CeDeWu

nowość
Okładka książki Przedsiębiorczość kobiet a działalność podmiotów mikrofinansowych w zróżnicowanych uwarunkowaniach k
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii. W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce. Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie. Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych. Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów. Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
25% rabatu
52,46
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Ona - jak przetrwać szkołę średnią, studia i nie zwariować
Dla wielu współczesnych dziewczyn dążenie do sukcesu jest napędzane przez brutalną samokrytykę i ostry lęk przed porażką. Chociaż młode kobiety nigdy przedtem nie odnosiły większych sukcesów - osiągając lepsze wyniki w nauce w liceum i na studiach - nigdy też nie zmagały się z tak wieloma trudnościami. Na pierwszy rzut oka dziewczyny mogą wydawać się wyjątkowe, ale w rzeczywistości są niespokojne i przytłoczone, czując, że bez względu na to, jak bardzo się starają, nigdy nie będą wystarczająco dobre, wystarczająco mądre, wystarczająco ładne, wystarczająco szczupłe, wystarczająco popularne ani wystarczająco seksowne. Rachel Simmons prowadziła badania wśród młodych kobiet przez dwie dekady, a wyniki jej badań dowodzą, że kompetencje dziewczyny nie są równe jej poziomowi pewności siebie - nie oznaczają również, że jest szczęśliwa, odporna, ani że ma wysokie poczucie własnej wartości. Opierając się na obrazowych studiach przypadku, R. Simmons ostrzega, że wychowaliśmy pokolenie młodych kobiet, które są tak skoncentrowane na osiągnięciu celu, że unikają podejmowania zdrowego ryzyka, zbyt dużo myślą o niepowodzeniach i cierpią na syndrom oszusta, uważając, że nie są autentyczne. Spędzając coraz więcej czasu na tworzeniu obrazu doskonałej siebie w mediach społecznościowych, dziewczyny te mają tendencję do wycofywania się z tak istotnych bliskich relacji, które oferują ukojenie i wsparcie oraz wzmacniają poczucie własnej wartości. „Genialne i pełne pasji wezwanie do działania, które ujawnia, jak dziewczyny i młode kobiety cierpią w naszej toksycznej kulturze nieustającej rywalizacji i porównań. Jest to książka, której potrzebują rodzice, by móc zmienić życie swoich córek i pomóc im stać się zdrowymi, szczęśliwymi i wpływowymi dorosłymi kobietami". Rosalind Wiseman, autorka Queen Bees and Wannabes
25% rabatu
44,22
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Kredyt kupiecki w Polsce. Determinanty popytowe i podażowe
W niniejszej monografii poruszono problematykę determinant stosowania kredytu kupieckiego w obrocie gospodarczym. Zainteresowanie kredytem handlowym przejawiają zarówno odbiorcy, jak i dostawcy za sprawą osiągania wzajemnych korzyści z realizacji transakcji towarowych z odroczonym terminem płatności. Wobec istotnego udziału kredytu kupieckiego zarówno w pasywach, jak i aktywach jednostek gospodarczych, podjętą problematykę uznaje się za aktualną i ważną w nurcie badań nad finansami przedsiębiorstw. Zasadne staje się również pytanie o przyczyny wzajemnego kredytowania się partnerów handlowych. Głównym celem monografii jest identyfikacja i ocena czynników wpływających na zainteresowanie przedsiębiorstw kredytem kupieckim w Polsce. Cel zrealizowany został w dwojakim ujęciu: popytowym oraz podażowym, co stanowi istotne dopełnienie prowadzonych w tej sferze badań. Autor przedstawił problematykę przyczyn stosowania kredytu kupieckiego z punktu widzenia preferencji podmiotów gospodarczych, sklasyfikowanych w formie motywów dostawców i odbiorców, skłaniających do wzajemnego finansowania się partnerów handlowych. Niniejsza monografia adresowana jest przede wszystkim do finansistów i menadżerów, a zawarte w niej konkluzje dostarczają praktycznych rozwiązań w zakresie efektywnego zarządzania w obszarze oddziaływania kredytu handlowego. Lektura tej książki zmienia powszechny pogląd na temat kredytu kupieckiego, iż dla sprzedających jest on wyłącznie koniecznym elementem ich oferty handlowej, zaś dla kupujących pewnym źródłem finansowania.
