DOŚWIADCZENIA ZAUFANIA OSÓB Z GŁĘBSZYM STOPNIEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ SZKICE PRAKTYK
"Publikacja (…) jest wartościowym materiałem zarówno w aspekcie badawczym, jak i przeglądowym, dotyczącym problematyki zaufania, relacji interpersonalnych, kształtowania kompetencji społecznych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarte w pracy badania mają charakter nowatorski, ukazują perspektywę możliwych i koniecznych działań o charakterze edukacyjnym w odniesieniu do osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Opiekunom, wychowawcom, nauczycielom osób z niepełnosprawnością wskazują na potencjał ich podopiecznych, ale również na niebezpieczeństwo zaniechań w obszarze edukacji do zaufania. (…) Książka znajdzie licznych adresatów, w moim przekonaniu stać się nimi powinni, w kontekście praktyki, studenci kierunków z obszaru nauk społecznych (pedagogika, socjologia, psychologia), pedagodzy specjalni, nauczyciele, pracownicy socjalni, terapeuci i wszyscy ci, którzy zawodowo lub w inny sposób są związani ze współpracą z osobami z niepełnosprawnością, i to nie tylko intelektualną." Z recenzji prof. dr hab. Iwony Chrzanowskiej "Książka Teresy Żółkowskiej podejmuje szereg wątków istotnie wzbogacających pedagogikę specjalną. Dla tej mocno upraktycznionej subdyscypliny pedagogiki jest to praca wartościowa poprzez inspiracje do re?eksji nad kierunkami jej rozwoju w wymiarze teoretycznym i praktycznym. To element krytycznej pedagogiki specjalnej, budowanej w ostatnich latach w Polsce przez pojedynczych badaczy." Z recenzji prof. dra hab. Amadeusza Krausego
15% rabatu
67,15
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zaufanie Szkice teoretyczne
Tematyka pracy jest niezwykle istotna, porusza bowiem problematykę, która stanowi przedmiot zainteresowania wielu dziedzin humanistyki, nie tylko socjologii, ale również psychologii i filozofii. Podejmując taki rodzaj problematyki badawczej, Autorka tomu stawia sobie ambitne zadanie łączenia perspektyw i proponowania interdyscyplinarnego podejścia w spoglądaniu na zjawiska społeczne. Ten rodzaj optyki jest szczególnie istotny, ponieważ oferuje atrakcyjną wielowątkową wizję świata, który jawi się jako sieć intelektualnych i pojęciowych powiązań. (Z recenzji dr hab. Hanny Mamzer) Praca Teresy Żółkowskiej nie jest „tylko” rozważaniem wokół pewnej kategorii pojęciowej, lecz jest także ilustracją uwikłania koncepcji i stanowisk teoretycznych w relacje międzyludzkie. Nie jest to zatem jedynie analiza znaczeń, jakie poszczególne koncepcje wiążą z zaufaniem. To ukazanie źródeł oraz kosztów społecznego i indywidualnego zaufania, poznanie różnych wersji człowieczeństwa, interakcji międzyludzkich, ważenia rangi drugiego człowieka, priorytetów systemów społecznych i władzy. W tym sensie praca stanowi doskonałe podłoże do skonkretyzowanych analiz pedagogicznych, w tym uwarunkowań procesów wychowania i edukacji. (Z recenzji prof. dr. hab. Amadeusza Krausego)
15% rabatu
67,15
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka