regulacji. Prowadziła badania na zlecenie różnego rodzaju instytucji publicznych, w tym m.in. dla Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej, Departamentu Polityki Strukturalnej i Polityki Spójności Parlamentu Europejskiego, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów RP, Urzędów Marszałkowskich wybranych województw. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje w pracy eksperckiej, jako konsultantka do spraw pozyskiwania funduszy, zarządzania i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, a także jako ewaluatorka projektów i programów współfinansowanych ze środków unijnych. Prowadzi szkolenia i warsztaty z tego zakresu zarówno dla przedsiębiorców, jak i przedstawicieli instytucji administracji centralnej i samorządowej. Obecnie jest adiunktem w katedrze ekonomii Akademii Leona Koźmińskiego.
32% rabatu
50,93
74,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Historia Pokolenia
Grzegorz Schetyna opowiada historię jednego pokolenia – generacji, do której sam należy. Ludzi urodzonych w latach sześćdziesiątych XX wieku, dla których dzisiaj przychodzi czas pierwszych biograficznych rozliczeń. KILKA HISTORYCZNYCH EPOK Dane im było przeżyć kilka zupełnie niepodobnych do siebie historycznych epok, parę wybuchów ogromnej nadziei, po których przychodziły równie wielkie rozczarowania. Dorastali w epoce Edwarda Gierka, gdzie pod powierzchnią oficjalnej propagandy i świeżo odkrytej „luksusowej” konsumpcji (pierwsze dżinsy z Pewexu, trabanty i małe fiaty), ukrywała się inna Polska, mająca inną historię i pamięć. Szczególnie jeśli tak jak Grzegorz Schetyna miało się rodziców przesiedleńców, którzy po roku 1945 przyjechali do Opola ze Lwowa i oprócz nielicznych ocalonych rodzinnych pamiątek przywieźli ze sobą pamięć lwowskiego AK i rzezi wołyńskiej. Kresowe traumy, którymi bardzo ostrożnie dzielili się z własnymi dziećmi. PIERWSZE POKOLENIE II RP To pokolenie ogląda schyłek PRL-u, pełen politycznych paroksyzmów i nagłych zwrotów akcji. Ich pierwszym politycznym przeżyciem jest karnawał pierwszej „Solidarności” zakończony szokiem stanu wojennego i niekończącą się depresją lat osiemdziesiątych. Później przychodzi koniec zimnej wojny, rozpad ZSRR i całego komunistycznego bloku, który także przed Polską otwiera szanse na historyczną zmianę. Pokolenie urodzone w latach sześćdziesiątych wchodzi w nową Polskę już prawie dojrzałe. „Prawie”, gdyż ich głowy wciąż są pełne nadziei i traum z lat osiemdziesiątych, których zderzenie z codziennością zaowocuje czymś, co Juliusz Kaden-Bandrowski, portretując pierwsze pokolenie II RP, nazwał nie bez goryczy „radością z odzyskanego śmietnika”. Znajdziemy w tej książce opowieść o dojrzewaniu radykałów z lat osiemdziesiątych do realizmu. Uczenie się polityki, budowanie państwa. Ale jest też druga, bardziej osobista historia, przekraczająca granice pokoleniowego doświadczenia. To historia przyjaźni Grzegorza Schetyny z Donaldem Tuskiem – zniszczonej, a w każdym razie mocno poturbowanej przez politykę. ROCZNIK 1963 Rozmówcą Grzegorza Schetyny (rocznik 1963) jest Cezary Michalski (rocznik 1963). Pisarz i publicysta, który w swoich książkach, wywiadach i tekstach od dawna kreśli portret pokolenia, do którego oprócz Schetyny należą postacie tak różne, często ze sobą śmiertelnie pokłócone, podzielone przez idee i politykę, jak Radosław Sikorski, Janusz Palikot, Wiesław Walendziak, Piotr Semka, Bartłomiej Sienkiewicz, Robert Tekieli, Maciej Maleńczuk, Andrzej Halicki, Mariusz Kamiński... A także dziewczyny z tamtego pokolenia – Manuela Gretkowska, Agata Bielik-Robson, Kazimiera Szczuka i wiele innych postaci, często „kontrowersyjnych”, zawsze wyrazistych. Jednak czytelnik tej książki nie musi się obawiać kombatanckiej atmosfery. Obaj rozmówcy używają własnych pokoleniowych doświadczeń do tego, żeby zrozumieć Polskę – polską historię, teraźniejszość, marzenia o przyszłości. A to już jest temat, który wykracza daleko poza „historię pewnego pokolenia”.
33% rabatu
33,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
NAJLEPSZE PRAKTYKI SKUTECZNEGO MENEDŻERA
Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania. W ramach Akademii menedżerowie dowiadują się m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, budować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się. Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce przez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródła informacji. W efekcie czytelnik otrzymuje solidną dawkę odświeżającej „stare nawyki” wiedzy oraz praktyczne narzędzia przygotowane z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki o zarządzaniu.