25% rabatu
52,46
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Kultura jakości, doskonałości i bezpieczeństwa w organizacji
Kultura jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości to ważne kategorie zasobów każdej organizacji, decydujące o jej niepowtarzalności. Kształtują one nie tylko tożsamość danej organizacji, ale także mają wpływ na jej zdolność do spełniania potrzeb różnych grup interesariuszy oraz na szeroko rozumianą reputację na rynku. Każda z tych kultur wyraża się poprzez swoiste założenia, normy, wartości oraz artefakty. Stanowią one fundament skutecznego i efektywnego wdrożenia koncepcji zarządzania jakością, modeli doskonałości oraz określonych podejść projakościowych, służących rozwojowi organizacji oraz zarządzaniu wielowymiarowym ryzykiem jej funkcjonowania. Treści zawarte w niniejszej książce umożliwiają Czytelnikowi zapoznanie się z istotą: • zjawiska jakości, bezpieczeństwa, doskonałości oraz ryzyka w organizacji, • podstawowych koncepcji zarządzania wspierających jakość, bezpieczeństwo oraz doskonałość, ze szczególnym uwzględnieniem podejść o charakterze normatywnym, • kultury i klimatu jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości, • kultury sprawiedliwego traktowania - just culture, • narzędzi służących diagnozie kultury jakości, bezpieczeństwa, doskonałości, just culture oraz metod wykorzystywanych w zarządzaniu ryzykiem.
25% rabatu
52,46
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Biznesplan po polsku
„Powiedz mi to po polsku" — często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego, biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia. W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
25% rabatu
38,97
52,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Innowacje na rynku detalicznych usług finansowych
Książka jest kompleksowym opracowaniem poświęconym problematyce innowacyjności sektora usług finansowych. Autorzy przybliżają w niej zarówno globalne i krajowe uwarunkowania innowacyjności instytucji finansowych, jak również charakteryzują rodzaje innowacji finansowych, a także efekty i przeszkody pojawiające się przy ich wdrażaniu. Zamysłem towarzyszącym powstawaniu niniejszego opracowania było podjęcie próby analizy i oceny poziomu innowacyjności instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016 - okresie intensywnych i ważnych zmian zachodzących zarówno w polskiej gospodarce, jak i na rynkach światowych. Zmiany te przyczyniły się do poszukiwania przez podmioty sektora finansowego nowych, skutecznych rozwiązań w zakresie oferty produktowej, ale również w obszarze procesów, przyjętych praktyk działania, organizacji pracy, modeli współpracy z otoczeniem oraz w zakresie metod i narzędzi marketingowych. W publikacji przedstawiono: • zagadnienia opisujące innowacyjność sektora usług finansowych w wymiarze globalnym, uwzględniając zarówno wpływ kryzysu finansowego z lat 2007-2009, jak też styl życia konsumentów oraz szybki rozwój nowoczesnych technologii jako szczególnie istotne czynniki wpływające na tworzenie i wdrażanie innowacji finansowych, • analizę zmian zachodzących w sektorze usług finansowych Polsce w latach 2004-2017, • szczegółową analizę i próbę oceny poziomu innowacyjności instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016, • charakterystykę sektora FinTech w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem szans i barier jego rozwoju, • omówienie innowacji wdrażanych przez instytucje finansowe w obszarze działań marketingowych, m.in. w zakresie badań marketingowych, usług i produktów finansowych oraz nowoczesnej komunikacji marketingowej, • przykłady wdrożeń innowacji w sektorze finansowym w Polsce.
25% rabatu
43,47
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Efektywność finansowa przedsiębiorstw...
Książka dotyczy jednego z najważniejszych celów zarządzania finansami przedsiębiorstwa, jakim jest efektywność finansowa. Pojęcie efektywności finansowej, choć powszechnie używane zarówno w literaturze, jak i w praktyce gospodarczej nie doczekało się dotychczas jednoznacznego zdefiniowania i sparametryzowania. Tematyka publikacji wpisuje się w aktualny nurt rozważań odnoszących się do teorii struktury kapitału oraz badań w zakresie pojemności zadłużeniowej przedsiębiorstw (debt capacity) czy koncepcji ograniczeń finansowych (financial constraints). W monografii przedstawiono: • teorie struktury kapitału, jej determinanty oraz metody optymalizacji, • przesłanki oraz ograniczenia emisji obligacji korporacyjnych, • strukturę rynku obligacji korporacyjnych w Polsce, jego ewolucję oraz perspektywy dalszego rozwoju, • autorską definicję efektywności finansowej przedsiębiorstwa, • autorski wskaźnik dywergencji efektywności finansowej przedsiębiorstwa (Financial Efficiency Divergence Ratio - FEDR), będący narzędziem generującym sygnały, które mogą zostać wykorzystane jako rekomendacje dla inwestorów oraz obecnych i przyszłych emitentów papierów dłużnych w zakresie kształtowania struktury zadłużenia, • krytyczne poziomy zadłużenia obligacjami korporacyjnymi, • granice efektywności finansowej przedsiębiorstwa. Zaprezentowane w książce wyniki badań oraz zaproponowane przez autora instrumenty oceny efektywności finansowej przedsiębiorstwa mogą przyczynić się do wzrostu świadomości uczestników rynku kapitałowego o potencjalnych skutkach zadłużenia obligacjami korporacyjnymi.
25% rabatu
52,46
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Doradztwo finansowe w Polsce
Książka „Doradztwo finansowe w Polsce" jest pierwszą publikacją w kraju tak kompleksowo przedstawiającą doradztwo finansowe i doradców finansowych oraz zarządzanie finansami osobistymi przez gospodarstwa domowe. Podjęta próba pionierskiego opracowania na ten temat ma swoje źródło w rosnącej roli pośredników w dystrybucji kredytów hipotecznych w Polsce (pod koniec 2010 roku 30% kredytów zostało sprzedanych przez banki za pośrednictwem firm doradztwa finansowego). Zmiana optyki działalności biznesowej instytucji finansowych (ze sprzedaży produktów kredytowych na indywidualne doradztwo i optymalizację finansów konsumentów) stwarza szansę na poszerzenie działalności tych instytucji nie tylko na gruncie doradztwa kredytowego, ale również consultingu inwestycyjnego, ubezpieczeniowego, a także w zakresie produktów emerytalnych, których znaczenie będzie rosło wraz z pogłębianiem się zjawiska starzenia społeczeństw. W książce Autor porusza zagadnienia dotyczące zarządzania finansami osobistymi w Polsce oraz przedstawia udział doradców finansowych w tym procesie. Prezentuje także genezę, tendencje i normalizację działalności doradców finansowych w Polsce, w tym również próby poddania ich pracy regulacjom nadzorczym ze strony KNF oraz oddolne inicjatywy samoregulacji branży. Dokumentuje również wpływ kryzysu finansowego na działalność doradców i nakreśla perspektywy jej rozwoju. W odniesieniu do poszczególnych podmiotów Autor opisuje ich historię, wyniki finansowe i sprzedażowe, rozwój sieci placówek oraz specjalistów zatrudnionych w branży. Książka jest adresowana zarówno do studentów, jak i pracowników naukowodydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych, w szczególności katedr finansów, bankowości i rynków finansowych, a także praktyków gospodarczych - kadry kierowniczej i innych pracowników spółek doradztwa finansowego oraz osób, które wiążą swoją karierę zawodową z branżą doradztwa finansowego.
