Prawo medyczne w przypadkach Część 2
Autor:
Tymiński Radosław
Mroczek Jacek
Wydawca:
Medical Tribune
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788364153785
EAN:
9788364153785
oprawa:
Miękka
format:
13.0x19.5cm
język:
polski
liczba stron:
86
rok wydania:
2017
(0) Sprawdź recenzje
6% rabatu
64,62 zł
Cena detaliczna:
69,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,55 zł
Opis produktu
Ludzie słuchają oczami. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dobry komunikat to ten, który łatwo dociera do świadomości odbiorcy. Truizmy, prawda? Oczywiście tak. A jednak o nich zapominamy. W codziennej pracy nie umiemy skutecznie przekazywać informacji pacjentom, współpracownikom, urzędnikom kontrolującym nasze działania. Rodzą się więc nieporozumienia, przeinaczenia. Prowadzą one do konfliktów, w których górę biorą emocje. Ta książka traktuje o psychologicznych i prawnych aspektach prowadzenia rozmów. Nie tylko o tych, w których trzeba przedstawić pacjentowi stan jego zdrowia i zaproponować leczenie. Także o tych trudniejszych, gdy przekazujemy wiadomości ostateczne, o śmierci kogoś bliskiego. Są i te sytuacje, kiedy postawa pacjenta zmusza do postawienia wyraźnej bariery. Pokazujemy, jak skutecznie przekonywać i jak odmawiać, kiedy roszczenia drugiej strony przekraczają możliwości medycyny czy ramy prawne.
Prawo i psychologia – te dwie dziedziny spotykają się na kartach naszej książki. To poradnik dla lekarzy po zawiłościach przepisów i komunikacji. Ma on ułatwić i uprościć postępowanie w sytuacjach, które lekarze często uważają za krytyczne. Zbiór sytuacji zaczerpniętych z życia, przedstawionych z dystansem i przeanalizowanych przez prawnika i psychologa. Seria scenek, które zdarzają się w szpitalach, przychodniach, prywatnych gabinetach. Często niewłaściwie poprowadzona rozmowa to początek poważnego kryzysu: wizerunku lekarza, reputacji placówki medycznej, a czasem wręcz sprawa kończąca się postępowaniem sądowym. Radzimy, jak się zachować, aby zminimalizować prawdopodobieństwo takiego rozwoju sytuacji.
Na co dzień doradzamy lekarzom. Spotykamy się z nimi i pomagamy skutecznie wyjaśnić ich sytuację prawną, wizerunkową i możliwe strategie postępowania. Zarówno w kontakcie z przedstawicielami wymiaru sprawiedliwości, jak i z mediami, pacjentami czy członkami różnych komisji urzędowych, które kontrolują ich pracę. W naszej pracy dążymy do tego, aby lekarz czuł się pewnie i bezpiecznie pod względem prawnym, a także został zrozumiany. Naszym celem jest nie tylko to, żeby lekarz umiał przekazać ważne dla pacjenta informacje, lecz także to, żeby umiał odmówić w taki sposób, aby nie generować zbędnych emocji i nie stracić reputacji.
Zapraszamy do lektury
J. Mroczek, R. Tymiński
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|