32% rabatu
30,53
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
ANGIELSKI W MARKETINGU PROMOCJI I REKLAMIE INSIGHTS INTO MARKETING VOCABULARY LEARN MANAGE AND CREATE
Książka służy doskonaleniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim w życiu zawodowym. Przeznaczona jest zarówno dla osób już aktywnych na ranku pracy w marketingu, promocji i reklamy, jak i dla studentów uczelni biznesowych. Koncentruje się na rozwijaniu umiejętności pisania tekstów i dokumentów branżowych: notatek służbowych, korespondencji, sprawozdań oraz innych umiejętności językowych: rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, formułowania wypowiedzi ustnych. Zawiera ćwiczenia gramatyczno-leksykalne z naciskiem na nauczanie terminologii specjalistycznej z dziedziny: marketingu, promocji i reklamy, a w szczególności ćwiczenia doskonalące umiejętności niezbędne do analizy case studies, wprowadzania produktu na rynek, badania rynku, analizy SWOT oraz brainstorming sessions. Książka jest napisana w American English ze względu na popularność tej odmiany języka angielskiego w marketingu. Załączone do książki gratisowe nagranie mp3 wykonał native speaker z wymową American English. Poziom językowy B1–B2. Autorki uczą Biznes English na Akademii Leona Koźmińskiego.
33% rabatu
33,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
DEEP LEARNING GŁĘBOKA REWOLUCJA KIEDY SZTUCZNA INTELIGENCJA SPOTYKA SIĘ Z LUDZKĄ
Rewolucja wywołana przez rozwój głębokiego uczenia przyniosła nam samochody jeżdżące bez kierowców, ulepszoną usługę Tłumacza Google, swobodne rozmowy z Siri i Aleksą oraz ogromne zyski z automatycznego tradingu na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych. Głębokie sieci potrafią grać w pokera lepiej niż zawodowi gracze i wygrywają z mistrzem świata w rozgrywkach go. Książka opisuje drogę, którą przemierzyło głębokie uczenie sieci neuronowych, przekształcając się z akademickiej dziedziny dostępnej tylko dla wtajemniczonych w przełomową technologię gospodarki informacyjnej. Już niedługo głęboka sieć zdiagnozuje nasze dolegliwości, osobisty inteligentny asystent rozszerzy możliwości naszego niedomagającego ludzkiego mózgu. Stworzenie ludzkiej inteligencji zajęło naturze wiele milionów lat. Sztuczna inteligencja jest na tej drodze dopiero od kilku dziesięcioleci. Autor, jeden z pionierów sieci neuronowych, już dzisiaj przygotowuje nas na przyszłość, która będzie upływać pod znakiem głębokiego uczenia. Napisany przez Sejnowskiego bardzo osobisty dziennik podróży przez historię i sylwetki ludzi, którzy stali na czele rewolucji wywołanej przez głębokie uczenie, pełen jest zarówno cennych spostrzeżeń, jak i anegdot. Jak pisze Vint Cerf, jeden z twórców internetu: Sturm und Drang tej historii przenika karty książki, dzięki czemu udziela się nam osobiste zaangażowanie autora i jego emocje. Książka jest pięknie ilustrowana kolorowymi zdjęciami i grafikami.
33% rabatu
36,78
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
GLOBAL BUSINESS ENGLISH JAK SKUTECZNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ PO ANGIELSKU W MIĘDZYKULTUROWYM ŚRODOWISKU BIZNESOWYM
Książka jest przeznaczona dla profesjonalistów, którzy pragną rozwijać umiejętności komunikacji w języku angielskim w dzisiejszym zdominowanym przez media cyfrowe świecie. Nowa, globalna gospodarka cyfrowa wymaga – jak nigdy dotąd – umiejętności sprawnej komunikacji w tym języku. Książka dostarcza wskazówek, jak pisać różnego rodzaju teksty, które pomogą skutecznie porozumiewać się z ludźmi z różnych stron świata, na przykład: jak pisać raporty w kontekście globalnym, jak pisać w mediach społecznościowych, jak pisać materiały reklamowe, jak redagować e-maile do odbiorców z całego świata. Dzięki przykładom z wielu międzynarodowych korporacji i organizacji książka pomoże w zyskaniu pewności siebie w komunikacji z klientami ze wszystkich zakątków globu. Autorki pokazują też na przykładach, jak można dodać w komunikacji globalnej „odrobinę lokalnego kolorytu”, aby twój angielski sprawdzał się w twojej części świata lub w tej części świata, z którą się porozumiewasz. Zawsze pamiętaj, że odbiorca twojego przekazu ocenia cię na podstawie używanego przez ciebie biznesowego języka angielskiego. *** Fiona Talbot – prowadzi w Wielkiej Brytanii firmę konsultingową TQI Word Power Skills, zajmującą się umiejętnościami z zakresu Business English dla pracowników wyższego szczebla z całego świata. Jest autorką serii książek Better Business English wydawnictwa Kogan Page. Nakładem Poltextu ukazała się jej książka „BUSINESS ENGLISH. Jak pisać skutecznie po angielsku. Stań się mistrzem komunikacji biznesowej od wiadomości e-mail po media społecznościowe” (2018). Sudakshina Bhattacharjee – wykładowca w Institute of Leadership w Kalkucie, gdzie uczy dziennikarstwa i komunikacji masowej. Mieszka zarówno w Indiach, jak i w Wielkiej Brytanii.