25% rabatu
44,22
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Rachunkowość i bankowość XXI wieku
Kolejny tom Prac Naukowych Młodych Ekonomistów jest efektem pracy Koła Naukowego „Profit" i uczestników organizowanej prze to Koło siódmej już z kolei konferencji „Współczesne Finanse i Rachunkowość. Problemy gospodarcze w oczach młodego pokolenia" pod hasłem „Księgowy XXI w. - o problemach i dylematach związanych z wykonywaniem zawodu". Dzisiejsze czasy charakteryzują się ciągłymi zmianami w gospodarce, prawie, technologii, w życiu społecznym i stosunkach międzyludzkich. W dobie cyfryzacji i postępu technologicznego nasuwa się pytanie, czy zawód księgowego nie zniknie z rynku za kilkanaście lat, czy nie zastąpią go roboty? Już teraz widać, jak na przestrzeni ostatnich lat ewoluował zawód księgowego. Ręczne księgowanie w formie papierowej zastąpiły komputery i programy komputerowe. Księgowy, czyli kiedyś osoba od wpisywania i dodawania cyferek, staje się obecnie doradcą podatkowym, biznesowym, prawnym, organizatorem, specjalistą IT, a przede wszystkim dyrektorem finansowym. Należy pamiętać, że roboty jedynie przygotowują księgowemu potrzebne informacje. To człowiek dokonuje ich analizy, podejmuje działania i decyzje. Współczesny księgowy staje się dziś ekspertem od analiz finansowych, który na podstawie wewnętrznych raportów oraz sprawozdań finansowych wspomaga przedsiębiorcę w ich rozumieniu, planowaniu finansowym, zarządzaniu płynnością finansową i analizowaniu kosztów. Nowe warunki pracy księgowego (automatyzacja, chmura, zintegrowane systemy IT) stawiają nowe wymagania i wyzwania przed księgowym XXI w. Prezentowane opracowanie jest rezultatem indywidualnych i zbiorowych badań naukowych. Stanowi odzwierciedlenie badań realizowanych przez studentów z różnych ośrodków akademickich Polski. Przedstawione w nim rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na temat aktualnych problemów z zakresu rachunkowości i bankowości.
25% rabatu
35,98
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Struktura polskiego rolnictwa na tle UE
Ponad 1,2 mln polskich gospodarstw (blisko 90% gospodarstw, które użytkują ok. 50% gruntów ogółem) nie zapewnia dochodów zaspokajających potrzeby rodzin rolniczych. Powodem jest przede wszystkim zbyt mała powierzchnia użytkowanych gruntów, ale jest nim także niezbyt wysoki poziom intensywności gospodarowania (wielkość produkcji z jednostki powierzchni). Polska jest jedynym wielkim producentem rolnym w Unii Europejskiej z tak nieefektywnymi strukturami obszarowymi i ekonomicznymi, stąd też konieczne są przekształcenia. Oczywiście proces poprawy struktur obszarowych i ekonomicznych jest procesem wieloletnim, mającym swoje „naturalne" tempo, które trudno przyspieszyć. Natomiast znacznie łatwiejsze jest jego hamowanie, czego dowodzą wprowadzone w ostatnich latach w Polsce przepisy regulujące obrót ziemią rolną. W rezultacie, wprawdzie struktury produkcyjne polskiego rolnictwa uległy w latach członkostwa Polski w Unii wyraźnej poprawie: wzrosła produkcja przeciętnego gospodarstwa z 6,5 tys. euro produkcji standardowej w 2005 roku do 17,7 tys. euro (wzrost o 11,2 tys. euro) w 2016 roku. Jednak równocześnie skala zmian była znacznie mniejsza niż w „starych" państwach unijnych: tam produkcja standardowa przeciętnego gospodarstwa zwiększyła się z 41,6 tys. euro do 67,5 tys. euro (wzrost o blisko 26 tys. euro). Z danych tych wynika, że niebezpiecznie rośnie różnica między siłą ekonomiczną polskich gospodarstw a gospodarstw wielu państw członkowskich, zwłaszcza tych znajdujących się w tej samej strefie klimatycznej co Polska. Przeciwdziałanie tej tendencji wymaga zatem jak najszybszej korekty obecnie prowadzonej polityki rolnej. Książka zawiera analizy struktury polskiego rolnictwa, na podstawie których sformułowane zostały wnioski i rekomendacje dla polskiej polityki rolnej.
25% rabatu
52,46
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Kierunek dojrzałość
Książka „Kierunek dojrzałość..." oferuje połączenie najnowszych odkryć nauki o mózgu, terapii behawioralnej i studiów przypadku powstałych na podstawie badań tysięcy dzieci i nastolatków, którym Bill i Ned pomogli na przestrzeni lat, by pomóc ci nakierować swoje dziecko na prawdziwą drogę do sukcesu. Jako rodzice możemy towarzyszyć naszym dzieciom tylko do tego momentu. Na pewnym etapie będą one musiały przejąć stery i obrać wytyczony przez siebie kurs. Jednak, nim ta chwila nadejdzie, możemy zrobić bardzo wiele, by przygotować je na to, aby mogły przebyć obraną przez siebie drogę odporne na przeciwności losu i obdarzone wyobraźnią. Na ten problem Bill Stixrud i Ned Johnson zwrócili uwagę wiele lat temu: nawet dzieci osiągające wysokie wyniki zgłaszały się do nich z powodu ostrego stresu i braku motywacji. Wiele z nich uskarżało się na brak kontroli nad własnym życiem. Niektóre wpadały w kłopoty w liceum, inne dostawały się do college'u, po czym załamywały się. Bill jest neuropsychologiem klinicznym, który pracuje z dziećmi zmagającymi się z lękiem i problemami z nauką. Ned jest trenerem motywacyjnym zajmującym się elitarnym tutoringiem. Razem odkryli, że najlepszym antidotum na stres jest podarowanie dzieciom większego poczucia kontroli nad własnym życiem. To jednak nie oznacza zupełnego wyzbycia się władzy rodzicielskiej. Autorzy tej przełomowej książki zdradzają, w jaki sposób możemy czynnie pomóc swoim dzieciom wyrzeźbić mózg, który będzie odporny i gotowy na nowe wyzwania.
25% rabatu
44,22
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Analiza i kontrola kosztów przedsiębiorstwa
Książka jest monografią poświęconą analizie i kontroli kosztów oraz jej wykorzystaniu w ocenie działalności przedsiębiorstwa. Po jej przestudiowaniu czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: • jaka jest istota i rola analizy kosztów w ocenie działalności przedsiębiorstwa, • jakie jest znaczenie kontroli kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, • jakie źródła informacji wykorzystuje się w analizie i kontroli kosztów, • jakie metody stosuje się w analizie kosztów przedsiębiorstwa, • w jaki sposób przeprowadzać kontrolę kosztów w przedsiębiorstwie. Publikacja jest adresowana do: • kadry kierowniczej i menedżerów różnych szczebli zarządzania, • specjalistów ds. controllingu i analityków finansowych, • pracowników działów finansowo-księgowych, • prowadzących własną działalność gospodarczą, • słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń, • studentów kierunków ekonomicznych.
25% rabatu
44,22
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Prawo i energia
Prawo i energia
Wydawca: CeDeWu
wysyłka: 48h
Publikacja to zbiór opracowań na temat aktualnych, ważnych problemów prawnych występujących na rynku energii. Wynikają one z niejasnych i często niespójnych regulacji prawnych, które powodują trudności w interpretacji przepisów i stają się źródłem ryzyka dla wszystkich podmiotów funkcjonujących na rynku: od wytwórców, aż po finalnych odbiorców energii elektrycznej. W książce znajdują się rozważania z zakresu pogłębionej analizy teoretycznej, jak również praktyki stosowania norm prawnych i ich oceny. Opracowanie wpisuje się w toczoną obecnie dyskusję na temat funkcjonowania i przyszłości rynku energetycznego w Polsce. Ma charakter wielowątkowy i dotyka prawa cywilnego, administracyjnego, zamówień publicznych, jak również prawa podatkowego. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na takie pytania, jak np.: • Jaki jest charakter prawny opłaty z tytułu nielegalnego poboru energii elektrycznej i jak kształtuje się odpowiedzialność z tego tytułu? • Czy dla powstania służebności przesyłu mają znaczenie potrzeby przedsiębiorstwa przesyłowego? • Jakie są wyłączenia stosowania ustawy prawo zamówień publicznych przez zamawiających sektorowych? • Jakie kroki podjął polski ustawodawca w celu upowszechnienia wykorzystania alternatywnych źródeł energii? • Czy opodatkowanie podatkiem od nieruchomości elektrowni wiatrowych w Polsce odzwierciedla krajowe strategie rozwoju energetyki? Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, m.in. przedstawicieli organów administracji publicznej, radców prawnych, doradców podatkowych oraz studentów kierunków prawniczych i ekonomicznych.
25% rabatu
37,48
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Nowe technologie na rynku srebrnych konsumentów
Tempo i zasięg dokonujących się przeobrażeń, w którym działają współczesne przedsiębiorstwa ma wymiar dotąd niespotykany, a nawet zaskakujący. Ich akceleratorem bez wątpienia są nowe technologie ICT, których powszechność istotnie wpływa na zachowania wszystkich podmiotów na rynku. Na tę dynamicznie zmieniającą się sytuację nakłada się zjawisko, które do tej pory nie absorobowało uwagi w takim stopniu jak dzisiaj - starzenie się społeczeństw...
20% rabatu
31,98
40,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Kapitał kreatywny w przedsiębiorstwie
Publikacja dotyczy zagadnień związanych z kapitałem kreatywnym w przedsiębiorstwie. Wśród dostępnych w literaturze prac na temat znaczenia kapitału kreatywnego nie tylko w rozwoju regionalnym czy lokalnym, ale również w działalności gospodarczej przedsiębiorstw nadal poszukuje się odpowiedzi, jak ten kapitał zmierzyć. Przemawia za tym powszechne użycie pojęcia „kreatywność" w praktyce i teorii życia społecznego oraz gospodarczego. Cecha ta stanowi podstawę kapitału kreatywnego, zaś za efekt działań kreatywnych w ekonomii przyjmuje się innowacje. Nie wszystkie przedsiębiorstwa wykorzystują kreatywność, stąd analizą objęto te, w których z definicji ona występuje, tzn. przedsiębiorstwa przemysłów kreatywnych. Na uwagę zasługuje fakt, że przedsiębiorstwa zaliczane do tego sektora wnoszą coraz większy wkład do PKB. Poszukując możliwości pomiaru kapitału kreatywnego wykorzystano teoretyczny model „4P" obejmujący: osobę, proces, środowisko, produkt, który stanowił podstawę dla autorskiej modyfikacji i opracowania wskaźnika kapitału kreatywnego. Walorem pracy jest powiązanie problematyki kapitału kreatywnego z sektorem kreatywnym, stanowiące dotychczas lukę badawczą głównie ze względu na identyfikację działań kreatywnych człowieka. Warto podkreślić potrzebę multidyscyplinarnych badań łączącą się w założeniu, że każda osoba jest potencjalnym przedstawicielem tego kapitału i źródłem kreatywności.
25% rabatu
35,98
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Stabilność finansowa w świetle regulacji...
Oddawana do rąk Czytelników publikacja poświęcona jest tematyce: - stabilności finansowej, - nadzoru finansowego, - polityki makroostrożnościowej, - regulacji sektora bankowego. W wyniku kryzysu i zawirowań na rynkach finansowych istotność tych zagadnienień w ostatnich latach wzrosła. Celem opracowania jest pokazanie znaczenia regulacji ostrożnościowych banków dla utrzymania stabilności finansowej. W opracowaniu w kompleksowy sposób przedstawiono zalecenia Bazylejskiego Komitetu Nadzoru Bankowego, które znalazły odzwierciedlenie m.in. w dyrektywie „Capital Requirements Directive IV" (CRD IV) i rozporządzeniu „Capital Requirements Regulation" (CRR). Do przedstawionych regulacji należą wymogi kapitałowe, bufory antycykliczne i dźwignia finansowa. Opisano również narzędzia polityki makroostrożnościowej, które są pomocne w zakresie utrzymania stabilności finansowej, a wśród nich wyróżniono normy płynnościowe odnoszące się do pozycji bilansowych banków - wskaźniki „Liquidity Coverage Ratio" (LCR) i „Net Stable Funding Ratio" (NSFR). Monografia jest uzupełnieniem wiedzy zawartej w dotychczasowych publikacjach naukowych poświęconych tematyce stabilności finansowej i regulacji ostrożnościowych sektora bankowego. Przeprowadzona analiza nawiązuje do dyskusji na temat konsekwencji regulowania działalności bankowej. Zagadnienia te są aktualne i posiadają istotne znaczenie zarówno pod względem teoretycznym, jak też praktycznym. Książka może stanowić cenną lekturę dla specjalistów w dziedzinie finansów i bankowości, studentów tych kierunków, praktyków zajmujących się polityką makroostrożnościową i tworzeniem regulacji rynku finansowego oraz osób zatrudnionych w instytucjach finansowych.
25% rabatu
41,22
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Zarządzanie kapitałem obrotowym...
Prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo funkcjonowania przedsiębiorstw zależy od poprawnego zarządzania kapitałem obrotowym. Zarządzanie nim stanowi więc podstawę do podejmowania decyzji krótkoterminowych, jak również kluczowy element w budowaniu strategii długoterminowej w każdym przedsiębiorstwie. Książka „Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie" adresowana jest do wszystkich, którzy chcą poznać i zrozumieć rolę kapitału obrotowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których podjęto próbę wyjaśnienia podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym. W książce szczególnie skupiono się na: • roli kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, • najważniejszych obszarach związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym, • wskaźnikach i metodach oceny zarządzania kapitałem obrotowym, • strategiach zarządzania kapitałem obrotowym. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Może też być przydatna dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców.
25% rabatu
29,99
40,01 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Opiekunowie rodzinni
Opiekunowie rodzinni
Wydawca: CeDeWu
wysyłka: 48h
Kim są opiekunowie rodzinni i czy jest ich wielu? Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć każdego dnia? W jaki sposób ich rzeczywisyość mogą zmienić uregulowanie prawne, władze lokalne, samorządowe, pracodawcy, najbliższe otoczenie, znajomi, rodzina, ale też każdy z nas? Bo to, że rzeczywistośc trzeba pilnie zmienić, jest oczywiste.
20% rabatu
55,96
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach
Publikacja „Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach" przeznaczona jest zarówno dla studentów, jak i praktyków życia gospodarczego. Dzięki dużej ilości przykładów i zadań do samodzielnego rozwiązania stanowi ona doskonałą bazę do opanowania podstaw finansów przedsiębiorstw. Prosty język, częste odwołania do rzeczywistych problemów i przepisów prawa oraz bogate podstawy teoretyczne czynią publikację bardzo użyteczną zarówno dla osób rozpoczynających naukę o finansach, jak i dla posiadających już pewną wiedzę. Lektura książki „Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach" dostarczy podstawowej wiedzy na temat finansów przedsiębiorstw, a w szczególności: • sposobów finansowania podstawowej działalności firmy, cyklu obiegu gotówki w przedsiębiorstwach, płynności finansowej i jej znaczenia dla bezpieczeństwa funkcjonowania firmy, wyceny kosztu kredytu kupieckiego, • przepływów pieniężnych w ramach poszczególnych działalności przedsiębiorstw, ich znaczenia dla funkcjonowania firmy i efektywności prowadzenia działalności gospodarczej, • kosztów pozyskania kapitału od podmiotów zewnętrznych, umiejętności określania średniego ważonego kosztu kapitału i jego znaczenia dla funkcjonowania firmy, • akcji jako jednostek udziałowych przedsiębiorstwa, praw akcjonariuszy, wycenie akcji przez rynek i sposobach określania ich wartości dla inwestorów zewnętrznych z uwzględnieniem metody porównawczej, metod dyskontowych i metody opartej na EVA, • obligacji jako alternatywnej metodzie pozyskania kapitału, rodzajach obligacji i metodzie ich kwotowania, metodach wyceny i konstruowania portfela obligacji odpornego na zmianę stóp procentowych.
25% rabatu
38,22
51,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Różnice kulturowe w biznesie
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier. Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania: - Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe? - Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko? - Jaki związek ma religia z biznesem? - Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać? - Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu? - Gdzie „czas to pieniądz", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem? - Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach gestem akceptacji? - Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części? - Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter? - Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy? - W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym? - Gdzie rozmowy biznesowe obficie „podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość? - Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności? - Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
25% rabatu
42,72
57,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
61
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka