Rocznik mazowiecki. Tom XXVIII (2017-2018)
Dwa poprzednie tomy Rocznika Mazowieckiego"" były dedykowane naszym Profesorom z okazji ich 80. urodzin: tom XXVI - Benonowi Dymkowi, tom XXVII - Witoldowi Rakowskiemu. To niewątpliwie zaważyło na ich strukturze i zawartości.Tom niniejszy, XXVIII. za lata 2017-2018, którego zawartość przedstawię poniżej, powstał w czasie niespokojnym, spowodowanym niejednoznaczną sytuacją stowarzyszeń - regionalnych towarzystw naukowych, brakiem funduszy, także zmianą Zarządu Towarzystwa. Nie bez znaczenia jest wyraźny dystans społeczny do zmian współczesności. Niezależnie od wszystkich trudności, Mazowieckie Towarzystwo Naukowe pragnie kontynuować naukową i popularyzatorską służbę Mazowszu, publikując wyniki najnowszych badań humanistycznych, społecznych, demografi czno-ekonomicznych. Chcemy wykorzystać cały potencjał intelektualny członków Towarzystwa i osób z zewnątrz, szczególnie badaczy problemów mazowieckich spoza Warszawy.Najbliższe lata to prawdziwy korowód rocznic, ważnych rocznic, bo wiążących się z Niepodległością tak Polski, jak i mazowieckich miast i wsi. Chcemy, aby problematyka lokalna była szerzej prezentowana niż wielka"" makrohistoria. Podejmiemy starania, aby Mazowieckie Towarzystwo Naukowe ściślej współpracowało z mazowieckim ruchem regionalnym, także przez udostępnianie możliwości publikowania najcenniejszych tekstów i uczestniczenie w organizowanych konferencjach naukowych.
25% rabatu
67,50
90,00 zł
Dodaj
do koszyka
Cyberhejt wobec pracowników a wizerunek org. w.2
Podjęty problem ma dwojakiego charakteru znaczenie. Z jednej strony stricte indywidualny: kompletne jego skutki ujawniają się wyłącznie w sferze jednostkowej. Z drugiej zaś strony - poprzez ten wątek indywidualny - wpływa na kondycję organizacji, obniżając wartość pozostającego w jego gestii kapitału ludzkiego. Wywołuje to dalsze konsekwencje - w funkcjonowaniu organizacji na rynku, jej konkurencyjnej pozycji, jej wizerunku i empoloyer brandzie. (...)Przedstawiona do recenzji książka ma szereg walorów stanowiących o jej wartości. Z punktu widzenia poznawczego prezentuje rozwijające się zjawisko dyskredytowania pracowników organizacji z wykorzystaniem mediów internetowych. Istniejąca na ten temat literatura, szczególnie wziąwszy pod uwagę perspektywę nauk o zarządzaniu jest zdecydowanie uboga, a wobec skutków jakie tak wyrażana agresja przynosi - nie pozwala na skuteczne jej ograniczenie. Tu Autorzy mają ogromną zasługę w przybliżeniu i wyjaśnieniu omawianego zjawiska. Z punktu widzenia metodologicznego w książce zaprezentowano sposób badania relacji pomiędzy atakami cyberdyskredytacyjnymi a pozycją konkurencyjną organizacji. W warstwie praktycznej - zawarte w książce propozycje pozwalają na wybór instrumentów oddziaływania (zmniejszenie lub eliminowanie) na zakres natężenia agresji, tym samym poprawiając dobrostan organizacji. Atutem pracy jest przystępnie napisana treść: bogactwo zagadnień, próby ich porządkowana, terminologia zupełnie różnych dyscyplin naukowych (psychologia, zarządzanie, socjologia) stanowiły bowiem realne wyzwanie. (...)Bez wątpienia mogę powiedzieć, że monografia stanowi kompendium wiedzy o cyberdyskredytacji pracowników traktowanych jako kapitał współczesnych organizacji. Kompendium o charakterze nowatorskim z zamiarem usatysfakcjonowania czytelnika poszukującego wiedzy i/lub rozwiązań praktycznych w omawianym zakresie"".Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK
25% rabatu
39,00
52,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podstawy finansów publicznych i ubezpieczeń społ.
Finanse publiczne i ubezpieczenia społeczne są przedmiotem stałego zainteresowania zarówno ekonomistów, finansistów, jak i opinii publicznej, a chroniczna nierównowaga w finansach publicznych, w tym w budżecie państwa, stanowi jeden z poważniejszych problemów, z którymi boryka się polska gospodarka. Dostrzegamy, że coroczne występowanie deficytów w całym sektorze finansów publicznych, a co za tym idzie - powiększanie się ogólnego długu państwa, tworzy potrzeby pożyczkowe państwa. Jeśli deficyt budżetowy ma charakter chroniczny (jak to jest w przypadku Polski), potrzeby pożyczkowe wynikają nie tylko z nierównowagi pomiędzy dochodami i wydatkami budżetowymi w danym roku (potrzeby pożyczkowe netto), ale również z konieczności spłaty zaciągniętego w latach poprzednich długu publicznego (potrzeby pożyczkowe brutto).W rozwiniętych krajach istnienie różnego rodzaju zabezpieczeń społecznych jest dla ich obywateli oczywistością. Mało które państwo pozostawia zabezpieczenie skutków ryzyka socjalnego tylko w gestii indywidualnych decyzji członków społeczeństwa. Chcąc zabezpieczyć się przed wystąpieniem różnych rodzajów ryzyka, takich jak choroba, starość czy śmierć, obywatele opłacają składki na ubezpieczenie społeczne, które dają gwarancję ochrony ubezpieczeniowej.W monografii pokazano finansowe aspekty funkcjonowania powszechnego systemu ubezpieczenia społecznego w Polsce, który obejmuje ubezpieczenie: emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe. System ten nie jest doskonały, a proces starzenia się społeczeństwa nie ułatwia jego funkcjonowania, a wręcz przeciwnie, niesie za sobą kolejne wyzwania dla rządzących.Książka stanowi solidne kompendium wiedzy z zakresu finansów publicznych państwa i samorządu, jak też ubezpieczeń społecznych, którego treści nie powinny być obce żadnemu obywatelowi. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym pracowników administracji publicznej, pracowników administracji skarbowej oraz studentów na kierunkach ekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości.
25% rabatu
47,25
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Elektromobilność w Polsce na tle tendencji...
Rosnące zainteresowanie elektromoblinością w drugiej dekadzie XXI wieku jest wynikiem oddziaływania kilku czynników. Jednym z nich jest upowszechnienie nowych technologi - w tym technologii cyfrowej - oraz technoligii generowania, przesyłania i wykorzystywania energii elektrycznej.
25% rabatu
105,00
140,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dewiacje finansjalizacji
Dewiacje finansjalizacji stanowi zapowiedź, że w systemie społeczno-gospodarczym istnieją lub powinny występować standardy. Nawet jeśli ich nie ma, wnikliwy obserwator rzeczywistości może zauważyć zajwiska wykraczjące poza przyjęte schematy.
25% rabatu
105,00
140,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Serwowanie piwa
Nie wystarczy dysponować znakomitym piwem w beczce lub w butelkach, aby zapewnić klientom kufel wspaniałego napoju i wielkie przeżycia przy jego piciu. Tak samo jak proces warzenia piwa, ważne są takie czynniki związane z jego serwowaniem, jak: temperatura, przechowywanie w beczce, urządzenie do rozlewania, rodzaj szklanki i sposób nalewania. Niniejsza książka omawia szczegółowo jak samemu zbudować urządzenie do rozlewania, jak się nim posługiwać i utrzymywać w idealnym stanie. Opisuje zasady działania i eksploatacji beczek, podłączeń oraz aparatury. Pokazuje jak wybierać i przygotowywać szklanki oraz jak prawidłowo nalewać do nich piwo. Omówione zagadnienia: • pomieszczenia: piwnica, chłodnia, strefa nalewania, • urządzenie do rozlewania, • zawory beczek i głowice/złącza urządzenia do rozlewania, • krany do nalewania piwa, • szklanki - rodzaje i użytkowanie, • prawidłowe rozlewanie i nalewanie, • regulacja urządzenia do rozlewania, • budowa własnego urządzenia do rozlewania, • konserwacja, czyszczenie i sanityzacja linii, złączy i kurków.
25% rabatu
29,25
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wstęp do rachunkowości przedsiębiorstw.
Współczesna rachunkowość to system dostarczania informacji finansowej dotyczącej działalności przedsiębiorstwa dla bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców. Jako jedna z najstarszych dziedzin ekonomii rachunkowość rozwinęła i w dalszym ciągu doskonali wiele metod identyfikacji, pomiaru i prezentacji różnorakich kategorii finansowych. Niniejsza książka przygotowana została jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu przedmiotów z zakresu podstaw rachunkowości. Polecana jest uczniom, studentom, a także pracownikom służb księgowych jako praktyczny podręcznik nauki rachunkowości. Zawiera kilkadziesiąt przykładów i zadań do samodzielnego rozwiązania. Publikacja została przygotowana według stanu prawnego aktualnego w styczniu 2019 r.
25% rabatu
33,00
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Instytucje bankowe i niebankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce
Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i choć tradycyjnie dominują na nim banki uniwersalne, coraz większą rolę odgrywają instytucje niebankowe - fundusze inwestycyjne i emerytalne, zakłady ubezpieczeń, instytucje pożyczkowe, pośrednicy kredytowi i doradcy finansowi. Monografia podejmuje ważny i aktualny temat rynku detalicznych usług finansowych od strony instytucjonalnej z naciskiem na wskazanie ewolucji regulacji prawnych poszczególnych segmentów tego rynku, danych rynkowych prezentujących skalę działania poszczególnych instytucji oraz temat rosnącej ochrony konsumenta korzystającego z usług poszczególnych instytucji finansowych z uwzględnieniem europeizacji prawa ochrony konsumenta. Monografia jest adresowana do naukowców, studentów i doktorantów, ale także praktyków - pracowników instytucji finansowych: bankowych, pozabankowych i parabankowych. Jest źródłem wiedzy o rynku detalicznych usług finansowych w Polsce - instytucjach finansowych i oferowanych przez nie usługach, a także ich klientach - oraz perspektywach rozwoju tego rynku z uwzględnieniem kontekstu europejskiego. Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce od wielu lat odgrywa znaczącą rolę, zaś problematyka w recenzowanej monografii jest istotna i warta opracowania zarówno w pozycjach książkowych, jak i artykułach naukowych. Omawiany rynek rozwija się bardzo dynamicznie i następują na nim istotne zmiany instytucjonalne, a także zmiany w zakresie potrzeb i oczekiwań klientów. Istotą rzeczy jest także siła i liczba instytucji zajmujących się klientami detalicznymi oraz ich rosnąca pozycja w systemie finansowym. Monografia Iwony Doroty Czechowskiej i Krzysztofa Waliszewskiego posiada wiele wartościowych treści, a przez to stanowi wartościowe opracowanie. Z recenzji Prof. US dr hab. Beaty Świeckiej
25% rabatu
48,75
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Przedsiębiorczość społeczna, innowacje, środowisko
Monografia pt. „Przedsiębiorczość społeczna - innowacje - środowisko" porusza temat złożonej problematyki związanej z kształtowaniem się procesu uspołeczniania przedsiębiorstw, rynków i gospodarek wynikających ze wzrastającej partycypacji wszystkich podmiotów gospodarczych w tworzeniu dobrobytu ekonomicznego oraz współtworzenia rozwiązań dla ważnych społecznie problemów. Fundamentalne znaczenie dla kształtowania się tak wyznaczanego ładu mają przedsiębiorczość, innowacje oraz głębokie zmiany systemu regulacji nakierowane przede wszystkim na człowieka (homo socialis). Problemy te podejmowane są w ramach rozwijanego nurtu przedsiębiorczości społecznej, postrzeganej jako postawa charakteryzująca się innowacyjnością i twórczym podejściem do zaspokojenia potrzeb społecznych, wytyczająca „ścieżki do decyzji społecznych, wrażliwości społecznej, jak również racjonalności nastawionej na dobro środowiska naturalnego". Rozważania naukowe zawarte w książce „Przedsiębiorczość społeczna - innowacje - środowisko", wnoszone przez Autorów w ramach osiemnastu rozdziałów monografii, oparte są na teorii współczesnej ekonomii obejmującej analizy społecznoetyczne, instytucjonalne, mezo- i mikroekonomiczne, akcentujące innowacyjny wymiar przedsiębiorczości społecznej. Niniejsza książka jest adresowana do ekonomistów, ekologów, przedsiębiorców oraz osób i organizacji związanych z funkcjonowaniem trzeciego sektora.
25% rabatu
66,75
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania..
Podejmowanie decyzji ekonomicznych jest niezwykle ważne dla decydenta, ale również dla otoczenia bliższego i dalszego, funkcjonujących organizacji, firm, gospodarstw domowych, organów ustawodawczych, krajowych i samorządowych oraz ich organów wykonawczych. Wewnątrz teorii organizacji i zarządzania wyłoniła się gałąź wiedzy, zwana „make decision theory", czyli teorią podejmowania decyzji. Powstało tysiące, a może setki tysięcy książek na temat podejmowania decyzji, dlatego można zadać sobie pytanie, dlaczego autorzy niniejszej monografii postanowili napisać kolejną książkę na ten temat? Odpowiedź na to pytanie z naszej strony jest następująca: • Po pierwsze, wszystkie procesy decyzyjne dotyczą przyszłości, która jest trudna do przewidzenia, nawet jeżeli do dyspozycji mamy najbardziej wyrafinowane modele prognozowania. Wynika to stąd, że gospodarowanie odbywa się w warunkach niepewności, którą próbujemy zmierzyć, co po zmierzeniu jest już ryzykiem gospodarczym. Przy podejmowaniu decyzji mamy wiedzę o ryzyku gospodarczym, ale nigdy nie dysponujemy pełną informacją jakie skutki wywoła nasza decyzja. • Po drugie, w związku z tym, że decydent nigdy nie dysponuje pełną informacją, to decyzje podjęte trudno nazwać optymalnymi. Dlatego Herbert Simon słusznie twierdzi, że wszystkie procesy decyzyjne można określić jako decyzje o ograniczonej racjonalności, najczęściej oparte na modelach heurystycznych. Stąd będzie jeszcze długo powstawało wiele badań na temat pogłębienia racjonalności w procesie podejmowania decyzji. • Po trzecie, w literaturze przedmiotu brakuje analiz dotyczących podejmowania decyzji w parlamencie, w rządzie i administracji centralnej, w Radzie Polityki Pieniężnej oraz w organach stanowiących prawo lokalne, czyli w jednostkach samorządu terytorialnego (JST). Autorzy monografii posiadają wieloletnie doświadczenie zarówno w JST, jak i w parlamencie oraz w konstytucyjnym organie NBP, czyli Radzie Polityki Pieniężnej. Dlatego też w tej monografii dokonamy analizy komparatywnej procesu podejmowania decyzji przez państwo i organy jednostek samorządu terytorialnego (JST), czyli przez podmioty publiczne z takim procesem w firmach i w gospodarstwach domowych. Celem głównym monografii jest porównanie procesu decyzyjnego w różnych organizacjach (firmy, gospodarstwo domowe, państwo i jego organy, jednostki samorządu terytorialnego) w aspekcie ograniczenia ryzyka gospodarczego do minimum i osiągnięcia pożądanego efektu w określonym czasie. Będziemy więc poszukiwać odpowiedzi na pytanie: dlaczego przedsiębiorstwa osiągają sukces nie z powodu redukowania ryzyka gospodarczego, ale właśnie dlatego, że podejmują coraz bardziej ryzykowne decyzje.
25% rabatu
33,75
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Techniki sprzedaży osobistej
Sprzedaż osobista jest instrumentem systemu komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem oraz wspierania sprzedaży, związanym z bezpo­średnimi kontaktami sprzedawcy z nabywcą. Zakres sprzedaży osobistej w marketingu jest bardzo szeroki, dotyczy bowiem wszystkich form bezpośrednich, interpersonalnych kontaktów na wszystkich szczeblach dystrybucji. Zainteresowanie tą formą promocji stale rośnie, o czym świadczą ciągle powiększające się działy handlowe przedsiębiorstw. Firmy potrzebują bowiem pracowników, którzy pomogą im zwiększać dochody. Z tego powodu zawód sprzedawcy (handlowca, akwizytora, przedstawiciela czy reprezentanta handlowego) stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych współcześnie za­wodów i jak podają analitycy, tendencja ta będzie utrzymywać się w przyszłości. W większości książek dotyczących marketingu w dalszym ciągu trudno znaleźć informacje dotyczące technik sprzedaży osobistej. Rynek księgar­ski dysponuje jednak różnorodnością publikacji dotyczących obsługi klienta i sprzedaży. Najczęściej jest to przetłumaczona na język polski zagra­niczna literatura typu poradnikowego. Intencją tej książki jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie spojrzenie na wykorzy­stywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na kierunkach marketin­gu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za zarządzanie sprzedażą osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu sprzedawców oraz trene­rów zajmujących się szkoleniami z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta...