33% rabatu
31,42
46,90 zł
Dodaj
do koszyka
FINANSOWANIE DLA STARTUPÓW JAK NEGOCJOWAĆ Z INWESTOREM PRZEWODNIK PRAKTYKA
Książka jest poradnikiem przeznaczonym dla osób zakładających startupy i negocjujących warunki umów z inwestorami. Autor jest przedsiębiorcą, który na własnej skórze przekonał się, jak trudne mogą być negocjacje z inwestorem i jakie pułapki oraz wyzwania czekają ambitnego założyciela startupu w zderzeniu z profesjonalnym inwestorem. Negocjacje są jak gra w szachy, w której trzeba przewidywać nie tylko swoje ruchy, ale przede wszystkim ruchy inwestora, który z reguły ma ogromną przewagę doświadczenia. A ponieważ umowę inwestycyjną negocjuje się tylko raz, warto i trzeba dobrze się przygotować do negocjacji. Książka składa się z trzech części i omawia: przebieg negocjacji, kluczowe elementy umowy z inwestorem oraz wdrażanie umowy inwestycyjnej. Każdy z tych etapów ma krytyczne znaczenie dla sukcesu startupu i każdy z nich stawia przed założycielem startupu inne wyzwania. Wielką zaletą poradnika są przytaczane przez autora praktyczne zasady i przykłady konkretnych rozwiązań oraz zapisów w umowie inwestycyjnej, chroniących interesy założyciela startupu. Jednocześnie autor z naciskiem podkreśla, że negocjacje z inwestorem nie są grą o sumie zerowej: umowa inwestycyjna musi uwzględniać i chronić interesy obu stron. Dobrze wynegocjowana umowa inwestycyjna nie gwarantuje biznesowego sukcesu. Natomiast źle wynegocjowana umowa inwestycyjna gwarantuje problemy w rozwoju startupu i zmniejsza szanse na sukces. Poradnik stanowi praktyczną mapę drogową dla startupów zwiększającą szanse na sukces.
33% rabatu
26,73
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
SŁUCHAJ ZE ZROZUMIENIEM I ĆWICZ ANGIELSKI IMPROVE YOUR LISTENING SKILLS
Język angielski Poziom B1-B2 Improve your listening skills. Słuchaj ze zrozumieniem i ćwicz angielski to podręcznik przeznaczony dla osób, które chcą udoskonalać swoje kompetencje językowe w zakresie rozumienia ze słuchu a dodatkowo pragną wzbogacić i uporządkować zasób słownictwa angielskiego. Każdy z szesnastu rozdziałów dostarczy czytelnikowi wielu możliwości ćwiczeń, w tym m.in. testy wyboru, uzupełnianie zdań, „prawda czy fałsz” a także pytania do dyskusji. Wybrane zagadnienia koncentrują się na praktycznych tematach dotyczących: biznesu, zdrowia, reklamy, rozmowy o pracę czy wypalenia zawodowego. Książka adresowana jest do osób znających język angielski przynajmniej na poziomie średnio zaawansowanym, zarówno uczących się w grupie pod opieką lektora, jak również dla osób preferujących samokształcenie. Wyczerpujące odpowiedzi podane w kluczu oraz transkrypcja nagrań umożliwiają szczegółową analizę językową poszczególnych wypowiedzi oraz weryfikację własnych postępów w nauce. Ciekawym dodatkiem jest glosariusz kilkuset najważniejszych zwrotów i słówek, wykorzystanych w nagraniach dołączonych do niniejszego podręcznika. Publikacja polecana jest nie tylko osobom przygotowującym się do egzaminów językowych (jak IELTS czy FCE), ale także wszystkim miłośnikom języka angielskiego. Niewątpliwą zaletą podręcznika jest fakt, że w przygotowaniu dołączonych nagrań wzięli udział native speakerzy, pochodzący z różnych krajów anglojęzycznych, takich jak: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone czy Australia. Dzięki temu Czytelnik w trakcie ćwiczeń pozna akcent, intonację oraz tempo wypowiedzi, charakterystyczne dla danego regionu świata. Podręcznik został wpisany do sylabusa na semestr letni na SWPS, LSW oraz w instytucie lingwistyki stosowanej UW i będzie wykorzystywany jako materiał uzupełniający zajęcia. *** Ewelina Błońska – absolwentka kierunków Lingwistyka Stosowana oraz Psychologia Społeczna. Od wielu lat pracownik dydaktyczny warszawskich uczelni wyższych. Prowadzi zajęcia z zakresu praktycznej nauki języka angielskiego, tłumaczeń specjalistycznych oraz psychologii społecznej w języku angielskim. Autorka materiałów glottodydaktycznych oraz artykułów w czasopismach branżowych, tłumaczka książek z zakresu psychologii i pedagogiki.
35% rabatu
30,71
46,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
24
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka