Funkcjonowanie systemu rodziny czasowo niepełnej z powodu migracji w percepcji młodzieży z mózgowym
Autor:
Gagat-Matuła Anna
Wydawca:
Impuls
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788380950474
EAN:
9788380950474
oprawa:
Twarda
format:
16.5x24.0
język:
polski
liczba stron:
328
rok wydania:
2016
(0) Sprawdź recenzje
19% rabatu
32,26 zł
Cena detaliczna:
40,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,18 zł
Opis produktu
Niniejsza publikacja odwołuje się do teorii systemowej. Podejście wymagało zastosowania metod badawczych, które ujmowałyby rodzinę jako całość. Badania koncentrowały się wokół zagadnienia funkcjonowania systemu rodziny czasowo niepełnej z powodu migracji rodzica w percepcji młodzieży z MPD. Ważnym celem było przedstawienie podobieństw lub różnic w zakresie percepcji funkcjonowania systemu rodziny przez młodzież z MPD (badaniami objęto rodziny czasowo niepełne z powodu migracji) i młodzież pełnosprawną z rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji. Priorytetem było także ukazanie tych zmiennych (migracyjnych, globalnych, relacyjnych), które wykazują związek ze zrównoważonym i niezrównoważonym typem rodziny czasowo niepełnej w percepcji młodzieży z MPD. Pracy postawiono cel poznawczy i praktyczny.
Książka zawiera badania własne przeprowadzone na terenie Polski Wschodniej (woj. warmińsko-mazurskie, woj. podlaskie, woj. lubelskie, woj. świętokrzyskie, woj. podkarpackie, woj. małopolskie).
Składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy dotyczy MPD, w którym zaprezentowano różne definicje i klasyfikacje. Przybliżono czynniki ryzyka wystąpienia zespołu oraz ukazano funkcjonowanie dziecka z MPD w rodzinie. W rozdziale drugim przedstawiono najważniejsze cechy i zasady myślenia systemowego o rodzinie. Dokonano charakterystyki rodziny jako systemu, kolejno przedstawiono i wyjaśniono: relacje w rodzinie, strategie radzenie sobie ze stresem, Model Kołowy, a także zjawisko bliskości i intruzyjności. Trzeci rozdział poświęcony został problematyce migracji. W tym miejscu zaprezentowano pojęcia i koncepcje wyjaśniające wspomniane zjawisko. Przedstawiono definicje i typy rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji, a także opisano sytuację wychowawczą, jaka w nich panuje. Ukazano konsekwencje migracji dla życia rodzinnego. Przybliżono poczucie osamotnienia i sieroctwo młodzieży w rodzinie czasowo niepełnej z powodu migracji. W rozdziale czwartym określono założenia problemowe i ich możliwe rozwiązania hipotetyczne. Zaprezentowano zastosowane w badaniach narzędzia i dokonano charakterystyki grupy. Opisano sposób zbierania danych oraz ich analizy. Rozdział piąty zawiera charakterystykę typów rodzin czasowo niepełnych: zrównoważonych, pośrednich, niezrównoważonych – wyodrębnionych na podstawie Modelu Kołowego. Dokonano analiz porównawczych wyodrębnionych typów rodzin, opierając się na zmiennych: globalnych, relacyjnych, migracyjnych. Porównano także typy rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji w percepcji badanej młodzieży (niepełnosprawnej/pełnosprawnej). W rozdziale szóstym przedstawiono wyniki analiz korelacyjnych dla zrównoważonego, pośredniego, niezrównoważonego typu rodzin czasowo niepełnych w percepcji młodzieży z MPD. W rozdziale siódmym opracowano model zrównoważonego systemu rodziny niepełnej wychowującej młodzież z MPD, jak również ukazano wyniki regresji wielozmiennowej i konfirmacyjnej analizy czynnikowej. Książkę kończy ogólne podsumowanie i wnioski dla praktyki wynikające z badań. Implikacje skierowane są zarówno do osób wspomagających rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością, jak i zajmujących się praktyką naukową.
Niniejsza publikacja zawiera treści, które mieszczą się w wymiarze pedagogiki specjalnej, pedagogiki społecznej, psychologii i socjologii.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|