20% rabatu
31,20
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Promocja usług
Podręcznik zawiera szczegółową analizę funkcjonowania rynku usługowego w kontekście podejmowanych na nim działań promocyjnych, w tym m.in.: - podstawy teoretyczne i terminologię związaną z usługami, - specyfikę promocji oraz charakterystykę jej głównych instrumentów wykorzystywanych w sektorze usług, - przykłady wykorzystania niestandardowych form promocji w usługach, - zasady planowania i realizacji kampanii promocyjnych, - przykłady działań promocyjnych podejmowanych na wybranych rynkach usług, - analizę kompleksowych rozwiązań w zakresie promocji usług na przykładzie sektora usług turystycznych. Główne zalety podręcznika to m.in.: - przejrzysty układ, - logiczna i spójna merytorycznie struktura, - zrozumiała forma przekazu, - szczegółowa analiza wykorzystania promocji w usługach, - liczne przykłady z polskiego i zagranicznego rynku usług, - omówienie problematyki rzadko podejmowanej w literaturze krajowej (dotyczącej koncepcji ambient marketingu), - bogata bibliografia.
25% rabatu
32,25
43,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wzory i tablice. Metody statystyczne i ekonometryczne
Opracowanie WZORY I TABLICE - Metody statystyczne i ekonometryczne kierowane jest zarówno do studentów, jak i praktyków stosujących różnorodne metody ilościowe w analizie danych statystycznych. W czterech kolejnych rozdziałach zawarto: • wzory ze statystyki opisowej, • wzory ze statystyki matematycznej, • wzory z podstaw ekonometrii i prognozowania, • wzory z metody reprezentacyjnej, oraz w rozdziale piątym: • tablice statystyczne. Doświadczenia Autorek (nauczycieli akademickich) wskazują na przydatność zebranych w jednym opracowaniu wzorów i tablic niezbędnych do studiowania przedmiotów, w ramach których stosowane są metody ilościowe, a także do pisania prac dyplomowych czy przeprowadzania analiz różnorodnych danych statystycznych. Odpowiednie uporządkowanie wzorów i tablic oraz ich prezentacja wraz z niezbędnym opisem powinny ułatwić Czytelnikowi korzystanie z prezentowanego opracowania.
25% rabatu
21,75
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Funkcjonowanie systemu poradnictwa zawodowego oraz form aktywizacji zawodowej dla osób skazanych
Problematyka książki dotyczy funkcjonowania systemu poradnictwa zawodowego oraz form aktywizacji zawodowej dla osób skazanych. Prowadzone w jednostkach penitencjarnych działania z zakresu poradnictwa zawodowego są jednym z czynników determinujących wzbudzenie u osadzonych stosownej motywacji niezbędnej do aktywizacji zawodowej. Realizowany w jednostkach penitencjarnych proces poradnictwa zawodowego powinien pomagać osadzonym w dokonaniu oceny ich możliwości podjęcia pracy w wybranej profesji, a także wykonywania zawodu po opuszczeniu zakładu karnego lub aresztu. Proces poradniczy powinien być nieodłącznym elementem procesu resocjalizacyjnego. Publikacja składa się z części teoretycznej i empirycznej. Pierwsza część koncentruje się wokół zagadnień poradnictwa zawodowego oraz wybranych aspektów teorii i praktyki resocjalizacyjnej, w tym aktywizacji zawodowej i pracy skazanych. Część empiryczna książki skupiona jest wokół funkcjonowania systemu poradnictwa zawodowego oraz form aktywizacji zawodowej dla osób skazanych. Przeprowadzone badania i zebrany materiał stanowią wypełnienie luki w dotychczasowym stanie wiedzy w obszarze realizacji działań z zakresu poradnictwa zawodowego dla osób osadzonych w zakładach karnych i aresztach śledczych. Zgromadzony w tej części pracy materiał pokazuje, jak działa system poradnictwa zawodowego dla skazanych, jakie formy aktywizacji zawodowej są stosowane, jakie są realizowane programy (w tym europejskie i autorskie), jakie podmioty partycypują w realizacji prowadzonych działań oraz jakie są ich konsekwencje. Publikacja może zostać wykorzystana przez studentów pedagogiki, pracowników pomocy społecznej, urzędów pracy, biur karier, podmioty zaangażowane w pracę ze skazanymi czy osoby odpowiedzialne za planowanie nowych kierunków studiów, czy specjalności pod kątem stworzenia podstaw pracy ze skazanymi. Książka umożliwia poszerzenie wiedzy na temat konsekwencji prowadzonych działań poradniczych, funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej oraz problemów w tym zakresie. Pozwala również na przegląd aktualnego ustawodawstwa dotyczącego doradztwa zawodowego i resocjalizacji. Tekst może też stanowić wskazanie do dalszych badań naukowych w tym zakresie, podejmowania refleksji nad aktywizowaniem osadzonych.
25% rabatu
73,50
98,00 zł
Dodaj
do koszyka
Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne
Książka „Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne - znaczenie orientacji przedsiębiorczej sukcesora dla internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego" traktuje o ważnym, z punktu widzenia rozwoju i zachowaniu ciągłości międzygeneracyjnej przedsiębiorstwa rodzinnego, aspekcie przygotowania sukcesorów do przejęcia biznesu rodzinnego. Wcześniejsze badania nad wpływem procesu sukcesji na proces internacjonalizacji firmy pokazują, że zmiana pokoleniowa może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Badaniom poddano orientację przedsiębiorczą sukcesora, podejmując tym samym próbę określenia roli wymiarów orientacji przedsiębiorczej, czyli proaktywności, innowacyjności, skłonności do ryzyka, agresji konkurencyjnej oraz autonomii, w międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa rodzinnego. W takim ujęciu obszar ten był dotychczas niezbadany, a książka może przyczynić się do lepszego zrozumienia nie tylko wagi rozwoju kapitału ludzkiego, głównie sukcesorów, ale również specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu międzynarodowym. Monografia integruje aspekty teoretyczne i praktyczne związane z istotą przedsiębiorstw rodzinnych, procesem sukcesji oraz internacjonalizacją. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, teoretyków nauk ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych, dla których może stać się źródłem inspiracji, jak również okazją do zainicjowania twórczego dyskursu naukowego. Przeprowadzona analiza teoretyczna i empiryczna może stanowić źródło wiedzy dla przedsiębiorców rodzinnych, ale również wszelkich podmiotów internacjonalizujących swoją działalność.
25% rabatu
58,50
78,00 zł
Dodaj
do koszyka
Model gotowości procesowej urzędu miejskiego dojścia do Smart City
Prezentowana książka ma dostarczyć nową perspektywę spojrzenia na Smart City - dotychczas koncentrowano się na opisie Smart City lub na opisie miast. Niniejsza publikacja przedstawia drogę pomiędzy miastem a Smart City, wskazując urząd miejski jako kluczową instytucję zarządzającą procesami przejścia na tej drodze. W celu pokazania tej drogi konieczne było przeprowadzenie badań w miastach. Przedstawiono badania przeprowadzone w dziesięciu polskich, dużych urzędach miejskich, w których badanie dotyczyło prezydentów, wiceprezydentów, sekretarzy i osób odpowiedzialnych za Smart City, aby przeanalizować zachodzące procesy zmian. Gotowość urzędu miejskiego wydaje się być bardziej istotna niż pojedyncze badanie stwierdzające na ile dane miasto jest obecnie Smart. Pozwala bowiem planować i ograniczać ryzyko projektów Smart City, a jednocześnie wskazywać kolejność zmian, niezbędnych do dokonania także przez sam urząd miejski. Efektem prac są zaprezentowane w tej książce: • Nowa koncepcja Smart City - Procesowa dynamiczna koncepcja gotowości urzędu miasta do wspomagania zarządzania procesami przejścia ścieżki Smart City. • Model dla tej koncepcji, który sprawi, że będzie mierzalna - Model gotowości procesowej urzędu miejskiego do wspomagania zarządzania procesami przejścia ścieżki Smart City. • Dedykowaną ramę badawczą - Metodologiczna Rama Badawcza Smart City. Każdy z efektów poddano weryfikacji w wybranych urzędach miejskich, organizacjach pozarządowych oraz firmach informatycznych, proponując jednocześnie nową metodę weryfikacji oraz środowisko do dalszej rozbudowy modelu przez kolejne urzędy miejskie. Prezentowana praca skierowana jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za rozwój Smart City w urzędach miejskich oraz dostawców rozwiązań technologicznych dla miast. Konieczne jest uwzględnienie w tym miejscu przedstawicieli organizacji pozarządowych i ruchów miejskich, dla których problematyka udziału mieszkańców w procesach decyzyjnych miasta jest znacząca. Książką powinni być także zainteresowani przedstawiciele firm oraz jednostek naukowo-badawczych tworzących sieci powiązań i przekazujących wiedzę oraz doświadczenie związane z rozwojem Smart City.
25% rabatu
73,50
98,00 zł
Dodaj
do koszyka
Polityka państwa wobec starzenia się ludności w Polsce
Tematyka starzenia się ludności stanowi jedno z kluczowych zagadnień w debacie publicznej i dyspucie naukowej prowadzonych w ostatnich latach. Na różnych poziomach (ponadnarodowym, krajowym, regionalnym i lokalnym), w ramach różnych szczegółowych polityk publicznych, podejmowane są działania ukierunkowane na spowolnienie procesu starzenia się ludności, ograniczenie jego negatywnych skutków społeczno-ekonomicznych, zapewnienie społeczeństwu o zmienionej strukturze wieku wysokiej jakości życia, a gospodarce - stworzenie warunków do jej dalszego rozwoju. W książce podjęto tematykę polityki wobec starzenia się ludności realizowanej w Polsce. Dokonano analizy zapisów dokumentów strategicznych programujących krajową politykę ekonomiczną oraz polityki szczegółowe. Na tej podstawie zidentyfikowano i usystematyzowano priorytety krajowej polityki wobec starzenia się ludności. Choć starzenie się ludności jest zjawiskiem o zasięgu globalnym, jego przyczyny, przebieg i skutki charakteryzuje zróżnicowanie terytorialne. Władze lokalne i regionalne, ze względu na bliskość czynników warunkujących wzorce zachodzących zmian demograficznych oraz przypisywaną im rosnącą odpowiedzialność za kreowanie rozwoju społecznego i gospodarczego jednostek terytorialnych, powinny zatem odgrywać istotną rolę w kreowaniu polityki wobec starzenia się. W związku z tym przeprowadzono badanie diagnozujące zakres i instrumentarium polityki wobec starzenia się ludności realizowanej na poziomie regionalnym przez regionalne władze samorządowe. W badaniu zweryfikowano między innymi: • czy w regionie powołano organy regionalne lub przedstawicieli pełniących rolę „rzecznika" agendy poświęconej problematyce starzenia się ludności, • czy władze regionalne sformułowały strategię dedykowaną wyzwaniom determinowanym starzeniem się ludności, • czy w strategiach regionalnych ujęto cele i działania odpowiadające na konsekwencje starzenia się ludności, • czy władze regionalne wdrażają programy i projekty stanowiące odpowiedź na zmieniającą się sytuację demograficzną regionu, we współpracy i/lub porozumieniu z podmiotami działającymi w regionie, ze środków europejskich ulokowanych w regionalnych programach operacyjnych, • czy w regionie realizowane są działania informacyjno-edukacyjne dedykowane tematyce starzenia się ludności i jego konsekwencji? Realizacja założonych w książce celów i zaprezentowane wyniki zmniejszają lukę poznawczą w obszarze badań nad polityką wobec starzenia się w Polsce, szczególnie realizowaną na poziomie regionalnym. Monografia może stanowić również źródło wiedzy dla praktyków - samorządowców odpowiedzialnych za kreowanie polityk publicznych na poziomie regionalnym i lokalnym.
25% rabatu
44,25
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Punkt odniesienia.
Punkt odniesienia.
Wydawca: CeDeWu
wysyłka: 48h
Człowiek, który cudem uniknął śmierci lub poważnych obrażeń, czuje się jak zwycięzca. Jest niczym ten, który wygrał milion złotych na loterii albo otrzymał drugie życie. Dlaczego? Przecież obiektywnie w jego życiu nic nie zmieniło się w stosunku do sytuacji sprzed tego zdarzenia. Wbrew powszechnej intuicji, to, czy jakaś okoliczność zostanie odebrana jako zysk, czy strata, w dużej mierze zależy od umiejscowienia punktu odniesienia. Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji oraz na podejmowane decyzje jest jednym spośród wielu efektów motywacyjnych i poznawczych omawianych w tej pracy. W monografii podjęta została ważna problematyka wpływu czynników behawioralnych na podejmowanie decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji ekonomicznych. Z recenzji dr hab. Justyny Franc-Dąbrowskiej, prof. SGGW Książka jest adresowana do środowiska naukowego. Może być także interesująca dla praktyków gospodarczych. Dotyczy nowatorskich zagadnień w finansach behawioralnych w ogólności, a w zakresie teorii perspektywy w szczególności. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Szyszki
25% rabatu
44,25
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstw jako element marketingu wartości
Bez względu na to, czy zgadzamy się z założeniami koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, czy też nie - jest ona obecna nie tylko w badaniach naukowych, ale także w praktyce gospodarczej. Szeroko pojęta odpowiedzialność za środowisko, społeczności lokalne, kulturę czy - ujmując to bardziej górnolotnie - za obecny i przyszły dobrobyt społeczeństwa, coraz częściej przypisywana jest również sferze biznesu. Globalny charakter konkurencji oraz ogromny wpływ sfery gospodarczej na funkcjonowanie jednostek oraz całych gospodarek spowodowały, że od biznesu oczekuje się zwiększonego zainteresowania problemami społecznymi. Takie spojrzenie na biznes zmienia percepcję wartości, jakiej przedsiębiorstwa dostarczają klientom oraz pozostałym interesariuszom. Funkcjonowanie według dotychczasowych zasad może być niewystarczające. Klienci nie są już bowiem zainteresowani zakupem produktu o określonych właściwościach, na warunkach proponowanych przez przedsiębiorstwa. Chcą partycypować w całym procesie, współuczestnicząc tym samym w tworzeniu wartości dla siebie. Przedstawiona Czytelnikowi monografia prezentuje pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu, potrzebę i sposób jej uwzględniania w działaniach rynkowych przedsiębiorstw. Zaprezentowano także koncepcję marketingu wartości, wraz z określeniem działań związanych z kształtowaniem produktu, promocji, ceny i dystrybucji. Przedstawiono także pojęcie marki pracodawcy i działań związanych z jej kształtowaniem. Najważniejszą częścią niniejszej publikacji są wyniki badań dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu i kształtowania wartości na polskim rynku.
25% rabatu
63,00
84,00 zł
Dodaj
do koszyka
Partnerstwo publiczno-prywatne, jako metoda...
Odsunięte w czasie skutki podejmowanych obecnie inwestycji infrastrukturalnych - nazywane w pracy obciążeniami międzypokoleniowymi - mogą być dotkliwe dla przyszłych generacji. Obciążenia międzypokoleniowe publicznych projektów inwestycyjnych są faktem bez względu na metodę realizacji projektu, a wyzwaniem dla sektora publicznego staje się to, w jaki sposób zmniejszać ich dotkliwość. Jak wykazano w niniejszej książce, dobrze ukształtowane partnerstwo publiczno-prywatne może być nie tyle źródłem dodatkowych obciążeń, ile narzędziem ich minimalizacji. Wymaga to jednak celowego działania władzy publicznej. • W jaki sposób negocjować umowy PPP, jakie zapisy w nich stosować, aby w jak najmniejszym stopniu zagrażać dobrostanowi przyszłych pokoleń, nie rezygnując jednocześnie z realizacji projektu potrzebnego dzisiaj? • Dlaczego sektor publiczny podejmujący PPP przypomina molierowskiego pana Jourdaina? Poszukiwanie odpowiedzi między innymi na te pytania jest tematem prezentowanej publikacji. „Monografię dr Katarzyny Sobiech-Grabki przeczytałem z dużym zainteresowaniem. (...) Dotyczy problematyki niezbyt często poruszanej w dyskursie ekonomicznym, bowiem mieszczącej się w ekonomii sfery publicznej, instytucjonalnych podstaw gospodarowania, filozofii ogólnej, filozofii ekonomii i jej podstaw normatywnych. (...) Mocnym składnikiem monografii, pod względem naukowym i praktycznym jest wkład Autorki w analizę uwarunkowań rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego, jako ważnego i dalece niewykorzystanego potencjału rozwojowego". Z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Wilkina „[Monografia] stanowi ciekawe i nowatorskie na gruncie polskim ujęcie bardzo rzadko badanego problemu dotyczącego międzypokoleniowej perspektywy projektów publicznych realizowanych w formule PPP i potrzeby zwiększania naszej świadomości i odpowiedzialności za podejmowane decyzje". Z recenzji prof. dr hab. Ewy Siemińskiej
25% rabatu
51,75
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
59
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka