Opiekunowie rodzinni
Opiekunowie rodzinni
Wydawca: CeDeWu
wysyłka: 48h
Kim są opiekunowie rodzinni i czy jest ich wielu? Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć każdego dnia? W jaki sposób ich rzeczywisyość mogą zmienić uregulowanie prawne, władze lokalne, samorządowe, pracodawcy, najbliższe otoczenie, znajomi, rodzina, ale też każdy z nas? Bo to, że rzeczywistośc trzeba pilnie zmienić, jest oczywiste.
26% rabatu
52,14
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach
Publikacja Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach"" przeznaczona jest zarówno dla studentów, jak i praktyków życia gospodarczego. Dzięki dużej ilości przykładów i zadań do samodzielnego rozwiązania stanowi ona doskonałą bazę do opanowania podstaw finansów przedsiębiorstw. Prosty język, częste odwołania do rzeczywistych problemów i przepisów prawa oraz bogate podstawy teoretyczne czynią publikację bardzo użyteczną zarówno dla osób rozpoczynających naukę o finansach, jak i dla posiadających już pewną wiedzę.Lektura książki Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach"" dostarczy podstawowej wiedzy na temat finansów przedsiębiorstw, a w szczególności:sposobów finansowania podstawowej działalności firmy, cyklu obiegu gotówki w przedsiębiorstwach, płynności finansowej i jej znaczenia dla bezpieczeństwa funkcjonowania firmy, wyceny kosztu kredytu kupieckiego,przepływów pieniężnych w ramach poszczególnych działalności przedsiębiorstw, ich znaczenia dla funkcjonowania firmy i efektywności prowadzenia działalności gospodarczej,kosztów pozyskania kapitału od podmiotów zewnętrznych, umiejętności określania średniego ważonego kosztu kapitału i jego znaczenia dla funkcjonowania firmy,akcji jako jednostek udziałowych przedsiębiorstwa, praw akcjonariuszy, wycenie akcji przez rynek i sposobach określania ich wartości dla inwestorów zewnętrznych z uwzględnieniem metody porównawczej, metod dyskontowych i metody opartej na EVA,obligacji jako alternatywnej metodzie pozyskania kapitału, rodzajach obligacji i metodzie ich kwotowania, metodach wyceny i konstruowania portfela obligacji odpornego na zmianę stóp procentowych.
26% rabatu
37,99
51,00 zł
Dodaj
do koszyka
Różnice kulturowe w biznesie
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier. Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania:- Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?- Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?- Jaki związek ma religia z biznesem?- Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?- Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?- Gdzie czas to pieniądz"", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem?- Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajachgestem akceptacji?- Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części?- Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?- Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?- W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?- Gdzie rozmowy biznesowe obficie podlewa się"" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?- Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności?- Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
26% rabatu
42,46
57,00 zł
Dodaj
do koszyka
Franczyza - nowoczesny model rozwoju biznesu
Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o nowoczesnym modelu biznesu dynamicznie rozwijającym się na całym świecie, jakim jest franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody prowadzenia działalności gospodarczej dla franczyzodawcy, jak i dla franczyzobiorcy. Po raz pierwszy w literaturze polskiej kompleksowo zebrano i zaprezentowano statystyki ogólnoświatowe dotyczące powiązań franczyzowych. Na tle analizy rozwoju powiązań franczyzowych w świecie zaprezentowano możliwości i poziom wykorzystania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa oraz trendy rozwoju tej formy współpracy w Polsce. Szczegółowo przedstawiono także uwarunkowania prawne działalności opartej na zasadach franczyzy zarówno w Polsce, jak i w krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki. W części empirycznej poruszono kwestie wykorzystania franczyzy w przedsiębiorstwach zarówno tych będących dawcami licencji, jak i franczyzobiorcami.Idealna książka dla tych, którzy chcą zaznajomić się z tym, jak funkcjonują powiązania franczyzowe w praktyce gospodarczej. Książka pozwala posiąść niezbędną wiedzę przedsiębiorcom zainteresowanym zakupem licencji franczyzowej. Przeznaczona jest także dla właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw, zarówno posiadających już sieć sklepów franczyzowych oraz tych, dopiero planujących rozwijać system franczyzowy, a także wszystkich tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o tej formie współpracy gospodarczej. Niniejsza książka skierowana jest również do studentów i wykładowców szkół wyższych, zwłaszcza o profilu ekonomicznym, bowiem franczyza jest szansą dla niezależnych przedsiębiorców na podjęcie działalności gospodarczej pod ""parasolem"" znanej i rozpoznawalnej marki. Dla twórców unikalnego know-how jest natomiast drogą rozwoju i wzrostu poziomu rozpoznawalności marki.""Poza niewątpliwymi walorami naukowo-poznawczymi książka ma istotną wartość aplikacyjną, może być cenną lekturą dla praktyków gospodarczych uczestniczących w łańcuchach franczyzowych oraz tych, którzy interesują się podjęciem tego typu współpracy"" - z recenzji prof. zw. dr hab. Krzysztofa Mareckiego.
26% rabatu
44,69
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Partnerstwo benchmarkingowe przedsiębiorstw...
Celem publikacji jest opracowanie referencyjnej metodyki benchmarkingu wewnątrzklastrowego o charakterze partnerskim. W książce przedstawiono wyniki pogłębionych i wieloaspektowych badań literaturowych oraz pracy koncepcyjnej. Dokonano uporządkowania zagadnień, nierzadko podejmując polemikę z innymi badaczami i proponując własne rozwiązania w zakresie definiowania pojęć i klasyfikacji. Efektem poczynionych wysiłków badawczych są implikacje dla teorii zarządzania i praktyki menedżerskiej w przedsiębiorstwach klastrowych.Zaproponowane rozwiązania metodyczne w zakresie budowania partnerstwa benchmarkingowego mogą zostać wykorzystane w praktyce gospodarczej przez przedsiębiorstwa klastrowe w celu:- uświadomienia sobie możliwości realizacji tej formy partnerstwa w klastrze,- intensyfikacji benchmarkingu wewnątrzklastrowego,- skorygowania aktualnego schematu postępowania w procesie benchmarkingu wewnątrzklastrowego o charakterze partnerskim.Książka jest adresowana do:- kadry kierowniczej i pozostałych pracowników przedsiębiorstw klastrowych bezpośrednio zaangażowanych w inicjatywy klastrowe (wspólne projekty i przedsięwzięcia),- koordynatorów klastrów,- specjalistów ds. benchmarkingu,- kadry naukowej specjalizującej się w problematyce zarządzania relacjami międzyorganizacyjnymi, klastrów lub benchmarkingu,- studentów kierunków ekonomicznych (dyscypliny: nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse),- słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń.
26% rabatu
48,42
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przedsiębiorstwa użyteczności publicznej
Działalność gospodarcza podejmowana przez przedsiębiorców - osoby prawne, na własny rachunek i na własną odpowiedzialność finansową, ekonomiczną, społeczną, stanowi powszechnie akceptowaną siłę sprawczą wzrostu gospodarczego. Historyczną już formą organizacyjno-prawną podejmowania działalności gospodarczej jest przedsiębiorstwo. Kategoria przedsiębiorstwa charakteryzuje się różnorodnością definiowania i ujęć. Społeczny charakter przedsiębiorstwa zobowiązuje go do racjonalnego doboru przedmiotu swego działania. Monografia wypełnia lukę w wiedzy o podejmowaniu działań tworzenia i dostarczania dóbr publicznych (niewykluczających i niekonkurujących), takich z których posiadania nie można nikogo wykluczyć, nawet wtedy gdy nie chce za nie zapłacić. Przedsiębiorstwo użyteczności publicznej w tej monografii:- znajduje odniesienie do prawnej i ekonomicznej tożsamości, z której wynika niepowtarzalny - kontraktualny (umowny) charakter formy prawnej, przedmiotu działania,- kreuje - poprzez umowy - nieodpłatny kapitał relacyjny, niezbędny w każdym społecznym procesie gospodarczym,- organizuje i dostarcza dobra/usługi publiczne coraz częściej na rynku i przez rynek,- wchodzi we wszystkie prawa i obowiązki przedsiębiorcy, kodeksu cywilnego, dyrektyw UE, zakazujących dyskryminacji lub działań zakłócających konkurencję na jednolitym rynku,- korzysta ze specjalnych lub wyłącznych przywilejów, które państwa członkowskie przyznały dla przedsiębiorców świadczących usługi w ogólnym interesie gospodarczym.Usługi użyteczności publicznej mają charakter celowych działań gospodarczych, z zachowaniem tak ważnych atrybutów przedsiębiorczości, jak: wolność, odpowiedzialność, sprawiedliwość społeczna. Rozważania na ten temat dokumentuje studium empiryczne dwóch branż przedsiębiorstw: lokalnego transportu zbiorowego, gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce. Dzięki temu rozpoznano odmienność, ale i podobieństwa przedsiębiorstw użyteczności publicznej na tle sektora przedsiębiorstw.
26% rabatu
33,52
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Od warsztatu do fabryki - usługi finan-księgowe
Obserwowany w ostatnich latach w Polsce dynamiczny rozwój sektora usług finansowo-księgowych prowadzi do rosnącej i zaciętej konkurencji w branży, co stawia przed zarządzającymi takimi firmami wyzwanie związane z poszukiwaniem nowych i efektywnych metod prezentowania swojej działalności. Obecnie o wyborze określonego dostawcy serwisu księgowego przez klienta najczęściej decyduje całokształt oferowanej usługi. W publikacji starano się odpowiedzieć na pytanie, jak skonstruować ofertę produktową by najpełniej zaspokoić rosnące wymagania klientów nabywających usługi finansowo-księgowe. Zaprezentowane w książce ujęcie dostarcza podmiotom świadczącym usługi tej kategorii niezbędnej wiedzy do efektywnego zarządzania ofertą produktową przy uwzględnieniu zarówno strony kosztowej, jak i przychodowej prowadzonej działalności. Zaproponowany przez Autora model - w powiązaniu z metodami rachunkowości zarządczej, m.in. rachunku kosztów docelowych, rachunku cyklu życia produktu - może zostać również
26% rabatu
40,97
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego...
Przedsiębiorstwa są, mogą być i powinny być akrtynymi kreatorami i gwarantami swojego bezpieczeństwa ekonomiczengo. Podejmując to wyzwanie funkcjonują niczym złożone systemy adaptacyjne działające na niezbadanej ,,ziemi niczyjej'', między instytucjoalnym, rynkowym i strukturalnym ładem gwarantującym bezpieczeństwo ekonomiczne a zagrażającym mu nieporządkiem
26% rabatu
66,30
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rocznik mazowiecki. Tom XXVIII (2017-2018)
Dwa poprzednie tomy Rocznika Mazowieckiego"" były dedykowane naszym Profesorom z okazji ich 80. urodzin: tom XXVI - Benonowi Dymkowi, tom XXVII - Witoldowi Rakowskiemu. To niewątpliwie zaważyło na ich strukturze i zawartości.Tom niniejszy, XXVIII. za lata 2017-2018, którego zawartość przedstawię poniżej, powstał w czasie niespokojnym, spowodowanym niejednoznaczną sytuacją stowarzyszeń - regionalnych towarzystw naukowych, brakiem funduszy, także zmianą Zarządu Towarzystwa. Nie bez znaczenia jest wyraźny dystans społeczny do zmian współczesności. Niezależnie od wszystkich trudności, Mazowieckie Towarzystwo Naukowe pragnie kontynuować naukową i popularyzatorską służbę Mazowszu, publikując wyniki najnowszych badań humanistycznych, społecznych, demografi czno-ekonomicznych. Chcemy wykorzystać cały potencjał intelektualny członków Towarzystwa i osób z zewnątrz, szczególnie badaczy problemów mazowieckich spoza Warszawy.Najbliższe lata to prawdziwy korowód rocznic, ważnych rocznic, bo wiążących się z Niepodległością tak Polski, jak i mazowieckich miast i wsi. Chcemy, aby problematyka lokalna była szerzej prezentowana niż wielka"" makrohistoria. Podejmiemy starania, aby Mazowieckie Towarzystwo Naukowe ściślej współpracowało z mazowieckim ruchem regionalnym, także przez udostępnianie możliwości publikowania najcenniejszych tekstów i uczestniczenie w organizowanych konferencjach naukowych.
26% rabatu
67,04
90,00 zł
Dodaj
do koszyka
Cyberhejt wobec pracowników a wizerunek org. w.2
Podjęty problem ma dwojakiego charakteru znaczenie. Z jednej strony stricte indywidualny: kompletne jego skutki ujawniają się wyłącznie w sferze jednostkowej. Z drugiej zaś strony - poprzez ten wątek indywidualny - wpływa na kondycję organizacji, obniżając wartość pozostającego w jego gestii kapitału ludzkiego. Wywołuje to dalsze konsekwencje - w funkcjonowaniu organizacji na rynku, jej konkurencyjnej pozycji, jej wizerunku i empoloyer brandzie. (...)Przedstawiona do recenzji książka ma szereg walorów stanowiących o jej wartości. Z punktu widzenia poznawczego prezentuje rozwijające się zjawisko dyskredytowania pracowników organizacji z wykorzystaniem mediów internetowych. Istniejąca na ten temat literatura, szczególnie wziąwszy pod uwagę perspektywę nauk o zarządzaniu jest zdecydowanie uboga, a wobec skutków jakie tak wyrażana agresja przynosi - nie pozwala na skuteczne jej ograniczenie. Tu Autorzy mają ogromną zasługę w przybliżeniu i wyjaśnieniu omawianego zjawiska. Z punktu widzenia metodologicznego w książce zaprezentowano sposób badania relacji pomiędzy atakami cyberdyskredytacyjnymi a pozycją konkurencyjną organizacji. W warstwie praktycznej - zawarte w książce propozycje pozwalają na wybór instrumentów oddziaływania (zmniejszenie lub eliminowanie) na zakres natężenia agresji, tym samym poprawiając dobrostan organizacji. Atutem pracy jest przystępnie napisana treść: bogactwo zagadnień, próby ich porządkowana, terminologia zupełnie różnych dyscyplin naukowych (psychologia, zarządzanie, socjologia) stanowiły bowiem realne wyzwanie. (...)Bez wątpienia mogę powiedzieć, że monografia stanowi kompendium wiedzy o cyberdyskredytacji pracowników traktowanych jako kapitał współczesnych organizacji. Kompendium o charakterze nowatorskim z zamiarem usatysfakcjonowania czytelnika poszukującego wiedzy i/lub rozwiązań praktycznych w omawianym zakresie"".Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK
26% rabatu
38,73
52,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kalkulacja i rachunek kosztów
Książka Kalkulacja i rachunek kosztów. Od teorii do praktyki"" to opracowanie dla każdego, kto chce poznać nie tylko teorię, ale i praktyczną stronę wybranych narzędzi rachunkowości, a mianowicie kalkulacji kosztów i rachunku kosztów. Jej szczególną zaletą - poza przystępnym i rzetelnym przedstawieniem podwalin teoretycznych - są liczne przykłady z praktyki gospodarczej oraz zadania wraz z rozwiązaniami i komentarzami.Czytelnik zapoznając się z treścią niniejszej publikacji może nabyć wiedzę i umiejętności cenione przez pracodawców. Wśród zaprezentowanych zagadnień można wymienić:klasyfikowanie kalkulacji kosztów,wyodrębnianie obiektów kosztów i jednostek kalkulacyjnych kosztów,określenie funkcji i zadań rachunku kosztów,poznanie odmian rachunku kosztów,odróżnianie kosztu od nakładu i wydatku środków pieniężnych,klasyfikowanie kosztów na potrzeby kalkulacji i rachunku kosztów,ustalanie wartości kosztów rodzajowych,ustalanie kosztu jednostkowego w ramach różnych metod kalkulacji,rozliczanie kosztów w ramach rachunku kosztów pełnych,rozróżnianie i wyodrębnianie kosztów zmiennych i kosztów stałych,ustalanie wyniku w konwencji rachunku kosztów zmiennych,przeprowadzanie procedur obliczeniowych w ramach rachunku kosztów postulowanych,wskazanie kierunków doskonalenia kalkulacji i rachunku kosztów.
26% rabatu
37,24
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podstawy finansów publicznych i ubezpieczeń społ.
Finanse publiczne i ubezpieczenia społeczne są przedmiotem stałego zainteresowania zarówno ekonomistów, finansistów, jak i opinii publicznej, a chroniczna nierównowaga w finansach publicznych, w tym w budżecie państwa, stanowi jeden z poważniejszych problemów, z którymi boryka się polska gospodarka. Dostrzegamy, że coroczne występowanie deficytów w całym sektorze finansów publicznych, a co za tym idzie - powiększanie się ogólnego długu państwa, tworzy potrzeby pożyczkowe państwa. Jeśli deficyt budżetowy ma charakter chroniczny (jak to jest w przypadku Polski), potrzeby pożyczkowe wynikają nie tylko z nierównowagi pomiędzy dochodami i wydatkami budżetowymi w danym roku (potrzeby pożyczkowe netto), ale również z konieczności spłaty zaciągniętego w latach poprzednich długu publicznego (potrzeby pożyczkowe brutto).W rozwiniętych krajach istnienie różnego rodzaju zabezpieczeń społecznych jest dla ich obywateli oczywistością. Mało które państwo pozostawia zabezpieczenie skutków ryzyka socjalnego tylko w gestii indywidualnych decyzji członków społeczeństwa. Chcąc zabezpieczyć się przed wystąpieniem różnych rodzajów ryzyka, takich jak choroba, starość czy śmierć, obywatele opłacają składki na ubezpieczenie społeczne, które dają gwarancję ochrony ubezpieczeniowej.W monografii pokazano finansowe aspekty funkcjonowania powszechnego systemu ubezpieczenia społecznego w Polsce, który obejmuje ubezpieczenie: emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe. System ten nie jest doskonały, a proces starzenia się społeczeństwa nie ułatwia jego funkcjonowania, a wręcz przeciwnie, niesie za sobą kolejne wyzwania dla rządzących.Książka stanowi solidne kompendium wiedzy z zakresu finansów publicznych państwa i samorządu, jak też ubezpieczeń społecznych, którego treści nie powinny być obce żadnemu obywatelowi. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym pracowników administracji publicznej, pracowników administracji skarbowej oraz studentów na kierunkach ekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości.
26% rabatu
46,93
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Współczesne dyskursy o edukacji kulturowej..
Jako monografia naukowa jest to książka wykorzystująca bardzo bogatą literaturę polską i niemiecką, przede wszystkim współczesną, ale Autorki sięgają także do najważniejszych opracowań polskich i niemieckich XX wieku, w którym pedagogika kultury i edukacja kulturowa rozwijały się bardzo intensywnie. Jest to studium porównawcze. A zatem Czytelniczka/Czytelnik znajdzie w książce informacje i analizy dziesiątków problemów podejmowanych w Polsce i w Niemczech oraz konsekwentne porównanie podobieństw i różnic z uwzględnieniem swoistości kulturowej tych sąsiadujących ze sobą krajów (...). Książka wyróżnia się nowatorskimi pomysłami edytorskimi, bardzo wzbogacającymi jej lekturę i zachęcającymi do sięgania do tekstów naukowych, metodycznych oraz do wybitnych dzieł literatury pięknej, które mieszczą się w penetrowanym przez Autorki polu problemowych, ale często śmiało wyprzedzają myśl naukową i praktykę wychowawczą (mądrość powieści"").Z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Kazimierza Zbigniewa Kwiecińskiego,członka rzeczywistego PANJest to książka ważna dla pedagogiki, bowiem dotyczy problematyki o kluczowym współcześnie znaczeniu społeczno-kulturowym. W świecie wielkich migracji, potęgującego się zróżnicowania kulturowego społeczeństw oraz niemocy edukacji konfrontowanej z wielością stanowisk aksjologicznych i nietolerancją wobec odmienności, stanowi ona swoisty przewodnik po modelach edukacji międzykulturowej; subtelnie wiedzie Czytelnika ku szerokiemu antropologicznemu rozumieniu kultury i szacunku dla kultur lokalnych. To unikatowe, oryginalne kompendium wiedzy o edukacji kulturowej, prezentujące myślenie o niej i praktyki jej urzeczywistniania w dwóch sąsiadujących ze sobą demokratycznych państwach, o różnych tradycjach, kulturach, uwarunkowaniach politycznych i ekonomicznych, oferuje niezwykle bogatą paletę pomysłów, konceptów, inspiracji, idei, które zapewne zasługują na uwagę badaczy i praktyków edukacji kulturowej, ale również czytelników zaniepokojonych współczesną kulturą życia, kulturą bycia z Innym, kulturą medialną (...).Z recenzji wydawniczej dr hab. Marii Marty Urlińskiej,prof. Akademii Ignatianum w Krakowie
26% rabatu
63,32
85,00 zł
Dodaj
do koszyka
Elektromobilność w Polsce na tle tendencji...
Rosnące zainteresowanie elektromoblinością w drugiej dekadzie XXI wieku jest wynikiem oddziaływania kilku czynników. Jednym z nich jest upowszechnienie nowych technologi - w tym technologii cyfrowej - oraz technoligii generowania, przesyłania i wykorzystywania energii elektrycznej.
26% rabatu
104,29
140,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dewiacje finansjalizacji
Dewiacje finansjalizacji stanowi zapowiedź, że w systemie społeczno-gospodarczym istnieją lub powinny występować standardy. Nawet jeśli ich nie ma, wnikliwy obserwator rzeczywistości może zauważyć zajwiska wykraczjące poza przyjęte schematy.
26% rabatu
104,29
140,00 zł
Dodaj
do koszyka
Serwowanie piwa
Nie wystarczy dysponować znakomitym piwem w beczce lub w butelkach, aby zapewnić klientom kufel wspaniałego napoju i wielkie przeżycia przy jego piciu. Tak samo jak proces warzenia piwa, ważne są takie czynniki związane z jego serwowaniem, jak: temperatura, przechowywanie w beczce, urządzenie do rozlewania, rodzaj szklanki i sposób nalewania. Niniejsza książka omawia szczegółowo jak samemu zbudować urządzenie do rozlewania, jak się nim posługiwać i utrzymywać w idealnym stanie. Opisuje zasady działania i eksploatacji beczek, podłączeń oraz aparatury. Pokazuje jak wybierać i przygotowywać szklanki oraz jak prawidłowo nalewać do nich piwo. Omówione zagadnienia: • pomieszczenia: piwnica, chłodnia, strefa nalewania, • urządzenie do rozlewania, • zawory beczek i głowice/złącza urządzenia do rozlewania, • krany do nalewania piwa, • szklanki - rodzaje i użytkowanie, • prawidłowe rozlewanie i nalewanie, • regulacja urządzenia do rozlewania, • budowa własnego urządzenia do rozlewania, • konserwacja, czyszczenie i sanityzacja linii, złączy i kurków.
26% rabatu
29,05
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wstęp do rachunkowości przedsiębiorstw.
Współczesna rachunkowość to system dostarczania informacji finansowej dotyczącej działalności przedsiębiorstwa dla bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców. Jako jedna z najstarszych dziedzin ekonomii rachunkowość rozwinęła i w dalszym ciągu doskonali wiele metod identyfikacji, pomiaru i prezentacji różnorakich kategorii finansowych. Niniejsza książka przygotowana została jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu przedmiotów z zakresu podstaw rachunkowości. Polecana jest uczniom, studentom, a także pracownikom służb księgowych jako praktyczny podręcznik nauki rachunkowości. Zawiera kilkadziesiąt przykładów i zadań do samodzielnego rozwiązania. Publikacja została przygotowana według stanu prawnego aktualnego w styczniu 2019 r.
26% rabatu
32,78
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
Instytucje bankowe i niebankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce
Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i choć tradycyjnie dominują na nim banki uniwersalne, coraz większą rolę odgrywają instytucje niebankowe - fundusze inwestycyjne i emerytalne, zakłady ubezpieczeń, instytucje pożyczkowe, pośrednicy kredytowi i doradcy finansowi. Monografia podejmuje ważny i aktualny temat rynku detalicznych usług finansowych od strony instytucjonalnej z naciskiem na wskazanie ewolucji regulacji prawnych poszczególnych segmentów tego rynku, danych rynkowych prezentujących skalę działania poszczególnych instytucji oraz temat rosnącej ochrony konsumenta korzystającego z usług poszczególnych instytucji finansowych z uwzględnieniem europeizacji prawa ochrony konsumenta. Monografia jest adresowana do naukowców, studentów i doktorantów, ale także praktyków - pracowników instytucji finansowych: bankowych, pozabankowych i parabankowych. Jest źródłem wiedzy o rynku detalicznych usług finansowych w Polsce - instytucjach finansowych i oferowanych przez nie usługach, a także ich klientach - oraz perspektywach rozwoju tego rynku z uwzględnieniem kontekstu europejskiego. Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce od wielu lat odgrywa znaczącą rolę, zaś problematyka w recenzowanej monografii jest istotna i warta opracowania zarówno w pozycjach książkowych, jak i artykułach naukowych. Omawiany rynek rozwija się bardzo dynamicznie i następują na nim istotne zmiany instytucjonalne, a także zmiany w zakresie potrzeb i oczekiwań klientów. Istotą rzeczy jest także siła i liczba instytucji zajmujących się klientami detalicznymi oraz ich rosnąca pozycja w systemie finansowym. Monografia Iwony Doroty Czechowskiej i Krzysztofa Waliszewskiego posiada wiele wartościowych treści, a przez to stanowi wartościowe opracowanie. Z recenzji Prof. US dr hab. Beaty Świeckiej
26% rabatu
48,42
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przedsiębiorczość społeczna, innowacje, środowisko
Monografia pt. „Przedsiębiorczość społeczna - innowacje - środowisko" porusza temat złożonej problematyki związanej z kształtowaniem się procesu uspołeczniania przedsiębiorstw, rynków i gospodarek wynikających ze wzrastającej partycypacji wszystkich podmiotów gospodarczych w tworzeniu dobrobytu ekonomicznego oraz współtworzenia rozwiązań dla ważnych społecznie problemów. Fundamentalne znaczenie dla kształtowania się tak wyznaczanego ładu mają przedsiębiorczość, innowacje oraz głębokie zmiany systemu regulacji nakierowane przede wszystkim na człowieka (homo socialis). Problemy te podejmowane są w ramach rozwijanego nurtu przedsiębiorczości społecznej, postrzeganej jako postawa charakteryzująca się innowacyjnością i twórczym podejściem do zaspokojenia potrzeb społecznych, wytyczająca „ścieżki do decyzji społecznych, wrażliwości społecznej, jak również racjonalności nastawionej na dobro środowiska naturalnego". Rozważania naukowe zawarte w książce „Przedsiębiorczość społeczna - innowacje - środowisko", wnoszone przez Autorów w ramach osiemnastu rozdziałów monografii, oparte są na teorii współczesnej ekonomii obejmującej analizy społecznoetyczne, instytucjonalne, mezo- i mikroekonomiczne, akcentujące innowacyjny wymiar przedsiębiorczości społecznej. Niniejsza książka jest adresowana do ekonomistów, ekologów, przedsiębiorców oraz osób i organizacji związanych z funkcjonowaniem trzeciego sektora.
26% rabatu
66,30
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania..
Podejmowanie decyzji ekonomicznych jest niezwykle ważne dla decydenta, ale również dla otoczenia bliższego i dalszego, funkcjonujących organizacji, firm, gospodarstw domowych, organów ustawodawczych, krajowych i samorządowych oraz ich organów wykonawczych. Wewnątrz teorii organizacji i zarządzania wyłoniła się gałąź wiedzy, zwana „make decision theory", czyli teorią podejmowania decyzji. Powstało tysiące, a może setki tysięcy książek na temat podejmowania decyzji, dlatego można zadać sobie pytanie, dlaczego autorzy niniejszej monografii postanowili napisać kolejną książkę na ten temat? Odpowiedź na to pytanie z naszej strony jest następująca: • Po pierwsze, wszystkie procesy decyzyjne dotyczą przyszłości, która jest trudna do przewidzenia, nawet jeżeli do dyspozycji mamy najbardziej wyrafinowane modele prognozowania. Wynika to stąd, że gospodarowanie odbywa się w warunkach niepewności, którą próbujemy zmierzyć, co po zmierzeniu jest już ryzykiem gospodarczym. Przy podejmowaniu decyzji mamy wiedzę o ryzyku gospodarczym, ale nigdy nie dysponujemy pełną informacją jakie skutki wywoła nasza decyzja. • Po drugie, w związku z tym, że decydent nigdy nie dysponuje pełną informacją, to decyzje podjęte trudno nazwać optymalnymi. Dlatego Herbert Simon słusznie twierdzi, że wszystkie procesy decyzyjne można określić jako decyzje o ograniczonej racjonalności, najczęściej oparte na modelach heurystycznych. Stąd będzie jeszcze długo powstawało wiele badań na temat pogłębienia racjonalności w procesie podejmowania decyzji. • Po trzecie, w literaturze przedmiotu brakuje analiz dotyczących podejmowania decyzji w parlamencie, w rządzie i administracji centralnej, w Radzie Polityki Pieniężnej oraz w organach stanowiących prawo lokalne, czyli w jednostkach samorządu terytorialnego (JST). Autorzy monografii posiadają wieloletnie doświadczenie zarówno w JST, jak i w parlamencie oraz w konstytucyjnym organie NBP, czyli Radzie Polityki Pieniężnej. Dlatego też w tej monografii dokonamy analizy komparatywnej procesu podejmowania decyzji przez państwo i organy jednostek samorządu terytorialnego (JST), czyli przez podmioty publiczne z takim procesem w firmach i w gospodarstwach domowych. Celem głównym monografii jest porównanie procesu decyzyjnego w różnych organizacjach (firmy, gospodarstwo domowe, państwo i jego organy, jednostki samorządu terytorialnego) w aspekcie ograniczenia ryzyka gospodarczego do minimum i osiągnięcia pożądanego efektu w określonym czasie. Będziemy więc poszukiwać odpowiedzi na pytanie: dlaczego przedsiębiorstwa osiągają sukces nie z powodu redukowania ryzyka gospodarczego, ale właśnie dlatego, że podejmują coraz bardziej ryzykowne decyzje.
26% rabatu
33,52
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
60
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka